Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2003, 20:47
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
********** schreef op 23-12-2003 @ 21:39:
Je wil een spellingschecker?
Javascript is case sensitive + ik wil een bepaalde structuur in mijn code (tabs enzo+spaties na variabelen en operatoren)

Zou leuk zijn mocht dat automatisch werken.
Oud 23-12-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef op 23-12-2003 @ 21:47:
Javascript is case sensitive + ik wil een bepaalde structuur in mijn code (tabs enzo+spaties na variabelen en operatoren)

Zou leuk zijn mocht dat automatisch werken.
Ik snap je javascript deel nog niet...

En wat jij wil is een frontpage of dreamweaver...
Oud 23-12-2003, 21:50
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
********** schreef op 23-12-2003 @ 22:37:
Ik snap je javascript deel nog niet...

En wat jij wil is een frontpage of dreamweaver...
Thx...Alleen weet ik dat frontpage nogal de neiging heeft om er veel zooi tussen te gooien, en dat vind ik nogal verwarrend om verder in te werken, handmatig

Dreamweaver heb ik nog niet geprobeerd.

Dat javascript gedoe: Alle functies en variabelen die je aanroept zijn case sensitive...bv MyString.charCodeAt(4)
char geen hoofdletter Code wel, en At ook

Ksnap de logica niet, en ik heb ontzettend veel moeite met die hoofdletters...MyString.charcodeAt doet het bv niet

Door de vele functies sla ik het hoofdlettergebruik door elkaar

Langs de andere kant is VBscript niet case sensitive maar is ook niet cross platform...en bovendien ziet het er ook niet uit...afwisselen met hoofd en kleine letters.

Als je een programma schrijft en VB6 of VB.NET (Zelfs QuickBasic pastte je variabelen aan op basis hoe je ze gedeclareerd had) gebeurt dat allemaal automatisch, vandaar

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 21:53.
Oud 23-12-2003, 22:27
Verwijderd
Het is de logica die de coder er zelf van maakt,
ik doe het zelf overigens nooit, vind het niet echt handig..

De meest gebruikte logica is gewoon dat ieder woord een hoofdletter heeft, of het aan een ander woord vast zit of niet
(Zoals MyString)..
Bij variablen is het vaak zo dat het type er in het kort word weergegeven..
Iets als een knop/button die "Blaat" heet..
Dan noemen ze 'm btBlaat

Als je functies krijg als: "FuNcTiEnAaM" moet je op gaan passen
Oud 23-12-2003, 22:27
LB06
LB06 is offline
Daarom moet je ook nooit beginnen met talen die je lui laten zijn.
Oud 24-12-2003, 09:02
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 23-12-2003 @ 23:27:

Als je functies krijg als: "FuNcTiEnAaM" moet je op gaan passen

How to write unmaintainable code
Oud 24-12-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 24-12-2003 @ 10:02:

hehe, lol
Oud 24-12-2003, 11:22
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
eddie schreef op 24-12-2003 @ 10:02:

Mijn variable die uit maar 1 woord bestaan zijn gewoon allemaal kleine letters(meestel ). Bij meer dan 1 woord begint het eerste woord altijd met een kleine letter, de woorden die volgen beginnen met een hoofdletter. Dus bv ptrToString of dataHandle
Oud 25-12-2003, 17:16
TIGEK
TIGEK is offline
Het is vakantie dus je raad het al. Ik wil een nieuwe layout.
Nu zit ik met een probleem en door dit probleem ziet mijn pagina er niet uit

Ik heb 2 div's
In de ene komt een door php gegenereerde inhoud. en de andere door php gegeneerdeerde menu.
Nu zijn deze 2 div's nooit gelijk en nu vraag ik me af of het mogelijk is om die 2 div zonder een tabel! gelijk te krijgen

Even voor de duidelijkheid

http://v2.mol-clan.nl
Oud 25-12-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 25-12-2003 @ 18:16:
Het is vakantie dus je raad het al. Ik wil een nieuwe layout.
Nu zit ik met een probleem en door dit probleem ziet mijn pagina er niet uit

Ik heb 2 div's
In de ene komt een door php gegenereerde inhoud. en de andere door php gegeneerdeerde menu.
Nu zijn deze 2 div's nooit gelijk en nu vraag ik me af of het mogelijk is om die 2 div zonder een tabel! gelijk te krijgen

Even voor de duidelijkheid

zet de twee divs in een andere div met vaste hoogte en geeft de twee divs height: 100%.
Dat zou moeten werken.
Oud 26-12-2003, 10:43
TIGEK
TIGEK is offline
Het is nu gelukt om hem op de gelijke hoogte te maken.
Ik hebt het opgelost door 2 div's te maken

1 div met een vaste hoogte en de andere met een hoogte van * pixels. Alleen als 1 div (met de vaste hoogte langer wordt de andere div niet langer

Onderaan je scherm zie je naast de menu een lijn stoppen

Heeft iemand een oplossing ?
Oud 26-12-2003, 11:09
Verwijderd
overflow: scroll;
Oud 30-12-2003, 10:27
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
kan je een textarea beperken in het aantal tekens dat erin mogen geplaatst worden ? De textarea wordt bij het versturen van het formulier in een database geplaatst, en daar mogen voor dat item slechts 250 lettertekens in.

Kan ik die textarea dan zo instellen dat je na 250 niet meer verder kan typen ? En hoe ?
Oud 30-12-2003, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Kawoutertje schreef op 30-12-2003 @ 11:27:
kan je een textarea beperken in het aantal tekens dat erin mogen geplaatst worden ? De textarea wordt bij het versturen van het formulier in een database geplaatst, en daar mogen voor dat item slechts 250 lettertekens in.

Kan ik die textarea dan zo instellen dat je na 250 niet meer verder kan typen ? En hoe ?
Typ in in google:
http://www.google.nl/search?q=TEXTAREA+max
De eerste hit:
http://javascript.about.com/library/...lcounttext.htm

Het kan wel met JavaScript, en het kan (dacht ik) met maximum, maar dat is dus MSIE only..

Het is iig gene geldige html tag, en alleen MSIE zal het nemen, andere browsers zullen gewoon door kunnen blijven typen..
Oud 30-12-2003, 11:00
Kawouter
Kawouter is offline
Ah, 'kay. 'k Wou gewoon weten of het met een html tag kon. Niet dan, dan maar met javascript.
Oud 05-01-2004, 19:15
LB06
LB06 is offline
Ik heb nog een aantal vraagjes ivm CSS

1. Waarom werkt span.navitem:hover{blabla} in IE niet? Maw. hoe krijg ik het werkend dat als hij over een span hovert, de background-color verandert?
Code:
span.navitem
{
	color: black;
	text-decoration: none;
	font-size: 14pt;
	font-weight: normal;
	background-color: #CCCCFF;
	position: absolute;
	width: 100%;
	z-index: 4;
}

span.navitem:hover
{
	background-color: #663366;
	color: white;
}

2. Waarom werkt right: 20px in IE niet? Zonder dit is het nl. niet mogelijk een div te centeren, of wel?
Code:
	top: 225px;
	left: 180px;
	right: 50px;
	bottom: 50px;
Oud 05-01-2004, 20:20
Verwijderd
1. Alleen bij de a's kun je hoveren..
2. Heb je ook position meegegeven?

(En dat centreren werkt ook niet helemaal perfect nee :/)
Oud 05-01-2004, 21:01
LB06
LB06 is offline
Citaat:
********** schreef op 05-01-2004 @ 21:20:
1. Alleen bij de a's kun je hoveren..
2. Heb je ook position meegegeven?

(En dat centreren werkt ook niet helemaal perfect nee :/)
Je moet volgens CCS2(.1) specs afaik alles kunnen hoveren. Mozilla doet dit perfect, evenals het interpreteren van de right: xxx en bottom: xxx waarden. En ik heb gewoon position: absolute; meegegeven.
Oud 05-01-2004, 21:03
LB06
LB06 is offline
<center> tags icm met gewoon width en height werken trouwens ook niet voor divs en align=center in het parent element ook niet.
Oud 05-01-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 05-01-2004 @ 22:01:
Je moet volgens CCS2(.1) specs afaik alles kunnen hoveren. Mozilla doet dit perfect, evenals het interpreteren van de right: xxx en bottom: xxx waarden. En ik heb gewoon position: absolute; meegegeven.
Als het er zo in staat, dan zal het wel zijn ja

Maar MSIE neemt idd niet alle tags zoals het hoort, position: fixed; zal bijv. ook al niet werken..
Oud 05-01-2004, 21:55
LB06
LB06 is offline
Voor die element.id:hover heb ik nu een 'workaround' gevonden mbv. een htc behaviour. Heel ingewikkeld allemaal, maar het werkt wel.
Oud 05-01-2004, 22:07
Verwijderd
Ja, met htc werken ze wel allemaal, maar dan moet je daarweer mee gaan kutten :/
Oud 06-01-2004, 08:19
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 05-01-2004 @ 20:15:
Ik heb nog een aantal vraagjes ivm CSS

1. Waarom werkt span.navitem:hover{blabla} in IE niet? Maw. hoe krijg ik het werkend dat als hij over een span hovert, de background-color verandert?
Niet. IE ondersteund geen hover op niet a (link) elementen.
Verder zou je misschien iets (binnen de standaard) kunnen doen met JavaScript (met een functie oid)
Code:
<span 
  onMouseOver="wisselkleur( this, 'over' )"
  onMouseOut="wisselkleur( this, 'out' )">bal
</span>
Citaat:
LB06 schreef op 05-01-2004 @ 20:15:

2. Waarom werkt right: 20px in IE niet? Zonder dit is het nl. niet mogelijk een div te centeren, of wel?
right: 20px; zou naar ik dacht wel moeten werken.
Maar als je een left en right weet, en je weet dat je hem moet centreren, kun je dus ook een left en width opgeven

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 08:22.
Oud 06-01-2004, 08:24
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 05-01-2004 @ 22:55:
Voor die element.id:hover heb ik nu een 'workaround' gevonden mbv. een htc behaviour. Heel ingewikkeld allemaal, maar het werkt wel.
Blijf als het even kan binnen de aanbevelingen van het W3C. Een htc behaviour lijkt mij IE-only. Voor je het weet gebruik je alleen maar htc's (omdat je nu weet hoe het moet) en dan werkt je website niet meer in andere browsers.
Oud 06-01-2004, 09:51
LB06
LB06 is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-01-2004 @ 09:19:
Maar als je een left en right weet, en je weet dat je hem moet centreren, kun je dus ook een left en width opgeven
Nee, want dan is de positie bij elk ander vensterformaat anders (maw niet gecentreerd).

Citaat:
Blijf als het even kan binnen de aanbevelingen van het W3C. Een htc behaviour lijkt mij IE-only. Voor je het weet gebruik je alleen maar htc's (omdat je nu weet hoe het moet) en dan werkt je website niet meer in andere browsers.
Ik gebruik de htc ook alleen maar om functies die IE mist toch te gebruiken. Ik zal er nooit iets inzetten dat mozilla/opera niet kan.
Oud 06-01-2004, 09:56
LB06
LB06 is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-01-2004 @ 09:19:
Niet. IE ondersteund geen hover op niet a (link) elementen.
1. Zou eigenlijk wel moeten

2. klopt, maar right: x icm left: x werkt niét.
Oud 07-01-2004, 22:12
TIGEK
TIGEK is offline
Ik heb even voor de gein een subpagina van me gecontroleerd op fouten (XHTML Strict)
Hierbij gaf hij 1 erge fout aan namelijk <from name="reaction" enz...>
name hoor je te vervangen door id="reaction"

alleen nu werkt mijn klikbare javascript niet.
Code:
<script language="JavaScript"> 
function InstaSmilie () { 
return; 
} 
function AddSmile(SmileCode) { 
var SmileCode; 
var newMessage; 
var oldMessage = document.reaction.bericht.value; 
newMessage = oldMessage+SmileCode; 
document.reaction.bericht.value=newMessage; 
document.reaction.bericht.focus(); 
return; 
}</script>
hem niet defineren heeft geen zin.

Iemand een oplossing?
Oud 08-01-2004, 08:24
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 07-01-2004 @ 23:12:
Ik heb even voor de gein een subpagina van me gecontroleerd op fouten (XHTML Strict)
Hierbij gaf hij 1 erge fout aan namelijk <from name="reaction" enz...>
name hoor je te vervangen door id="reaction"

alleen nu werkt mijn klikbare javascript niet.
Code:
function InstaSmilie () { 
return; 
} 
var SmileCode; 
var newMessage; 
var oldMessage = document.reaction.bericht.value; 
document.reaction.bericht.value=newMessage; 
document.reaction.bericht.focus(); 
return; 
}</script>
hem niet defineren heeft geen zin.

