Advertentie | |
|
![]() |
|
school bevalt steeds beter, thuis gaat het steeds slechter....
Ik mail nog regelmatig met mijn begeleidster van therapie afgelopen zomer, en binnenkort is er een clientbespreking met mn ouders, ze vroeg of we het dan misschien over de situatie met oma en thuis moesten hebben, maar ik weet niet of ik dat nog durf, grote kans dat mn ouders het tijdens dat gesprek met me eens zijn en beweren dat ze vanalles gaan doen, en dat ik thuis een ellenlange preek krijg omdat ik het niet met hulpverleners over thuis moet hebben en dat ik mn ouders zwart maak en bla bla bla het bekende verhaal.... maar aan de andere kant zal er ook echt eens een keer iets moeten veranderen dus het is echt heel dubbel.... |
![]() |
|
![]() |
Ik kom er maar niet over uit of ik dat appartement zal nemen of niet. Het ligt in het centrum van de stad en dat vind ik superleuk. Alleen de straat zelf vind ik een beetje twijfelachtig. Het is een niet heel aangenaam ogende steeg en het appartement bevindt zich naast een coffeeshop en er zijn heel veel uitgaansdingen in de directe omgeving. Dat zou gezellig kunnen zijn, maar ik ben een beetje bang voor enge types en veel lawaai tot 's avonds laat. En er is geen aparte woonkamer en op zich heb ik niet veel ruimte nodig, maar alleen een slaapkamer, badkamer en keuken lijkt me ook wel weer erg krap. Maar aan de andere kant ziet wat er is er wel prima uit en kan ik er geloof ik iets heel leuks van maken. Maar aan de andere kant vind ik het net iets te duur. Ik verkeer echt in dubio! Vannacht ga ik weer terug om te kijken. Ik wil weten wat voor mensen er dan rondhangen. Als ik er dan nog een goed gevoel bij heb, dan moet ik het misschien maar gewoon doen. Of niet. Ik weet het niet.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pff, ik moet even wat meer geduld zien te kweken. Ik wil niets liever dan verhuizen en elke dag zit ik inwendig van 'IK WIL EEN HUIS ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
teveel chaos in me hoofd te veel am en te veel angsten.
eerst 5 keer per dag stemmingswisselingen. nou voel ik me alleen nog maar de hele dag down. en het word tot nu toe elke dag negatiever vanaf dat ik opsta tot dat ik naar bed toe ga. ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. en ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. ben vorige week bij de psychiater geweest en me seroquel is nou omhoog gegaan van 50 mg naar 100 mg daardoor slaap ik nou wel heel de nacht door. en ik zit ook constant in een dissociatie. vorige week begon er iemand tegen me te praten en heel die stem vormde zich ineens om tot een andere stem opeens was er een heel ander iemand aan het praten. ik dacht dat ik gek werdt. en vorige week hoorde ik ook weer stemmen. dat heb ik meteen tegen me coordinator in boekel verteld. en nou moet ik morgen weer naar de psychiater.
|
toen ik gisteren mijn 2 vaste lorazepam op had en me zonnodig ook voelde ik me nog steeds erg onrustig.
dus de leiding heeft naar boekel gebeld om te vragen of ik er eentje extra mocht. maar ze moest naar de huisartsen post bellen om het te vragen. maar gelukkig kon het geen kwaad en als het echt nodig was dan mocht het. maar dan moest ik eerst me medicijnen voor de nacht nemen wat eerder. en als ik daarna nog heel onrustig was dan mocht ik die lorazepam toch pakken. dus heb ik gisterenavond toch nog die extra lorazepam gepakt nadat ik me medicijnen voor de nacht had gepakt. en vandaag bij de psychiater geweest en een goed gesprek gehad. en die seroquel 100 mg van de nacht blijft gewoon zo. nou heb ik vanaf morgenvroeg ook elke ochtend seroquel 50 mg een tabletje. en dan moet ik over 2 weken terug komen om te kijken hoe het gaat. hopelijk voel ik me nou wat beter. want ik voel me alleen nog maar kut.
|
Zo! Lang niet gepost, wel meegelezen overigens.
Het gaat ook momenteel niet zo heel goed, alles wordt af en toe een beetje veel. En misschien maak ik me ook gewoon druk om teveel dingen, laat ik te weinig los. Maar anderen hebben het moeilijker dan ik, dus ik moet me niet aanstellen. Ik heb mijn bachelor, ben goed bezig in mijn master, heb een fijn appartement, dus wat zeur ik..
|
zo, dat mailtje wat ik al 2 dagen niet wilde sturen is toch verstuurd,
ik kreeg nl een brief van mn oude school voor nog een diploma uitreiking waar ik dus eigenlijk ook naartoe moet, ik heb nu mn persoonlijk mentor(daar heb ik btw nog steeds veel contact mee) van toen gemaild of we het weer zo aan kunnen pakken als de vorige keer, toen kwam ik op een later tijdstip langs en hoefde dus niet al mn klasgenoten te zien. En ik weet dat zij er echt wel begrip voor zal hebben dus ik snap ook niet waarom ik dat moeilijk vind om te mailen, maar toch. Ik voel me de laatste tijd steeds beter, en dat wil ik dus niet gaan verkloten door op 1 zo'n avond alle pestkoppen en ex-klasgenoten te zien en een enorme flashback te krijgen waar ik vervolgens nog 2 weken last van heb. |
![]() |
|
Het gaat weer wat beter.
![]() Het werk is nog steeds wel niet je van het, maar de dag is in elk geval wat sneller voorbij dan eerst en ik heb 's avonds nog wat puf over. Dat is erg fijn ![]() A.s. vrijdag weer een sollicitatie/selectiedag. Moet 3 analytische testen maken en aan de hand daarvan wordt bepaald of je verder het selectieproces in mag, dus ik ben hard aan het oefenen. Numerieke testen zijn niet zo mijn ding en al helemaal niet op tijd, maar we will see. Meer dan m'n best kan ik toch niet doen. Met vriend z'n werk gaat het gelukkig ook beter, zijn stress sloeg ook over op mij, dus die last is nu ook van m'n schouders. Ik ga zo maar weer eens naar m'n koor, ben er een maand niet geweest nu, omdat ik elke avond zo moe thuiskwam. Maar nu heb ik er weer energie voor ![]() |
![]() |
|
Tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb
![]() ![]() ![]() ![]() Verder zijn we tien dagen naar Cyprus geweest. Top vakantie, mooi eiland, vriendelijke mensen, goed hotel, lekker eten, heerlijk weer dus eigenlijk prima ![]() ![]() ![]() Helaas nam m'n vriend als souvenirtje een verkoudheid mee, werd ik twee dagen later ook verkouden maar liep dat weer twee dagen later bij mij uit in een bronchitis. Zat afgelopen zaterdagmiddag dus ineens bij de huisartsenpost bij een vreemde huisarts die een beginnende bronchitis hoorde dus toch weer aan de antibiotica ![]() ![]() Heb vandaag m'n tijd nuttig besteed en een nieuwe laptop uitgezocht ![]() ![]() Morgen wat klusjes in huis, oa administratie eens uitzoeken en in nieuwe mappen doen. Als ik daar de fut voor heb, vandaag bijna de hele dag met m'n laptop op de bank gehangen ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() OT: Het gaat best goed. Ik ben blij met mijn bijbaantje (in de kinderopvang, wie had dat ooit gedacht) en kunst gaat ook lekker. Ik kan niet wachten tot ik deze tekening af heb en ik aan een megagroot doek ga beginnen. Zodra ik hiermee klaar ben, wil ik gewoon HEEL VEEL werk maken. En als ik dat eenmaal gedaan heb mag iedereen me van alle kanten van feedback voorzien, maar voor nu wil ik me gewoon lekker terugtrekken en geen commentaar. Dat is ook af en toe nodig. En heerlijk dat dat kan, nu ik afgestudeerd ben. ![]() |
![]() |
|
'het gaat nog steeds niet goed.
