Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De vorige keer dat ik weer kon gaan na die periode van ziekte, was het een moment van intens geluk. Ik lag 's avonds stikkapot op de bank, in character, kon zelf helemaal niks meer en genoot gewoon van iedereen om me heen die wel aan het spelen was ^^ Ik heb zelfs gehallucineerd over de larp die ik was aan het missen (zal wel niet precies op dat tijdstip zijn geweest, maar toch). Het heeft ook niets te maken met vluchtgedrag ofzo, het is gewoon zo leuk om zelf een verhaal in te duiken en het te maken. Dingen meemaken die je irl niet kunt ervaren, een leven redden, de wereld redden, een draak omleggen, geliefd zijn, gehaat zijn, mensen offeren, onzichtbaar zijn, een god oproepen, een god doden, doodsangsten uitstaan, sterven, jezelf opofferen. Goed, het vereist nog steeds inlevingsvermogen, maar als je het hebt, dan overkomt het je ook gewoon ![]() Ik geniet nog steeds van het feit dat ik ooit bijna in mijn broek scheet van de angst voor een patrouille van een god die de Vortex kwam opeisen omdat ik een stapel verboden boeken moest verbergen en geen tijd had voor iets anders dan ze onder mijn rok te stoppen, te gaan zitten en hopen dat ik niet zou moeten rechtstaan (ook nogal lastig, want het was respectloos om niet op te staan en geen respect tonen was op dat moment behoorlijk dodelijk). Het lukte in ieder geval en de paniek van mijn complotgenoten achteraf toen ze de boeken niet zagen was dan weer grappig, zeker toen ik mijn rok optilde om ze te laten zien ^^ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ohja want jongens, het gaat niet zo goed met fizzle. Ik heb bijholteontsteking, ik ben nu gelukkig weer koortsvrij dus ik hoef geen antibiotica. Op het gecombineerde verjaardagsfeest afgelopen zaterdag is de combinatie van wat alcohol, mijn medicijnen en wat andere factoren (geen drugs) finaal misgegaan en ik ben in een soort paniekaanval-coma-achtige toestand geraakt. Gelukkig waren mijn vriend en een huisgenoot erbij en hebben ze een ambulance ingeschakeld. Die heeft op dat moment weinig kunnen doen maar basically mag ik nu een half jaar geen biertjes meer drinken
![]() ![]() Maar wel lekker koortsvrij op mijn verjaardag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Woa Fizzle, doe voorzichtig en beterschap!
Citaat:
In ieder geval, het meest eenvoudige principe dat de meeste larps hanteren is het 5-locaties, torso op 0 en je gaat na x aantal minuten dood. De meeste larps hebben behoorlijke regelsystemen, je krijg punten waarmee je vaardigheden kunt kopen die bepalen wat je kunt. Voorbeelden: magie (waarbij je spreuken kunt gebruiken, je aantal spreuken is meestal beperkt aan de hoeveelheid energie die je krijgt, mana. Bij standaard magie krijg je bijvoorbeeld 5 mana per dag, dus je kunt 5 keer een spreuk gebruiken), genezing (magisch en dus beperkt aan mana of handmatig, de chirurgijnenkant met naald en draad), wapengebruik (kleine wapens, eenhanders, tweehanders, staven, bogen), armor (harnas), kruidenkennis, handelaarsconnecties, vast inkomen, whatever. Die vaardigheden kunnen jouw vermogen om klappen te vangen verhogen (armor, bepaalde spreuken,...). Normaal gezien heb je 5 locaties: armen en benen en torso, hoofd is NOOIT locatie. In het meest simpele systeem heb je één hitpoint, dus als je arm geraakt wordt, kun je die niet meer gebruiken (wat je vast hebt, laat je dan ook vallen), als je been geraakt wordt, moet je hinkelen, beide benen, dan flikker je tegen de grond. Als je torso geraakt wordt, dan ga je doodbloeden binnen een bepaalde tijd als je niet genezen of gestabiliseerd wordt. 10 minuten met torso op 0 = *knippieknippie* voor je characterkaartje. De tijden variëren per vereniging, het aantal hitpoints ook. De specifieke regels worden ook nog wel eens ingewikkelder gemaakt (doodbloeden aan je arm en van dat soort dingen). Dan is er bijna altijd nog een speciaal geval: de fatal. Een fatal is een wonde die zo naar is dat je er standaard aan doodgaat in de helft van de normale tijd, waar je hem ook op je lichaam hebt. 5 minuten fatal op je arm = *knippieknippie* voor je char. Fatal genezen kost meer energie (mana) of moeite dan normaal. (Anekdote: Het boek der portalen bezorgt iedereen die het niet mag aanraken een Fatal All Locations. Dit kost in totaal 15 mana om te genezen, een fatal kost namelijk 3 mana en je hebt er 5. Iemand die het boek wou stelen, had een genezer voorzien. Enige probleem is dat de normale genezers beperkt zijn tot 10 mana per dag. Oeps!) En dan zijn er nog extra regels of andere regels bij verschillende verenigingen. Monsters (figuranten) krijgen meestal van de spelleiding een bepaald aantal klappen dat ze kunnen hebben, waar ze die ook krijgen. Iets van bij 50 ga je liggen. In juli ga ik voor het eerst een larp doen zonder spelregels. Het is een postpostapocalyptische setting. Waterworld zonder water. Wat je kunt, kun je, wat je doet, doe je. Ook geen magie, want we zitten gewoon in de toekomst van de echte wereld. Als je gewond raakt, een simpele snij- of schaafwond of botbreuk, daar zul je waarschijnlijk mee wegkomen, wel met een litteken of kromme poot ofzo, alles erger dan dat, kut voor je want je gaat dood want er zijn geen mensen met chirurgische kennis, laat staan dat er steriele operatiekamers zijn. En in het gunstige geval dat je niet meteen de pijp uit gaat, ben je een last voor de gemeenschap en word je uit de veste gezet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.funnylook.be/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buffs zijn dingen die je door middel van spreuken en potions kunt bekomen. Je kunt met een spreuk resistent zijn tegen vuurschade. Waterspreuken doen je dan wel nog iets, een incinerate of fire arrow dan weer niet en dan roep je 'No effect'. Zelfde met immuniteit voor geestbeïnvloedende spreuken. Een Fascinate of Fear doet dan niks met je. (Anekdote: ik had als Cau een permanente Mindshield, geestbeïnvloedende effecten of spreuken werkten niet bij mij. Staat daar een behoorlijk stevige demon en die roept Mass Fear. Gevolg: iedereen rent gillend weg. Ik blijf stoer staan met mijn 'No effect'. Kijk dan om me heen en zie dat ik de enige ben die er nog staat. Ik besloot heel wijselijk dat mijn expertise daarna aan de andere kant van het veld gewenst was ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|