Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2012, 17:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het smaakt kruidig, maar niet heel zoet.
Oud 09-05-2012, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Oké, ik voel me dom. Wat is spekkoek?
Heaven
Oud 09-05-2012, 17:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb twee soort-van-Indische-tantes (soort-van-tantes dus he, niet soort-van-Indisch) en ook Indische familie, dus ik eet best vaak spekkoek
Oud 09-05-2012, 17:57
Verwijderd
Nu ben ik wel benieuwd. Waar kun je zoiets krijgen? Of hoe maak je het? Dan heb ik iets te doen als ik klaar ben met mijn examens.
Oud 09-05-2012, 17:58
Verwijderd
Zelf maken wordt niks denk ik, lees op Wikipedia dat het 'heel bewerkelijk' is.
Oud 09-05-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik wel benieuwd. Waar kun je zoiets krijgen? Of hoe maak je het? Dan heb ik iets te doen als ik klaar ben met mijn examens.
Je haalt het bij de supermarkt. Bij de andere koeken.
Oud 09-05-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Oh, jammer. Dan maak ik dan wel iets anders.
Oud 09-05-2012, 18:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het is wel zelf te maken, maar het duurt erg lang. Je hebt dus bijvoorbeeld twee soorten deeg/beslag (geen idee wat de consistentie van dat spul is) dat je om en om bakt. Je doet dus een laagje van 1-2 mm in een bakvorm, doet 'm in de oven (ik geloof zo'n 5-10 min), voegt het volgende laagje toe, weer in de oven, en dat herhalen tot je bijvoorbeeld 15 lagen hebt. Ik meen me te herinneren dat er traditioneel een vast aantal lagen in spekkoek zit, maar misschien heb ik dat ook wel zelf verzonnen.
Oud 09-05-2012, 18:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Je haalt het bij de supermarkt. Bij de andere koeken.
Oja? Ik heb nog nooit spekkoek in de supermarkt gezien!
Oud 09-05-2012, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Oja? Ik heb nog nooit spekkoek in de supermarkt gezien!
Ik heb het bij de Plus gehaald.
Oud 09-05-2012, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Het is wel zelf te maken, maar het duurt erg lang. Je hebt dus bijvoorbeeld twee soorten deeg/beslag (geen idee wat de consistentie van dat spul is) dat je om en om bakt. Je doet dus een laagje van 1-2 mm in een bakvorm, doet 'm in de oven (ik geloof zo'n 5-10 min), voegt het volgende laagje toe, weer in de oven, en dat herhalen tot je bijvoorbeeld 15 lagen hebt. Ik meen me te herinneren dat er traditioneel een vast aantal lagen in spekkoek zit, maar misschien heb ik dat ook wel zelf verzonnen.
Maar dan heeft het onderste laagje toch heel lang gebakken? Of is dat de bedoeling?

Citaat:
De plus is hier vlakbij, ik zal morgen eens gaan kijken.
Oud 09-05-2012, 18:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh, tof! En is dat even lekker als zelfgemaakte? Want ik neem aan dat het dan fabrieksspul is..?
Oud 09-05-2012, 18:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar dan heeft het onderste laagje toch heel lang gebakken? Of is dat de bedoeling?
Ja, ik vind dat ook altijd gek, maar het moet wel zo
Verwijderd
Zelf maken is heel veel gedoe, maar je haalt het bij een goeie Indische toko. Soms ligt het ook in de supermarkt, bij nachtwinkels of snackbars, maar die is altijd vies en droog dus die moet je niet hebben. Anders weet je nog niet hoe het hoort.

In de Leidsestraat heb je een delicatessenzaakje waar ze erg goeie spekkoek hebben, die wordt ook daadwerkelijk eigenhandig gemaakt door de moeder van de eigenaar
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh en je eet het dus koud, niet warm uit de oven. Toch? Medekenners?
Oud 09-05-2012, 18:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik luister het album nu.
Yay!

En ik vind spekkoek de shit. Haalde het vroeger altijd bij een Surinaamse toko in Roffa, maar tegenwoordig ligt het ook gewoon in de supermarkt. Ik eet het maar heel af en toe, want hoe lekker het ook is, het is wel machtig.
Oud 09-05-2012, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Oh, tof! En is dat even lekker als zelfgemaakte? Want ik neem aan dat het dan fabrieksspul is..?
Voor mij is alles zelf gemaakt lekkerder. Maar komt uit de fabriek.
Oud 09-05-2012, 18:08
Verwijderd
Ik heb echt geen idee waar hier een Indische toko zit. Maar misschien kan ik het inderdaad beter niet uit de supermarkt halen.
Oud 09-05-2012, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Yay!
Nah, niet echt mijn muziek. Sommige nummers zijn wel oke.
Oud 09-05-2012, 18:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nah, niet echt mijn muziek. Sommige nummers zijn wel oke.
Ah, je had 't nog niet eerder gehoord. Ik dacht dat je mss stiekem ook ooit een Beastie-fase had gehad en aan het her-luisteren was.

Ik vind gewoon de mix van hip-hop, funk, punk en bossa-nova(!) erg cool. En het is keihard jeugdsentiment natuurlijk.
Oud 09-05-2012, 18:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb besloten dat de verse gevulde pasta van de Aldi veel lekkerder is dan die van de AH. Jammer is dat de pasta bij de AH nog wel eens in de bonus is, maar bij de Aldi niet. Dus daar is het gewoon relatief duurder
Oud 09-05-2012, 19:04
Verwijderd
Ik lees oude livejournal-entries, van toen ik vijftien en retarded was. Wat een masochisme.
Oud 09-05-2012, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Dat duurt inderdaad superlang. Na iedere laag moet het opnieuw in de oven enzo.
Oud 09-05-2012, 19:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nummer je voetnoten gewoon het hele document door? of begin je ieder hoofdstuk opnieuw met tellen? ik heb duidelijk al twee jaar niks academisch meer uitgevroten;x
Dat hangt er vanaf of je de voetnoten onderaan de bladzijde zet, of achterin het boek in een lijst, en of je die lijst dan opdeelt in hoofdstukken. Ik heb boeken die het per hoofdstuk doen en boeken die het per boek doen.
Oud 09-05-2012, 20:17
Martiño
Martiño is offline
Voor een scriptie en andere wetenschappelijke producten zijn gewoon richtlijnen opgesteld. Bronvermelding loopt door het hele stuk heen, een voetnoot begint iedere pagina opnieuw.
Oud 09-05-2012, 20:20
Verwijderd
Wat meer bèta heeft geen voetnoten Ik noem auteurs in de tekst en uitgebreid alfabetisch in de literatuurlijst. Ik heb begrepen dat je bij recht echt de helft van de pagina kwijt bent aan voetnoten, maar het is ongetwijfeld te vinden in de richtlijnen idd.
Oud 09-05-2012, 20:43
Verwijderd
Er vliegen hier buiten vleermuizen. Ik hoor met het raam open hun hoge piepgeluidjes.
Oud 09-05-2012, 20:44
Verwijderd
Godver, mijn moeder had me al haar huis toegezegd voor 8 juni, kon ik daar fijn mijn verjaardagsfeestje houden, en nu kan het ineens toch niet.. Of we moeten voor 1 uur het huis uit zijn, en het opgeruimd achterlaten En nu weet ik niet wat te doen... heb al tegen aardig wat mensen gezegd dat ik op 8 juni een feestje vier...
Oud 09-05-2012, 20:48
Verwijderd
Als ze het al toegezegd heeft, en je hebt ook al min of meer mensen uitgenodigd, kan het dan toch alsnog niet? Heeft ze daar geen begrip voor?
Oud 09-05-2012, 20:49
Martiño
Martiño is offline
Bij paps kan het niet?
Oud 09-05-2012, 20:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja zeg, als ik een romantische film kijk wil ik verdorie wel dat ze elkaar aan het eind even goed zoenen, niet dat de film vlak daarvoor ophoudt
Oud 09-05-2012, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Bij paps kan het niet?
Nog niet gevraagd. Maar weet neit of ik dat nog een keer wil. En in Tilburg weet ik ook niet echt een kroeg waar je op vrijdagavond een beetje ruimte hebt om verjaardag te vieren... 9 juni komt er natuurlijk geen hond, want voetbal, 15 juni wordt voor mij lastig, misschien 16 juni...
Oud 09-05-2012, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Als ze het al toegezegd heeft, en je hebt ook al min of meer mensen uitgenodigd, kan het dan toch alsnog niet? Heeft ze daar geen begrip voor?
Nee, nou ja, ze vindt het dus prima, maar ze wil om 1 uur uiterlijk naar bed, en dan krijgt ze 's ochtends bezoek dus dan moet het ook helemaal opgeruimd zijn.
Oud 09-05-2012, 20:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat meer bèta heeft geen voetnoten Ik noem auteurs in de tekst en uitgebreid alfabetisch in de literatuurlijst. Ik heb begrepen dat je bij recht echt de helft van de pagina kwijt bent aan voetnoten, maar het is ongetwijfeld te vinden in de richtlijnen idd.
De meeste alfas hebben ook geen voetnoten hoor. Volgens mij wordt het vooral bij rechten en geschiedenis enorm veel gebruikt/misbruikt. Ik vind het superirritant lezen.. je bent continu aan het switchen tussen de tekst en voetnoten.
Oud 09-05-2012, 20:56
Verwijderd
Blegh, en ik vind het ook stom om mijn vader te vragen. Het is al zoveel strijd tussen die twee de laatste tijd om aandacht en wie wanneer waar mag komen... dat ik bang ben dat ie nu gepikeerd is omdat ie tweede keus is ofzo. Blugh. Sorry, ik ben ook een beetje down en deze mededeling valt nu gewoon even verkeerd en ik had het ook gewoon deze week willen vieren maarja.
Oud 09-05-2012, 20:57
Lorelei
Lorelei is offline
*aai* voor Absinthe.
Oud 09-05-2012, 20:59
Verwijderd

Stom hoor, jarig zijn
Oud 09-05-2012, 21:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De meeste alfas hebben ook geen voetnoten hoor. Volgens mij wordt het vooral bij rechten en geschiedenis enorm veel gebruikt/misbruikt. Ik vind het superirritant lezen.. je bent continu aan het switchen tussen de tekst en voetnoten.
Bij kunstgeschiedenis worden gewoon voetnoten gebruikt. Ik vind het prima en al helemaal in vergelijking met eindnoten. Hoe irritant is het om steeds naar achteren te moeten bladeren? Dan kijk ik liever even onderaan de pagina. En als er wel eindnoten worden gebruikt vind ik het ook ontzettend irritant als ze niet door worden genummerd, maar opnieuw beginnen bij elk hoofdstuk. Ik weet vaak uit m'n hoofd niet hoe het hoofdstuk heet/hoeveelste hoofdstuk het is, en kan dan de juiste eindnoot moeilijk vinden.

Kortom: in mijn eigen werkstukken en scriptie maak ik gebruik van voetnoten die ik door laat lopen.
Oud 09-05-2012, 21:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Stom hoor, jarig zijn
Het is leuk aan de ene kant, maar ik word vaak ook gestresst van de voorbereidingen. Zou ik helemaal hebben als ik in zo'n situatie als de jouwe zou zitten.
Oud 09-05-2012, 21:02
Verwijderd
Ik kan het feestje ook gewoon overslaan, maar daar ga ik dan ook weer spijt van krijgen
Oud 09-05-2012, 21:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Stom hoor, jarig zijn
Nouja, troost is het niet, maar ik herken je gevoelens wel. Heb hetzelfde gehad met mijn ouders.
Oud 09-05-2012, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Nouja, troost is het niet, maar ik herken je gevoelens wel. Heb hetzelfde gehad met mijn ouders.
Mja, maar ik ben nu ook gewoon een beetje misschien dingen erger aan het maken dan ze zijn, omdat ik gewoon een beetje chagrijnig ben
Oud 09-05-2012, 21:28
Verwijderd
Ik heb wel heel veel zin in vrijdag trouwens!
Oud 09-05-2012, 21:30
Martiño
Martiño is offline
Gelukkig maar! Ik ook!
Oud 09-05-2012, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind voetnoten juist fijn, want constante verwijzingen naar auteurs onderbreken het verhaal telkens een beetje, en dat is storend als je die informatie verder niet wilt gebruiken. Hierbij heb ik het trouwens niet over verwijzingen die echt deel uitmaken van het verhaal, maar over verwijzingen die tussen [ en ] staan.
Oud 09-05-2012, 21:35
Turk February
Turk February is offline
Louis CK op Twitter:

Citaat:
i would like you to know that in Mid-May, all kinds of new crap is going to be available on http://louisck.com. Please know it

please know: included in that crap will be "Louis CK: WORD at Carnegie Hall" (audio type comedy thing) thank you for knowing it.
Oud 09-05-2012, 21:35
Verwijderd
Ik vind voetnoten als ze meer dan ca 20% van een pagina innemen gewoon een falend systeem en gruwelijk irritant.
Oud 09-05-2012, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind voetnoten als ze meer dan ca 20% van een pagina innemen gewoon een falend systeem en gruwelijk irritant.
Hoezo? Een verhaal dat constant onderbroken wordt met van die haakjes is toch veel vervelender? Voetnoten kun je tenminste makkelijk overslaan als je wilt.
Oud 09-05-2012, 21:44
Verwijderd
Het slaat nergens op dat het dan zo'n groot deel van je pagina vult, de verwijzingen alleen al. Dan kun je beter een verhaal hebben dat doorloopt en wil je iets opzoeken dan kijk je maar in de bijlage met alle verwijzingen. Ik verwijs naar eerste auteur en jaartal, en dan in de lijst. Dat stoort minder dan elke keer vijf regels en weer naar een nieuwe pagina moeten.
Oud 09-05-2012, 21:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Onzin, tuurlijk zijn er voetnoten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten