Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2017, 09:03
Verwijderd
Citaat:
De vrouwen waar ik klantencontact mee heb zijn op één hand te tellen, maar het zijn louter competente professionals. Dat kan niet gezegd worden van een deel van de mannelijke klantencontacten.
Ik denk dat vrouwen in de IT ook veel meer te bewijzen hebben voor het idee, voor mij niet hoor, ik ga er vanuit dat iedereen een klungel is (ondergetekende incluis), dat heeft onze productie-omgeving al diverse rampen bespaard.

Verder heb ik gelukkig heel veel niet-IT-gerelateerde zaken waar ik me mee probeer te bemoeien, dingen zoals Koers 2020, goed werkgeverschap en werknemerschap, en loopbaanbeleid en professionalisering. Jammer genoeg zit onderwijskwaliteit er niet meer bij maar dat was ook een hele leuke groep (90% dames) die allemaal zó goed geïnformeerd waren en heel erg professioneel. Houd'rvan <3
Advertentie
Oud 15-03-2017, 15:41
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
dit is in dat licht heel interessant. ik kwam erachter dat ik onbewust toch een lichte voorkeur voor heteroseksualiteit heb, terwijl ik zelf homoseksueel ben, iedereen in mijn huishouden dat is en mijn twee vrienden die ik het vaakst zie ook. Best confronterend. Ik kan dan ook beter begrijpen hoe onbewust superraar mijn vader me vindt bijvoorbeeld.
"Your data suggest no automatic preference between Straight people and Gay people." Hoera.

Al helpt het mss dat ik hiervoor een andere test heb gedaan over huidskleur (lichte preference voor lichte huidskleur ) en ik nu de knopjes wat beter snapte.
Mijn domme brein is gauw misleid.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 16-03-2017, 17:53
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Op de school van mijn zoon is het vandaag geen seconde over de verkiezingen gegaan. Niet te geloven, het zijn allemaal kinderen die nu 14 zijn en als dit kabinet de rit gaat uitzitten dan zijn die mensen 18 en dus kiezers geworden. Als ik dan lees dat maar 66% van de jongeren is komen opdagen gister dan verbaast me dat dus niet.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 16-03-2017, 18:06
Verwijderd
Nou, post eerst z'n rooster maar eens dan.
Oud 16-03-2017, 18:46
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Het had vandaag gekund tijdens mentorles! Daar ging het vorige week wel over de Turken-rellen.

Ik weet wel dat het hele rooster dicht zit getimmerd en ze pas in de derde maatschappijleer krijgen, maar ik vind dat stom en onverstandig om hier niet veel meer aandacht aan te geven
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 16-03-2017, 18:47
Verwijderd
In de derde pas? Wauw.

Maar ja, tijdens mentorles zou ik het wel verwacht hebben.
Oud 16-03-2017, 19:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bij mijn oud huisgenoot op school (zij is docent) ging volgens mij de biologieles er aan, omdat de verkiezingen ook wel heel belangrijk waren
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-03-2017, 08:33
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Dekaloog naamzoek. Waarom staat de p van pedofilie eigenlijk niet in het rijtje van lgbtqiaetfc?
Oud 17-03-2017, 09:21
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Heb al een antwoord gevonden! Zag de vraag voorbij komen op twitter en schaamde me een beetje omdat ik het antwoord niet wist
Oud 17-03-2017, 10:33
Verwijderd
Grappig, wij hadden in huis dezelfde vraag gisteren, mijn buurman begeleidt enkele ex-TBS'ers, veroordeelde kinderverkrachters en het was naar aanleiding daarvan. De concensus hier in huis was dat het een reëel iets is en opzich niet problematisch maar dat actieve pedoseksualiteit dat wel is maar dat er vanwege het sociale stigma misschien geen letter aan wordt toegevoegd.

Misschien is het sowieso tijd voor een andere term dan een heleboel letters achter elkaar waarbij mensen tegenwoordig nog verontwaardigd zijn als je een letter vergeet ook. En te pas en te onpas de Engelse en de Nederlandse term door elkaar gebruiken.
Oud 17-03-2017, 10:50
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Misschien ben ik wat simpel, maar ik was in de veronderstelling dat de term 'mens' de lading reeds dekte.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 17-03-2017, 10:55
Verwijderd
Ja prima, maar als je het hebt over discriminatie van moslims heb je het natuurlijk niet over discriminatie van mensen. Specifieke zaken hebben een specifieke aanpak nodig. Als ik bij jou aankom met 'computer is stuk' ga je me ook glazig aan zitten kijken.
Oud 17-03-2017, 10:55
Verwijderd
Helemaal als ik daarna met een Casio FX82 aankom. Technisch gezien is computer stuk ja.
Oud 17-03-2017, 11:05
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Discriminatie op religieuze insteek, seksuele geaardheid, geslachtsidentiteit, of whatever is toch dekkend?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 17-03-2017, 12:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dekaloog naamzoek. Waarom staat de p van pedofilie eigenlijk niet in het rijtje van lgbtqiaetfc?
Omdat pedofielen ook door de lgbtq Community worden gestigmatiseerd. Meer dan biseksuelen en aseksuelen, die vooral ontkend worden.
Oud 17-03-2017, 13:20
Verwijderd
Zo lang de pedofielen vertegenwoordigd worden door mensen die er zo uitzien zal er ook niet veel begrip voor komen



En ja, dat is iemand op basis van uiterlijk en bijbehorende denkbeelden veroordelen
Oud 17-03-2017, 13:23
Verwijderd
En ook niet helemaal eerlijk, MARTIJN wilde daadwerkelijk seksuele relaties tussen kinderen en mensen juridisch en maatschappelijk normaliseren. Er zijn natuurlijk pedofielen die zich weliswaar seksueel aangetrokken voelen tot kinderen, maar die daar niets mee doen/die dat geen goed idee vinden.

Alhoewel ik het moreel verwerpelijk vind, heb ik wel te doen met die mensen, je zult het maar zijn. Kunnen ze natuurlijk ook niets aan doen.
Oud 18-03-2017, 00:31
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Zo lang de pedofielen vertegenwoordigd worden door mensen die er zo uitzien zal er ook niet veel begrip voor komen

[afbeelding]


En ja, dat is iemand op basis van uiterlijk en bijbehorende denkbeelden veroordelen
Ja, dan hebben ze met deze vent toch een betere verdediger:

Spoiler
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 18-03-2017, 08:17
Verwijderd
Citaat:

Alhoewel ik het moreel verwerpelijk vind, heb ik wel te doen met die mensen, je zult het maar zijn. Kunnen ze natuurlijk ook niets aan doen.
Dit heb ik ook. Iedereen die z'n poten niet thuis kan houden, mag van mij echter slot en grendel, maar ik heb ontzettend te doen met pedoseksuelen die niets strafbaars doen maar zich wel aangetrokken voelen tot kinderen. Je zult het maar zijn en er mee moeten dealen... Lijkt me afschuwelijk.
Oud 18-03-2017, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Ja, dan hebben ze met deze vent toch een betere verdediger:

Spoiler
Kweetniet of die beter is. Wordt op dit moment ook een beetje uitgekotst toch?
Oud 18-03-2017, 11:18
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dit heb ik ook. Iedereen die z'n poten niet thuis kan houden, mag van mij echter slot en grendel, maar ik heb ontzettend te doen met pedoseksuelen die niets strafbaars doen maar zich wel aangetrokken voelen tot kinderen. Je zult het maar zijn en er mee moeten dealen... Lijkt me afschuwelijk.
Helemaal mee eens.
Oud 18-03-2017, 15:31
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Heb al een antwoord gevonden! Zag de vraag voorbij komen op twitter en schaamde me een beetje omdat ik het antwoord niet wist
<3

Ik ga toch antwoord geven!

Citaat:
Dekaloog naamzoek. Waarom staat de p van pedofilie eigenlijk niet in het rijtje van lgbtqiaetfc?
Kort antwoord: vanwege het stigma.

Lang antwoord:

Spoiler


Moeilijk onderwerp. Veel mensen hebben er heftige gevoelens bij.

Kindermisbruik is sowieso een goede manier om iemand permanent stuk te maken. Ik denk dat veel pedofielen zelf ook misbruikt zijn als kind, en de aantrekkingskracht deels komt door een wens om het trauma te herbeleven, aan te raken, veilig te maken, zodat het kan helen. Maar het zal wel per persoon verschillen. Er is volgens mij nog niet zo veel onderzoek naar, ook omdat het natuurlijk erg moeilijk is om respondenten te vinden (behalve in het gevangenisstelsel, maar dat is niet representatief voor de hele groep).
Oud 18-03-2017, 15:44
Verwijderd
Ik denk dat het in gevangenissen om iets heel anders gaat. "Deze heeft iets gedaan wat nog erger is dan wat wij hebben gedaan, pak 'm". Voelen ze zich goed over zichzelf.
Oud 18-03-2017, 16:33
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik denk dat een ex-gevangene beter dan wij weet waar 't om gaat in gevangenissen.
Oud 18-03-2017, 16:35
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Maar ik geloof wel dat zelfvertrouwen ook een rol speelt, ja. Gewelddadige cluster 4-kindjes zijn ook vaak onzeker, wat ze dan onhandig uiten. Ongetwijfeld zal dat bij volwassenen ook soms zo werken.
Oud 18-03-2017, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat een ex-gevangene beter dan wij weet waar 't om gaat in gevangenissen.
Nee. Dat denk ik niet. En het is nog een drogreden ook.
Oud 18-03-2017, 16:47
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee. Dat denk ik niet.
Waarom niet?

Kennis van binnenuit lijkt me heel waardevol. Natuurlijk overzie je dan niet alles, maar ervaringsdeskundigen heten niet voor niets 'deskundigen'.
Oud 18-03-2017, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Omdat een treinreiziger die iedere dag met de trein van 8:08 reist ook niet kan bepalen of er veel vertraging is, ook niet als zijn trein iedere dag minimaal een half uur vertraging heeft.

Citaat:
Kennis van binnenuit lijkt me heel waardevol. Natuurlijk overzie je dan niet alles, maar ervaringsdeskundigen heten niet voor niets 'deskundigen'.
Het is ook wel waardevol, maar de meeste gevangenen zitten daar niet omdat het zulke mentaal gezonde mensen zijn die dit soort verbanden eenvoudig kunnen afleiden. En is een ervaringsdeskundige daadwerkelijk een deskundige? Kijk eens op D&A bijvoorbeeld
Oud 19-03-2017, 12:50
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
In mijn vakgebied wordt t zo uitgelegd: ervaring hebben is niet hetzelfde als ervaringsdeskundige zijn. Eerst zet je je ervaring om in ervaringskennis door over andere ervaringen te leren en vervolgens leer je hoe je die ervaringskennis kan gebruiken ten behoeve van anderen en word je ervaringsdeskundige. Even heel kort gezegd. Maar goed, dan gaat t om de functie ervaringsdeskundige en daar gaat t in deze discussie niet om, maar ik kon de kans niet laten liggen iets over mijn werk te vertellen
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 20-03-2017, 08:06
Verwijderd
Wat vinden jullie van het voorstel van Plasterk dat PvdA en Groen Links (en eventueel SP) samen moeten gaan? Ik vind het gevoelsmatig ronduit absurd maar merk dat ik het moeilijk vind onder woorden te brengen. Het komt in ieder geval extreem opportunistisch over; "we hebben flink verloren, laten we maar samengaan". Als Ajax een wedstrijd verliest stellen ze toch ook niet voor om met Feyenoord te fuseren?

Het is toch niet dat door het verlies van driekwart van je zetels, opeens je ideeën meer lijken op die van Groen Links? Of dat je je ideologie dan maar inwisselt om bij de grotere te horen? Ik kan me dat nog voorstellen als je verkiezing na verkiezing klein blijft, maar na één (weliswaar dramatisch) verlies?
Oud 20-03-2017, 09:25
Verwijderd
Tevens:

Oud 20-03-2017, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie van het voorstel van Plasterk dat PvdA en Groen Links (en eventueel SP) samen moeten gaan? Ik vind het gevoelsmatig ronduit absurd maar merk dat ik het moeilijk vind onder woorden te brengen. Het komt in ieder geval extreem opportunistisch over; "we hebben flink verloren, laten we maar samengaan". Als Ajax een wedstrijd verliest stellen ze toch ook niet voor om met Feyenoord te fuseren?
Wat een ridicule vergelijking

Citaat:
Het is toch niet dat door het verlies van driekwart van je zetels, opeens je ideeën meer lijken op die van Groen Links? Of dat je je ideologie dan maar inwisselt om bij de grotere te horen? Ik kan me dat nog voorstellen als je verkiezing na verkiezing klein blijft, maar na één (weliswaar dramatisch) verlies?
In het verleden zijn splinterpartijen vaker gefuseerd tot grotere units en dat was best succesvol. SGP had ook niet meer bestaan als het niet zo uit hardliners bestond.
Oud 20-03-2017, 09:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 20-03-2017, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Wat een ridicule vergelijking
Goed hè? Ergens zou ik het bij voetbal juist rationeler vinden; je wilt graag winnen en welke kleur shirt iemand aanheeft maakt niet uit. Maar voetbal is niet rationeel en die kleur shirt maakt juist wel heel veel uit voor de fans (mijzelf incluis).


Citaat:
In het verleden zijn splinterpartijen vaker gefuseerd tot grotere units en dat was best succesvol. SGP had ook niet meer bestaan als het niet zo uit hardliners bestond.
Ik weet niet of splinterpartijen hier juist is, maar CDA is een voorbeeld dat zeker succes heeft gehad. Ik zeg ook niet dat het niet werkt of zo. Ik vind het vreemd dat je de verkiezingen ingaat met een bepaald gedachtengoed, en bij groot verlies opeens van dat gedachtengoed wilt afwijken.

Van de andere kant: liever niet precies jouw gedachtengoed, maar iets wat er dicht in de buurt zit, dat wordt uitgevoerd, dan helemaal geen macht hebben en afhankelijk zijn van anderen. Dat snap ik ook wel weer.

Het is vooral dat PvdA op 2002 (en dat waren nogal aparte verkiezingen, Fortuyn vs Melkert en dan ook nog Fortuyn gaan hemelen) na nooit minder dan 30 zetels heeft gehad tot nu. Gewoon stevig oppositie gaan voeren en er van uit gaan dat een veelpartijenkabinet toch wel onderuit gaat. Dan zit je zo maar weer boven de 20 zetels. Strategisch gezien zit de PvdA helemaal niet in de goede positie om nu opeens te gaan fuseren.
Oud 20-03-2017, 11:07
Verwijderd
Deze dan?

Oud 20-03-2017, 11:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat kind moet gewoon harde klappen hebben.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 20-03-2017, 12:09
Verwijderd
Dan maar een klassiekertje van stal halen.

Oud 20-03-2017, 12:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hou op
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 20-03-2017, 13:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline


In dezelfde categorie:
https://www.facebook.com/viralthread...8474559325230/
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 20-03-2017, 15:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat vinden jullie van het voorstel van Plasterk dat PvdA en Groen Links (en eventueel SP) samen moeten gaan? Ik vind het gevoelsmatig ronduit absurd maar merk dat ik het moeilijk vind onder woorden te brengen. Het komt in ieder geval extreem opportunistisch over; "we hebben flink verloren, laten we maar samengaan". Als Ajax een wedstrijd verliest stellen ze toch ook niet voor om met Feyenoord te fuseren?

Het is toch niet dat door het verlies van driekwart van je zetels, opeens je ideeën meer lijken op die van Groen Links? Of dat je je ideologie dan maar inwisselt om bij de grotere te horen? Ik kan me dat nog voorstellen als je verkiezing na verkiezing klein blijft, maar na één (weliswaar dramatisch) verlies?
Ik vind het stom. Ik stem PvdA omdat ik het met hun standpunten eens ben of iig grotendeels. Als ik GroenLinks wil, had ik dat wel gestemd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-03-2017, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het stom. Ik stem PvdA omdat ik het met hun standpunten eens ben of iig grotendeels. Als ik GroenLinks wil, had ik dat wel gestemd.
In Nederland bestaat de regering uit een coalitie en je krijgt dus nooit helemaal wat je wilt. Wat er nu voorgesteld wordt door Plasterk kan volgens mij niet zomaar maar als het via de normale vastgelegde weg via de algemene ledenvergadering wordt vastgesteld lijkt me er niets mis mee. Je kan kiezen denk ik, een beetje linkse dingen of geen PvdA meer. Dan zou ik voor het eerste geval gaan.
Oud 20-03-2017, 17:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
If your slate is clean, then you can throw stones. If your slate is not, then LEAVE HER ALONE.

Oh, Ted
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-03-2017, 19:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nu in YouTube versie

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-03-2017, 20:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Die heb ik dit weekend gezien ja, nnng
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-03-2017, 20:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zit echt nagelbijtend te kijken
Oud 21-03-2017, 20:59
Abby.
Abby. is offline
Ik vind hem wel meevallen Veel zijn te obvious, en bij de meesten denk ik vooral "nou en?"
Oud 21-03-2017, 23:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je bent gewoon heel zen
Oud 22-03-2017, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Nu in YouTube versie

[filmpje]
Ik had m inderdaad op facebook gezien, kon hem niet op youtube vinden en ben maar gifjes gaan posten

Ik vind hem niet zo zeer irritant, ik heb juist heel hard gelachen. Die tomaat, hilarisch
Oud 22-03-2017, 20:13
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik heb een baan (fulltime), maar de kinderopvangkosten (voor drie dagen) zijn hoger dan mijn nettoloon. Met toeslag verdien ik dan netto nog ruim onder het wettelijk minimumloon. Supergrappig haha.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 22-03-2017, 20:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
kinderen zijn dan ook geen verstandige financiële investering!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.