Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 23:19
Soulflame
Soulflame is offline
Je kan op alle servers pvpen hoor. Alleen op PvE en RP servers is het gecontroleerd. Alleen in enemy territory (hoofdsteden en beginareas) wordt je automatisch geflagged voor PvP. Ook als je een guard aanvalt van de andere partij wordt je geflagged voor PvP.
Als laatste kan je je PvP flag aandoen door /pvp te typen (en je wordt ook geflagged als je een vriend healed/buffed die ook geflagged is).

Dus het echt grote verschil is dat je in contested areas (70% van alle areas) niet zomaar aangevallen kan worden. Op de community site staat het allemaal beter uitgelegd (me = beetje lui)
Oud 06-12-2004, 23:57
Verwijderd
Ja, weet ik. Maar waar ik op wacht zijn die battlegrounds die komen op de pve/rp servers. Krijg je (als ik het goed begrijp) hetzelfde effect als RvR in daoc , wat een goed systeem was. 1 of meerdere zones waar het free for all was en voor de rest kan je overal veilig pve-en. Tenzij je natuurlijk in het gebied van de tegenpartij komt, dan is het logisch dat je eruit mag worden geschopt.
Oud 07-12-2004, 01:07
Paperz
Paperz is offline
Kan iemand voor de leek even al die afkortingen kort toelichten
en de voor en nadelen ervan?
of anders een urltje naar een referentie
want ik ben nu ook op de beta, maar dit soort zaken zeggen me niks
Oud 07-12-2004, 01:32
Soulflame
Soulflame is offline
Even wat handige sites:

Nieuws:
http://www.worldofwarcraft.com/
http://en.wow-europe.com/

Handig voor beginners:
http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/

Realmtypes:
http://www.worldofwarcraft.com/info/...ealmtypes.html

Goede custom UI's:
Cosmos : http://www.cosmosui.org/
Gypsy : http://gypsymod.the-mad.net/
CTMOD en Telo's mods zijn klein, maar ook wel interessant. Je kan over de meeste mods hier lezen http://forums.worldofwarcraft.com/th...tmp=1#post2626

Databases: (quests, items, skills, talents etc)
http://www.thottbot.com/index.cgi
http://wowvault.ign.com/ (ook nieuws)
http://wow.allakhazam.com/

Er zijn er nog veeel meer, maar deze vinden de meeste wel goed. Die over Realmtypen gaat in op RP, PvP en PvE.
Oud 07-12-2004, 08:55
Verwijderd
en daar wil ik deze nog toevoegen voor de professions:

http://www3.streamload.com/Nodes/Nod...eID=2136626150
Oud 08-12-2004, 01:11
Soulflame
Soulflame is offline
Ik heb van een vriend die ik tijdens de US open beta heb ontmoet een guest pass ontvangen, dus vanaf morgen ben ik te vinden op de server Earthen Ring (RP) en zal daar onder de namen Dergo en Smallpants te vinden zijn.
Laat me een berichtje achter in game, ik stuur meestal wel items op naar mensen die die dingen nodig hebben (groene items naar enchanters etc).
Oud 08-12-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Soulflame schreef op 08-12-2004 @ 02:11 :
Ik heb van een vriend die ik tijdens de US open beta heb ontmoet een guest pass ontvangen

Ik ben er nog steeds niet uit of ik een Rogue of Mage moet gaan spelen. Iig neem ik wel een gnome.
Oud 08-12-2004, 12:17
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 08-12-2004 @ 13:08 :

Ik ben er nog steeds niet uit of ik een Rogue of Mage moet gaan spelen. Iig neem ik wel een gnome.
rogue offcourse

iig, dat is mijn roeping
Oud 08-12-2004, 16:36
Paperz
Paperz is offline
Ik ben zeer aan 't genieten van m'n dwarf hunter (lvl 20 atm) lekker jagen/skinnen/vissen.. en een van de gaafste dingen... een kampvuurtje aanleggen en lekker koken...

maar allejezus wat is 't spel groot..
ik heb nu 3 delen van de map zo goed als helemaal gezien, maar alleen al ee stuk over de wetlands rennen... damn
en als je dan de worldmap ziet
alleen ik vraag me af of ik 't direct bij release ga spelen (+ betalen)
want er gaat veel tijd in zitten, en soms krijg ik 't idee dat je hoe hoger je komt hoemeer je ECHT samen moet doen.. sommige missies vind ik prima (en een stuk leuker) maar ik wil soms gewoon niet afhankelijk zijn van mensen die ik even aantrek voor een missie (en clans dat wordt wrs niks voor mij, as usual)
Oud 08-12-2004, 17:01
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik kan nog steeds niet spelen
(ik wou dat het ook gewoon single player mogelijkheid was voor mensen om even te proberen of ze het wel iets vinden )
Oud 08-12-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 08-12-2004 @ 18:01 :
Ik kan nog steeds niet spelen
(ik wou dat het ook gewoon single player mogelijkheid was voor mensen om even te proberen of ze het wel iets vinden )
Een soort demo bedoel je? Mja...idd.
Oud 09-12-2004, 14:12
Onorthodox
Onorthodox is offline
Die zul je later waarschijnlijk ook wel krijgen. Maar dan in een 10 dagen free trail of zo.
Of je moet iemand kennen die zo'n uitnodigingscode aan jou wil geven waardoor je het 10 dagen kunt spelen
Oud 10-12-2004, 02:50
Lyx
Lyx is offline
ik geniet nog steeds van me Closed Beta key
Oud 10-12-2004, 14:58
Verwijderd
aso!

nah ik hoop nog dat morgen de Open Beta begint of zo, of iig kan inschrijven ervoor... volgens de roddels zou dat moeten zijn. Maar eigenlijk denk ik zelf volgende week.
Oud 10-12-2004, 15:09
Verwijderd
Ik zie het nut echt niet van veel spelen in die closed beta. Enige wat er gebeurt is dat je alles hebt gezien voor je aan de retail begint. Dat je beetje classes gaat testen oke, maar level 60 worden in een closed beta die over enkele weken toch gewhiped wordt.
Oud 13-12-2004, 10:42
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-12-2004 @ 16:09 :
Ik zie het nut echt niet van veel spelen in die closed beta. Enige wat er gebeurt is dat je alles hebt gezien voor je aan de retail begint. Dat je beetje classes gaat testen oke, maar level 60 worden in een closed beta die over enkele weken toch gewhiped wordt.
Nou lvl 60 is overdreven... maar naar lvl 30 zie ik wel...
ik ben nu lvl 23 en merk tot mijn genoegen dat:
de simpele quests zelfs moeilijk worden
de elite quests met meer dan 3 man gedaan moeten worden
de instance quest die ik tegen ben gekomen (VanCleef) enorm is en met 5 man rond de 20 niet te halen is

dat geeft mij een goed beeld van hoe 't niveau en dus de speelbaarheid/houdbaarheid van de game voor mij zal zijn... dat icm met 8 verschillende races (ik zal de classes niet meetellen) levert genoeg op om te zien of het de moeite waard is om te spelen...
want je krijgt mss wel 1 maand gratis om te proberen, maar das wel 40 euro... :/

alleen het een beta noemen, en idd alles open gooien tot lvl 60 vind ik ook iets 'te' een preview beta tot bijv lvl 25 of 30 was imo ook genoeg geweest.
Oud 13-12-2004, 12:17
Onorthodox
Onorthodox is offline
Ja, en dan komen ze achter alle bugs waar je in de latere levels pas last van hebt
Oud 13-12-2004, 19:08
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Paperz schreef op 13-12-2004 @ 11:42 :
Nou lvl 60 is overdreven... maar naar lvl 30 zie ik wel...
ik ben nu lvl 23 en merk tot mijn genoegen dat:
de simpele quests zelfs moeilijk worden
de elite quests met meer dan 3 man gedaan moeten worden
de instance quest die ik tegen ben gekomen (VanCleef) enorm is en met 5 man rond de 20 niet te halen is

dat geeft mij een goed beeld van hoe 't niveau en dus de speelbaarheid/houdbaarheid van de game voor mij zal zijn... dat icm met 8 verschillende races (ik zal de classes niet meetellen) levert genoeg op om te zien of het de moeite waard is om te spelen...
want je krijgt mss wel 1 maand gratis om te proberen, maar das wel 40 euro... :/

alleen het een beta noemen, en idd alles open gooien tot lvl 60 vind ik ook iets 'te' een preview beta tot bijv lvl 25 of 30 was imo ook genoeg geweest.
Jah, dan heb je dus niet begrepen waar een beta voor dient. Ze willen dus dat al die testers niet alleen de servers stressen, maar ook alle laatste bugs eruit vissen.

Previewen is niet aan de orde...
Oud 14-12-2004, 12:22
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2004 @ 20:08 :
Jah, dan heb je dus niet begrepen waar een beta voor dient. Ze willen dus dat al die testers niet alleen de servers stressen, maar ook alle laatste bugs eruit vissen.

Previewen is niet aan de orde...
Maar het is de Europese beta, in US draait alles al, en het lijkt me dat alle bugs er daar ook uitkomen, hier zal het volgens mij ook vooral gaan om taalfouten (Frans en Duitse versie toch? ) en de server.

Maar je hebt gelijk 't is vast ook voor de bugs, maar ide beta is hoe dan ook gecapped op een bepaald lvl en 30 en 60 kan een stuk schelen maar hoeveel zal 't uiteindelijk uitmaken? Dat was meer mijn punt, ik noemde 't ook een preview beta omdat er al een tal van beta's overheen zijn gegaan, en het spel zelf al is gereleased in de US...
Oud 14-12-2004, 13:05
Gimme more beer
Citaat:
Paperz schreef op 14-12-2004 @ 13:22 :
Maar het is de Europese beta, in US draait alles al, en het lijkt me dat alle bugs er daar ook uitkomen, hier zal het volgens mij ook vooral gaan om taalfouten (Frans en Duitse versie toch? ) en de server.

Maar je hebt gelijk 't is vast ook voor de bugs, maar ide beta is hoe dan ook gecapped op een bepaald lvl en 30 en 60 kan een stuk schelen maar hoeveel zal 't uiteindelijk uitmaken? Dat was meer mijn punt, ik noemde 't ook een preview beta omdat er al een tal van beta's overheen zijn gegaan, en het spel zelf al is gereleased in de US...
Zoals ik al zei, "de laatste bugs", hoe denk je anders dat ik al op de final live servers heb gespeeld?
Oud 14-12-2004, 15:29
Verwijderd
Beta is helemaal niet gecapped op een bepaald level. Ja level 60, omdat je uberhaupt niet verder kan, ook niet in retail.
Oud 14-12-2004, 15:39
Gimme more beer
Citaat:
Blackwater_park schreef op 14-12-2004 @ 16:29 :
Beta is helemaal niet gecapped op een bepaald level. Ja level 60, omdat je uberhaupt niet verder kan, ook niet in retail.
Precies...
Oud 14-12-2004, 17:42
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 14-12-2004 @ 16:29 :
serieus?
hmm ok... then i was misinformed (volgens mij zelfs op dit forum )
Oud 14-12-2004, 18:34
Gimme more beer
Citaat:
Paperz schreef op 14-12-2004 @ 18:42 :
serieus?
hmm ok... then i was misinformed (volgens mij zelfs op dit forum )
Haha, is toch vrij normaal bij dat soort games dat er een cap bij bijvoorbeeld 100 of 50 zit. Gewoon om de gaming-skills ook te laten uitbetalen ipv. alleen tijd die erin gestoken is.
Oud 14-12-2004, 19:38
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-12-2004 @ 19:34 :
Haha, is toch vrij normaal bij dat soort games dat er een cap bij bijvoorbeeld 100 of 50 zit. Gewoon om de gaming-skills ook te laten uitbetalen ipv. alleen tijd die erin gestoken is.
nah blizzard kennende cappen ze altijd op 99
vandaar :>
Oud 14-12-2004, 20:51
Gimme more beer
Citaat:
Paperz schreef op 14-12-2004 @ 20:38 :
nah blizzard kennende cappen ze altijd op 99
vandaar :>
Mjah, ik vind lvl 60 niet zo heel vreemd, als daocer
Oud 15-12-2004, 11:04
Koning
Koning is offline
Voor jullie die het spel spelen, is het niet eindeloos door saaie vlakten lopen?

Kun je bijv. ook tof schuilen met een pijl en boog of is je name tag van kilometers ver te zien (in pvp)
Oud 16-12-2004, 09:45
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Koning schreef op 15-12-2004 @ 12:04 :
Voor jullie die het spel spelen, is het niet eindeloos door saaie vlakten lopen?

Kun je bijv. ook tof schuilen met een pijl en boog of is je name tag van kilometers ver te zien (in pvp)
Ten eerste ben ik nog geen 'saaie valktes' tegen gekomen, en aan de screenshots te zien zijn weinig delen van de wereld exact 't zelfde (qua kleur, bebossing) en heeft elk veld zijn eigen 'ding'

uiteindelijk, als je met meerdere karakters gaat spelen dan zal je dat gevoel denk ik wel krijgen, maar volgens mij is dat met elk spel.

Je kan met karakters wel schuilen, maar zodra je wordt aangevallen dan zie je ook wie het deed, en wie het deed is een kwestie van rondkijken, want zover ik weet is 't niet mogelijk om belachelijk verre range te hebben... maar goed, mss kan een iets meer ervaren speler daar beter over oordelen
Oud 16-12-2004, 12:11
Lyx
Lyx is offline
zijn er nog meer luitjes in Euro-CB ?

(en toevallig in (horde) Dutch Destroyers guild )
Oud 17-12-2004, 13:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Wil hier niet echt soepel draaien, dus helaasch
Oud 17-12-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Lyx schreef op 16-12-2004 @ 13:11 :
zijn er nog meer luitjes in Euro-CB ?

(en toevallig in (horde) Dutch Destroyers guild )
Ik ben een Orc Shaman lvl7. Ik heb nog niet veel gespeeld dus een hoog lvl ben ik nog niet
Oud 18-12-2004, 17:08
Paperz
Paperz is offline
wat een gedoe om een patch, ik begrijp 't aan de ene kant wel maar 2,5 Gb weer downloaden voor die changes... en helemaal met die Blizzard downloader... ben ik weer 2 dagen bezig

Zijn die verhalen van het downloaden via een normale torrent-client nou waar of niet? zo ja, laat het me even weten
Oud 18-12-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef op 18-12-2004 @ 18:08 :
Zijn die verhalen van het downloaden via een normale torrent-client nou waar of niet? zo ja, laat het me even weten
Welke verhalen?
Oud 18-12-2004, 18:41
Reynaert
Reynaert is offline
Ze hadden het beter World of Walkcraft kunnen noemen. Geloof me.
Oud 18-12-2004, 19:02
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Renard schreef op 18-12-2004 @ 19:41 :
En hoeveel MMORPG's heb jij in totaal gespeeld?
Oud 18-12-2004, 19:05
Reynaert
Reynaert is offline
Genoeg om dit soort conclusies te mogen trekken, natuurlijk.
Oud 19-12-2004, 02:19
Verwijderd
Citaat:
onzin.

Nog maar 3 uur en ik kan eindelijk weer WoW spelen...
Oud 19-12-2004, 11:34
Koning
Koning is offline
Wat zijn jullie ervaringen met het draaien van het spel, draait het soepel op redelijk systemen?

Ik ben dus ook afhankelijk van een redelijk systeem en ik wil er niet achter komen dat het straks niet draait...
Oud 19-12-2004, 12:13
Reynaert
Reynaert is offline
Ik heb het gespeeld op een Pentium 300 Mhz. Dan ziet het er niet uit maar het draait wel. Succes.
Oud 19-12-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Renard schreef op 18-12-2004 @ 20:05 :
Genoeg om dit soort conclusies te mogen trekken, natuurlijk.
Elke mmorpg moet je veel lopen. Tenzij je natuurlijk iemand bent die graag camped en de hele dag dezelfde mobs killt.
Oud 19-12-2004, 13:03
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
word een shaman
heb je op lvl 20 een ghostwolf met +40% speedwalking
Oud 19-12-2004, 13:04
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
m1quel schreef op 17-12-2004 @ 22:11 :
Ik ben een Orc Shaman lvl7. Ik heb nog niet veel gespeeld dus een hoog lvl ben ik nog niet
Orc shaman lvl 38
Oud 19-12-2004, 13:30
Koning
Koning is offline
Citaat:
Renard schreef op 19-12-2004 @ 13:13 :
Ik heb het gespeeld op een Pentium 300 Mhz. Dan ziet het er niet uit maar het draait wel. Succes.
Right, het spaal draait op een minimum van 700mhz, ik denk dat je dat nog ff moet checken...
Oud 19-12-2004, 15:01
Reynaert
Reynaert is offline
Hm... Officieel was het een Pentium 500 Mhz. maar hij draaide maar op 300 Mhz. Hoe dan ook: op een relatief arm systeempje zal hij prima draaien. Maar: wat mij betreft is het de moeite niet waard want het spel viel me behoorlijk tegen.
Oud 19-12-2004, 17:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Op m'n athlon800 draait ie toch niet echt geweldig (ja, wel met fatsoenlijke (voor die tijd) videokaart). Zou em zeker niet kopen als je niet meer dan dat hebt.
Oud 19-12-2004, 20:43
Gimme more beer
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-12-2004 @ 13:16 :
Elke mmorpg moet je veel lopen. Tenzij je natuurlijk iemand bent die graag camped en de hele dag dezelfde mobs killt.
De meeste mensen gamen op die manier. Je camped een beetje op hetzelfde terrein of in dezelfde zone. Niets vreemds aan, opzich.

Maar okee, de hele dag is overdreven, ik hou dat hooguit 2 uur vol
Oud 19-12-2004, 21:31
Koning
Koning is offline
Ja zie dat valt dan weer mee, maar het valt me op hoe veel nieuwe spellen slecht draaien bij mij, dus ik denk ik vraag ff..
Oud 19-12-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-12-2004 @ 21:43 :
De meeste mensen gamen op die manier. Je camped een beetje op hetzelfde terrein of in dezelfde zone. Niets vreemds aan, opzich.

Maar okee, de hele dag is overdreven, ik hou dat hooguit 2 uur vol
Och, ik weet de begintijd van daoc nog als je level 35+ was, hele dag in Lyonesse zitten, moest je eerst 5 uur wachten op een plek in de groep om dan daar dag in dag uit dezelfde mobs te killen, brr, dat was echt een nachtmerrie. Hoewel je wel hard wordt van 12 uur nonstop camp sessies.
Oud 22-12-2004, 11:02
Verwijderd
Zo, alvast ff de european client gedownload, dat scheelt als hij binnenkort open gaat
Oud 22-12-2004, 14:18
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Reverend schreef op 22-12-2004 @ 12:02 :
Zo, alvast ff de european client gedownload, dat scheelt als hij binnenkort open gaat
Zover ik weet gaat die niet open

Could be wrong though

Regels voor berichten