Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet echt wel dat persoonlijke shit altijd mee komt, ik heb dit echt al wel meerdere keren ervaren en ben niet zo naïef dat ik anders beweer.
Ik weet niet of ik het trek om tien jaar nog in dezelfde sectorsores te zitten. Ik zie wat het met mijn moeder heeft gedaan, die veel te lang in de zorg is gebleven (en nog steeds zit), zij is erg bitter over collega's en haar werkgever en kan onmogelijk geloven dat het ook anders kan. Als ik van de sores af wil, moet ik uit de zorg stappen en daar ben ik me echt wel van bewust. Maar dat is nogal een ding want he, ik ben er goed in en vind dat waar het om gaat ook echt enorm leuk. Maar alle sectorsores maakt het zwaar en vermoeiend en vervelend. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Neenee, het is ook niet een aanval eah, ik wilde alleen mijn punt illustreren dat die gedachten van mij hierover niet zomaar uit de lucht komen vallen maar ingegeven door het sponzen van informatie van anderen hierover en een beetje inzicht hebben in de menselijke psyche.
Sterker nog, ik weet dat dit bij mij ook enorm zou spelen als ik naar een andere werkgever zou gaan, "het is overal hetzelfde". En ja dat is een generalisatie en er zijn echt wel uitzonderingen, maar het cliché "Het gras is altijd groener aan de overkant." heeft best wel een basis in de waarheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarbij ik trouwens niet wil zeggen dat vechten geen zin heeft. Ik vecht heel veel van battles waarvan ik denk dat het de moeite waard is, of vanwege m'n principes (wij filteren internet niet en daarmee basta!), en ik hou van het politieke spel, ik ben goed in de achterkamertjespolitiek, en mensen in een door henzelf gegraven gat te laten lopen terwijl ze hun ogen wijd opengesperd hebben en ik ze waarschuw dat ze in een zelf gegraven gat aan het lopen zijn, is een soort van tweede natuur geworden. Binnen onze eigen organisatie dan maar daar heb ik dan ook een bak met zelfvertrouwen.
Maargoed, ik hou ook wel van een portie drama en kan daar goed mee omgaan, ook met m'n eigen drama, dus misschien heb ik ook wel makkelijk praten over het voeren van dat soort gevechten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Euh, nee, jullie hebben een peperdure externe consultant in dienst, misschien moet je het omdraaien; al die oplossingen en bende had anders een extern iemand voor aangetrokken moeten worden, misschien moet je gewoon een externe organisatie achter de hand houden voor support? Maar dat is nu eindelijk wel geland. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, ik ben niet slimmer dan mijn collega's. Op dit moment komt het vooral neer op dat ik degene ben met ervaring in de zorg. Er wordt weinig nagedacht over hoe zaken anders of handiger kunnen omdat er weinig ruimte voor is. Degene die het langst in de zorg zit, ben ik. En ik kom nog maar net kijken. Ik heb een bepaalde kijk op zaken omdat ik wéét dat het anders kan. Mijn collega's komen óf net van school af, óf hebben al in geen 8432 miljoen jaar meer in de zorg gewerkt óf (oké, ik heb één collega die wel heel dom is) zijn te dom. Als je niet wéét dat het anders kan, ga je ook niet op zoek naar iets anders. Al helemaal niet als je toch al overloopt want ouders over de zeik, afspraken die niet nagekomen worden, team dat uit elkaar valt en cliënten die verzorgd moeten worden. Dan ben je blij dat je de zaak draaiende houdt. Maar zoals het er nu naar uit ziet, blijft dat komen en gaan van collega's de komende tien jaar nog wel zo in de zorg en ik weet oprecht niet of ik dat wel kan.
|
![]() |
|
Inmiddels bijna acht maanden op nieuwe job. Content mee, erg tevreden.
![]() Van de collega's is er weliswaar nog niemand waar ik een echt goeie band mee heb, maar ze vallen allemaal wel goed mee, door de band genomen, en mijn werk is ook afwisselend en interessant. Ben wel aan't aftellen naar wanneer ik m'n nieuwe auto krijg. ![]()
|
Gisteren gelijk al bedrijfsuitje gehad van nieuwe werk en was echt super tof
![]() Merk aan alles dat het een klein bedrijf is, mensen gaan heel anders met elkaar om en de sfeer is veel gemoedelijker dan wat ik gewend was, past veel beter bij me ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |