Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2019, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Het is ook wel enorm chaos en onduidelijk en ruk op mijn werk. Probleem is dat het op dit moment nergens goed geregeld is. Overal gaan collega's lopen, niet alleen bij ons. Collega vertrekt naar een grotere organisatie waar ze al vier keer dezelfde vacature heeft gezien en die kwam nu weer voorbij, maar dan voor meer uren dan bij ons. Ze vraagt zich dan ook niet af waarom die vacature al vier keer voorbij komt. De organisatie waar ik bij zit is echt heel fijn en neemt haar werknemers heel serieus, dat is wel al echt enorm welkome afwisseling tegenover waar ik vandaan kom. Ik merk wel dat het echt enorm vermoeiend is dat het nooit ophoudt en dat ik me wel eens afvraag wat ik zou gaan doen als ik uit de zorg weg zou gaan. Als we zometeen weer een eigen huis hebben en dat loopt allemaal, moet ik wel eens wat zaken gaan overwegen want ik hou dit geen 10 jaar vol.
Wat ik wel grappig vind, is dat ik een week ofzo geleden zeg "Je neemt je sores mee, want het is persoonlijke sores of sectorsores" en daarvan werd gezegd "ja euh, dat kan je niet voor mij bepalen" en dan krijg ik toch weer lekker gelijk, ook al was ik aan het generaliseren.

Zelfde met onderwijs; "Nieuwe werkgever is ZOVEEL beter en relaxter dan oude werkgever!" (Psychopath naamzoek) en toch komt het ALTIJD weer op hetzelfde neer.

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat jij, Caro, iets verkeerd doet, absoluut niet. In tegendeel zelfs. Geldt ook voor Wolter; Het kan prima zijn dat jij precies in je hoofd hebt hoe het wel moet, maar zo werkt die shit gewoon.
Advertentie
Oud 02-10-2019, 20:07
Verwijderd
Ik weet echt wel dat persoonlijke shit altijd mee komt, ik heb dit echt al wel meerdere keren ervaren en ben niet zo naïef dat ik anders beweer.

Ik weet niet of ik het trek om tien jaar nog in dezelfde sectorsores te zitten. Ik zie wat het met mijn moeder heeft gedaan, die veel te lang in de zorg is gebleven (en nog steeds zit), zij is erg bitter over collega's en haar werkgever en kan onmogelijk geloven dat het ook anders kan. Als ik van de sores af wil, moet ik uit de zorg stappen en daar ben ik me echt wel van bewust. Maar dat is nogal een ding want he, ik ben er goed in en vind dat waar het om gaat ook echt enorm leuk. Maar alle sectorsores maakt het zwaar en vermoeiend en vervelend.
Oud 02-10-2019, 20:30
Verwijderd
Neenee, het is ook niet een aanval eah, ik wilde alleen mijn punt illustreren dat die gedachten van mij hierover niet zomaar uit de lucht komen vallen maar ingegeven door het sponzen van informatie van anderen hierover en een beetje inzicht hebben in de menselijke psyche.

Sterker nog, ik weet dat dit bij mij ook enorm zou spelen als ik naar een andere werkgever zou gaan, "het is overal hetzelfde". En ja dat is een generalisatie en er zijn echt wel uitzonderingen, maar het cliché "Het gras is altijd groener aan de overkant." heeft best wel een basis in de waarheid.
Oud 02-10-2019, 20:50
Verwijderd
Tis inderdaad altijd groener aan de andere kant. Met of zonder persoonlijke dan wel sector sores.

Al weet ik nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan dat al het gras in de wijde omgeving geel en bruin en dor en ondergescheten is.
Oud 02-10-2019, 20:51
Verwijderd
Maar misschien moet ik ophouden met proberen iets zinnigs te zeggen want ik ben doodmoe.
Oud 02-10-2019, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Tis inderdaad altijd groener aan de andere kant. Met of zonder persoonlijke dan wel sector sores.

Al weet ik nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan dat al het gras in de wijde omgeving geel en bruin en dor en ondergescheten is.
Ik denk dat het je instelling is. Je kan hooguit ervoor zorgen dat jouw stukjes gras goed verzorgd zijn als jij aan de beurt bent. Soms behaal je een succesje en dan steek je mensen aan, maar goedkope hoeren die een soort superschijt hebben met benzine erin waardoor het ook dood blijft kan je niet tegenop vechten, schouders ophalen en doorgaan.
Oud 02-10-2019, 21:30
Verwijderd
Ja, precies was deadlock zegt inderdaad. Je eigen dingen goed doen. Overigens weet ik het sindskort zeker dat ik niet zal sterven met het beroep wat ik nu heb. Op een vreemde manier geeft me dat rust.
Oud 02-10-2019, 21:31
Verwijderd
Waarbij ik trouwens niet wil zeggen dat vechten geen zin heeft. Ik vecht heel veel van battles waarvan ik denk dat het de moeite waard is, of vanwege m'n principes (wij filteren internet niet en daarmee basta!), en ik hou van het politieke spel, ik ben goed in de achterkamertjespolitiek, en mensen in een door henzelf gegraven gat te laten lopen terwijl ze hun ogen wijd opengesperd hebben en ik ze waarschuw dat ze in een zelf gegraven gat aan het lopen zijn, is een soort van tweede natuur geworden. Binnen onze eigen organisatie dan maar daar heb ik dan ook een bak met zelfvertrouwen.

Maargoed, ik hou ook wel van een portie drama en kan daar goed mee omgaan, ook met m'n eigen drama, dus misschien heb ik ook wel makkelijk praten over het voeren van dat soort gevechten.
Oud 02-10-2019, 21:41
Verwijderd
Ik praat jullie binnenkort daar wel over bij.
Oud 02-10-2019, 21:42
Destruct!
Destruct! is offline
ouch
Oud 02-10-2019, 21:45
Verwijderd
Ik vind jullie lief en een extra kusje voor vera. Ik ga slapen en reageer binnenkort wel weer. Wel goed spul om over na te denken.
Oud 02-10-2019, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Maar misschien moet ik ophouden met proberen iets zinnigs te zeggen want ik ben doodmoe.
Nou daar is geen proberen bij hoor, gaat je vrij aardig af
Oud 03-10-2019, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Nou daar is geen proberen bij hoor, gaat je vrij aardig af
Dank je wel Ik was echt enorm moe gisteren. Och.

blaat

Laatst gewijzigd op 04-10-2019 om 12:09.
Oud 03-10-2019, 22:56
Positive mind
Positive mind is offline
Heel grof gezegd dit misschien: maar klinkt alsof je te slim bent voor dit werk. Niet dat je het werk alleen kunt doen als je dom bent, maar het klinkt wel alsof je het gemiddelde niveau van je collega’s flink omhoog haalt. Ooit over nagedacht om hogerop te gaan?
Oud 03-10-2019, 22:56
Positive mind
Positive mind is offline
Dit is btw een stronken advies, in mijn hoofd klinkt het heel logisch, maar misschien is het poep.
Oud 04-10-2019, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Heel grof gezegd dit misschien: maar klinkt alsof je te slim bent voor dit werk. Niet dat je het werk alleen kunt doen als je dom bent, maar het klinkt wel alsof je het gemiddelde niveau van je collega’s flink omhoog haalt. Ooit over nagedacht om hogerop te gaan?
Story of my life. "Als deadlock uitvalt dan kunnen we niets meer"
Euh, nee, jullie hebben een peperdure externe consultant in dienst, misschien moet je het omdraaien; al die oplossingen en bende had anders een extern iemand voor aangetrokken moeten worden, misschien moet je gewoon een externe organisatie achter de hand houden voor support? Maar dat is nu eindelijk wel geland.
Oud 04-10-2019, 19:39
Verwijderd
Nee, ik ben niet slimmer dan mijn collega's. Op dit moment komt het vooral neer op dat ik degene ben met ervaring in de zorg. Er wordt weinig nagedacht over hoe zaken anders of handiger kunnen omdat er weinig ruimte voor is. Degene die het langst in de zorg zit, ben ik. En ik kom nog maar net kijken. Ik heb een bepaalde kijk op zaken omdat ik wéét dat het anders kan. Mijn collega's komen óf net van school af, óf hebben al in geen 8432 miljoen jaar meer in de zorg gewerkt óf (oké, ik heb één collega die wel heel dom is) zijn te dom. Als je niet wéét dat het anders kan, ga je ook niet op zoek naar iets anders. Al helemaal niet als je toch al overloopt want ouders over de zeik, afspraken die niet nagekomen worden, team dat uit elkaar valt en cliënten die verzorgd moeten worden. Dan ben je blij dat je de zaak draaiende houdt. Maar zoals het er nu naar uit ziet, blijft dat komen en gaan van collega's de komende tien jaar nog wel zo in de zorg en ik weet oprecht niet of ik dat wel kan.
Oud 04-10-2019, 21:13
Destruct!
Destruct! is offline
Deadlock wordt treinmachinist.
Oud 04-10-2019, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Kan niet meer. Oncorrigeerbare blindheid begint een beetje toe te slaan.
Oud 04-10-2019, 23:29
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Kan niet meer. Oncorrigeerbare blindheid begint een beetje toe te slaan.
Jammer, RIP.
Oud 05-10-2019, 00:00
Positive mind
Positive mind is offline
Dan maar hoofdconducteur
Oud 05-10-2019, 06:28
Haller
Haller is offline
Citaat:
Dan maar hoofdconducteur
Als je mij maar niet uit de trein tyft omdat ik geen kaartje heb.
Oud 05-10-2019, 06:29
Haller
Haller is offline
Citaat:
Op de S.T.A.R. van Stadskanaal naar Veendam
Oud 05-10-2019, 09:14
Verwijderd
Daar heb ik al eens een trein bestuurd
Oud 05-10-2019, 12:03
Destruct!
Destruct! is offline
Bas' locomotief avonturen
Oud 05-10-2019, 12:04
Destruct!
Destruct! is offline
knetterleuk
Oud 05-10-2019, 12:07
Verwijderd
Evenals het Smalspoormuseum in Erica. Erica is een soort heide, voordat je denkt dat er een museum in een of andere obese Drentin is gebouwd.
Oud 05-10-2019, 12:12
Haller
Haller is offline
Citaat:
Evenals het Smalspoormuseum in Erica. Erica is een soort heide, voordat je denkt dat er een museum in een of andere obese Drentin is gebouwd.
Ik heb vriendjes op de hei bij Erica
Oud 05-10-2019, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vriendjes op de hei bij Erica
Mijn oprechte deelneming maar ik had van de hoofdheikneuter ook niets anders verwacht
Oud 05-10-2019, 15:18
Tigerly
Tigerly is offline
Tsjaaaaaaa en dan doe je je allereerste freelance klus en dan bieden ze je binnen een maand een vaste baan aan!
Oud 05-10-2019, 18:31
Verwijderd
Citaat:
voordat je denkt dat er een museum in een of andere obese Drentin is gebouwd.
Oud 05-10-2019, 21:26
Verwijderd
Ik was er zelf ook vrij content mee
Oud 05-10-2019, 22:09
Verwijderd
En terecht! Lang over nagedacht?
Oud 05-10-2019, 22:23
Verwijderd
Nee, en dat was ook waarom ik zo content was
Oud 05-10-2019, 22:26
Verwijderd
Snap ik
Oud 05-10-2019, 22:34
Destruct!
Destruct! is offline
Ik wil ook deelnemen aan het gesprek, maar ik heb niks te zeggen.
Oud 05-10-2019, 22:42
Verwijderd
Leuk dat je toch mee doet.
Oud 05-10-2019, 22:43
Not for Sale
Not for Sale is offline
Beetje werken dit dat
Oud 05-10-2019, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Tsjaaaaaaa en dan doe je je allereerste freelance klus en dan bieden ze je binnen een maand een vaste baan aan!
En wat denkst do d'rvan?
Oud 05-10-2019, 22:59
Destruct!
Destruct! is offline
Ik reed vandaag de DDZ naar Zwolle. Ik arriveerde in Zwolle. Nadat ik gestopt ben en de ATB uit heb gedaan, dronk ik lekker een kopje koffie met mijn medemachinisten. Vervolgens reed ik de ICMm van Zwolle naar Utrecht Centraal, maar de ATB deed het niet. Dus hadden we vertraging.
Oud 06-10-2019, 07:22
Methuselah
Methuselah is offline
Inmiddels bijna acht maanden op nieuwe job. Content mee, erg tevreden.

Van de collega's is er weliswaar nog niemand waar ik een echt goeie band mee heb, maar ze vallen allemaal wel goed mee, door de band genomen, en mijn werk is ook afwisselend en interessant.

Ben wel aan't aftellen naar wanneer ik m'n nieuwe auto krijg.
Oud 06-10-2019, 10:44
WolterB
WolterB is offline
Gisteren gelijk al bedrijfsuitje gehad van nieuwe werk en was echt super tof
Merk aan alles dat het een klein bedrijf is, mensen gaan heel anders met elkaar om en de sfeer is veel gemoedelijker dan wat ik gewend was, past veel beter bij me
Oud 06-10-2019, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ik vind jullie lief en een extra kusje voor vera. Ik ga slapen en reageer binnenkort wel weer. Wel goed spul om over na te denken.
(K)
Oud 06-10-2019, 11:19
Verwijderd
Vera laat eens weten hoe het met jou gaat?
Verwijderd
Citaat:
Ja, wat denk je er van? Dat kan toch helemaal niet meer Of wel?
Verwijderd
Citaat:
Inmiddels bijna acht maanden op nieuwe job. Content mee, erg tevreden.

Van de collega's is er weliswaar nog niemand waar ik een echt goeie band mee heb, maar ze vallen allemaal wel goed mee, door de band genomen, en mijn werk is ook afwisselend en interessant.

Ben wel aan't aftellen naar wanneer ik m'n nieuwe auto krijg.
Goeeed!
Oud 06-10-2019, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Gisteren gelijk al bedrijfsuitje gehad van nieuwe werk en was echt super tof
Merk aan alles dat het een klein bedrijf is, mensen gaan heel anders met elkaar om en de sfeer is veel gemoedelijker dan wat ik gewend was, past veel beter bij me
Goed om te horen Wolter! Fijn dat je het nu meer naar het zin hebt.
Oud 06-10-2019, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Vera laat eens weten hoe het met jou gaat?
Ik stuur je even een PM ivm herkenbaarheid.
Oud 06-10-2019, 12:48
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
En wat denkst do d'rvan?
Citaat:
Ja, wat denk je er van? Dat kan toch helemaal niet meer Of wel?
Ja nee, ik moet het ook niet doen, hoe leuk het ook is. In januari ga ik gewoon weer ergens anders de boel op stelten zetten.
Oud 06-10-2019, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Ja nee, ik moet het ook niet doen, hoe leuk het ook is. In januari ga ik gewoon weer ergens anders de boel op stelten zetten.
Oh jah, ik heb bedacht dat we je vriend D en de zoon van Charles moeten laten netwerken. P doet dingen in de theatertechniek en hij is goed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten