Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2014, 19:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Waar ik wel oprecht m'n hele leven al last van heb is dat je als vrouw maar MOET baren en iedereen zegt 'je bedenkt je nog wel', als ik zeg dat ik geen blersnotmachines wil
Ik gebruik dat altijd als excuus. Als ik op mijn werk een man iets zwaars laat tillen en hij zeurt, dan zeg ik 'ik heb altijd geleerd, de mannen tillen de zware dozen en de vrouwen baren de kinderen'
Oud 30-06-2014, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij worden zulke dingen minder gezegd tegen kerels die geen baby's willen.
Daar wordt meer tegen gezegd; ''je krijgt ooit nog wel een vrouw die je zo gek krijgt.''
Oud 30-06-2014, 19:21
Verwijderd
Ik heb van mijn ouders ook gereedschap gehad voor uit huis te gaan enzo.

Wel meisjesgereedschap.
Oud 30-06-2014, 19:21
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Daar wordt meer tegen gezegd; ''je krijgt ooit nog wel een vrouw die je zo gek krijgt.''
Oud 30-06-2014, 19:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb mijn gereedschap bij elkaar gejat toen ik uit huis ging mijn pa wilde niet dat mijn ma haar gereedschap zou krijgen (want zo volwassen is dat verlopen!) en dus haalde ik elke keer een schroevendraaier eruit en dan weer een inbussleutel ik heb nu prima gereedschap voor een n00b die toch niks zelf kan.
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik kreeg ook een gereedschapskist toen ik uit huis ging ja. Nuttigste cadeau by far
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb hier al maanden de betonboor van mijn moeder staan, maar ik durf niet zo goed zeker in de badkamer niet. Ik ben zo iemand die alle tegeltjes aan diggelen boort.
Oud 30-06-2014, 19:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gaatje in de muur boren zou me trouwens nog best lukken hoor, maar ik ben niet zo van het klussen. Ik heb in dit huis mijn allereerste spijker zelf in de muur geslagen (een gipsmuur), om even een beeld te schetsen :')
Oud 30-06-2014, 19:25
Verwijderd
Oud 30-06-2014, 19:40
Verwijderd
killed it
Oud 30-06-2014, 19:45
Verwijderd
Ik hoor van ambitieuze collega's met kinderen dat ze vaak de vraag 'waar is je kind nu dan' krijgen, omdat het kennelijk niet in mensen opkomt dat het kind ook nog een vader heeft.

Dat je alleen een babytafel hebt in de vrouwenwc's vind ik trouwens ook wel flauw.
Oud 30-06-2014, 19:46
Tink*
Tink* is offline
Ik krijg ook steeds hints van mensen dat ik kinderen moet gaan krijgen. Dat is ook zo irritant!
Oud 30-06-2014, 19:48
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik hoor van ambitieuze collega's met kinderen dat ze vaak de vraag 'waar is je kind nu dan' krijgen, omdat het kennelijk niet in mensen opkomt dat het kind ook nog een vader heeft.
De directeur van het bedrijf waar ik werkte kreeg die vraag ook vaak op filmfestivals.
Oud 30-06-2014, 19:49
Verwijderd
Ja, mijn moeder krijgt die vraag ook heel vaak, maar mijn vader nooit.
Oud 30-06-2014, 19:49
Verwijderd
Aan mij vraagt af en toe iemand of ik al trouwplannen heb. Dan zeg ik altijd 'nee, ik ben nog klein' en dan is het klaar.
Oud 30-06-2014, 20:02
Verwijderd
Of je al trouwplannen hebt?

Je gaat net studeren Wat voor mensen vragen dat? In Russia? Of hier?
Oud 30-06-2014, 20:33
Verwijderd
Citaat:

Dat je alleen een babytafel hebt in de vrouwenwc's vind ik trouwens ook wel flauw.
1 keer (op de middelbare school) had ik een gesprek met iemand die zei zo van als je als vrouw fulltime werkt zit je kind fulltime op de opvang waarop ik zei dat de moeder niet de enige is die voor het kind kan zorgen waarop zij zei dat de oma's ook niet altijd in de buurt wonen. Toen was ik zo perplex dat ik niets meer heb gezegd.

Maar ik moet zeggen dat ik sindsdien die opvatting niet meer vaak ben tegengekomen. Misschien wordt dat anders als ik zelf ooit kinderen heb.

Edit: en de meeste vrouwen met jonge kinderen die ik ken zijn arts of wetenschappelijk onderzoeker, beiden beroepen waarin weliswaar de meeste vrouwen 4 dagen werken, maar ook beiden werelden waarin het echt not done is om er kritiek op te leveren als iemand meer werkt.

Laatst gewijzigd op 30-06-2014 om 20:49.
Oud 30-06-2014, 20:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Aan mij vraagt af en toe iemand of ik al trouwplannen heb. Dan zeg ik altijd 'nee, ik ben nog klein' en dan is het klaar.
Ik kreeg van de week de vraag of we het al over kunstmatig inseminatie hadden gehad. En ik zat daar: 4 maanden dude, 4 maanden

Overigens krijg ik ook heel vaak de vraag of ik getrouwd ben en/of kinderen heb en zo niet, waarom niet. Ik ben 24, doe eens even normaal man. Goed ja, mijn biologische klok tikt als een malle, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer normaal kan nadenken
Oud 30-06-2014, 20:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als ik bij m'n oma+ aanhang op bezoek ben krijg ik altijd de vraag 'en, heb je al verkering?'
Maar de laatste keer gaf mijn oma antwoord en zei ze iets in de trant van dat ik geen vaste verkering heb omdat ik allemaal losse contacten heb ofzo. Ze had op facebook gezien dat mijn relatiestatus 'open relatie' was, en ik was serieus helemaal vergeten dat ik dat jaren terug als grapje had ingevuld. Zij geloofde 't dus.
Oud 30-06-2014, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Maar de laatste keer gaf mijn oma antwoord en zei ze iets in de trant van dat ik geen vaste verkering heb omdat ik allemaal losse contacten heb ofzo. Ze had op facebook gezien dat mijn relatiestatus 'open relatie' was, en ik was serieus helemaal vergeten dat ik dat jaren terug als grapje had ingevuld. Zij geloofde 't dus.
Oud 30-06-2014, 20:55
Verwijderd
Niet helemaal de juiste interpretatie van de term 'open relatie', maar wel fijn om te weten dat je oma helemaal on board is.
Oud 30-06-2014, 21:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn oma is echt fucking hip. Ze wou ook een keer met mijn zus praten over of ze nog wel genoeg seks had met haar vriend en mijn oma zei 'wat nou, daar moet je 't toch gewoon over kunnen hebben?' terwijl m'n zus zo zat van '....maar toch niet met m'n OMA! '

Overigens heeft m'n oma wel een beetje wat tegen homo's en lesbies, maar dat komt door de bijbel en de redenatie 'als God je gemaakt had om 't met vrouwen te doen dan had je wel een extra piemel aan de zijkant gehad.' :')
Oud 30-06-2014, 21:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als ik bij m'n oma+ aanhang op bezoek ben krijg ik altijd de vraag 'en, heb je al verkering?'

Mijn oma vraagt met regelmaat over samenwonen. Gelukkig heb ik wél mijn ouders en mijn oma alvast klaargestoomd voor het idee dat onze tak geen nakomelingen gaat krijgen, omdat ik daar geen zin in heb. Ze hebben zoals ze zelf zeggen 'de hoop al opgegeven', dus prrrima.
Oud 30-06-2014, 21:07
Verwijderd
Citaat:
'als God je gemaakt had om 't met vrouwen te doen dan had je wel een extra piemel aan de zijkant gehad.' :')
emg.
Oud 30-06-2014, 21:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jeetje, ik zit hier de hele buurt bij elkaar te schreeuwen. Alsof ze dat horen in Brazilië
Oud 30-06-2014, 21:59
Verwijderd
Het vierde seizoen van Dexter is zo frustrerend. Allemaal dingen die misgaan omdat mensen niet even achterom kijken enzo.
Oud 30-06-2014, 22:00
Verwijderd
Dat Dexter opeens allemaal gefoelons heeft vind ik ook erg saai.
Oud 30-06-2014, 22:07
Verwijderd
Mijn oma begint met de tijd mee te gaan. Ze heeft een mobieltje tot ergernis van mijn opa. Ze overweegt zelfs een computer aan te schaffen
Oud 30-06-2014, 22:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jeetje, ik zit hier de hele buurt bij elkaar te schreeuwen. Alsof ze dat horen in Brazilië
Ik vind jouw ploeg een beetje teleurstellen. Ik heb ze wel als kampioen in mijn pool, dus beter doen die schweinhunden een beetje hun best.

Ik ben zelfs bijna voor Algerije, want die zetten lekker veel druk erop.
Oud 30-06-2014, 22:22
Verwijderd
Algerije speelt heel goed inderdaad, aardige keeper ook
Oud 30-06-2014, 22:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Algerije speelt heel goed inderdaad, aardige keeper ook
Mwa, krijg nog geld van 'm.
Oud 30-06-2014, 22:48
Verwijderd
Stefenootgrapje spotted.
Oud 30-06-2014, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Stefenootgrapje spotted.
Ah, ik vroeg me al af waarom ik er niet eens om kon glimlachen.
Oud 30-06-2014, 22:57
Verwijderd
ik moet een speech schrijven voor m'n slb'er. Ik ben al bij 'lieve [naam]'.
Oud 30-06-2014, 22:57
Verwijderd
misschien moet ik nog wat wijn drinken.
Oud 30-06-2014, 22:59
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Ik moet mijn visie op hulpverlening beschrijven en beschrijven hoe ik mezelf zie als hulpverlener.
Schenk voor mij ook maar in.
Oud 30-06-2014, 23:07
Verwijderd
Citaat:
ik moet een speech schrijven voor m'n slb'er. Ik ben al bij 'lieve [naam]'.
Studieloopbaanbegeleider?

Waarom moet 'ie een speech?
Oud 30-06-2014, 23:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind jouw ploeg een beetje teleurstellen. Ik heb ze wel als kampioen in mijn pool, dus beter doen die schweinhunden een beetje hun best.

Ik ben zelfs bijna voor Algerije, want die zetten lekker veel druk erop.
Ik vind ze ook teleurstellend spelen, maar volgens mij heb ik Algerije ook een beetje onderschat maar het komt goed.
Oud 30-06-2014, 23:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tschuss Algerije. Dat was me verdorie nog even spannend!

Nu moet ik echt naar bed
Oud 30-06-2014, 23:36
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik krijg ook steeds hints van mensen dat ik kinderen moet gaan krijgen. Dat is ook zo irritant!
In mijn omgeving wordt er juist continu gezegd dat ik nog zo jong ben om al aan kinderen te beginnen en dat ik toch echt eerst moet studeren en carrière moet maken. Ik vind vooral dat mensen zich eens minder zouden moeten bemoeien met anderen, met name over hoe mensen hun leven (willen) inrichten.
Oud 30-06-2014, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Studieloopbaanbegeleider?

Waarom moet 'ie een speech?
omdat ie een poepscheet is. De wijn heeft geholpen. Ik heb een mooi sinterklaasgedicht.
morgen hebben we een etentje met de klas, er komen ook docenten. Een paar hebben een docent uitgekozen om voor te speechen.
Oud 30-06-2014, 23:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het vierde seizoen van Dexter is zo frustrerend. Allemaal dingen die misgaan omdat mensen niet even achterom kijken enzo.
Na seizoen 4 kan je ook beter stoppen; Lithgow is het laatste fatsoenlijke aan die serie
Oud 01-07-2014, 00:44
Verwijderd
Oh, ik hoorde dat 't na seizoen vijf/zes weer beter werd. Maar dat is dus niet zo?
Oud 01-07-2014, 06:19
Qimm
Qimm is offline
Ik vond van wel. Heb alleen het laatste seizoen niet afgemaakt omdat ik die echt vervelend vond
Oud 01-07-2014, 07:56
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vond seizoen zes wel ok. Acht heb ik nog niet gezien. Ik weet niet meer wat ik van zeven vond.
Oud 01-07-2014, 08:33
WolterB
WolterB is offline
Laatste seizoen is wel mèh idd. Vooral de laatste aflevering doet totaal geen recht aan de rest van de serie
Oud 01-07-2014, 08:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, ik hoorde dat 't na seizoen vijf/zes weer beter werd. Maar dat is dus niet zo?
Wat mij betreft niet echt. Te veel 'dramah' en 'feelz', en natuurlijk gaat het allemaal veels te lang door. Op zich wel aardig om alles te kijken, daar niet van, maar dat zou ik alleen doen als je erg te spreken bent over de serie tot nu toe ;o
Oud 01-07-2014, 08:59
Miekje*
Miekje* is offline
Oms, Lorelei post ook weer eens <3

//Late train rollenverdeling; mijn moeder heeft nog wel steeds in haar hoofd zitten dat de vrouw voor de man moet zorgen om een goede vrouw te zijn en daarom heb ik ook mede dankzij haar een uitzet in huishoudelijke artikelen van hier tot Kralingen En ze vindt ook dat de man een gereedschapsuitzet moet hebben, want daar is het een man voor In mijn vorige relatie was ik alleen wel de enige die überhaupt iets kon, omdat mijn ex zo'n lack aan zelfvertrouwen had dat hij nog geen spijker in kon slaan
Oud 01-07-2014, 09:00
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb trouwens ook geen gereedschap voor als ik uit huis ga Daar moet ik misschien even voor gaan zorgen.
Oud 01-07-2014, 09:03
WolterB
WolterB is offline
Ik kom echt om in het gereedschap, maar heb wel alles zelf bij elkaar gespaard sinds ik uit huis ben
Topic gesloten

Regels voor berichten