en ik heb al voor de ochtend een lorazepam vast staan en voor de avond ook. en dan ook nog een lorazepam als zonnodig maar ik heb gisteren met me coordinator gepraat. en tot dat ik volgende week naar de psychiater ga mag ik van me coordinator nog een lorazepam als zonnodig extra pakken ook al staat dat niet op de lijst. en het dan volgende week met me psychiater bespreken. want ze weten dat ik dat niet zomaar pak, en vanmiddag een gesprek met de psycholoog gehad. ik heb haar verteld van die afspraak met me coordinator en zij vind dat ook een goed idee. en ik heb haar ook verteld van de stemmen die ik hoor en dat ik mensen zie die er niet zijn. het voelt echt alsof ik aan het doordraaien ben. maar nou is het gelukkig weekend!!!.
|
Verwijderd
|
Met mij gaat het voor de verandering weer ens goed
![]() Gisteren ben ik gezellig samen met de begeleiding en een huisgenoot van mij naar de Ikea in Eindhoven geweest. Dat was erg leuk en gezellig. We hebben voor het woonhuis nieuw servies en nieuwe glazen e/d gekocht en ik zelf heb nog een wasmand voor me eigen gekocht. Verder hebben we gisteren gezellig bij Ikea wat gegeten en gedronken en rond 19.30 uur waren we weer terug naar huis gereden. Alles opgeruimd en gezellig koffie gedronken en verder s`avonds rustig aan gedaan en televisie gekeken. Vanmorgen heb ik tot 10.00 uur uitgeslapen en heb ik een wasje aangezet en daarna ben ik naar beneden gegaan en heb ik wat ontbeten. Na het ontbijt ben ik me eigen op mijn gemak gaan douchen en gaan aankleden en heb ik mijn was opgehangen en daarna heb ik nog een wasje aangezet. Daarna heb ik mijn hobbyspullen ingepakt om mee te nemen naar mijn ouders, zodat ik me eigen niet verveel en tussen de middag heb ik gezellig met mijn huisgenoot en de begeleiding wat zitten te lunchen. Tussen 13.30 uur en 14.00 uur ben ik met de taxi naar mijn ouders gegaan. Daar zit ik nu achter de computer en heb ik heerlijk een kop koffie. straks ga ik gezellig met mijn moeder nog wat hobby-en en vanavond blijf ik gezellig bij mijn ouders eten. Vanavond ga ik tussen 20.15 uur en 20.45 uur weer met de taxi terug naar de woongroep. |
![]() |
|
^ Vertel dan eens wat er aan de hand is!
Ot: Ik had weer een 8,5 voor een paper. ![]() ![]() En ik concludeerde dat mijn leven gefragmenteerd is en daar ga ik iets aan doen. Ik weet nog niet precies wat, maar een etentje als vanavond is goed, en eten met een vriendinnetje dat hetzelfde studeert als ik en met wie ik bestuur was ook. Het is gek dat mijn vereniging niet meer zo mijn thuis is als vorig jaar maar het wordt nog wel wat.
|
Ik heb een aantal posts aangepast want:
Wat is niet de bedoeling? Zelfmoordaankondigingen. Praten over mag overigens wel. Snij en zelfmoord'tips' ('zo moet je het doen') Zaken die aanzetten tot (bijvoorbeeld) zelfbeschadiging. Topics over automutilatie is in beperkte mate toe gestaan. Een topic starten met hoe je er van af moet komen is prima, maar geen details posten over waar/hoe/etc. http://forum.scholieren.com/announcement.php?f=51
|
gisteren was ik met een huisgenootje aan het praten.
en opeens vormde heel haar stem om naar een mannen stem. dat was zo eng ik hoorde haar niet meer praten. ik hoorde alleen nog maar een man praten. en wat er gezegd werd verstond ik ook niet meer. zo heftig is het nog nooit geweest tot gisteren. vandaag toch maar tegen me coordinator en tegen de therapeute van creatieve therapie gezegd. en zij zei dat dit ook niet meer normaal is. en ze gaat het morgen in het team bespreken. verder voel ik me heel erg verward en in een dissociatie. en vanavond is me zusje op bezoek geweest en dat was gezellig. en gelukkig is het nou weekend!!. dus morgen uitslapen!. en dan me kamer schoonmaken met de begeleiding. en verder ga ik het rustig aan doen. waardoor hopelijk me hoofd weer wat rustiger wordt.
|
![]() |
Ik ben goed bezig. Ik heb een bijbaantje, ik maak kunst, ik doe vrijwilligerswerk, ik doe (een beetje) aan zelfstudie en ik heb een paar vrienden. Stukje bij beetje begint het steeds meer de goede kant op te gaan. Toch voel ik me verrot eenzaam. Sinds ik uit huis ben en ben afgestudeerd, heb ik het zo moeilijk. Het is ook wel logisch, het is gewoon een nieuwe levensfase. Ik voel me alleen gefrustreerd omdat ik geloof ik echt alles doe wat ik zou kunnen doen om me beter te voelen, en alsnog voel ik me heel vaak kut.
Er zijn zo veel dagen dat ik amper een mens spreek. Ik ben graag op mezelf en ik moet alleen zijn om mijn werk te kunnen doen, maar dit is echt too much. Sterker nog, ik heb helemaal geen zin om kunst te maken, als ik daar zeeën van tijd voor heb. En qua zelfstudie gaat het ook niet lekker. Ik leer heus wel af en toe wat, maar ik kan niet zeggen dat ik reuze-gemotiveerd ben. Ik vind het gewoon moeilijk dat niemand iets van me verwacht. Of eigenlijk: dat ik nu telkens degene moet zijn die iets van mij verwacht. Het is makkelijker om voor anderen te leven. Eigenlijk heb ik dat voorheen altijd gedaan. Ik vind mezelf niet leuk genoeg om puur en alleen voor mezelf te leven. Over een paar weken heb ik een intake-gesprekje bij een psycholoog. Ik weet niet zo goed wat ik ermee wil. Ik ben in totaal al zo'n zes jaar in therapie geweest en eigenlijk ben ik al dat gepraat en geanalyseer nogal zat. Ik wil gewoon wat gezelschap en zo nu en dan een knuffel, that's all. Maar goed. Mogelijk heb ik er toch baat bij. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Euhm, bijna iedereen heeft moeite met zelfstudie en "leert heus wel eens wat maar kan niet zeggen dat hij/zij reuze gemotiveerd is". Net zoals dat kunst maken opeens minder leuk is als je er alle tijd voor hebt. Zoek niet te veel achter dat soort 'negatieve' gevoelens, je versterkt het kut voelen op die manier alleen maar.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het schrikt bovendien ook af, want hoewel 't voortkomt uit onzekerheid, een slecht zelfbeeld en gebrek aan zelfacceptatie, het blijft ongezonde afhankelijkheid. En dus het leidt heel makkelijk tot zelfzucht en emotionele chantage. "Ik ben ongelukkig en JIJ kan dat beter maken maar als je dat niet wil is dat ook wel goed hoor ![]() ![]() Hetzelfde geldt voor vrijwilligerswerk en een eigen huis. Dat kan een toevoeging zijn, maar als je jezelf bij voorbaat al niet leuk vindt en/of jezelf geen bestaansrecht gunt ga je er met een leuk bijbaantje ook niet komen. Beetje dit, zeg maar. Dus, TL;DR: Citaat:
|
![]() |
|
ze hebben me vandaag in het team besproken.
en vanaf nou krijg ik om de 2 weken een gesprek met de psygholoog in plaats van om de 3 weken. ze gaan ook me medicijnen meer in de gaten houden. en dat de leiding hier in huis me medicijnen bijhoudt en dat ik dan me bakje per dag krijg. omdat ik ook vaak te veel of te weinig in me doosjes doe.
||
![]() |
Citaat:
Je hebt gelijk hoor, met je hele reactie, maar hoe doe je dat dan in vredesnaam, van jezelf houden? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Door keuzes te maken/dingen te doen waar je achter staat en daar naar te handelen. Je leven aanpassen op jouw wensen en behoeftes en niet het pleasen van andere mensen (dat betekent uiteraard niet dat je nooit meer iets voor een ander hoeft te doen, maar niet ten koste van jezelf). En vooral jezelf niet als slachtoffer zien en behandelen, en anderen trouwens ook niet.
Dat zal misschien niet vanzelf gaan, maar wel steeds beter als je er bewust bij stilstaat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |