Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 10:35
Luna
Luna is offline
uh, hoezo hoofdpijn, is het zwaar of zitten ze strak? (als dat 2e het geval is, dan gaat dat binnen een paar dagen wel weg..)
Oud 10-09-2004, 10:42
Ramble On
Ramble On is offline
zwaar, net alsof je 10 kilo op je kop hebt zitten.
Oud 10-09-2004, 10:46
Luna
Luna is offline
heh, aah, daar wen je wel aan..
Oud 10-09-2004, 11:50
paranoid
paranoid is offline
Citaat:
dReZ schreef op 10-09-2004 @ 10:10 :
Met een haaknaald ertussen doen

hmm ja oke maar ben dus bang dat ik dan die hele dread uitelkaar trek..
Oud 10-09-2004, 16:25
kweety
kweety is offline
Citaat:
doowz schreef op 10-09-2004 @ 12:50 :
hmm ja oke maar ben dus bang dat ik dan die hele dread uitelkaar trek..
als je ze net hebt, zou ik ook voorzichting zijn, probeer ze in ieder geval elke dag te draaien, veel gaat dan al weg en anders toch maar met de haaknaald. En ze vallen echt niet zo uit elkaar.
Oud 10-09-2004, 19:07
acoustic3
acoustic3 is offline
[IMG]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDrAqgU2tQkGnUo8Jh4HGxoP*AO1cDJgBF3eHSZ74Z1w!tT3CqejgIQjlLPJqakKyRcQ R5wTtkKO2IR1BxmJO1f4gGA1aReQXm7C7NQLWc/suzanne1.JPG?dc=4675488541050900270[/IMG]

[IMG]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDaHIET!oVHB5lo!tP5u*lVXzf!oHJM8OJDCYYfPMtsNAAm*dj9TA72Otq9yMcM*jnnj 5HVnOl7PM62qjI5FRsg7rEHg58zVCO6E1Duc8E/marie.JPG?dc=4675488541041429072[/IMG]

deze heb ik gezet

groetjes Renske
Oud 10-09-2004, 19:09
acoustic3
acoustic3 is offline
waarom doen ze het niet??

nu ja dan maar de link

http://groups.msn.com/_Secure/0QgDaH...88541041429072

http://groups.msn.com/_Secure/0RQDxA...88541050900270
Oud 10-09-2004, 19:28
Verwijderd
doen het ook niet..

je kunt beter uploaden op www.photobucket.com ofzo
Oud 10-09-2004, 19:31
Verwijderd
heb vandaag locksteady gel van Mortischa gehad

het voelt gelijk veel droger en beter
ben er blij mee
Oud 10-09-2004, 19:35
acoustic3
acoustic3 is offline
he bah

nou dan maar gewoon

als jullie willen zien
kun je kijken
op http://groups.msn.com/acoustic-3
fotoalbum vlechten

daar staan ze tussen

denk dat de links te lang zijn

groetjes Renske
Oud 10-09-2004, 19:35
AngelLena
AngelLena is offline
Hoe ziet een haaknaald er eigenlijk uit? Ben van plan om zo'n ding te kopen maar geen idee wat ik me voor moet stellen bij een haaknaald eigenlijk
Oud 10-09-2004, 19:37
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
acoustic3 schreef op 10-09-2004 @ 20:35 :
he bah

nou dan maar gewoon

als jullie willen zien
kun je kijken
op http://groups.msn.com/acoustic-3
fotoalbum vlechten

daar staan ze tussen

denk dat de links te lang zijn

groetjes Renske

Neuh, via MSN groepen kan je geen foto's linken. Da's wat anders
Oud 10-09-2004, 19:38
acoustic3
acoustic3 is offline
stond al ergens geloof ik

in handwerkwinkeltjes hebben ze ze

en in turkse / marokkaanse winkeltjes hebben ze hele dunne, van 2 mm ofzo

het is een metalen staafje met aan het einde een haakje
dat je achter de losse haren kan haken

groetjes

ps, zo komt dat leren breien en haken nog van pas
Oud 10-09-2004, 19:39
acoustic3
acoustic3 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2004 @ 20:37 :
Neuh, via MSN groepen kan je geen foto's linken. Da's wat anders
oh vandaar
lekker handig

op het hairextensionsforum ging het wel
zal kijken als ik er tijd voor heb ze op lycos te uploaden

groetjes
Oud 10-09-2004, 22:36
silver_and_cold
silver_and_cold is offline

Ik heb een nieuwe haarband.. en ik vind m wel kewl...
Dus even foto gemaakt
En een van de achterkant.... Kun je alleen niet zo goed zien
Oud 10-09-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2004 @ 20:35 :
Hoe ziet een haaknaald er eigenlijk uit? Ben van plan om zo'n ding te kopen maar geen idee wat ik me voor moet stellen bij een haaknaald eigenlijk
Hiep hiep hoera, gefeliciteerd!
Speciaal voor je verjaardag:

(edit: dit zijn dus haaknaalden en je kunt ze kopen bij de breiwinkel maar ook bij de hobbyzaak. Of even bij oma langs!)
Oud 11-09-2004, 04:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 11-09-2004 @ 00:22 :
Hiep hiep hoera, gefeliciteerd!
Speciaal voor je verjaardag:
[afbeelding]
(edit: dit zijn dus haaknaalden en je kunt ze kopen bij de breiwinkel maar ook bij de hobbyzaak. Of even bij oma langs!)
Heb geen oma's meer Dus wordt dan toch de naai en brei winkel
Oud 11-09-2004, 14:11
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 10-09-2004 @ 11:42 :
zwaar, net alsof je 10 kilo op je kop hebt zitten.
Hoe kan het dat die neppe er totaal niet gedraaid uitzien

En hoeveel zitten er nou in?
Oud 11-09-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
stopmakingsense schreef op 11-09-2004 @ 15:11 :
En hoeveel zitten er nou in?
Dat wilde ik ook weten. En hoeveel je er van jezelf hebt.
Ligt het aan mij of zijn er meer mensen die niet zien welke er nu echt en welke nep zijn? (of eigenlijk meer: die de echte er niet tussen kunnen vinden )
Oud 11-09-2004, 17:36
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 11-09-2004 @ 16:14 :
Ligt het aan mij of zijn er meer mensen die niet zien welke er nu echt en welke nep zijn? (of eigenlijk meer: die de echte er niet tussen kunnen vinden )
Ze zijn idd erg goed gemaakt.
Oud 12-09-2004, 12:28
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 11-09-2004 @ 16:14 :
@ stopmakingsense: omdat Mortischa gewoon goed is

en verder: er zitten 10 dubbele dreads in, dus eigenlijk 20. ik heb er van mezelf maar 28
en de echte zijn die tot het groene elastiek zegmaar..die met kraaltjes zijn bijv. echt. op die 2e foto zie je een korte eruit steken..die met dat kraaltje, die is dus echt.
Oud 12-09-2004, 16:34
rodina
rodina is offline
Vraagjes over die nepdreads.

Moet ik me daarbij voorstellen dat je het begin van je eigen haar vlecht en vervolgens die door de dread heen haalt?
Wat kost zo'n grapje?
Ziet het er heel synthetisch uit?
Blijft je eigen haar enigszins mooi, of gaat het er erg snel dood van?
Kan je ze er gewoon weer uit halen?
Kan jeje hele hoofd vol zetten met nepdreads, of is het noodzakelijk om ook echte dreads er tussen te zetten?
Kunnen ze alleen op je eigen lengte of ook langer?
Wie zet ze? Of waar kan ik ze laten zetten?

Ik zit er wel over te denken om dreads in mn haar te laten zetten, maar ik wil niet een grote dooie tistboel over halen als ik ze er uit haal.
Oud 12-09-2004, 17:46
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rodina schreef op 12-09-2004 @ 17:34 :
Vraagjes over die nepdreads.

Moet ik me daarbij voorstellen dat je het begin van je eigen haar vlecht en vervolgens die door de dread heen haalt?
Nee, het ligt aan de methode, maar meestal (in Nederland ) wordt er gevlochten met twee dreads (dus een dubbele, met twee uiteindes) en een streng haar. Je kunt ook enkele dreads invlechten, dan heb je dus een vlecht met een dread en twee strengen haar. En verder heb je nog andere methodes en je kunt ook "los" haar in je haar laten vlechten wat daarna weer gedread wordt. Er bestaat ook een methode waarbij je eerst je haar laat vlechten met nephaar en vervolgens wordt er een pluk nephaar omheen gedraaid. Zullen wel niet veel mensen in Nederland zijn die die laatste methode doen (lees: geen)

Citaat:
Wat kost zo'n grapje?
Ligt eraan wat je ervoor wilt betalen, je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt ook wel mensen vinden die het voor 50 euro doen (exclusief dreads, ik betaal hier 21 euro voor 3 pakjes van 15-20 dreads, dat is voor mij genoeg, meer wordt veel te zwaar en kun je niets mee)

Citaat:
Ziet het er heel synthetisch uit?
Jup, hoewel die van Ais op de foto (!!) er wel erg mooi uit zien. Maar je moet mazzel hebben wil je ze zo goed kunnen kopen.

Citaat:
Blijft je eigen haar enigszins mooi, of gaat het er erg snel dood van?
Haar is al dood
Nee, je haar gaat niet aan gort en je hoofdhuid ook niet (ervanuit gaande dat je er dus niet allergisch voor bent). Je krijgt geen haarverlies, alleen verlies je normaal elke dag haren die dan vast zitten in een vlechtje waardoor het dus lijkt alsof je kaal wordt. Ook ben je gewend aan een enorme bos haar, dus lijkt je eigen haar al snel heel veel dunner dan eerst, gewoon bedrog. Even flink borstelen en lekker een keertje vertroetelen met shampoo en conditioner en je bent diezelfde avond alweer klaar.

Citaat:
Kan je ze er gewoon weer uit halen?
Wat erin gaat kan er ook weer uit toch?

Citaat:
Kan jeje hele hoofd vol zetten met nepdreads, of is het noodzakelijk om ook echte dreads er tussen te zetten?
Je kunt idd echte dreads met nepdreads beginnen, maar het hoeft niet. Er zijn genoeg methodes om het haar onopvallend te maken en/of weg te werken. Je kunt ook, als je een mooie lengte dreads kunt vinden, een stuk of 20 in laten vlechten, dan krijg je een wat.... slordiger en voller kapsel. Je moet ervan houden, maar ik vind het altijd wel leuk staan

Citaat:
Kunnen ze alleen op je eigen lengte of ook langer?
Als je handgemaakte dreads koopt kan het zelfs korter dan je eigen haar (alleen dan wel even een ervaren vlechter zoekt die dat kan)

Citaat:
Wie zet ze? Of waar kan ik ze laten zetten?
Even zoeken op i-net en je kunt in elk dorp wel dreads laten zetten! Ik zet ze ook, maar ik ben te lui om echt te adverteren en altijd te druk dus ik heb het nog niet zo vaak gedaan en ben dus ook niet zo snel

Citaat:
Ik zit er wel over te denken om dreads in mn haar te laten zetten, maar ik wil niet een grote dooie tistboel over halen als ik ze er uit haal.
Gebeurt niet (ook weer vanuit gaande dat je dus niet allergisch bent en niet een jaar lang met die dingen gaat lopen )

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 17:54.
Oud 12-09-2004, 19:14
acoustic3
acoustic3 is offline
Hoi hoi

als je niet wilt dat het er synthetisch uitziet, kun je nepdreads kopen die lijken op echte

dan zie je alleen aan het boveneinde een vlechtje zitten
je hele eigen haar kan in dat vlechtje worden weggewerkt met een techniek

die gebruik ik zelf ook altijd, omdat die losse plukken tussen je neppe in altijd gaan klitten

groetjes Renske
Oud 12-09-2004, 19:54
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
acoustic3 schreef op 12-09-2004 @ 20:14 :
Hoi hoi

als je niet wilt dat het er synthetisch uitziet, kun je nepdreads kopen die lijken op echte

dan zie je alleen aan het boveneinde een vlechtje zitten
je hele eigen haar kan in dat vlechtje worden weggewerkt met een techniek

die gebruik ik zelf ook altijd, omdat die losse plukken tussen je neppe in altijd gaan klitten

groetjes Renske
das t zelfde als wat qamra bedoelt.
Oud 12-09-2004, 21:21
AngelLena
AngelLena is offline
Goh Bertbart, wat ubergrappig... (not)

Heb je reactie maar even verwijderd. Paste er niet bepaald tussen.
Oud 13-09-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 12-09-2004 @ 22:21 :
Goh Bertbart, wat ubergrappig... (not)

Heb je reactie maar even verwijderd. Paste er niet bepaald tussen.
leen je hebt geen gevoel voor humor
Oud 13-09-2004, 19:33
Marshall
Marshall is offline
ze vind gewoon alles kinderachtig vertelde ze me eens
Oud 13-09-2004, 20:03
dummeltje
dummeltje is offline
Mijn dreadies zijn er nu 5 weken uit,mn haar herstelt zich redelijk, maar ik begin ze nu toch wel erg te missen cker als ik foto's zie waar ik ze nog had.
Misschien over een tijdje toch maar weer als mn haar wat langer is
Oud 13-09-2004, 20:24
paranoid
paranoid is offline
ik moet nog heel erg aan ze wennen. ik stel hun aanwezigheid wel opprijs alleen ze jeuken en ik ben telkens zo bang dat ik ze vermink, ze zijn nog zo kwetsbaar in deze grote bozemensenwereld. ik behandel ze dan ook alsof t m'n eigen kinderen zijn.
Oud 13-09-2004, 20:42
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
doowz schreef op 13-09-2004 @ 21:24 :
ik moet nog heel erg aan ze wennen. ik stel hun aanwezigheid wel opprijs alleen ze jeuken en ik ben telkens zo bang dat ik ze vermink, ze zijn nog zo kwetsbaar in deze grote bozemensenwereld. ik behandel ze dan ook alsof t m'n eigen kinderen zijn.

en die jeuk gaat wel weg. ik dacht de eerste 2 maanden ook dat het nooit meer overging maar nu heb ik bijna nergens meer last van.
Oud 14-09-2004, 10:55
Nink
Nink is offline
hey, ik ga binnenkort nepdreads (enkele) kopen, maar ik snap eigenlijk niet zo goed hoe ik ze in mn haar moet zetten. er zit dus een lusje aan, en daar moet een plukje echt haar doorheen? en dan invlechten, dat snap ik ook nog, maar hoever invlechten dan? dan zie je toch altijd nog je echte haar zitten??
Oud 14-09-2004, 13:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Nink schreef op 14-09-2004 @ 11:55 :
hey, ik ga binnenkort nepdreads (enkele) kopen, maar ik snap eigenlijk niet zo goed hoe ik ze in mn haar moet zetten. er zit dus een lusje aan, en daar moet een plukje echt haar doorheen? en dan invlechten, dat snap ik ook nog, maar hoever invlechten dan? dan zie je toch altijd nog je echte haar zitten??

Jups, en daar kom je bijna niet onderuit.
Oud 14-09-2004, 14:13
acoustic3
acoustic3 is offline
hoi

met dubbele kun je wel je eigen haar helemaal wegwerken in het vlechtje
met enkele weet ik ook niet hoe dat moet

als ze stevig zijn kun je met een haaknaald je eigen haar in de dread trekken, maar dat blijft niet zo heel lang goed zitten

succes groetjes Renske
Oud 14-09-2004, 18:50
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Nink schreef op 14-09-2004 @ 11:55 :
Helemaal waar.

Hoe ver je vlecht maakt eigenlijk niet zo uit met enkele dreads, omdat het vlechtje dunner is dan met dubbele dreads. Je kunt van alles doen om je eigen haar weg te werken, sommigen smeren het in met wax (brr) en laten het er gewoon tussen hangen, je kunt het in de dread "haken" en vast zetten met een klein elastiekje als dat nodig is, je kunt je eigen haar om het aanzetvlechtje draaien (eventueel met wat wax) en vast zetten met een elastiekje. En hoeveel dát allemaal opvalt ligt aan de kleur/materiaal van de dreads en de kleur van je haar. Helemaal wegwerken gaat niet, maar er zit een verschil tussen het verschil zien van een meter en 10 meter afstand
Oud 14-09-2004, 19:16
Nink
Nink is offline
Bedankt voor jullie antwoorden ik heb vandaag dus dreads gekocht, toch wel dubbele, want enkele hadden ze niet. Ik heb nu wel een idee hoe ik ze erin moet zetten, das wel fijn.
maar ik kan dus niet mn haar wassen als de dreads erin zitten toch? dus dat wordt een tijd lang niet mn haar wassen (oeioei)?
Oud 14-09-2004, 19:36
acoustic3
acoustic3 is offline
Hoi

met dubbele kun je je haar dus wel helemaal wegvlechten, met een ander soort vlechtje

hoe is lastig om uit te leggen zo, laten zien is wat makkelijker

en wassen kan ook wel hoor

spuitbus vullen met water en shampoo dan op je haar spuiten en zachtjes masseren dan uitspoelen

niet wrijven dan gaat het pluizen

groetjes Renske
Oud 14-09-2004, 20:25
Nink
Nink is offline
thanx!
maar ik wil denk ik dubbele niet helemaal invlechten, want dan krijg je toch 1 hele dread-vlecht? (oke, inderdaad moeilijk soms om dingen uit te leggen) dus ik heb bedacht dat ik m wel gewoon dubbelvouw, maar dan een elastiekje eromheen doe, zodat je een lusje krijgt, en dan doe ik gewoon hetzelfde als wat je met enkele dreads doet. kan ook toch?
en wat een opluchting dat ik wel mn haar kan wassen hahaha
Oud 14-09-2004, 20:33
acoustic3
acoustic3 is offline
hoi

ja dat wassen is wel lekker
als je ze gewoon als dubbele doet kan je eigen haar wel helemaal weg vandaar.

ik dacht dat je je eigen haar er niet los tussen wilde omdat het dan gaat klitten enzo

groetjes Renske
Oud 15-09-2004, 10:14
Verwijderd
Ik heb ineens een enorme toename witte puntjes in mn haar. Hoe kan dat nou weer?
Oud 15-09-2004, 10:41
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 15-09-2004 @ 11:14 :
Ik heb ineens een enorme toename witte puntjes in mn haar. Hoe kan dat nou weer?
hoofdhuidschilfers denk ik? keertje goed wassen met anti roos shampoo misschien?
Oud 15-09-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 15-09-2004 @ 11:41 :
hoofdhuidschilfers denk ik? keertje goed wassen met anti roos shampoo misschien?
ja, schilfertjes. Maar ze waren bijna weg! Zondag mn dreads gewassen, en toen waren het er ineens heel veel. Ik snap niet zo goed hoe dat kan..

en ik weet niet of ik mn dreads gewoon met head&shoulders kan/mag wassen, en of dat wel helpt met dreads..
Oud 15-09-2004, 12:36
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
misschien heb je alle schilfertjes wel losgewassen en dat het daarom lijkt alsof je er meer hebt
Oud 15-09-2004, 12:55
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 15-09-2004 @ 11:54 :
ja, schilfertjes. Maar ze waren bijna weg! Zondag mn dreads gewassen, en toen waren het er ineens heel veel. Ik snap niet zo goed hoe dat kan..

en ik weet niet of ik mn dreads gewoon met head&shoulders kan/mag wassen, en of dat wel helpt met dreads..
Nou dat is vrij simpel, zolang jij niet aan je hoofdhuid komt, laten die schilfers ook niet los, dus merk je niet dat ze er zijn, maar ze zijn er wel. Dan ga je wassen, dus je wrijft over je hoofdhuid, al die schilfers laten los en komen dus ook in je dreads te zitten.

En die shampoo mag wel gewoon voor zover ik weet, moet alleen geen conditioner in zitten.
Oud 15-09-2004, 13:56
Nink
Nink is offline
Citaat:
acoustic3 schreef op 14-09-2004 @ 21:33 :
hoi

ja dat wassen is wel lekker
als je ze gewoon als dubbele doet kan je eigen haar wel helemaal weg vandaar.

ik dacht dat je je eigen haar er niet los tussen wilde omdat het dan gaat klitten enzo

groetjes Renske
ja, dubbele kan je dus helemaal invlechten, maar dan heb je 1 zo'n vlecht-dread, en 1 gewone, misschien dat ik dat toch wel doe, maar ik vind 2 'gewone'dreads dan toch mooier denk ik..
Oud 15-09-2004, 14:37
Verwijderd
Maar ik was mn dreads elke week, of elke twee weken, en dan zijn er altijd daarna wel wat schilfertjes, maar die gaan meteen weer weg en het zijn er ook nooit zoveel.
Het is nu ook wel al minder dan zondag, maar ik vond het toch raar..
Oud 15-09-2004, 14:51
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 15-09-2004 @ 15:37 :
Maar ik was mn dreads elke week, of elke twee weken, en dan zijn er altijd daarna wel wat schilfertjes, maar die gaan meteen weer weg en het zijn er ook nooit zoveel.
Het is nu ook wel al minder dan zondag, maar ik vond het toch raar..

kan misschien ook zijn dat de zeep er nog niet helemaal goed uit was gespoeld?
Oud 15-09-2004, 15:33
kweety
kweety is offline
Ik was mijn haar altijd met shampoo tegen extreme roos, ik heb nooit last van schilvertjes na het wassen, alleen maar als ik ze weer eens bijwerk, maar ja dan draai je over je hoofdhuid heen,

je moet er bij het wassen wel voor zorgen dat je ze lang zat uitspoelt zo kunnen ook alle schilvertjes eruit.
Oud 15-09-2004, 16:00
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 15-09-2004 @ 11:54 :

Ik gebruik "kuurshampoo bij jeuk, roos en haaruitval" met dode zee mineralen ofzo, van Zarqa, gekocht bij een natuurwinkeltje en ik heb eigelijk geen last van schilfertjes.
Oud 15-09-2004, 21:03
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb net anti roos shampoo van guhl gekocht... Vind meeste anti roos dingen zo stinken, guhl is nog wel lekker, en ik moet ook nodig iets aan m'n roos gaan doen. Help me ff herinneren dat ik afspraak maak bij kapper, moet ook heel nodig...

Regels voor berichten