Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2015, 12:38
Miekje*
Miekje* is offline
Ik neem soms voor een nachtje extra samen zijn nog wel eens de moeite om twee keer twee en een half uur in het ov te spenderen. Maar goed, het is maar net wat je ervoor over hebt.
Oud 13-12-2015, 12:48
Abby.
Abby. is offline
Ik vind hem klinken als een wereldvreemd zeikwijf, sorry. Geen benzine willen betalen, niet bij je willen slapen omdat hij het ongemakkelijk vindt met je huisgenoot je, wtf echt.
Oud 13-12-2015, 12:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hij doet ook wel heel erg z'n best met dingen regelen rondom de verbouwing, omdat hij denkt "Als de verbouwing klaar is heeft Eline tenminste weer rust, dan is ze weer blij". Hij mist alleen een beetje dat de tijd, aandacht en knuffels tussendoor mij een stuk beter overeind houden dan het idee dat de verbouwing ooit een keer en misschien eerder klaar is.
Als ik zo kijk wat je post doet hij wel zo nu en dan zijn best wat betreft de verbouwing, maar is het allemaal niet echt effectief / draagt het weinig bij aan versnelling van de verbouwing. Dan kan hij beter zijn prioriteiten weer bij jou/jullie relatie leggen
Oud 13-12-2015, 12:49
Abby.
Abby. is offline
En ik vind het serieus nog steeds best typisch dat je het hierin juist zo voor hem opneemt, Eline Dit zijn dingen die je echt niet moet accepteren in een relatie, terwijl je normaal zeurt om de kleinste dingen die hij 'verkeerd' doet
Oud 13-12-2015, 14:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind het jammer dat je zoveel excuses moet verzinnen voor je vriendje, Eline. Ik weet dat hij een steun voor je kan zijn, maar volgens mij bezorgt hij je meer kopzorgen dan dat hij je helpt. Maargoed, ik geloof dat ik dat wel eens eerder heb gezegd.
Ja, dit.
Oud 13-12-2015, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Vier, toch?
Liever drie.
Oud 13-12-2015, 15:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wie heeft er nou geen zin om benzine te betalen om zijn lief te zien. Klinkt als liefde onder voorbehoud.
Inderdaad, zelfs de grootste Zeeuw (yours truly) doet daar niet moeilijk over.
Oud 13-12-2015, 15:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En ik vind het serieus nog steeds best typisch dat je het hierin juist zo voor hem opneemt, Eline Dit zijn dingen die je echt niet moet accepteren in een relatie, terwijl je normaal zeurt om de kleinste dingen die hij 'verkeerd' doet
dit inderdaad. Als abby en ik het eens zijn is het wel menens

Het klinkt een beetje alsof je heel erg behoefte hebt aan een soort zekerheid of stabiliteit die hij je lijkt te geven omdat je hem kent ookal geeft hij die niet per se en maakt hij veel dingen juist moeilijk. Dat is heel begrijpelijk. Zo was het in elk geval bij mij en mijn ex. Ik kreeg wat met hem toen mijn ouders ineens allebei emigreerden en dat hielp me overeind. Maar toen ik mijn eigen boontjes kon doppen ergerde ik me aan heel veel en had ik uiteindelijk net zo weinig voor hem over als hij voor mij. Nouja daarom is het ook uit gegaan.
Oud 13-12-2015, 17:34
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Nouja! Ook nog eens onaangekondigd, of weet je wel wanneer hij weer op de radar zal verschijnen?
Ik begrijp niet zo goed helemaal waarom hij zo 'verdwenen' is. Extreem moeilijk vind ik dit. Probeer ook de hele tijd de laatste keer dat ik hem zag te analyseren, alsof daar de oplossing van een raadsel ligt of zo.
Oud 13-12-2015, 17:46
Elin3
Elin3 is offline
Mijn moeder is natuurlijk anderhalf jaar geleden overleden en bij mijn oma en vader vind ik weinig steun. Tot aan de zomer (begin van de verbouwing) had ik ook enorm veel steun aan mijn vriend. Nu is hij behoorlijk opgebrand en ik net zo goed. Verschil is dat ik mijn grenzen aangeef en hij dat pas doet wanneer de bom ontploft. Communicatie gaat enorm moeizaam de laatste tijd
Oud 13-12-2015, 17:55
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
dit inderdaad. Als abby en ik het eens zijn is het wel menens

Het klinkt een beetje alsof je heel erg behoefte hebt aan een soort zekerheid of stabiliteit die hij je lijkt te geven omdat je hem kent ookal geeft hij die niet per se en maakt hij veel dingen juist moeilijk. Dat is heel begrijpelijk. Zo was het in elk geval bij mij en mijn ex. Ik kreeg wat met hem toen mijn ouders ineens allebei emigreerden en dat hielp me overeind. Maar toen ik mijn eigen boontjes kon doppen ergerde ik me aan heel veel en had ik uiteindelijk net zo weinig voor hem over als hij voor mij. Nouja daarom is het ook uit gegaan.
Zo vaak zijn wij het toch niet oneens met elkaar?
Oud 13-12-2015, 18:11
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn moeder is natuurlijk anderhalf jaar geleden overleden en bij mijn oma en vader vind ik weinig steun. Tot aan de zomer (begin van de verbouwing) had ik ook enorm veel steun aan mijn vriend. Nu is hij behoorlijk opgebrand en ik net zo goed. Verschil is dat ik mijn grenzen aangeef en hij dat pas doet wanneer de bom ontploft. Communicatie gaat enorm moeizaam de laatste tijd
Volgens mij geef jij ook onvoldoende je grenzen aan, je laat een heleboel passeren / daar ga mee met wat je vriend wil
Oud 13-12-2015, 18:58
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik begrijp niet zo goed helemaal waarom hij zo 'verdwenen' is. Extreem moeilijk vind ik dit. Probeer ook de hele tijd de laatste keer dat ik hem zag te analyseren, alsof daar de oplossing van een raadsel ligt of zo.
Verdwenen als in: echt onvindbaar?
Oud 13-12-2015, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Het was helemaal niet zo'n bedoeling om zo'n golf van reacties op te wekken, en ik vind dat het jouw relatie is en uiteindelijk weet je zelf het beste of het goed voelt of niet. Daar kunnen (en wil ik) niet over oordelen.
(Ik ga je PM morgen pas beantwoorden, ben helemaal op )
Oud 13-12-2015, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een hele tijd bijna bij mijn schoonouders gewoond om bij mijn vriend te kunnen zijn en ik vond dat meestal fijn (om bij hem te zijn altijd fijn natuurlijk). Zijn ouders zijn ontzettend lief en ik ben bijna hun derde kind. Als ik daar nu ben voelt het ook als thuis. Ik vind het moeilijk om voor te stellen dat dat een drempel is om bij je vriend te kunnen zijn.

Mijn vriend en ik hebben het ook een tijd echt niet makkelijk gehad samen maar ik merk echt dat het nu weer veel beter gaat en dat is zo fijn!
Oud 13-12-2015, 21:20
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik heb een hele tijd bijna bij mijn schoonouders gewoond om bij mijn vriend te kunnen zijn en ik vond dat meestal fijn (om bij hem te zijn altijd fijn natuurlijk). Zijn ouders zijn ontzettend lief en ik ben bijna hun derde kind. Als ik daar nu ben voelt het ook als thuis. Ik vind het moeilijk om voor te stellen dat dat een drempel is om bij je vriend te kunnen zijn.

Mijn vriend en ik hebben het ook een tijd echt niet makkelijk gehad samen maar ik merk echt dat het nu weer veel beter gaat en dat is zo fijn!
Dit heb ik precies ook gedaan! Ik heb een jaar bij de ouders van mijn toenmalige vriend gewoond en het zijn echt bizar vriendelijke mensen. Vond het zo'n warm gezin en zij vonden het zo vanzelfsprekend dat ik daar woonde dat ik me er niet vreemd over heb gevoeld. Maar, de directe aanleiding was wel dat het kwam omdat mijn vriend van toen echt niet bij mij in huis zijn. Geen zin in huisgenoten, geen zin in reizen. En ik woonde met vrienden samen en die zag ik daardoor veel minder. Achteraf heb ik wel spijt dat ik me zo altijd heb laten pushen.
Oud 13-12-2015, 21:27
Axel11
Axel11 is offline
Zelfs als je schoonouders helemaal geweldig zijn (dat zijn mijn schoonouders eigenlijk ook wel), kan ik me goed voorstellen dat je daar liever niet te veel wil (gaan) verblijven als je 20 bent en zelf al een tijdje het huis uit bent. Zou ik zelf ook niet willen.

Maar goed, iedereen die heeft opgelet weet dat het bij Elines vriendje thuis juist niet zo fijn is, dus het lijkt me verder niet zo relevant commentaar ;p
Oud 13-12-2015, 21:41
Miekje*
Miekje* is offline
Ach, ik ben ook altijd wel weer blij als ik na een paar uur bij mijn ouders te zijn geweest weer lekker naar mijn eigen nest toe kan Of dat ik mijn schoonmoeder nooit meer dan twee dagen achter elkaar zie. Het zijn allemaal schatjes, maar ik heb gewoon behoefte aan eigen persoonlijke ruimte, ofzo.
Oud 13-12-2015, 21:43
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
mijn vader zegt altijd: visite en vis blijft maar 3 dagen fris.
Oud 13-12-2015, 21:47
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Oud 13-12-2015, 21:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik moest gelijk denken aan hoe hij een voorzet gaf en wij de zin afmaakten en hoe mijn moeder dan keek
Oud 13-12-2015, 22:06
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het was helemaal niet zo'n bedoeling om zo'n golf van reacties op te wekken, en ik vind dat het jouw relatie is en uiteindelijk weet je zelf het beste of het goed voelt of niet. Daar kunnen (en wil ik) niet over oordelen.
(Ik ga je PM morgen pas beantwoorden, ben helemaal op )
Voel je niet schuldig! Iedereen hier denkt ook oprecht mee en dat is soms best wel fijn. Natuurlijk niet altijd 100% wat ik graag hoor, maar ik besef zelf ook dat t op de huidige manier niet echt lang verder kan.

Ik heb vanavond ook weer een heel fijn gesprek gehad met m'n beste vriendin, haar zusje en haar vriend en daar kon ik ook wel weer wat mee En heel veel knuffels gehad, want daar was ik wel een beetje aan toe

Vriendje kwam er zojuist zelf achter dat hij me waarschijnlijk tot zaterdag niet ziet. Joh, wat een nieuws
Oud 13-12-2015, 22:51
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik moest gelijk denken aan hoe hij een voorzet gaf en wij de zin afmaakten en hoe mijn moeder dan keek
'vent hou op, anders zit deze vork ineens achterin je keeltje'
Oud 13-12-2015, 22:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Voel je niet schuldig! Iedereen hier denkt ook oprecht mee en dat is soms best wel fijn. Natuurlijk niet altijd 100% wat ik graag hoor, maar ik besef zelf ook dat t op de huidige manier niet echt lang verder kan.

Ik heb vanavond ook weer een heel fijn gesprek gehad met m'n beste vriendin, haar zusje en haar vriend en daar kon ik ook wel weer wat mee En heel veel knuffels gehad, want daar was ik wel een beetje aan toe

Vriendje kwam er zojuist zelf achter dat hij me waarschijnlijk tot zaterdag niet ziet. Joh, wat een nieuws
Oh sjonge
Maar heel fijn dat je zo'n goed gesprek had!
Oud 14-12-2015, 06:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
'vent hou op, anders zit deze vork ineens achterin je keeltje'
Ze heeft hem wel meer dan eens met een vork geprikt!
Oud 14-12-2015, 07:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat zegt mijn moeder ook altijd. Zal wel iets Zeeuws zijn, kost natuurlijk ook geld om die visite te onderhouden.
Oud 14-12-2015, 08:58
Hazel
Hazel is offline
Zijn jouw ouders heel zuinig, Schrödinger?
Oud 14-12-2015, 14:46
Holland Oates
Holland Oates is offline
Meh, ik wacht op een pakketje dat nog steeds niet is bezorgd, ookal heb ik gister speciaal een afspraak gemaakt. Ik ben verdorie speciaal 'vroeg' opgestaan.
Nu heb ik wachten-op-de-deurbel stress, en ik was al zo lekker ontspannen.

Spoiler
Oud 14-12-2015, 15:41
Holland Oates
Holland Oates is offline
Nou lekker dan, ik krijg net een mail dat ze morgen pas komen bezorgen. Zit ik de hele dag voor niks te wachten en ik heb morgen dus al een afspraak. jfc.
Oud 14-12-2015, 15:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kunnen ze niet bij de buren bezorgen dan?
Oud 14-12-2015, 16:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Nee, want het is een telefoon en daarvoor moet ik tekenen en nog wat afrekenen bij de koerier.
Oud 14-12-2015, 16:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zijn jouw ouders heel zuinig, Schrödinger?
Nee, dat valt wel mee denk ik. Maar mijn vader is half Brabants en mijn moeder half Fries, dus hun bloed is wat meer besmet met onzuivere elementen dan het mijne.
Oud 14-12-2015, 17:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
De kromste recente 'Person of the Year' vind ik overigens Zuckerberg.

Zo van, aan de ene kant hebben we Facebook. Aan de andere kant hebben we al enkele decennia geen vrouw gehad en bestaan er mensen als, like, Malala en Elizabeth Holmes. HMM. MOEILIJK MOEILIJK.
Dan zal ie dus wel iets goeds hebben gedaan
Oud 14-12-2015, 17:35
Carn
Carn is offline
Overigens is het dit jaar Merkel zie ik
Oud 14-12-2015, 17:39
Carn
Carn is offline
Overigens, er zijn over Holmes/ Theranos nogal wat 'gemixte' verhalen, en Malala heeft in 2014 een Nobelprijs gehad; dus misschien waren dat niet de beste voorbeelden ;o
Oud 14-12-2015, 17:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nee, want het is een telefoon en daarvoor moet ik tekenen en nog wat afrekenen bij de koerier.
Oh dan is het irritant, zeker als je een afspraak maakt
Oud 14-12-2015, 19:32
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Daar zou ik ook wakker van liggen! Vervelend hoor. Ik hoop voor je dat er snel opheldering komt.
Oud 14-12-2015, 19:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat kut zeg ik hoop dat je gauw iets van hem hoort!
Oud 14-12-2015, 20:18
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Overigens is het dit jaar Merkel zie ik
Ja, dat zei ik.

Merkel is de eerste vrouw in 29 jaar en er zijn in totaal maar vier individuele vrouwen 'Person of the Year' geworden. Dat was mijn Feminist Rage Onderwerp™ ten tijde van die post.

Citaat:
Overigens, er zijn over Holmes/ Theranos nogal wat 'gemixte' verhalen, en Malala heeft in 2014 een Nobelprijs gehad; dus misschien waren dat niet de beste voorbeelden ;o
Alsof er geen 'gemixte' verhalen over Zuckerberg zijn Of over Bush. Of over Nixon, ffs.

En bij Obama vonden ze de combinatie Nobelprijs + Person of the Year kennelijk geen probleem. Heb überhaupt nog nooit gehoord dat iemand zei van 'nounou, deze man heeft ook al prijs X gewonnen, waarom dan ook nog prijs Y'.

Daarnaast is er natuurlijk meer dan één belangrijk/invloedrijk mens per jaar. Dus de uiteindelijke keuze is meer afhankelijk van de jury. Waarom in '69 geen PotY voor Margaret Hamilton? Waarom in '55 niet Rosa Parks maar één of andere directeur van een autobedrijf? Etc.

Citaat:
Dan zal ie dus wel iets goeds hebben gedaan
Cirkelredenering.

Laatst gewijzigd op 14-12-2015 om 20:23.
Oud 14-12-2015, 20:21
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik weet trouwens wel waarom in 2015 dus Angela Merkel.

TIME heeft namelijk sinds 2013 voor 't eerst een vrouwelijke hoofdredacteur.
Oud 14-12-2015, 20:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Beetje elkaar de handjes boven het hoofd houden, typisch wijven!1!11!!!1
Oud 14-12-2015, 20:33
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, typisch dat het dan wéér een vrouw moet zijn!

Ik vind het wel stom dat geslacht uitmaakt, maar als mannelijke hoofdredacteuren 30 jaar lang gewoon alle relevante vrouwen negeren, tja. Ik denk niet dat ze 't expres doen, je focus ligt vanzelf meer bij je eigen demografische groep, maar dat maakt 't niet minder lame. Gelukkig worden organisaties steeds diverser (en gelukkig gaat dat ook gepaard met steeds minder bombarderie).
Oud 14-12-2015, 20:40
Dekaloog
Dekaloog is offline
Over bombarderie gesproken, dit was het Feminist Rage Onderwerp™ van vandaag:

"Vrouw wordt directeur!!!!!! Maar geen zorgen! Ze is wel nog vrolijk en gericht op haar kinderen."
Oud 14-12-2015, 20:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Daarnaast is er natuurlijk meer dan één belangrijk/invloedrijk mens per jaar. Dus de uiteindelijke keuze is meer afhankelijk van de jury. Waarom in '69 geen PotY voor Margaret Hamilton? Waarom in '55 niet Rosa Parks maar één of andere directeur van een autobedrijf? Etc.
Omdat het toen nog 'Man of the Year' heette en precies wat je zegt, de jury wel haar bekrompen redenen gehad zal hebben, behorende bij het tijdsbeeld. Vervelend, maar ja, dat is hindsight.
Oud 14-12-2015, 20:41
Dekaloog
Dekaloog is offline
Alleen nog even kijken wat Kazet laatst zei en dan is het weer klaar met het foeteren, beloofd.
Oud 14-12-2015, 20:43
Carn
Carn is offline
Brabanders zijn dan ook superieur. /ervaringsdeskundige.
Oud 14-12-2015, 20:51
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Over bombarderie gesproken, dit was het Feminist Rage Onderwerp™ van vandaag:

[afbeelding]

[afbeelding]

"Vrouw wordt directeur!!!!!! Maar geen zorgen! Ze is wel nog vrolijk en gericht op haar kinderen."
Nee.
Oud 14-12-2015, 20:53
Quis.
Quis. is offline
Heb jij plekken waar je je Feminist Rage kwijt kunt? Maar paar facebookvriendjes weten het nu wel van me, en ik wil niet op twitter, maar gelijkgestemden zouden wel eens fijn zijn.
Oud 14-12-2015, 21:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik botvier mijn Feminist Rage graag op mijn collega's. Allemaal schatjes van net 18 die ik meteen even laat wankelen op de fundering van hun verse stemrecht.
Oud 14-12-2015, 21:18
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Een tijdje terug las ik een artikel/onderzoek hierover, waarvan de crux was dat er veel minder vrouwen "aan de top" zijn voornamelijk doordat vrouwen minder ambitieus zijn en eerder hun carrière opgeven voor hun partner dan andersom. Maar hoe zwaar dit soort factoren wegen t.o.v. de sociaal-maatschappelijke factoren die jij aankaart kan ik niet goed beoordelen.
Ja, dat is moeilijk te beoordelen. Ik ben heel benieuwd hoe we over 30-40 jaar terugkijken op hoe 't nu is.

Semi-relevant: ik vind het interessant dat wanneer mensen een pseudoniem van 't tegenovergestelde geslacht nemen, het bij vrouwen meestal gaat over succes/werk/autoriteit en bij mannen meestal om seks/liefde/aandacht. En soms om emotionele connecties of mooi willen zijn. Geeft een beetje aan wat beide groepen sneller tekortkomen in de huidige maatschappij, of wat voor iedere groep (ogenschijnlijk) makkelijker te verkrijgen is.
Heb ook 't idee dat mannen minder snel een pseudoniem nemen en vraag me af hoe dat komt. Wordt meer op neergekeken, want verlies van mannelijkheid? Valt de ervaring tegen? Houden ze het gewoon beter geheim?

Maar goed, dat gaat verder helemaal niet meer over 't academische.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten