Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2012, 23:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Anti-aanbaklaag of niet, de eerste pannenkoek mislukt AL-TIJD.
Oud 02-12-2012, 23:56
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Niet als je heel geduldig wacht tot de pan écht heet is.
Oud 02-12-2012, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Anti-aanbaklaag of niet, de eerste pannenkoek mislukt AL-TIJD.
Niet als je geen loser bent.
Oud 03-12-2012, 00:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Niet als je geen loser bent.
Oh, BUUURN!
Oud 03-12-2012, 00:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb overigens net m'n gezicht in een cake geduwt.

Van de week heb ik een totaal geimproviseerde chocolade/amandel cake gebakken (niks afgemeten ofzo, gewoon op gevoel wat door elkaar gemixt) en die is tantoelekker, maar ik had nog een halve over en geen zin om een plakje af te snijden en stukjes pakken met m'n hand leverde teveel kruimels op in m'n cleavage, dus toen besloot ik maar gewoon rechtstreeks uit de bakvorm te eten.

LIVING THE DREAM!
Oud 03-12-2012, 00:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb een Fokke en Sukke kookboek voor n00bs gekregen en ik ben er superblij mee! Staan allemaal recepten in voor verschillende buien: snel, slim (voor meerdere dagen), blut, brak.. Leuk joh, ga van de week maar eens iets proberen
Oud 03-12-2012, 00:44
Verwijderd
Huhu, leuk Phoebe ik vraag me bij dat soort kookboeken eigenlijk altijd af of de recepten dan ook echt handig zijn enzo en niet meer gewoon voor de leuk.
Oud 03-12-2012, 00:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jezus, gaat lekker tussen mij en mijn huisgenoten
Superleuke avond gehad weer Eigenlijk uberhaupt een leuke dag, heel relaxt.
Oud 03-12-2012, 00:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Huhu, leuk Phoebe ik vraag me bij dat soort kookboeken eigenlijk altijd af of de recepten dan ook echt handig zijn enzo en niet meer gewoon voor de leuk.
Op de achterkant staat dat het is voor mensen die uit huis gaan en vrijwel nog nooit hebben gekookt, basically staan leuke dingen in (tortilla, desserts, taart) en handige dingen (schotels, soep). Van alles wat, en met verschillende ingrediënten.

Voorin staat hoe lang bepaalde (verse) groenten moeten koken of roerbakken en welke ingrediënten je altijd in huis zou moeten hebben superhandig, en achterin wat je moet doen als je eten te zout of een beetje aangebrand is enzo.
Oud 03-12-2012, 00:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn vorige huisgenootje had een kookboek nodig om basic spaghetti te maken en toen dacht ik echt 'wtf, hoe kan je dat niet weten?!', maar blijkbaar leert niet iedereen al hoe ze moeten koken voordat ze op zichzelf gaan wonen.
edit: Volgens mij was 't ook dat Fokke en Sukke boek!

Dat merkte ik ook al toen ik eindelijk uit huis ging en een vriend van me vroeg of ik 'al een beetje kon koken en wassen enzo'. Dude, dat kon ik al toen ik 11 was ofzo.
Oud 03-12-2012, 00:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Koken kan ik echt niet wassen kan ik prima, maar er werd altijd voor ons gekookt. Ik was niet zo vaak alleen thuis en dan maakte ik gewoon pasta, dus het was ook nooit zo nodig om te kunnen koken
Oud 03-12-2012, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Mijn vorige huisgenootje had een kookboek nodig om basic spaghetti te maken en toen dacht ik echt 'wtf, hoe kan je dat niet weten?!', maar blijkbaar leert niet iedereen al hoe ze moeten koken voordat ze op zichzelf gaan wonen.
edit: Volgens mij was 't ook dat Fokke en Sukke boek!

Dat merkte ik ook al toen ik eindelijk uit huis ging en een vriend van me vroeg of ik 'al een beetje kon koken en wassen enzo'. Dude, dat kon ik al toen ik 11 was ofzo.
Ik heb dat Fokke & Sukke kookboek, mijn huisgenoot ook en mijn tussendoor huisgenoot had het ook
Oud 03-12-2012, 00:52
Verwijderd
Ach. Sommige mensen zijn gewoon ontzettend moederskindjes en die krijgen gewoon altijd eten en hun was wordt altijd gedaan. Dat is chill voor hen, maar goed. Wij hebben zo'n jongen in huis wonen, dat is echt niet normaal. Die woont nu denk ik toch wel zo'n half jaar bij ons en komt nog regelmatig vragen hoe hij z'n was moet doen. En hij heeft al verschillende pannen waarin shit was aangebrand meegenomen naar huis om ze door z'n moeder te laten schoonmaken. Ja echt.
Oud 03-12-2012, 00:53
Verwijderd
Hij heeft ook al verschillende kledingstukken roze gemaakt dat vond ik dan wel weer echt uitermate grappig.
Oud 03-12-2012, 00:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Koken kan ik echt niet wassen kan ik prima, maar er werd altijd voor ons gekookt. Ik was niet zo vaak alleen thuis en dan maakte ik gewoon pasta, dus het was ook nooit zo nodig om te kunnen koken
Bij mij thuis was het ook nooit nodig, want m'n moeder kookte altijd, maar af en toe wou ik zelf eens wat proberen, of ze vertelde me gewoon hoe iets moest.
Ik kan ook niet geweldig koken, maar hoe moeilijk is het om vlees te bakken, daar wat groente bij te kenkeren, het te verzuipen in tomatensaus en dat dan over een lading pasta/rijst/een wrap heen te kwakken?
Oud 03-12-2012, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Ach. Sommige mensen zijn gewoon ontzettend moederskindjes en die krijgen gewoon altijd eten en hun was wordt altijd gedaan. Dat is chill voor hen, maar goed. Wij hebben zo'n jongen in huis wonen, dat is echt niet normaal. Die woont nu denk ik toch wel zo'n half jaar bij ons en komt nog regelmatig vragen hoe hij z'n was moet doen. En hij heeft al verschillende pannen waarin shit was aangebrand meegenomen naar huis om ze door z'n moeder te laten schoonmaken. Ja echt.
Damn dat is bijna net zo erg als naar huis gaan om je was te doen.

grapje
Oud 03-12-2012, 00:58
Verwijderd
Naar huis gaan om je was te doen is niet zo erg. Naar huis gaan om je was te laten doen, dát is erg . Stiekem denk ik dat hij dat ook nog doet en dat die keren dat hij het bij mij komt vragen gewoon echt in uiterste nood zit!

Maar goed, ik snap je grapje niet helemaal geloof ik. Want ik ben nog nooit naar huis gegaan om mijn was te doen?
Oud 03-12-2012, 00:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Bij mij thuis was het ook nooit nodig, want m'n moeder kookte altijd, maar af en toe wou ik zelf eens wat proberen, of ze vertelde me gewoon hoe iets moest.
Ik kan ook niet geweldig koken, maar hoe moeilijk is het om vlees te bakken, daar wat groente bij te kenkeren, het te verzuipen in tomatensaus en dat dan over een lading pasta/rijst/een wrap heen te kwakken?
Ik eet geen vlees he! Maar nee, ik ben door de pasta zo lui geworden dat ik groenten en 'vlees' bakken eigenlijk al teveel moeite vind. Pasta vind ik eigenlijk alleen lekker met alleen kaas en rijst ben ik een beetje huiverig om overal maar bij te flikkeren.
Mijn doel is om wat gevarieerder te koken (en eten) en om elke dag pasta of rijst met vis te voorkomen.
Oud 03-12-2012, 00:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Damn dat is bijna net zo erg als naar huis gaan om je was te doen.

grapje
Nou ja, als je zelf geen wasmachine hebt snap ik dat nog ergens wel, maar anders kan je toch gewoon lekker zelf wassen? Wasmiddel in het ene bakje, wasverzachter in de andere, een beetje aan de knopjes draaien en wassen maar! Als je kleren dan nog stinken, dan probeer je 't nog een keer op een andere stand, totdat je 't juiste gevonden hebt. IMO.
Oud 03-12-2012, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als je zelf geen wasmachine hebt snap ik dat nog ergens wel, maar anders kan je toch gewoon lekker zelf wassen? Wasmiddel in het ene bakje, wasverzachter in de andere, een beetje aan de knopjes draaien en wassen maar! Als je kleren dan nog stinken, dan probeer je 't nog een keer op een andere stand, totdat je 't juiste gevonden hebt. IMO.
Ik was haar vriendje aan het dissen
Oud 03-12-2012, 01:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik eet geen vlees he! Maar nee, ik ben door de pasta zo lui geworden dat ik groenten en 'vlees' bakken eigenlijk al teveel moeite vind. Pasta vind ik eigenlijk alleen lekker met alleen kaas en rijst ben ik een beetje huiverig om overal maar bij te flikkeren.
Mijn doel is om wat gevarieerder te koken (en eten) en om elke dag pasta of rijst met vis te voorkomen.
Ik ben de laatste tijd echt fucking hard fan van risotto. OMNOMNOM!
Ze hebben bij de lidl soms van die zakjes met risotto en groenten dingies, en daar mieter je dan wat witte wijn (optioneel) en bouillon bij, dat laat je een kwartiertje staan en dan heb je fucking lekkere en smeuige rijstmeuk. En dan een lekker kipfiletje erbij...OMMIENOMMIEEEE!

Citaat:
Ik was haar vriendje aan het dissen
Achso! Nou ja, terecht.
Oud 03-12-2012, 01:02
Verwijderd
Oh. Maar mijn vriendje doet thuis dus zelf zijn was want hij heeft gewoon geen wasmachine in zijn studentenflat . Dus dat is een beetje gefaald dan.

Overigens nog harder, want hij heeft het zo goed voor elkaar dat ik zijn was doe . Als ik ten minste in Leiden ben en zelf mijn eigen was doe.
Oud 03-12-2012, 01:03
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben bij de lidl soms van die zakjes met risotto en groenten dingies, en daar mieter je dan wat witte wijn (optioneel) en bouillon bij, dat laat je een kwartiertje staan en dan heb je fucking lekkere en smeuige rijstmeuk. En dan een lekker kipfiletje erbij...OMMIENOMMIEEEE!
GODVERDOMME

Ik wil je slaan. Fucking risottoverkrachter.
Oud 03-12-2012, 01:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
GODVERDOMME

Ik wil je slaan. Fucking risottoverkrachter.
Hoezo? Daar moet je toch bouillon oid bij gooien en zacht laten worden? Tuurlijk kan je er allerlei shit bijdoen, maar als ik weinig tijd heb om te koken vind ik dat lekker makkelijk en het is zeer goed te huffen. Ik hoef niet zonodig culinair te doen hoor.
Oud 03-12-2012, 01:11
Verwijderd
Je voegt je bouillon stapsgewijs toe, per schepje, totdat de rijst al dente is. EN JE BLIJFT ERBIJ EN ROERT. En op het einde boter en parmigiano reggiano erbij en peper en zout.
Oud 03-12-2012, 01:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Je voegt je bouillon stapsgewijs toe, per schepje, totdat de rijst al dente is. EN JE BLIJFT ERBIJ EN ROERT. En op het einde boter en parmigiano reggiano erbij en peper en zout.
Dat doe ik vaak ook, maar soms heb ik daar geen zin in en dan kenker ik 't er in 1 keer bij. Kan prima.
Ik hoef geen culinaire hoogstandjes, want ik schuif die bak vreten toch in 1 keer zelf naar binnen.
Oud 03-12-2012, 01:16
Verwijderd
Wat ben je de laatste tijd lichtgeraakt, Joris. Gaat het wel goed thuis?
Oud 03-12-2012, 01:20
Verwijderd
Hoewel ik ook ernstig betwijfel of dat Aldispul met recht risotto te noemen is. Maar hey, smeuiige rijstshiz
Oud 03-12-2012, 01:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

Achso! Nou ja, terecht.
Dat klinkt prima lekker inderdaad, ik zal dat eens checken, Lidl zit hier toch om de hoek (als je stiekem de Aldi bedoelt, ga ik wel een beetje huilen, want die is wel ver ). Goeie tips hier jongens!

Overigens ben ik een pakjeskoker hoor, als het pakje zegt dat ik moet roeren tot mijn arm eraf valt, doe ik dat
Oud 03-12-2012, 01:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hoewel ik ook ernstig betwijfel of dat Aldispul met recht risotto te noemen is. Maar hey, smeuiige rijstshiz
Rijst is rijst, of je dat nou bij de lidl of de appie koopt.

@Pheeb: Ik bedoel niet Aldi, daar kom ik nooit. De lidl zit hier naast de deur, dus daar strompel ik regelmatig heen. Die pakjes risotto hebben ze trouwens maar af en toe, maar nu hebben ze allerlei 'feestvreten', en daar hoort die risotto dus ook bij. Heb meteen maar een aantal zakken ingeslagen.
Oud 03-12-2012, 01:43
Verwijderd
Citaat:
Wat ben je de laatste tijd lichtgeraakt, Joris. Gaat het wel goed thuis?
oh ehh juist prima ik ben alleen een zeikerd qua koken
Oud 03-12-2012, 02:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, de AH-equivalenten zijn in vergelijkbare mate risotto te noemen. Wat Lassie verkoopt als 'risottorijst' is overigens gewoon dezelfde witte snelkookrijst maar dan met wat plakkerige additieven en een dubbeltje duurder. Je moet een fatsoenlijke rijstsoort hebben, carnaroli bijvoorbeeld, die kort bakken in olijfolie met knoflook, en daar dan langzaam bouillon aan toevoegen. Aldoor roerend. Vervolgens wat Herr Kookzeikerd zegt. Kost je 'n uur maar is niet te versmaden.

Kant-en-klare snelkookrijstvarianten zijn tot risotto wat de Amerikaanse mac 'n cheese is tot een Italiaans pastagerecht met parmezaanse kaas. Technisch gezien 't zelfde, maar in de praktijk toch verre van.
Oud 03-12-2012, 02:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

@Pheeb: Ik bedoel niet Aldi, daar kom ik nooit. De lidl zit hier naast de deur, dus daar strompel ik regelmatig heen. Die pakjes risotto hebben ze trouwens maar af en toe, maar nu hebben ze allerlei 'feestvreten', en daar hoort die risotto dus ook bij. Heb meteen maar een aantal zakken ingeslagen.
Ah, chill, ik zal er van de week gelijk naar zoeken
Oud 03-12-2012, 02:14
Verwijderd
Echt zo'n zielige avond voor mijn zoon
we waren sinterklaas aan het vieren hier in de straat met buren, hetzelfde als feestje als waar LP naartoe was. Ten eerste hing er een raar sfeertje, niet echt gezellig.
Maar ik moet eerst nog iets anders vertellen wat vooraf ging aan dit verhaal. Sam had een buurvrouw getrokken die tijdelijk aan de andere kant van het land werkt omdat ze hier geen werk kan vinden. Ze zou speciaal terug komen voor sinterklaasavond. Dat heeft ze ook gedaan, alleen op de verkeerde dag. Sam heeft úren aan zijn surprise en gedicht gewerkt en hoorde dus gister dat ze zich had vergist en op de avond zelf niet kon komen. Hij had nog geen cadeautje dus kon zijn surprise niet gelijk geven. Hij was best teleurgesteld.
Anyway, vandaag. Het kind was helemaal zenuwachtig en vond het heel spannend. Komt degene die Sam getrokken had naar me toe om te zeggen dat ze heel ziek was geweest en niet aan een surprise maken was toegekomen.
Hij had dus én geen surprise gekregen én degene voor wie hij een suprise had gemaakt is niet geweest.
Ik kan daar zelf wel van janken, laat staan hij. Hij was ook zeer teleurgesteld maar pakte het vrij goed op vond ik.
maar jezus, je gaat toch niet een kind in de kou laten staan door helemaal met niks aan te komen ook niet eens een leuk gedicht, allemaal met spaanse woorden dus hij begreep ook daar geen kut van natuurlijk.
Zoiets gaat me echt aan het hart. Anne en ik hebben bedacht dat we hem woensdag een surprise geven, maar dat maakt natuurlijk nooit deze avond goed
Oud 03-12-2012, 02:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, dat was een smet op de avond. "Gedicht" van 5 regels met Spaanse woorden die ik net kon uitspreken. Ik zei ook dat het erop leek dat ze een uur van tevoren bedacht dat ze een surpriseavondje had

Even aan Anne: Ik kijk Takeshi's castle en twee waren verkleed als Master Roshi en Goku. Die gasten die het commentaar leveren hadden geen flauw idee wie ze moesten zijn en speculeerden over historische figuren :') (Anne snapt mijn :') wel )
Oud 03-12-2012, 02:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ach, die arme knul.
Dat die ene persoon er niet kon zijn is natuurlijk al vervelend, maar ja, dat kan gebeuren. Maar dat je naar een sinterklaasfeestje komt en met niks aan komt zetten is echt te debiel voor woorden. Helemaal als je weet dat het om een kind gaat. Ze had mensen om hulp kunnen vragen of op de dag zelf nog iets kunnen maken (ze was immers niet te ziek om naar het 'feestje' te komen).
Ugh, ik word er ook gewoon superboos om. Wat een takketeef!
Oud 03-12-2012, 06:09
Verwijderd
Goeiemorgen!

Als volwassene moet je geen kinderhartjes breken.
Oud 03-12-2012, 06:22
Verwijderd
Citaat:
Echt zo'n zielige avond voor mijn zoon
we waren sinterklaas aan het vieren hier in de straat met buren, hetzelfde als feestje als waar LP naartoe was. Ten eerste hing er een raar sfeertje, niet echt gezellig.
Maar ik moet eerst nog iets anders vertellen wat vooraf ging aan dit verhaal. Sam had een buurvrouw getrokken die tijdelijk aan de andere kant van het land werkt omdat ze hier geen werk kan vinden. Ze zou speciaal terug komen voor sinterklaasavond. Dat heeft ze ook gedaan, alleen op de verkeerde dag. Sam heeft úren aan zijn surprise en gedicht gewerkt en hoorde dus gister dat ze zich had vergist en op de avond zelf niet kon komen. Hij had nog geen cadeautje dus kon zijn surprise niet gelijk geven. Hij was best teleurgesteld.
Anyway, vandaag. Het kind was helemaal zenuwachtig en vond het heel spannend. Komt degene die Sam getrokken had naar me toe om te zeggen dat ze heel ziek was geweest en niet aan een surprise maken was toegekomen.
Hij had dus én geen surprise gekregen én degene voor wie hij een suprise had gemaakt is niet geweest.
Ik kan daar zelf wel van janken, laat staan hij. Hij was ook zeer teleurgesteld maar pakte het vrij goed op vond ik.
maar jezus, je gaat toch niet een kind in de kou laten staan door helemaal met niks aan te komen ook niet eens een leuk gedicht, allemaal met spaanse woorden dus hij begreep ook daar geen kut van natuurlijk.
Zoiets gaat me echt aan het hart. Anne en ik hebben bedacht dat we hem woensdag een surprise geven, maar dat maakt natuurlijk nooit deze avond goed
Ik vind dit echt de naarste post die ik in tijden heb gelezen. Arme Sam.
Oud 03-12-2012, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Omg wat kut zeg
Oud 03-12-2012, 07:53
Verwijderd
wat stom Pip
Oud 03-12-2012, 08:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Echt heel naar pip
Ik ben ook een beetje bang voor onze sinterklaasavond, ik heb heel groot uitgepakt (ingepakt) en nou hoor ik steeds meer van de andere drie dat ze nog geen cadeaus hebben of teveel aan hun hoofd en ze vergeten wanner het is enzo, en het wordt straks helemaal ongemakkelijk omdat ik zo ongeveer als enige wat gekocht heb en kom nou ik ben sinterklaas niet
Oud 03-12-2012, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Jezus inderdaad zeg, ik zou willen dat ik iets gezelligs ging doen met Sinterklaas, maar mijn ouders doen daar helemaal nooit aan, en schoounouders heb ik ook al niet.

Het is toch aardig van ze dat je daar uberhaupt mag blijven terwijl zij weg zijn?
Niemand dwingt je met een stok om meer te doen dan je aankan en wil.
Citaat:
Wees blij dat je wat te doen hebt! Je gaat toch niet meewinkelen, dus wat valt er niet te trekken?
En geen eten of drinken durven pakken, ben je soms een socially awkward penguin?
Citaat:
Ach. Ik heb uberhaupt geen relaxte avond de komende maand, omdat ik ouders heb die geen gezellige dingen organiseren, en ze waarschijnlijk ook geen zin hebben om al te groot uit te pakken met kerst e.d. omdat het zo slecht gaat met mijn opa.

Ik wil dit niet naar mezelf toetrekken ofzo, en uiteraard is het hartstikke vervelend dat je zo zwak bent en dat dingen niet kunnen zoals je wil, maar count af en toe je blessings.
Oh please Mag ze even balen zeg, de tering

Kusjes voor Frayne.

En kusjes voor Sam!
Oud 03-12-2012, 08:52
Verwijderd
Bah, wat stom Pip
Oud 03-12-2012, 09:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Kant-en-klare snelkookrijstvarianten
Sowieso vind ik snelkookrijst maar raar spul. Gewone rijst koken kost vijf minuten. Hoe snel moet het gaan?
Oud 03-12-2012, 09:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sowieso vind ik snelkookrijst maar raar spul. Gewone rijst koken kost vijf minuten. Hoe snel moet het gaan?
Nee dat is dus snelkook
Oud 03-12-2012, 09:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zit hier al bijna anderhalf uur te wachten
Oud 03-12-2012, 09:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee dat is dus snelkook
Nee hoor, dat is normale rijst. Een portie voor mezelf maak ik in vijf minuten (het aan de kook brengen van het water niet meegerekend).
Oud 03-12-2012, 09:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is toch niet normaal als je dokter er 45 minuten na de afgesproken tijd nog niet is?
Oud 03-12-2012, 09:42
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het is toch niet normaal als je dokter er 45 minuten na de afgesproken tijd nog niet is?
Dat is inderdaad niet normaal.
Oud 03-12-2012, 09:50
Verwijderd
Heel facebook staat vol met statussen als: 'It's snowing!' en '3 December, first day I saw snow in my life' enzo. Best wel leuk, eigenlijk.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten