Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2013, 17:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Meer het idee dat alles maar om geld moet draaien, en men daarvoor over lijken gaat. Je zal maar eens een beetje inkomsten mislopen, zeg. Dat kan natuurlijk niet, in een miljoenenindustrie.

Vanuit het oogpunt van de op geld beluste distributeurs snap ik het wel, maar het toont wel aan hoe diepgezonken de mensheid is.
We hebben:
- een vrij recente film over het leven van Thatcher
- Thatcher gaat dood.
- Bioscopen en filmhuizen willen de betreffende film in reprise en benaderen de distributeur

Als er een bekend persoon de pijp uit gaat ook de hele TV-programmering daar over; ik zie niet waarom dit anders is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 08-04-2013, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik anders, opruimen van bloedresten moet gebeuren, mensen willen een begrafenis, dus ook dat vind ik ethisch verantwoord. Films over de Holocaust, die zijn er ook ter bewustwording, dat het nooit meer mag gebeuren. Bovendien denk ik dat films over de Holocaust in 1950 nog niet hadden gekund.
Citaat:
Er kwamen tijdens de oorlog al oorlogsfilms uit. En wat vind je van series als MASH en A-Team? En van die 'Don't mention the war'-aflevering van Fawlty Towers? Kan dat ook allemaal niet vanwege het gewin van de acteurs?
Daarbij, de film doet geen enkele afbreuk aan Thatcher, ik zie echt niet in waarom dat 'niet kan'.
Ja, wat Sigmund zegt dus.

Citaat:
Meer het idee dat alles maar om geld moet draaien, en men daarvoor over lijken gaat. Je zal maar eens een beetje inkomsten mislopen, zeg. Dat kan natuurlijk niet, in een miljoenenindustrie.

Vanuit het oogpunt van de op geld beluste distributeurs snap ik het wel, maar het toont wel aan hoe diepgezonken de mensheid is.
Maar ze gaan toch niet echt 'over lijken'? Ik bedoel, het is niet alsof ze haar hebben omgelegd ofzo.

Toen Whitney Houston dood was, dook die ook ineens overal op tv op. Na Michael Jacksons dood werden heel veel cd's opnieuw uitgebracht, en er kwam ineens heel veel MJ-merchandise. Was dat dan ook fout?
Oud 08-04-2013, 17:30
Verwijderd
Ik heb liever dat mensen daaraan geld verdienen, dan dat er geld verdiend word met drugs en al die rommel
Oud 08-04-2013, 17:30
Verwijderd
Citaat:
We hebben:
- een vrij recente film over het leven van Thatcher
- Thatcher gaat dood.
- Bioscopen en filmhuizen willen de betreffende film in reprise en benaderen de distributeur

Als er een bekend persoon de pijp uit gaat ook de hele TV-programmering daar over; ik zie niet waarom dit anders is.
+++ er is publiek voor. Dat lijkt me nog het belangrijkste.
Oud 08-04-2013, 17:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bij sigaretten denk ik aan kankerstaafjes waar je er meerderen van neemt op een dag, bij blowen denk ik aan een gezellige groepsactiviteit voor af en toe.
Er zijn zat gelegenheidsrokers die 'gewoon' roken ook zien als gezellige groepsactiviteit. Ik eigenlijk ook wel. In een groep rokers rook ik veel meer dan alleen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 08-04-2013, 17:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Meer het idee dat alles maar om geld moet draaien, en men daarvoor over lijken gaat. Je zal maar eens een beetje inkomsten mislopen, zeg. Dat kan natuurlijk niet, in een miljoenenindustrie.
Dat was dus precies waar Thatcher voor stond, een hard economisch beleid: omzet, groei en winst, geen sentiment. Ik zag een stukje op TV waarin ze zei dat als je een goed product hebt, moet je alles doen om het te verkopen.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-04-2013, 17:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat was dus precies waar Thatcher voor stond, een hard economisch beleid, die deed niet aan sentiment.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-04-2013, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Dat was dus precies waar Thatcher voor stond, een hard economisch beleid, die deed niet aan sentiment.
Oud 08-04-2013, 17:32
Verwijderd
en toen ontplofte mijn magnetronmaaltijd -_- weer gaatjes vergeten erin te prikken
Oud 08-04-2013, 17:33
Verwijderd
Citaat:
en toen ontplofte mijn magnetronmaaltijd -_- weer gaatjes vergeten erin te prikken
Als je niet eens een magnetronmaaltijd tot een goed einde kan brengen, ben je wel een HEEL erge n00b. Sorry.
Oud 08-04-2013, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Dat was dus precies waar Thatcher voor stond, een hard economisch beleid: omzet, groei en winst, geen sentiment. Ik zag een stukje op TV waarin ze zei dat als je een goed product hebt, moet je alles doen om het te verkopen.
Oud 08-04-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Als je niet eens een magnetronmaaltijd tot een goed einde kan brengen, ben je wel een HEEL erge n00b. Sorry.
*depressie*

haha, nee maar ik ben overal tegelijk mee bezig en dan vergeet ik zulke dingen nog wel eens..
Oud 08-04-2013, 17:34
Verwijderd


Credits voor Noci
Oud 08-04-2013, 17:36
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Credits voor Noci
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/08/...tten-thatcher/
Oud 08-04-2013, 17:37
Verwijderd
beledig ik mensen als ik vraag wie die Thatcher is?
Oud 08-04-2013, 17:38
Verwijderd
Citaat:
beledig ik mensen als ik vraag wie die Thatcher is?
Ja, de uitvinders van Google. Al hun harde werk voor niets.
Oud 08-04-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
beledig ik mensen als ik vraag wie die Thatcher is?
Je eigen intelligentie.
Oud 08-04-2013, 17:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, de uitvinders van Google. Al hun harde werk voor niets.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-04-2013, 17:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh, en ze zei ook dit: The accumulation of wealth is a process which is of itself morally neutral.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-04-2013, 17:39
Verwijderd
Oh, en wij zouden er eventueel door kunnen denken dat je dom bent. Maar je kwam al niet zo heeeel slim over.
Oud 08-04-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, de uitvinders van Google. Al hun harde werk voor niets.
hmm.. ja maar dat is een beetje genaaid om alles via google op te zoeken en zo te doen of je iedereen kent
Oud 08-04-2013, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Je eigen intelligentie.
mijn interesses liggen waarschijnlijk niet daar wat dat ding allemaal gedaan heeft
Oud 08-04-2013, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Oh, en wij zouden er eventueel door kunnen denken dat je dom bent. Maar je kwam al niet zo heeeel slim over.
Oud 08-04-2013, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Oh, en wij zouden er eventueel door kunnen denken dat je dom bent. Maar je kwam al niet zo heeeel slim over.
ik heb ook niet echt een reden om slim over te komen
het is maandag
Oud 08-04-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
ik heb ook niet echt een reden om slim over te komen
het is maandag
nee t is meer dat al je posts ongveer zo er uit zien xd
Oud 08-04-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
mijn interesses liggen waarschijnlijk niet daar wat dat ding allemaal gedaan heeft
Oud 08-04-2013, 17:44
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Precies ja
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-04-2013, 17:44
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd, ik vind je verder best aardig overkomen, en het kan me niet echt schelen of je slim bent of niet. Maar jou wellicht wel.
Oud 08-04-2013, 17:44
Verwijderd
Citaat:
nee t is meer dat al je posts ongveer zo er uit zien xd
mooi toch
Oud 08-04-2013, 17:45
Verwijderd
Met aardige mensen demp je de gracht.
Oud 08-04-2013, 17:45
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
mijn interesses liggen waarschijnlijk niet daar wat dat ding allemaal gedaan heeft
Bullshit redenering. Ik interesser me ook niet voor de Britse politiek, maar dit is algemene kennis. Als je eens oplet wat er om je heen gebeurf zou je dit weten.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 08-04-2013, 17:45
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
We hebben:
- een vrij recente film over het leven van Thatcher
- Thatcher gaat dood.
- Bioscopen en filmhuizen willen de betreffende film in reprise en benaderen de distributeur

Als er een bekend persoon de pijp uit gaat ook de hele TV-programmering daar over; ik zie niet waarom dit anders is.
Ik zeg ook niet dat dat anders is, dat vind ik net zo onethisch.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-04-2013, 17:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, en ze zei ook dit: The accumulation of wealth is a process which is of itself morally neutral.
Volgens mij las ze graag een boekje van Ayn Rand
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-04-2013, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind je verder best aardig overkomen, en het kan me niet echt schelen of je slim bent of niet. Maar jou wellicht wel.
nee, maar ieder is slim op zijn eigen manier zo zie ik het.. mijn algemene shizzle is niet altijd even goed enzo, maar ik heb er niet echt veel last van.. ;p
Oud 08-04-2013, 17:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat dat anders is, dat vind ik net zo onethisch.
En als ze je gevraagd hadden voor het ontwerpen van een poster voor deze rerelease; zou je deze (goed betalende) klus dan hebben aangenomen?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-04-2013, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Met aardige mensen demp je de gracht.
Oud 08-04-2013, 17:47
Verwijderd
Het is toch niet iets nieuws dat er meer aandacht voor een persoon is na zijn of haar dood?
Oud 08-04-2013, 17:47
Verwijderd
Citaat:
beledig ik mensen als ik vraag wie die Thatcher is?

Citaat:
Ja, de uitvinders van Google. Al hun harde werk voor niets.

Citaat:
Je eigen intelligentie.


Citaat:
Met aardige mensen demp je de gracht.

Citaat:
Bullshit redenering. Ik interesser me ook niet voor de Britse politiek, maar dit is algemene kennis. Als je eens oplet wat er om je heen gebeurf zou je dit weten.
Oud 08-04-2013, 17:48
Verwijderd
Citaat:
nee, maar ieder is slim op zijn eigen manier zo zie ik het.. mijn algemene shizzle is niet altijd even goed enzo, maar ik heb er niet echt veel last van.. ;p
Waar ben jij slim in dan?
Oud 08-04-2013, 17:48
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat was dus precies waar Thatcher voor stond, een hard economisch beleid: omzet, groei en winst, geen sentiment. Ik zag een stukje op TV waarin ze zei dat als je een goed product hebt, moet je alles doen om het te verkopen.
Ja, het gaat me niet om Thatcher per se, het was niet mijn suikertante ofzo. Maar in algemene zin vind ik het altijd zo goedkoop om lekker geld te verdienen aan iemand die net overleden is. In dit geval is het nog extra lame omdat haar lijk nog niet eens koud is, en metéén zitten die bobo's klaar met wrijvende handjes en dollartekens.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-04-2013, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Bullshit redenering. Ik interesser me ook niet voor de Britse politiek, maar dit is algemene kennis. Als je eens oplet wat er om je heen gebeurf zou je dit weten.
mijn algemene kennis is gewoon niet zo hoog.. het boeit me niet zo veel wat er daar gebeurd eerlijk gezegd
Oud 08-04-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
nee, maar ieder is slim op zijn eigen manier zo zie ik het.. mijn algemene shizzle is niet altijd even goed enzo, maar ik heb er niet echt veel last van.. ;p
Citaat:
mijn algemene kennis is gewoon niet zo hoog.. het boeit me niet zo veel wat er daar gebeurd eerlijk gezegd
Dat kan. Ieder zijn ding.
Oud 08-04-2013, 17:51
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik verbaas me er soms over hoeveel mensen bepaalde dingen die ik schaar onder 'algemene kennis' niet weten. Zo wist mijn beste vriendin, die toch echt niet dom is, niet wie Cisca Dresselhuys is Maar then again, ik wil niet beweren dat mijn algemene kennis compleet is
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-04-2013, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Dat kan. Ieder zijn ding.
dank je
en jep, zo zie ik het ook, ieder heeft zo zijn dingen =D
Oud 08-04-2013, 17:52
Verwijderd
Citaat:
mijn algemene kennis is gewoon niet zo hoog.. het boeit me niet zo veel wat er daar gebeurd eerlijk gezegd
Oud 08-04-2013, 17:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik verbaas me er soms over hoeveel mensen bepaalde dingen die ik schaar onder 'algemene kennis' niet weten. Zo wist mijn beste vriendin, die toch echt niet dom is, niet wie Cisca Dresselhuys is Maar then again, ik wil niet beweren dat mijn algemene kennis compleet is
Dat wist ik ook niet, totdat ik het net opzocht
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-04-2013, 17:52
Verwijderd
Phoebe wist niet waar de Kaukasus lag. Ze dacht dat Geel ergens in China ofzo geboren was.
Oud 08-04-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Ik verbaas me er soms over hoeveel mensen bepaalde dingen die ik schaar onder 'algemene kennis' niet weten. Zo wist mijn beste vriendin, die toch echt niet dom is, niet wie Cisca Dresselhuys is Maar then again, ik wil niet beweren dat mijn algemene kennis compleet is
Die ken ik ook niet. Maar ik kan altijd nog zeggen dat het van voor mijn tijd is.
Oud 08-04-2013, 17:53
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En als ze je gevraagd hadden voor het ontwerpen van een poster voor deze rerelease; zou je deze (goed betalende) klus dan hebben aangenomen?
Hmmm, waarschijnlijk wel, mits ik als tagline: "She's finally dead, now come see our movie!" mag toevoegen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-04-2013, 17:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, het gaat me niet om Thatcher per se, het was niet mijn suikertante ofzo. Maar in algemene zin vind ik het altijd zo goedkoop om lekker geld te verdienen aan iemand die net overleden is. In dit geval is het nog extra lame omdat haar lijk nog niet eens koud is, en metéén zitten die bobo's klaar met wrijvende handjes en dollartekens.
Het is gewoon inherent aan het sterven van een publiek figuur dat de publieke interesse toeneemt, ze doen het niet alleen omdat het geld oplevert, maar het publiek er ook om vraagt. Boeken van/over Thatcher zullen de komende weken ook weer goed verkopen, moeten boekhandelaars dat maar weigeren uit morele overwegingen? Dat is economie, aanbod afstemmen op de vraag, en dat zijn in dit geval ook precies de zaken waar Thatcher enorm voor was.
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.