Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2006, 14:08
ChenT
ChenT is offline
Oke, dus het is gewoon afwachten of ze strax teveel mensen hebben en dan gaan vragen welke mensen er niet intern zouden willen wonen...

Iig morgen naar de open dag, en dan aanmelden maar!
Gaat er nog iemand morgen?
Advertentie
Oud 03-10-2006, 14:28
wieeeej
wieeeej is offline
Citaat:
ChenT schreef op 03-10-2006 @ 15:08 :
Oke, dus het is gewoon afwachten of ze strax teveel mensen hebben en dan gaan vragen welke mensen er niet intern zouden willen wonen...

Iig morgen naar de open dag, en dan aanmelden maar!
Gaat er nog iemand morgen?
Ikke ga ook morge
Oud 04-10-2006, 12:57
Leviej
Leviej is offline
Vandaag een brief gekregen van de Hotelschool Maastricht;
Ingedeeld voor de selectie op 3 november as. , Spannend
Oud 05-10-2006, 12:11
ChenT
ChenT is offline
leuk, succes!

Gisteren ook mijn aanmelding op de bus gedaan en nu dus ook wachten op die brief!

Hou je ons op de hoogte?
Oud 05-10-2006, 12:24
wieeeej
wieeeej is offline
Citaat:
Leviej schreef op 04-10-2006 @ 13:57 :
Vandaag een brief gekregen van de Hotelschool Maastricht;
Ingedeeld voor de selectie op 3 november as. , Spannend
Hee ik heb ook gisteren bericht gekregen van de HHS. Ook 3 november selectie! spannend!
Oud 06-10-2006, 17:05
Leviej
Leviej is offline
Hee, leuk leuk , maybe msn ? ljennekens@hotmail.com
Oud 07-10-2006, 11:24
ikAn
ikAn is offline
ik heb ook selectiedag 3 november
ben echt benieuwd hoe het gaat!
Oud 11-10-2006, 12:54
ChenT
ChenT is offline
Snel al allemaal hey!

Ik heb de 24e selectie!

Ik verwacht dus wel voorbeelden van wat ze vragen, tips en ervaringen hehe

Succes alvast allemaal!
Oud 17-10-2006, 07:33
Verwijderd
Heey!

Heb ook 24 november selectie in Maastricht! Vind t zoo spannend, maja, we gaan er gewoon voor!
Suc6 allemaal in elk geval!
Oud 18-10-2006, 17:15
kisses-girl
kisses-girl is offline
hoi allemaal,
ik ben nu met het eerste jaar op de hotelschool maastricht bezig en tot nu toe vind ik de opleiding echt super. De selectie die jullie allemaal nog moeten doen valt ook best mee zolang je geneog motivatie hebt kom je er zeker doorheen.
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 19-10-2006, 10:26
ChenT
ChenT is offline
heey leuk, hebben we mess wat steun aan elkaar de 24e, msn?
Ja ik ben zeker wel gemotiveerd, zou ook niet weten wat ik zou moeten gaan doen als ik niet aangenomen wordt...
Oud 19-10-2006, 14:03
Verwijderd
Hee!
Gemotiveerd ben ik ook zeker wel.. heb ook nog geen andere optie, dus hoop t echt!
Oud 19-10-2006, 15:26
kisses-girl
kisses-girl is offline
dat is de goede instelling en je bent nog vroeg emt je selectie dan heb je meer kans dan aan het eind
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 19-10-2006, 16:24
matt90
matt90 is offline
Morgen even het papiertje opsturen en dan maar afwagten op een datum. Weet er iemand welke data er zijn voor de selectiedagen?
__________________
This is just another day
Oud 20-10-2006, 01:09
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Hey mensen,

Lang geleden dat ik weer ns gepost heb op t forum

Als aller eerste: Ik heb nu dus een campuskamer! Mijn positie als extern student is niet meer!! Het bevalt echt goed..

Voor alle mensen die selectie hebben: succes. Een tip; doe je alsjeblieft niet anders voor dan dat je bent, daar prikken ze zo doorheen. Ook al heb je enkele negatieve eigenschappen aan je zitten (geen behoefte aan superioriteit, chaotisch etc etc), laat het blijken, dat waarderen ze best wel heb ik het idee...

Vergeet niet om na de selectie te komen borrelen bij Amphitryon, heel gezellig allemaal in onze sociëteit!

Misschien tot november!
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 20-10-2006, 12:03
3rlc
3rlc is offline
ik heb ook de 24e van november toelatingstest in maastricht
Oud 20-10-2006, 13:39
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
kisses-girl schreef op 19-10-2006 @ 16:26 :
dat is de goede instelling en je bent nog vroeg emt je selectie dan heb je meer kans dan aan het eind
Waarom denk je dat?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 20-10-2006, 22:36
Leviej
Leviej is offline
Ah leuk weer leven in de brouwerij
Nog 2 weekjes , en dan is het zover
Oud 22-10-2006, 12:41
Verwijderd
Oh das idd al snel! Laat je ons wel weten hoe t ging?
Oud 22-10-2006, 17:34
Leviej
Leviej is offline
Zekers, zal na de selectie het verloop van mijn dagje hier neerzetten
Oud 23-10-2006, 13:57
ChenT
ChenT is offline
Die man bij de open dag zei idd ook dat je in het begin een grotere kans hebt dan op het einde, maar waarom ben ik weer vergeten.. Ik denk omdat ze bv bij de 6e selectieronde nog maar weinig plaatsen overhebben omdat er al 5 rondes geweest zijn en dus al veel mensen toegelaten..
Dus we zitten hopelijk goed
Ik neem aan dat 3 november de eerste is en dan de 24e de tweede, heb iig nog niets anders gehoord?
Wij verwachten natuurlijk een zeer uitgebreid verslag met details!
Oud 23-10-2006, 13:58
ChenT
ChenT is offline
3rlc op welke school zit je??
Oud 23-10-2006, 14:16
wieeeej
wieeeej is offline
hier is t gezellig zeg!

Jaaa nog maar 11 dagen en dan al selectie, het komt er op aan
Ik zal dan wel vertellen hoe het gegaan is

Groetjess
Oud 23-10-2006, 15:16
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
ChenT schreef op 23-10-2006 @ 14:57 :
Die man bij de open dag zei idd ook dat je in het begin een grotere kans hebt dan op het einde, maar waarom ben ik weer vergeten.. Ik denk omdat ze bv bij de 6e selectieronde nog maar weinig plaatsen overhebben omdat er al 5 rondes geweest zijn en dus al veel mensen toegelaten..
Dus we zitten hopelijk goed
Ik neem aan dat 3 november de eerste is en dan de 24e de tweede, heb iig nog niets anders gehoord?
Wij verwachten natuurlijk een zeer uitgebreid verslag met details!
Nee, want ze nemen in principe iedereen aan die ze geschiktvinden. Je hebt alleen meer kans om op de wachtlijst te komen denk ik, maar daar kom je toch alleen op als je niet goed genoeg bent bevonden om meteen aangenomen te worden.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 24-10-2006, 16:20
ChenT
ChenT is offline
Oke,,

Heeft er al iemand eigenlijk iets 8er de hand voor als dit niks wordt? Ben wel benieuwd wat er het beste op aansluit?
Oud 24-10-2006, 17:49
Leviej
Leviej is offline
Citaat:
ChenT schreef op 24-10-2006 @ 17:20 :
Oke,,

Heeft er al iemand eigenlijk iets 8er de hand voor als dit niks wordt? Ben wel benieuwd wat er het beste op aansluit?
Nope hoop dus heel heel erg dat het gaat lukken.
Ik ben ook nog niet in den Haag en Leeuwarden gaan kijken. Maar daar heb ik eventueel nog wel tijd genoeg voor, alhoewel.. wil er liever niet aan denken
Oud 27-10-2006, 13:03
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Ah, allemaal fanatieke Maastrichtenaren, goede Sjengen

Nogmaals, het maakt weinig uit of je in het begin of op het einde deelneemt aan de selectie... Als je geschikt bent, ben je geschikt... Ik heb zelf ook pas in mei selectie gedaan!

Btw, zijn jullie allemaal van plan om bij Amphitryon te gaan?
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 27-10-2006, 16:33
matt90
matt90 is offline
Ik ben op 12 januari aan de beurt! En wanneer moet je je opgeven voor amphitryon? Ik denk dat ik wel interesse heb namelijk (als ik ten minste al aangenomen word in maastricht dan natuurlijk.....)
__________________
This is just another day
Oud 28-10-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Dollef schreef op 24-08-2006 @ 23:14 :


En Sanne wat je net lulde over het feit dat je lid kan worden in Februari is gewoon pertinent onwaar dus als je niet weet waar je over praat hou dan gewoon je mond dicht

----------

Email verzonden op 26-10-2006
Beste eerstejaars,

Wij hebben vernomen dat er onder jullie nog veel animo is om lid te worden van Studentenvereniging Amphitryon. Vorig jaar heeft Amphitryon voor het eerst in de geschiedenis een Na-Introductie georganiseerd. Tijdens deze Na-Introductie kregen eerstejaars de kans om alsnog lid te worden. Deze Na-Introductie vond plaats in een weekend en gedurende dit weekend leerden zij beter kennis maken met Amphitryon.
Wij zijn dit jaar bereid om nogmaals een Na-Introductie te organiseren, mits er voldoende animo voor is. Een ieder die alsnog lid wil worden van Studentenvereniging Amphitryon kan zich inschrijven in de Bestuurskamer of mailen naar hbvicevoorzitter@amphitryon.nl.


Groetjes, het bestuur.

-----------

Niet dat dit mijn bedoeling is, maar ehh IK HAD DUS TOCH GELIJK
Oud 28-10-2006, 19:26
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ze denken dat ze dat geheim kunnen houden en zeggen dan dat het maar eenmalig was...

Toen ik dit heb gepost (hele tijd terug) werd ik dan ook meteen opgebeld door een zeker iemand van de senaat. Beetje triest, aangezien ik er niets in verraad en er ook geen conclusies te trekken zijn bij die post... Ze moeten niet zo zeuren

Citaat:
MB schreef op 31-07-2006 @ 00:37 :
Das niet helemaal waar, dat is dit jaar voor het eerst gedaan, omdat er veel mensen waren die zich nietop hebben kunnen geven doordat ze geen info hadden gestuurd aan de mensen van de reservelijst... NIet dat je er daarom bij moet, mar in principe is er wel maar 1 kans
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 28-10-2006 om 19:29.
Oud 29-10-2006, 10:18
ChenT
ChenT is offline
Ik denk dat ik zeker wel lid word, maar dat is allemaal een beetje op de zaak vooruit lopen: eerst maar eens op selectie gaan!
Oud 29-10-2006, 18:59
maartje321
maartje321 is offline
Hee..
Vorig jaar ben ik afgewezen voor de hogere hotelschool in Den-Haag ik was te jong (16) en had niet genoeg ervaring met het buitenland, wat ook zo was. Nu ben ik begonnen aan een studie International business and languages op de Hes in Rotterdam, maar dit bevalt me niet. Ik zou graag naar de hogere hotelschool willen maar voel me hier nog iets te jong voor om daar ook op kamers etc. te gaan. Nu wil ik middelbare hotelschool doen.. maar weet iemand of ik dit versneld mag doen? Ik weet alleen dat je het in Zwolle in 2/3 jaar mag doen maar ik wil het liefst in de omgeving den-haag/rotterdam.

Alvast bedank !

Maartje
Oud 30-10-2006, 12:11
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Citaat:
maartje321 schreef op 29-10-2006 @ 19:59 :
Hee..
Vorig jaar ben ik afgewezen voor de hogere hotelschool in Den-Haag ik was te jong (16) en had niet genoeg ervaring met het buitenland, wat ook zo was. Nu ben ik begonnen aan een studie International business and languages op de Hes in Rotterdam, maar dit bevalt me niet. Ik zou graag naar de hogere hotelschool willen maar voel me hier nog iets te jong voor om daar ook op kamers etc. te gaan. Nu wil ik middelbare hotelschool doen.. maar weet iemand of ik dit versneld mag doen? Ik weet alleen dat je het in Zwolle in 2/3 jaar mag doen maar ik wil het liefst in de omgeving den-haag/rotterdam.

Alvast bedank !

Maartje
Te jong?!?!

Haha, ik was nog geen 17 toen ik aangenomen werd, ik ben nu net 17 en op kamers bevalt goed hoor! (ligt misschien aan de persoon zelf...)
Als je de HHM wil doen, zou ik gewoon proberen hoor, te jong is geen argument!

Als je vooropleiding HAVO/VWO hebt gedaan, kun je MHS in 3 jaar doen ja, je krijgt dan vrijstelling van de talen, mits een talentest gedaan. Ook kun je vrijstelling krijgen voor management, als je M&O hebt gedaan. Je krijgt geen vrijstelling voor practica als je geen HORECA ervaring hebt.

Hopelijk ben je nu enigszins geïnformeerd.

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer je je nu voor Amphitryon kunt aanmelden, volgens mij als je bent geselecteerd (logisch?)

Groeten!
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 30-10-2006, 14:54
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Roeper schreef op 30-10-2006 @ 13:11 :


Ik weet eigenlijk niet meer wanneer je je nu voor Amphitryon kunt aanmelden, volgens mij als je bent geselecteerd (logisch?)

Als je bent aangenomen krijg je ook vanzelf post thuis van amphitryon
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 30-10-2006, 16:50
maartje321
maartje321 is offline
Oke..ja ik was te jong, maar volgens mij kwam ik ook over als een heel verlegen meisje enzo..maargoed. Ja ik wil het nog wel een keer proberen maar het is wel erg duur..maarja ik wil het graag, ik kijk nog..Maar ik heb 2 jaar horeca ervaring..
Oud 30-10-2006, 16:51
maartje321
maartje321 is offline
En m/o en frans 1,2..
Oud 30-10-2006, 16:58
matt90
matt90 is offline
Maar is dat egt wat ze tegen je zeiden? Dat je te jong was? Want ik ben pas 2 weken 16.... Maar ik heb me wel opgegeven in Maastricht en wil het als tweede keuze nog proberen in Den Haag.
__________________
This is just another day
Oud 30-10-2006, 17:09
ChenT
ChenT is offline
Zou leeftijd echt zon groot struikelpunt zijn dan?
Lijkt mij meer aan de persoon liggen idd, maar goed..
Oud 31-10-2006, 11:15
MB
Avatar van MB
MB is offline
Volgens mij vooral in Den Haag, toen ik daar selectie deed was ik eigenlijk ook te jong (ik was net 17) volgens hun...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 31-10-2006, 17:36
maartje321
maartje321 is offline
Jaaa, wat ik ook al zei. Ik was heel verlegen enzo. Maar ze zeiden ook dat ik te weinig ervaring had met langdurig verblijf in het buitenland, maar eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ik er volgens hun nog niet klaar voor was..

Maar na lang zoeken kan ik dus niet meer instromen op de middelbare hotelschool echt heel jammer, ik ga nu denk ik maar een jaar taalcursus in het buitenland doen en misschien ski-les geven en dan volgend jaar weer proberen op de hogere in Maastricht..

Maar een tip voor iedereen die selectie gaat doen, wees erg spontaan en hou met iedereen een leuk praatje; wees gewoon jezelf =)

Succes allemaal !

Maartje
Oud 31-10-2006, 17:37
maartje321
maartje321 is offline
oww met de selectie was ik trouwens net 16 ! Ben in september jarig en de selectie was in oktober, maar als ik dan zou beginnen was ik bijna 17
Oud 31-10-2006, 20:22
matt90
matt90 is offline
Ik ben net 2 weken 16 en ik heb op 12 januari selectie. Maar ik ga het in Maastricht proberen. Ook ben ik al wel ieder jaar in frankrijk geweest op vakantie voor 3 weken.....is dat genoeg?
__________________
This is just another day
Oud 31-10-2006, 20:41
Chickaa
Chickaa is offline
Hoi,

Ikzelf zit op dit moment op de Hoge Hotelschool Breda, oftewel, International Hotel Management School Breda ! Zware opleiding, maar wel erg leuk! Het leuke aan deze opleiding is dat je maar met weinig mensen zit (90 nationale studenten en 20 internationale studenten), alle lessen zijn standaard in het engels (je Engels gaat echt met sprongen vooruit) & natuurlijk de leuke uitstapjes !! (Amsterdam, Rotterdam, Parijs, Spanje etc.)

Je leert ook gelijk om zelfstandig te werken, en je werkt met thema's, bijv. Supply, Demand en F&B waarbij je ook steeds weer andere vakken krijgt. In verhouding heb je ook weinig tentames, maar als je tentames hebt moet je veel leren! Zelf vind ik Spaans en HRM heel erg leuk! Je hebt ook veel persoonlijk contact met de leraren en je mag ze altijd storen voor een afspraak te maken of om gewoon even te kletsen!

Als je kunt kiezen om je opleiding in het engels te doen, zeker doen!! Hiermee heb je veel meer kansen om een internationale baan te krijgen!

Tips voor selecties :
-Weet wat er gaat komen die dag, want bij alle hotelscholen is het programma anders. Bijv: In Leeuwarden heb je een gesprek, rollenspel & test. In Maastricht alleen een test & gesprek. In Breda een test, pgo-sessie & een engelse schrijftest. Als je daar doorbent krijg je nog een gesprek!
-Wees jezelf!
-Denk aan je vaardigheden(skills), kennis(knowlegde) & aditude! En laat ook zien dat je ze hebt.
-Gedraag je professioneel .
-Een 'Tenue de Ville' is niet verplicht, maar het geeft wel een goede indruk.
-Kijk die dag ook naar de school zelf; voel je je gemakkelijk, wil je daar écht studeren?

Ik wil hierbij ook graag duidelijk maken dat Breda toch écht een hotelschool is!! Op verschillende pagina's heb ik zien staan dat Breda niet echt een hotelschool is, of kwalitatief minder goed zou zijn, omdat ze relatief onbekend zijn (is ook niet gek, ze bestaan pas 6 jaar ong.) De selectie voor Breda is best zwaar en met een internationaal karakter en komt met een ander 'studieproces' dan andere hotelscholen. Maar dat betekend niet dat ze slechter zijn, ze zijn juist vernieuwend, jong en modern . Dingen die ik van andere hotelscholen minder vind. Het is niet dat ik andere hotelscholen minder goed vind daardoor, want de hotelscholen in Nederland zijn gewoon goed!

Het is maar net waar jij jezelf het prettigst voelt, en dat is ook het belangrijkste!

Succes!
Oud 02-11-2006, 09:04
noomi
noomi is offline
Ik was naar de open dag van Den Haag geweest, en na deze erg leuk te hebben gevonden heb ik me ingeschreven voor de selectie.
Gister een brief gekregen, zaterdag 25 November is het zover !
Spannend !!

nog even een kleine aanmerking op de berichten hierboven..
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat ze je op grond van je leeftijd afwijzen. Mensen die nu selectie doen en nog op school zitten kunnen hoogstens volgend jaar Augustus beginnen, dan ben je al ruim 9 maanden verder en misschien in die tussentijd alweer jarig geweest. Ik denk dat het meer aan de persoon ligt dan aan de leeftijd. De ene 16 jarige komt volwassener over en laat zien in zijn doen en laten dat hij/zij al behoorlijke verantwoordelijkheden kan dragen en de ander niet.
Voor iedereen die selectie moet doen, succes !!
Oud 02-11-2006, 14:44
Verwijderd
Degene die morgen selectie moeten doen, succes!
En we horen uiteraard wel hoe t is gegaan!
Oud 02-11-2006, 15:50
ChenT
ChenT is offline
Jaaaa idd! Iedereen voor morge al veel succes!
Oud 02-11-2006, 16:32
Leviej
Leviej is offline
Thanx !
Spannend.. morgen gaat het gebeuren haha
Oud 02-11-2006, 17:39
matt90
matt90 is offline
Succes!! Ik zal duimen hor.....
__________________
This is just another day
Oud 02-11-2006, 17:45
Huppatee
Avatar van Huppatee
Huppatee is offline
Hey,

Heb morgen ook de selectiedag, in Breda. Ik heb er heel veel zin in en ik ben benieuwd hoe het is. Tuurlijk heb ik wel alle tips en ervaringen op de site gelezen maar als je het zelf doet is het toch net even anders. Alleen, wat ik nou niet helemaal begrijp aan Breda is dat de een zegt dat je dezelfde dag nog een gesprek krijgt, en de ander zegt dat je hier later voor kunt worden uitgenodigd als je de tests voldoende hebt afgerond.

De hotelschool in Breda lijkt mij in ieder geval heel erg leuk. Toen ik hier kwam op de opendag dacht ik meteen: 'Okee, dit wordt mijn school'!

Ik vind het echt heel erg leuk hoe de leerlingen en leraren met elkaar omgaan, een lekker informeel sfeertje. Volgensmij is dit echt fijn om in te werken (ik ben het ook gewend en voor mij werkt dat het beste)

Ook vind ik de manier van lesgeven in Breda heel erg goed. Natuurlijk vanwege het feit dat de gehele opleiding in het Engels is, maar wat me ook erg aansprak is dat ze niet zijn voor groei, maar voor kwaliteit en dus niet teveel mensen willen toelaten. Die kwaliteit kwam voor mij ook echt goed naar boven. In de lessen wordt volgensmij echt gekeken naar wat je later heel goed kunt gebruiken en dit vind ik zeker een goede eigenschap van de school.

Nouja, morgen is het dus zover: de selectiedag. Ik ga gewoon mijn best doen en vooral met een vrolijk humeur erheen, ga gewoon lekker knallen! haha, we zien wel wat het wordt

Zijn er nog meer mensen die morgen naar Breda gaan? En las een bericht van iemand die in Breda in het derde jaar zit, hoe bevalt het en waar ga je heen op stage?

Voor alle mensen die morgen ook de selectiedag hebben of binnekort: succes en maak er wat moois van!

Anna
__________________
A & M.
Oud 02-11-2006, 18:39
Huppatee
Avatar van Huppatee
Huppatee is offline
26 Trouwens, is Breda als stad leuk? leuke feesten en beetje leuke dingen om uit te gaan? Ben eigenlijk nog niet zo vaak in het centrum geweest...
__________________
A & M.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hotelschool maastricht
xamberlyy
2 11-11-2015 12:08
Studeren hogere hotelschool
steefff15
1 02-12-2011 22:13
Algemene schoolzaken Selectie hoge hotelschool
Verwijderd
2 16-11-2005 15:30
Algemene schoolzaken hogere hotelschool DenHaag
.krz
5 28-01-2004 14:58
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool Maastricht?!
kate_temp
4 18-01-2004 19:18
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool
LaBelleDameSansMerci
1 05-03-2002 16:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.