Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2013, 09:16
Verwijderd
Ok! Kun je dan wel zeggen wat een uitwerkdag is? Of is dat gewoon een dag waarin dat je helemaal niks gepland hebt en alles waar je de afgelopen x tijd niet aan toe bent gekomen doet?
Advertentie
Oud 21-02-2013, 09:31
Verwijderd
Ik eet voor de vierde keer deze week dit. Zo veel noms Ik weet niet wat mijn obsessie hiermee is. Misschien iets met dat het 't enige is wat ik in boter bak, ofzo.

Tevens schoot ik vandaag, vannacht en gisterenavond behoorlijk op met studeren. Ik heb ook het idee dat ik in de afgelopen weken meer geleerd heb dan in de afgelopen maanden. Mijn nieuwe werkschema is the cat's pyjamas.
Oud 21-02-2013, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Ok! Kun je dan wel zeggen wat een uitwerkdag is? Of is dat gewoon een dag waarin dat je helemaal niks gepland hebt en alles waar je de afgelopen x tijd niet aan toe bent gekomen doet?
Ja zoiets. Vanmorgen geen patienten, dus tijd om mijn administratie weg te werken, onderzoeken te schrijven etc.
Eigenlijk geen uitwerkdag vandaag, maar uitwerkmorgen
Oud 21-02-2013, 09:49
Verwijderd
The bee's knees.
Oud 21-02-2013, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Ja zoiets. Vanmorgen geen patienten, dus tijd om mijn administratie weg te werken, onderzoeken te schrijven etc.
Eigenlijk geen uitwerkdag vandaag, maar uitwerkmorgen
Had ik toch goed gegokt!
Oud 21-02-2013, 10:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Welke GTA, 4? Nouja, geldt voor elke GTA: je hebt her en der personages waar je naar toe moet rijden/lopen/vliegen/steppen/hinkstapspringen. Die geven je dan missies die je kunt uitvoeren. En dan kom je verder in het verhaal.

Een killing spree uitvoeren waar Breivik jaloers op is en dan een 6-sterren wanted level krijgen met de politie achter je aan is even leuk, maar begint best snel te vervelen.
Geen idee joh maar thanks, ik zal het eens checken
Oud 21-02-2013, 10:19
Verwijderd
Ik lees de TT de hele tijd als Gelderland
Oud 21-02-2013, 10:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
The bee's knees.
The badger's nadgers!

Leer mij dat schema ook es! Ik ben alweer een uur of 4 wakker, maar het studeren schiet alsnog niet op.
Zo stom, ik raak al zo in de stress over dat me misschien iets gevraagd gaat worden, dat ik bij voorbaat al helemaal niks meer weet.
Ik moet nu een Oud Engels vertaling maken, maar holy fuck, dat is nog moeilijk! Ik heb m'n oude boek met woordenlijsten ook niet meer (heeft iemand nooit teruggebracht), maar volgens de docent hoor ik die ook niet nodig te hebben. Ja fuckeroni, zo snap ik er toch geen kont van.
Oud 21-02-2013, 11:11
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik lees de TT de hele tijd als Gelderland
Ik lees je nickname als Ingenegerd.
Oud 21-02-2013, 11:14
Verwijderd
Ik moest hardop lachen
Oud 21-02-2013, 11:23
Verwijderd
Citaat:
The badger's nadgers!
The kipper's knickers

Citaat:
Leer mij dat schema ook es! Ik ben alweer een uur of 4 wakker, maar het studeren schiet alsnog niet op.
Zo stom, ik raak al zo in de stress over dat me misschien iets gevraagd gaat worden, dat ik bij voorbaat al helemaal niks meer weet.
Ik moet nu een Oud Engels vertaling maken, maar holy fuck, dat is nog moeilijk! Ik heb m'n oude boek met woordenlijsten ook niet meer (heeft iemand nooit teruggebracht), maar volgens de docent hoor ik die ook niet nodig te hebben. Ja fuckeroni, zo snap ik er toch geen kont van.
Het schema heb ik afgekeken van een illustrator en hij gaat over tekenen dus je hebt er niet zoveel aan, maar als je snel afgeleid raakt helpt dit wel. Behalve dat je meer een motivatieprobleem hebt dan een schemaprobleem, zo te horen. Ik zou dingen gaan lezen van domme klasgenoten, zodat je uit pure irritatie binnen drie uur je vertaling typt
Oud 21-02-2013, 11:31
Verwijderd
Hier is bijvoorbeeld een essay van een klasgenote uit mijn propedeusejaar:

Citaat:
Goede tijden slecht tijden

Goede tijden, slechten tijden een titel wat ook voor komt in het dagelijks leven van de mensenmassa.| soms gaat het goed en soms gaat het slecht. Het progamma gaat over een aantal mensen in meerdijk die onderlinge relaties hebben en elkaar allemaal kennen en te maken hebben met elkaar. Het progamma is nu al 10 jaar op televisie. Het is een progamma voor vermaak van de massa. De massa die na een dag werken thuis komt en om 20.00 uur naar hun favorite progamma kunnen kijken, en de huisvrowen die hun kinderen naar bed hebben gebracht of met hun kinderen naar dit progamma kijken voor de ontspanning. Het is een progamma voor de massacultuur, die na een dag werken, hun verstand op 0 zetten en kijken en zich laat meeslepen in intriges van GTST.

Volgens de Frankfurter schule en namens Horkheimer en Adorno maken zij gebruik van het begrip cultuur industrie waarin homegeniteit en voorspelbaarheid in naar voren komen. homogeniteit en voorspelbaarheid zie je naar voren komen in GTST. Je kan altijd wel een btje voorspellen wat er de volgende aflevering gaat gebeuren. Gistere eindigde GTST met de stalker en dian in een kamer, vandaag kwam een vervolg van de cliffhanger. Je gaat er eigenlijk al vanuit dat de stalker en Dian niet tot een confrontatie komen. Maar toch wil je de volgende dag voor je ontspanning naar gtst kijken omdat het 'verslavend' is. het is ook verslavend omdat de massa zich in sommige dingen kan herkennen, maar ook ermee kan wegdromen omdat het gelukkig niet in hun wereld voor komt. Homogeniteit komt in GTST naar voren, doordat het deels voorspellend is en voorgezet wordt. Elke aflevering heeft een soort van cliffhanger waardoor je de volgende aflevering wil zien. Maar door de homogeniteit weet je dat elke gebeurtenis later verklaard wordt. Op een leuke manier of niet.

de gedachten van de frankfurther schule is : de populaire cultuur behoudt sociale autoriteit tegenover anachi en overeenstemming. De cultuur industrie ontmoedigdt de massa om na te denken buiten het heden om. Door middelen aantereiken om bepaalde behoefte te bevredigen. Dit gebeurt ook een beetje in GTST. Doordat de massa ontspanning vind in het kijken naar GTST denken ze niet na over de wereld om zich heen. Ze zijn gefocusd op wat er gebeurt in het spel in meerdijk. En denken daar dan over na in plaats van na te denken wat er in het echte leven gebeurt. En worden hier eigenlijk mee gerustgesteld.
Als je zoiets leest dan denk je toch 'oh god, oke, ik maak even m'n shit af en dan moeten ze me maar president maken ofzo want dit komt niet meer goed'.
Oud 21-02-2013, 11:32
Miekje*
Miekje* is offline
Omg, Para
Oud 21-02-2013, 11:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ja, dat pomodoro gebeuren ken ik wel. Maar het is in dit geval niet een motivatie-probleem, maar meer een 'ik snap dit gewoon echt niet'-probleem.
Ik probeer het wel, maar het gaat me boven m'n spreekwoordelijke petje en dat maakt mij een beetje angstig. De docent is er ook nogal streng op dat je je huiswerk hebt. Ik wil gewoon kunnen luisteren en aantekeningen maken zonder dat ik in angst hoef te zitten dat ik voor lul sta voor de hele groep.
Ik zou eigenlijk heul veul uur moeten hebben om dit vak te maken, maar die tijd heb ik niet of kan ik iig niet zo goed inplannen. Issues jongeh!
Oud 21-02-2013, 11:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

...

Als je zoiets leest dan denk je toch 'oh god, oke, ik maak even m'n shit af en dan moeten ze me maar president maken ofzo want dit komt niet meer goed'.
Dat denk ik vooral als ik mensen hoor praten, maar dat neemt niet weg dat het mij flink aanzienlijk langer duurt om er iets uit te knallen dan zo iemand die gewoon 5 pagina's aan totale kak durft in te leveren.
Oud 21-02-2013, 11:37
Miekje*
Miekje* is offline
Soms wil ik hier mensen ook heel hard slaan. Sommigen hebben het zelfs nog over 'symptonen' en schrijven 'me stagebedrijf'. Na 3 FUCKING JAAR
Oud 21-02-2013, 11:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben nu net toevallig een stuk aan het lezen voor het vak wat ik zo heb en het gaat over goede zinstructuren en zulk soort shite. Fucking handig om dat te leren in je 3e fucking jaar. Fuckwits.
Oud 21-02-2013, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Dat denk ik vooral als ik mensen hoor praten, maar dat neemt niet weg dat het mij flink aanzienlijk langer duurt om er iets uit te knallen dan zo iemand die gewoon 5 pagina's aan totale kak durft in te leveren.
Ja, dat zijn mensen die duidelijk niet streng genoeg zijn voor zichzelf. Maar uiteindelijk komen die dus makkelijker vooruit dan mensen die té streng zijn. Zo iemand gebruikt halfslachtig 60% van z'n toch al beperkte capaciteiten en haalt een 5,6. Dit terwijl de perfectionistische klasgenoot een blackout krijgt van de stress, of thuisblijft vanwege de angst niet 100% te kunnen presteren. Dan heb je niks aan aan al je theoretische potentie.

Maar goed, je weet al deze dingen natuurlijk zelf ook Makkelijker gezegd dan gedaan. Oud-Engels is moeilijk. Vertalingen zijn kut. Hier is een pelikaan die op een urinoir lijkt.

Hoeveel studiepunten moet je nog?
Oud 21-02-2013, 12:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hahaha, dank je wel.

En ik heb geen idee. Veel iig. Ik heb volgens mij tot nu toe alleen m'n propedeuse gehaald + 2 of 3 extra vakken.
Oud 21-02-2013, 12:09
Verwijderd
Citaat:

omg
Oud 21-02-2013, 12:19
Verwijderd
Ik snap echt geen klap van softwarelicenties en de goederenrechtelijke werking daarvan
Oud 21-02-2013, 12:20
Verwijderd
Ik vind het sowieso schijtirritant dat ik gedurende m'n bachelors geleerd heb dat het goederenrechtelijk DUIDELIJK EN HELDER was en ze in m'n master opeens met een miljoen problemen komen
Oud 21-02-2013, 12:20
Verwijderd
En internationaal privaatrecht en vermogensrecht binnen de EU moet sowieso dood.
Oud 21-02-2013, 12:21
Verwijderd
*Sanne aai en chocola in topic gooi*
Oud 21-02-2013, 12:26
Verwijderd
Als ik zou snappen wat ik las dan weet ik zeker dat ik het superinteressant zou vinden, maar ik heb gewoon echt geen idee waar ie het over heeft Of nou ja, wel in grote lijnen, maar volgende week heb ik m'n tentamen en het 'vak' is maar drie colleges dus ze gaan echt niet over de grote lijnen dingen vragen, maar over de details
Oud 21-02-2013, 12:28
Verwijderd
Citaat:
en internationaal privaatrecht en vermogensrecht binnen de eu moet sowieso dood.
Oud 21-02-2013, 12:29
Verwijderd
Goed, genoeg geklaagd, de enige oplossing om het te snappen is er extra literatuur bij te zoeken Fijne dag, ik ga nerden, kusjes!
Oud 21-02-2013, 12:30
Verwijderd
ik haat je <3
Oud 21-02-2013, 12:30
Verwijderd
succes!
Oud 21-02-2013, 12:32
Verwijderd
Citaat:
ik haat je <3

Soms helpt iets in andere woorden lezen wel ja, of zelfs samenvattingen op internet.
Oud 21-02-2013, 12:33
Verwijderd
Zie het als een UITDAGING!
Oud 21-02-2013, 13:07
Verwijderd
Als je spierpijn hebt he, moet je er dan doorheen trainen/bewegen of moet je, buiten je normale beweging geen extra training doen en hopen dat het overgaat?
Oud 21-02-2013, 13:10
Verwijderd
Ik train er vrijwel altijd gewoon doorheen. Met turnen altijd gedaan, ga ik vandaag met het roeien ook doen.

En er is niet echt sprake van hopen dat het overgaat toch ? Spierpijn gaat altijd over, maar is wel op de 2e dag het ergst.
Oud 21-02-2013, 13:13
Verwijderd
Ja, ok Maar je snapt wel wat ik bedoel! Ik kan vandaag echt niet meer normaal lopen Ik ga morgen wel hardlopen
Oud 21-02-2013, 13:15
Verwijderd
Ja, ik ken het wel. Maar ik vind spierpijn nooit echt een reden om me niet aan trainingsschema's te houden enzo. Het is maar spierpijn
Oud 21-02-2013, 13:16
Verwijderd
Is ook zo Maar ik heb gisteren hardgelopen + getraind en ga morgen dus weer hardlopen en maandag weer trainen
Oud 21-02-2013, 13:17
Verwijderd
Ik wandel wel een extra rondje als ik boodschappen ga doen!
Oud 21-02-2013, 13:18
Verwijderd
Veel succes dan . Tweede dag is veel erger dan de eerste dag. Als je nu al niet kan lopen vraag ik me af of je morgen wel genoeg motivatie kan opbrengen om te gaan lopen dan
Oud 21-02-2013, 13:22
Verwijderd
Ik heb wel vaker spierpijn gehad maar nog nooit dat t de tweede dag erger is
Oud 21-02-2013, 13:27
Verwijderd
Apart. De enige soort spierpijn die ik ken. En eigenlijk iedereen om mij heen
Oud 21-02-2013, 13:30
Verwijderd
Oh. Ja nou. Je hoort morgen wel wat t geworden is! Ik hou je op de hoogte, maar als dit nog erger wordt dan mag mijn vriendje morgen een rolstoel regelen We willen morgen makelaars afgaan en ik kan daar niet elke keer als ik opsta kreupel weglopen
Oud 21-02-2013, 13:31
Verwijderd
Misschien is het anders omdat het van een andere sport is . Spierpijn van turnen en/of buikspieren is ongetwijfeld gewoonweg anders dan van hardlopen! Succes morgen
Oud 21-02-2013, 13:33
Verwijderd
Misschien heb ik tot nu toe wel een beetje lullige nepspierpijn gehad en geen echte want dit slaat echt alles. Ik voel me echt een debieltje nou. Volgens mij dacht de instructeur: "Zo, die is een tijd niet geweest, laten we haar eens afbeulen " Dat is in ieder geval gelukt!
Oud 21-02-2013, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het anders omdat het van een andere sport is . Spierpijn van turnen en/of buikspieren is ongetwijfeld gewoonweg anders dan van hardlopen! Succes morgen
Ik heb niet hardgelopen, daar krijg ik geen spierpijn van. Ik heb gecapoeira'd
Oud 21-02-2013, 13:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb me lekker nog een keer omgedraaid toen ik wakker werd
Verwijderd
De Poolse ontwikkelstudio CD Projekt Red heeft bekendgemaakt dat actie-rpg The Witcher 3 in 2014 naar de PlayStation 4 komt. Het spel werd al eerder aangekondigd, maar toen werden er nog geen platforms voor de game gespecificeerd.

CD Projekt Red maakte nog geen details over The Witcher 3 bekend, maar liet wel weten enthousiast te zijn over de mogelijkheden die het ontwikkelen voor de PlayStation 4 biedt: "We zijn vanaf de geboorte betrokken bij de nieuwe console en dit zorgt ervoor dat onze RedEngine 3 de grafische limieten kan opzoeken van wat de PlayStation-hardware aankan. De console is fris en heeft enkele innovatieve oplossingen die we graag in ons spel willen gebruiken", aldus Badowski.

Oei. Dat belooft wel veel goeds
Verwijderd
Citaat:
Misschien heb ik tot nu toe wel een beetje lullige nepspierpijn gehad en geen echte want dit slaat echt alles. Ik voel me echt een debieltje nou. Volgens mij dacht de instructeur: "Zo, die is een tijd niet geweest, laten we haar eens afbeulen " Dat is in ieder geval gelukt!
Awh
Oud 21-02-2013, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Awh
Daar is niet zoveel aan hoor! Eigen schuld, ik ben een hele tijd niet wezen trainen en heb weinig gedaan om het beetje opgebouwde spierweefsel dat ik had bij te houden. En gisteren werd ik dus afgebeuld en nu heb ik spierpijn Maar mijn instructeur deed me helemaal oprekken aan het einde, als cooling down, en alle lucht uit mijn longen duwen en dat was wel echt heel fijn want ik voel me nu vet licht enzo
Oud 21-02-2013, 13:40
Verwijderd
Tsja. Met ergometeren (wat ik dan nu dus doe als training) is je warming up ergometeren. En je cooling down ook ergometeren. Dat is eigenlijk alleen naar.
Oud 21-02-2013, 13:45
Verwijderd
Wat is ergometeren? En bestaat je hele training uit een oefening dan? Dat lijkt me ook saai
Ik moest beginnen met touwtjespringen en daarna over de berimbau heenspringen en allemaal bewegingen maken die goed zijn voor je beenspieren en heel vaak de handstand en radslag doen. En als cooling down ging hij me dus helemaal oprekken, zó fijn <3
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten