Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2008, 10:15
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik ben vannacht flink ziek geweest en heb dus ook overgegeven. Ik neem de pil altijd voordat ik naar bed ga, rond 00.30. Ik heb net na 5.00 overgegeven. Die pil is er dus ruim 4.5 uur in gebleven. Ik heb alleen flink overgewicht en vroeg me af of dat ook invloed heeft op hoe snel de pil opgenomen wordt door je lichaam?

Het was overigens een pil van de tweede strip, dus week 3. In principe kan ik dus zo een stopweek inlassen mocht ik niet veilig meer blijken te zijn maar daar heb ik niet zo'n zin in
Oud 28-03-2008, 15:01
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik ben vannacht flink ziek geweest en heb dus ook overgegeven. Ik neem de pil altijd voordat ik naar bed ga, rond 00.30. Ik heb net na 5.00 overgegeven. Die pil is er dus ruim 4.5 uur in gebleven. Ik heb alleen flink overgewicht en vroeg me af of dat ook invloed heeft op hoe snel de pil opgenomen wordt door je lichaam?

Het was overigens een pil van de tweede strip, dus week 3. In principe kan ik dus zo een stopweek inlassen mocht ik niet veilig meer blijken te zijn maar daar heb ik niet zo'n zin in
Gewoon nog veilig.
Oud 28-03-2008, 16:30
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Huh, een pil van de tweede strip is toch gewoon week twee? Je begint toch met slikken op de eerste dag van je menstruatie?
Oud 28-03-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Je begint toch met slikken op de eerste dag van je menstruatie?
Ik snap je niet helemaal, geloof ik...?

Je begint alleen met het slikken op de eerste dag van je menstruatie als je voor het eerst begint met de pil? Daarna begin je na een stopweek van maximaal zeven dagen (en dat kan ook de eerste dag van je menstruatie zijn, maar meestal is dat niet het geval).

Als je de pil doorslikt heb je helemaal geen stopweek en als het goed is dus ook geen menstruatie. Alle pillen uit een tweede strip (zonder stopweek dus) worden gerekend als 'week 3' (iig als het gaat om vergeten pillen).
Oud 28-03-2008, 20:50
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ohja, zooo, op die manier.

Ja sorry, ik word nu een beetje gek. Ik zit nu dus aan mijn tweede week van de pil, ik ben dus begonnen om de eerste menstruatie met de Yasmin, en nu heb ik nog steeds een soort bruine afscheiding (dat soort dat je krijgt op de laatste dag van de menstruatie). Ik wil dus weten of mijn lichaam gewoon gek doet omwille van hormonen, of dat dit NIET kan voorvallen, en dat ik me dus naar de dokter moet spoeden. Want een dokter kost veel geld en ik heb geen zin om er even langs te gaan als het niet nodig is.
Oud 29-03-2008, 17:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ohja, zooo, op die manier.

Ja sorry, ik word nu een beetje gek. Ik zit nu dus aan mijn tweede week van de pil, ik ben dus begonnen om de eerste menstruatie met de Yasmin, en nu heb ik nog steeds een soort bruine afscheiding (dat soort dat je krijgt op de laatste dag van de menstruatie). Ik wil dus weten of mijn lichaam gewoon gek doet omwille van hormonen, of dat dit NIET kan voorvallen, en dat ik me dus naar de dokter moet spoeden. Want een dokter kost veel geld en ik heb geen zin om er even langs te gaan als het niet nodig is.
Dat is heel normaal hoor, zeker als je de pil nog niet zo lang slikt. Als je er na drie maanden nog last van hebt zou ik eens langs de huisarts gaan maar tot die tijd kan het zo zijn dat je lichaam gewoon moet wennen. Ook daarna kan het zijn dat je donkere afscheiding hebt, bijvoorbeeld in het midden van je strip. Ook dat is normaal.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-03-2008, 15:09
kwakkel
kwakkel is offline
Even voor de zekerheid een checkje weet dat het allemaal niet erg handig geweest is.

Ik ben mijn tweede strip nu aan het doorslikken (goedkope versie van microginon) Heb afgelopen vrijdag misschien de pil vergeten (weet gewoon niet zeker of ik m daadwerkelijk heb ingenomen, wasnogal slaapdronken voor ik ging slapen). Dus ik heb er zaterdagavond voor de zekerheid maar 2 ingenomen. Nu heb ik vanmiddagd onbeschermde seks gehad (vriend is in mij klaargekomen).

Ik wil even weten:
-Ben ik veilig als ik nu 7 dagen doorslik en dan een stopweek invoer of moet ik een MAP halen?
Oud 30-03-2008, 16:18
Anika
Citaat:
Even voor de zekerheid een checkje weet dat het allemaal niet erg handig geweest is.

Ik ben mijn tweede strip nu aan het doorslikken (goedkope versie van microginon) Heb afgelopen vrijdag misschien de pil vergeten (weet gewoon niet zeker of ik m daadwerkelijk heb ingenomen, wasnogal slaapdronken voor ik ging slapen). Dus ik heb er zaterdagavond voor de zekerheid maar 2 ingenomen. Nu heb ik vanmiddagd onbeschermde seks gehad (vriend is in mij klaargekomen).

Ik wil even weten:
-Ben ik veilig als ik nu 7 dagen doorslik en dan een stopweek invoer of moet ik een MAP halen?
Als je doorslikt kun je je volledige tweede strip opvatten als de derde week van een normale strip, dus wanneer je niet doorslikt.
Normaal gesproken moet je een volledige strip doorslikken als je in de derde week een pil vergeet, of direct een stopweek houden. Aangezien je niet meteen een stopweek hebt ingelast, kun je nu het beste nog drie weken doorslikken.

Maar wat ik me afvraag: hoe komt het dat je niet weet of je een pil vergeten bent? De dagen staan toch op je strip?
Oud 30-03-2008, 16:41
kwakkel
kwakkel is offline
Citaat:
Als je doorslikt kun je je volledige tweede strip opvatten als de derde week van een normale strip, dus wanneer je niet doorslikt.
Normaal gesproken moet je een volledige strip doorslikken als je in de derde week een pil vergeet, of direct een stopweek houden. Aangezien je niet meteen een stopweek hebt ingelast, kun je nu het beste nog drie weken doorslikken.

Maar wat ik me afvraag: hoe komt het dat je niet weet of je een pil vergeten bent? De dagen staan toch op je strip?
ik zal dus nog eventjes doorslikken!

Ik zat in de bus naar vakantie en het was al vrij donker, dus kon niet goed zien of ik de pil aan de goede kant eruit drukte (er zitten ook altijd nog een paar extra pillen in vanwege weekenden bij mn ouders). Maar heb er voor de zekerheid dus maar 2 ingenomen omdat ik wel veilig wil zijn.

Maar goed ik kan dus gewoon condoomloze seks hebben vanaf nu zonder dat ik gevaar loop?
Oud 30-03-2008, 19:45
Verwijderd
Een vergeten pil de volgende dag slikken hoef je niet te doen; dat helpt niets.
Oud 01-04-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Een vergeten pil de volgende dag slikken hoef je niet te doen; dat helpt niets.
Nee precies, binnen 12 uur heeft dat nog zin, maar daarna niet meer.
Oud 01-04-2008, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nee precies, binnen 12 uur heeft dat nog zin, maar daarna niet meer.
Je moet een vergeten pil toch altijd alsnog innemen, ook na die twaalf uur? Dan heeft het toch wel zin? Alleen in je derde week hoef je hem niet alsnog in te nemen als je gelijk een stopweek houdt. Anders wel altijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-04-2008, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Je moet een vergeten pil toch altijd alsnog innemen, ook na die twaalf uur? Dan heeft het toch wel zin? Alleen in je derde week hoef je hem niet alsnog in te nemen als je gelijk een stopweek houdt. Anders wel altijd.
Ik heb nog nooit gehoord dat je een vergeten pilaltijd alsnog in moet nemen. Als je een pil na die twaalf uur inneemt, heeft het geen zin meer, hij telt dan toch niet voor niets als 'vergeten pil'? Dan heeft het evenveel zin om hem niet te slikken als hem nog wel te slikken, oftewel: alsnog slikken voegt dan weinig toe, toch? In bepaalde weken is een keer een vergeten pil kennelijk alleen minder erg dan in week drie. Als je hem binnen die twaalf uur nog inneemt telt ie gewoon als 'geslikt'.

Edit: Als zeggen ze op www.pilvergeten.nl wel dat je hem alsnog in moet nemen...ik vraag me alleen af of dat ook echt nodig is en of het iets toevoegt aan het niet doen...ik heb het idee van niet (want waarom zou je hem anders als 'pil vergeten' moeten tellen? ).

Ik lees nu op verschillende Belgische sites dat er nooit meer dan 36 tussen twee pillen mag zitten...hier heb ik nog nooit van gehoord, iemand die weet of dat klopt? Zo ja, dan zal het daar vast mee te maken hebben.

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 09:10.
Oud 02-04-2008, 10:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die 36 rekenen ze door 24 uur (je slikt de pil bijvoorbeeld altijd om 11 uur 's avonds, dan zit er dus 24 uur tussen twee pillen) + eventueel 12 uur rek door vergeten, later gaan slapen oid. Als er dus meer dan 36 uur tussen twee pillen zit telt ie als vergeten pil maar moet je hem volgens mij nog wel slikken! Je bent dan weliswaar te laat met slikken en het hormoongehalte in je bloed is dan gedaald maar om weer terug veilig te worden moet je dan alsnog die vergeten pil ook slikken (en de rest van je pillen zodat je totaal aantal pillen wel hetzelfde blijft). Zo heb ik het altijd begrepen uit de bijsluiter en zo heb ik altijd zelf gehandeld bij een vergeten pil. Vergeten pillen uit week 3 waarbij je gelijk een stopweek houdt heb ik nu even niet meegeteld dan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-04-2008, 11:25
Verwijderd
je moet m altijd alsnog innemen.... anders heb je idd gewoon opeens een pil minder enzo... al resulteert het bij mij altijd in doorbraakbloedingen als ik er 2 tegelijk inneem maar liever dat dan opeens een baby ofzo
Oud 02-04-2008, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Die 36 rekenen ze door 24 uur (je slikt de pil bijvoorbeeld altijd om 11 uur 's avonds, dan zit er dus 24 uur tussen twee pillen) + eventueel 12 uur rek door vergeten
Dat had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken.

Ik vergeet de pil nooit, dus ik heb een mooi excuus waarom ik het niet weet.
Oud 03-04-2008, 13:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb geen duidelijke onderbouwing, maar volgens mij heeft Daantje gelijk.
Oud 04-04-2008, 19:09
Verwijderd
Het lijkt me niet iets om onnodig risico mee te nemen, ik zou een vergeten pil dan gewoon altijd innemen, al is het maar voor de zekerheid. Maar ik geloof best dat Daantje gelijk heeft: het klinkt logisch en het zal ook niet voor niets in de bijsluiter genoemd staan.
Oud 05-04-2008, 13:47
Knots
Knots is offline
Kan ik ook 1 week extra de pil doorslikken en dan een stopweek doen, of moet je als je doorslikt gelijk een hele strip doorslikken? (Dus afgezien van dat het misschien onhandig is dat je dan een halve strip overhoud.)
Oud 05-04-2008, 14:53
Anika
Citaat:
Kan ik ook 1 week extra de pil doorslikken en dan een stopweek doen, of moet je als je doorslikt gelijk een hele strip doorslikken? (Dus afgezien van dat het misschien onhandig is dat je dan een halve strip overhoud.)
Je kunt gewoon de pil een week doorslikken, de hele strip hoeft niet. De halve strip die je over hebt kun je dan bijvoorbeeld als reservestrip gebruiken ofzo, voor als je nog eens een week door wilt slikken.
(Als je tenminste geen driefasenpil o.i.d. hebt)
Oud 06-04-2008, 17:14
Verwijderd
Ik slik al een aantal jaar de pil en ik heb de indruk dat ik steeds lichter ongesteld wordt.
Is dit normaal/schadelijk?
(Ik slik meestal 2 strips achter elkaar door.)
Oud 08-04-2008, 23:10
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik lees toch best veel over goedkopere varianten van pillen. Zijn die nou echt veel goedkoper? Voor 1 jaar de pil ben ik 36 euro kwijt. Dus 3 euro per maand. Wat kosten die goedkopere dan?
Oud 09-04-2008, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Ik lees toch best veel over goedkopere varianten van pillen. Zijn die nou echt veel goedkoper? Voor 1 jaar de pil ben ik 36 euro kwijt. Dus 3 euro per maand. Wat kosten die goedkopere dan?
Ik ben rond de 50 euro kwijt per jaar (Cilest). De goedkoopste pil die ik nu kan vinden is Stediril 30Ž voor iets meer dan 20 euro per jaar.
Oud 09-04-2008, 10:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik lees toch best veel over goedkopere varianten van pillen. Zijn die nou echt veel goedkoper? Voor 1 jaar de pil ben ik 36 euro kwijt. Dus 3 euro per maand. Wat kosten die goedkopere dan?
Nee, die zijn vaak niet veel goedkoper. Zo ontlopen Microgynon 30, Rigevidon en Stediril 30 elkaar echt maar op een paar euro(cent). Dat zijn dan ook de goedkoopste pillen volgens mij. Duurdere zijn bijvoorbeeld Yasmin die vaak ook niet volledig vergoed wordt omdat er een eigen bijdrage op zit van 25 euro voor een half jaar. Prijzen kan je opzoeken op www.medicijnkosten.nl
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-04-2008, 06:45
Verwijderd
Ik realiseerde me gisteren dat het moment dat ik met de pil begonnen ben en de periode waarin ik een depressie ontwikkeld heb echt heel dicht bij elkaar liggen.

De bijsluiter doet vaag, maar kan hier een verband tussen bestaan??
Oud 14-04-2008, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Ik realiseerde me gisteren dat het moment dat ik met de pil begonnen ben en de periode waarin ik een depressie ontwikkeld heb echt heel dicht bij elkaar liggen.

De bijsluiter doet vaag, maar kan hier een verband tussen bestaan??
dit kan ja. Ik heb er ook last van (gehad) en mijn huisarts zei dat ik door de pil een andere hormoonhuishouding kreeg, oorzaak-gevolg was al snel duidelijk.
Ik ben overgestapt naar een andere pil, dit hielp niet enorm veel. Dus toen maar een andere weg ingeslagen en nu red ik het aardig.

Welke pil slik je trouwens? Ik slikte de Diane en had er daarbij best wel wat last van, daarna Yasmin en dat maakte geen verschil, nu Microgynon en dat gaat redelijk
Oud 14-04-2008, 11:11
optinova
Avatar van optinova
optinova is offline
hallo, ik zit met deze vraag: over 2 weken ga ik op vakantie en heb net een week van mijn strip op. dus net als ik mijn laatste pil slik, ga ik op vakantie en wordt dus op vakantie ongesteld. kan ik nu niet komende week stoppen, dan mijn stopweek hebben, en daarna met een nieuwe strip beginnen.(dus dan hou ik op mijn oude strip een week over die ik dan weg zou gooien) mijn vraag is dus of dit kan en of ik dan nog veilig zit ja of nee, kan iemand me hierbij helpen?
__________________
-----
Oud 14-04-2008, 11:19
Verwijderd
Citaat:
hallo, ik zit met deze vraag: over 2 weken ga ik op vakantie en heb net een week van mijn strip op. dus net als ik mijn laatste pil slik, ga ik op vakantie en wordt dus op vakantie ongesteld. kan ik nu niet komende week stoppen, dan mijn stopweek hebben, en daarna met een nieuwe strip beginnen.(dus dan hou ik op mijn oude strip een week over die ik dan weg zou gooien) mijn vraag is dus of dit kan en of ik dan nog veilig zit ja of nee, kan iemand me hierbij helpen?
als je veilig wilt blijven, dan moet je dat niet doen nee. Minimaal drie weken slikken en maximaal 7 dagen stoppen is de regel. Je kan dus wel langer doorslikken, dus meteen na je laatste pil van deze strip (de dag erop dus) beginnen met een nieuwe strip. Dan sla je je ongesteldheid over, en je kan dan wel stoppen wanneer je wilt (want je hebt al minimaal 3 weken geslikt). Je hoeft die strip dan niet perse af te maken. Maar deze strip wel ja
Oud 14-04-2008, 11:27
optinova
Avatar van optinova
optinova is offline
Citaat:
als je veilig wilt blijven, dan moet je dat niet doen nee. Minimaal drie weken slikken en maximaal 7 dagen stoppen is de regel. Je kan dus wel langer doorslikken, dus meteen na je laatste pil van deze strip (de dag erop dus) beginnen met een nieuwe strip. Dan sla je je ongesteldheid over, en je kan dan wel stoppen wanneer je wilt (want je hebt al minimaal 3 weken geslikt). Je hoeft die strip dan niet perse af te maken. Maar deze strip wel ja
oke, maar meestal als ik doorslik, krijg ik een doorbraak bloeding en daar heb ik dus echt geen zin in op vakantie.
__________________
-----
Oud 14-04-2008, 11:29
DreamQueen
DreamQueen is offline
Ok, even iets voor de duidelijkheid voor mijzelf.. ik weet niet of dit al bij iemand anders bekend is of dat iemand weet of dit kan..
Ik heb 2 jaar een spiraal gehad (zonder hormonen) dit heeft goed gewerkt bij me en heb nergens last van gehad totdat de spiraal niet meer goed zat en eruit moest. Maargoed, ik moest dus aan de pil en ik kreeg Yasmin. Daar ben ik nu zo'n bijna 3 weken mee bezig.. de eerste week ging wel oke.. de tweede en derde week wordt ik steeds wakker midden in de nacht rond 3/4 uur eerst met een nachtmerrie en dan ontzettend trillerig en dan moet ik nodig naar de wc (plassen en poepen). Terwijl ik nooit nachtmerries heb of zelfs wakker word midden in de nacht en niet meer kan slapen.
Ik ben ook ontzettend misselijk een half uurtje/uurtje nadat ik de pil heb ingenomen en dit blijft dan zeker zo de hele dag. Zo heb ik ook pijn aan mn borsten, hoofdpijn en hele zware benen en knien. Ik heb voor de spiraal nog de pil Microgynon 30 en Diana 35 gebruikt. Daar zaten ook wel nadelen aan maar dit met Yasmin is wel erg hard aangekomen.

Komt dit iemand bekend voor? Ik heb besloten om ermee te stoppen en toch weer een spiraaltje te nemen maar ik vroeg me af hoe dit kan.. normaal merk je pas iets na 3 maanden van de pil..
Oud 14-04-2008, 13:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Komt dit iemand bekend voor? Ik heb besloten om ermee te stoppen en toch weer een spiraaltje te nemen maar ik vroeg me af hoe dit kan.. normaal merk je pas iets na 3 maanden van de pil..
Volgens mij merk je het juist in de eerste 3 maanden en daarna als het goed is niet meer.
Oud 14-04-2008, 14:23
Verwijderd
Bijwerkingen nemen idd na 3 maanden meestal af, en als je er misselijk van wordt kan het heel goed helpen de pil tijdens het eten in te nemen. Overigens vind ik ik de bijwerkingen van DreamQueen wel heel erg; wat zei de huisarts ervan?

Zelf ben ik al zo'n 7 jaar aan de pil, denk ik, en een jaar geleden werd ik ook soms 's nachts ineens heel ziek (misselijk, enorme buikpijn, overgeven), nu slik ik mijn pil niet meer voor het slapengaan maar juist voor 't ontbijt en ik ben nog niet ziek geworden (het kwam altijd standaard in de tweede week van de pil, om de maand dus, en nu heb ik het al twee keer overgeslagen).
Oud 14-04-2008, 15:35
Verwijderd
Citaat:
oke, maar meestal als ik doorslik, krijg ik een doorbraak bloeding en daar heb ik dus echt geen zin in op vakantie.
tja, dan is het kiezen of delen. Ik zou zelf toch proberen door te slikken, dan zit de kans er iig nog in dat je niet ongesteld wordt. Als je stopt weet je (vrijwel ) zeker dat je ongesteld wordt.
Oud 14-04-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
tja, dan is het kiezen of delen. Ik zou zelf toch proberen door te slikken, dan zit de kans er iig nog in dat je niet ongesteld wordt. Als je stopt weet je (vrijwel ) zeker dat je ongesteld wordt.
Zelf krijg ik altijd doorbraakbloedingen als ik doorslik en die duren langer dan de stopweek zou duren, dus voor mij is niet doorslikken veel fijner; dan maar 5 dagen ongesteld, liever dat dan 7 tot 10 dagen doorbraakbloedingen.
Oud 14-04-2008, 16:59
Verwijderd
Citaat:
dit kan ja. Ik heb er ook last van (gehad) en mijn huisarts zei dat ik door de pil een andere hormoonhuishouding kreeg, oorzaak-gevolg was al snel duidelijk.
Ik ben overgestapt naar een andere pil, dit hielp niet enorm veel. Dus toen maar een andere weg ingeslagen en nu red ik het aardig.

Welke pil slik je trouwens? Ik slikte de Diane en had er daarbij best wel wat last van, daarna Yasmin en dat maakte geen verschil, nu Microgynon en dat gaat redelijk
Ik slik lovette (=microgrinon 20), volgens mij is dat al best een licht pil.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Oud 14-04-2008, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Ik slik lovette (=microgrinon 20), volgens mij is dat al best een licht pil.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ik weet dat mijn nichtje is gestopt met de pil en is overgegaan op zo'n anticonceptiepleister, haar depressie- en angstklachten zijn enorm verminderd. Dus misschien loont het zich wel eens bij je huisarts te gaan vragen voor een anticonceptiemethode met nog minder hormonen (lovette is al een hele lichte pil). Zelf zit ik er ook over te denken om eens wat informatie over die pleister te gaan vragen, ik heb namelijk ook het idee dat de hoeveelheid hormonen (ik slik Cilest, een iets zwaardere pil dan Lovette, geloof ik) invloed op mijn stemming heeft.
Oud 14-04-2008, 19:08
DreamQueen
DreamQueen is offline
Citaat:
Bijwerkingen nemen idd na 3 maanden meestal af, en als je er misselijk van wordt kan het heel goed helpen de pil tijdens het eten in te nemen. Overigens vind ik ik de bijwerkingen van DreamQueen wel heel erg; wat zei de huisarts ervan?

Zelf ben ik al zo'n 7 jaar aan de pil, denk ik, en een jaar geleden werd ik ook soms 's nachts ineens heel ziek (misselijk, enorme buikpijn, overgeven), nu slik ik mijn pil niet meer voor het slapengaan maar juist voor 't ontbijt en ik ben nog niet ziek geworden (het kwam altijd standaard in de tweede week van de pil, om de maand dus, en nu heb ik het al twee keer overgeslagen).


Ja ik heb het ook geprobeerd om te wisselen qua tijden.. dat maakt dus niet echt uit.. misselijk word ik toch en enorme buikpijn en overgeven dat blijft ook.
Ik moest van de huisarts (vandaag gebeld) gelijk stoppen met de pil als ik er zo erg misselijk etc van ben. Dus vanaf vandaag neem ik het gewoon niet meer in.

Trouwens ook paniekaanvallen (die ik normaal zo af en toe heb) komen nu veel vaker en nog heftiger dan normaal.
Oud 14-04-2008, 19:10
DreamQueen
DreamQueen is offline
Citaat:
Volgens mij merk je het juist in de eerste 3 maanden en daarna als het goed is niet meer.
Ja, dit waren de wijze woorden van mijn huisarts dus vandaar dat ik steeds denk dat het de eerste 3 maanden mee valt.
Oud 14-04-2008, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb het ook geprobeerd om te wisselen qua tijden.. dat maakt dus niet echt uit.. misselijk word ik toch en enorme buikpijn en overgeven dat blijft ook.
Ik moest van de huisarts (vandaag gebeld) gelijk stoppen met de pil als ik er zo erg misselijk etc van ben. Dus vanaf vandaag neem ik het gewoon niet meer in.

Trouwens ook paniekaanvallen (die ik normaal zo af en toe heb) komen nu veel vaker en nog heftiger dan normaal.
Dan ga ik ook maar eens kijken of ik kan wisselen naar iets anders, nu gaat het wel, maar ik heb toch een paar keer flink buikpijn gehad en heb ook last (gehad) van stemmingswisselingen, neerslachtigheid en paniekgevoelens.
Oud 15-04-2008, 09:34
optinova
Avatar van optinova
optinova is offline
Citaat:
Zelf krijg ik altijd doorbraakbloedingen als ik doorslik en die duren langer dan de stopweek zou duren, dus voor mij is niet doorslikken veel fijner; dan maar 5 dagen ongesteld, liever dat dan 7 tot 10 dagen doorbraakbloedingen.
ja inderdaad, daar heb ik dus ook last van, maar wil gewoon niet ongesteld zijn op vakantie dus ik probeer maar gewoon door te slikken, maakt het trouwens wat uit als je de ene dag je pil om 7 uur smorgens pakt en de dag erna om 9 uur? een paar uurtjes verschil maakt toch niks uit he, of wel? ivm met die doorbraakbloedingen als ik doorslik
__________________
-----
Oud 15-04-2008, 09:51
Verwijderd
Citaat:
ja inderdaad, daar heb ik dus ook last van, maar wil gewoon niet ongesteld zijn op vakantie dus ik probeer maar gewoon door te slikken, maakt het trouwens wat uit als je de ene dag je pil om 7 uur smorgens pakt en de dag erna om 9 uur? een paar uurtjes verschil maakt toch niks uit he, of wel? ivm met die doorbraakbloedingen als ik doorslik
Nee, die paar uur maken niet uit
Oud 15-04-2008, 12:01
DreamQueen
DreamQueen is offline
Citaat:
Dan ga ik ook maar eens kijken of ik kan wisselen naar iets anders, nu gaat het wel, maar ik heb toch een paar keer flink buikpijn gehad en heb ook last (gehad) van stemmingswisselingen, neerslachtigheid en paniekgevoelens.

Kan me niet voorstellen dat dit goed voor je is idd. Ik ben nu 2 dagen gestopt (vandaag 2e dag) en ik voel me nu al stukken beter. Het leek wel alsof de pil alle negatieviteit/paniekgevoel naar boven bracht.
Oud 15-04-2008, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Kan me niet voorstellen dat dit goed voor je is idd. Ik ben nu 2 dagen gestopt (vandaag 2e dag) en ik voel me nu al stukken beter. Het leek wel alsof de pil alle negatieviteit/paniekgevoel naar boven bracht.
Hmm, dan ga ik volgende week eens naar de huisarts om te vragen naar die pleisters en of ik per direct over kan stappen. Ik wil het in ieder geval proberen; als ik na 3 maanden merk dat ik juist meer last heb van negativiteit/paniek/buikpijn/overgeven dan kan ik altijd nog terug.
Oud 15-04-2008, 14:08
Verwijderd
Weet iemand misschien hoe het kan dat de menstruatie toch komt ondanks gebruik van de prikpil?
Oud 16-04-2008, 21:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Weet iemand misschien hoe het kan dat de menstruatie toch komt ondanks gebruik van de prikpil?
Van de prikpil hoeft je menstruatie toch niet perse helemaal te stoppen? Het kán maar hoeft niet perse voor zover ik weet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-04-2008, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Van de prikpil hoeft je menstruatie toch niet perse helemaal te stoppen? Het kán maar hoeft niet perse voor zover ik weet.
Dat dacht ik ook.
Oud 16-04-2008, 22:25
DreamQueen
DreamQueen is offline
Iemand enige ervaring als je midden in de strip stopt met de pil? Ik heb dat dus gedaan na bijna 3 weken en heb nu hele lichte bloedingen.. krijg ik dan nog mijn menstruatie eind van de maand? Of is dit het nu? Daar beneden is ook alles in de war volgens mij..
Oud 16-04-2008, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Van de prikpil hoeft je menstruatie toch niet perse helemaal te stoppen? Het kán maar hoeft niet perse voor zover ik weet.
Citaat:
Dat dacht ik ook.
Oh, dat wist ik niet.

Maar goed, dat verklaart een hoop.
Oud 16-04-2008, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Iemand enige ervaring als je midden in de strip stopt met de pil? Ik heb dat dus gedaan na bijna 3 weken en heb nu hele lichte bloedingen.. krijg ik dan nog mijn menstruatie eind van de maand? Of is dit het nu? Daar beneden is ook alles in de war volgens mij..
Dit is het nu.
Je mag maar max. 7 dagen geen pil nemen anders is het niet veilig meer.
Oud 17-04-2008, 11:24
DreamQueen
DreamQueen is offline
Citaat:
Dit is het nu.
Je mag maar max. 7 dagen geen pil nemen anders is het niet veilig meer.

mmm dus eind van de maand geen menstruatie meer? en de pil neem ik sowieso niet meer in.. ben gelijk gestopt na 3 weken. nu heeft het rust nodig allemaal.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bloedverlies in 2e week van pilstrip
~LiefEngeltje~
7 14-06-2005 20:44
Seksualiteit vraagje
Angeleyes16
8 22-03-2005 12:48
Lichaam & Gezondheid de pil
mizz-unknown
7 29-08-2003 06:12
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.