Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Eurydice schreef op 21-08-2003 @ 00:39:
Hoi!

Ik had ff een vraagje: i.v.m vakantie e.d heb ik de pil twee keer doorgeslikt, dus drie strips achter elkaar. Ik ben nu nog bezig met mn derde strip en moet er nog ongeveer 6 voor de stopweek. Maar sinds twee dagen heb ik best wel last van buikpijn, wat zeer waarschijnlijk hiermee te maken heeft omdat hetzelfde voelt als vlak voor ik ga menstrueren maar dan een iets opgeblazen gevoel alsof mn buik vol zit met bloed (ik weet ook wel dat dat niet zo is, maar zo voelt het) Kan ik nu tussendoo stoppen of moet ik echt die hele strip afmaken???

Alvast bedankt!

Xx Eurydice
Je moet de pil altijd minimaal 3 weken (=21 dagen dus) slikken, dat kan je met alles verlengen (dus nog een hele strip, of alleen twee dagen om je menstruatie twee dagen op te schuiven etc etc). Een stopweek duurt altijd 7 dagen.

Dus je kan nu zéker stoppen want je hebt de pil al meer geslikt dan het minimum (een maximum is er eigenlijk niet). Als je nu stopt, hou je een stopweek van 7 dagen en begin je weer aan een nieuwe strip van 21 pilletjes.
Oud 22-08-2003, 14:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
marlies schreef op 20-08-2003 @ 15:08:
Ik slik nu ruim 8 maanden de pil (microgynon 30)

Ik verlies nu veel minder bloed en mijn menstruatie duurt korter (ipv 7 dagen nu 4 dagen)
maar die vreselijke buikpijn is er nog steeds! Terwijl ik dacht dat dat wel minder zou worden.
Nou vroeg ik me af? Ben ik de enige?
De eerste twee maanden dat ik hem slikte ging het bij mij ook niet over, maar tegenwoordig wel. Maar ik heb het destijds aan de dokter gevraagd en hij zei dat als het niet helpt tegen de buikpijn, dat het dan ook niet uitmaakt of je een andere pil gaat slikken ofzo; bij de één helpt het gewoon en bij de ander (helaas) niet.
Oud 22-08-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 22-08-2003 @ 15:52:
De eerste twee maanden dat ik hem slikte ging het bij mij ook niet over, maar tegenwoordig wel. Maar ik heb het destijds aan de dokter gevraagd en hij zei dat als het niet helpt tegen de buikpijn, dat het dan ook niet uitmaakt of je een andere pil gaat slikken ofzo; bij de één helpt het gewoon en bij de ander (helaas) niet.
De mijne zei idd hetzelfde, maar toen ik over kon stappen op een anderen, zwaardere pil, had ik toch ineens veel minder last van buikpijn/rugpijn/etcetc. Maar ja, misschien ligt dat ook aan mij, dat ik veranderd ben ofzo...
Oud 24-08-2003, 13:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-08-2003 @ 15:56:
De mijne zei idd hetzelfde, maar toen ik over kon stappen op een anderen, zwaardere pil, had ik toch ineens veel minder last van buikpijn/rugpijn/etcetc. Maar ja, misschien ligt dat ook aan mij, dat ik veranderd ben ofzo...
zou kunnen... maar als 't echt veel uitmaakt is het wel het proberen waard voor degene waarbij de huidige pil niet helpt!
Oud 25-08-2003, 13:48
Fantôme
Fantôme is offline
vraagje: bij mn vorige pil was ik steeds, iedere dag, misselijk.... en overgeven enzo, ik heb een andere gekregen nu (Lovette) maar ik heb hetzelfde verschijnsel. hebben jullie dat ook gehad, en na hoelang ging het over dan?! ik kan moeilijk weer teruggaan?!

-x- wen
Oud 25-08-2003, 14:40
Snufje
Snufje is offline
Nummer 5 is coming up..!
Topic gesloten

Regels voor berichten