Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ben dan meer geneigd om voor betere ontslagbescherming te zijn dan voor versoepeling. Maar is meer een gevoel, hoe is het uberhaupt geregeld nu?
||
Citaat:
![]() *belt technische support* "ja hoi ik kan niet meer inloggen, fiks dat even" "Klopt je bent ontslagen hartelijke gr"
|
Verwijderd
|
Ik ben niet voor Employment At Will zoals in de VS maar het was in Nederland zo achterlijk moeilijk om mensen te ontslaan dat iedereen tijdelijke contracten kreeg waardoor je dus een hoop andere dingen misloopt.
Persoonlijke ervaring drogreden: Ik heb twee jaar bij een productiebedrijf gewerkt en daar mochten de uitzendkrachten en tijdelijke krachten niet meedoen met personeelsfeestjes EN DAT VOELT KUT. |
![]() |
||
Citaat:
|
Jaarsalaris meekrijgen is wel lekker ja.
Kennis van m'n pa van 62 hoopt al een paar jaar dat 'ie er bij de volgende ontslagronde uitgaat, werkt bij een groot bedrijf met een heel gunstige ontslagregeling en is er klaar mee, wil lekker gaan reizen. Maar hij wordt maar niet ontslagen ![]()
|
Werkgevers/leidinggevenden zijn ook vaak lui/incapabel wat betreft het ontslaan van medewerkers. Te lui om een dossiertje bij te houden, te incapabel om officiële schriftelijke waarschuwingen en berispingen te sturen aan falende werknemers, etc. Zo bouw je geen ontslagredenen op natuurlijk ;p
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Fair.
Diverse verzekeringsmaatschappijen hadden vroeger het beleid dat als je drie mergers overleefde dat je er bij de 4e automatisch met een pakket doorbetaling tot het einde van je carriere uit mocht als je dat wilde. Dat wil ik ook. Ik ken drie mensen die op hun 42 klaar waren met werken vanwege dit en met behoud van salaris tot hun 67e thuis mogen zitten. Fucking chill. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gelukkig is hij ook best redelijk en zijn z'n regels dat ook ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|