Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Hallo Klaverhap. Als je deze post hebt opgezocht, was je de pincode van je telefoon kwijt! Kan gebeuren. De code is 3052.

Groetjes,

een jongere jij.

Citaat:
[afbeelding]

Ik kan me iets herinneren over een verband tussen willen roken en denken aan kanker/ziektes die je erdoor krijgt. Als je een preek over gezondheid krijgt, dan heb je stress, en wil je júist een sigaret opsteken, want stress is een trigger. Ik weet niet meer of dat nou wetenschappelijk was onderzocht, maar ik herken het wel van vroeger. Ik vraag me dus af tabaksmaatschappijen niet om die reden stiekem best graag meewerken aan waarschuwingen en zulk soort plaatjes. /complot
een echte junk laat zich door niks of niemand tegenhouden dus tja. Was toch ook bij die voorlichtingsfilmpjes op school, kreeg ik alleen maar meer zin in een peuk van. Je complottheorie vind ik bijzonder scherp eigenlijk, het zou me niks verbazen als dat waar blijkt te zijn.
Advertentie
Oud 23-10-2013, 18:53
Qimm
Qimm is offline
ik had echt iets van 34 ofzo, ben gewoon blind vrees ik
Oud 23-10-2013, 18:55
Verwijderd
Papaoutai van Stromae gaat over een vader die er niet is. Dat verklaart waarom ze zo vaak papa zeggen in de tekst.
Oud 23-10-2013, 18:56
Verwijderd
en die plastic pop.
Oud 23-10-2013, 18:57
Verwijderd
Citaat:
en die plastic pop.
ja maar de clip kende ik nog niet, die heb ik net voor het eerst gezien. Spannende clip wel.
Oud 23-10-2013, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Papaoutai van Stromae gaat over een vader die er niet is. Dat verklaart waarom ze zo vaak papa zeggen in de tekst.
Sorry maar

Je spreekt geen Frans? Papa, où es-tu? Papaoutai?

Plaag de Nederlanders niet! *op eigen vingers tikt*
Oud 23-10-2013, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Sorry maar

Je spreekt geen Frans? Papa, où es-tu? Papaoutai?

Plaag de Nederlanders niet! *op eigen vingers tikt*
ik kan me redden in een gesprek met handen en voeten en een Fransman die rekening met me houdt, maar ik kan echt geen liedjes verstaan nee
Oud 23-10-2013, 19:01
Verwijderd
Où t'es? Papa, où t'es? Zelfs. Ik haat die vorm van vragen, als Nederlandstalige.
Oud 23-10-2013, 19:02
Verwijderd
Citaat:
ik kan me redden in een gesprek met handen en voeten en een Fransman die rekening met me houdt, maar ik kan echt geen liedjes verstaan nee
Maakt niks, het was ook geen verwijt.
Oud 23-10-2013, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Wij zingen altijd sapoeti. Want we kennen iemand die zo heet. /had je bij moeten zijn
Verwijderd
Ik kan niet zo vaak opscheppen met die Vlaamse kant, dus tja.
Verwijderd
ik luister graag Franse muziek omdat het allemaal klinkt alsof ik het zou kunnen verstaan als ik m'n best zou doen, vertrouwde geluiden enzo, maar zo lang ik m'n best niet doe versta ik er geen bal van en dat is soms ook wel eens lekker! En het doet me denken aan vakanties natuurlijk
Oud 23-10-2013, 19:04
Verwijderd
Ik kan vragen waar het vvvkantoor is en de camping. Meer Frans ken ik niet. En Frans kent mij ook niet, dat scheelt.
Oud 23-10-2013, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ik kan niet zo vaak opscheppen met die Vlaamse kant, dus tja.
het lijkt me ook wel tof om Frans te kunnen zoals ik Engels kan. Alleen weet ik niet waar ik dat voor zou kunnen gebruiken.

Ik kan na een week in Frankrijk (als ik dus wat oefening heb gehad) wel zo goed Frans als mijn vader kan, terwijl ik vroeger altijd dacht dat hij vloeiend Frans kon. Maar hij rekt gewoon bij elk woord de klinkers uit net zo lang tot hij het volgende woord bedacht heeft
Oud 23-10-2013, 19:14
Verwijderd
Noueh, mijn Frans komt ECHT niet in de buurt van mijn Engels En dat terwijl ik al Frans heb van het 5e studiejaar. Groep 7 is dat dacht ik. Dat komt neer op 12 jaar Frans inclusief hogeschool en een jaar blijven zitten. Maar je gebruikt het gewoon niet, als je niet elke dag in contact komt met Walen of Fransen, dan blijft dat gewoon een leuk extraatje waarmee je je echt goed kunt redden. Engels is gestart in het 3e middelbaar, met alle programma's en muziek en alles wat gewoon in het Engels te doen/redden is, is mijn Engels 300 keer beter terwijl ik er minder les in heb gehad.

Toen ik nog voor wrestling trainde in Flémalle (Luik) was het zelfs nog erger hoe weinig Nederlands Walen spreken. Als er weer een hele spieroefeninguitleg was, dan kon ik ook niet meer volgen, maar ze konden het beter uitleggen in het Engels dan in het Nederlands. Maar in Wallonië hebben ze de keuze blijkbaar: doorgaan in Engels of in Nederlands. Ja hey, die keuze zou voor mij dan ook niet moeilijk zijn als ik niet Nederlandstalig was.
Oud 23-10-2013, 19:22
Verwijderd
Wow, zijn jullie allemaal van de Histor-fanclub ofzo?
Oud 23-10-2013, 19:23
Verwijderd
Echt pas Engels vanaf de 3e klas middelbare school? Jeu wat laat. Maar dat is nu misschien anders. Ik begon in groep 7 met Engels maar tegenwoordig zingen ze bij de kleuters al soms Engelse liedjes om vertrouwd te raken met de uitspraak.
Oud 23-10-2013, 19:26
Verwijderd
Wij begonnen volgens mij ook in groep 7 ofzo ja
Oud 23-10-2013, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Echt pas Engels vanaf de 3e klas middelbare school? Jeu wat laat. Maar dat is nu misschien anders. Ik begon in groep 7 met Engels maar tegenwoordig zingen ze bij de kleuters al soms Engelse liedjes om vertrouwd te raken met de uitspraak.
Nu breng je me aan het twijfelen. Misschien het tweede, maar volgens mij echt pas het 3e. Duits zeker pas in het 3e en misschien pas in het 4e. Ik kan het ook niet meer opzoeken met al die hervormingen

Ik heb een beetje kleuterschool in België gehad, maar daar staat me niets meer van bij, kleuterschool in Nederland zat niks Engels in.

Maar ja, tijden veranderen, ik vind het niet zo raar dat men talen vroeger aan wil leren. Ik zat laatst te denken, ja die Aardrijkskunde is wel leuk als algemene kennis maar beter laten ze nog een woordenrijtje leren in plaats van alle rivieren in een of ander land waar je nooit gaat komen.
Oud 23-10-2013, 19:32
Verwijderd
Idioot is dat wel. We hebben 3 landstalen. Frans wordt er in gedrild vanaf de lagere school. Duits wordt echt behandeld als Ach ja, het is een officiële landstaal, maar /care
Oud 23-10-2013, 19:37
Verwijderd
Citaat:
ik luister graag Franse muziek omdat het allemaal klinkt alsof ik het zou kunnen verstaan als ik m'n best zou doen, vertrouwde geluiden enzo, maar zo lang ik m'n best niet doe versta ik er geen bal van en dat is soms ook wel eens lekker! En het doet me denken aan vakanties natuurlijk
Ik heb dat bij wel meer talen dat als ik nog even tien seconden luister dat ik dan een of andere sleutel heb waardoor ik de hele taal opeens ga begrijpen Deceptie iedere keer weer.
Oud 23-10-2013, 19:42
Verwijderd
Een vriendinnetje van mij is Belgisch. Ze woont in het Duitse gedeelte en ze kan gewoon vloeiend Nederlands, Frans en Duits.
Oud 23-10-2013, 19:46
Verwijderd
Toen ik in Frankrijk werkte, heb ik in no time vrij aardig Frans leren spreken. Zo jammer dat ik het niet meer hoef te gebruiken nu, het verwatert helemaal. Frans

Ik ben op mijn werk en alles is gewoon klaar. Er moet nog 1 bewoner naar bed (maar dat is een kwestie van "Ga naar bed" zeggen) en gerapporteerd worden (en dat is ook een kwestie van drie zinnen en KLAAR). En dan kan ik nog een uur wachten tot de overdracht.
Oud 23-10-2013, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Een vriendinnetje van mij is Belgisch. Ze woont in het Duitse gedeelte en ze kan gewoon vloeiend Nederlands, Frans en Duits.
Ja, als Duitstalige Belg geloof ik wel dat je weinig keus hebt als je ergens in je eigen land iets wil doen Ocharm!
Oud 23-10-2013, 19:53
Verwijderd
Kijken jullie nu ook gewichtheffen? Die armpjes allemaal.
Oud 23-10-2013, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ja, als Duitstalige Belg geloof ik wel dat je weinig keus hebt als je ergens in je eigen land iets wil doen Ocharm!
Ik vond het altijd grappig dat haar moeder tegen haar Duits sprak, haar vader Vlaams en haar oma kon alleen Duits en Frans. Haar tante sprak ook alleen Frans
Oud 23-10-2013, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Kijken jullie nu ook gewichtheffen? Die armpjes allemaal.
Nee, ik kijk naar voetballende metromannen.
Oud 23-10-2013, 20:10
Verwijderd
Citaat:
De kleuterklas kan ik me niet herinneren maar in groep kreeg ik in elk geval al al liedjes in het Engels, Duits en Frans en les in de eerste twee talen volgde snel!
Oud 23-10-2013, 20:12
Verwijderd
Engels leer je van de computer.
Oud 23-10-2013, 20:20
Verwijderd
Ik ging ook de clip van Drake bekijken. Nadat de clip 2:50 minuten bezig was en het liedje nog altijd niet was begonnen, ben ik er maar weer mee opgehouden.
Oud 23-10-2013, 20:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Engels leer je van de computer.
Cartoon network!
Oud 23-10-2013, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Cartoon network!
Pokémon red heeft het bij mij gedaan
Oud 23-10-2013, 20:28
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zei al niks Pokémon en heel veel films.
Oud 23-10-2013, 20:50
Verwijderd
Ik heb Engels geleerd van Runescape, geloof ik. Bestaat dat nog? Ik heb best wel zin om te runescapen nu.
Oud 23-10-2013, 20:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Das ist Product Placement!
Ik snap niet zo goed wat je daar mee bedoelt
Oud 23-10-2013, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet zo goed wat je daar mee bedoelt
Weerwolfspel waar ze een link onder heeft geplakt omdat het zo goed uitkwam
Oud 23-10-2013, 21:08
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik was in eerste instantie slecht in Engels. Een docent heeft in een oudergesprek tegen mijn moeder gezegd dat ik wel op bijles kon gaan, maar dat ik toch nooit Engels zou leren. Maar goed, de meeste kinderen keken Engelstalige tv, ik niet, en ik was ook laat met Engelstalige muziek. Toen mijn broer een Engelse vriendin kreeg en we ook vakanties met haar familie doorbrachten en ik naar Taizé ging waar Engels de voertaal is, kwam het helemaal goed. Ik had een 8 op mijn eindlijst en dat zou ik die stomme docent eigenlijk nog heel graag onder den neus wrijven.
Oud 23-10-2013, 21:08
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Weerwolfspel waar ze een link onder heeft geplakt omdat het zo goed uitkwam
Ja dat snap ik, maar wat betekent die zin precies?
Oud 23-10-2013, 21:18
Verwijderd
Product Placement = soort van sluikreclame en ze heeft jouw reactie misbruikt daarvoor (voor de reclame voor het WWspel waar we meer volk voor kunnen gebruiken) en daar houdt mijn uitlegcapaciteit een beetje op?
Oud 23-10-2013, 21:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Product Placement = soort van sluikreclame en ze heeft jouw reactie misbruikt daarvoor (voor de reclame voor het WWspel waar we meer volk voor kunnen gebruiken) en daar houdt mijn uitlegcapaciteit een beetje op?
Ah, ik wist niet dat Product Placement een soort sluikreclame was. Thanks.
Oud 23-10-2013, 21:28
Verwijderd
product placement is wanneer ze in een film of serie een bepaald merk product gebruiken op opvallende en positieve manier zoals Yakult in Baantjer.
Oud 23-10-2013, 21:30
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
product placement is wanneer ze in een film of serie een bepaald merk product gebruiken op opvallende en positieve manier zoals Yakult in Baantjer.
Ach so! Dat vind ik bij the voice of holland zo irritant. (Weten jullie meteen mijn guilty pleasure )
Oud 23-10-2013, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Toen ik in Frankrijk werkte, heb ik in no time vrij aardig Frans leren spreken. Zo jammer dat ik het niet meer hoef te gebruiken nu, het verwatert helemaal. Frans

Ik ben op mijn werk en alles is gewoon klaar. Er moet nog 1 bewoner naar bed (maar dat is een kwestie van "Ga naar bed" zeggen) en gerapporteerd worden (en dat is ook een kwestie van drie zinnen en KLAAR). En dan kan ik nog een uur wachten tot de overdracht.
er is altijd wat schoon te maken of op te ruimen met een kwijlende en incontinente doelgroep!
Oud 23-10-2013, 21:54
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik heb dat bij wel meer talen dat als ik nog even tien seconden luister dat ik dan een of andere sleutel heb waardoor ik de hele taal opeens ga begrijpen Deceptie iedere keer weer.
Herkenbaar.
Oud 23-10-2013, 22:31
Verwijderd

Ik had al een enkele zien langskomen, maar de hele reeks is <3
Oud 23-10-2013, 23:53
Verwijderd
Citaat:
er is altijd wat schoon te maken of op te ruimen met een kwijlende en incontinente doelgroep!
Bij mijn laatste ronde bleek dat een van de bewoners had gespuugd, dus mocht ik hem nog helemaal verschonen, en zijn bed opnieuw opmaken met hem erin. Dus alsnog genoeg te doen gehad. Wel heel kut, meneer heeft een tijd veel gespuugd, maar dat leek op te zijn gehouden. Ik hoop dat dit een eenmalig iets was en niet weer helemaal van voren af aan begint.
Oud 24-10-2013, 01:57
Verwijderd
This alarm is set for 3 hours and 58 minutes :'''(
Oud 24-10-2013, 04:35
Verwijderd
Om 1u30 ging ik slapen. Om 4u30 lag ik al te draaien als een kind op kerstochtend (Miekje komt Miekje komt). Dus ik ben nu weer op en doe maar dingen. Met mijn bril op omdat ik mezelf wijs maak dat ik vast nog een uurtje mijn ogen dicht kan doen. Straks nog koppijn ook van dat ding.
Oud 24-10-2013, 05:23
Verwijderd
Kan je niet gewoon weer naar bed gaan?!
Oud 24-10-2013, 05:25
Verwijderd
Met wie had je in gedachten dan?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten