Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
keeszor schreef op 22-10-2005 @ 19:35 :
nog een vraag Hoe kan het dat ik tussen mn toppen een zaadje vind ik dacht dat alleen mannelijke zaadjes hadden?
Nee. Vrouwtjes kunnen bevrucht worden stuifmeel door mannetjes of omdat ze hermafrodiet zijn geworden, dat betekent dat ze zelf mannelijke bloemtoppen hebben gevormd. Als je zorgt dat dat niet gebeurt, zal een vrouwtje geen zaad vormen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2005, 20:30
]{ing
]{ing is offline
Er zitten altijd wel wat zaadjes tussen ja, maar dit kan geen kwaad voor de wiet. Over het moment van oogsten kunnen de meningen nogal verschillen. Een probleem hierbij is ook dat de planten verschillende bloeiperioden hebben. Daarnaast is er ook een steeds grotere kans op schimmel naarmate je het langer in de herfst laat staan. De hoge luchtvochtigheid maakt het je soms onmogelijk om langer door te kweken, ookal zou de wiet nog wel een weekje aan de plant mogen blijven.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 22:54
apekop123
apekop123 is offline
Help, ik weet nu echt niet wanneer ik nou moet oogsten?

(zie ook mijn vorige posts)

moet ik nou wachten tot de haartjes van de toppen bruin worden of niet???
Oud 23-10-2005, 10:40
Iveauh
Iveauh is offline
jaaaaaaaaaaah en kwekers topic!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef op 22-10-2005 @ 23:54 :
Help, ik weet nu echt niet wanneer ik nou moet oogsten?

(zie ook mijn vorige posts)

moet ik nou wachten tot de haartjes van de toppen bruin worden of niet???
nou het wordt nu wel eens tijd. Het begint nu wel erg vochtig te worden waardoor toprot komt. En meestal heb je zo vanaf 15 oktober weer grondvries. Gelukkig is het nu nog warm, maar nu oogsten is toch wel een must denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:16
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 23-10-2005 @ 13:01 :
nou het wordt nu wel eens tijd. Het begint nu wel erg vochtig te worden waardoor toprot komt. En meestal heb je zo vanaf 15 oktober weer grondvries. Gelukkig is het nu nog warm, maar nu oogsten is toch wel een must denk ik.
bedankt dan ga ik dat binnenkort maar ff doen

btw ze staan binnen (niet onder lamp) is toprot dan nog steeds een gevaar??
Oud 23-10-2005, 13:21
Verwijderd
ligt er aan hoe vochtig het daar is
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:24
apekop123
apekop123 is offline
Tja het is in mijn slaapkamer niet erg vochtig denk ik, ze staan wel voor het raam en die sluit niet 100% af.

btw thanx voor de snelle reactie
Oud 23-10-2005, 14:40
]{ing
]{ing is offline
Toprot zie je gewoon, even kijken of er geen bruine plekken in de toppen te zien zijn
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 20:32
]{ing
]{ing is offline
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 15:56
Footprint
Footprint is offline
ziet er lekker uit king
Oud 10-12-2005, 18:47
]{ing
]{ing is offline
hehe

foto's van een paar (relatief kleine) topjes:

Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 23:57
Verwijderd
is het niet verdomd sclecht om je wiet uit te laten drogen in een niet zo goed als luchtdichte verpakking?

zwarte vuilniszak dichtgetaped in zon?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 10:53
Verwijderd
Het moet juist kunnen luchten. Als het luchdicht is, kan het vocht ook niet weg he .
Het moet droog en donker zijn, luchtig, niet te warm of te koud.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 20-12-2005 @ 11:53 :
Het moet juist kunnen luchten. Als het luchdicht is, kan het vocht ook niet weg he .
maar t gaat er toch om dat het water uit de plant gaat maar de thc of whatever weer terug kan slaan op de plant, wat niet opgaat als het in een vrije ruimte is..

<- hear say information
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:39
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Robo schreef op 20-12-2005 @ 11:53 :
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 11:47
MTpower
MTpower is offline
Ben nu net bezig met het laten ontkiemen van wat zaadjes (heb er een stuk of 50 in water liggen).
Hoevaak moet dat water eigenlijk ververst worden?
En wat is een goede temperatuur om de zaadjes te laten ontkiemen?
Vorige keer ging het wel goed, maar dat was meer geluk denk ik

Ik zet ze overigens niet buiten, ik hou ze binnen
En nee, 50 zaadjes is niet teveel
Vorige keer had ik er +/- 80, waar ik uiteindelijk zo'n 30 leuke plantjes had, waarvan er weer 20 mannelijk bleken te zijn
Ik hou overigens altijd alleen de beste, de rest gooi/geef ik weg.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Sepul schreef op 20-12-2005 @ 16:28 :
maar t gaat er toch om dat het water uit de plant gaat maar de thc of whatever weer terug kan slaan op de plant, wat niet opgaat als het in een vrije ruimte is..

<- hear say information
THC dat in de lucht terechtkomt en terugslaat op de plant? THC is zo'n reusachtig molecuul dat het pas kookt tegen de 200 graden Celsius en iets eerder begint te verdampen. Als je die toppen onvoorzichtig behandelt zou er wat 'stof' de lucht in kunnen gaan (geen ervaring mee) maar als je toppen eenmaal stil liggen gaat dat verhaal niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 10-01-2006 @ 17:05 :
THC dat in de lucht terechtkomt en terugslaat op de plant? THC is zo'n reusachtig molecuul dat het pas kookt tegen de 200 graden Celsius en iets eerder begint te verdampen. Als je die toppen onvoorzichtig behandelt zou er wat 'stof' de lucht in kunnen gaan (geen ervaring mee) maar als je toppen eenmaal stil liggen gaat dat verhaal niet meer op.
water kookt ook bij 100 graden pas en toch verdampt water langzaam bij 20 graden.

temperatuur is de Gemiddelde snelheid van de moleculen, dus er zijn er altijd wel die wat harder gaan en dus genoeg energie hebben om de barriere vast te doorbreken en over te gaan naar de fase toestand "gasvormig"

als thc niet langzaam uit de plant kan gaan dan zou wiet toch ook nooit langzaam slechter worden...?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 18:36
Verwijderd
Ik heb al een tijdje twee zaadjes liggen die ik in de wiet heb gevonden ooit, geen idee of ze nog iets doen maar ik wou er eentje (proberen te) laten ontkiemen.
Nu had ik in het wietologisch handboek gelezen dat je het zaadje gewoon in een glas water kunt leggen, maar ik vroeg me af wat beter is, gewoon water uit de kraan of water uit onze vijver? (eerst op kamertemperatuur laten komen natuurlijk)
In het vijverwater zitten meer voedingsstoffen etc want er leven gewoon vissen en schildpadden in maar maakt dat wat uit voor het kiemand of kan ik net zo goed (of zelfs beter) gewoon kraanwater gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 20:52
Verwijderd
Ik heb betere ervaring met zaadjes tussen nat keukenpapier leggen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Sepul schreef op 17-01-2006 @ 15:37 :
water kookt ook bij 100 graden pas en toch verdampt water langzaam bij 20 graden.

temperatuur is de Gemiddelde snelheid van de moleculen, dus er zijn er altijd wel die wat harder gaan en dus genoeg energie hebben om de barriere vast te doorbreken en over te gaan naar de fase toestand "gasvormig"

als thc niet langzaam uit de plant kan gaan dan zou wiet toch ook nooit langzaam slechter worden...?
Natuurlijk, maar dan praat je over promilles. Het achteruitgaan van de kwaliteit is meer een scheikundige kwestie.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 21:15
korrel
korrel is offline
naja dit is mn eerste post ever op dit forum.

ik had wat vraagjes binnekort krijg ik wat wiet plantjes van de neef van een vriend van me (dont ask). Eigenlijk weet ik bijna nix tot nix van wiet kweken ik weet alleen veel over het smoken ervan. maar heeft iemand soms wat tips op wat voor plek ik ze neer kan zetten (gezeik met ouders enzow ben pas 15 dus naja) ik woon in een dorp dus opzich kank ze overal wel kwijt. en is er ook nog een bepaalde tijd van het jaar waneer ik ze moet poten want met dit kk koude weer is het misschien niet zo'n goed id.
alvast bedankt

yours,
korrel
h4l
Oud 08-03-2006, 21:19
korrel
korrel is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-01-2006 @ 21:53 :
Natuurlijk, maar dan praat je over promilles. Het achteruitgaan van de kwaliteit is meer een scheikundige kwestie.
nouw niet echt promilles. maar het is idd een scheikundige kwestie (net zoals de vliedende (gas) deeltjes uit een vloeistof dit heeft ook alles met scheikunde te maken) maar het is zo dat thc (C12H30O2) reageert met de zuurstof die in de lucht zit (O2) ik zal jullie niet lastig vallen met de veddere nogal vreemde reacties maar je kan je wiet gewoon beter snel opsmoken want de kwaliteit neemt wel degelijk af
Oud 24-03-2006, 19:25
LucaZ
LucaZ is offline
Dammn die foto's zien er mooi uit !

Maarre wil iemand het nog kwijt , zodat al die moeite niet in rook op gaat...

Misschien mag het op het forum niet maar daar heb je PM's voor toch?!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 16:52
Hulk
Hulk is offline
jooo

Hoe laat ik mn zaden het beste ontkiemen? vorig jaar was er maar 1 van de 3 gelukt..

Ik heb nu dit idee. gewoon potgrond beetje aanstampen en goed nat maken, klein gaatje erin en zaadje klein beetje bedekken. voor de rest alleen vochtig houden (eens in de 2 dagen klein beetje water). moet dit lukken zo?
Oud 04-04-2006, 17:45
bosbeest
bosbeest is offline
Citaat:
Hulk schreef op 04-04-2006 @ 17:52 :
jooo

Hoe laat ik mn zaden het beste ontkiemen? vorig jaar was er maar 1 van de 3 gelukt..

Ik heb nu dit idee. gewoon potgrond beetje aanstampen en goed nat maken, klein gaatje erin en zaadje klein beetje bedekken. voor de rest alleen vochtig houden (eens in de 2 dagen klein beetje water). moet dit lukken zo?
neem een klein bakje van doorsnede 5cm ofzo en hoogte 1 cm, net iets groter dan een watje dus. leg daar een nat watje in, dan de zaadjes dan weer een watje en dan vershoudfolie (dat doorzichtige spul) binnen 2 dagen zaten er bij mij 1cm stengeltjes aan.

Nu mijn eigen vraag:
Als je een wietplantje plant, komen er eerst 2 ronde blaadjes uit, daarna de rest, nu is 1 van mijn plantjes iets groter dan 10 cm en heeft ong. 30 blaadjes bovenaan, die 2 ronde zitten ong. op 5 cm hoogte op de stengel, deze beginnen nu te krimpen (lijkt uitdroging)... hoort dit?

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 17:46
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
bosbeest schreef op 04-04-2006 @ 18:45 :
Als je een wietplantje plant, komen er eerst 2 ronde blaadjes uit, daarna de rest, nu is 1 van mijn plantjes iets groter dan 10 cm en heeft ong. 30 blaadjes bovenaan, die 2 ronde zitten ong. op 5 cm hoogte op de stengel, deze beginnen nu te krimpen (lijkt uitdroging)... hoort dit?
ja kiemblaadjes vallen er af na verloop, want de plant moet uiteindelijk een soort kerstboomvorm krijgen
Oud 04-04-2006, 17:51
bosbeest
bosbeest is offline
enneh... hoe weet ik wanneer ik een andere pot moet nemen? is daar een soort regel voor, alsie 10-15 cm is dan een liter pot ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:07
Verwijderd
Lees dit maar eens door bosbeest:
http://members.lycos.nl/john12/id18.htm
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 04-04-2006 @ 18:51 :
enneh... hoe weet ik wanneer ik een andere pot moet nemen? is daar een soort regel voor, alsie 10-15 cm is dan een liter pot ofzo?
dat kun je zien. Een plant maakt wortels, zo gauw die daar geen plek meer voor heeft, dan groeit ie ook bijna niet meer.

Ik zou em laten opgroeien in een klein potje wat je in kan knijpen (ik geloof dat dat de meeste zijn. Zorg wel voor water gaten onderin. Als de plant een sterke stam heeft, dan kun je in het potje knijpen en dan de plant omhoog trekken. Dan haal je heel de kluit eruit zonder dat je em beschadigd. Daarna kun je em makkelijk overpotten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:19
bosbeest
bosbeest is offline
hier kan je zelf ff mijn plantjes zien, waren er 3 maar 1 heeft het niet overleeft...
de linker plant is de oudste, maar dat scheelt een paar dagen.

die linker heeft dus ook die uitgedroogde blaadjes.

Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:15
Verwijderd
die uitgedroogde baaldjes, zijn de kiemblaadjes. Dat is goed. De plantjes kunnen nog wel even in de potjes hoor. Ze gaan ook nog wel in de breedte groeien.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:23
bosbeest
bosbeest is offline
als je goed kijkt zie je dat de oudste in een kleiner potje zit... maar dat kan er nog wel even mee door?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:24
Verwijderd
ja hoor. Je plantjes zijn net boven de grond.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:10
bosbeest
bosbeest is offline
wanneerr moet je eigenlijk beginnen met 'toppen'? dus blaadjes eraf knippen, en dan ook nog welke
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:14
Verwijderd
je bedoeld met toppen dat ze meer in de breedte gaan groeien ipv van in de hoogte, door het bovenste topje met bladeren eraf te knippen?
Dat doe je als je wilt dat ze niet veel hoger meer worden. Maar niet te vroeg, want dat vindt de plant niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:20
bosbeest
bosbeest is offline
nou zit zo, me moeder mailde vanavond met een vriendin van dr en die heeft nogal groene vingers... en natuurlijk vertelt mijn moeder over mn plantjes en zij zei dat ik ze wel moest toppen, en niet te lang in de zon moest zetten want dan konden ze 'uitharden' ofzo???
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:46
Verwijderd
de plantjes moeten sowieso in het begin 18 uur licht hebben. Over uitharden weet ik verder niks. En waarom moest je toppen zei ze?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:11
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Robo schreef op 04-04-2006 @ 19:07 :
Lees dit maar eens door bosbeest:
http://members.lycos.nl/john12/id18.htm
ik heb dit van die sit:

Als de plantjes 5-10 centimeter groot zijn, kun je al duidelijk zien welke plantjes mooier en vitaler zijn dan de anderen! Selekteer deze plantjes uit en plant ze in de volle grond of in potten en geef ze nog eens royaal water. Geef de overgebleven plantjes weg of verkoop ze aan vrienden en kennissen. Gooi wat je overhoudt weg en concentreer je aandacht op de uitgeselekteerde planten. Hennep is een van de snelst groeiende gewassen; als je een handje helpt met wat visemulsie en indien nodig wat water, zul je versteld staan van je planten. Ze eten letterlijk uit je hand en groeien als kool!

bedoelen ze vis-emulsie in plaats van water ook? zijn er mensen die dit doen?
Oud 10-04-2006, 17:44
bosbeest
bosbeest is offline
geen idee... heb geen ervaring met mesten...

iig, mijn plantjes, iig 1 ervan word te groot om onder het raam te hebben staan.
Je kan wel heel goed zien dat die linker meer ruimte in de pot heeft en dus in de lengte groeit, die rechter heeft ong. 2x zoveel blaadjes en is korter...

iig hier zijn ze nu: (grote foto)

weet nu niet of ik ze in grotere potten moet doen, lijkt me wel... EZblade?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 12:00
DT
DT is offline
Weer van plan buitenplanten te nemen dit jaar, 1 keer eerder gedaan.
Eerst maar op zoek naar goede zaadjes, die niet al te duur zijn; iemand suggesties?

Dit net tegengekomen: http://wiet-zaden.snow-white.nl/
Snow white is een goeie soort, en ze vragen 2,50 per zaadje, niet erg duur. Maar het ziet er nogal onprofessioneel uit..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 10-04-2006 @ 18:44 :
geen idee... heb geen ervaring met mesten...

iig, mijn plantjes, iig 1 ervan word te groot om onder het raam te hebben staan.
Je kan wel heel goed zien dat die linker meer ruimte in de pot heeft en dus in de lengte groeit, die rechter heeft ong. 2x zoveel blaadjes en is korter...

iig hier zijn ze nu: (grote foto)

[afbeelding]

weet nu niet of ik ze in grotere potten moet doen, lijkt me wel... EZblade?
je kan het doen, maar de steeltjes zien er nog steeds heel erg kwetsbaar uit. Ik zou zelf nog even wachten. Wietplantjes hebben een goeie verzorging nodig, maar ze kunnen best wel even zonder aandacht zeg maar. Ik zou gewoon nog een weekje kijken wat ze doen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
DT schreef op 12-04-2006 @ 13:00 :
Weer van plan buitenplanten te nemen dit jaar, 1 keer eerder gedaan.
Eerst maar op zoek naar goede zaadjes, die niet al te duur zijn; iemand suggesties?

Dit net tegengekomen: http://wiet-zaden.snow-white.nl/
Snow white is een goeie soort, en ze vragen 2,50 per zaadje, niet erg duur. Maar het ziet er nogal onprofessioneel uit..
white widow is een binnensoort en zal nooit tot zijn recht komen in de buitenlucht.

Beter koop je ook iets duurdere zaadjes
dit is ene goeie site:
http://www.highqualityseeds.nl/enter.html
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 14:27
DT
DT is offline
Tnx voor de snelle reply

Hier wat soorten die me wel aanspreken:

Original Highway Delight (Outdoor)
Euro 18,00 (£ 12,44)
This is one of our strongest outdoor varieties. It can withstand lower temperatures.
It’s a short but strong plant with wide growing leaves.

Plant Height: Short; Mostly Indica
Buzz Type: Cerebral and physical High
T.H.C. Level: Medium; 10-15%
Weeks Flowering : 6-8
Yield (Dried grams per square meter in a Sea of Green): 375-475
Harvest Month: September

Hollands Hope (Outdoor)
Euro 30,00 (£ 20,74)
Hollands Hope was developed in Holland and is ideal for outdoor growers in a cool climate.
It’s resistant to fungus and perfect for beginners. It provides a strong high.

Plant Height: Medium; Indica/Sativa Mix
Buzz Type: A bit physical but mainly High
T.H.C. Level: Moderate; 5-10%
Yield (Dried grams per square meter in a Sea of Green): 400-500

Outsider (Outdoor)
Euro 34,00 (£ 23,50)
Outsider can stand cool temperatures. It’s a very strong, powerful plant which can be harvested early.
The large buds taste delicious. Winner of the Highlife Cup.

Buzz Type: Stoney yet High; All-Around Buzz
T.H.C. Level: Moderate; 5-10%

Original Hawaiian Maui Wowie Skunk (Outdoor)
Euro 24,00 (£ 16,59)
Large plant with thick round leaves until it reaches maturity. Real Hawaiian characteristics,
a tropical smell and taste.

Plant Height: Tall; Mostly Sativa
Buzz Type: Stoney yet High; All-Around Buzz
T.H.C. Level: Medium; 8-15%
Weeks Flowering : 8-10
Harvest Month: September - October

Ghandi (Outdoor)
Euro 47,00 (£ 32,49) Add to basketBasket
This F1 cross is bred for outdoor cultivation but also gives amazing results in a greenhouse and indoors.
It’s an easy to clone, pest- and mould-resisting plant.

Buzz Type: Stoney yet High; Ideal cross
T.H.C. Level: Medium; 8-15%
Weeks Flowering : 7-9
Harvest Month: September - October

Neig naar een van die laatste 2. Nog tips?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:44
Verwijderd
die original hawaiian maui waui skunk heb ik ook gehad. Is wel ok, maar misschien dat je beter die hollandse hoop kan nemen. Die is redelijk schimmel bestendig en daar krijg je de laatste maand of ander halve maand meestal wel last van.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:50
DT
DT is offline
Schimmel had ik vorige keer geen last van.
Also er genoeg zonlicht (en liefdevolle verzorging) is hoeft dat toch niet per se te komen?

En kan je iets afleiden uit T.H.C. Level? Hollandse hoop is 5-10% en die laatste 2 8-15%. Ghandi is daarbij mould-resistant, dus zal ook wel tegen schimmel kunnen. Denk toch dat ik die neem. thanks anyway

En als ik nog vragen heb dan hoor je het wel
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 09:12
bosbeest
bosbeest is offline
ik denk dat ik ze tog maar ga planten in grotere potten, die in de kleine pot groeit niet meer. en die in de grotere pot komt tegen het raam aan, gisteren zat er een natte plek op het raam waar een blaadje tegenaan had gezeten en het blaadje was helemaal droog, dusss grotere potten en die op mijn bureau zetten denk ik.
maak wel ff een foto als het klaar is
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 10:21
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 13-04-2006 @ 10:12 :
ik denk dat ik ze tog maar ga planten in grotere potten, die in de kleine pot groeit niet meer. en die in de grotere pot komt tegen het raam aan, gisteren zat er een natte plek op het raam waar een blaadje tegenaan had gezeten en het blaadje was helemaal droog, dusss grotere potten en die op mijn bureau zetten denk ik.
maak wel ff een foto als het klaar is
ik zou ze half mei wel naar buiten doen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 10:23
Verwijderd
Citaat:
DT schreef op 12-04-2006 @ 19:50 :
Schimmel had ik vorige keer geen last van.
Also er genoeg zonlicht (en liefdevolle verzorging) is hoeft dat toch niet per se te komen?

En kan je iets afleiden uit T.H.C. Level? Hollandse hoop is 5-10% en die laatste 2 8-15%. Ghandi is daarbij mould-resistant, dus zal ook wel tegen schimmel kunnen. Denk toch dat ik die neem. thanks anyway

En als ik nog vragen heb dan hoor je het wel
dn heb je geluk gehad. Ik heb altijd last van schimmel gehad. Dat is echt ruk. Maar dat ligt niet per definitie aan de hoeveelheid zon, maar aan de hoeveelheid vocht die het einde van de zomer, begin van de herfst geeft.

elke dag je toppen uitschudden kan daar tegen helpen. Of alvast wat blaadjes wegknippen (niet te veel!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten