Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2013, 06:36
indigo
indigo is offline
Goedemorgen! Van harte gefeliciteerd fizzle! Leuke plannen voor vandaag?
Oud 07-03-2013, 07:39
Verwijderd
Goedemorgen, en proficiat Fizzle!
Oud 07-03-2013, 08:00
Verwijderd
Feli Fizzle!
Oud 07-03-2013, 08:18
Verwijderd
Proficiat Fizzle!
Oud 07-03-2013, 09:43
Verwijderd
AMG 8,5 voor mijn tentamen <3
Oud 07-03-2013, 09:44
Verwijderd
Goed besug . Twee keer trouwens, ik zie dat de FB's verstandig zijn geworden ?
Oud 07-03-2013, 09:44
Verwijderd
Hoogste cijfer dat gegeven is Moet 'm wel delen met 3 anderen, maar toch
Oud 07-03-2013, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Goed besug . Twee keer trouwens, ik zie dat de FB's verstandig zijn geworden ?
Hahaha yes, gister was het zover, en mijn welkomsttopic op Admin heeft piemels Neppe, uiteraard, maar desalniettemin piemels
Oud 07-03-2013, 09:48
Verwijderd
Oud 07-03-2013, 10:07
Verwijderd
Ik zocht iets in een bakje met muntjes en pielekes, en toen zag ik ineens twee cabridas erin liggen. Dood, wel, maar toch, iel.
Oud 07-03-2013, 10:22
indigo
indigo is offline
Wat zijn cabridas?
Wij hebben ook zo'n bakje, met pennen en sleutelhangers en batterijen, altijd handig om je kleine troepjes in te stoppen.
Oud 07-03-2013, 10:36
Verwijderd
Altijd chill als katten kotsen om het daarna weer netjes op te peuzelen
Oud 07-03-2013, 10:42
Verwijderd
Duf en koppijn en bah en ik ga morgen larpen Niet dat het dan minder leuk is, maar het zou wel fijn zijn om weer eens wat te kunnen presteren op een larp ^^ Vorige keer kreeg ik de zwangere vrouw-behandeling. Op zich ook niet verkeerd, soort cheatcode/godmodus voor larp. Niemand mag je opjagen/slaan/aanvallen, je moet opgeraapt worden als je in een hoogst onwaarschijnlijke situatie toch op de vloer zou belanden en dat soort dingen. Dat heeft de vorige keer mijn eigen leven en het leven van 3 medespelers gered, we werden aangevallen in het longhouse en niemand van ons kon vechten (beetje de genezers bij elkaar) en er was een behoorlijke hoeveelheid ondoden. Mij mochten ze niks doen en de spelleiding heeft toen geruled dat ik in een kast was gekropen om me te verbergen (wat heel spelersvriendelijk is, want op andere larps zouden ze bijvoorbeeld rulen dat ik gewoon ook dood was, wat wel het meest logische zou zijn) en toen kon ik de rest achteraf weer overeind zetten.
Doodgaan hoort bij het spelletje, maar Sirrus is zo'n gaaf iets om te spelen, de evolutie die dat character doormaakt is geweldig. Hij/zij/het speelt al sinds 2007 op Kederan, ik ben momenteel de langstlevende actieve speler met vanzelfsprekend dan ook de meeste experience (je begint met iets van 20, ik heb nu over de 60 geloof ik), de enige events die ik heb gemist, zijn vorig jaar geweest, 1 omdat ik in coma lag en 1 omdat ik lichamelijk nog niet in staat was. En het grappige is, ik ben geen powerplayer, ik kan helemaal niks. Als alles punten in magie en vechtskills waren gestoken, dan blies ik iedere aanval in mijn eentje weg. Maar bijna alles steekt in roleplaying skills. Kruidenzoeken, giffen mengen, drankjes brouwen, chirurgie, allemaal 'kennis'. Ik kan heel veel als we veel tijd hebben, in gevechten en instant oplossingen ben ik volkomen nutteloos Mijn oplossing in een gevecht is wegrennen en om hulp roepen ^^

Ik heb zo'n zin weer ^^

En waarschijnlijk snapt echt niemand waar ik het over heb, maar dat maakt me niet uit
Oud 07-03-2013, 10:46
Qimm
Qimm is offline
Ik vind het leuk hoe enthousiastje er over bent
Oud 07-03-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Duf en koppijn en bah en ik ga morgen larpen Niet dat het dan minder leuk is, maar het zou wel fijn zijn om weer eens wat te kunnen presteren op een larp ^^ Vorige keer kreeg ik de zwangere vrouw-behandeling. Op zich ook niet verkeerd, soort cheatcode/godmodus voor larp. Niemand mag je opjagen/slaan/aanvallen, je moet opgeraapt worden als je in een hoogst onwaarschijnlijke situatie toch op de vloer zou belanden en dat soort dingen. Dat heeft de vorige keer mijn eigen leven en het leven van 3 medespelers gered, we werden aangevallen in het longhouse en niemand van ons kon vechten (beetje de genezers bij elkaar) en er was een behoorlijke hoeveelheid ondoden. Mij mochten ze niks doen en de spelleiding heeft toen geruled dat ik in een kast was gekropen om me te verbergen (wat heel spelersvriendelijk is, want op andere larps zouden ze bijvoorbeeld rulen dat ik gewoon ook dood was, wat wel het meest logische zou zijn) en toen kon ik de rest achteraf weer overeind zetten.
Doodgaan hoort bij het spelletje, maar Sirrus is zo'n gaaf iets om te spelen, de evolutie die dat character doormaakt is geweldig. Hij/zij/het speelt al sinds 2007 op Kederan, ik ben momenteel de langstlevende actieve speler met vanzelfsprekend dan ook de meeste experience (je begint met iets van 20, ik heb nu over de 60 geloof ik), de enige events die ik heb gemist, zijn vorig jaar geweest, 1 omdat ik in coma lag en 1 omdat ik lichamelijk nog niet in staat was. En het grappige is, ik ben geen powerplayer, ik kan helemaal niks. Als alles punten in magie en vechtskills waren gestoken, dan blies ik iedere aanval in mijn eentje weg. Maar bijna alles steekt in roleplaying skills. Kruidenzoeken, giffen mengen, drankjes brouwen, chirurgie, allemaal 'kennis'. Ik kan heel veel als we veel tijd hebben, in gevechten en instant oplossingen ben ik volkomen nutteloos Mijn oplossing in een gevecht is wegrennen en om hulp roepen ^^

Ik heb zo'n zin weer ^^
Tijdens het lezen dacht ik: Ik snap er geen hol van.

En toen las ik dit:
Citaat:
En waarschijnlijk snapt echt niemand waar ik het over heb, maar dat maakt me niet uit
Oud 07-03-2013, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Respec je char dan, maak er een cleric met sword & board van.
Oud 07-03-2013, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het leuk hoe enthousiastje er over bent
Zo zie je maar, ik word ook enthousiast over zinloze zaken

De vorige keer dat ik weer kon gaan na die periode van ziekte, was het een moment van intens geluk. Ik lag 's avonds stikkapot op de bank, in character, kon zelf helemaal niks meer en genoot gewoon van iedereen om me heen die wel aan het spelen was ^^
Ik heb zelfs gehallucineerd over de larp die ik was aan het missen (zal wel niet precies op dat tijdstip zijn geweest, maar toch).

Het heeft ook niets te maken met vluchtgedrag ofzo, het is gewoon zo leuk om zelf een verhaal in te duiken en het te maken. Dingen meemaken die je irl niet kunt ervaren, een leven redden, de wereld redden, een draak omleggen, geliefd zijn, gehaat zijn, mensen offeren, onzichtbaar zijn, een god oproepen, een god doden, doodsangsten uitstaan, sterven, jezelf opofferen. Goed, het vereist nog steeds inlevingsvermogen, maar als je het hebt, dan overkomt het je ook gewoon

Ik geniet nog steeds van het feit dat ik ooit bijna in mijn broek scheet van de angst voor een patrouille van een god die de Vortex kwam opeisen omdat ik een stapel verboden boeken moest verbergen en geen tijd had voor iets anders dan ze onder mijn rok te stoppen, te gaan zitten en hopen dat ik niet zou moeten rechtstaan (ook nogal lastig, want het was respectloos om niet op te staan en geen respect tonen was op dat moment behoorlijk dodelijk). Het lukte in ieder geval en de paniek van mijn complotgenoten achteraf toen ze de boeken niet zagen was dan weer grappig, zeker toen ik mijn rok optilde om ze te laten zien ^^
Oud 07-03-2013, 11:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hoe bepaal je of iemand een gevecht verliest bij het LARP'en? Hoofd doorklieven met een bijl lijkt me iets te ver gaan, dus wat doe je dan?
Oud 07-03-2013, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Respec je char dan, maak er een cleric met sword & board van.
Nee, dat past niet in de evolutie. Sirrus doet niet aan magie en goden, alles wat hij/zij/het kan, zijn werkelijke skills zonder hulp van iets anders. En vechten, mja, ik heb irl geen vechtskills of een atletisch lichaam en ik kan niet echt goed met een zwaard omgaan. Ik vind het dan niet logisch om een zwaar bewapende barbaar te gaan spelen, dat ziet er een beetje lame uit. Een beetje als een elf die 150 kilo weegt. Niet dat het niet kan en mag, er zijn zat larps waarbij het heel goed mogelijk is, maar ik hou wel van een beetje geloofwaardigheid
Oud 07-03-2013, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Hoe bepaal je of iemand een gevecht verliest bij het LARP'en? Hoofd doorklieven met een bijl lijkt me iets te ver gaan, dus wat doe je dan?
Ik moet nu naar de kine, als je het echt wil weten, doe ik wel een verkorte uitleg als ik terug ben.
Oud 07-03-2013, 11:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
OMG, ik zit Bert en ernie filmpjes te kijken, gewoon omdat ik daar ineens langskwam op jijbuis, en ik ga echt kapot hier:

[filmpje]

Die lach aan het begin. Veeg me op!

Citaat:
AMG 8,5 voor mijn tentamen <3
Goed bezig
Oud 07-03-2013, 11:29
Verwijderd
Mweh, ik heb een beetje keelaids geloof ik.
Oud 07-03-2013, 11:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Goedemorgen! Van harte gefeliciteerd fizzle! Leuke plannen voor vandaag?
Rustige plannen - bloed prikken, taartjes en hapjes afmaken en vanavond met mijn vriend en twee huisgenootjes jip&jannekechampagne drinken en chillen en samen eten en cake eten. En kadootjes uitpakken natuurlijk.
Citaat:
Goedemorgen, en proficiat Fizzle!
Citaat:
Feli Fizzle!
Citaat:
Proficiat Fizzle!
Daaankjulliewel!! Je bent niet jarig geweest tot de cijfertjes op het forum rood kleuren met het BLOED van weggepeste forumers
Oud 07-03-2013, 11:34
Verwijderd
Gefeliciteerd Fizzle!
Oud 07-03-2013, 11:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ohja want jongens, het gaat niet zo goed met fizzle. Ik heb bijholteontsteking, ik ben nu gelukkig weer koortsvrij dus ik hoef geen antibiotica. Op het gecombineerde verjaardagsfeest afgelopen zaterdag is de combinatie van wat alcohol, mijn medicijnen en wat andere factoren (geen drugs) finaal misgegaan en ik ben in een soort paniekaanval-coma-achtige toestand geraakt. Gelukkig waren mijn vriend en een huisgenoot erbij en hebben ze een ambulance ingeschakeld. Die heeft op dat moment weinig kunnen doen maar basically mag ik nu een half jaar geen biertjes meer drinken en daarom werd er vanochtend bloed geprikt, om te kijken of mijn organen het nog doen enzo.

Maar wel lekker koortsvrij op mijn verjaardag
Oud 07-03-2013, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Daaankjulliewel!! Je bent niet jarig geweest tot de cijfertjes op het forum rood kleuren met het BLOED van weggepeste forumers

Gefeliciteerd!
Oud 07-03-2013, 11:50
bloodyb
bloodyb is offline
GefeliciFizzle en beterschap!

Laatst gewijzigd op 07-03-2013 om 12:45.
Oud 07-03-2013, 11:52
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik moet nu naar de kine, als je het echt wil weten, doe ik wel een verkorte uitleg als ik terug ben.
Ik wil dat ook wel weten eigenlijk, diep van binnen wil ik ook wel eens LARPEN
Oud 07-03-2013, 11:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gefeliciteerd Fizzle Check het dromentopic trouwens, droomde gisteren over je
Oud 07-03-2013, 12:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ohja want jongens, het gaat niet zo goed met fizzle. Ik heb bijholteontsteking, ik ben nu gelukkig weer koortsvrij dus ik hoef geen antibiotica. Op het gecombineerde verjaardagsfeest afgelopen zaterdag is de combinatie van wat alcohol, mijn medicijnen en wat andere factoren (geen drugs) finaal misgegaan en ik ben in een soort paniekaanval-coma-achtige toestand geraakt. Gelukkig waren mijn vriend en een huisgenoot erbij en hebben ze een ambulance ingeschakeld. Die heeft op dat moment weinig kunnen doen maar basically mag ik nu een half jaar geen biertjes meer drinken en daarom werd er vanochtend bloed geprikt, om te kijken of mijn organen het nog doen enzo.

He wtf, dat klinkt supernaar Beterschap fizzle! En natuurlijk ook gefeliciteerd, hopelijk heb je toch een fijn dagje
Oud 07-03-2013, 12:05
Verwijderd
Citaat:

Wow wat een nare situatie! Gelukkig is er altijd nog Jip&Janneke-champagne ipv bier
Oud 07-03-2013, 12:09
Verwijderd
Jip&Janneke champagne is heel leuk hoor
Oud 07-03-2013, 12:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Oh wat naar beterschap en toch maar proficiat!
Oud 07-03-2013, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Jip&Janneke champagne is heel leuk hoor
Dat bedoelde ik toch ook? Of reageer je niet op mij
Oud 07-03-2013, 12:23
Verwijderd
Meh, ik vind het nogal zuur als mensen dat roepen. Nee, Jip&Janneke champagne ís niet echt leuk als het niet je eigen keuze is . Ik wil échte champagne. Of wijn. Of alle vormen van mixdrankjes. Ik wil geen Jip&Janneke champagne.
Oud 07-03-2013, 12:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jip en Janneke sowieso
Oud 07-03-2013, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Meh, ik vind het nogal zuur als mensen dat roepen. Nee, Jip&Janneke champagne ís niet echt leuk als het niet je eigen keuze is . Ik wil échte champagne. Of wijn. Of alle vormen van mixdrankjes. Ik wil geen Jip&Janneke champagne.
Er is ook maltbier en alcoholvrije wijn (niet zoete kinderwijn).
Oud 07-03-2013, 12:34
Verwijderd
En Yoki!
Oud 07-03-2013, 12:35
Verwijderd
Oei Quintiano
Oud 07-03-2013, 12:38
Verwijderd
Wat nu weer.
Oud 07-03-2013, 12:39
Verwijderd
weer woest uit mijn slaap gerukt door die klote jehova's
Oud 07-03-2013, 12:40
Verwijderd
Woa Fizzle, doe voorzichtig en beterschap!

Citaat:
Ik wil dat ook wel weten eigenlijk, diep van binnen wil ik ook wel eens LARPEN
Gewoon een keertje komen proberen. Maar laat je dan wel adviseren door iemand die verschillende larps kent, want er zijn heel wat verschillen. Sommigen vatten het heel serieus en hardcore op, anderen zijn meer geïnteresseerd in barbecueën in een middeleeuws pakje. Die verschillen zie je ook in de verenigingen.

In ieder geval, het meest eenvoudige principe dat de meeste larps hanteren is het 5-locaties, torso op 0 en je gaat na x aantal minuten dood. De meeste larps hebben behoorlijke regelsystemen, je krijg punten waarmee je vaardigheden kunt kopen die bepalen wat je kunt. Voorbeelden: magie (waarbij je spreuken kunt gebruiken, je aantal spreuken is meestal beperkt aan de hoeveelheid energie die je krijgt, mana. Bij standaard magie krijg je bijvoorbeeld 5 mana per dag, dus je kunt 5 keer een spreuk gebruiken), genezing (magisch en dus beperkt aan mana of handmatig, de chirurgijnenkant met naald en draad), wapengebruik (kleine wapens, eenhanders, tweehanders, staven, bogen), armor (harnas), kruidenkennis, handelaarsconnecties, vast inkomen, whatever. Die vaardigheden kunnen jouw vermogen om klappen te vangen verhogen (armor, bepaalde spreuken,...).
Normaal gezien heb je 5 locaties: armen en benen en torso, hoofd is NOOIT locatie. In het meest simpele systeem heb je één hitpoint, dus als je arm geraakt wordt, kun je die niet meer gebruiken (wat je vast hebt, laat je dan ook vallen), als je been geraakt wordt, moet je hinkelen, beide benen, dan flikker je tegen de grond. Als je torso geraakt wordt, dan ga je doodbloeden binnen een bepaalde tijd als je niet genezen of gestabiliseerd wordt. 10 minuten met torso op 0 = *knippieknippie* voor je characterkaartje. De tijden variëren per vereniging, het aantal hitpoints ook. De specifieke regels worden ook nog wel eens ingewikkelder gemaakt (doodbloeden aan je arm en van dat soort dingen). Dan is er bijna altijd nog een speciaal geval: de fatal. Een fatal is een wonde die zo naar is dat je er standaard aan doodgaat in de helft van de normale tijd, waar je hem ook op je lichaam hebt. 5 minuten fatal op je arm = *knippieknippie* voor je char. Fatal genezen kost meer energie (mana) of moeite dan normaal.
(Anekdote: Het boek der portalen bezorgt iedereen die het niet mag aanraken een Fatal All Locations. Dit kost in totaal 15 mana om te genezen, een fatal kost namelijk 3 mana en je hebt er 5. Iemand die het boek wou stelen, had een genezer voorzien. Enige probleem is dat de normale genezers beperkt zijn tot 10 mana per dag. Oeps!)

En dan zijn er nog extra regels of andere regels bij verschillende verenigingen. Monsters (figuranten) krijgen meestal van de spelleiding een bepaald aantal klappen dat ze kunnen hebben, waar ze die ook krijgen. Iets van bij 50 ga je liggen.

In juli ga ik voor het eerst een larp doen zonder spelregels. Het is een postpostapocalyptische setting. Waterworld zonder water. Wat je kunt, kun je, wat je doet, doe je. Ook geen magie, want we zitten gewoon in de toekomst van de echte wereld. Als je gewond raakt, een simpele snij- of schaafwond of botbreuk, daar zul je waarschijnlijk mee wegkomen, wel met een litteken of kromme poot ofzo, alles erger dan dat, kut voor je want je gaat dood want er zijn geen mensen met chirurgische kennis, laat staan dat er steriele operatiekamers zijn. En in het gunstige geval dat je niet meteen de pijp uit gaat, ben je een last voor de gemeenschap en word je uit de veste gezet
Oud 07-03-2013, 12:41
Verwijderd
Oe, ik vond laatst wel een pamflet van die lui in mijn brievenbus. Jammer dat ik ze niet te woord kon staan. Of dat ze niet aan durfden te bellen.
Oud 07-03-2013, 12:43
Verwijderd
Citaat:
AH heeft lekkere alcoholvrije wijn, Gall&Gall ook, maar die heb ik nog niet geproefd. Stassen heeft Zéro Degré (cider zonder alcohol), er zijn heel wat alcoholvrije 'champagnes' en cider. Funny heeft alcoholvrije Pisang en andere dingen.
http://www.funnylook.be/
Oud 07-03-2013, 12:44
Verwijderd
Muut, hoe regelen ze dat met AC en hit/miss? Welke factoren bepalen of iemand je überhaupt weet te raken of niet? En resistances? Buffs? Auras?
Oud 07-03-2013, 12:44
Verwijderd
En ik ontdek nu dat ze Amaretto hebben zonder alcohol. DO WANT!
Oud 07-03-2013, 12:50
bloodyb
bloodyb is offline
Een pamflet van de Larpers???
Oud 07-03-2013, 12:50
Qimm
Qimm is offline
thnx voor je uitleg
Oud 07-03-2013, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Muut, hoe regelen ze dat met AC en hit/miss? Welke factoren bepalen of iemand je überhaupt weet te raken of niet? En resistances? Buffs? Auras?
Ik weet niet alles waar je het over hebt. Maar hit is vrij simpel. Als je iemand raakt, dan raak je hem. Spreuken raken altijd tenzij je ze countert/blokt/bescherming hebt. Over het algemeen wijs je naar een persoon waar je ze heen stuurt en die neemt hem dan of roept 'No effect'.
Buffs zijn dingen die je door middel van spreuken en potions kunt bekomen. Je kunt met een spreuk resistent zijn tegen vuurschade. Waterspreuken doen je dan wel nog iets, een incinerate of fire arrow dan weer niet en dan roep je 'No effect'. Zelfde met immuniteit voor geestbeïnvloedende spreuken. Een Fascinate of Fear doet dan niks met je.
(Anekdote: ik had als Cau een permanente Mindshield, geestbeïnvloedende effecten of spreuken werkten niet bij mij. Staat daar een behoorlijk stevige demon en die roept Mass Fear. Gevolg: iedereen rent gillend weg. Ik blijf stoer staan met mijn 'No effect'. Kijk dan om me heen en zie dat ik de enige ben die er nog staat. Ik besloot heel wijselijk dat mijn expertise daarna aan de andere kant van het veld gewenst was )
Oud 07-03-2013, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Oh ik vind dat juist heel lekker, dus ik was voor de verandering eens oprecht positief Maar ik snap jouw punt ook wel ja.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten