Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2013, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dat mensen die vlees eten of een huisdier hebben, hun 'bek moet houden' als het gaat om dierenleed zoals dat van Johannes de bultrug.
Oh, maar ik praat ook wel over dierenleed, ik eet graag vlees en ik weet dat er genoeg rottige shit aan de hand is, maar ik weet ook dat je dat allemaal niet zo heel simpel krijgt opgelost (denk er regelmatig over na, maar ook al weet en wil ik dat sommige dingen beter moeten/kunnen, ik besef dat de oplossingen ver gaan en dat waar mensen werken, er altijd fraude zal zijn), de bultrug heb ik niet helemaal meegekregen, maar ik vond het wel triest te bedenken dat we zoveel kunnen, maar blijkbaar geen bultrug even terug in het water kunnen zwieren ^^
Ik vind het niet echt hypocriet dat je vlees eet, maar wel dierenleed aankaart, ik ben gaan uitzoeken wat featherextensions precies zijn toen mijn kapster vroeg of ik ze wou. En hanenveren in mijn haar dragen die enkel en alleen daarom zijn gekweekt, in een hokje gehouden en geslacht (vlees wordt zelfs niet gebruikt), gaat voor mij veel te ver. Bijproducten als leer of dierenhuiden vind ik prima, dieren kweken om er zelf mooier van te worden, hmnee. Als ik bont gebruik voor larp, is het tweedehands of nep.

Maar ik denk dat ik me wel kan bedenken over wat voor soort mensen hij het had.

Overigens vind ik vegans met huisdieren nog hypocrieter. En al helemaal walgelijk als ze hun dieren ook op veganvoeding zetten terwijl het carnivoren zijn.

Citaat:
Jaja, er stond eerst een slash! (toch? of verbeeld ik het me?)
Ja, die stond er, maar toen kreeg ik een rare kronkel in mijn hersens (die heb ik wel vaker) dat geen care=/care is, omdat het het einde van een code is maar toen ik ze weghaalde bedacht ik dat het slaat op actie. En toen wist ik het niet meer en had ik niet meer genoeg care om het uit te zoeken ^^

Citaat:
Nouja, ik heb maar gewoon aangenomen dat het Jehova's waren, heb het niet nog even gecheckt, dus misschien was het wel een ander clubje malloten
Oh, misschien is er een nieuwe groepering op gang aan het komen! Volgende keer even vragen of ze een wachttoren (dat heet toch zo, niet?) bij hebben, dan is het zo opgelost.
Advertentie
Oud 02-03-2013, 21:57
Verwijderd
Ffs, een hele route volledig met de bus (want: gratis en niet parkeren) uitstippelen van Baarle (waar de weg is opgebroken en ik dus een vervanghalte moet nemen waar ik eerst nog heen moet met de auto ) naar het consulaat van Nederland in Antwerpen-Berchem. Duurde nogal voor hij het berekend had, in de tussentijd was ik hier komen posten. Nu ga ik kijken en klik op details: 'Uw sessie is verlopen.' Stik toch!
Oud 02-03-2013, 22:05
Verwijderd
Maar wat is er zo mis met hypocrisie, dan?
Oud 02-03-2013, 22:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh Stefenootje, ik las net je post op FTV&R en Hugo is inderdaad een boekverfilming. Van een soort stripboek in gewoon-boekvorm, maar ik geloof ook delen met tekst. Ik heb het boek jaren geleden gekocht omdat ik de illustraties zo mooi vond, maar weet nog dat ik het verhaal erg vond tegenvallen. Erg plat en weinig uitgewerkt. Ik ga nu (/morgen) ook de film kijken, dus ik ben benieuwd hoe ik die vind.

Oud 02-03-2013, 22:18
Verwijderd
Consulaatafspraak gemaakt, route uitgedokterd, ik ga weer helemaal in mijn eentje spannende dingen doen ^^ Nu hopen dat ik mijn Nederlandse nationaliteit wel gewoon mag behouden ik zag dat ik moest opschieten omdat het vanaf 1 april allemaal vervalt en van die rare dingen.
Oud 02-03-2013, 22:32
MMollie
MMollie is offline
Ik houd van chocola.
Oud 02-03-2013, 22:35
Verwijderd
Altijd fijn, 600 euro aan rekeningen en belastingen de deur uit doen. En in de komende dagen gaat er nog zo'n dikke 400 euro af. Pfffff.
Oud 02-03-2013, 22:42
MMollie
MMollie is offline
Nieuwe actie: help Mutant aan wat geld.
Oud 02-03-2013, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Oh Stefenootje, ik las net je post op FTV&R en Hugo is inderdaad een boekverfilming. Van een soort stripboek in gewoon-boekvorm, maar ik geloof ook delen met tekst. Ik heb het boek jaren geleden gekocht omdat ik de illustraties zo mooi vond, maar weet nog dat ik het verhaal erg vond tegenvallen. Erg plat en weinig uitgewerkt. Ik ga nu (/morgen) ook de film kijken, dus ik ben benieuwd hoe ik die vind.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh, ziet er mooi uit ja!
Oud 02-03-2013, 22:46
Verwijderd
Mutant, wat doe jij eigenlijk vor werk/waar ben je voor opgeleid? Ik ben wel nieuwsgierig
Oud 02-03-2013, 22:48
MMollie
MMollie is offline
Ingegerd heeft echt een fantastische handtekening... Mag ik die op een ander forum gebruiken?
Oud 02-03-2013, 23:07
Verwijderd
Van mij wel. Is van de belgische serie Wat Als.
Oud 02-03-2013, 23:18
MMollie
MMollie is offline
Ik heb nu al 3 lach-smileys als reactie op je handtekening gekregen
Oud 02-03-2013, 23:18
Verwijderd
Great succes!
Oud 03-03-2013, 00:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ging in Maastricht op de trein, bij Roermond kregen we te horen dat er een trein met pech stond en dat we even moesten wachten. Tien minuten later kregen we te horen dat er nog geen nieuws was en dat we nog even moesten wachten. Toen had iemand Google gebruikt en bleek dat er een ongeluk was gebeurd (botsing ofzo) en dat de vertraging wel een uur kon duren. Daarna kregen we te horen dat we inderdaad niet verder konden en dat we terug moesten naar Maastricht. Dat leek me niet zo handig, dus ik ging de Googlejongen opzoeken, die zei dat ik via Venlo wel ergens zou komen. Toen ik vanuit Duitsland kwam, reed er inderdaad een trein rechtstreeks naar Den Haag CS, prima oplossing dus. Eerst een OVERVOLLE trein naar Venlo (vol met pissige reizigers die allemaal op elkaar gepropt zaten), daar 20 minuten wachten op de trein naar Den Haag. MAAR er waren werkzaamheden en de trein ging maar tot Rotterdam Centraal! Maar die meneer in de trein zei doodleuk dat we wél naar Den Haag gingen, dus toen was ik helemaal in de war.
Ik had met mijn moeder om 10 over 10 bij Den Haag CS afgesproken, superchill, want dan hoefde ik niet met al mijn spullen de tram in enzo. Heen en weer gesmst met haar over de treinreis, heb haar gelukkig weten over te halen om naar Rotterdam te komen, kwam daar om 10 over 11 aan, een uur later dan gepland, met 2 overstappen extra en in geen enkele trein gratis internet. Op Venlo stond ook geen NSpersoon die me wat informatie kon geven, de conducteurs in de trein bleven angstvallig in het hokje achterin zitten. Eentje durfde toch te controleren, maar het leek me een beetje zinloos om tegen hem uit mijn plaat te gaan. De NS krijgt morgen een hele boze mail, want dit was echt niet grappig.

Nu ben ik bij mijn moeder, haar huisje is eindelijk af en supergezellig ze zei dat ze morgen de hele dag pleite was en dat ik maar moest zien of ik naar huis wilde of niet. Dus vanavond blijf ik hier in ieder geval nog slapen, misschien morgen ook nog wel. Mijn vader mist me toch niet, heb ik het idee. Hij doet in ieder geval geen moeite om überhaupt contact met me te hebben.
Oud 03-03-2013, 00:14
Verwijderd
Dus je bent in ieder geval wel weer in den lande

// Ik heb net Jaws gekeken. Vond het maar zo-zo.
Oud 03-03-2013, 00:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, maar de NS is een DRAAAAAAAAAAAMA. Kankertreinen, hoeistnou!
Oud 03-03-2013, 00:27
Verwijderd
als je langer dan een uur vertraging hebt krijg je (de helft? van) je geld terug.
maar ik weet niet hoe dat zit met ov chipkaart.
Oud 03-03-2013, 00:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
als je langer dan een uur vertraging hebt krijg je (de helft? van) je geld terug.
Dat is mooi, want ik had een kaartje van 24(!!!) euro.
Oud 03-03-2013, 00:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maar goed, ik ga nu naast mijn moeder neerstrijken, de ballen allemaal.
Oud 03-03-2013, 01:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het hele bedrag zelfs, inderdaad!
Oud 03-03-2013, 01:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb nu anderhalf uur The Hobbit erop zitten, maar wat een matige film. Duurde tantoelang voordat Bilbo op stap ging. Waar hebben ze in hemelsnaam 3 films voor nodig?
Oud 03-03-2013, 01:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb nu anderhalf uur The Hobbit erop zitten, maar wat een matige film. Duurde tantoelang voordat Bilbo op stap ging. Waar hebben ze in hemelsnaam 3 films voor nodig?
Geld.
Oud 03-03-2013, 02:57
Verwijderd
Citaat:
Ik zie je zeer eloquente en humoristische review op F,TV&R met genoegen tegemoet. Ik waardeer je mening als kenner ongelofelijk veel en zou het echt heel jammer vinden als je deze fantastische kans om jezelf én je mening te uiten zou laten liggen.
Oud 03-03-2013, 05:20
Verwijderd
Citaat:
Hij is nogal vol van zichzelf, maar los daarvan vind ik hem wel leuk.
Mm, wat dat betreft is het een beetje het Seth MacFarlane-verhaal vrees ik

Citaat:
Lebbis was leuk! Lekker zeiken op bultrugactivisten en hypocriete vleeseters die selectief verontwaardigd zijn <3 Ik vond hem in zijn voorstellingen op tv vaak een beetje teveel zeikend, en ondanks dat ie dat wel vaak doet, is het wel een sympathieke vent nu ik hem irl heb meegemaakt.

Er kwamen ook twee mensen te laat die per ongeluk bij het andere theatergebouw stonden, en die werden vrij vriendelijk aangesproken door Lebbis ("leuk dat jullie er zijn, nou we hadden het over dit en dat"). De meeste andere cabaretiers hebben vaak zo'n ego dat ze beledigd zijn als iemand, om wat voor reden dan ook, te laat binnenkomt. Dus, +1 voor Lebbis
Ik vind hem niet zozeer een zeikerd, maar wel een meester in het intrappen van open deuren en 'cheap shots', in de zin van overdreven 'correctheid'. Daar komt bij dat naar mijn idee hij alles ook echt víndt, wat hij uitkraamt en daarmee zichzelf veel te serieus neemt als cabaretier. Een vervelende moralist zonder humor. Althans, wat ik me van hem herinner. Maar misschien dat zijn nieuwe show goed te pruimen is, wel tof dat je een leuke avond gehad hebt Hoe heb je 'm 'irl' meegemaakt? Na de show een biertje met 'm gedronken of..?

Citaat:
Denkt niet dat het iemand iets interesseert.
Haha, wat een onzin. LJH is thattaway
Oud 03-03-2013, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Mutant, wat doe jij eigenlijk vor werk/waar ben je voor opgeleid? Ik ben wel nieuwsgierig
Mijn opleiding was Latijn-Grieks tot en met het 4e middelbaar, daarna door achterlijke acties en drama en naaistreken van mijn school 2 jaar Secretariaat-Talen. Hogeschool was Grafische bedrijven richting Grafische en digitale vormgeving. Momenteel zit ik in de ziektewet, al van voor de operatie door alle psychische shit, ik heb wel een tijd met toestemming halftijds gewerkt, maar dat was niet echt een succes en voor ik alles terug op de rails kon krijgen, kreeg ik dus die operatie. En ja, na de operatie was er de revalidatie en nu is het de bedoeling dat ik een nieuwe poging ga wagen om werk op te bouwen (ook weer beginnen halftijds) en kijken hoe me dat lukt (sowieso ben ik nog steeds heel snel lichamelijk kapot en moe en dat heeft enorme invloed op mijn geestelijke gesteldheid want concentratie is dan onmogelijk, als ik moe ben, dan merk je het meteen, want dan begin ik opeens als een echte Limburger te praten, heeeeeeel langzaaaaaaam).

Citaat:
Van mij wel. Is van de belgische serie Wat Als.

Citaat:
Ja, maar de NS is een DRAAAAAAAAAAAMA. Kankertreinen, hoeistnou!
Nou en dat is nu waarom wij zoveel de auto gebruiken ^^ (naast het feit dat alles hier zo ver uit elkaar ligt)

Citaat:
Geld.
Dat.
Oud 03-03-2013, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Mijn opleiding was Latijn-Grieks tot en met het 4e middelbaar, daarna door achterlijke acties en drama en naaistreken van mijn school 2 jaar Secretariaat-Talen. Hogeschool was Grafische bedrijven richting Grafische en digitale vormgeving. Momenteel zit ik in de ziektewet, al van voor de operatie door alle psychische shit, ik heb wel een tijd met toestemming halftijds gewerkt, maar dat was niet echt een succes en voor ik alles terug op de rails kon krijgen, kreeg ik dus die operatie. En ja, na de operatie was er de revalidatie en nu is het de bedoeling dat ik een nieuwe poging ga wagen om werk op te bouwen (ook weer beginnen halftijds) en kijken hoe me dat lukt (sowieso ben ik nog steeds heel snel lichamelijk kapot en moe en dat heeft enorme invloed op mijn geestelijke gesteldheid want concentratie is dan onmogelijk, als ik moe ben, dan merk je het meteen, want dan begin ik opeens als een echte Limburger te praten, heeeeeeel langzaaaaaaam).

Nou en dat is nu waarom wij zoveel de auto gebruiken ^^ (naast het feit dat alles hier zo ver uit elkaar ligt)

Dat.
Dit plaatst je reactie op de discussie laatst, over hoe (on)mogelijk afvallen kan zijn, wel in perspectief. Ik ging er in mijn ''afvallen kan iedereen, het is geen hogere wiskunde'' natuurlijk niet vanuit dat er psychische problemen/ongezondheid in het spel is, want dan kan het (kan alles) een heel ander verhaal zijn. En als ik jou was jouw ervaringen niet zo veralgemeniseren.
Oud 03-03-2013, 08:42
Verwijderd
Het gaat niet om mij alleen hoor. Ik vind 'als je maar wil' heel kort door de bocht. Ik zat niet alleen in de 3 psychiatrische ziekenhuizen die ik heb gehad. En dan heb ik het nog niet over de mensen die ambulant in behandeling zijn en zij die liever niet naar een psych(oloog/iater) of therapeut gaan omdat mensen dan anders over hen zouden denken.

En als ik naar het topic hier keek, dan waren er een aantal mensen die hun beklag deden over hoe moeilijk sommige dingen kunnen zijn om te veranderen die niet eens zo drastisch zijn als je hele levenspatroon omgooien. Stoppen met roken, hoeveel mensen hebben het daar echt zwaar mee, zonder dat daar psychische shit bij komt kijken. Dan kun je zeggen, jamaar daar komt lichamelijke verslaving bij kijken. Ik heb intussen beseft dat eetverslaving een gruwelijk zware verslaving is, misschien geestelijk (al krijg je je lichaam wel zo ver dat het gaat schreeuwen om suiker en eten op een gegeven moment, dus dat gaat ook verder dan geestelijk), maar elke andere verslaving kun je vermijden om tegen te komen (ook niet de beste manier, maar het is een manier). Of je nu verslaafd bent aan chocolade, heroïne, alcohol, seks, games,... whatever, niets van dat alles is noodzakelijk. Eten wel. Je kunt niet zeggen 'en nu vermijd ik gewoon al het eten, want ik kan het niet controleren' want dan ga je dood.

Het is niet enkel willen. En niet alleen mensen met psychische problemen die hun leven niet kunnen omgooien.
Oud 03-03-2013, 08:52
Verwijderd
Geheel mee eens, maar dan is er ook nog eens een enorm grote groep die zonder fatsoenlijk proberen al opgeeft ''want het lukt toch niet'' en daar ageerde ik tegen. Ik weet dat je aan eten verslaafd kunt zijn, maar dat is echt niet met ieder ''dikkertje'' aan de hand. En nogmaals, ik beweer ook nergens dat het niet moeilijk zou zijn, maar voor een groot deel van de mensen waarbij het een kwestie is van wat zelfdiscipline/een dietist zoeken/sporten, is het wel erg makkelijk om het feit dat het niet lukt aan externe factoren te wijten, in plaats van aan zichzelf.
Maar goed, volgens mij praten we nog steeds langs elkaar heen, dus nevermind.
Oud 03-03-2013, 09:01
Verwijderd
Ik ga er nog wat aan toevoegen. Het is niet omdat jij niet kunt ervaren hoe moeilijk het is/kan zijn, dat het voor iedereen makkelijk is. Ik heb nu toevallig psychische shit gehad, maar ik baseer mij niet enkel op mijn ervaring. Ik heb daar genoeg anderen met problemen gezien. Ik spreek genoeg mensen die niet in de categorie psychisch probleem vallen, die toch moeite hebben met dingen aan te pakken. Op de Gastric Bypass fora zitten genoeg mensen met ellende over eetproblemen die ze niet onder controle krijgen en je gaat me ook niet vertellen dat al die mensen een psychisch probleem hebben dat hen weerhoudt van controle krijgen over hun eetprobleem. Ik heb nog maar één aflevering gezien van Obese, maar die eerste had ook geen psychisch probleem, maar hij had wel hulp nodig om de goede weg op te gaan. Sommige dingen krijg je niet zomaar onder controle.
Ik denk nu aan iemand, iedereen zal wel weten over wie ik het heb, maar ik ga niet zomaar met namen gooien, die niet zomaar normale seks kan hebben omdat ze daar niet van kan genieten. Daar zit geen verleden aan vooraf, het is gewoon zo en het is ook niet zo dat ze dat nooit heeft willen veranderen en niet heel hard heeft geprobeerd. Ook op dat gebied heb ik dingen ervaren, met mezelf en met anderen. Willen is niet altijd genoeg.

En het grappige is, je kunt je dat niet voorstellen als je niet in die situatie zit. Ik kon me, toen ik uit de depressie omhoog krabbelde, al niet meer inbeelden hoe het op mijn dieptepunt was, nu, nu ik me veel beter voel (gelukkig voel en mijn leven in eigen handen neem), kan ik me zelfs niet meer voorstellen dat ik me ooit ellendig heb gevoeld en zelfs geen beslissing kon nemen over wat mijn avondeten ging zijn. Maar ik weet dus wel dat het bestaat en hoe zwaar het moet zijn, al heb ik nu zelf het gevoel van 'Kom op zeg, kom van die luie reet af en geef jezelf een schop onder de kont. Stel je niet aan!'. Als ik dat nu al heb, terwijl ik er zelf heb ingezeten, hoe moet dat dan zijn met mensen die er absoluut geen ervaring mee hebben. Dan heb je inderdaad het gevoel dat iedereen die zelf iets niet kan, zich aanstelt en maar wat moeite moet doen. Psychisch probleem of niet.
Oud 03-03-2013, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Geheel mee eens, maar dan is er ook nog eens een enorm grote groep die zonder fatsoenlijk proberen al opgeeft ''want het lukt toch niet'' en daar ageerde ik tegen. Ik weet dat je aan eten verslaafd kunt zijn, maar dat is echt niet met ieder ''dikkertje'' aan de hand. En nogmaals, ik beweer ook nergens dat het niet moeilijk zou zijn, maar voor een groot deel van de mensen waarbij het een kwestie is van wat zelfdiscipline/een dietist zoeken/sporten, is het wel erg makkelijk om het feit dat het niet lukt aan externe factoren te wijten, in plaats van aan zichzelf.
Maar goed, volgens mij praten we nog steeds langs elkaar heen, dus nevermind.
Die zijn er ook natuurlijk. Die heb je overal, met alles. Maar er wordt heel snel met minachting gekeken naar mensen, ook zij die moeite doen. Als je dik bent, ben je lui. Als je dik bent en een ijsje eet, ja, geen wonder dat je dik bent. En dik zijn valt op, dus daar krijg je sneller die reacties.
Zoals ik met mijn vorige post ook bedoelde, het is makkelijk praten/oordelen als je niet in die situatie zit. En misschien scheer ik iedereen over één kam met 'het is niet gemakkelijk', maar je kunt ook niet iedereen over één kam scheren met 'je doet geen moeite'.

Als ik nadenk, van alle mensen met overgewicht die ik ken (en dat zijn er heel wat), zijn er maar twee die van morbide obesitas naar een normaal gewicht (of op weg zijn naar) zijn gegaan puur door zelfdiscipline. De ene heb ik geen contact meer mee, dus ik weet niet hoe het volhouden gaat, maar ik denk goed. De ander is nog maar op weg, dus hoe het volhouden gaat gaan daarna, weet ik niet, hij is in ieder geval al langer dan een jaar bezig nu (van 190 naar 120 ofzo). Respect daarvoor in ieder geval. Ik weet in ieder geval dat ik het niet kon.
Oud 03-03-2013, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Oh, misschien is er een nieuwe groepering op gang aan het komen! Volgende keer even vragen of ze een wachttoren (dat heet toch zo, niet?) bij hebben, dan is het zo opgelost.
Wachttoren? Wat is dat?
Oud 03-03-2013, 09:17
Verwijderd
Is dat niet dat boekje dat zij hebben?
Oud 03-03-2013, 09:23
Verwijderd
Oh serieus? Ik ben echt een noob op dit gebied hoor Misschien de volgende keer eens aan ze vragen
Oud 03-03-2013, 09:23
Qimm
Qimm is offline
je klopt, er is er nog 1, iets van zoeklicht ofzo
Oud 03-03-2013, 09:24
Verwijderd
Hoe weten jullie dat allemaal ?
Oud 03-03-2013, 09:26
Qimm
Qimm is offline
er komen (zelfs nu we verhuisd zijn naar the middle of nowhere) wel jehova's aan de deur. Afgelopen zomer nog een best aardig gesprek gehad over het einde van de wereld zoals wij hem kennen
Oud 03-03-2013, 09:32
Verwijderd
Goeie vraag, ik heb nog nooit een Jehova gesproken, ik denk dat ik er iets heb over opgezocht toen ik in het ziekenhuis lag. Mijn dagelijkse bezigheid was alles wat ik bedacht, opzoeken op Wikipedia en lezen en dan doorklikken. Ik heb bijvoorbeeld vrijwel alle pagina's over soorten vlees en keukenvoorwerpen gelezen ^^ er is dus wel iets van blijven hangen van wat ik toen heb gedaan.
Oud 03-03-2013, 10:30
Verwijderd
Haha keukenvoorwerpen, serieus Zijn daar wikipediapagina's van
Oud 03-03-2013, 10:33
Miekje*
Miekje* is offline
Nou, ik heb uitgeslapen, een krentenbol achter de kiezen en een reep chocolade als brainfood, en nu ga ik de hele dag huiswerk maken. Paranoïde Sann naamzoek, hoe heet dat studiespul nou waar jullie gebruik van maken Dat half uur studeren/5 minuten pauze, ofzo?
Oud 03-03-2013, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Haha keukenvoorwerpen, serieus Zijn daar wikipediapagina's van
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Keukengerei

Het was begonnen met frisdrank, ik had een obsessie voor koolzuur omdat ik dat op dat moment niet kon en mocht drinken. Eerst waren het plaatjes kijken en mezelf opnaaien ^^ daarna ben ik gaan lezen, zo kwam ik dan bij voedseldingen, bereidingen, keukentermen en keukengerei. Maar alles wat ik bedacht, zocht ik op, WK was toen bezig zeker, of EK, weet ik veel, ik heb dingen over voetbal gezocht, dingen over geloof, dingen over gezondheid (over wat mij was overkomen natuurlijk). Als ik een merel zag, ging ik lezen over een merel, zoiets.
Boeken lezen had ik toen nog geen behoefte aan, de krant las ik een beetje maar kon me niet echt boeien, tv keek ik niet, forummen of zelf typen kon me ook nog niet boeien (sowieso was dat echt heel lastig met die tablet), dus ik hield mezelf bezig met wikipedia door te spitten. Ik weet bijna niets meer over wat ik allemaal heb gelezen, maar er zijn dus dingen blijven hangen zoals die wachttoren blijkbaar.
Oud 03-03-2013, 10:43
Verwijderd
Oh en Phoebe: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pollepel
Ze zijn dus allebei pollepels ^^
Oud 03-03-2013, 10:54
indigo
indigo is offline
Miekje: de Pomodoro-techniek! Als je erop googlet vind je heel veel sites en ook een online timer. Het heeft mij ook mijn scriptie door geholpen. Werk ze!
Oud 03-03-2013, 10:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mieke: de Pomodoro-techniek! Als je erop googlet vind je heel veel sites en ook een online timer. Het heeft mij ook mijn scriptie door geholpen. Werk ze!
Top, dankje!
Oud 03-03-2013, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Die zijn er ook natuurlijk. Die heb je overal, met alles. Maar er wordt heel snel met minachting gekeken naar mensen, ook zij die moeite doen. Als je dik bent, ben je lui. Als je dik bent en een ijsje eet, ja, geen wonder dat je dik bent. En dik zijn valt op, dus daar krijg je sneller die reacties.
Zoals ik met mijn vorige post ook bedoelde, het is makkelijk praten/oordelen als je niet in die situatie zit. En misschien scheer ik iedereen over één kam met 'het is niet gemakkelijk', maar je kunt ook niet iedereen over één kam scheren met 'je doet geen moeite'.

Als ik nadenk, van alle mensen met overgewicht die ik ken (en dat zijn er heel wat), zijn er maar twee die van morbide obesitas naar een normaal gewicht (of op weg zijn naar) zijn gegaan puur door zelfdiscipline. De ene heb ik geen contact meer mee, dus ik weet niet hoe het volhouden gaat, maar ik denk goed. De ander is nog maar op weg, dus hoe het volhouden gaat gaan daarna, weet ik niet, hij is in ieder geval al langer dan een jaar bezig nu (van 190 naar 120 ofzo). Respect daarvoor in ieder geval. Ik weet in ieder geval dat ik het niet kon.
Je eh, je schuift me nu het standpunt ''dikke mensen zijn lui'' in de schoenen, wat ik helemaal niet heb. Ik vind dit geen leuke manier van discussievoeren, omdat je blijkbaar niet mijn nuance wil zien (en/of ik het niet goed beschrijf) en doet alsof ik je tegenstander in dezen ben, wat helemaal niet zo is. Ik heb nergens beweerd dat het makkelijk is, of dat mensen geen hulp nodig hebben, of dat er niet mensen zijn bij wie het werkelijk onmogelijk lijkt en ik ben de laatste die beweerd dat je dingen moet bereiken puur door zelfdiscipline. Dus je kunt nu wel iedere keer hele verhalen gaan opschrijven, maar ik geloof dat je dat doet uit het idee dat je mij moet overtuigen van jouw standpunt en dat moet je helemaal niet, want grotendeels ben ik het met je eens en voor een klein deel kijk ik er anders tegenaan. Verder is het niet zo netjes dat je er (althans zo is je retoriek opgebouwd) vanuit lijkt te gaan dat mij alles is komen aanwaaien en/of ik nergens voor hoef te vechten, nou, dat is ook niet zo.

En beste Mutant, ik vind het heel knap waar jij -blijkbaar- allemaal doorheen bent gegaan en ik vind fijn voor jezelf en je omgeving dat je een gezond(er) gewicht hebt bereikt en het is kut dat dat op deze manier ging en niet op een minder risicovolle, maar dat maakt jou, net zo min als mij, een expert op het gebied van menselijk gedrag en/of afvallen. Het maakt je alleen een expert op het gebied van jezelf.
Oud 03-03-2013, 10:59
indigo
indigo is offline
Oh en Mutant, op wat je eerder zei over vleesproductie: leer wordt zelden als 'bijproduct' gemaakt. De meeste runderen worden echt specifiek voor het vlees óf de huid gefokt. Tenminste, dat heb ik gelezen en ook wel eens op tv gezien. Verspilling, maar zo gaat het dus...
Oud 03-03-2013, 11:10
Verwijderd
Ik probeer jou niet te overtuigen Quis, ik schuif je ook niks in de schoenen. Ik praat in het algemeen, mijn ervaring. Dat ik op jou reageer, omdat jij op mij reageert, wil niet zeggen dat alles wat ik typ ook over jou gaat. Ik typ 'er wordt' niet, 'jij zegt'. Dat is het lastige met internet, als je iets algemeen probeert te verwoorden, dan voelt altijd wel iemand zich aangesproken zeker als je er over begint omdat iemand iets heeft gezegd dat je verder deed denken ^^

En ik zeg ook niet dat ik een expert ben. Maar ik ervaar nu wel 2 kanten, de kant die mijn omgeving heeft doorgemaakt met mij (en niet eens zo extreem, want ik sta bij niemand zo dicht die zulke problemen heeft als ik had) en de kant die ik zelf heb doorgemaakt. En intussen heb ik een heleboel gezien van menselijk gedrag en psychische problemen en ik spreek nu veel mensen die in dezelfde situatie zitten met gewicht. Dat maakt me geen expert, nee, maar maakt wel dat ik meer verhalen ken dan enkel het mijne. En ik denk dat ik dan best wel mag praten over hoe anderen het ervaren, tenslotte zit je daar uren op elkaars lip en gooi je je grootste twijfels op tafel en bespreek je die met lotgenoten.
Oud 03-03-2013, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Oh en Mutant, op wat je eerder zei over vleesproductie: leer wordt zelden als 'bijproduct' gemaakt. De meeste runderen worden echt specifiek voor het vlees óf de huid gefokt. Tenminste, dat heb ik gelezen en ook wel eens op tv gezien. Verspilling, maar zo gaat het dus...
Waarschijnlijk wel ja dat is jammer. Maar ik heb een stel konijnenbontjes die van de slacht om te eten kwamen, zoiets dus. En er zijn ook veren die geruid zijn en afgeworpen geweien, ik ga dan voor dat soort dingen.

Dat soort dingen kunnen we beter combineren, maar ja, als je dieren kweekt voor vacht of veren, dan mogen die niet beschadigd worden, dus worden ze in kooitjes gehouden waar ze elkaar niet kunnen aanvallen (zet zoveel hanen los bij elkaar, nou daar blijft geen veer over) en dan voldoet het vlees weer niet aan de normen die we aan vlees stellen en blablabla. En dat is het probleem, als wij hier vergaande maatregelen doorvoeren voor een betere behandeling van dieren, moet dat wereldwijd gebeuren, anders krijg je vleesmaffia (en die is er nu al. En nu al wordt er gesjoemeld met paardenvlees, dus begin je maar in te denken wat dat zou worden dan) en dat krijg je toch niet voor mekaar. In landen waar de mensenrechten nog maar net aan het ontluiken zijn, hoe ga je daar dierenrechten er door krijgen.
Om nog niet te spreken over het feit dat vlees ontzettend duur zal worden en dan krijg je een gat tussen arm en rijk alleen al op gebied van voedsel. En ook dat is er nu al.

Maar ik dacht eigenlijk dat runderen die geslacht werden, dat daar vrijwel alles van gebruikt werd?
Oud 03-03-2013, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Miekje: de Pomodoro-techniek! Als je erop googlet vind je heel veel sites en ook een online timer. Het heeft mij ook mijn scriptie door geholpen. Werk ze!
Ik vind het echt heel handig! Ik heb een gratis app gedownload (pomodoro lite), en dat werkt heel prima.
Oud 03-03-2013, 11:52
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, ik ben volop aan het werk Het is erg prettig. Nu 5 minuten pauze, de tijd vliegt echt om. Je werkt met het idee 'ik heb straks lekker even pauze', waardoor het werken an sich niet vervelend is. Dit had ik echt veel eerder moeten doen, eigenlijk. Whoopwhoop, werken!

Regels voor berichten