Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2014, 19:37
Verwijderd
Labyrinth van Kate Mosse is een boek dat ik heb weggelegd zonder uit te lezen, omdat het begon met dat ze naar een stad aan het rijden waren (te paard) die ze al konden zien liggen en honderdvijftig pagina's later waren ze er nog niet.
Advertentie
Oud 19-02-2014, 19:39
Verwijderd
Prachtig trouwens om reviews te lezen (ook opmerkelijk dat sommige mensen juichend een 9 geven, en anderen het de hel op aarde vonden....)

alleen het eten was niet zo gevarieerd maar we zijn natuurlijk ook ons eigen hollandse kost gewend

Ah, heerlijk, dan weet je precies wat voor mensen naar zoiets toegaan. Mensen die gewoon een BORD WARREM ETE willen.
Verwijderd
Dan Brown schrijft uitstekende fastfoodboeken.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
hehe, The Da Vinci Code heb ik ooit in een goeie middag gelezen tijdens stage; was klaar met de stageopdracht en verslag was af en moest nog wat tijd doden. Ik vond het niet perse slecht maar het stelde niet veel voor nee. Beetje een goedkoop klef frietje vs een uitgedachte, met zorg bereide maaltijd.
Ja, ik lees ook niet genoeg om écht slechte boeken te gaan zitten lezen, zoals ik met films wel genoeg kijk om met voorbedachte rade naar de bioscoop te gaan voor een film waarvan ik weet dat ie kut is.
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Het slechtste boek dat ik ooit gelezen heb heet Het Diner. Of The Da Vinci Code. Ik weet het niet zo goed.
Nee! Het diner?? Waarom?
Citaat:
Nooit alleen van Loes den Hollander is het slechtste boek dat ik recent heb gelezen
Ah ik heb ook één boek van haar in m'n kast staan. Niet al te best, nee.
Oud 19-02-2014, 19:41
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik begluur nu de straat met een potiënteel huis met Google Streetview en ik spot een heleboel golfjes en een voorbijsjokkende Onslow. HMMM.
Oud 19-02-2014, 19:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
om met voorbedachte rade naar de bioscoop te gaan voor een film waarvan ik weet dat ie kut is.
Daarover gesproken, ik kreeg de tip The Legend of Hercules van iemand Ik vind de trailer al hilarisch.
Oud 19-02-2014, 19:43
Verwijderd
Oh ja, Loes den Hollander, vreselijk.
Oud 19-02-2014, 19:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Prachtig trouwens om reviews te lezen (ook opmerkelijk dat sommige mensen juichend een 9 geven, en anderen het de hel op aarde vonden....)

alleen het eten was niet zo gevarieerd maar we zijn natuurlijk ook ons eigen hollandse kost gewend

Ah, heerlijk, dan weet je precies wat voor mensen naar zoiets toegaan. Mensen die gewoon een BORD WARREM ETE willen.
Bij reviews kijk ik alleen naar of het schoon en kindonvriendelijk is. De rest kom ik vanzelf wel achter
Oud 19-02-2014, 19:45
Verwijderd
Ik vraag me altijd wel af waarom die Nederlandse (thriller)schrijfster business zo booming is, terwijl het allemaal maar matig tot redelijke schrijfsters zijn. Volgens mij zitten er zat mensen thuis met een manuscript dat een stuk beter is dan dat van Esther Verhoef en aanverwanten.
Oud 19-02-2014, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Bij reviews kijk ik alleen naar of het schoon en kindonvriendelijk is. De rest kom ik vanzelf wel achter
Ja, ik zie het ook wel hoor. Bij elk hotel staan wel een paar heel slechte beoordelingen, zo blijf je aan de gang. En ik ben volgens mij ook wel iemand die vrij snel tevreden is.
Oud 19-02-2014, 19:48
Qimm
Qimm is offline
Dat is een goede eigenschap, minder gedoe Ik heb wel hoge eisen aan mijn vakantiebestemming.
Oud 19-02-2014, 19:49
Verwijderd
Naja, je hebt dan zo'n beoordelingssite waar mensen zo heel flauw elk roestplekje in de badkamer gaan fotograferen. Ik denk dan joh, ik kan er douchen, ik ben er een paar dagen, het zal wel.
Oud 19-02-2014, 19:50
Klovorhop
Klovorhop is offline
WIj waren vorig weekend naar een vakantiepark, waarvan ik pas achteraf recensies had gelezen en die waren allemaal bijzonder negatief. Schimmel in de huisjes, alles goor, personeel onvriendelijk. En bij het inchecken klaagden de mensen voor ons dat er dode ratten in hun stacaravan lagen.
Het was ook echt een extreem tokkiepark tot en met. We vielen nogal uit de toon omdat onze kinderen geen oorbelletjes hebben en wij niet op crocs en in trainingsbroeken liepen :')
Oud 19-02-2014, 19:50
Verwijderd
Ik zat een keer in een hotel dat ontzettend goed beoordeeld werd. Mensen vonden het echt prachtig en uitstekend. In werkelijkheid bleek het een schimmelig vochthol. Ons plafond zat onder de vochtplekken, in de badkamer was het helemaal smerig met overal schimmel, en de afvoer van de wc werd bij elkaar gehouden door niet-waterdichte tape. Er lag een handdoekje onder om het ergste op te vangen. De vloer was ook rot rondom de wc, erg fijn.
Oud 19-02-2014, 19:51
Klovorhop
Klovorhop is offline
Mooi ook op die recensiesites: tussen tientallen klagende mensen zit altijd één überlovende reageerder die alles juist perfect vond. Seems legit
Oud 19-02-2014, 19:52
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee! Het diner?? Waarom?
Ik vond het niet heel slecht, maar gewoon een degelijke thriller met teveel onwaargemaakte ambities.

Citaat:
Daarover gesproken, ik kreeg de tip The Legend of Hercules van iemand Ik vind de trailer al hilarisch.
Die lijkt me wel de moeite waard, hoewel de PG13-rating me afschrikt. Sword & Sorcery moet rated R, anders is er niks aan.
Oud 19-02-2014, 19:52
Verwijderd
Citaat:
WIj waren vorig weekend naar een vakantiepark, waarvan ik pas achteraf recensies had gelezen en die waren allemaal bijzonder negatief. Schimmel in de huisjes, alles goor, personeel onvriendelijk. En bij het inchecken klaagden de mensen voor ons dat er dode ratten in hun stacaravan lagen.
Het was ook echt een extreem tokkiepark tot en met. We vielen nogal uit de toon omdat onze kinderen geen oorbelletjes hebben en wij niet op crocs en in trainingsbroeken liepen :')
Maar heb jij het ook zo ervaren of niet?

Ik lees ook vooraf of achteraf weleens restaurantbeoordelingen waarvan ik denk, stel je niet aaaaan.
Oud 19-02-2014, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ik zat een keer in een hotel dat ontzettend goed beoordeeld werd. Mensen vonden het echt prachtig en uitstekend. In werkelijkheid bleek het een schimmelig vochthol. Ons plafond zat onder de vochtplekken, in de badkamer was het helemaal smerig met overal schimmel, en de afvoer van de wc werd bij elkaar gehouden door niet-waterdichte tape. Er lag een handdoekje onder om het ergste op te vangen. De vloer was ook rot rondom de wc, erg fijn.
Eigenaren misschien zelf veel reviews geschreven...
Oud 19-02-2014, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Mooi ook op die recensiesites: tussen tientallen klagende mensen zit altijd één überlovende reageerder die alles juist perfect vond. Seems legit
Met nickname happycustomer123!
Oud 19-02-2014, 19:55
Verwijderd
Overigens; de gasten die tegelijk met ons in het vochthol waren, waren ook echt vol lof. Ik voelde me toen echt een verwende muts, maar het was écht smerig...
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Maar heb jij het ook zo ervaren of niet?

Ik lees ook vooraf of achteraf weleens restaurantbeoordelingen waarvan ik denk, stel je niet aaaaan.
Nou, er lagen bij ons geen dode ratten, maar alles was wel viezig ja (accomodatie en zwembad). En ik heb looooow standards. Maar ach, voor die twee dagen. Ik zou het wel kut hebben gevonden als we er twee weken hadden moeten zitten.
Turk February
Turk February is offline
Ik vind gezeur over hotels meestal ook maar gezeur. Ik wil een bed en een ontbijt met koffie en een beetje normaal brood, dan ben ik tevreden. Of nou, eerder nog, want veel hotels hebben alleen apart brood, en dan ben ik ook wel tevreden (hoewel ik altijd wou dat ze normaal brood hadden)
Oud 19-02-2014, 19:58
Turk February
Turk February is offline
Ik zat een keer in een supergoed restaurant, vond ik, en toen gingen allemaal mensen zeiken dat ze er geen Nederlands spraken. Waanzin. Je hóeft er niet te eten.
Oud 19-02-2014, 19:59
Verwijderd
Het hotel waar wij vorig jaar waren had allemaal Nederlanders op de website die klaagden over gebrek aan variatie in het ontbijt. Er was stokbrood, croissants, zes soorten jam, drie soorten kaas (waaronder buffelmozzarella!!) twee of drie soorten vleeswaren, roerei, yoghurt, muesli, tomaten en allerlei fruit. Maar inderdaad geen gebakjes zoals je in sommige andere restaurants ziet. Ohnoes.
Oud 19-02-2014, 20:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Die lijkt me wel de moeite waard, hoewel de PG13-rating me afschrikt. Sword & Sorcery moet rated R, anders is er niks aan.
nou ja, de trailer is nog net geen hermontage van wat willekeurige bekende scenes uit 300 en Gladiator, maar dan met minder budget, slechte effecten en muziek welke net genoeg afwijkt om de term plagiaat te vermijden.

Maar goed, ik zie dat het een productie is van Millennium Films, die pompen alleen maar B-films de wereld in die onder de streep net wat geld opleveren
Oud 19-02-2014, 20:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik zat een keer in een supergoed restaurant, vond ik, en toen gingen allemaal mensen zeiken dat ze er geen Nederlands spraken. Waanzin. Je hóeft er niet te eten.
OH MIJN GOD, Het buitenland past zich niet aan aan Nederlanders?! Fucking, SCHANDE!
Oud 19-02-2014, 20:02
Verwijderd
En het hotel had ook een supergoedkope fantastische bakkerij, elke dag open van vroeg tot laat. Allemaal mensen op de website waren like "het ontbijt was zo slecht dat we uit arren moede maar in de bakkerij zijn gaan ontbijten", die ARME mensen wat hebben ze het zwaar.
Oud 19-02-2014, 20:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Zin in vakantie Eerste keer Turkije Ook eerste keer all-inclusive trouwens
Oud 19-02-2014, 20:04
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
nou ja, de trailer is nog net geen hermontage van wat willekeurige bekende scenes uit 300 en Gladiator, maar dan met minder budget, slechte effecten en muziek welke net genoeg afwijkt om de term plagiaat te vermijden.
300 en Gladiator met minder budget klinkt oké, in ieder geval beter dan 300 en Gladiator. Genrepulp hoeft natuurlijk niet origineel te zijn.
Oud 19-02-2014, 20:05
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
OH MIJN GOD, Het buitenland past zich niet aan aan Nederlanders?! Fucking, SCHANDE!
Nee, het was hier in Amsterdam. Maar dan nog. Als je niet bediend wil worden door mensen die geen of slecht Nederlands spreken, ga je maar in een dorp wonen.
Oud 19-02-2014, 20:06
Verwijderd
Dit jaar ga ik heel verantwoord blokhutten in Noorwegen. Maar ook wel een beetje naar hotels in Bergen en Oslo. Ik vind hotels sowieso mooi, maakt me niet uit hoe of wat. Formule 1 weghotels in Frankrijk vind ik ook gaaf.
Oud 19-02-2014, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Dit jaar ga ik heel verantwoord blokhutten in Noorwegen. Maar ook wel een beetje naar hotels in Bergen en Oslo.
Ah, lijkt me ook heel erg vet, wil ik nog een keer doen.
Oud 19-02-2014, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Nee, het was hier in Amsterdam. Maar dan nog. Als je niet bediend wil worden door mensen die geen of slecht Nederlands spreken, ga je maar in een dorp wonen.
Daar spreken ze ook slecht Nederlands, maar gelukkig op dezelfde manier als jijzelf!
Carn
Carn is offline
Citaat:
300 en Gladiator met minder budget klinkt oké, in ieder geval beter dan 300 en Gladiator. Genrepulp hoeft natuurlijk niet origineel te zijn.
Natuurlijk niet, maar bij Millennium lijkt puur financieel te zijn:

Citaat:
Lerner describes his approach to the film industry as purely business-oriented: unlike Hollywood's larger film studios, which invest much larger sums of money to cover production expenses but also lose money from time to time, Lerner's team carefully calculates the potential revenue of a given film and tailors the production costs accordingly
Ik denk dat ik dan liever een willekeurige Asylumproductie zie; gezien daar minder geld mee gemoeid is komen er zowaar wat batshit-insane dingen voorbij
Verwijderd
Citaat:
Ah, lijkt me ook heel erg vet, wil ik nog een keer doen.
Ja ik heb er zin in
Oud 19-02-2014, 20:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dit jaar ga ik heel verantwoord blokhutten in Noorwegen. Maar ook wel een beetje naar hotels in Bergen en Oslo. Ik vind hotels sowieso mooi, maakt me niet uit hoe of wat. Formule 1 weghotels in Frankrijk vind ik ook gaaf.
Haha, daar heb ik wel eens (grapje, twee keer) overnacht met mn ouders, op weg naar een camping in Frankrijk. Het had iets heel pauperigs, de aankleding van de kamer, de bedden, het kleine tv'tje, maar tegelijkertijd ook iets gezelligs. Maar niet in je eentje.
Oud 19-02-2014, 20:09
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Daar wil ik graag nog een keer heen, zo'n snelweghotel. Raar eigenlijk dat die dingen zo'n slechte reputatie hebben.
Oud 19-02-2014, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Haha, daar heb ik wel eens (grapje, twee keer) overnacht met mn ouders, op weg naar een camping in Frankrijk. Het had iets heel pauperigs, de aankleding van de kamer, de bedden, het kleine tv'tje, maar tegelijkertijd ook iets gezelligs. Maar niet in je eentje.
Ik heb dat een keer gedaan onderweg naar de camping, lekker simpel, alles is wit zodat je ziet dat het schoon is, en het was nog inclusief ontbijt ook en als je de deur uitliep stond je meteen voor een McDonalds en zo'n fastfoodketen met een rond dak, dus het was heel praktisch allemaal!
Oud 19-02-2014, 20:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar niet in je eentje.
Ik sprak in de VS in een hostel in Nashville een Vlaamse jongen die dus in zijn eentje op reis was en in zo`n highway-motel was beland. Toen hij de parkeerplaats op reed stond er een andere auto waar opeens 3 kerels uitstapten en hem benaderen met de vraag of ze iets voor hem konden "regelen", drugs, vrouwen of eventueel mannen. Hij bedankte er vriendelijk voor, maar blijkbaar bleven die gasten de hele nacht op de parkeerplaats hangen en was hij een van de weinige gasten in het motel; dus hij had maar de deur gebarricadeerd met een bureautafel. en er zaten gore vlekken op het bed, dus hij had uiteindelijk maar op zijn slaapzak geslapen. Het klonk als een groot bullshit verhaal, maar hij had overal foto's van gemaakt
Oud 19-02-2014, 20:15
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Natuurlijk niet, maar bij Millennium lijkt puur financieel te zijn
Mja, met die instelling hoeft op zich niets mis te zijn.

Citaat:
Ik denk dat ik dan liever een willekeurige Asylumproductie zie; gezien daar minder geld mee gemoeid is komen er zowaar wat batshit-insane dingen voorbij
Wikipedia over Transmorphers: "Also unlike Transformers, it has cheap special effects and a subplot involving lesbians."

Ik heb me nog nooit aan een Asylumtitel gewaagd. Zijn ze de moeite waard?
Oud 19-02-2014, 20:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb dat een keer gedaan onderweg naar de camping, lekker simpel, alles is wit zodat je ziet dat het schoon is, en het was nog inclusief ontbijt ook en als je de deur uitliep stond je meteen voor een McDonalds en zo'n fastfoodketen met een rond dak, dus het was heel praktisch allemaal!
Oja, ontbijt zat erbij he. Dat was wel chill. Heel kleinschalig allemaal.
Oud 19-02-2014, 20:17
Qimm
Qimm is offline
Ik hou niet van hotels
Oud 19-02-2014, 20:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb me nog nooit aan een Asylumtitel gewaagd. Zijn ze de moeite waard?
Ik denk dat ik me met Nazi's At The Center Of The Earth meer vermaakt heb dan met Iron Sky
Oud 19-02-2014, 20:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik sprak in de VS in een hostel in Nashville een Vlaamse jongen die dus in zijn eentje op reis was en in zo`n highway-motel was beland. Toen hij de parkeerplaats op reed stond er een andere auto waar opeens 3 kerels uitstapten en hem benaderen met de vraag of ze iets voor hem konden "regelen", drugs, vrouwen of eventueel mannen. Hij bedankte er vriendelijk voor, maar blijkbaar bleven die gasten de hele nacht op de parkeerplaats hangen en was hij een van de weinige gasten in het motel; dus hij had maar de deur gebarricadeerd met een bureautafel. en er zaten gore vlekken op het bed, dus hij had uiteindelijk maar op zijn slaapzak geslapen. Het klonk als een groot bullshit verhaal, maar hij had overal foto's van gemaakt
Wehhe. Als ik in zo'n sleazy motel zou moeten overnachten, zou ik gretig gebruik van het aanbod maken, je bent er dan immers toch. Go for the full experience!
Oud 19-02-2014, 20:25
Verwijderd
Die fastfoodketen met het ronde dak vond ik ook fijn, je kon er gewoon losse dingetjes bestellen om een maaltijd te maken, ook groente enzo.
Oud 19-02-2014, 20:26
Carn
Carn is offline
Overigens zijn veel van die Mega-[willekeurig al dan niet mythisch dier] VS Giant-[ander willekeurig al dan niet mythisch dier] ook van Asylum. En Sharknado, natuurlijk.

Maar die hoef je niet meer te kijken als je deze scene hebt gezien [spoiler voor de CGI-rubber-shark sympathisanten]:

Spoiler
Oud 19-02-2014, 20:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh okee. Nou ja, ik zou er dan misschien ook even van opkijken, maar zolang ze wel Engels verstaan en ze met het goede eten komen aanzetten vind ik 't prima.

Op mijn werk waren er ook wel eens klanten die begonnen te zeiken over mijn collega's die geen of weinig Nederlands spraken, maar 'cappuccino' is al geen Nederlandse term en met wijzen kom je ook al een heel eind, dus whatevs.
Erger vond ik 't toen iemand lullig begon te doen over mijn collega's die prima Nederlands spreken, maar wel een behoorlijk accent hebben. Dingen als 'Ben je dom ofzo, leer Nederlands!' en 'pleur toch op naar je eigen land' zijn kreten waardoor ik mensen vreselijke ziektes gun.
Oud 19-02-2014, 20:40
Verwijderd
In een restaurant met een landenthema vind ik het een goed teken als de bediening slecht Nederlands spreekt
Oud 19-02-2014, 20:43
Carn
Carn is offline
Nou ja, in Amsterdam heb ik het ook wel vaker meegemaakt dat de bediening in het Engels was; maar is ook wel begrijpelijk voor zo'n ontzetttenddde wereldstad (ahum). Maar als men daar in een Ethiopisch restaurant louter Amhaars tegen je aan het praten is dan is dat natuurlijk wel wat raar.

Regels voor berichten