Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2011, 09:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar ik word zo intens blij van kerstliedjes
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 21-11-2011, 09:39
Verwijderd
mijn kat is meegenomen door de dierenambulance omdat iemand had gemeld daar dat mijn kat daar al dagen rondliep.....dat kan dus helemaal niet want dat beest is vrijdag en zaterdag overdag de hele dag binnen geweest . Die melding is gemaakt toen Pioen daar dus nog geen halve dag liep.....en omdat ik niet opnam na één keer bellen hebben ze haar naar 't asiel gebracht. Het nachtje logeren in het asiel kost ook nog eens 15 euro ;x
Dus ik schaf straks wel een bandje voor d'r aan.
Oud 21-11-2011, 10:05
Verwijderd
Furries in ER
Oud 21-11-2011, 10:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Tribbles!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2011, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Maar ik word zo intens blij van kerstliedjes
Okay, dan mag het
Oud 21-11-2011, 10:13
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Yay
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:14
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Er staat echt een monsterafwas op me te wachten, en ik heb geen zinnn

Jammer dat al m'n bestek en glazen op zijn
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:14
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Er staat echt een monsterafwas op me te wachten, en ik heb geen zinnn

Jammer dat al m'n bestek en glazen op zijn
Haha, awww. Dan moet je wel.
Oud 21-11-2011, 10:15
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja hiervoor had ik nog het excuus dat ik ziek was, maar dat houdt nu wel een beetje op. En ik heb er morgen ook geen tijd voor en vanavond vast geen zin meer.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:16
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar wait *lampje* als ik nou kerstliedjes opzet tijdens het afwassen!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:16
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Mijn beste vriendin had altijd expres vrij weinig servies en bestek, want dan had ze nooit grote bergen afwas.
Oud 21-11-2011, 10:17
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Oh ja, dat is leuk. Lekker meeblèren met kutliedjes.
Oud 21-11-2011, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Maar ik word zo intens blij van kerstliedjes
Ik word ook intens blij van kerstliedjes

Citaat:
mijn kat is meegenomen door de dierenambulance omdat iemand had gemeld daar dat mijn kat daar al dagen rondliep.....dat kan dus helemaal niet want dat beest is vrijdag en zaterdag overdag de hele dag binnen geweest . Die melding is gemaakt toen Pioen daar dus nog geen halve dag liep.....en omdat ik niet opnam na één keer bellen hebben ze haar naar 't asiel gebracht. Het nachtje logeren in het asiel kost ook nog eens 15 euro ;x
Dus ik schaf straks wel een bandje voor d'r aan.
Pfff achterlijke lui daar. Onze katten struinen ook de hele dag door de straten, maar dan snappen mensen toch dat die kat er gewoon in de buurt woont :facpealm: elke kat blijft wel eens een nacht buiten zeg.
Oud 21-11-2011, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, dat is leuk. Lekker meeblèren met kutliedjes.
dat werkt heel goed bij afwas en opruimen.
Oud 21-11-2011, 10:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mijn beste vriendin had altijd expres vrij weinig servies en bestek, want dan had ze nooit grote bergen afwas.
Ik heb normaal ook niet zoveel afwas, maar als je ziek bent blijft alles staan

Citaat:
Ik word ook intens blij van kerstliedjes
Jaaaa :boks:
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:20
Verwijderd
Als ze bij mij nu langskomen op mijn ipod luister ik ze ook hoor
Oud 21-11-2011, 10:21
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb in het weekend The Holiday en Love Actually gekeken daar zitten ook veel fijne kerstliedjes in
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:21
Verwijderd
Oeh <3 wij hebben laatst in het huis nog Love Actually gekeken. Met bijna meer jongens dan meiden
Oud 21-11-2011, 10:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar wij hadden vroeger een best goede kerstcd thuis en die luister ik altijd nog. Dus geen Mariah Carey enzo (hoewel ik daar ook heel blij van word hoor )
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oeh <3 wij hebben laatst in het huis nog Love Actually gekeken. Met bijna meer jongens dan meiden


Het is ook gewoon zo'n ontzettend fijne en grappige film!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:23
Verwijderd
Ik word maar heel sporadisch blij van Mariah Carey.

Ik word meer blij van die liedjes als van Rudolph de Red Nosed Reindeer, en andere echte kerstliedjes
Oud 21-11-2011, 10:25
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik word heel blij van dit soort liedjes:

__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:26
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
En deze:

__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:28
Verwijderd


ik vind dit zo'n leuk liedje.
Oud 21-11-2011, 10:29
Verwijderd
Of deze
Oud 21-11-2011, 10:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Furries in ER
furries!
Oud 21-11-2011, 10:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn beste vriendin had altijd expres vrij weinig servies en bestek, want dan had ze nooit grote bergen afwas.
Een wijs persoon
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2011, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Tribbles!
die moest ik opzoeken
Oud 21-11-2011, 10:35
Verwijderd
Citaat:
furries!
Goed verhaal ook. Twee furries worden opgenomen in hun mooie beestenpakken. Ondertussen is er ook een presentatrice van een oud kinderprogramma in het ziekenhuis. Ze geeft één van haar poppen (een kat) aan een dokter. Pop is even later kwijt, ze gaat zoeken en vindt hem om het zielementje van één van de furries.
Oud 21-11-2011, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Mijn beste vriendin had altijd expres vrij weinig servies en bestek, want dan had ze nooit grote bergen afwas.
Dat was ook het probleem in ons studentenhuis, helaas. Nu heb ik nog steeds best veel servies en bestek, maar ik heb ook de discipline om het gewoon op tijd af te wassen
Oud 21-11-2011, 10:41
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik wil iets bestellen van de hema, en die leveren dan morgen, maar ik ben weg van 1-6. Ze zullen wel niet 's ochtends bezorgen lijkt me?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-11-2011, 10:49
Verwijderd
Zeau wat ben ik vreselijk lui zeg. Zelfs te lui om me uit te rekken.
Oud 21-11-2011, 11:04
Verwijderd
Mijn achterneefje vroeg mij deze week, of hij zijn muziek in FLAC op zijn PC met 2 TB geheugen moest opslaan. Hij wil circa 500 CD’s op zijn computer rippen. Zijn vriendjes hadden hem aangeraden om dat met FLAC te doen. Hij was dan ook wel verbaasd, toen ik hem vertelde dat FLAC tegenwoordig “old school” is en WAV net zo goed, maar sneller is. Ik rip mijn (en van de bibliotheek geleende) CD’s uitsluitend in WAV. Waarom zou je ook alles heen en weer gaan de(coderen) met FLAC

Hij heeft toen als proef 20 CD's geript in zowel FLAC als WAV. FLAC leverde hem een geheugenbesparing van 22,5 procent op. Totaal iets meer dan 60 GB bij 500 CD’s. Het rippen in WAV gaat gemiddeld in 15X (4 min.). FLAC doet er met EAC ongeveer net zo lang over als de afspeeltijd van een CD. Verder blijk het taggen van zijn muziek even goed te gaan in WAV als FLAC. Beide gebruiken dan ook dezelfde database.

De eindconclusie is dan ook dat met huidige grote geheugencapaciteit het gebruik van FLAC totaal achterhaald is. FLAC is ontwikkeld in een tijd, dat je de hoofdprijs betaald voor een PC met een HD van 80 GB. Toen was elk MB er één bespaard. FLAC is dan ook “old school”geworden. Geheugen is geen issue meer. Mijn achterneefje gaat nu alles in WAV rippen. Graag jullie mening.


Ik denk dat-ie gelijk heeft Ware het niet dat WAV niet te taggen is.

Laatst gewijzigd op 21-11-2011 om 11:10.
Oud 21-11-2011, 11:07
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Een wijs persoon
Ik zal het 'r zeggen.

Citaat:
Dat was ook het probleem in ons studentenhuis, helaas. Nu heb ik nog steeds best veel servies en bestek, maar ik heb ook de discipline om het gewoon op tijd af te wassen
Hmm ja, het gaat vooral om discipline natuurlijk, maar als je er even bij stilstaat is het ook absoluut niet nodig om 15 borden, 10 kopjes, 20 setjes bestek en god knows hoeveel glazen te hebben. Vooral als je in je eentje woont.

Ik denk dat mensen vooral niet zo snel de neiging hebben om dingen weg te flikkeren en dat het zich daarom blijft opstapelen. En de "neiging" om te gaan afwassen zal ook wel kleiner zijn als er nog vijftien bekers voor het grijpen staan.
Oud 21-11-2011, 11:11
Verwijderd
Oh nee, ik heb gewoon genoeg servies om ook af en toe wat mensen te ontvangen. 4 grote borden, 6 soepborden, 6 ontbijtbordjes, 6 keer bestek en genoeg glazen.
Oud 21-11-2011, 11:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn achterneefje vroeg mij deze week, of hij zijn muziek in FLAC op zijn PC met 2 TB geheugen moest opslaan. Hij wil circa 500 CD’s op zijn computer rippen. Zijn vriendjes hadden hem aangeraden om dat met FLAC te doen. Hij was dan ook wel verbaasd, toen ik hem vertelde dat FLAC tegenwoordig “old school” is en WAV net zo goed, maar sneller is. Ik rip mijn (en van de bibliotheek geleende) CD’s uitsluitend in WAV. Waarom zou je ook alles heen en weer gaan de(coderen) met FLAC

Hij heeft toen als proef 20 CD's geript in zowel FLAC als WAV. FLAC leverde hem een geheugenbesparing van 22,5 procent op. Totaal iets meer dan 60 GB bij 500 CD’s. Het rippen in WAV gaat gemiddeld in 15X (4 min.). FLAC doet er met EAC ongeveer net zo lang over als de afspeeltijd van een CD. Verder blijk het taggen van zijn muziek even goed te gaan in WAV als FLAC. Beide gebruiken dan ook dezelfde database.

De eindconclusie is dan ook dat met huidige grote geheugencapaciteit het gebruik van FLAC totaal achterhaald is. FLAC is ontwikkeld in een tijd, dat je de hoofdprijs betaald voor een PC met een HD van 80 GB. Toen was elk MB er één bespaard. FLAC is dan ook “old school”geworden. Geheugen is geen issue meer. Mijn achterneefje gaat nu alles in WAV rippen. Graag jullie mening.


Ik denk dat-ie gelijk heeft Ware het niet dat WAV niet te taggen is.
Sowieso onzin wat mij betreft, of je moet een ontzettende audiofiel zijn en ook duizenden euro's in apparatuur hebben geinvesteerd wil je het verschil kunnen horen. Dan heb je een behoorlijk goed gehoor als verschillen hoort tussen een 320kb/s encoded Mp3 en een FLAC of Wav file.. dan heb je al een dure koptelefoon nodig inclusief prijzige voorversterker, om over de normale versterker nog niet te spreken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2011, 11:23
Rationeel
Rationeel is offline
>320 mp3's is sowieso bullshit voor 30+-ers
Oud 21-11-2011, 11:25
Rationeel
Rationeel is offline
en .wav is wel te taggen toch? hetzij beperkt.
Oud 21-11-2011, 11:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik zoek liever een goede oplossing voor hoe ik pak m beet 600-nogwat CD's kwijt kan
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2011, 11:43
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Oeh! Dit is geniaal.



Oud 21-11-2011, 11:46
Rationeel
Rationeel is offline
ow man, de tijden dat ik nog liedjes van 128kb/s downloadde en ze terugbracht naar 64kb/s, om er maar zoveel mogelijk op mijn stickje van 64mb te krijgen... <3
Oud 21-11-2011, 12:13
Verwijderd
Pioen is weer veilig terug
Oud 21-11-2011, 12:14
Verwijderd
Gelukkig maar!
Oud 21-11-2011, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Sowieso onzin wat mij betreft, of je moet een ontzettende audiofiel zijn en ook duizenden euro's in apparatuur hebben geinvesteerd wil je het verschil kunnen horen. Dan heb je een behoorlijk goed gehoor als verschillen hoort tussen een 320kb/s encoded Mp3 en een FLAC of Wav file.. dan heb je al een dure koptelefoon nodig inclusief prijzige voorversterker, om over de normale versterker nog niet te spreken.
Ehr, het gaat niet zozeer om wat wel of niet te horen is. Bovendien is FLAC lossless dus je gaat van z'n lang-zal-ze-leven geen verschil horen tussen FLAC en PCM/WAVE simpelweg omdat het er niet is.

Het ging er meer om dat door de hoeveelheid bandbreedte en de prijs van opslag vandaag de dag de rechtvaardiging voor FLAC een beetje wegvalt. Op de tag-mogelijkheden na, dan. Hoewel dat met WavPack op te lossen valt, sort-of, maar dat is wel erg houtjetouwtje en niet conform standaard.
Oud 21-11-2011, 12:18
Verwijderd
Ik moest me daar toch een partijtje bureaucratische zooi afhandelen in het asiel :')
Oud 21-11-2011, 12:20
Verwijderd
Citaat:
ow man, de tijden dat ik nog liedjes van 128kb/s downloadde en ze terugbracht naar 64kb/s, om er maar zoveel mogelijk op mijn stickje van 64mb te krijgen... <3
Ik was al nerd genoeg om toen te beseffen dat transcoden écht niet acceptabel is, in geen enkel geval
Oud 21-11-2011, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Ik moest me daar toch een partijtje bureaucratische zooi afhandelen in het asiel :')
Goed dat-ie terug is joh
Oud 21-11-2011, 12:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ehr, het gaat niet zozeer om wat wel of niet te horen is. Bovendien is FLAC lossless dus je gaat van z'n lang-zal-ze-leven geen verschil horen tussen FLAC en PCM/WAVE simpelweg omdat het er niet is.

Het ging er meer om dat door de hoeveelheid bandbreedte en de prijs van opslag vandaag de dag de rechtvaardiging voor FLAC een beetje wegvalt. Op de tag-mogelijkheden na, dan. Hoewel dat met WavPack op te lossen valt, sort-of, maar dat is wel erg houtjetouwtje en niet conform standaard.
flac, wav, zijn beiden overbodig
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2011, 12:25
Verwijderd
Citaat:
flac, wav, zijn beiden overbodig
Dat is een volstrekt andere, nutteloze discussie ouwe
Oud 21-11-2011, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Goed dat-ie terug is joh
ze
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.