Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 15:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, duh, ben geen mongooltje
Niet zo bescheiden!
Oud 21-08-2012, 15:36
Verwijderd
Volgens mijn tante moet ik tomaten heten omdat ik anders kanker krijg. Nu eet ik ze soms, want ik wil geen kanker (of bezorgde tante). Maar dan moet ik mezelf wel heel erg dwingen. Heel, heel erg dwingen.
Oud 21-08-2012, 15:37
Verwijderd
Bewerkte tomaten, dus als puree of als saus zijn trouwens gezonder dan rauwe tomaten. Dus als dat nog verschil maakt voor je.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik neig overigens nog steeds naar de SP hoor (hoewel ik de folder die ik meekreeg wel enigszins populistisch en weinig inhoudelijk vond).
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vader staat trouwens zeker al een uur te strijken, en zoveel zat er echt niet in de was ik vraag me af wat hij aan het doen is.
Verwijderd
Citaat:
Bewerkte tomaten, dus als puree of als saus zijn trouwens gezonder dan rauwe tomaten. Dus als dat nog verschil maakt voor je.
Echt? Ja, dat maakt verschil. Dat soort dingen lust ik wel.
Oud 21-08-2012, 15:38
Verwijderd
De lycopeen in tomaten is weer erg goed voor je huid, zorgt ervoor dat je minder snel verbrandt en gaat huidveroudering tegen.

Maar dan moet je wel elke dag zoveel gram tomatenpuree eten samen met olijfolie voor een betere opname.

Ik weet echt alles over tomaten.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, eten. Zo brie halen, nom. Kusjes.
Verwijderd
Citaat:
Mijn vader staat trouwens zeker al een uur te strijken, en zoveel zat er echt niet in de was ik vraag me af wat hij aan het doen is.
Vermoedelijk liet hij het strijkijzer op een blousje staan en probeert hij nu de vlek eruit te strijken.
Verwijderd
Ik hou mijn spreekbeurt over tomaten.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Vermoedelijk liet hij het strijkijzer op een blousje staan en probeert hij nu de vlek eruit te strijken.
Zo debiel is hij ook weer niet.
Oud 21-08-2012, 15:41
Verwijderd
Zal ik tomatensap halen?
Oud 21-08-2012, 15:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb het wel opgegeten. Want het was gratis en koud. Maar ik moet bekennen dat het niet voor herhaling vatbaar was.
En wat ga je nu stemmen?
Oud 21-08-2012, 15:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoe komt dat? Ik eet wel vaker tomatenpuree dan hele tomaten, dus da's best chill om te weten.
Oud 21-08-2012, 15:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En wat ga je nu stemmen?
Citaat:
Ik neig overigens nog steeds naar de SP hoor (hoewel ik de folder die ik meekreeg wel enigszins populistisch en weinig inhoudelijk vond).
Oud 21-08-2012, 15:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ah, scheel ben ik. Tijd voor een partij die worteltjesijs gaat uitdelen.
Oud 21-08-2012, 15:48
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
De SP is ook mijn partij, zoals jullie zullen begrijpen.
Oud 21-08-2012, 15:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ah, scheel ben ik. Tijd voor een partij die worteltjesijs gaat uitdelen.
Want dat is wel lekker...?
Oud 21-08-2012, 15:50
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
De sterretjes moesten, want de nick was al in gebruik
Oud 21-08-2012, 15:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het grappig omdat het lijkt alsof je dingen zoekt waartegen je zou kunnen 'protesteren'. Want, het lijkt alsof je bijvoorbeeld geen alcohol drinken maar aanvaard hebt omdat het eenmaal bij de Islam hoort en je nu gaat richten op de avondklok. Ik snap dat je waarschijnlijk niet zo denkt, maar zo vond ik het wel overkomen.
Nou, zo denk/bedoel ik het inderdaad niet. Het gaat me er niet zo zeer over dat het niet mag, want het is nu eenmaal een leefregel die hoort bij het islamitisch geloof. Wat ik vind van die leefregels is verder niet relevant, relevant is dat als jij besluit die leefregel na te leven, het ook aan jou is om de discipline op te brengen. Sterker nog, ik durf te stellen dat die discipline inherent is aan het oprecht geloven (hoewel het nog niet eens perse geloof hoeft te zijn, maar leefregels in het algemeen). Als jij niet de discipline kunt opbrengen (of er echt naar streeft om die discipline te kweken), maar het alleen maar doet omdat er iemand is die toezicht op jou houdt en het anders wel zou doen, dan doe je het niet omdat je je oprecht wil conformeren aan de leefregels van je geloof, maar "omdat het moet" of omdat je anders straf krijgt. Je kan dus niet je eigen keuzes maken en verantwoording afleggen.
Dat is verder niet persoonlijk bedoeld en natuurlijk ook een beetje gechargeerd (jij ervaart dat waarschijnlijk anders), maar ik vind zo'n fenomeen als een studentenhuis onder begeleiding (of het nu islamitisch, christelijk of weet-ik-wat is) een beetje vreemd.

Citaat:
En, ik zei dat er heel soms een avondklok was.
Klopt, daar had ik overheen gelezen. Maar dan nog vind ik een avondklok voor volwassen studenten een beetje overdreven en zelfs betuttelend, aangezien ik vind dat je zelf moet kunnen bepalen waar jij staat en gaat (let op: ik bedoel dus niet overlast veroorzaken door het laat thuiskomen oid; als jij om 3 uur thuiskomt moet je dat zelf weten, maar je moet je huisgenoten hierbij niet lastigvallen en het moet ook niet interfereren met je huishoudelijke taken).

Citaat:
En, je tweede alinea vind ik enorm overdreven. Om te beginnen met het hele idee van studeren. Wie zegt dat ik me precies wil onderwerpen aan het algemene idee van studeren? Daarnaast word ik waarschijnlijk niet op mijn vingers gekeken, want mijn kamer is dan nog steeds van mij en daar heb ik alle privacy van de wereld. En, ik weet dat je de laatste zin van die alinea retorisch hebt gebruikt, maar ik vind dat die zin je hele verhaal een nare nasmaak geeft.
Nouja, het 'algemene idee' van studeren bestaat natuurlijk niet, want iedereen geeft een totaal andere invulling aan het studeren zelf (bijvoorbeeld de keuze om wel of niet op kamers te gaan, wel of niet bij een vereniging te gaan, wel of niet proberen cum laude af te studeren, etc.).
Mijn punt is dat ik het gewoon een betuttelend concept vind, en eerder een vorm van begeleid wonen, terwijl de studententijd toch voor een groot deel om eigen keuzes en verantwoordelijkheid draait, imo, hoe je het ook wendt of keert. Als jij daar geen problemen mee hebt is dat natuurlijk prima (en jouw keuze ).
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik kan niet voor Geel spreken, maar als hij er geen problemen mee heeft, waarom zou hij het dan niet mogen doen? Martin, dat jij dat belachelijk vindt, prima, maar jij bent opgegroeid in een vrije, Nederlandse omgeving, je ouders waren het er waarschijnlijk helemaal mee eens dat je op kamers ging en zelfstandig werd. Het is logisch dat je vrijheid en zelfstandigheid ziet als het hoogst haalbare, maar zo werkt het gewoon niet voor iedereen.
Hij moet het vooral doen, dat bestrijd ik helemaal niet.
Ik geef alleen mijn mening over een studentenhuis waarin leefregels en een structuur zijn opgebouwd die imo behoorlijk betuttelend zijn.

Citaat:
Ja, en een belangrijk deel van het geloof (zowel christendom als islam) is dat je je ouders moet eren.
Dat is ook een zeer mooi onderdeel van het christendom en de islam (hoewel ik in de bijbel altijd de toevoeging "mits zij goed ouderschap getoond hebben" heb gemist, overigens ben ik er van overtuigd dat dat in het geval van Geel wel zo is.), maar hoe je dat interpreteert en hoe je daar invulling aan geeft kan natuurlijk verschillen.
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Citaat:
Hoe komt dat? Ik eet wel vaker tomatenpuree dan hele tomaten, dus da's best chill om te weten.
Er zitten meer anti-oxidanten in bewerkte tomaten. Hoe dat komt weet ik niet.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Want dat is wel lekker...?
Goed voor mijn slechte ogen.
Oud 21-08-2012, 15:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De sterretjes moesten, want de nick was al in gebruik
Die sig ook echt
Oud 21-08-2012, 15:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Goed voor mijn slechte ogen.
Ah Maar dan zou ik eerder gewoon wortels eten en LEKKER ijs nommen
Oud 21-08-2012, 15:56
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Bij de meeste groentes gaat koken meestal gepaard met enig verlies aan voedingsstoffen. Maar bij tomaten blijkt de beschikbaarheid van lycopeen uit een licht gestoofde tomaat groter dan uit een rauwe tomaat. Onder invloed van de verhitting worden de celwanden in de tomaat afgebroken waardoor meer lycopeen vrijkomt. Daarnaast wordt lycopeen onder invloed van hitte ook omgezet in een meer biologisch beschikbare vorm. Tomatenpuree of tomatensaus zijn dus gezonder dan rauwe tomaten.
Oud 21-08-2012, 15:57
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Ik erger me dood aan de sterretjes.
Oud 21-08-2012, 15:57
Martiño
Martiño is offline
Je had natuurlijk ook een mooie tilde er op kunnen zetten
Oud 21-08-2012, 15:58
Martiño
Martiño is offline
Oh nee
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Citaat:
Je had natuurlijk ook een mooie tilde er op kunnen zetten
Ik moest googelen wat dat betekende.

Tomatenhersenen zijn niet zo groot.
Martiño
Martiño is offline
Of Tomaat!
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Citaat:
Of Tomaat!
Ja duh, bestond ook al, anders had ik die wel gedaan
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik moest googelen wat dat betekende.

Tomatenhersenen zijn niet zo groot.
Een tilde is dat lieve kronkeltje dat mijn nickname siert. Maar het forum ziet volgensmij het verschil tussen een ñ en een n niet, want als ik naamzoek kan ik zowel martino als martiño intypen en dan krijg ik dezelfde resultaten
Oud 21-08-2012, 15:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja duh, bestond ook al, anders had ik die wel gedaan
Nee ik bedoel, inclusief uitroepteken
Oud 21-08-2012, 15:59
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Citaat:
Nee ik bedoel, inclusief uitroepteken
Nu heb ik SPIJT! Ik had ook langer dingen moeten proberen.

Er is zeker niemand die ik hier even kan tomatenpijpen dat ik toch een nickchange mag.
Oud 21-08-2012, 16:00
Martiño
Martiño is offline
SPIJT! is ook een leuke nickname
Oud 21-08-2012, 16:03
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Onderzoek toont aan dat tomatenpuree werkt tegen rimpels en huidveroudering. Dat is nog eens een goedkoop alternatief voor dure antirimpelcrèmes. Let wel, het werkt pas effectief als je 10 eetlepels tomatenpuree per dag eet aangelengd met 10 gram olijfolie. De toevoeging van een beetje vet zorgt voor een nog betere opnamecapaciteit. Lycopeen is immers een vetoplosbaar antioxidant. Bij de proefpersonen uit het onderzoek was de aanmaak van de procollageenlaag in de huid sterk toegenomen. Procollageen is een eiwit dat de huidstructuur helpt verbeteren. Bovendien was de huid 30% beter bestand tegen het schadelijk effect van UV-stralen.
Oud 21-08-2012, 16:07
Martiño
Martiño is offline
Getverdemme
Oud 21-08-2012, 16:08
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Wat?
Oud 21-08-2012, 16:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit nu ongegeneerd keihard mee te zingen met Call me maybe
Oud 21-08-2012, 16:10
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Ik neem weleens een hapje tomatenpuree, amg lekker
Oud 21-08-2012, 16:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hey, I just met you, and this is CRAAAAZY, but here's my number, so call me maybe!
Oud 21-08-2012, 16:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik neem weleens een hapje tomatenpuree, amg lekker
Kannibaal!
Oud 21-08-2012, 16:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat?
Nouja, tien lepels rauwe tomatensaus (uit zo'n blikje) lijkt me niet echt lekker Met je vinger het blikje uitlikken doe ik ook wel eens maar verwarmd vind ik het toch beter smaken
Oud 21-08-2012, 16:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nouja, tien lepels rauwe tomatensaus (uit zo'n blikje) lijkt me niet echt lekker
Idd. Geniet, maar eet het met tomate.
Oud 21-08-2012, 16:14
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Citaat:
Nouja, tien lepels rauwe tomatensaus (uit zo'n blikje) lijkt me niet echt lekker
Nee, tien gaat wel vrij ver ja.

Als het 5 was zou ik het doen. Of drie.
Oud 21-08-2012, 16:14
*Tomaatje*
*Tomaatje* is offline
Citaat:
Idd. Geniet, maar eet het met tomate.
Oud 21-08-2012, 16:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nee maar Tomaatje, SP is toch niet je van het. Waarom stem je niet op GL-fractievoorzitter Jolande Tomatensap?
Oud 21-08-2012, 16:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline

Oud 21-08-2012, 16:18
Verwijderd
Zo ik was even weg, hier nog wat gebeurd?

OH KIJK NOU EEN NIEUWE FORUMMER IN ONS MIDDEN.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten