Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2003, 17:21
Qamra
Qamra is offline
Hoe snel groeien dreads eigenlijk? Kheb mijn vlechtjes afgeknipt en dat staat ook heel leu kdat korte.. Maar ik wil modepolitie-meid-lange-dreads...

Dan kan ik zeker beter eerst mijn haar laten groeien?

*zet dilemma-blik op*
Oud 04-05-2003, 11:57
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 03-05-2003 @ 13:59:
touwtjes: die mollen je haar niet zo snel, en dr blijft minder troep in hangen en als de touwtjes goed bevestigd zijn dan blijven ze veel beter zitten dan elastiekjes
dankjewel
Oud 04-05-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 03-05-2003 @ 18:21:
Hoe snel groeien dreads eigenlijk? Kheb mijn vlechtjes afgeknipt en dat staat ook heel leu kdat korte.. Maar ik wil modepolitie-meid-lange-dreads...

*zet dilemma-blik op*
tja maar dat is patty zomer, en die heeft die dreads al jaaaaren, vandaar dat ze zo mooi zijn..
Oud 04-05-2003, 12:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hermione schreef op 04-05-2003 @ 12:59:
tja maar dat is patty zomer, en die heeft die dreads al jaaaaren, vandaar dat ze zo mooi zijn..
Maar ze zijn zo lang.. Grr.. *kill*
Oud 04-05-2003, 12:01
Verwijderd
ja en mooi.......
Oud 04-05-2003, 12:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hermione schreef op 04-05-2003 @ 13:01:
ja en mooi.......
Mwoeah... Ben meer jaloers op d'r lengte dan de "mooiïgheid" van die dingen...
Oud 04-05-2003, 12:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:

*zet dilemma-blik op*
ja kdenk dat je beter je haar nog effies laat groeien, dan zit je niet eerst met die stomme tussenlengte.
hoewel mijn dreads nog wel veel gegroeid zijn, heb ze al een paar keer moeten bijknippen.
Oud 04-05-2003, 15:11
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:

*zet dilemma-blik op*
'

Ik wil ook zulke dreads

als ik ze nu weer neem ga ik ze ECHT niet meer afknippen, heb nu al 2x die fout gemaakt en alleen maar spoijt gehad
Oud 04-05-2003, 15:32
Jules
Jules is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 04-05-2003 @ 16:11:
'

Ik wil ook zulke dreads

als ik ze nu weer neem ga ik ze ECHT niet meer afknippen, heb nu al 2x die fout gemaakt en alleen maar spoijt gehad
Ik wil ze dr uitkammen, maar er viel gisteren uit een puntje van een dread zomaar een klontje haar dus ik ben bang dat als ik ze eruit haal ik .. niks over hou zegmaar. Of valt dat mee?
Oud 04-05-2003, 15:35
the exploding boy
Citaat:
Sooz schreef op 04-05-2003 @ 16:32:
Ik wil ze dr uitkammen, maar er viel gisteren uit een puntje van een dread zomaar een klontje haar dus ik ben bang dat als ik ze eruit haal ik .. niks over hou zegmaar. Of valt dat mee?
Al je losse haren die erin zitten die zullen er idd uitvallen en het kan veel zijn, maar ook heel weinig. Bij mij viel het mee. Ligt er helemaal aan.
Oud 05-05-2003, 09:09
Paris
Paris is offline
Okeej hier komt een berichie die ik ook op de 1e page had zien staan en ze kreeg geen goed antwoord dus ik d8 ik zet m ff voor haar hier heen en dan krijgt ze vast wel antwoord.

smilegirl
15V - Lid

gepost op 19-03-2002 @ 19:14

--------------------------------------------------------------------------------
hoi allemaal.
ja heb eigenlijk een vraagje.
ik wil graag dreads maar mijn zus heeft het gehad en heeft ze maar een week in gehad omdat ze hoofdpijn had.
wat zijn jullie ervaringen met dreads??
en hoe was je ze eigenlijk??
nu heb ik wel over nepdreads niet die met j eigen haar.
graag reactie!!
Oud 05-05-2003, 10:41
Qamra
Qamra is offline
Hoezo geen goed antwoord... :{
Oud 05-05-2003, 11:19
Paris
Paris is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 05-05-2003 @ 17:41:
Hoezo geen goed antwoord... :{
Ik bedoel geen antwoord, alleen iets van er is ook een dreadstopic post het daar maar enz. maar t was een oud topic ben ik 8ergekomen, ze heeft al dreads dus reageren is nie meer nodig.
Oud 06-05-2003, 13:48
Drez
Drez is offline
mag ik antwoord?
Oud 06-05-2003, 14:07
the exploding boy
Citaat:
dReZ schreef op 06-05-2003 @ 14:48:
mag ik antwoord?
lees het topic door, werk je dreads uitgroei bij, knip je haken er gewoon af en easy your attitude
Oud 06-05-2003, 14:18
Drez
Drez is offline
ja hallo staat er dus niet in hoor... maargoed. als ik ze eraf knip vallen ze uitelkaar en dan hangen ze nog aan 3 haren dus dat lijkt me een goed idee! bedankt!
Oud 06-05-2003, 14:27
Jules
Jules is offline
Citaat:
dReZ schreef op 06-05-2003 @ 15:18:
ja hallo staat er dus niet in hoor... maargoed. als ik ze eraf knip vallen ze uitelkaar en dan hangen ze nog aan 3 haren dus dat lijkt me een goed idee! bedankt!

Je moet je lussen bovenaan uh..wrijven.. staat wel op dreadheadhq ook, dread tussen 2 vingers (daar waar ze aan je hand vastzitten) doen en dan over je hoofd wrijven zodat 'ie gaat dreaden. En dan komt je losse haar er ook bij
Oud 06-05-2003, 14:36
Drez
Drez is offline
kzal wel gewoon naar de kapper moeten... helpt toch allemaal niet ze zijn vet slordig
Oud 06-05-2003, 16:43
the exploding boy
Citaat:
dReZ schreef op 06-05-2003 @ 15:36:
kzal wel gewoon naar de kapper moeten... helpt toch allemaal niet ze zijn vet slordig
als je goed zou lezen dan zou je zien dat het er wel staat.

Even duidelijker dan maar; als je lussen hebt halverwege je dreads kun je ze er gewoon afknippen en dan is je dread nog gewoon recht etc. Als je idd lussen aan de bovenkant hebt kun je het beste zoals ik al zei uitgroei bijwerken door je dreads te pakken ongeveer 3 cm ofzo van je hoofdhuid af en dan in rondjes wrijven over je hoofdhuid heen. Dan blijven ze even dik en krijg je niet van die gekke deuken erin. als er na een tijdje nog losse lussen uitsteken en je uitgroei is alweer vervilt dan kun je die lussen er gewoon weer afknippen. duidelijk zo?
Oud 06-05-2003, 19:19
Drez
Drez is offline
jaaaa maaaaar jij hebt mijn dreads nooit gezien nadat je ze gezet hebt ze zien der niet uit... vet dun bovenaan enzo.... en haken ja naja...
Oud 07-05-2003, 07:25
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dReZ schreef op 06-05-2003 @ 20:19:
jaaaa maaaaar jij hebt mijn dreads nooit gezien nadat je ze gezet hebt ze zien der niet uit... vet dun bovenaan enzo.... en haken ja naja...
Olga weet waar ze het over heeft, dus niet zeuren dat het toch niet werkt. Eerst proberen, daarna mag je pas zeuren..
Oud 07-05-2003, 08:43
the exploding boy
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 07-05-2003 @ 08:25:
Olga weet waar ze het over heeft, dus niet zeuren dat het toch niet werkt. Eerst proberen, daarna mag je pas zeuren..

En idd gewoon proberen. Ik zeg toch dat je ze dikker kunt krijgen door over je hoofdhuid te draaien in rondjes? Waarom zou je het dan niet proberen. En ik weet ook hoe lussen eruit zien, dus doe maar gewoon
Oud 07-05-2003, 12:58
Drez
Drez is offline
okee sorriej hoor...
tis gewoon dat ik al vet veel geprobeerd heb enzo...
en kep vnochtend een zooj lussen erafgeknipt (en die zitten echt aan ELKE dread hoor magoed) heh, maar kijk, ze zijn nu al 3cm bovenaan ofzo vet dun dus dat komt sowieso toch al niet meer goed dan?
Oud 07-05-2003, 13:11
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
ik wil eigenlijk ook al best lang dreads maken maar mijn haar is nog te kort (6 cm is te kort toch?) en daarom kan het nog niet.
toen ik zei dat ik ze wou begon mijn moeder me echt uit te lachen en ze zei dat ze dan niet meer met mij over straat wilde, blablabah.. en dat heel veel mensen je al niet moeten (baantjes en zo) omdat je dreads hebt. die mensen denken dat het onverzorgd is, mja dat is het juist niet dacht ik maargoed. ik wil dus aan de mensen die dreads hebben vragen of jullie er wel een last van hebben dat je dreads hebt. zeg maar: nee
Oud 07-05-2003, 13:33
the exploding boy
Citaat:
dReZ schreef op 07-05-2003 @ 13:58:
okee sorriej hoor...
tis gewoon dat ik al vet veel geprobeerd heb enzo...
en kep vnochtend een zooj lussen erafgeknipt (en die zitten echt aan ELKE dread hoor magoed) heh, maar kijk, ze zijn nu al 3cm bovenaan ofzo vet dun dus dat komt sowieso toch al niet meer goed dan?
Tuurlijk wel. Gewoon bij 3 cm je haar pakken en dan in rondjes HARD ove rje hoord draaien en dan raakt het in de knoop en vervilt het echt snel. Ze worden dan ook weer stuk dikker.

Gewoon proberen.

En voor die meisjes hierboven; ik heb er nooit last mee gehad met werken ofzo. Zolang je ze goed verzorgt zien ze er mooi uit, je moet natuurlijk niet van die vieze klonten in je haar hebben hangen das
Oud 07-05-2003, 13:39
Jules
Jules is offline
Citaat:
liesbethlykke schreef op 07-05-2003 @ 14:11:
ik wil dus aan de mensen die dreads hebben vragen of jullie er wel een last van hebben dat je dreads hebt. zeg maar: nee
Nee, ik heb van tevoren op mn werk ook niet gevraagd of het oké was als ik dreads nam (ook niet toen ik een piercing nam trouwens).. ze kunnen me toch niet ontslaan met zo weinig weekendkrachten
Oud 08-05-2003, 13:55
Drez
Drez is offline
ik werk ik een kas *jaja* dus daar maakt het ze helemaal geen reet uit wat je met je haar/kleren/whatever doet als je maar werkt

maar strax ga ik verhuizen en dan wordt het misschien wel een probleem alhoewel ik denk dat het wel mee zal vallen. het ziet er heus niet vies uit ofzo en je MAG niet geweigerd worden op je uiterlijk want das discriminatie
Oud 09-05-2003, 12:10
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
dReZ schreef op 08-05-2003 @ 14:55:
ik werk ik een kas *jaja* dus daar maakt het ze helemaal geen reet uit wat je met je haar/kleren/whatever doet als je maar werkt

maar strax ga ik verhuizen en dan wordt het misschien wel een probleem alhoewel ik denk dat het wel mee zal vallen. het ziet er heus niet vies uit ofzo en je MAG niet geweigerd worden op je uiterlijk want das discriminatie
het mag niet, maar ze doen het echt wel hoor.
Als je er niet representatief uitziet ( volgens hen) dan nemen ze je gewoon niet aan.
been there
Oud 09-05-2003, 15:15
Firefly
Firefly is offline
klopt, als je in een winkel oid wilt gaan werken ben je het 'visitekaartje' van de winkel en moet je er dus een beetje representatief uitzien.
Oud 09-05-2003, 15:22
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Firefly schreef op 09-05-2003 @ 16:15:
klopt, als je in een winkel oid wilt gaan werken ben je het 'visitekaartje' van de winkel en moet je er dus een beetje representatief uitzien.
dreads kunnen ook representatief zijn, als je ze netjes verzorgd.
Oud 09-05-2003, 15:24
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 09-05-2003 @ 16:22:
ja, maar maak dat zo'n baas maar es eerst wijs

bij mijn uitzendbureau (daar noem je er ook een ) doen ze er nie moeilijk over. "Kan het in een staart?" Uhh....ja? "Oooooooooooow dan. "

*en toen een heel verhaalover dat het tof vonden enzo*
Oud 09-05-2003, 15:26
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 09-05-2003 @ 16:22:
Ik denk dat dreads altijd wel een beetje een vieziger en meer ongewassen uitstraling hebben dan normaal haar. Of je moet van die hele dunne bijna-vlechtjes dreads hebben.
Oud 09-05-2003, 22:16
the exploding boy
Citaat:
Firefly schreef op 09-05-2003 @ 16:26:
Ik denk dat dreads altijd wel een beetje een vieziger en meer ongewassen uitstraling hebben dan normaal haar. Of je moet van die hele dunne bijna-vlechtjes dreads hebben.
Tenzij je bij een heel hip kiki kappers gebeuren werkt, dan is het juist weer een pré. En kappers hebben toch best veel met uitstraling en verzorging te maken.

Logica van mensen =
Oud 10-05-2003, 12:33
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
hmmm eigenlijk vind ik mensen die op dreads afknappen sowieso al niet super meer. dus geeft t niet. nog een vraag:
hoe lang (kort) was je haar toen je dreads nam? is er iemand die ze heeft gemaakt toen t nog echt kort was?
Oud 11-05-2003, 21:38
neobamboom
neobamboom is offline
ik weet wel iemand die "dreadjes" had, met korrrt haar. die stonden toen ook recht op zn kop. gewoon met wax enz.
Maarja,verder vin ik dreadjes wel mooi

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 21:43.
Oud 19-05-2003, 14:47
Paris
Paris is offline
Als je van die nepdreads wilt laten inzetten hoe lang moet je eigen haar dan minimaal zijn???
Oud 19-05-2003, 14:51
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 19-05-2003 @ 15:47:
Als je van die nepdreads wilt laten inzetten hoe lang moet je eigen haar dan minimaal zijn???
10 cm...
Oud 19-05-2003, 14:57
Paris
Paris is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 19-05-2003 @ 15:51:
10 cm...
owh okeej thanks
Oud 19-05-2003, 15:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 19-05-2003 @ 15:57:
owh okeej thanks
Het kan ook wel korter hoor, maar dan moet je de dreads bij je wortels vastzetten mer een elastiekjes. En heb je grote kans dat het uitzakt
Oud 20-05-2003, 19:43
Verwijderd
allow

Ik wil eingelijk ook HÉÉÉÉÉL erg graag dreads...
K heb wel een vriendin die zeg maar nepdreads kan zetten, maar geen een die echte dreads kan zetten... is dreads zetten makkelijk te leren zeg maar...? Zou iemand van jullie (die ervaring heeft ) hier een beetje neer kunnen zetten hoe het ongeveer moet..? (niet dat ik het dan meteen door iemand laat zetten diehet helemaal niet kan, maar gewoon om een indruk te krijgen hoe het ongeveer een beetje moet...)

Najah... alvast bedankt ofzow
Oud 20-05-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Lil'Devil schreef op 20-05-2003 @ 20:43:
allow

Ik wil eingelijk ook HÉÉÉÉÉL erg graag dreads...
K heb wel een vriendin die zeg maar nepdreads kan zetten, maar geen een die echte dreads kan zetten... is dreads zetten makkelijk te leren zeg maar...? Zou iemand van jullie (die ervaring heeft ) hier een beetje neer kunnen zetten hoe het ongeveer moet..? (niet dat ik het dan meteen door iemand laat zetten diehet helemaal niet kan, maar gewoon om een indruk te krijgen hoe het ongeveer een beetje moet...)

Najah... alvast bedankt ofzow
tip:
kzou t niet bij jezelf doen, zeker niet als je t nog nooit heb gedaan
Oud 20-05-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 20-05-2003 @ 20:47:
tip:
kzou t niet bij jezelf doen, zeker niet als je t nog nooit heb gedaan
Was ik ook niet van plan... k ben nogal onhandig namelijk geheh
Oud 21-05-2003, 14:23
Paris
Paris is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 19-05-2003 @ 16:03:
Het kan ook wel korter hoor, maar dan moet je de dreads bij je wortels vastzetten mer een elastiekjes. En heb je grote kans dat het uitzakt
Thanks
Oud 21-05-2003, 14:41
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 21-05-2003 @ 15:23:
Thanks
Ik zou toch wachten tot je haar de juiste lengte heeft
Oud 23-05-2003, 14:42
Paris
Paris is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 21-05-2003 @ 15:41:
Ik zou toch wachten tot je haar de juiste lengte heeft
Datwas tog 10 cm??? Dat is mijn haar makkelijk, bijna 20.....is dat de juiste lengte???
Oud 23-05-2003, 15:09
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 23-05-2003 @ 15:42:
Datwas tog 10 cm??? Dat is mijn haar makkelijk, bijna 20.....is dat de juiste lengte???
Ow zo, nee ik dacht dat je dankt zei omdat ik weer zei dat het ook kan als je haar korter is... Snappie?!
Oud 23-05-2003, 15:11
Paris
Paris is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 23-05-2003 @ 16:09:
Ow zo, nee ik dacht dat je dankt zei omdat ik weer zei dat het ook kan als je haar korter is... Snappie?!
Ja ik snap het.....
Oud 27-05-2003, 18:49
Ramble On
Ramble On is offline
Sorry als het al gevraagd is, maar ik kon het niet vinden: weet iemand waar ik spullen kan kopen om door een vriendin dreads te laten zetten, het liefste zo'n compleet pakket. Ik woon vlakbij Amsterdam.
Oud 27-05-2003, 18:56
the exploding boy
Citaat:
Nirvanaat schreef op 27-05-2003 @ 19:49:
Sorry als het al gevraagd is, maar ik kon het niet vinden: weet iemand waar ik spullen kan kopen om door een vriendin dreads te laten zetten, het liefste zo'n compleet pakket. Ik woon vlakbij Amsterdam.
pardon...... een dreadspakket

je hebt gewoon goeie rollers nodig en permanentvloeistof en een goeie kam. c'est tout
Oud 27-05-2003, 20:18
punkyfun
punkyfun is offline
ellow...ff wat vraagjes:

Ik wil al heel lang dreads..mn ouders vinden het nix maarja boeie...nou vroeg ik me af..alsk ze laat zetten hoeveel geld gaat dat me kosten?!!
Hmm ik heb er geen ervaring mee...wie wil mij ffies vertellen hoe het moet...miss ken ik iemand zo ver krijgen om het bij mij te doen (pech alsk mn haar verneuk) ajb...is er iemand zo lief om het ff pcies te vertellen enzo?!! *kijkt heeeeeeeeeel lief *

Regels voor berichten