Iemand een oplossing?
Code:
var bericht;
bericht = document.getElementById( 'frmBericht' );
bericht.value // blablabla
het name attribuut is weg. Je kunt de objecten benaderen via getElementById( id ). Het id behoort uniek te zijn op een pagina.
Oud 08-01-2004, 09:49
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Wanneer je terug wil linken naar een bestand in een vorige map doe je gewoon "../balbla.html".

Het probleem is nu dat ik ergens een javascript gebruik dat een link genereert. Wanneer ik nu datzelfde javascript een map hoger gebruik, werkt die link niet meer omdat hij eigenlijk nog een map meer naar beneden moet gaan( "../../blabla.html" zou het moeten zijn, maar in het javascript staat "../blabla.html").

Kan ik dit op één of andere manier oplossen zonder dat ik een tweede javascript-file moet maken? Is er bijvoorbeeld een manier om naar de root van je website te verwijzen ZONDER er een ip-adres of een ht tp://ww w.blabla.net bij te zetten?
Oud 08-01-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Kawoutertje schreef op 08-01-2004 @ 10:49:
Is er bijvoorbeeld een manier om naar de root van je website te verwijzen ZONDER er een ip-adres of een ht tp://ww w.blabla.net bij te zetten?
Dat kan gewoon met de '/':
Code:
<a href="/">Root</a>
Oud 08-01-2004, 13:32
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Bij mij werkt het toch zo niet hoor.

edit: sorry, jawel, het werkt wel Het enige probleem is nu nog dat ik de naam van de map waarin de website staat, moet vermelden. (het volledige adres op mijn pc is http ://localhost/speelpleinGalbergen/index.asp, dus ik moet die speelpleinGalbergen er ook nog voor zetten, terwijl dat eigenlijk gewoon de virtuele map is waarin de website staat.) Moet ik die speelpleinGalbergen er dan ook nog hebben staan wanneer ik 'm upload naar de server of hangt dat van de server af ? (ik kan het nog niet testen want de webspace moet nog worden aangekocht)

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 13:44.
Oud 08-01-2004, 14:09
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
eddie schreef op 08-01-2004 @ 09:24:
Code:
var bericht;
bericht = document.getElementById( 'frmBericht' );
bericht.value // blablabla
het name attribuut is weg. Je kunt de objecten benaderen via getElementById( id ). Het id behoort uniek te zijn op een pagina.
Als ik het goed is zeg je iets wat lijkt op

var SmileCode;
var newMessage;
var oldMessage;
oldMessage = document.getElementById( 'frmbericht' );
document.getElementById( 'frmbericht' ).value=newMessage;
document.getElementById( 'frmbericht' ).focus();
return;
}
Dan krijg ik deze fout

Deze smiley's (Daarvoor dient hij voor moet in de volgende formulier worden toegevoegd
<form id="comment" method="post" action="?page=news/addcomments">
<textarea name="bericht" cols="50" rows="5"></textarea>

(Het lukt met echt niet en ik ben niet echt een held in Javascript )
Oud 08-01-2004, 14:31
Verwijderd
@TIGEK: stel een id op je textarea in enhaal de name weg.

<textarea id="frmbericht">

en
oldMessage = document.getElementById( 'frmbericht' ).value;
Oud 09-01-2004, 08:30
Sjoukie
Sjoukie is offline
Hallo,

Ik heb een script waarmee je in de zelfde pagina kunt scrollen zonder de IE-scrollbalk. De scrollt doormiddel van twee buttons (up en down) met de opdracht

java script://" onmouseover="ScrollUp(5)" onmouseout="ScrollStop()"

java script://" onmouseover="ScrollDown(5)" onmouseout="ScrollStop()"

Dit gaat prima, alleen als ik de buttons naast de tekst zet, links of rechts, dan werkt de scroll niet meer. Geen punt, als ik de javascript-code kon uitvoeren van frame-A in Frame-B. Zo kan ik de scroll ik een ander frame zetten waarmee het vorige probleem is opgelost.

Dus mijn vraag is: "Hoe kan ik een javascript de opdracht geven om zich uit te voeren in een ander frame?"

Dus bijv. je klikt op button "up" (met opdracht java script://" onmouseover="ScrollUp(5)" onmouseout="ScrollStop()") in frame A en waarop in Frame-B de tekst begint te scrollen.

/edit/ let op: frame-B is een i-frame
/edit/ target="iframe" misschien?
Oud 09-01-2004, 18:33
Verwijderd
Hallo,

Ik probeer een menuutje te maken (met submenu's)... Het is een die uitklapt. Van boven naar onderen staan links. Sommige van die links zijn submenu's. Klik je op zo'n link, dan komt er tussen dat itempje en het volgende itempje een submenu (met een inspringing van 16px).

Nou werkt mijn menuutje wel in Mozilla, en in IE 5.5 (en 6). Maar het werkt niet helemaal zoals het moet in NS 6...

Het is namelijk zo dat ik een DIV heb waarin het hele menu zit opgenomen, waarin dus weer divjes zitten met de links en de divjes met de links van de submenu's, en de divjes met de ITEMS/LINKS van zo'n submenu.

Ik automatiseer dit overigens m.b.v. PHP. Is handig voor later.

Dus zoiets krijg je dan:

<div id="MainMenu" class="MENU">
<div class="ITEM">Item 1</div>
<div class="ITEM">Item 2</div>
<div onMouseDown="changeMenuVisibility('menu0')">Submenu Item</div>
<div class="SUBMENU" id="menu0">
<div class="ITEM">Submenu Item 1</div>
<div class="ITEM">Submenu Item 2</div>
</div>
<div class="ITEM">Item 3</div>
</div>

De SUBMENU stijlklasse is relatief gepositioneerd (position: relative). Dus, in dit geval klapt het menuutje uit tussen Item 2 en Item 3.

Wat nou eigenlijk het grootste probleem is, is dat als ik een submenu in een submenu maak (of verder), dan wil zo'n submenu niet over de rand van het submenu waarin het zit gaan, in plaats daarvan rekt het submenu waarin het zit zich uit... Dit wil ik niet, ik wil dat het 2e submenu over de rand van het 1e submenu gaat... En dat lukt bij Mozilla wel, en bij IE 5.5 en 6 wel. Maar niet bij NS 6....

Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?
Oud 11-01-2004, 09:58
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Misschien lukt het met een z-index.

Ik dacht dat de z-index van elementen standaard op 0 stond, dus zet 'm op 1 voor dat element dat erover moet komen.

.item{
z-index: 1;
}
Oud 18-01-2004, 10:38
Blowie
Blowie is offline
Ik had een vraagje over hoe ik een fileupload veld (dus een <input type="file" .. ) leeg moet maken met javascript.. want document.forms["blaat"].elements["input_image"].value = ""; pakt ie niet
Ik kan hem ook geen andere waarde geven op deze manier.. Heeft iemand enig idee hoe ik hem alsnog met javascript leeg kan maken?

(De naam van het veld en de verwijzing er naar toe is goed, want als ik alert(document.forms["blaat"].elements["input_image"].value); doe dan spuugt is het goede uit..)
Oud 18-01-2004, 14:07
Droyd
Droyd is offline
Volgens mij moet je twee = gebruiken als je een waarde toewijst.

bv Olifant=="Roze"
Oud 18-01-2004, 14:30
Blowie
Blowie is offline
nope
Noch succes noch een foutmelding..
Ik snap het niet.. een file moet toch zo ongeveer hetzelfde werken als de rest van de inputs..?
Oud 18-01-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Blowie schreef op 18-01-2004 @ 15:30:
nope
Noch succes noch een foutmelding..
Ik snap het niet.. een file moet toch zo ongeveer hetzelfde werken als de rest van de inputs..?
Het werkt in ieder geval niet hetzelfde mbt beveiliging...
Oud 19-01-2004, 11:03
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
Blowie schreef op 18-01-2004 @ 11:38:
....
'k Heb het zelf nog nooit gebruikt, dus ik weet niet of het werkt, maar probeer eens:

document.forms["blaat"].elements["input_image"].reset();

(al dan niet met haakjes vanachter)
Oud 20-01-2004, 20:07
Blowie
Blowie is offline
Object doesn't support this property or method..
En bij die andere geen reactie, geen foutmelding noch succes (is ook wel logisch..)

Daar wordt je toch niet goed van?
Oud 21-01-2004, 10:50
hemhemhem
hemhemhem is offline
crap, wat wordt hier veel "gemsn't", ik dacht dat dit niet mocht gaan over, ik vind dit beter, enz. en hele discussies?

maargoed,
ik denk ook niet dat ik me bep. aan de regels hou met deze vraag.

ik wil gewoon het kleine stukje javascript waarmee je een pagina opent door ergens te klikken NIET OP EEN LINK, maar gewoon ergens op de pagina

het was iets van onclick() of onmouse(1) ofzo, ik weet het echt niet meer.

het is maar een heel kort stukje, dus ik denk dat ik het wel mag vragen, want dan is't nie echt "wie wil voor mij maken", toch?
Oud 21-01-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
hemhemhem schreef op 21-01-2004 @ 11:50:
crap, wat wordt hier veel "gemsn't", ik dacht dat dit niet mocht gaan over, ik vind dit beter, enz. en hele discussies?

maargoed,
ik denk ook niet dat ik me bep. aan de regels hou met deze vraag.

ik wil gewoon het kleine stukje javascript waarmee je een pagina opent door ergens te klikken NIET OP EEN LINK, maar gewoon ergens op de pagina

het was iets van onclick() of onmouse(1) ofzo, ik weet het echt niet meer.

het is maar een heel kort stukje, dus ik denk dat ik het wel mag vragen, want dan is't nie echt "wie wil voor mij maken", toch?
het is onclick="window.open(blablablabla)'.
Code:
<span onclick="window.open()">Open!</span>
Oud 21-01-2004, 11:36
Verwijderd
Een medeleerling vroeg net iets aan mij wat ik zelf niet zo goed weet

Hij heeft de volgende code :
<BODY BACKGROUND=
"http://perso.wanadoo.fr/colombe.db/cabane/gif/dungeon/dungeon_title.jpg">

in zijn site geplaatst maar het plaatje vult niet volledig de achtergrond.

Hoe maak je het zo dat het gehele plaatje als achtergrond wordt gebruikt en niet maar een deel?

Groetjes!
Oud 21-01-2004, 11:40
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
eddie schreef op 21-01-2004 @ 12:29:
het is onclick="window.open(blablablabla)'.
Code:
<span onclick="window.open()">Open!</span>
tnx, maar nou doet ie het nog niet,
ik vind het zelf nogal lomp da' t me nie lukt, want ik kon ooit eens al dit soort codes uit m'n hoofd.

<html><head></head><body background="arno_bck.bmp" bgcolor="#000000">
<!--
onclick="window.open("index.html")'
//-->
</script>
</body>
</html>

of

<html><body background="arno_bck.bmp" bgcolor="#000000">
<!--
onclick="window.open("index.html")'
//-->
</script>
</body>
</html>

maar ze doen het geen van 2en

het moet dus wél linken naar index, maar het moet geen link zijn, gewoon als je op een willekeurige plek op de site klikt dattie terug gaat.
Oud 21-01-2004, 11:47
Verwijderd
zorg dat je je quotes goed hebt.

onclick="window.open( 'index.html' )"
Oud 21-01-2004, 23:53
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
" <!-- " Dient dat niet om commentaar te schrijven ? Ik denk niet dat je browser het dan leest. Haal die dingen daar maar weg zou ik zeggen.
Oud 22-01-2004, 06:59
Verwijderd
Citaat:
Kawoutertje schreef op 22-01-2004 @ 00:53:
" <!-- " Dient dat niet om commentaar te schrijven ? Ik denk niet dat je browser het dan leest. Haal die dingen daar maar weg zou ik zeggen.
<!-- en //--->
dat orgt ervoordat oude browsers die geen JS ondersteunen het niet lezen, en dus geen error veroorzaken..

Comments is:
// dit is een comment
/*
Dit is een
meerdere regel comment
*/
Oud 22-01-2004, 08:12
Blowie
Blowie is offline
Citaat:
hemhemhem schreef op 21-01-2004 @ 12:40:
het moet dus wél linken naar index, maar het moet geen link zijn, gewoon als je op een willekeurige plek op de site klikt dattie terug gaat.
Dus als ik het goed begrijp wil je dus, zodra iemand ergens klikt dat ie meteen naar de index gekickt wordt?
Dus iets van <body onclick="document.location = ' index.html'">?

Regels voor berichten