Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2013, 22:21
Takkie89
Takkie89 is offline
Knoop doorgehakt, toch maar hulp gezocht. Of iig, ik ga een afspraak maken.
Oud 23-02-2013, 00:03
tripster
tripster is offline
Citaat:
Waarschijnlijk een driekleurige sheltie.

Pup:

[afbeelding]

Volwassen:

[afbeelding]

Schattig

Ik wil m'n hele leven al honden maar nee hoor, mag niet van pa of ma
Oud 23-02-2013, 11:22
Takkeling
Takkeling is offline
Citaat:

Schattig

Ik wil m'n hele leven al honden maar nee hoor, mag niet van pa of ma
Dat is jammer, inderdaad!

Citaat:
Knoop doorgehakt, toch maar hulp gezocht. Of iig, ik ga een afspraak maken.
Klinkt goed, Takkie.

OT: de pup is gereserveerd! Nog acht weekjes (want hij is net geboren) en dan komt 'ie hier. Omg wat leuk.
Verder gaat het niet goed met mijn konijn. Deze week al twee keer met 'm naar de dierenarts geweest en hij krijgt nu twee soorten medicijnen en ik moet hem dwangvoeren, maar nog steeds eet hij te weinig en het is niet duidelijk waarom. Hij wekt wel de indruk dat hij honger heeft, maar waarschijnlijk doet eten te veel pijn? Ik kan me niet voorstellen dat hij al aan het einde van zijn leven is; hij ziet er prima uit en ondanks het slechte eten gedraagt hij zich levendig. Erg vervelend dit. Ook voor m'n portemonnee, want door de dierenartsbezoekjes en de medicijnen is die nu 200 euro lichter.
Zo, en nu gauw weer verder met wetskennis leren. Komt nu trouwens wel helemaal m'n neus uit, al die EU-richtlijnen en wetten en besluiten en regelingen en internationale verdragen.. maar het hoort erbij. Straks heb ik m'n diploma op zak.
Oud 23-02-2013, 11:28
Verwijderd
Blijkbaar roddelen 2 meiden en 1 jongen uit mijn klas gigantisch veel over mij en denken mensen nu dus echt rare dingen over mij..
De halve klas mag me dus blijkbaar niet meer, dankje lieve s.
Oud 26-02-2013, 20:36
Takkie89
Takkie89 is offline
Lekkere training gehad
Oud 26-02-2013, 21:34
Verwijderd
Nog een keer met mijn mentor gepraat vandaag, deze keer met een beetje hulp
Oud 27-02-2013, 21:14
MMollie
MMollie is offline
Aardig trots op mezelf, vandaag naar de mentor gestapt en geďnformeerd over de pesterijen jegens mijn klasgenoot.

@_melove, vervelend! Ook bij mij gebeurd (zou met een ander dan mijn vriendin gezoend hebben) maar met hulp van vrienden en mentor opgelost.
Oud 28-02-2013, 23:05
Verwijderd
Ik voel me echt gewoon klote, ik ben dr helemaal klaar mee
Oud 01-03-2013, 16:40
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Vorige week verjaardag gehad van oom en neefje, helaas kon mn oma dr mond weer eens niet houden en kreeg ik thuis ruzie met pap omdat hij blijkbaar nog steeds denkt dat het ooit wel goed zal komen tussen mij en die familie.
Maar een tante, ook van die kant van de familie, kan ik het sowieso wel beter mee vinden dan met de rest, die nam het ineens voor me op op die verjaardag, en dat vond ik wel heel stoer. En straks whatsappte ze me of ik mee wil naar de musical sister act en daar gaan we dus waarschijnlijk met zijn tweeen heen
Het scheelt ook dat ik weet dat die tante soms net zo'n hekel aan mijn nicht heeft als ikzelf en dat mijn tante ook goed weet dat ik en mijn oma geen vrienden zijn, maar zij laat het erbij en de rest van de familie blijft maar denken dat het ooit allemaal goedkomt of ze geven mij de schuld. Serieus, als ik op mezelf ga wonen hoef ik nooit ook maar 1 iemand van hun over de vloer te hebben. sowieso snap ik het niet want het is 16 jaar lang gezeur geweest omdat ik maar vmbo deed en slechtere cijfers haalde dan mijn nicht, en nu blijk ik ineens boeiend te zijn omdat ik op een vervolgopleiding zit maar nog steeds hebben ze liever niet dat ik het woord mbo in de mond neem want dat is iets waar je je blijkbaar voor moet schamen....
Oud 02-03-2013, 22:31
Verwijderd
al dagen helemaal down,
vanaf volgende week huiswerk hulp op school maar ik zie het helemaal niet zitten, ik zie het sws niet meer zitten
Oud 02-03-2013, 22:44
MMollie
MMollie is offline
_melove ik heb je al ge pm'ed. Als je van je af wilt schrijven stuur je maar een berichtje.
Oud 02-03-2013, 22:54
MMollie
MMollie is offline
Citaat:
_melove ik heb je al ge pm'ed. Als je van je af wilt schrijven stuur je maar een berichtje.
... geldt ook voor anderen
Oud 04-03-2013, 22:03
Verwijderd
Mijn lerares heeft me dus absent (gespijbeld) gemeld terwijl ik er gewoon de hele les was. Mentor gaat het proberen op te lossen en anders kost dit geintje me dus 3 uur en krijg ik een blokrooster voor 3e x spijbelen. Als ik een blokrooster krijg weet ik niet of ik wel ga...
Ik zie echt heel erg op tegen morgen
Oud 04-03-2013, 22:50
Verwijderd
Als je er echt was, kunnen 20-30 klasgenoten dat beamen. Geen probleem dus.
Oud 06-03-2013, 22:09
Verwijderd
Er is een deal gemaakt: 2 uur nablijven, geen blokrooster. Niet heel geweldig maar beter dan anders.
Oud 06-03-2013, 22:45
Verwijderd
Terwijl je er wel gewoon was? Waarom accepteer je dat lol.
Oud 07-03-2013, 13:51
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
Vorige week verjaardag ... voor moet schamen....
Bluhh wat heb ik haat aan zulke mensen Toff van je tante!
Oud 07-03-2013, 15:57
meisje1507
meisje1507 is offline
hallo,

Ik ben een meisje van 15 die op het mbo zit,
Sinds dat ik een nog al pikante droom heb gehad over mezelf met een meisje
heb ik de gedachte dat ik lesbisch ben en ik weet niet wat ik er mee moet.
Mijn beste vriendin heeft door dat er iets is en vraagt wat er is en ik weet niet
of ik het nu al aan haar moet vertellen omdat ik het zelf nog niet eens zeker weet.
ik vind het heel moeilijk dussss....
moet ik het aan die vriendin vertellen of nog even wachten en met wie moet ik het
er dan over hebbben want ben best wel ten einde raad.
ik heb ook van die tests op internet gedaan en daar kwam allemaal uit dat ik lesbisch ben
maar is zon test wel serieus...

kortom helep meeee

xconfusedgirl
Oud 07-03-2013, 17:24
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
hallo,

Mijn beste vriendin heeft door dat er iets is en vraagt wat er is en ik weet niet
of ik het nu al aan haar moet vertellen omdat ik het zelf nog niet eens zeker weet.
moet ik het aan die vriendin vertellen of nog even wachten en met wie moet ik het
ik heb ook van die tests op internet gedaan en daar kwam allemaal uit dat ik lesbisch ben

kortom helep meeee

xconfusedgirl
Zoiets kun je best dromen zonder lesbisch te zijn, maak je daar geen zorgen over. Niet dat het erg zou zijn om wel lesbisch te zijn...

Zo'n internettest geeft jou aan dat je lesbisch bent omdat jij erover twijfelt of je het bent, en daarom de vragen soms een beetje op die manier beantwoordt, daarnaast geven testjes bij mij ook regelmatig aan dat ik adhd, depressiviteit, burn-out, anorexia, dyslexie, authisme of weet ik veel wat heb...
Oud 07-03-2013, 17:25
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
Er is een deal gemaakt: 2 uur nablijven, geen blokrooster. Niet heel geweldig maar beter dan anders.
WTF, als de school mij een compromis zou geven en zou zeggen ok kom maar 5 minuten zou ik nog niet eens komen. Moeten ze zelf maar beter opletten
Oud 07-03-2013, 22:12
Verwijderd
Ik zal wel moeten;
Weigering = schorsen
Schorsen = een hele dikke berg extra gezeur thuis en veel strafgezeik, met daarbij dat ik een week thuis zit, terwijl het daar nu ook niet heel geweldig is..
Idd het klinkt raar, en normaal zou ik het zeker niet accepteren, maar ik ben nu de hulp vanuit school hard nodig..
Oud 08-03-2013, 04:43
Verwijderd
oke, jij bent dus per abuis als absent genoteerd en het is geen oplossing wat hierboven werd gezegd dat anderen kunnen getuigen dat je er wel was? Ik vind het een raar verhaal. Alsof je meteen alle hulp zou worden ontnomen......
Oud 08-03-2013, 19:53
darkfairy
darkfairy is offline
ik wou dat de stemmen en de angsten weg waren.
of in ieder geval minder worden.
en ik ben deze week na lange tijd bij de psychiater geweest.
heb hem ook een uit getypte brief gegeven.
met alles er in wat ik kwijt wou.
wat zeker wel heeft opgelucht.
hij wil nog niks aan me medicijnen veranderen.
omdat we al veel geprobeerd hebben.
en hij zegt dat ik eerst nog moet wennen waar ik nou woon.
maar hij weet niet dat ik er al bijna een jaar woon.
volgende maand moet ik bij hem terug komen.
en dan gaan we verder kijken.
verder heb ik nou weekend.
ik ben dit weekend bij me ouders.
en ik probeer het verder rustig aan te doen.
vanmiddag naar het dorp geweest wat boodschappen gehaald.'
en meteen een nieuw boek gekocht waar ik blij mee ben!.
vanavond ben ik even met me moeder op bezoek geweest bij familie.
nou lekker computeren en tv kijken.
en morgen zien we wel weer hoe het dan gaat.
Oud 08-03-2013, 21:11
MMollie
MMollie is offline
Hč verdorie...

Nu loopt de hele klas weer te roepen dat mijn grote liefde op een bangalijst staat...

Ach whatever. Geloof het toch niet.
Oud 08-03-2013, 21:26
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hč verdorie...

Nu loopt de hele klas weer te roepen dat mijn grote liefde op een bangalijst staat...

Ach whatever. Geloof het toch niet.
al staat ie op zo'n lijst, wat dan nog? Iedereen weet toch dat die lijstjes bullshit zijn?
Oud 08-03-2013, 21:37
MMollie
MMollie is offline
Ja, Indd, maar wou het liever even kwijt.
En pluis, ik ben mannelijk
Oud 08-03-2013, 23:23
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Hallo dip. Ik was al bang dat je weg zou zijn..
Oud 09-03-2013, 07:37
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja, Indd, maar wou het liever even kwijt.
En pluis, ik ben mannelijk
Oh sorry Maar dan nog worden die lijstjes alleen maar gemaakt om mensen zwart te maken. Dat meisje zal er vast enorm van balen dat ze erop staat.
Oud 09-03-2013, 07:57
MMollie
MMollie is offline
Ze weet zelf niet dat ze erop staat. Dus dilemma: vertellen of niet? :-s
Oud 09-03-2013, 08:17
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ze weet zelf niet dat ze erop staat. Dus dilemma: vertellen of niet? :-s
Heb je de lijst zelf gezien? Ik geloof dat je aangifte kunt doen van het bestaan van dit soort lijstjes dus in zoverre is het nuttig. Ik weet het niet zo goed. Als ik zelf op zo'n lijst zou staan zou ik het verschrikkelijk vinden om het te horen, maar ik zou het denk ik wel willen weten. Anders is het net alsof je met een open gulp door de stad loopt en iedereen het ziet en gniffelt, maar niemand wat zegt.
Oud 09-03-2013, 08:26
MMollie
MMollie is offline
Zelf niet gezien, maar iemand zou een screenshot sturen. En ik ben veel te goedgelovig.
Oud 09-03-2013, 19:26
darkfairy
darkfairy is offline
vanmiddag met me moeder naar het dorp geweest.
daar hebben we wat gegeten bij brownies en downies.
en ik heb 6 nieuwe nagellakjes gekocht bij de action.
mooie neon kleuren!.
toen hebben we nog wat boodschappen gedaan.
en nou lekker rustig thuis,
Oud 10-03-2013, 17:47
Takkie89
Takkie89 is offline
Pieken en dalen wisselen in een redelijk hoog tempo elkaar af. Eigenlijk bij alles, al zal dat ook wel samenhangen. Maakt het niet minder irritant, overigens...
Oud 10-03-2013, 22:25
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Wat is ie toch vreselijk leuk :$
Oud 12-03-2013, 21:14
Verwijderd
Veel ruzie's en boze mensen, wat deed ik verkeerd?
Vmd voor het eerst sinds maanden weer een flinke stress- en paniekbui waardoor ik helemaal flipte..
Oud 16-03-2013, 17:16
darkfairy
darkfairy is offline
vanmiddag met me moeder naar woensel geweest.
en ik heb er weer drie boeken en een navelpiercing bij!.
Oud 16-03-2013, 20:30
Verwijderd
Citaat:
hallo,

kortom helep meeee

xconfusedgirl
Die testen op internet zijn nep, ik had ook gedaan gewoon voor ded lol me iq kwam uit op 50, zou volgens testen autisme hebben en depressie, odd ga zo maar veder.. yeah right
Oud 17-03-2013, 12:33
Takkeling
Takkeling is offline
Zo! Ik heb een stuk of honderd vogels geleerd en mijn moeder heeft me de afgelopen weken een aantal keer overhoord (door plaatjes te laten zien en ik moest zeggen welke soort het was) en het gaat uitstekend. Eigenlijk zijn bijna alle soorten tot dusver best goed te doen, alleen de vrouwtjes van de kiekendieven niet. En ik word een beetje gek van de eenden waar ik zojuist aan ben begonnen, omdat die vaak een zomerkleed, eclipskleed en geslachtsverschillen hebben en er dus per soort 3 a 4 vormen zijn die ik moet onthouden. En alle vrouwtjes van de zwemeenden lijken op elkaar! Er zijn wel kleine verschillen hoor, zoals snavelkleur, of net een wat andere spiegel of staartlengte, maar godnogantoe wat een gemierenneuk. Maar al met al gaat het heel goed en ik loop op schema.

Verder is mijn leven momenteel behoorlijk saai want ik ben elke dag aan het leren en verder doe ik niet zo veel. Er staan wel leuke dingen te gebeuren (pup komt over een paar weken, lente, staatsexamen, website die binnenkort de lucht ingaat, kunstwedstrijd, etc.) maar dat is allemaal pas over een tijdje.
Al die soorten leren is best oké, maar er valt wel een beetje een last van mijn schouders als ik er klaar mee ben en bovendien zou ik dolgraag weer aan een echte tekening beginnen, hetgeen ik (nogal uitzonderlijk) dik anderhalve maand niet meer heb gedaan omdat ik er nu toch de concentratie niet voor heb.
Oud 17-03-2013, 17:28
Verwijderd
Ik wil zo graag he iemand zijn nek omdraaien, wat dan ook ik haat haar hoofd haar stem alles wat met haar te maken heeft *** **is ze, en dan die ik haar ook nog eens 3 dagen per week en 1 dag ook nog met haar in 1 klas in 1 ruimte is al erg, in 1 gebouw is al erg, op de zelfde school echt een ** **

Laatst gewijzigd op 19-03-2013 om 17:35.
Oud 17-03-2013, 21:50
Verwijderd
Deze week uitslag van de bloedonderzoekjes, best spannend..

Laatst gewijzigd op 17-03-2013 om 21:52. Reden: Spelfout
Oud 19-03-2013, 23:33
Takkie89
Takkie89 is offline
wat was dit gaaf!
Oud 22-03-2013, 19:36
darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend naar de huisarts geweest.
vanmiddag een aantal keer naar het dorp geweest.
daarna met me zusje en me moeder wat wezen eten bij brownies en downies.
en nou lekker rustig thuis!.
Oud 22-03-2013, 20:28
darkfairy
darkfairy is offline
heerlijk even geen last van stemmen.
Oud 23-03-2013, 18:44
Verwijderd
Bloeduitslag is niets geworden, dus weten nig niets helaas
Vandaag gezellig opgepast, mei (3) kan nu ook 'anniek' zeggen en mijn andere heldje (1jr, 8mnd) had een heerlijke lekluier, wat weer een groot avontuur was haha,
nu bekaf op de bank, was het wel waard haha
Oud 23-03-2013, 21:34
Takkeling
Takkeling is offline
Voel me een beetje labiel en paniekerig sinds gister. Niet dat er iets specifieks gebeurd is maar gewoon.. ik ben een ster in me zorgen maken en in het verzinnen van doemscenario's. Echt, ik zou zeeën van tijd hebben als ik niet zo veel bezig was met piekeren en wanhopen (over dingen die trouwens waarschijnlijk toch nooit gaan gebeuren).

Morgen gaan we bij de pups kijken en bepalen welke de onze wordt. Lijkt me erg leuk! Hondjes van vier weken. <3 Wel een rit van vier uur, dat is wat minder. Maar vermoedelijk zitten we allemaal op zo'n roze wolk dat we dat niet eens door gaan hebben.

Verder nog steeds leren, leren, leren. Ik vind het niet echt leuk meer, maar nog een maand en dan zit het erop. En als ik slaag, en dat ga ik doen, zal het 't zeker waard zijn.
Oud 23-03-2013, 21:42
Takkeling
Takkeling is offline
Wat wordt er trouwens weinig in dit topic gepost, of denk ik dat maar?
Oud 23-03-2013, 23:15
Takkie89
Takkie89 is offline
Het blijft wisselend gaan. En ik weet ook bij bepaalde mensen niet meer waar ik op kan rekenen en ik merk dat ik dat lastig vind. En ik ben meerderjarig, kan zelf ook wel dingen beslissen. En waarom is mijn houding in een bepaalde situatie compleet verkeerd, terwijl een zelfde houding van iemand anders in een zelfde soort situatie wel oké en mag niets over gezegd worden. En als ik dan wat zeg, is mijn manier verkeerd en klopt t niet.
Oud 25-03-2013, 19:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat wordt er trouwens weinig in dit topic gepost, of denk ik dat maar?
'Vroeger' was het hier een stuk drukker maar het hele forum is sowieso rustiger de laatste tijd
Oud 26-03-2013, 12:52
Takkie89
Takkie89 is offline
Zo, dat zit erop. En het viel eigenlijk wel mee. Voor de daadwerkelijke groep wachten tot sept/oktober.. nu ter overbrugging kijken naar de 1e lijn. Hm. Het is goed zo, maar vind de wachttijd lang!
Oud 26-03-2013, 13:56
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Zo, dat zit erop. En het viel eigenlijk wel mee. Voor de daadwerkelijke groep wachten tot sept/oktober.. nu ter overbrugging kijken naar de 1e lijn. Hm. Het is goed zo, maar vind de wachttijd lang!
Jeetje dat vind ik ook wel echt lang zeg; het ergert me altijd dat als je hulp nodig hebt, je zo lang moet wachten...!

OT: Ik moet echt beter mijn best doen, maar ik kan gewoon niet meer. Toch moet ik niet zeuren en doorzetten, voor ik het weet heb ik mijn Bachelor in mijn hand en kan ik verder. Nu blijf ik hangen op hetzelfde (onnodige) punt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten