Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 19:10
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-04-2004 @ 19:54 :
Het zal wel zijn doordat je aan de pil moet wennen . Is het echt nog heel veel wat eruit komt? Het komt vrij vaak voor dat tijdens de eerste strip je nog een beetje ongesteld bent, maar dan wel zo weinig dat een inlegkruisje of minitampon echt genoeg is.
Nee, het is niet echt veel, met minitampons red ik mezelf prima.
Het lijkt me alleen niet zo verstandig om ermee te stoppen, want dan kom ik nooit ergens. Mijn lichaam zal er wel gewoon aan moeten wennen, als het over een week nog steeds niet is gestopt ga ik wel even langs de dok.
Tnx!
Oud 17-04-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-04-2004 @ 19:52 :
Hij wordt helemaal niet onveilig van diarree, dat is een heel hardnekkig verhaal maar het staat nergens in de bijsluiter, wel? Nouja, als je echt zó super erge diarree hebt dat alles er meteen uit stroomt, dan komt er een kans dat de stoffen van de pil ook niet opgenomen worden, maar tegen die tijd lig je in het ziekenhuis en wil je toch geen seks meer. De pil wordt niet onveilig van diarree, dus ook niet in de stopweek, of wat dan ook.
hihi, dank voor de opheldering
Oud 17-04-2004, 23:16
*maai*
*maai* is offline
muziekvlinder schreef op 14-04-2004 @ 09:43 :
IK BEN EEN STOMME MUTS, EEN STOMME ONVERANTWOORDELIJKE MUTS

ok. laatste pil van mn strip. te laat ingenomen (13 uur).
nu weet ik niet wat ik moet doen. moet ik gewoon mn stopweek houden, aangezien dit toch mn laatste pil was? of moet ik een maand doorslikken?
ben ik nu misschien zwanger? omdat ik de laatste pil van mijn strip nét iets te laat heb ingeslikt? ik heb gisteren wel sex gehad...

HELP

Citaat:
sarahbressers schreef op 14-04-2004 @ 13:54 :
Nee, je kunt nu nog niet zwanger zijn, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

En als je die laatste pil toch al wel in hebt genomen, dan is het te laat om een stopweek erin te gooien, dus dan kun je het beste de stopweek overslaan en de pil doorslikken. Als je dat doet blijft het ook veilig, je hoeft geen condoom er bij te gebruiken oid.

Het valt dus wel mee
En wat als je nu niet wist dat je dan beter door kon slikken omdat je je bijsluiter niet had en gewoon een stopweek hebt gehouden?
Oud 18-04-2004, 09:37
Verwijderd
Citaat:
*maai* schreef op 18-04-2004 @ 00:16 :
muziekvlinder schreef op 14-04-2004 @ 09:43 :
IK BEN EEN STOMME MUTS, EEN STOMME ONVERANTWOORDELIJKE MUTS

ok. laatste pil van mn strip. te laat ingenomen (13 uur).
nu weet ik niet wat ik moet doen. moet ik gewoon mn stopweek houden, aangezien dit toch mn laatste pil was? of moet ik een maand doorslikken?
ben ik nu misschien zwanger? omdat ik de laatste pil van mijn strip nét iets te laat heb ingeslikt? ik heb gisteren wel sex gehad...

HELP

En wat als je nu niet wist dat je dan beter door kon slikken omdat je je bijsluiter niet had en gewoon een stopweek hebt gehouden?
Dus je hebt de laatste pil te laat ingenomen, en daarna heb je toch een stopweek gehouden? Ehm, dat weet ik niet, eigenlijk. In elk geval kun je op dat moment nog niet zwanger zijn maar ik geloof dat de pil dan wel onveilig is, en je dus een week een condoom erbij moet gebruiken, maar ik weet het niet zeker.

Als je die laatste pil helemaal niet hebt ingenomen en dus 1 dag te vroeg met je stopweek bent begonnen, dan is dat niet erg, maar dan moet je wel met de volgende strip ook een dag eerder beginnen dan je normaal doet.
Oud 18-04-2004, 10:03
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Kan ik gewoon een week eerder stoppen met de pil? Ik wil deze maand namelijk niet ongesteld zijn in mijn officiele stopweek, maar een week eerder.

Dus, als ik de laatste 7 pillen gewoon in mijn strip laat zitten, en na mijn 'vervroegde stopweek' gewoon met een nieuwe strip begin, blijf ik dan beschermd tegen zwangerschap?
Oud 18-04-2004, 11:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 18-04-2004 @ 11:03 :
Kan ik gewoon een week eerder stoppen met de pil? Ik wil deze maand namelijk niet ongesteld zijn in mijn officiele stopweek, maar een week eerder.

Dus, als ik de laatste 7 pillen gewoon in mijn strip laat zitten, en na mijn 'vervroegde stopweek' gewoon met een nieuwe strip begin, blijf ik dan beschermd tegen zwangerschap?
Je moet de pil minimaal drie weken achter elkaar slikken (dus een hele strip) wil je beschermd zijn tegen zwangerschap. Jij zou dus beter gelijk je volgende strip kunnen gaan slikken in plaats van eerder te stoppen met je strip, je bent dan alleen niet een week eerder ongesteld maar een aantal weken later. Ik weet niet hoe dat bij je uitkomt?
Oud 18-04-2004, 11:40
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-04-2004 @ 12:31 :
Je moet de pil minimaal drie weken achter elkaar slikken (dus een hele strip) wil je beschermd zijn tegen zwangerschap. Jij zou dus beter gelijk je volgende strip kunnen gaan slikken in plaats van eerder te stoppen met je strip, je bent dan alleen niet een week eerder ongesteld maar een aantal weken later. Ik weet niet hoe dat bij je uitkomt?
Jaa dat kan opzich ook wel, maar mijn ervaring is dat ik na doorslikken ontzettend veel buikpijn krijg in mijn stopweek. Maar wat ik niet begrijp, als je in de laatste week van je strip een pil vergeet, kan je toch ook het best een stopweek inlassen? En dan doorgaan met een nieuwe strip? Dan zou ik dat toch ook moeten kunnen?
Oud 18-04-2004, 12:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 18-04-2004 @ 12:40 :
Jaa dat kan opzich ook wel, maar mijn ervaring is dat ik na doorslikken ontzettend veel buikpijn krijg in mijn stopweek. Maar wat ik niet begrijp, als je in de laatste week van je strip een pil vergeet, kan je toch ook het best een stopweek inlassen? En dan doorgaan met een nieuwe strip? Dan zou ik dat toch ook moeten kunnen?
Het klinkt idd logisch wat je zegt maar ik zou eigenlijk niet weten waarom dat dan niet mag. Ik slik de pil zelf niet als voorbehoudsmiddel dus van dat soort dingen ben ik niet zo goed op de hoogte. Ik denk dat je even geduld moet hebben tot er iemand langs komt die hier meer van weet.
Oud 18-04-2004, 16:08
Verwijderd
@ kronkeltje: voor een keer kun je dat op zich wel doen... maar niet vaker, want je lichaam kan er nogal ontregeld van raken .
(kun je trouwens anders niet gewoon 1 week extra doorslikken, dus 4 weken slikken en dán een stopweek?)
Oud 18-04-2004, 19:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 18-04-2004 @ 17:08 :
@ kronkeltje: voor een keer kun je dat op zich wel doen... maar niet vaker, want je lichaam kan er nogal ontregeld van raken .
(kun je trouwens anders niet gewoon 1 week extra doorslikken, dus 4 weken slikken en dán een stopweek?)
idd. Naar ik weet (maar echt zeker is dat dus niet) wordt de pil niet onveilig door slechts 14 pillen te slikken, maar je lichaam raakt van slag. Daarom moet je d'r altijd 21 proberen te slikken.
Oud 18-04-2004, 19:28
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Oke, om het zekere voor het onzekere te nemen ...

Ik slik 'm wel een weekje langer! Tnx meisjes.

xxx
Oud 18-04-2004, 20:21
Gaea
Gaea is offline
In welke periode van je maandelijkse cyclus moet je beginnen met de pil te slikken? Ik heb gehoord op de dag dat je ongesteld wordt, en de eerste dag dat je niet meer ongesteld bent.

Wat is het nou?
Oud 18-04-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Gaea schreef op 18-04-2004 @ 21:21 :
In welke periode van je maandelijkse cyclus moet je beginnen met de pil te slikken? Ik heb gehoord op de dag dat je ongesteld wordt, en de eerste dag dat je niet meer ongesteld bent.

Wat is het nou?
alles is op zich wel goed maar als je op dag 1 van je menstruatie begint, dan is het meteen veilig.
(als je op dag 2-5 van je menstruatie begint, is het na een week veilig, als je op een andere dag van je cyclus begint, na vier weken)
Oud 20-04-2004, 09:42
Sawna
Sawna is offline
(ik geloof dat ik de enige in Nederland ben die door de pil overgevoelig is geworden (voor zowat alles) en dus nooit meer aan de pil mag en kan)

Oud 20-04-2004, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Sawna schreef op 20-04-2004 @ 10:42 :
(ik geloof dat ik de enige in Nederland ben die door de pil overgevoelig is geworden (voor zowat alles) en dus nooit meer aan de pil mag en kan)

Overgevoelig voor alles dóór de pil?
Hoezo dat?
Oud 20-04-2004, 09:59
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2004 @ 10:48 :
Overgevoelig voor alles dóór de pil?
Hoezo dat?
nou.. door de hormonen in de pil (niet alleen bij die ik toen gebruikte, maar bij allemaal) kreeg ik fotosensitiviteit. enzo. De dokter wist niet eens dat het een bijverschijnsel zou kunnen zijn.. maar toen hij het op zocht klopte het.

In ieder geval. nu hoop ik eigenlijk dat het allemaal overgaat zodra de pil uitgewerkt is (ben al zo'n 7/8 maanden gestopt) maar ik hoorde dat het tot 2 jaar erna zn bijwerkingen nog kon hebben

mm.
Oud 20-04-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Sawna schreef op 20-04-2004 @ 10:59 :
nou.. door de hormonen in de pil (niet alleen bij die ik toen gebruikte, maar bij allemaal) kreeg ik fotosensitiviteit. enzo. De dokter wist niet eens dat het een bijverschijnsel zou kunnen zijn.. maar toen hij het op zocht klopte het.

In ieder geval. nu hoop ik eigenlijk dat het allemaal overgaat zodra de pil uitgewerkt is (ben al zo'n 7/8 maanden gestopt) maar ik hoorde dat het tot 2 jaar erna zn bijwerkingen nog kon hebben

mm.
Je bent dus blijkbaar overgevoelig voor die hormonen? Dat is minder... Weet je ook hoevaak het voorkomt?
En hoe merkte je het?
Oud 20-04-2004, 14:18
treintje
treintje is offline
Vandaag was ik bij de huisarts. Hij adviseerde me om toch over te gaan op een andere pil. Ik gebruik nu de diane en hij zei dat bij die pil de bijwerkingen veel hoger zijn (trombose ed.). Moet ik me nu echt zorgen gaan maken? Ik ben nog maar zeventien jaar en ik rook niet...

Als ik zeker weet dat ik geen puistjes meer krijg wil ik best wel wisselen, maar nu liever nog niet...
Oud 20-04-2004, 15:10
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
treintje schreef op 20-04-2004 @ 15:18 :
Vandaag was ik bij de huisarts. Hij adviseerde me om toch over te gaan op een andere pil. Ik gebruik nu de diane en hij zei dat bij die pil de bijwerkingen veel hoger zijn (trombose ed.). Moet ik me nu echt zorgen gaan maken? Ik ben nog maar zeventien jaar en ik rook niet...

Als ik zeker weet dat ik geen puistjes meer krijg wil ik best wel wisselen, maar nu liever nog niet...
ik heb precies het zelfde. Ik ga morgen naar de dokter om een andere pil te vragen. Ik slik nu ook diane 35 maar ik krijg er vreselijke hoofdpijn van en af en toe denk ik idd dat ik lichte trombose heb (zal wel een beetje angst zijn) Deze pil hielp idd wel goed tegen jeugdpuistjes en overbeharing, maar die hoofdpijn is echt verschrikkelijk. Ik wil nu kijken of het met een lichtere pil minder wordt.
Oud 20-04-2004, 16:08
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Kan je zomaar op een andere pil overgaan als je dat zelf wilt? Of alleen als de dokter het voorschrijft zeg maar???
Oud 20-04-2004, 16:24
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 20-04-2004 @ 16:10 :
ik heb precies het zelfde. Ik ga morgen naar de dokter om een andere pil te vragen. Ik slik nu ook diane 35 maar ik krijg er vreselijke hoofdpijn van en af en toe denk ik idd dat ik lichte trombose heb (zal wel een beetje angst zijn) Deze pil hielp idd wel goed tegen jeugdpuistjes en overbeharing, maar die hoofdpijn is echt verschrikkelijk. Ik wil nu kijken of het met een lichtere pil minder wordt.
Lichte trombose? Kan dat?
Citaat:
Trombose
Het is echter niet de bedoeling dat het bloed in de bloedvaten of in het hart spontaan gaat stollen. Toch gebeurt dit wel eens en een bloedstolsel kan zo groot worden dat het een bloedvat gedeeltelijk of volledig afsluit. Dit noemen we trombose. Als dit in een slagader gebeurt komt er in het weefsel achter de trombose geen bloed en dus geen zuurstof meer, waardoor dat weefsel afsterft.
bron
Volgens mij kan je dat niet een beetje hebben, maar alleen echt erg.
Oud 20-04-2004, 19:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 20-04-2004 @ 17:08 :
Kan je zomaar op een andere pil overgaan als je dat zelf wilt? Of alleen als de dokter het voorschrijft zeg maar???
Je huisarts moet je dan een andere pil voorschrijven maar je kan wel zelf aan je huisarts vragen om een andere pil. Als je je klachten uitlegt zal deze daar waarschijnlijk wel mee akoord gaan.
Oud 20-04-2004, 20:54
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2004 @ 20:49 :
Je huisarts moet je dan een andere pil voorschrijven maar je kan wel zelf aan je huisarts vragen om een andere pil. Als je je klachten uitlegt zal deze daar waarschijnlijk wel mee akoord gaan.
Ok, dankjewel!
Oud 22-04-2004, 11:30
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 20-04-2004 @ 21:54 :
Ok, dankjewel!
jah want ik ben dus gister ff naar de huisarts geweest en ik heb nu een andere pil, Lovette, nooooooooooit van gehoord trouwens
Oud 22-04-2004, 17:55
Pluche
Pluche is offline
Ik heb niet het hele grote pil topic doorgelezen, maar ik heb een vraag. Ik heb voor een week antibiotica gekregen en zat toen net in de stopweek van mn pil. Ik weet dat antibiotica ervoor zorgt dat de pil onveilig is, maar hoe lang duurt dat? Ik ben inmiddels weer een paar dagen aan de pil. In de bijsluiter stond alleen dat als je op dát moment de pil slikt, je moest wachten tot de volgende stopweek, maar ik zat er dus midden in.
Iemand enig idee?
Oud 22-04-2004, 17:57
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Pluche schreef op 22-04-2004 @ 18:55 :
Ik heb niet het hele grote pil topic doorgelezen, maar ik heb een vraag. Ik heb voor een week antibiotica gekregen en zat toen net in de stopweek van mn pil. Ik weet dat antibiotica ervoor zorgt dat de pil onveilig is, maar hoe lang duurt dat? Ik ben inmiddels weer een paar dagen aan de pil. In de bijsluiter stond alleen dat als je op dát moment de pil slikt, je moest wachten tot de volgende stopweek, maar ik zat er dus midden in.
Iemand enig idee?
ik had een soort foldertje gekregen:
de pil is niet betrouwbaar zolang je antibiotica slikt en nog 2 weken daarna.
Oud 22-04-2004, 18:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 22-04-2004 @ 12:30 :
jah want ik ben dus gister ff naar de huisarts geweest en ik heb nu een andere pil, Lovette, nooooooooooit van gehoord trouwens
Lovette is een vrij nieuwe en lichte pil
Oud 22-04-2004, 19:45
Blackeyed
Blackeyed is offline
M'n vriend was gisteren weer geweldig bezig... ik heb dus al 3 maanden de pil en ben heel stipt in het nemen enzo, heb ook mooi op tijd m'n maandstonden,geen enkel probleem. Nu hebben we het dan ook al een paar keer zonder condoom gedaan maar nu begon hij zich af te vragen of het wel zeker was dat m'n pil op de juiste manier werkte,dat m'n lichaam er wel juist op reageerde, dus of het nog wel veilig deden omdat k ook wel een heel lichte pil heb. Nu had ik hem uitgelegd dat die pil natuurlijk werkt,vanaf de 1ste dag en dat het niks te maken heeft of et nu een zware of lichte was.
Maar nu twijfel k toch een beetje ik heb toch gelijk? toch?
Oud 22-04-2004, 20:14
Komkommertje
Komkommertje is offline
Ik heb vorige week donderdag mijn laatste pil genomen, kan ik dan vanavond weer met mijn nieuwe strip beginnen of pas morgen? Mijn ma zegt nl dat je bijv als je donderdag je laatste pil hebt geslikt die donderdag daarop weer kunt beginnen.
Oud 22-04-2004, 21:10
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 22-04-2004 @ 20:45 :
M'n vriend was gisteren weer geweldig bezig... ik heb dus al 3 maanden de pil en ben heel stipt in het nemen enzo, heb ook mooi op tijd m'n maandstonden,geen enkel probleem. Nu hebben we het dan ook al een paar keer zonder condoom gedaan maar nu begon hij zich af te vragen of het wel zeker was dat m'n pil op de juiste manier werkte,dat m'n lichaam er wel juist op reageerde, dus of het nog wel veilig deden omdat k ook wel een heel lichte pil heb. Nu had ik hem uitgelegd dat die pil natuurlijk werkt,vanaf de 1ste dag en dat het niks te maken heeft of et nu een zware of lichte was.
Maar nu twijfel k toch een beetje ik heb toch gelijk? toch?
de pil werkt gewoon... en bij jou zijn er ook geen eigenaardigheden, want je bent gewoon "ongesteld" enzo...
en ookal zou je tuusenbloedingen oid krijgen, dan heeft dat te maken met de hormoonhuishouding, niet met de werking van de pil.
Oud 22-04-2004, 21:12
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Komkommertje schreef op 22-04-2004 @ 21:14 :
Ik heb vorige week donderdag mijn laatste pil genomen, kan ik dan vanavond weer met mijn nieuwe strip beginnen of pas morgen? Mijn ma zegt nl dat je bijv als je donderdag je laatste pil hebt geslikt die donderdag daarop weer kunt beginnen.
Een stopweek is 7 dagen, dat betekent dat als je op donderdag de laatste pil neemt, dat je dan op vrijdag (niet de volgende dag, maar de vrijdag daarop) weer begint met de pil. Maar je kan een stopweek zo kort maken als je wilt, korter dan 7 dagen kan altijd, langer niet.
Oud 23-04-2004, 14:21
Komkommertje
Komkommertje is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 22-04-2004 @ 22:12 :
Een stopweek is 7 dagen, dat betekent dat als je op donderdag de laatste pil neemt, dat je dan op vrijdag (niet de volgende dag, maar de vrijdag daarop) weer begint met de pil. Maar je kan een stopweek zo kort maken als je wilt, korter dan 7 dagen kan altijd, langer niet.
Heb gister weer mijn eerste pil genomen, maar is het er nou minder veiliger op geworden, of maakt dat niks uit?
Oud 23-04-2004, 15:31
Arwyn
Arwyn is offline
@genkgirl --> Waarschijnlijk heb jij wel gelijk ja, maar het kan zo zijn dat dat niet zo is...
Een bekende van m'n vriend had namelijk een te lichte pil en die heeft toen een abortus gehad...
Ik wil je niet bang maken ofzo hoor, hoogstwaarschijnlijk heb je een prima pil (voor jou) en is er dus nix aan de hand, maar de mogelijkheid bestaat dus wel..

@komkommertje --> Je stopweek was 6 dagen ipv 7. Dan is de pil dus gewoon veilig. Nix aan 't handje
Oud 25-04-2004, 15:32
bassgirl
bassgirl is offline
ik hoor iedereen altijd over dat ze 1 strip slikken. ik slik er altijd 2 achter elkaar en dan pas een stopweek, waarom doen jullie dit niet?

(veel zeggen dat je lichaam het nie gewend is, ik was voor de pil al om de 1,5 mnd ongesteld dus dat scheelt bijna niks)
Oud 25-04-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 25-04-2004 @ 16:32 :
ik hoor iedereen altijd over dat ze 1 strip slikken. ik slik er altijd 2 achter elkaar en dan pas een stopweek, waarom doen jullie dit niet?

(veel zeggen dat je lichaam het nie gewend is, ik was voor de pil al om de 1,5 mnd ongesteld dus dat scheelt bijna niks)
Ik hou dat gewoon niet vol, als ik 1 week doorslik, wordt ik hoe dan ook ongesteld daarna. Dus 't helpt mij niets.
Oud 25-04-2004, 23:45
Balance
Balance is offline
Citaat:

ik voel me op een of andere manier toch anders als ik de pil doorslik.
heb sowieso last van m'n maandelijkse pijntjes, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Daarnaast voel ik me ook niet helemaal fijn. Dan ben ik liever ongesteld om er daarna weer even vanaf te zijn. Bovendien ben ik ook heel erg ongesteld als ik 2 maanden 'opspaar'. Ook dan heb ik dus liever 2 keer lichter ipv 1 keer zwaar.
Oud 26-04-2004, 10:26
mar87
mar87 is offline
Hey,

Ik heb even een vraagje, ik weet niet ofhij al gesteld is maar goed.

Vandaag benik naar de dokter geweest. Ik heb de Diane-35 pil gekregen, en ik moet er mee beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie, maar ik ben nu bezig met de 4e dag.... kani k nu gewoon beginnen met de pil of moet ik wachten tot ik weer gewoon ongesteld word en dan pas met die pil beginnen???????
Misschien een idiote vraag, maar ik heb er echt totaal geen verstand van en in de bijsluiter kan ik ook niet zoiets vinden.....
Oud 26-04-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
mar87 schreef op 26-04-2004 @ 11:26 :
Hey,

Ik heb even een vraagje, ik weet niet ofhij al gesteld is maar goed.

Vandaag benik naar de dokter geweest. Ik heb de Diane-35 pil gekregen, en ik moet er mee beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie, maar ik ben nu bezig met de 4e dag.... kani k nu gewoon beginnen met de pil of moet ik wachten tot ik weer gewoon ongesteld word en dan pas met die pil beginnen???????
Misschien een idiote vraag, maar ik heb er echt totaal geen verstand van en in de bijsluiter kan ik ook niet zoiets vinden.....
Staat al tig keer in deze topic. Als je op de eerste dag begint ben je meteen veilig, als je op een andere dag begint dan ben je pas bij de tweede strip veilig. Je kunt dus wel gewoon beginnen, maar je bent dan niet beveiligd tegen zwangerschap.
Oud 26-04-2004, 14:03
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:

Ik heb het wel eens gedaan, als het niet uitkam ofzo. Als we bijv. een weekje weggingen. Maar zo vaak? Nee.. het geeft me sowieso niet echt een prettig gevoel als ik er 2 achter elkaar slik.
Oud 26-04-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:

Ik slik de laatste tijd meestal 2 of 3 strips achter elkaar ivm waterpolo, maar ik voel me tijdens de tweede strip meestal niet zo 'prettig'...als ik niet hoef te polo'en en verder niks heb, dan slik ik dus liever gewoon 1 strip en dan een stopweek, daar voel ik me fijner bij. (Plus dat ik met doorslikken soms hetzelfde probleem als Andijvie heb.)
Oud 26-04-2004, 16:33
hemel
hemel is offline

Ik ben me samen met mijn vriend gaan laten testen op soa's. Maar een paar dagen voordat we resultaat zouden krijgen hadden we seks en is de condoom in mijn vagina achtergebleven, nu allemaal goed en wel dat ding kwam ermee uit en wij hadden zoiets van *what ever* als we nu toch al onveilig gevreeën hebben kunnen dat net zogoed blijven doen. In die periode hebben we 8 keer in 3dagen gevreeën en is hij al die keren in mij klaar gekomen. De resultaten waren er -> allebei negatief, dus dat was al een opluchting.
Maar toch begon 't toch wel aan me te 'vreten'. Ik had al ongeveer twee weken last van diaree, maar ik had gehoord, als diaree hebt 3 uur na je pil dat je een andere nemen moet. Dus heb 'k altijd wel braaf een tweede geslikt als 'k dacht dat er is mis was.
Nu vertelde een vriendin van me dat je zwanger kunt zijn als je de pil slikt én tegelijk je menstruatie nog hebben kunt.
Mijn moeder vroeg me of 'k niet zwanger was omdat ik me al 2 weken niet goed voelde, wat niet echt helpt als je zoiets al kunt denken.
Nu concreet de vragen:
-kan je zwanger worden als je toch de pil slikt gewoon omdat je een lading van 8x zaad hebt binnen gekregen?
-kan het zijn dat je blijft door bloeden
-hoe merk je dan dat je zwanger bent?
-hoeveel kost een zwangerschapstest?
Oud 26-04-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
hemel schreef op 26-04-2004 @ 17:33 :

Ik ben me samen met mijn vriend gaan laten testen op soa's. Maar een paar dagen voordat we resultaat zouden krijgen hadden we seks en is de condoom in mijn vagina achtergebleven, nu allemaal goed en wel dat ding kwam ermee uit en wij hadden zoiets van *what ever* als we nu toch al onveilig gevreeën hebben kunnen dat net zogoed blijven doen. In die periode hebben we 8 keer in 3dagen gevreeën en is hij al die keren in mij klaar gekomen. De resultaten waren er -> allebei negatief, dus dat was al een opluchting.
Maar toch begon 't toch wel aan me te 'vreten'. Ik had al ongeveer twee weken last van diaree, maar ik had gehoord, als diaree hebt 3 uur na je pil dat je een andere nemen moet. Dus heb 'k altijd wel braaf een tweede geslikt als 'k dacht dat er is mis was.
Nu vertelde een vriendin van me dat je zwanger kunt zijn als je de pil slikt én tegelijk je menstruatie nog hebben kunt.
Mijn moeder vroeg me of 'k niet zwanger was omdat ik me al 2 weken niet goed voelde, wat niet echt helpt als je zoiets al kunt denken.
Nu concreet de vragen:
-kan je zwanger worden als je toch de pil slikt gewoon omdat je een lading van 8x zaad hebt binnen gekregen?
-kan het zijn dat je blijft door bloeden
-hoe merk je dan dat je zwanger bent?
-hoeveel kost een zwangerschapstest?
De pil wordt niet onveilig door diarree, tenzij de diarree zo heftig is dat je er echt van uitdroogt. Van normale diarree wordt de pil niet onveilig, en van 'een beetje diarree' al helemáál niet. Kijk maar eens in de bijsluiter, er staat niets in over diarree.
Als je de pil slikt op de goede manier kun je vrijwel niet zwanger raken, hoe veel zaad je ook binnenkrijgt (en van 8 miezerige keertjes al helemaal niet, dat zou toch wat zijn).
Als je de pil gebruikt tijdens een zwangerschap kan je inderdaad een soort van kleine menstruatie krijgen, maar meestal gebeurt dit niet.
Als je zwanger bent merk je dat meestal dus gewoon doordat je menstruatie uitblijft, en zo niet, dan merk je het doordat je eetlustm, je humeur etc verandert. Omdat jij de laatste tijd voortdurend zonder dat het nodig is twee pillen per dag slikt, kan je humeur en eetlust en al die dingen ook daardoor veranderen. Het kan ook zijn dat je je niet goed voelt doordast je gewoon te veel hormonen binnen krijgt.
Een zwangerschapstest kost tussen de 10 en 15 euro.
Oud 26-04-2004, 16:42
hemel
hemel is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2004 @ 17:39 :
De pil wordt niet onveilig door diarree, tenzij de diarree zo heftig is dat je er echt van uitdroogt. Van normale diarree wordt de pil niet onveilig, en van 'een beetje diarree' al helemáál niet. Kijk maar eens in de bijsluiter, er staat niets in over diarree.
Als je de pil slikt op de goede manier kun je vrijwel niet zwanger raken, hoe veel zaad je ook binnenkrijgt (en van 8 miezerige keertjes al helemaal niet, dat zou toch wat zijn).
Als je de pil gebruikt tijdens een zwangerschap kan je inderdaad een soort van kleine menstruatie krijgen, maar meestal gebeurt dit niet.
Als je zwanger bent merk je dat meestal dus gewoon doordat je menstruatie uitblijft, en zo niet, dan merk je het doordat je eetlustm, je humeur etc verandert. Omdat jij de laatste tijd voortdurend zonder dat het nodig is twee pillen per dag slikt, kan je humeur en eetlust en al die dingen ook daardoor veranderen. Het kan ook zijn dat je je niet goed voelt doordast je gewoon te veel hormonen binnen krijgt.
Een zwangerschapstest kost tussen de 10 en 15 euro.
Dank je

Weet je ook wanneer of in welk staduim van je zwangerschap je last kunt hebben van ochtendmisselijkheid?
Oud 26-04-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2004 @ 17:39 :
*kijkt in bijsluiter*
Bij mij staat er anders wel dat wanneer je binnen 4 uur na inname moet overgeven of diarree krijgt, je nog een tablet moet innemen... als je dat niet doet, moet je 7 dagen lang een aanvullend voorbehoedsmiddel gebruiken.
Oud 26-04-2004, 16:51
raarheid
raarheid is offline
Ik ga morgen voor de pil naar de huisarts, mijn vraag: stelt hij alleen een paar vragen of doet hij ook een onderzoekje naar het 1 of ander? met andere woorden hoe verloopt zo'n afspraak met hem wat betreft de pil?
Oud 26-04-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-04-2004 @ 17:50 :
*kijkt in bijsluiter*
Bij mij staat er anders wel dat wanneer je binnen 4 uur na inname moet overgeven of diarree krijgt, je nog een tablet moet innemen... als je dat niet doet, moet je 7 dagen lang een aanvullend voorbehoedsmiddel gebruiken.
echt? Misschien komt het doordat jouw pil lichter is, ofzo? In mijn bijsluiter staat er echt niets over... en ik ken 'm helemaal uit m'n hoofd en heb het laatst nog toch gecontroleerd
Oud 26-04-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
raarheid schreef op 26-04-2004 @ 17:51 :
Ik ga morgen voor de pil naar de huisarts, mijn vraag: stelt hij alleen een paar vragen of doet hij ook een onderzoekje naar het 1 of ander? met andere woorden hoe verloopt zo'n afspraak met hem wat betreft de pil?
verschilt per dokter, maar de meesten stellen alleen vragen, het kan wel zijn dat-ie je gaat wegen en je bloeddruk gaat opnemen
Oud 26-04-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2004 @ 17:55 :
echt? Misschien komt het doordat jouw pil lichter is, ofzo? In mijn bijsluiter staat er echt niets over...
0,250 mg norgestimaat, 0,035 mg ethinylestradiol... volgens mij gemiddeld.
Oud 26-04-2004, 16:57
xmoix
xmoix is offline
vraagje: ik neem gewoon de pil en heb gisteren sex gehad. Ik heb nu zo precies een nogal onveilig gevoel, want stel dat het toch niet werkt ( ik ben aan het vermageren, eet nogal veel fruit, met het nodige gevolg)
is het nu het beste dat ik morning after neem? en kan ik dan gewoon de pil blijven nemen?
hellllllp
Oud 26-04-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-04-2004 @ 17:56 :
0,250 mg norgestimaat, 0,035 mg ethinylestradiol... volgens mij gemiddeld.
hmm... mjah... dan ligt het misschien aan de combinatie oid, misschien wordt-ie langzamer opgenomen, ik weet niet. Hmm, dan moet ik in elk geval niet meer zomaar tegen iedereen zeggen dat de pil niet onveilig wordt van diarree, want kennelijk verschilt het dus per pil
Topic gesloten

Regels voor berichten