Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2014, 20:35
Verwijderd
Citaat:
En daar helse pijnen en tal van andere ongemakken bij te veroorzaken bij bepaalde vrouwen Ik zie echt bij God niet in waarom die maandelijkse hel een evolutionir stabiele strategie zou zijn.
Ik lag vanochtend nog een uur te creperen
Advertentie
Oud 04-04-2014, 20:35
Verwijderd
En vanaf het moment dat je menstruatie begint staat volgens mij wel vast hoeveel bloed je kwijt raakt: het bloed dat op dat moment in dat slijmvlies zit, plus een beetje doordat het losraakt. Als je een bloedstollingsziekte hebt kan dat beetje-door-het-losraken wel meer dan een beetje zijn.
Oud 04-04-2014, 20:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind dat ik uberhaupt geen melk hoef, fuck het voedingscentrum lekker met sommige dingen.

(TOEVALLIG heb ik vandaag wel een beker melk op, want ik had toevallig nog staan, plus ik ga zometeen kwark eten. Maar alsnog is m'n calcium nét geel, dus vandaar m'n Eetmeter-frustraties ).
Fuck die eetmeter. Ik heb dat ooit een weekje ingevuld en ik at toen normaal, dus maaltijden met groenten en fruit enzo, en alsnog kwam ik zogenaamd duizent dingen te kort. Volgens mij had ik dan al lang dood moeten zijn hoor, voedingscentrum, want veel gezonder dan dit is het bij mij nog nooit geweest.
Oud 04-04-2014, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Maar je baarmoederslijmvlies wordt gedurende twee weken ofzo opgebouwd, als je eenmaal menstrueert dan is het bloedpeil in je lichaam toch wel weer gewoon normaal? Dat bloed dat je tijdens je menstruatie verliest zat daar al een tijdje, dan is het toch niet alsof je ineens bruikbaar kostbaar bloed (+ ijzer) verliest?
Als je nu al het behang uit je huis sloopt, en je wil daarna opnieuw behangen, dan is daar qua rauwe materialen toch ook nieuw papier voor nodig?

Ondanks dat je je oude behang al lang had en 't op een gegeven moment niet meer functioneel vond. Wat niet in je huis is, kun je ook niet op je muren doen.
Oud 04-04-2014, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Fuck die eetmeter. Ik heb dat ooit een weekje ingevuld en ik at toen normaal, dus maaltijden met groenten en fruit enzo, en alsnog kwam ik zogenaamd duizent dingen te kort. Volgens mij had ik dan al lang dood moeten zijn hoor, voedingscentrum, want veel gezonder dan dit is het bij mij nog nooit geweest.
Dat wordt osteoporose en kanker op je 73ste in plaats van op je 81ste!
Oud 04-04-2014, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is af en toe maar een stom ding, maar het helpt me wel best goed (ook om kcal bij te houden). Als ik 'm invul wil ik het namelijk per se heel goed doen

Soms vul ik 'm ook juist in als ik die dag gezond gegeten heb, want dan kan ik kicken op het groen overal.
Oud 04-04-2014, 20:41
Verwijderd
Citaat:
+ dat je helemaal niet zo veel bloed verliest, dus eh...ijzer, whatevs man.
Het is inderdaad wel meer slijm van bloed! Baarmoedersnot.

Je verliest geen liters inderdaad, maar wel meer dan een man in diezelfde tijd, tenzij hij elke dag een flinke bloedneus heeft.

Maargoed, de minimum dagelijkse hoeveelheid is natuurlijk zo afgestemd dat het niet alleen voor de gemiddelde vrouw genoeg is, maar voor bijna alle vrouwen; dus de meesten kunnen met minder toe. Dat geldt trouwens ook voor de andere vitamines en mineralen. En het is voor een deel gebaseerd op oude standpunten, en die worden wel naar boven afgestemd bij nieuw onderzoek, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat ze naar beneden werden afgestemd.
Oud 04-04-2014, 20:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik lag vanochtend nog een uur te creperen
*meelevende blik geeft*

Bij mij gebeurt 't altijd als ik net niet thuis ben (en ik ben fucking veel thuis). Vorige keer toen ik net met een vriendin had afgesproken en we gingen lunchen in een restaurantje. Net bij het toetje (fucking lekkere cheesecake) kwam het opzetten en werd ik zo ziek dat we wegmoesten. Zonde van die cheesecake.

En het blijft bij mij tegenwoordig zo lang weg dat ik soms gewoon vergeet dat ik eigenlijk ongesteld hoor te worden. En dan is't ineens BAM en dan denk ik 'Oh ja, die ongein. '
Oud 04-04-2014, 20:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Misschien ga je ook wel kwalen krijgen over 15 jaar

Ik merkte vooral na een week of twee/drie dat ik:
1) teveel zout binnenkreeg (maar dat is haast niet te vermijden)
2) te weinig calcium (eet te weinig kaas/drink geen melk)
3) te weinig vitamine A (eet amper leverproducten)

maar voor de rest alles wel groen, sommige dingen geel. Een portie groente 's avonds doet al een hoop
Oud 04-04-2014, 20:45
Miekje*
Miekje* is offline
Ik krijg altijd heel erg pijn al van tevoren, dus het is wat dat betreft nooit echt een verassing En dáár voor voel ik ook al dat het eraan komt, ook al heb ik dan geen pijn, ofzo. Maar ik voel het wel. Ik ken mijn lichaam goed, denk ik.
Oud 04-04-2014, 20:45
Verwijderd
Citaat:
*meelevende blik geeft*

Bij mij gebeurt 't altijd als ik net niet thuis ben (en ik ben fucking veel thuis). Vorige keer toen ik net met een vriendin had afgesproken en we gingen lunchen in een restaurantje. Net bij het toetje (fucking lekkere cheesecake) kwam het opzetten en werd ik zo ziek dat we wegmoesten. Zonde van die cheesecake.

Hoewel ze vanochtend niet snel wilden werken, en ik alsnog een uur lag te puffen als een vrouw op het kraambed.
Oud 04-04-2014, 20:46
Verwijderd
Nou, ik ga maar eens tekenfilms kijken.
Oud 04-04-2014, 20:47
Verwijderd
Ah, net nu we ons halfjaarlijke menstruatie-onderonsje hebben.
Oud 04-04-2014, 20:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat wordt osteoporose en kanker op je 73ste in plaats van op je 81ste!
Zo oud wil ik niet eens worden.
En ik krijg heus wel calcium binnen en ik eet kkveel tomaat en dat is goed tegen kk (schijnt). Ik ga denk ik eerder dood aan dichtgeslibde vaten ofzo.

Citaat:
Ja, het is af en toe maar een stom ding, maar het helpt me wel best goed (ook om kcal bij te houden). Als ik 'm invul wil ik het namelijk per se heel goed doen

Soms vul ik 'm ook juist in als ik die dag gezond gegeten heb, want dan kan ik kicken op het groen overal.
Ik vond het maar lastig om in te schatten hoeveel gram ik van iets had gebruikt en sommige dingen stonden er ook helemaal niet tussen, dus ik vond het sowieso niet erg accuraat.
En ik weet opzich ook wel dat bepaalde dingen niet gezond zijn, maar het is gewoon te lekker om weg te laten. Een cracker met komkommer vind ik bijv niet te huffen.
Oud 04-04-2014, 20:49
Verwijderd
Goede marketing is die feminax, dosis een verwaarloosbare 25 miligram omhoog, goed placebo effect op de vormgeving van het doosje, octrooitje aanvragen op de dosis van 275 zodat je tien jaar de enige bent die deze dosis verkoopt, en hoppa vrouwen kopen weer je dure merk-Aleve in plaats van goedkope merkloze Naproxen.

Laatst gewijzigd op 04-04-2014 om 20:59.
Oud 04-04-2014, 20:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Misschien ga je ook wel kwalen krijgen over 15 jaar

Ik merkte vooral na een week of twee/drie dat ik:
1) teveel zout binnenkreeg (maar dat is haast niet te vermijden)
2) te weinig calcium (eet te weinig kaas/drink geen melk)
3) te weinig vitamine A (eet amper leverproducten)

maar voor de rest alles wel groen, sommige dingen geel. Een portie groente 's avonds doet al een hoop
Kwaaltjes krijgen op je 43ste vind ik niet heel gek.
En ik eet elke dag groente en vaak ook fruit, maar alsnog kwam ik bij veel dingen niet in't groen. Het is niet zo dat ik elke dag alleen maar pizza vreet hoor. Ik kook gewoon.

Citaat:
[afbeelding]

Hoewel ze vanochtend niet snel wilden werken, en ik alsnog een uur lag te puffen als een vrouw op het kraambed.
Prima dingen ja, als je ze bij je hebt op het juiste moment. Bij mij zijn ze op het moment natuurlijk óf op óf ze zitten in een andere tas.
Oud 04-04-2014, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Goede marketing is die feminax, dosis een verwaarloosbare 25 microgram omhoog, goed placebo effect op de vormgeving van het doosje, octrooitje aanvragen op de dosis van 275 zodat je tien jaar de enige bent die deze dosis verkoopt, en hoppa vrouwen kopen weer je dure merk-Aleve in plaats van goedkope merkloze Naproxen.
Ik zat al te wachten op iemand die zoiets als dit ging posten

Ik graai als een blinde consument gewoon dit uit de schappen. Hoewel ik 3 euro (?) niet duur vind voor iets waar ik een half jaar mee doe.
Oud 04-04-2014, 20:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Goede marketing is die feminax, dosis een verwaarloosbare 25 microgram omhoog, goed placebo effect op de vormgeving van het doosje, octrooitje aanvragen op de dosis van 275 zodat je tien jaar de enige bent die deze dosis verkoopt, en hoppa vrouwen kopen weer je dure merk-Aleve in plaats van goedkope merkloze Naproxen.
Werkt naproxen hetzelfde dan? Want ik kocht die aleve juist omdat het bij mij sneller en beter werkte dan ibuprofen (en daar nam ik 800mg van om de pijn een beetje te stillen).
Mss dat maar eens proberen dan.
Oud 04-04-2014, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Werkt naproxen hetzelfde dan? Want ik kocht die aleve juist omdat het bij mij sneller en beter werkte dan ibuprofen (en daar nam ik 800mg van om de pijn een beetje te stillen).
Het werkzame bestandeel ís toch naproxen?
Oud 04-04-2014, 20:57
Verwijderd
Zo zag ik laatst een reclame voor pijnstillers gemarket "speciaal tegen migraine". In een pil zit een beetje paracetamol, een beetje aspirine en een beetje cafeďne. De paracetamol is te weinig om effect te hebben (250 mg - een dosis voor een kind van acht), aspirine heeft sowieso een slechte verhouding tussen kans op bijwerkingen en effect op de pijn, en cafeďne maakt migraine erger.
Oud 04-04-2014, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Aleve is Naproxen! Alleen is dat merkloos alleen te koop in tabletjes van 250 mg ipv 275, maar waarschijnlijk merk je dat verschil niet.
Oud 04-04-2014, 20:59
Verwijderd
Wat bedoel je met placebo-effect op de vormgeving van het doosje?
Oud 04-04-2014, 21:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Volgende keer gewoon smarties nemen!
Verwijderd
Oh, had net m'n post verwijderd!
Verwijderd
Alles heeft een placebo-effect! Maar dat is niet altijd sterk genoeg
Maar ik bedoel dat je dat effect kunt versterken door het doosje en de tablet anders vorm te geven. En door de naam, doordat het "feminax' heet werkt het bij vrouwen ongetwijfeld beter dan bij mannen.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Kwaaltjes krijgen op je 43ste vind ik niet heel gek.
En ik eet elke dag groente en vaak ook fruit, maar alsnog kwam ik bij veel dingen niet in't groen. Het is niet zo dat ik elke dag alleen maar pizza vreet hoor. Ik kook gewoon.
Oke, ja, die eetmeter is ook niet helemaal 100% normaal hoor. Rare calorieën en voedingswaarden soms, of slechte productvermeldingen (of gebrek eraan). Ik heb het een paar keer een paar dagen volgehouden, maar na een tijdje was ik er helemaal klaar mee. Dat gedoe met afwegen en bijhouden, wat een gedoe.
Oud 04-04-2014, 21:03
Verwijderd
Nou Sarah, ik vind dat je maar negatief zit te doen over mijn redder in nood!
Verwijderd
En dan zo'n radioactief bloemetje op het doosje, dat geeft vast een "sterk en toch zacht" gevoel

Het werkt ook wel echt hoor, naast zijn placebo-effect
Hazel
Hazel is offline
Jullie weten niet wat echte menstruatiepijn is. Ik praat pas weer met jullie als jullie ook een koperspiraal hebben.
Oud 04-04-2014, 21:05
Verwijderd
Oh ik mag sowieso niet meepraten over menstruatiepijn, een buikgriep geeft mij pijnlijker krampen.

Maar ik mag wel bewuste zorgconsumenten van jullie maken toch
Oud 04-04-2014, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Jullie weten niet wat echte menstruatiepijn is. Ik praat pas weer met jullie als jullie ook een koperspiraal hebben.
Want daar krijg je krampen van?
Oud 04-04-2014, 21:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee? Ik ben absoluut niet kleinzerig, maar van die pijnen (+duizeligheid, misselijkheid en zowat van m'n stokkie gaan) heb ik toch aardig wat uren huilend op de grond gelegen, hopend dat er iemand binnen kwam gelopen die mijn baarmoeder er uit zou snijden of me zou neerschieten ofzo.
Pijn kan je natuurlijk nooit vergelijken, want je kan niet weten wat de ander voelt, maar het zijn in mijn geval wel de ergste pijnen die ik ooit gevoeld heb.
Oud 04-04-2014, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ah, net nu we ons halfjaarlijke menstruatie-onderonsje hebben.
Ja, dat is ieder halfjaar weer tekenfilmtijd voor mij.

Als ik een Mesolithisch mokkeltje was en 10.000 jaar geleden leefde had ik ook nooit de kalender uitgevonden. Gewoon vanwege algemene desinteresse. Je gaat toch zeker niet op een stokje zitten kerven wanneer er allemaal bloed uit je kut komt als je ook de agricultuur kunt gaan uitvinden? Ain't nobody got time for that.
Oud 04-04-2014, 21:20
Verwijderd
Alhoewel ik voortaan wel Naproxen ga kopen, dat dan weer wel!
Oud 04-04-2014, 21:22
Verwijderd
Als je een metholitisch mokkeltje was, was je sowieso niet zo vaak ongesteld, want elke keer als je er dan gezond genoeg voor was raakte je zwanger!
Oud 04-04-2014, 21:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Watvoor tekenfilms kijk je, Para?

Ik ben fan van Bob's Burgers, maar daar heb ik alles al van gezien.
Oud 04-04-2014, 21:27
Verwijderd
Bob's Burgers is precies wat ik nu aan het kijken ben en ik ben pas bij 't eerste seizoen.
Oud 04-04-2014, 21:32
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Want daar krijg je krampen van?
Ja, en niet zo'n beetje ook.

Citaat:
Nee? Ik ben absoluut niet kleinzerig, maar van die pijnen (+duizeligheid, misselijkheid en zowat van m'n stokkie gaan) heb ik toch aardig wat uren huilend op de grond gelegen, hopend dat er iemand binnen kwam gelopen die mijn baarmoeder er uit zou snijden of me zou neerschieten ofzo.
Pijn kan je natuurlijk nooit vergelijken, want je kan niet weten wat de ander voelt, maar het zijn in mijn geval wel de ergste pijnen die ik ooit gevoeld heb.
Oh ja, dat klinkt wel vergelijkbaar inderdaad.
Oud 04-04-2014, 21:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bob's Burgers is precies wat ik nu aan het kijken ben en ik ben pas bij 't eerste seizoen.
Oeeeh! Nou, het wordt imo steeds beter.
Serie 4 heeft wel flink aanzienlijk meer 'spannende avonturen' die maar nét goed gaan, maar het blijft teringgrappig.

Had jij Archer nou ook gekeken? Ik kwam er pas later achter dat Archer dezelfde dude is als Bob (Die ook weer dezelfde kerel is als Ben van Dr Katz en de Coach uit Home Movies).
Oud 04-04-2014, 21:34
Miekje*
Miekje* is offline
Ach, ik heb een cyclus van 34 dagen, dus ik ben niet eens elke-elke maand ongesteld
Oud 04-04-2014, 21:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh ja, dat klinkt wel vergelijkbaar inderdaad.
*baarmoederboks*
Oud 04-04-2014, 21:44
Verwijderd
wat een vies onderwerp zeg bah
Oud 04-04-2014, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Oeeeh! Nou, het wordt imo steeds beter.
Serie 4 heeft wel flink aanzienlijk meer 'spannende avonturen' die maar nét goed gaan, maar het blijft teringgrappig.

Had jij Archer nou ook gekeken? Ik kwam er pas later achter dat Archer dezelfde dude is als Bob (Die ook weer dezelfde kerel is als Ben van Dr Katz en de Coach uit Home Movies).
Jaaa, ik herkende 'm meteen Hoewel niet van Archer, want de twee/drie afleveringen die ik daarvan heb gezien vond ik stom. Maar Dr. Katz en Home Movies, inderdaad

Wist je dat hij ook deze dude is?

En daarnaast zit 'ie ook in Aqua Teen Hunger Force en in Space Ghost Coast to Coast.
Oud 04-04-2014, 21:45
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
wat een vies onderwerp zeg bah
<3
Oud 04-04-2014, 21:46
Verwijderd
Family Guy is best een vreemde eend in de bijt, als je die lijst tekenfilms ziet. Maar goed, diezelfde dude heeft ook een gastrol gedaan in Sex and the City, dus wat dat betreft.
Oud 04-04-2014, 21:48
Verwijderd
Het verbaast me een beetje dat 'ie niet in The Brak Show zit. En in Harvey Birdman: Attorney of Law. Die hadden er mooi tussen gepast.
Oud 04-04-2014, 21:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Jaaa, ik herkende 'm meteen Hoewel niet van Archer, want de twee/drie afleveringen die ik daarvan heb gezien vond ik stom. Maar Dr. Katz en Home Movies, inderdaad

Wist je dat hij ook deze dude is?

[afbeelding]

En daarnaast zit 'ie ook in Aqua Teen Hunger Force en in Space Ghost Coast to Coast.
Oh ja, die FG kerel! Nou je 't zegt!
Aqua Teen Hunger Force heb ik nooit echt begrepen (al heb ik er niet veel van gezien) en Space Ghost ken ik niet.
Archer vond ik na een paar afleveringen wel beter worden btw, maar het is nog steeds niet m'n favoriete ding ofzo. H Jon Benjamin is wel gewoon een baas.
Spoiler
Oud 04-04-2014, 21:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het verbaast me een beetje dat 'ie niet in The Brak Show zit. En in Harvey Birdman: Attorney of Law. Die hadden er mooi tussen gepast.
Ook die heb ik beiden nooit echt gezien, hoewel ik je er wel al eerder zeer enthousiast over heb horen zijn.
Ik heb wel eens zo'n filmpje gezien van Brak met de Chieftains en ik hoor nog regelmatig zijn stem in mijn hoofd die 'Heeey, CHIEFTAINS!' zegt.

edit:
Zo dus:

Laatst gewijzigd op 04-04-2014 om 22:00.
Oud 04-04-2014, 21:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ja Para, ken je Broad City al?
Het is echt m'n nieuwe favoriete sitcom, al is de 1e serie helaas al afgelopen.
Toffe wijven. Ilana is mijn nieuwe rolmodel/stijlicoon.
Dit is afl. 1:

Laatst gewijzigd op 04-04-2014 om 22:02.
Oud 04-04-2014, 22:25
Verwijderd
Ik denk dat je The Brak Show wel leuk vindt.

ATHF vind ik echt heel erg grappig. Grappiger dan het verdient, denk ik. Iedereen is zo heerlijk empathieloos en sleazy Het is een show waarin iedereen onsympathiek is. Beetje zoals It's Always Sunny.

Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten