Advertentie | |
|
![]() |
|
Omdat ik Unilever een twijfelachtig bedrijf acht waar ik überhaupt geen hoge pet van op heb, dus sponsoring van iets dat mij aan het hart gaat, kunst, ervaar ik daarmee als pijnlijk. Ik weet niet of er belastinggeld heen moet, wat de voor- en nadelen daarvan zijn, etc.
Nogmaals, ik vind Unilever kut, joe. ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() In mijn 'sneue' (en toegegeven idealistische) wereld draait het in de kunstwereld om iets anders dan commercie, omdat ik vind dat kunst intrinsieke waarde heeft. Niet alles is in geld uit te drukken. Dat heeft geen fuck met elitarisme te maken. Ik snap ook wel dat musea (helaas) zelf geld binnen moeten halen (eigenlijk vind ik dat de toegang tot musea gratis moet zijn, zoals in Londen, maar dat zal wel weer een heel andere discussie losmaken ![]() (Misschien komt mijn aversie hiertegen deels ook doordat ik die hele marketing rondom voedsel best irritant vind. Ontbijtgranen van Bob de Bouwer, fruit in een knijpzakje van Totally Spies, blah. Straks een merk appels met een sticker van het Van Goghmuseum, omdat zij een Cézanne hebben met appels erop?) Citaat:
Bovendien hebben de bezuinigingen er in de cultuursector voor gezorgd dat er steeds minder (vaste) banen zijn. Er zijn óf veel tijdelijke functies -er wordt veel gewerkt op projectbasis, dat kan handig zijn, maar het betekent ook dat er weinig continuïteit is- óf er worden veel stage- of werkervaringsplekken aangeboden. En nadat je zulke werkervaring hebt opgedaan, is er geen geld om je aan te nemen, dan komt gewoon de volgende WO-opgeleide onbetaalde kracht weer binnen. Maar ik denk niet dat we het hier over eens gaan worden ![]()
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat laatste mag je natuurlijk vinden, en dat mijn grens enigszins arbitrair is, dat zal ook best. Dit soort grenzen zijn alleen nooit duidelijk te trekken. Het is niet zwart/wit. Er is een grijs gebied en niet iedereen zal het erover eens zijn waar dat grijs begint en eindigt. Dat is ook een beetje een gevoel. Dat is een enorme dooddoener, I know ![]() Ach ik weet het ook niet, misschien zou ik wel met alle liefde in een Geboorte van Venus-ijsje happen op vakantie in Florence ![]() Citaat:
Citaat:
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik op mijn periode op de HKU wel met wat muziek en theaterstudenten samengewerkt die er heilig van overtuigd waren dat wat zij maakten 'kunst' was en dat het daarom wel zou aanslaan, of dat het publiek dus wel zou komen. Ik chargeer nu maar als je ze vroeg of er nog optredens of voorstellingen op de planning stonden dan was het antwoord regelmatig iets in de lijn "uh, nee, want uh, ik regel dat niet, ik ben toch de kunstenaar hihi huhu".
Natuurlijk ook genoeg die wel gewoon goed hun shit voor elkaar hadden, inzien dat je als kunstenaar een 'ondernemer' bent, daarop goed acteren (je moet immers jezelf verkopen) en daardoor nu ook in hun vakgebied aan het werk zijn. Dus dat is een voorbeeldje 'mentaliteitsverschil' ![]()
||
Citaat:
![]() Dat betekent niet dat men zich daar niet in kan ontwikkelen (en daar ook moeite voor moet doen!), maar een echt goede ondernemer zijn kan niet iedereen denk ik. Het is natuurlijk ook achterlijk om ervan uit te gaan dat wat jij maakt automatisch aanslaat. Sterker nog, veel kunst/cultuur zal juist het brede publiek waarschijnlijk níet aanspreken ![]() Wat deed je trouwens op de HKU?
|||
Citaat:
Verder zie ik het maken van kunst niet heel veel anders als bijvoorbeeld topsport; het is een combinatie van inzet en talent en soms ook concessies doen. Als het maken van kunst je volledige bestaan moet verantwoorden en er is geen vraag naar dan heb je natuurlijk sowieso een groot probleem. Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik vind dat er sowieso vaak bij opleidingen te weinig wordt nagedacht hoe studenten na afstuderen hun plek gaan vinden binnen het werkveld. Bij mijn opleiding ook, héél veel theorie (en hoe je onderzoek moet doen), nauwelijks iets over hoe de kunstwereld nou eigenlijk werkt tegenwoordig en wat je daarin zou kunnen doen. Lekker, al die kennis (die overigens ook alweer mijn hoofd is uitgesijpeld), maar als je het onderzoek niet in wil heb je meer aan andere vaardigheden. Ah, ik wist niet dat dat ook bij de HKU kan. Leuk!
|||
Citaat:
Citaat:
En uh; natuurlijk heeft het een heel belangrijke rol. Maar hoe die rol zich verhoudt tot het huidige economisch/politieke klimaat is een ander opstel ;P
Laatst gewijzigd op 13-10-2016 om 13:51. |
![]() |
|
![]() |
Ik beschouw mezelf niet heel erg als een ondernemend type is de kunstwereld. Nu zit ik natuurlijk ook meer in de kunsteducatie dan in de uitvoerende kunst, maar dat heeft er grotendeels mee te maken dat ik vrij slecht ben in mezelf verkopen en in de kijker spelen. Aanpakken kan ik wel. En de houding die Carn beschrijft van de luie afwachtende HKU-theaterstudenten, klinkt vooral heel erg als Utrecht
![]() Wij kregen trouwens zeker voorbereidingslessen op de beroepspraktijk, met colleges over ondernemerschap en de ontwikkelingen in de kunstsector e.d. Maar nog steeds ben ik er geen ster in, helaas. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik heb nog steeds wel het gevóel dat er een verschil is, maar wat dat wezenlijke verschil nou precies is kan ik niet echt onder woorden brengen op het moment. Dus nu vind ik mezelf maar een beetje dom ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Zo vind ik het een fantastisch idee om een Lego Anne Frank huisje te verkopen, aangevuld met een leuke treinset en een Lego-concentratiekamp, dit om spelenderwijs de Holocaust te ontdekken. Maar ja, dit idee vangt al jaren bot
![]() ![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Godver
![]()
|
Ja, dat heb ik dus nu ook geleerd. Maar ja, internet lag eruit en ik had al een heel bericht geschreven, dus kon het ook niet al posten
![]() Waar dan tussendoor stallen?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|