Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
lees het nu voor de 2.5ste keer en leest nu als een trein ![]() (kortom; houdt moed!) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De tienjarige Sofia Horner en de iets oudere Anders Berglund zijn kinderen met een bijzondere gave. Sofia kan "om de hoek kijken". Anders is blind geboren. Maar misschien "ziet" hij dezelfde dingen als zij. Op een dag stelt Sofia voor "samen te dromen". In hun gezamenlijke droom zweven ze op de eerste zondag van de advent de kerk uit. Maar ze hebben er geen rekening mee gehouden dat anderen hun droom kunnen zien. Zo komt het dat er een wonder gebeurt in het Zweedse plaatsje Ostmora. Een plotselinge storm tilt het dak van de kerk op en de kinderen zweven naar buiten. Deze gebeurtenis verandert het leven van vele mensen. Ik vind hem erg mooi. |
![]() |
|
Ik ben echt al anderhalf jaar bezig om Publieke Werken van Thomas Rosenboom te lezen. Toen ik het kocht dacht ik dat het wel een onderwerp voor mij was, maar ik vind zijn schrijfstijl zo vermoeiend. Telkens als ik er weer aan begin denk ik dat ik over een bladzijde of 20 wel in het boek zit, maar dat gebeurt nooit.
Ik ben nu op blz 180 ofzo. Kan iemand me vertellen of het de moeite is om het toch nog uit te lezen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ècht geen hekel aan hem sinds ik hem op tv zag en een katern van Vrij Nederland over hem las, hoor. ![]() |
![]() |
|
Ik heb de Silmarillion net uit (stout, moest eigenlijk leren voor een tentamen, maar als ik een boek bijna uit heb kan ik niet meer stoppen
![]() Ik ga vanmiddag/vanavond beginnen aan ik heb altijd gelijk van WF Hermans.
||
Citaat:
![]() ind een erg leuk boek ![]() ik lees nog altijd: ik heb altijd gelijk - wfh <3 en studieboeken - waardoor ik voor mijn geliefde wfh nauwelijks tijd heb ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In een dag zelfs, want ik had de volgende dag een boekbespreking, maar het boek was zo goed dat ik er echt geen problemen mee had de hele dag in een stoel te zitten en te lezen. (ook die stoel was geweldig. Jammergenoeg heeft mijn zus die nu en is die helemaal opengekrabt door haar katten.... ![]()
||
Citaat:
Onlangs stond in de krant dat Nabokov het manuscript mogelijk van een tijdsgenoot heeft 'gestolen'. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of Nabokov pedofilie of pedoseksualiteit goed wilde praten of er in het geheel een uitspraak over wilde doen. Maar het feit dat het probleem van geweldige stijl en verwerpelijke inhoud bij jou zulke sterke emoties oproept, pleit wel voor de kwaliteit van het boek, vind ik.
Dat de tekst gestolen zou zijn lijkt me sterk. Ik heb andere boeken van Nabokov gelezen en die waren met hetzelfde geniale taalgevoel geschreven. Of hij zou ze dan allemaal gestolen moeten hebben, of hij stal het van een andere schrijver, terwijl hij zelf al geniaal genoeg was. Lolita heeft in zich trouwens wel het verhaal dat de tekst door een ander geschreven is, Humbert Humbert, en door die persoon naar Nabokov opgestuurd is, zodat die het kon uitgeven. Maar dat is eerder een parodie om het romantische idee van het plotseling gevonden manuscript. Misschien was je krant daarmee in de war? LUH-3417 Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 12:45. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees jij nu? Deel XX Lilium | 500 | 27-01-2009 10:45 | |