|
|
Bekijk resultaten poll: Aan wies kant sta je? | |||
Israel |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 20.75% |
Palestina |
24 | 45.28% |
Allebei weg |
11 | 20.75% |
Bemoei me er niet mee, en ik ga weer verder onzin posten in N&A |
7 | 13.21% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Aan de kant van de palastijnen.
Ik wil al die zelfmoordaanslagen niet goedpleiten, maar ze hebben wel een beetje gelijk, de israeliers kwamen na de WOII allemaal daarheen, op zoek naar het heilige land, maar dat land was eigelijk van de palastijnen. SO...
||
Citaat:
Zelf zal ik nooit claimen precies te weten hoe het daar WEL zou moeten, ik ben namelijk nog onvoldoende op de hoogte van alle 1000en factoren die dit ongetwijfeld het meest complexe conflict van vandaag de dag maken. Bovendien zal ik daarvoor eerst terplaatse met alle partijen moeten hebben gepraat (waarvan ik zeker weet dat FA en SS dat niet gedaan hebben, ondanks dat ze toch precies weten hoe het moet aflopen met het meest complexe conflict dat we hebben.... oorlog en totale vernietiging is altijd de goedkoopste snelste en slechtste oplossing.) Daarnaast denk ik dat het overgrote deel van de Israelische bevolking zich doodschaamt voor een stel radicale Joden dat in het veiligste landje ter wereld dood en vernietiging predikt, daar waar hun zo graag willen samenleven in vrede. Ik zelf vind jullie lafaards, ga maar lekker daar wonen: en probeer dan nog maar eens dood en vernietiging te verkondigen. Om er maar even een voorbeeld bij te halen waar jullie zelf zo dol op zijn: Als er ooit een Israelische schoolbus met kleuters voor jullie neus wordt opgeblazen door Palestijnen, wil ik uit jullie harten en monden nog wel eens de woorden van dood en vernietiging horen; "wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet" |
![]() |
||
Citaat:
Wil je m'n adres hebben? |
![]() |
|
Sharon wil annexatie van Jordaanoever
JERUZALEM, 6 FEBR. In ruil voor het ontruimen van de joodse nederzettingen in de Gazastrook wil de Israëlische premier Sharon de grote nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever definitief bij Israël voegen. Sharon wil toestemming van de Verenigde Staten voor de annexatie van dit grondgebied waarop de drie grootste joodse nederzettingen zijn gevestigd. Dat melden Israëlische media op grond van gesprekken met hoge ambtenaren en militairen die de ontmanteling van de nederzettingen in de Gazastrook en het plan voor de scheiding van de Palestijnse bevolking voorbereiden. Het nieuws is bevestigd door een woordvoerder van Sharon. De premier zal eind februari het definitieve, eenzijdige scheidingsplan aan de Amerikaanse regering presenteren. Het gaat om de nederzettingen bij Ariel, Gush Etzion en Ma'aleh Adumim met in totaal meer dan honderdduizend joodse inwoners. Deze nederzettingen met het aanzien van grote nieuwbouwwijken met synagogen, winkelcentra en bioscopen zijn gebouwd op gebied dat Israël sinds de oorlog van 1967 bezet houdt. Sharon wil deze nederzettingen verder versterken en uitbreiden, mogelijk door de huidige bewoners van nederzettingen in de Gazastrook te verplaatsen naar de Westelijke Jordaanoever. De route van de afscheidingslinie ('de muur') zal rond deze nederzettingen gaan lopen. Ambtenaren en militairen van de Israëlische Nationale Veiligheidsraad verwachten dat de VS positief zullen reageren, omdat ook in het - mislukte - vredesplan van oud-president Clinton deze nederzettingen bij Israël gevoegd zouden worden. In de zogeheten Routekaart naar vrede wordt over deze met name genoemde plaatsen geen uitspraak gedaan. Wel wordt Israël in dit evenmin uitgevoerde plan verplicht nederzettingen te ontruimen. Sharon heeft er nooit een geheim van gemaakt niet bereid te zijn zich terug te trekken achter de bestandsgrens van 1967, de Groene Lijn. Volgens de Israëlische vice-premier Olmert die gisteren in Washington overleg heeft gevoerd met minister van Buitenlandse Zaken Powell, vice-president Cheney en nationale veiligheidsadviseur Rice zei van Amerikaanse zijde ,,alleen maar instemming en geen kritiek, voorbehoud of klacht'' te hebben gehoord over de nieuwste Israëlische voornemens. De ontmanteling van de nederzettingen in de Gazastrook zijn door de VS met instemming begroet met de kanttekening dat echte vrede alleen door middel van onderhandelingen met de Palestijnse Autoriteit bereikt kan worden. De Israëlische minister van Defensie, Mofaz, en de top van het leger hebben zich inmiddels achter de ontruiming van de nederzettingen in de Gazastrook geschaard. Sharon overweegt of er nog een niet-bindend referendum gehouden moet worden, maar daar maken de tegenstanders van het plan in de Knesset bezwaar tegen omdat zij weten dat een meerderheid van de bevolking Sharon zal steunen. De rechtervleugel van Likud en de kleine religieuze regeringspartijen beramen plannen om de ontruiming te verhinderen en Sharon af te zetten. Bron: NRC
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben tegen beide. Ik zie ze als twee kleuters die ruzie maken om welkje sprookjes nou het leukste is. Sneeuwwitje of Roodkapje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh ja, het feit dat 12% van de Palestijnen wegens vermeende collaboratie gedood wordt, geeft al aan hoe groot de greep van de terroristen op de Palestijnse bevolking is. Derhalve hoort m.i. Israël als democratisch land het voortouw te nemen. Shit, wat ben ik weer antisemitisch en verblind door de Palestijnse propaganda. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik mag niets zeggen van opgeblazen mensen in een bus terwijl er constant 'zielige kindjes' bij gehaald worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Die ziligheid waar jij het over hebt, gaat over 2, herhaal: 2 partijen. Aan beide kanten vallen onnodige en onschuldige slachtoffers. Dat ik uberhaupt nog probeer te discussieren met een ultra orthodox..... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als ik hem als held zie moet ik dat weten... 2. nee, gelukkig ken ik je niet! Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 22:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Om de ongelijke strijd verder met woorden te illustreren: Jood en Palestijn zitten in een auto. De jood rookt een sigaret. De auto stopt en de jood ziet dat er benzine lekt uit de auto van de Palestijn. De jood schiet zijn peuk in het plasje benzine en de auto met de Palestijn erin ontploft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga zo door Israel, EN palestina ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kom op zeg, wat wil je met die foto, ik kan hier ook wel fotos van palastijnese kinderen gaan posten die zijn doodgeschoten door Israelische soldaten. Mag ik je eraan herrineren dat er 2 keer zoveel palastijnse kinderen worden doodgeschoten als Israelische, mag ik je eraan herrineren dat er 4 keer zoveel Israeliers zijn dan palastijnen. Als je dan eens gaat rekenen dan zie je dat er procentueel veel meer kinderen worden vermoord aan de kant van de palastijnen. Hier wil ik graag een reactie op fleety boy, of ga je dit ook weer eens negeren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De foto's op http://www.mfa.gov.il/mfa/go.asp?MFAH0i0f0 komen bijna allemaal van persbureau Reuters, veelal van Arabische journalisten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|