Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 13:39
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het voedt de complottheorieën over 'de machtige joodse lobby in Amerika en hun plan om de wereld over te nemen' in ieder geval wel.
Oud 15-10-2003, 13:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-10-2003 @ 14:39:
Het voedt de complottheorieën over 'de machtige joodse lobby in Amerika en hun plan om de wereld over te nemen' in ieder geval wel.
Alleen idioten geloven in dat soort ideeen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:02
Gatara
Gatara is offline
Ik stel voor om een hele hoge muur tussen Europa en de VS te gaan bouwen

En dan wordt er flink gevetoed door Frankrijk als er een resolutie van bezwaart uit VS hoek komt.
Oud 15-10-2003, 14:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-10-2003 @ 14:53:
Nou, het valt niet te ontkennen dat er een vrij invloedrijke joodse lobby is in de VS, die een behoorlijke invloed heeft op Amerika's politiek inzake Israël. De complottheorie betreft vooral het idee dat deze lobby de wereld zou willen overnemen.
Oud 15-10-2003, 14:06
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-10-2003 @ 08:39:
Gedeeltelijk waar als je bedenkt dat de Joodse gemeenschap in de VS het meeste geld bezit.

Edit: beaten

Citaat:
Ik stel voor om een hele hoge muur tussen Europa en de VS te gaan bouwen

En dan wordt er flink gevetoed door Frankrijk als er een resolutie van bezwaart uit VS hoek komt.
Verwacht echter geen financiele steun voor dit plan vanuit de VS
Oud 15-10-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
ThaFox schreef op 15-10-2003 @ 14:31:
*artikel*
Ik ben voorstander van het afschaffen van het veto-recht, de Koude Oorlog is immers voorbij. Als de VN eens grondig hervormd zou worden zou het beter kunnen ingrijpen in het Israël-Palestinaconflict en wordt zij daarin niet belemmerd door een verlammend veto van één land.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 16:13
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
"Homeless" Arabs In Rafiach Were Paid $1,000 A Month
16:21 Oct 14, '03 / 18 Tishrei 5764

IDF forces, including tanks and helicopters, are once again operating in Rafiach, searching for arms-smuggling tunnels. The first phase of the operation, in which three tunnels were found and destroyed, lasted from early Friday morning until Saturday night. The second phase began late last night; no deadline has been set for its termination. Intermittent exchanges of fire are being registered.

The offensive involves the army's demolition of many buildings and homes in the area, which serve as the end-points and openings for the tunnels. Approximately ten tunnels, 12-14 meters deep, are still in active use for the smuggling of arms and weapons from Egypt to PA-controlled Gaza.

The offensive has drawn much criticism from extreme left-wing elements such as Gush Shalom and Meretz MK Zahava Gal'on for the "thousands of Arabs" it has made homeless. However, Arutz-7's Haggai Huberman and HaTzofeh's Danny Shalom report that the entire affair is in fact very lucrative for the Arabs living in the area. Each family whose home serves as an end-point for a tunnel receives $1,000 a month, and homes that are destroyed are rebuilt elsewhere by the Palestinian Authority, with generous compensation thrown in for good measure.

The smuggling operation is essentially a family enterprise, report Huberman and Shalom, with several large Gaza families "owning" a piece of the action. They pay families that agree to have a tunnel running from their homes $1,000 each month, and they then sell the weapons that are thus smuggled to the Palestinian Authority. If a tunnel-camouflaging home is destroyed by the IDF, the PA pays generous compensation to the family - and even builds the family a new home in the Tel Sultan neighborhood. Some residents have therefore begun spreading rumors of tunnels in their homes, designed for Israeli ears, so that they can "start all over" with a destroyed home, PA reparations, and a new modern house.

Huberman and Shalom, quoting Israeli military sources, report that Iranian elements are actively involved in the arms-smuggling from Egypt. So far in 2003, large quantities of many different types of weapons have been smuggled into Gaza via the tunnels, including dozens of RPG launchers, hundreds of kilograms of explosive material, hundreds of rifles, tens of thousands of bullets, and thousands of magazines. Of late, attempts are being made to smuggle in anti-tank and anti-aircraft missiles as well.

Some of the tunnels have been found to be as deep as 30 meters underground, in order to evade some of Israel's counter-measures. They are used not only to smuggle arms and weapons, but also precious metals, electric appliances, car parts, and even terrorists. The IDF has uncovered and destroyed 36 tunnels so far in 2003.

www.a7.org
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-10-2003 @ 14:53:
Fout, alleen idioten zien het niet gebeuren
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:29
Peace
Peace is offline
Israel heeft een terroristenkamp in Syrie aangevallen. Dat staat nu eenmaal duidelijk. Dat daaruit zelfmoordcommando's komen is vanzelfsprekend. Moet Israel dat dan gewoon toelaten en doen alsof er daar niets plaatsvind? Of moet Israel misschien eerst een aanvraag doen bij de VN om toestemming te kunnen vragen of ze die kamp mogen aanvallen? Tot ze een antwoord hebben is die kamp al lang verdwenen! Dus, waarom zou men die aanval veroordelen? Dat er een joodse lobby in Amerika invloed heeft, ontken ik niet. Maar men overdrijft enorm! Er is geen enkel bewijs, dat de joden er zoveel te zeggen hebben. En kom nu niet zeggen dat dat bij iedereen bekend is, want dat komt vanzelf, als iedereen het gehoord heeft van de VTM, VRT, NED 1, NED 2,....
En nog tenslotte: Israel heeft het volledige recht de Palestijnse terroristen aan te vallen, of beter gezegd, zich tegen hen verdedigen. Immers, als in Nederland dagelijks burgers worden vermoord door een stelletje zelfmoordenaars, dan zie ik de regering niet gewoon bij de pakken zitten. Ze zouden de leiders straffen, desnoods vermoorden! Waarom zou Israel de Palestijnen niet duidelijk maken dat die aanslagen maar ellende veroorzaakt? Ze doen het nog veel te zacht! Ze vernietigen het huis van de zelfmoordenaars' familie. Meestal zonder de mensen te vermoorden! Wat gebeurt er dan? Ze krijgen het beloofde geld (enorme "prijs") en bouwen een nieuw huis! Waarom zou Israel niet eens duidelijk maken dat als er nog iemand durft zichzelf te komen op te blazen, dat zijn familie er niets van heeft, want ze worden toch vermoord??? Maar Israel doet dat niet!!! Ze vernietigen het huis om symbolisch te tonen dat ze zich niet zomaar laten opblazen!
Zou Israel misschien gewoonweg NIET moeten terugslaan? Zijn jullie dan echt zo naief om te denken dat de Palestijnen er dan mee zouden stoppen, omdat ze zouden inzien dat de Israeli's niets terug doen??? Ze zouden gewoonweg verder gaan met die verdomde aanslagen! Want uiteindelijk is de motto en het doel van alle Arabische terroristenorganisaties het volgende: "Alle joden moeten in de zee gedreven worden".
Ik zie of zag geen ander mogelijkheid voor Israel, dan hard terug te slaan en te tonen dat ze sterker zijn, en dat het niets uitmaakt! Want we hebben het allemaal al meerdere keren gezien, dat er met de Palestijnen niet te onderhandelen valt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:47
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Peace schreef op 15-10-2003 @ 21:29:
Israel heeft een terroristenkamp in Syrie aangevallen. Dat staat nu eenmaal duidelijk. Dat daaruit zelfmoordcommando's komen is vanzelfsprekend.
Eh....het staat nog steeds niet vast dat het een terroristenkamp was. Israël zegt dat het een kamp van de Islamitische Jihad was, Syrië zegt van niet. En ik vertrouw beide regeringen te weinig om één van hen op zijn woord te geloven. Met andere woorden: ik sluit niet uit dat het een kamp van de Islamititsche Jihad was, maar ik neem het ook niet voetstoots aan.
Citaat:
Moet Israel dat dan gewoon toelaten en doen alsof er daar niets plaatsvind? Of moet Israel misschien eerst een aanvraag doen bij de VN om toestemming te kunnen vragen of ze die kamp mogen aanvallen? Tot ze een antwoord hebben is die kamp al lang verdwenen!
Wat ze in ieder geval niet hadden moeten doen, is zonder toestemming van wie dan ook een doelwit op Syrisch grondgebied aanvallen. Hierdoor escaleert de zaak alleen maar.
Citaat:
Dus, waarom zou men die aanval veroordelen?
Omdat het ook een daad van agressie tegen het grondgebied van buurland Syrië was. Dus als Syrië zich als aangevallen beschouwt, en Israël de oorlog verklaart, zou ik dat niet eens vreemd vinden.
Citaat:
Dat er een joodse lobby in Amerika invloed heeft, ontken ik niet. Maar men overdrijft enorm! Er is geen enkel bewijs, dat de joden er zoveel te zeggen hebben.
Nou, de politiek van de VS inzake Israël (het vetoën van vrijwel elke resolutie die tegen het beleid van de Israëlische regering is gericht) komt niet zomaar uit de lucht vallen, hoor.
Citaat:
En nog tenslotte: Israel heeft het volledige recht de Palestijnse terroristen aan te vallen, of beter gezegd, zich tegen hen verdedigen.
Maybe so, maar heeft Israël ook het recht om onschuldige Palestijnse burgers aan te vallen?
Citaat:
Ik zie of zag geen ander mogelijkheid voor Israel, dan hard terug te slaan en te tonen dat ze sterker zijn, en dat het niets uitmaakt! Want we hebben het allemaal al meerdere keren gezien, dat er met de Palestijnen niet te onderhandelen valt.
En door die opstelling krijgen we binnen afzienbare tijd een gigantische oorlog in die contreien, waarbij elk land zich ermee gaat bemoeien. Dat kan nog wel eens heel erg verkeerd gaan uitpakken voor Israël. Misschien wordt het zelfs een wereldoorlog, omdat overal landen partij gaan kiezen.

Ik zie geen andere mogelijkheid voor Israël dan de Palestijnen een eigen staat te geven (want dat neem je de voornaamste oorzaak voor de aanslagen weg), en een sterke VN-vredesmacht te stationeren in dat gebied. Beide partijen moeten eens inzien dat de ander er is, er blijft, en dat men op de huidige voet niet verder kan gaan.
Oud 15-10-2003, 21:00
Verwijderd
Peace schreef op 15-10-2003 @ 21:29:

Citaat:
Israel heeft een terroristenkamp in Syrie aangevallen. Dat staat nu eenmaal duidelijk. Dat daaruit zelfmoordcommando's komen is vanzelfsprekend. Moet Israel dat dan gewoon toelaten en doen alsof er daar niets plaatsvind? Of moet Israel misschien eerst een aanvraag doen bij de VN om toestemming te kunnen vragen of ze die kamp mogen aanvallen? Tot ze een antwoord hebben is die kamp al lang verdwenen!
Lees mijn reactie op de aanval eens, een dertienjarige jongen die zo intelligent kan schrijven en meedenken kan vast die korte inleiding in het internationaal recht wel begrijpen.

Citaat:
En nog tenslotte: Israel heeft het volledige recht de Palestijnse terroristen aan te vallen, of beter gezegd, zich tegen hen verdedigen. Immers, als in Nederland dagelijks burgers worden vermoord door een stelletje zelfmoordenaars, dan zie ik de regering niet gewoon bij de pakken zitten. Ze zouden de leiders straffen, desnoods vermoorden! Waarom zou Israel de Palestijnen niet duidelijk maken dat die aanslagen maar ellende veroorzaakt? Ze doen het nog veel te zacht! Ze vernietigen het huis van de zelfmoordenaars' familie. Meestal zonder de mensen te vermoorden! Wat gebeurt er dan? Ze krijgen het beloofde geld (enorme "prijs") en bouwen een nieuw huis! Waarom zou Israel niet eens duidelijk maken dat als er nog iemand durft zichzelf te komen op te blazen, dat zijn familie er niets van heeft, want ze worden toch vermoord??? Maar Israel doet dat niet!!! Ze vernietigen het huis om symbolisch te tonen dat ze zich niet zomaar laten opblazen!
In het Nederlandse recht zouden dergelijke maatregelen terecht disproportioneel en derhalve onrechtmatig worden geacht. Er zijn minder zware middelen om Palestijnse terroristen uit te schakelen. Hen arresteren en in een zwaarbeveiligde gevangenis gooien is minstens zo effectief en treft louter de terrorist, en niet zijn buren, overburen, wijkgenoten etc. etc.

Citaat:
Zou Israel misschien gewoonweg NIET moeten terugslaan? Zijn jullie dan echt zo naief om te denken dat de Palestijnen er dan mee zouden stoppen, omdat ze zouden inzien dat de Israeli's niets terug doen??? Ze zouden gewoonweg verder gaan met die verdomde aanslagen! Want uiteindelijk is de motto en het doel van alle Arabische terroristenorganisaties het volgende: "Alle joden moeten in de zee gedreven worden". Ik zie of zag geen ander mogelijkheid voor Israel, dan hard terug te slaan en te tonen dat ze sterker zijn, en dat het niets uitmaakt! Want we hebben het allemaal al meerdere keren gezien, dat er met de Palestijnen niet te onderhandelen valt.
Je bent erg emotioneel, waarschijnlijk door je binding met Israël, en ik begrijp je reactie heel goed. Desalniettemin kan Israël, zoals ik al aangaf, minder hard terugslaan. Op die manier kunnen Palestijnse terreurorganisaties Israël niet langer betichten van het opblazen van huizen e.d., en valt hun legitimatie voor het plegen van aanslagen weg. Als Israël in het algemeen haar goede wil zou tonen, zou geen redelijk denkend mens nog sympathie kunnen hebben voor de Palestijnen. Maar door het bouwen van een Berlijnse muur, het verwoesten van Palestijnse woonwijken, het onrechtmatig aanvallen van Syrisch grondgebied, het bouwen van nederzettingen in Palestijns gebied en het saboteren van onderhandelingen met de PA zorgt er alleen maar voor dat de anti-Israëllobby voldoende redenen heeft om aanslagen te plegen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 23:28
Verwijderd
Citaat:
En nog tenslotte: Israel heeft het volledige recht de Palestijnse terroristen aan te vallen, of beter gezegd, zich tegen hen verdedigen. Immers, als in Nederland dagelijks burgers worden vermoord door een stelletje zelfmoordenaars, dan zie ik de regering niet gewoon bij de pakken zitten. Ze zouden de leiders straffen, desnoods vermoorden!
Ja, ze hebben het recht terroristen aan te pakken, maar niet het recht de gehele palastijnse bevolking te laten bloeden voor die paar terroristen die ervandaan komen. Ook heeft Israel geen recht de territoriale grenzen van een ander land te schenden en daar burgers te gaan uitmoorden.

En dat over die Nederlanders is kant en klare onzin, moord zou in ons beschaafde westerse stelsel niet voorkomen. Wij in Europa zijn geen barbaren zoals de palastijnen en de Israeliërs, die absoluut geen gevoel hebben over wat rechtens is en wat niet.

Citaat:
Zou Israel misschien gewoonweg NIET moeten terugslaan? Zijn jullie dan echt zo naief om te denken dat de Palestijnen er dan mee zouden stoppen, omdat ze zouden inzien dat de Israeli's niets terug doen??? Ze zouden gewoonweg verder gaan met die verdomde aanslagen!
Als ze die aanslagen hoe dan ook doen, waarom laten jullie dan die onschuldige palastijnen mee bloeden voor de daden van terroristen.

Citaat:
Want we hebben het allemaal al meerdere keren gezien, dat er met de Palestijnen niet te onderhandelen valt.
Wij hebben ook gezien dat er met Israel niet te onderhandelen valt

Citaat:
Want uiteindelijk is de motto en het doel van alle Arabische terroristenorganisaties het volgende: "Alle joden moeten in de zee gedreven worden".
Als ik die houding van jou, simshalom en de regering van Israel zo bekijk, dan kan ik ze het absoluut niet kwalijk nemen om eens heel eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 16-10-2003 @ 00:28:
Als ik die houding van jou, simshalom en de regering van Israel zo bekijk, dan kan ik ze het absoluut niet kwalijk nemen om eens heel eerlijk te zijn.
Ook de reden waarom ik niet meer reageer in dit topic, het is een hopeloze zaak.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 10:50
Peace
Peace is offline
Kortom: Het enige waarover jullie allemaal hebben geschreven is dat de Palestijnse burgers niet mee moeten bloeden en dat er met minder geweld terroristen kunnen worden gepakt.
Wel, op het eerste geef ik jullie gelijk, maar...
Die burgers ten eerste onopzettelijk worden gedood. Het Israelische leger valt een huis van een terrorist aan, waarbij er - onopzettelijk en niet altijd - burgers bij omkomen. Wat moet Israel dan doen? Dat is ook mijn vragende antwoord op jullie eis om minder agressief op te treden. Wat moet Israel, of beter; wat kan Israel anders doen, om geen burgers te treffen?
En wat mij ook enorm opviel, is dat jullie constant de Israeli's veroordelen voor het feit dat er burgerdoden vallen bij de Palestijnen vallen. Maar jullie reppen met geen woord over de Israelische burgerslachtoffers, die nota bene met opzet worden gedood. Dat gaat mijn petje te boven! Het is een en al Palestijnen.
Che schrijft dat men die terroristen in een zwaarbeveiligde gevangenis moet stoppen. Ten eerste, hoe wil je dat men hen in de eerste plaats pakt? Ten tweede: Je hebt ongetwijfeld gehoord van de honderden Palestijnse terroristen die werden vrijgelaten, in ruil voor het einde van de Palestijnse aanslagen. Wat is daarvan geworden? Juist, niks. Die Palestijnen zijn vrijuit gegaan en de aanslagen duurden voort. Waarom zou Israel dan die terroristen dan in een gevangenis stoppen, als diezelfde "militanten" (=terroristen), binnen enkele jaren, of zelfs maanden weer vrij zullen zijn? Het heeft geen zin.
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom de aanval op dat Syrisch terroristen illegaal was?
Kan iemand mij de vergelijking geven tussen de Berlijnse muur en de muur die Israel nu aan het bouwen is?
En jullie blijven maar zeveren dat er een Palestijnse staat moet komen. Weet je wat: laten we eerst ervoor zorgen dat de Palestijnen zelf ermee akkoord gaan, daarna kunne we een volgemde stap bezien.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-10-2003 @ 18:58:
Fout, alleen idioten zien het niet gebeuren
Ja hoor, alle Joden over de hele wereld staan via geheime kanalen met elkaar in contact over hoe ze het beste Arabieren, Moslims en Europeanen kunnen doden/pesten en hoe ze met behulp van de Bilderberg-groep en Aliens een NWO kunnen beginnen.

Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:26
Verwijderd
Niet allemaal, er zijn er ook een paar die daar niet aan meedoen hoor. Die zitten hier te forummen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:56
Verwijderd
Peace schreef op 16-10-2003 @ 11:50:

Citaat:
Wat moet Israel dan doen? Dat is ook mijn vragende antwoord op jullie eis om minder agressief op te treden. Wat moet Israel, of beter; wat kan Israel anders doen, om geen burgers te treffen?
Vragende antwoord? Is dat Vlaams? Anyway, Israël moet zeker niet hard terugslaan maar blijven hameren op vredesonderhandelingen. En zich terugtrekken uit Palestijns gebied. Ik begrijp dat jij dat wellicht zult zien als gezichtsverlies, en zo zien Sharon c.s dat vast ook, maar als je vrede wilt moet je concessies doen. Het is een politiek spel: zorg dat de tegenstander geen reden meer heeft je aan te vallen, op die manier zullen ze alle goodwill verspelen en zal hun wens, een eigen staat, door de internationale gemeenschap niet langer gesteund worden.

Citaat:
En wat mij ook enorm opviel, is dat jullie constant de Israeli's veroordelen voor het feit dat er burgerdoden vallen bij de Palestijnen vallen. Maar jullie reppen met geen woord over de Israelische burgerslachtoffers, die nota bene met opzet worden gedood. Dat gaat mijn petje te boven! Het is een en al Palestijnen.
Ik heb vaak genoeg mijn afschuw uitgesproken over die aanslagen hoor (check maar eens wat eerdere topics m.b.t dit onderwerp), maar ik verval liever niet in herhaling.
Citaat:
Che schrijft dat men die terroristen in een zwaarbeveiligde gevangenis moet stoppen. Ten eerste, hoe wil je dat men hen in de eerste plaats pakt? Ten tweede: Je hebt ongetwijfeld gehoord van de honderden Palestijnse terroristen die werden vrijgelaten, in ruil voor het einde van de Palestijnse aanslagen. Wat is daarvan geworden? Juist, niks. Die Palestijnen zijn vrijuit gegaan en de aanslagen duurden voort. Waarom zou Israel dan die terroristen dan in een gevangenis stoppen, als diezelfde "militanten" (=terroristen), binnen enkele jaren, of zelfs maanden weer vrij zullen zijn? Het heeft geen zin.
Als je weet waar ze wonen val je met een legereenheid het huis binnen en pak je de boef, easy. Wat heeft het vrijlaten van terroristen te maken met ze opsluiten? Er zijn bij mijn weten geen terroristen vrijgelaten, maar slechts Palestijnen die vanwege andere vergrijpen vastzaten. En als Israël ze wel vrijgelaten heeft, is dat een knap stomme actie geweest.

Citaat:
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom de aanval op dat Syrisch terroristen illegaal was?
Zucht, ben je te lui om mijn post op te zoeken? Ik zal je van dienst zijn door mijn posts even te quoten:

Citaat:
''Ik heb naar aanleiding van dit artikel een kort stukje geschreven voor het vak internationaal recht, dat er op neer kwam dat deze actie volledig illegaal is en niet gerechtvaardigd kan worden. Ik ben benieuwd op de V-raad besluit alsnog een sanctie op te leggen aan Israël, het zou haar geloofwaardigheid in ieder geval versterken.''
Citaat:
''En dat mag niet. The War on Terror ondermijnt het internationaal recht en dat is geen goede zaak. Wat als Syrië nu eens een Israëlische legerbasis zou aanvallen onder het mom dat er vanuit die basis een invasie op Syrië gepland wordt? Dat mag Syrië alleen als ze het harde bewijs heeft dat Israël dat op (zeer) korte termijn van plan is.
Kan Israël bewijzen dat er vanuit dat ''terroristenkamp'' (want dat moet nog blijken) op korte termijn een aanslag zou worden gepleegd op Israëlische doelen? En als Israël dat kan, zou er dan niet een minder ingrijpend middel voor handen zijn geweest? Ik wil bewijzen zien als Israël zegt dat de aanval legitiem was.''
Citaat:
Kan iemand mij de vergelijking geven tussen de Berlijnse muur en de muur die Israel nu aan het bouwen is?
De Berlijnse muur diende om te voorkomen dat Oost-Duitsers naar West-Duitsland vluchtten, de Israëlische muur dient om te voorkomen dat Palestijnen Israëlisch grondgebied mogen betreden. Beiden onder het mom van ''staatsveiligheid.''
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
En wat mij ook enorm opviel, is dat jullie constant de Israeli's veroordelen voor het feit dat er burgerdoden vallen bij de Palestijnen vallen. Maar jullie reppen met geen woord over de Israelische burgerslachtoffers, die nota bene met opzet worden gedood.
Het ligt heel simpel, de joodse burgers worden express gedood door terroristen die daarin hun enige redmiddel zien, waarbij het feit van onderdrukking ook een grote rol speelt.
De palastijnen worden opzettelijk door de staat aangevallen waarbij de staat bewust in koop neemt dat er burger slachtoffers vallen, en het de staat niet uitmaakt omdat het in hun ogen toch alleen maar palastijnen zijn.
De staat is een hogere macht die zorg moet dragen voor de burgers, en niet alleen voor de joodse burgers, maar ook voor de palastijnse burgers, en als ze die zo nodig hun ingepikte gebied willen houden moeten ze ook zorgen voor de mensen die er woonden, en dat gebeurd niet.

Oftewel, het is gewoon de staat israel die staatsterrorisme pleegt jegens de palastijnen, alleen omdat er enkele kleine groepen zijn die zich zo graag willen opblazen.

Citaat:
Omdat je de grenzen van een ander land dient te respecteren. Ik ga het niet helemaal uitleggen, misschien dat iemand anders de moeite wil nemen.
Maar wat zou jij ervan vinden als Iran plotseling Israel zou binnen stormen om daar een paar mosard agenten in elkaar te meppen die in hun land zaten te spioneren.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 13:39
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-10-2003 @ 13:33:
Het ligt heel simpel, de joodse burgers worden express gedood door terroristen die daarin hun enige redmiddel zien, waarbij het feit van onderdrukking ook een grote rol speelt.
De palastijnen worden opzettelijk door de staat aangevallen waarbij de staat bewust in koop neemt dat er burger slachtoffers vallen, en het de staat niet uitmaakt omdat het in hun ogen toch alleen maar palastijnen zijn.
De staat is een hogere macht die zorg moet dragen voor de burgers, en niet alleen voor de joodse burgers, maar ook voor de palastijnse burgers, en als ze die zo nodig hun ingepikte gebied willen houden moeten ze ook zorgen voor de mensen die er woonden, en dat gebeurd niet.

Oftewel, het is gewoon de staat israel die staatsterrorisme pleegt jegens de palastijnen, alleen omdat er enkele kleine groepen zijn die zich zo graag willen opblazen.

Omdat je de grenzen van een ander land dient te respecteren. Ik ga het niet helemaal uitleggen, misschien dat iemand anders de moeite wil nemen.
Maar wat zou jij ervan vinden als Iran plotseling Israel zou binnen stormen om daar een paar mosard agenten in elkaar te meppen die in hun land zaten te spioneren.
Ik ben het in principe deels wel met je eens, maar ik vind het verkeerd om zo hard de Israëli's te veroordelen. De Israëli's doen natuurlijk wel verkeerde dingen, maar daarbij is het wel belnagrijk om op te merken dat de Israëli's net als de Palestijnen een bang geterroriseerd volk zijn. Bovendien moet het erg frustrerend zijn voor de Israëli's dat ze constant zelfmoordaanslagen te verwerken hebben en dat ondertussen Arafat, de leider van de Palestijnen weigert de terroristische organisaties te bestrijden en zelfs Abbas in zijn pogingen tegen het terrorisme op alle mogelijke manieren dwars zit. Voor de Palestijnen zal het echter niet te verkroppen zijn dat Sharon doorgaat met de bouw van de veiligheidsmuur en het bouwen van nederzettingen.

De enige oplossing lijkt me om Sharon en Arafat samen op een bootje richting een onbewoond eiland te zetten en vervolgens twee leiders aan te stellen die aan de ene kant hand en hand het terrorisme bestrijden en aan de andere kant de veiligheidsmuur samen afbreken en de illegale nederzettingen hard aanpakken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten