Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Dat is verder niet persoonlijk bedoeld en natuurlijk ook een beetje gechargeerd (jij ervaart dat waarschijnlijk anders), maar ik vind zo'n fenomeen als een studentenhuis onder begeleiding (of het nu islamitisch, christelijk of weet-ik-wat is) een beetje vreemd. Citaat:
Citaat:
Mijn punt is dat ik het gewoon een betuttelend concept vind, en eerder een vorm van begeleid wonen, terwijl de studententijd toch voor een groot deel om eigen keuzes en verantwoordelijkheid draait, imo, hoe je het ook wendt of keert. Als jij daar geen problemen mee hebt is dat natuurlijk prima (en jouw keuze ![]()
|||
Citaat:
Ik geef alleen mijn mening over een studentenhuis waarin leefregels en een structuur zijn opgebouwd die imo behoorlijk betuttelend zijn. Citaat:
![]()
|
Bij de meeste groentes gaat koken meestal gepaard met enig verlies aan voedingsstoffen. Maar bij tomaten blijkt de beschikbaarheid van lycopeen uit een licht gestoofde tomaat groter dan uit een rauwe tomaat. Onder invloed van de verhitting worden de celwanden in de tomaat afgebroken waardoor meer lycopeen vrijkomt. Daarnaast wordt lycopeen onder invloed van hitte ook omgezet in een meer biologisch beschikbare vorm. Tomatenpuree of tomatensaus zijn dus gezonder dan rauwe tomaten.
||
Citaat:
|
Onderzoek toont aan dat tomatenpuree werkt tegen rimpels en huidveroudering. Dat is nog eens een goedkoop alternatief voor dure antirimpelcrèmes. Let wel, het werkt pas effectief als je 10 eetlepels tomatenpuree per dag eet aangelengd met 10 gram olijfolie. De toevoeging van een beetje vet zorgt voor een nog betere opnamecapaciteit. Lycopeen is immers een vetoplosbaar antioxidant. Bij de proefpersonen uit het onderzoek was de aanmaak van de procollageenlaag in de huid sterk toegenomen. Procollageen is een eiwit dat de huidstructuur helpt verbeteren. Bovendien was de huid 30% beter bestand tegen het schadelijk effect van UV-stralen.
|
|