Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2015, 19:51
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb een nieuwe batterij in mijn thermometer gedaan en die geeft op dit moment 19,6 graden aan. Ik zit hier met een shirt, trui en badjas en ik heb het teringtyfuskoud. Axel naamzoek, hoe zat het met die regel/wet? En wat kan ik doen?
Dit invullen en opsturen naar je verhuurder: https://www.huurcommissie.nl/uploads...f_huurders.pdf

Onder de gebreken dus omschrijven dat en waar/in welke ruimten het te koud blijft ondanks dat alle radiatoren helemaal openstaan dus.

Verhuurder heeft dan nog 6 weken de tijd om er iets aan te doen. Dan zien we daarna verder als ze het niet verhelpen (dan kun je de Huurcommissie verzoeken je huur te verlagen, even uit mijn hoofd met in principe 70%).
Advertentie
Oud 17-09-2015, 21:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dit invullen en opsturen naar je verhuurder: https://www.huurcommissie.nl/uploads...f_huurders.pdf

Onder de gebreken dus omschrijven dat en waar/in welke ruimten het te koud blijft ondanks dat alle radiatoren helemaal openstaan dus.

Verhuurder heeft dan nog 6 weken de tijd om er iets aan te doen. Dan zien we daarna verder als ze het niet verhelpen (dan kun je de Huurcommissie verzoeken je huur te verlagen, even uit mijn hoofd met in principe 70%).
Ah! Maar het is binnen 6 weken gefikst, het duurt tot eind september. Mijn buurman zei dat het woensdag weer zou gaan werken, maar daar hou ik mijn adem maar niet voor in. Ik heb het gewoon koud en ik hou er niet van om het koud te hebben in mijn eigen huis.
Oud 17-09-2015, 21:42
Axel11
Axel11 is offline
Ik zou het gewoon opsturen nu: als het dan over 6 weken nog niet (genoeg) of niet meer werkt, dan kun je gelijk actie ondernemen. Bovendien is dat briefje zeg maar een half jaar geldig na verzenden. Stel dat het in januari niet goed werkt omdat het dan erg koud is, dan zit je als je nu dat briefje niet verstuurt weer eerst met die 6 weken-wachttermijn
Oud 17-09-2015, 22:11
Turk February
Turk February is offline
Dit is een Nederlands cabaretliedje uit 1941, waarin satirisch de draak gestoken wordt met die zeikerds die de NSB overal de schuld van geven:

Oud 17-09-2015, 22:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zou het gewoon opsturen nu: als het dan over 6 weken nog niet (genoeg) of niet meer werkt, dan kun je gelijk actie ondernemen. Bovendien is dat briefje zeg maar een half jaar geldig na verzenden. Stel dat het in januari niet goed werkt omdat het dan erg koud is, dan zit je als je nu dat briefje niet verstuurt weer eerst met die 6 weken-wachttermijn
Op die fiets! Nou, dan kan ik dat misschien nog wel goed gebruiken ja, want als mijn kachel wel aankan, doet ie het ook niet optimaal. Zou dan ook eens moeten meten hoe warm het is.

Thanks Axelie
Oud 17-09-2015, 23:02
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Dit is een Nederlands cabaretliedje uit 1941, waarin satirisch de draak gestoken wordt met die zeikerds die de NSB overal de schuld van geven:

[filmpje]
Ik vind 't hitlarisch.
Oud 18-09-2015, 07:19
Verwijderd
Zeg forumbazen, welke email is aan dit account verbonden? Ik kan het niet vinden.
Oud 18-09-2015, 07:20
Verwijderd
En schandalig schwessie, ik zou ze meteen bellen anders zit je het hele weekend kou te lijden.
Oud 18-09-2015, 07:29
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zeg forumbazen, welke email is aan dit account verbonden? Ik kan het niet vinden.
Ik ga t voor je opzoeken!
Oud 18-09-2015, 10:19
Verwijderd
Bedankt en tot sinas!
Oud 18-09-2015, 10:21
Verwijderd
bummer, het werkt niet omdat ik dat mailadres niet meer gebruik. Ik mail je even een ander mailadres Elindrietje! Kan je dat dan omzetten?
Oud 18-09-2015, 10:37
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
En schandalig schwessie, ik zou ze meteen bellen anders zit je het hele weekend kou te lijden.
Voor dit soort dingen kun je toch gewoon een monteur bellen via de verhuurder?
Oud 18-09-2015, 10:50
Axel11
Axel11 is offline
Ik begreep dat Phoebe al vaak genoeg had geklaagd bij haar verhuurder hierover en dat ze tot nu toe weigeren meer te doen
Oud 18-09-2015, 10:52
Hazel
Hazel is offline
Turk wat een heerlijke verhalen over je werk, herkenbaar Waar ga je solliciteren?
Oud 18-09-2015, 11:14
Hazel
Hazel is offline
Oh en wie krijgen er nu een kind? Kan iemand me even PM'en?
Oud 18-09-2015, 11:46
Verwijderd
ja inderdaad!1!
Oud 18-09-2015, 11:55
Verwijderd
Hazel en ik zijn benieuwd of het onze ex betreft.
Oud 18-09-2015, 12:13
Axel11
Axel11 is offline
Ja.
Oud 18-09-2015, 13:21
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Turk wat een heerlijke verhalen over je werk, herkenbaar Waar ga je solliciteren?
Nee, ik ga niet solliciteren. Dat was een grapje over alles in de verkeerde volgorde doen.
Oud 18-09-2015, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Ja.
Q is zwanger ja?
Oud 18-09-2015, 13:30
Hazel
Hazel is offline
Het zijn niet Q en L, net geverifieerd bij de bron.
Oud 18-09-2015, 13:31
Holland Oates
Holland Oates is offline
Het zijn geen kantine-ers.
Oud 18-09-2015, 13:35
Verwijderd
wie daaaaaaaaaan
Oud 18-09-2015, 13:44
Verwijderd
Ik heb een bakfiets gekocht. Nu ben ik pas echt moederlijk.
Oud 18-09-2015, 14:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, ga ik ook doen.
Citaat:
Voor dit soort dingen kun je toch gewoon een monteur bellen via de verhuurder?
Dat zou kunnen, maar dit is onderhoud aan de ketel in de algemene ruimte, de hele flat zit zonder verwarming.
Citaat:
Ik begreep dat Phoebe al vaak genoeg had geklaagd bij haar verhuurder hierover en dat ze tot nu toe weigeren meer te doen
En dat ja, voor mijn eigen kachel is er al 3x iemand langs geweest en ze zeiden allemaal dat het iets anders was.
Oud 18-09-2015, 14:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb inmiddels al een nieuwe thermostaatknop en een nieuwe warmtevoeler (die is al 2x verplaatst). En "dat zou moeten helpen, als je er geen spullen voor hebt staan". Ik heb die meneer nog geprobeerd uit te leggen dat ik nergens anders heen kan met mijn spullen, gezien het formaat van mijn huis, maar dat is niet echt aangekomen. Anyway, die oplossingen hebben allebei 2 dagen gewerkt, volgens mij.
Oud 18-09-2015, 14:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vraag:
Hebben jullie (online) abonnementen op dingen of betalen jullie voor premium-varianten?
Zo ja: wat en waarom? En zo nee: Waarom niet? Voor watvoor iets zou je het wel waard vinden om elke maand te betalen?
Ja, Netflix en Spotify, en beiden gebruik ik vaak. Wat ik niet kan vinden op die twee download ik wel wel weer; maar vaak neem ik niet eens de moeite. Verder heb ik een Plex Lifetime pass, maar die heb ik aangeschaft toen dat ook voordelig was. Verder zo nu en dan een Pathe Unlimited via de ING Rentepunten winkel. Ik betaal geloof ik ook nog 4 dollar per jaar voor wat Google-opslagruimte. Verder overweeg ik ook wel eens om ook voor HBO Now te betalen, maar daar is nog geen (goede) Android/ Chromecast support voor volgens mij dus die kat kijk ik nog even uit de boom.

Citaat:
Mijne van de crčche.
Bij mij ook denk ik! En de negatieve associatie dat ik toen andere mensen/kinderen al vaak vervelend vond; dus ik ben daar wel structureel in

Citaat:
Heb je wel eens ello gebruikt? Ik had er een uitnodiging voor gehad en heb een account aangemaakt, maar ik heb niet veel boeiends te delen. Het is wel een goede website voor kunstenaars die hun dingen willen delen.
Ik vind het voornamelijk veel spam opleveren; dus ik ga de mijne weer killen denk ik . Niet dat ik er iets mee deed

Citaat:
"We laten het ook nog even aan Hannie lezen, want die kan er met frisse ogen naar kijken."

De frisse ogen van een mongool ja.

Laatst gewijzigd op 18-09-2015 om 14:39.
Oud 18-09-2015, 14:56
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
lolol, ik vroeg op fb, specifiek aan 'audionerds' of ze tips hadden voor goede, bassige oordopjes onder de 50 euro. Wat krijg ik? Mensen die zeggen dat het merk wat ik altijd heb kut is (uh, Sennheiser is doorgaans een goed merk), dat de mediamarkt die van hun had aangeraden (oh nee, die hebben er verstand van!) en dat ze de standaard apple-oordopjes wel goed vinden.
Nee, daar heb ik wat aan! :')

Ik wil shit weten over drivers, frequenties, dat soort meuk. Als de bass vet is, klinken de hoge en middentonen dan niet plat? Ik ben zo'n trut die Equalizer Pro op d'r telefoon heeft en regelmatig met het geluid zit te kutten om het perfect te krijgen, dus ik vind dit serious biznes. *voetje stampt*
Sennheiser CX300-II. Simpel. De beste dopjes voor 't geld. Wil je significant beter hebben ben je al snel een drie-viervoud kwijt.

En nee, de rest van de toonsoorten klinken niet plat. Maar gezien je geschreven liefde voor de equalizer is er geen set die aan je wensen gaat voldoen. En dat is niet erg; daar zijn equalizers voor.

// Wat betaalde diensten betreft; Netflix en Spotify. Beiden vind ik erg prettig en als ik geen premium Spotify-account bij m'n glasvezelabonnement zou hebben, had ik 't geld er maandelijks voor over gehad. Ik wil niet meer zonder.

Citaat:
Hazel en ik zijn benieuwd of het onze ex betreft.
Oud 18-09-2015, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Oud 18-09-2015, 16:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Sennheiser CX300-II. Simpel. De beste dopjes voor 't geld. Wil je significant beter hebben ben je al snel een drie-viervoud kwijt.
Ik heb ze vroegah gehad en heb ze nu weer besteld (Ik heb ze serieus nét opgehaald), want ik moest echt effe snel wat hebben.
Goed om te weten dat ik (weer) een goede keus heb gemaakt.
Ik heb nu al jaren sennheisers, en vind ze altijd prima. De vorige waren de cx215, die ik toen ook voor 'effe gauw' had gekocht.

Ik heb er wel aan zitten denken om wat meer geld uit te geven aan oordopjes, maar ik weet hoe lomp ik ben en dan vind ik 't gewoon zonde van m'n geld, als ik weet dat ik die goedkopere ook prima vind werken.

Die eq vind ik trouwens nodig vanwege de geluidskwaliteit die uit m'n goedkopie telefoon komt, niet vanwege de doppies.
Oud 18-09-2015, 16:27
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Oh dear.
Oud 18-09-2015, 16:38
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Dekaloog naamzoek:

https://www.behance.net/gallery/24401665/Relais

fijne kleuren! Topic openen / emailrits met mooie vondsten? Ik heb al maanden geen facebook meer, anders zou ik er een groep voor aanmaken.
Inderdaad mooie kleuren! Wel een beetje veel 't zelfde trucje, bijna overal een rood/blauw complimentair kleurcontrast. Maar ja, goed tekenen is sowieso één en al goed uitgevoerde truukjes. Ik ben wel voor een mooiedingentopic!
Oud 18-09-2015, 16:53
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
ohja nee de meest recente reeks heeft ook nog de A van aseksueel! LGBTQIA
Bij de voorlaatste vergadering is besloten dat het voorts LGBTQIA+ is, om verdere uitbreidingen voor te zijn! Maar niet iedereen was erbij want je ziet inmiddels ook LGBTQIAPK langskomen.
Oud 18-09-2015, 16:54
Dekaloog
Dekaloog is offline
Oud 18-09-2015, 16:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb ze vroegah gehad en heb ze nu weer besteld (Ik heb ze serieus nét opgehaald), want ik moest echt effe snel wat hebben.
Goed om te weten dat ik (weer) een goede keus heb gemaakt.
Ik heb nu al jaren sennheisers, en vind ze altijd prima. De vorige waren de cx215, die ik toen ook voor 'effe gauw' had gekocht.

Ik heb er wel aan zitten denken om wat meer geld uit te geven aan oordopjes, maar ik weet hoe lomp ik ben en dan vind ik 't gewoon zonde van m'n geld, als ik weet dat ik die goedkopere ook prima vind werken.

Die eq vind ik trouwens nodig vanwege de geluidskwaliteit die uit m'n goedkopie telefoon komt, niet vanwege de doppies.
Wil je perse oordopjes/inears?
Oud 18-09-2015, 17:07
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik heb wel Ello, @achternaam voor wie geďnteresseerd is. Daar doe ik niet zo veel mee, maar ik post er soms wel werk en was zelfs nog gefeatured op hun kunstblog. Spam krijg ik niet van ze, want dat kun je uitzetten.
Oud 18-09-2015, 17:08
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
"We laten het ook nog even aan Hannie lezen, want die kan er met frisse ogen naar kijken."

De frisse ogen van een mongool ja.
Oud 18-09-2015, 17:09
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Wil je perse oordopjes/inears?
Ja, want 1) Ik wil ze makkelijk kunnen opbergen in m'n broekzak, 2) Ik wil ermee op m'n zij kunnen liggen en 3) van overears krijg ik gauw te warme/pijnlijke oren.

Citaat:
Ik heb wel Ello, @achternaam voor wie geďnteresseerd is. Daar doe ik niet zo veel mee, maar ik post er soms wel werk en was zelfs nog gefeatured op hun kunstblog. Spam krijg ik niet van ze, want dat kun je uitzetten.
Ik zal zo effe kijken. Ik weet niet echt hoe ik zelf ello moet gebruiken, want ik heb dus geen kunst om te posten. Ik hoopte op een tumblr-achtig iets, maar het werkt toch anders dan dat. Ik moet er nog wat aan wennen mss.
Oud 18-09-2015, 17:13
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Bij de voorlaatste vergadering is besloten dat het voorts LGBTQIA+ is, om verdere uitbreidingen voor te zijn! Maar niet iedereen was erbij want je ziet inmiddels ook LGBTQIAPK langskomen.
Panseksueel en? Kweer?
Oud 18-09-2015, 17:14
ecnelis
ecnelis is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post33843382

Dekaloog, een mooie dingen topic!
Oud 18-09-2015, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Oh dear.
Maar anders moet je de hele tijd met de auto!
Oud 18-09-2015, 18:06
Verwijderd
Citaat:
elektrisch?

de zus van m'n huisgenoot heeft er ook eentje gekocht toen ze een baby kreeg. Echt meer dan handig, wou dat ik dat had gehad toen m'n jong klein was.
Oud 18-09-2015, 18:35
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
ben ik weer.
Oud 18-09-2015, 18:42
Verwijderd
Nee niet elektrisch maar wel kunststof bak. Stuurt zwaar maar trapt licht.
Oud 18-09-2015, 22:28
ecnelis
ecnelis is offline
Ohja Dekaloog, hoe werkt dat eigenlijk met blauw animatiepotlood:

http://2.bp.blogspot.com/-N4ewMFlOXC...p+Original.jpg

Weet jij hoe je dan het blauw uit een tekening wegfiltert? En moet dat eigenlijk een speciaal potloodje zijn? Doe jij het ook op deze manier?
Oud 18-09-2015, 22:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg, ik ben echt een superdork, maar ik kom er net achter dat de eerste Pokémon serie op Netflix staat en die zit ik nu te kijken
Oud 18-09-2015, 23:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En gelijk Netflix kapot gemaakt
Oud 18-09-2015, 23:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, toch niet. Mijn xbox had gewoon even een brainfart wb internet
Oud 18-09-2015, 23:13
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
je bent zelf een brainfart
Oud 18-09-2015, 23:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
True. Maar de L'Oréal/Subway/Garnier/kutstem-snol leent ook hier haar stem, irritatie alom

En de stem van Joy is Odette (Zwanenprinses), whaddup.

Regels voor berichten