Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2014, 13:43
Verwijderd
Hebben jullie gekeken naar Floortje naar het einde van de wereld? Ben het nu allemaal terug aan het kijken, best tof om te zien allemaal.
Advertentie
Oud 26-02-2014, 13:50
Verwijderd
Sommige afleveringen wel, inderdaad heel gaaf om te zien.
Oud 26-02-2014, 14:04
Verwijderd
Heb net de aflevering gekeken van die mensen die op zo'n Faeröer-eiland woonden, met maar twee gezinnen:





Supermooi daar man, zou er best een tijdje willen en kunnen wonen.
Oud 26-02-2014, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Heb net de aflevering gekeken van die mensen die op zo'n Faeröer-eiland woonden, met maar twee gezinnen:

[afbeelding]


[afbeelding]


Supermooi daar man, zou er best een tijdje willen en kunnen wonen.
Oooh, wauw <3
Oud 26-02-2014, 14:12
Verwijderd
Het lijkt me heel veel gedoe om daar te wonen.
Oud 26-02-2014, 14:14
Verwijderd
Valt nog best mee. Er kan altijd een helikopter komen, en ze hebben een schapenboerderij en verkopen schapenvachten en kleden.
En ze hebben een schooltje voor hun 3 kinderen. Er worden dan leraren ingevlogen die een eigen woonruimte hebben in dat schooltje, kunnen ze een week blijven.

Ja, vond het heel knus daar!
Oud 26-02-2014, 14:19
Verwijderd
Volgende aflevering is over mensen die 9 maanden per jaar in een vastgevoren boot wonen met twee jonge kinderen.
Oud 26-02-2014, 14:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Volgende aflevering is over mensen die 9 maanden per jaar in een vastgevoren boot wonen met twee jonge kinderen.
Die heb ik ook gezien, ja Echt bizar. Leuk programma, wel.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-02-2014, 14:27
Verwijderd
Helikopters, ja? Ik nam aan dat ze hun zaken per boot regelden, helikopters zijn erg duur en onderhoudsintensief. Tenminste, een helikopterpiloot vertelde me dat in Nederland voor elk uur vliegen drie uur onderhoud vereist is. Ik vraag me af hoe ze dat betalen van die 50 schapenvachten per jaar.
Oud 26-02-2014, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Helikopters, ja? Ik nam aan dat ze hun zaken per boot regelden, helikopters zijn erg duur en onderhoudsintensief. Tenminste, een helikopterpiloot vertelde me dat in Nederland voor elk uur vliegen drie uur onderhoud vereist is. Ik vraag me af hoe ze dat betalen van die 50 schapenvachten per jaar.
Nee ze kunnen er niet per boot komen, want de kliffen (kliffen?) zijn te stijl en te hoog. Vroeger moest dat wel, maar er is nauwelijks een pad om naar boven te gaan. Die helikopter is gesubsidieerd door de overheid en kost dus maar 15 euro per vlucht.
Oud 26-02-2014, 14:33
Hazel
Hazel is offline
Ik ben een sucker voor de hotdogs van hema
Oud 26-02-2014, 14:41
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd (HUHU) van mijn schuine pony
Uit zichzelf valt hij als een jaren 90 kuif, en als ik hem plat modelleer heb ik een Hitler-look :'''(
Oud 26-02-2014, 14:50
Hazel
Hazel is offline
Ook als je hem föhnt met zo'n ronde borstel?
Oud 26-02-2014, 14:54
Verwijderd
Amg, de volgende aflevering gaat over iemand die een olifantenweeshuis runt in Zambia

Heb je die gezien Miekje? Lijkt me ook wel iets voor jou. Is denk ik heel lief.
Oud 26-02-2014, 14:55
Verwijderd
Wat een gaaf programma
Oud 26-02-2014, 14:55
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ook als je hem föhnt met zo'n ronde borstel?
Die heb ik niet. Moet maar gaan oefenen met zoiets, want ik zit er toch aan vast de komende tijd.
Oud 26-02-2014, 14:56
Hazel
Hazel is offline
Dat hielp bij mij wel. En dan met een beetje haarlak fixeren
Oud 26-02-2014, 14:59
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik ga het proberen binnenkort.
Oud 26-02-2014, 15:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Amg, de volgende aflevering gaat over iemand die een olifantenweeshuis runt in Zambia

Heb je die gezien Miekje? Lijkt me ook wel iets voor jou. Is denk ik heel lief.
Ik ben niet zo vatbaar voor 'lief' Maar verder
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-02-2014, 15:08
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Leuk programma ja De laatste gaat over Kabul, het spreekwoordelijke einde van de wereld, die vond ik echt het gaafst
Oud 26-02-2014, 15:09
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ja kijk, zo begint de ellende dus he, avondje forumen en weer meelezen en dan ook posten. Verdomme
Oud 26-02-2014, 15:11
Verwijderd
Geef het maar toe, je kunt ons niet missen
Oud 26-02-2014, 15:11
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
En hoi sann
Oud 26-02-2014, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet zo vatbaar voor 'lief'
Maar olifantjes!
Oud 26-02-2014, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Leuk programma ja De laatste gaat over Kabul, het spreekwoordelijke einde van de wereld, die vond ik echt het gaafst
Oh die heb ik gezien toen hij op tv was, daar vond ik dan weer niks aan. Wel even om het leven daar te zien hoor, maar de rest ging alleen maar over die vent.
Oud 26-02-2014, 15:12
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Lange leve sanns verslavingsgevoeligheid voor het forum.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-02-2014, 15:13
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Haha hoi kloverhop

Ik moet eigenlijk de keuken schoonmaken en boodschappen doen, maar in het eerste heb ik geen zin en wat betreft het tweede: ik kan maar niet kiezen wat ik vanavond voor m'n gasten ga koken dus dat is ook een mission impossible. Het is heus niet zo dat ik jullie mis, prff
Oud 26-02-2014, 15:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar olifantjes!
Ik heb niet zo veel met uit de kluiten gewassen zoogdieren!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-02-2014, 15:16
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Haha hoi kloverhop

Ik moet eigenlijk de keuken schoonmaken en boodschappen doen, maar in het eerste heb ik geen zin en wat betreft het tweede: ik kan maar niet kiezen wat ik vanavond voor m'n gasten ga koken dus dat is ook een mission impossible. Het is heus niet zo dat ik jullie mis, prff
Ahwww, sann mist ons.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-02-2014, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet zo veel met uit de kluiten gewassen zoogdieren!
Tss!
Oud 26-02-2014, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ahwww, sann mist ons.
Oud 26-02-2014, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Nee ze kunnen er niet per boot komen, want de kliffen (kliffen?) zijn te stijl en te hoog. Vroeger moest dat wel, maar er is nauwelijks een pad om naar boven te gaan. Die helikopter is gesubsidieerd door de overheid en kost dus maar 15 euro per vlucht.
Ik snap echt niet dat je dat financiert als overheid. Waarom moeten er sowieso mensen op zo'n eiland wonen?
Oud 26-02-2014, 16:01
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ben een nieuwe laptop aan het uitzoeken, maar ik heb even de kritische blik van een expert nodig. Een Acer laptop met een I5 processor en 8GB werkgeheugen, 15,6" , 320GB opslag voor 500 euro. Is dat een goede deal? Ik zie verder geen laptops met zo'n processor en zoveel werkgeheugen voor die prijs, zit er een addertje onder het gras? Ik weet dat Acer niet een heel goed merk is, waar zit m dat in?

Link naar de aanbieding: http://www.mycom.nl/laptops/notebook...2-4th-i5-4200u
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-02-2014, 16:03
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ben een nieuwe laptop aan het uitzoeken, maar ik heb even de kritische blik van een expert nodig. Een Acer laptop met een I5 processor en 8GB werkgeheugen, 15,6" , 320GB opslag voor 500 euro. Is dat een goede deal? Ik zie verder geen laptops met zo'n processor en zoveel werkgeheugen voor die prijs, zit er een addertje onder het gras? Ik weet dat Acer niet een heel goed merk is, waar zit m dat in?

Link naar de aanbieding: http://www.mycom.nl/laptops/notebook...2-4th-i5-4200u
Ik heb niet naar de link gekeken, maar 15.6" en 320 GB hardeschijf is natuurlijk niet echt veel, dus daar zal de prijs niet in zitten.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-02-2014, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt niet dat je dat financiert als overheid. Waarom moeten er sowieso mensen op zo'n eiland wonen?
Ze wonen er al 8 generaties. Het oudste kind erft telkens de boerderij. Wat ben je negatief, ik vond het wel leuk. Misschien moet je de aflevering eens kijken.
Oud 26-02-2014, 16:10
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik heb niet naar de link gekeken, maar 15.6" en 320 GB hardeschijf is natuurlijk niet echt veel, dus daar zal de prijs niet in zitten.
Wat bedoel je? Dat het veel geld is voor een laptop met 320GB? Ik heb eigenlijk niet zo gelet op de opslagcapaciteit omdat ik niet zo veel opsla op mijn computer. Ik vind de snelheid belangrijker, ik kan altijd een externe harde schijf bijkopen mocht het nodig zijn. Ik begreep ook dat de prijs van een computer voornamelijk wordt bepaald door de processor? Of is 320GB echt belachelijk weinig?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-02-2014, 16:16
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat bedoel je? Dat het veel geld is voor een laptop met 320GB? Ik heb eigenlijk niet zo gelet op de opslagcapaciteit omdat ik niet zo veel opsla op mijn computer. Ik vind de snelheid belangrijker, ik kan altijd een externe harde schijf bijkopen mocht het nodig zijn. Ik begreep ook dat de prijs van een computer voornamelijk wordt bepaald door de processor? Of is 320GB echt belachelijk weinig?
Nouja, ik weet niet of het veel geld is ervoor (dat ligt af van de rest van de specificaties en die heb ik niet bekeken), maar ja, het is vrij weinig. Mijn laptop die ik een jaar of 5 geleden aanschafte had al een groter beeldscherm en ongeveer dezelfde hardeschijf grootte. En die was puur voor als ik niet thuis was. Tegenwoordig gaan hardeschijven eerder richting de TB ivp GB. Maar als je het niet nodig hebt is het natuurlijk prima.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-02-2014, 16:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Heb net de aflevering gekeken van die mensen die op zo'n Faeröer-eiland woonden, met maar twee gezinnen:

[afbeelding]


[afbeelding]


Supermooi daar man, zou er best een tijdje willen en kunnen wonen.


".. De aanwezige kinderen krijgen les van diverse leraren die om toerbuurt van een week op het eiland wonen en les geven in het speciaal gebouwde schooltje. "

Lijkt me ook wel een aparte baan daar, docent zijn. Of postbode.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-02-2014, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt niet dat je dat financiert als overheid. Waarom moeten er sowieso mensen op zo'n eiland wonen?
Solidariteit. En het zorgt ook wel voor werkgelegenheid. Die overheid gaat gewoon goed met zijn mensen om.

Citaat:


".. De aanwezige kinderen krijgen les van diverse leraren die om toerbuurt van een week op het eiland wonen en les geven in het speciaal gebouwde schooltje. "

Lijkt me ook wel een aparte baan daar, docent zijn. Of postbode.
Ik zou het wel tof vinden, maar niet om daar les te krijgen; de docent eet 's morgens en 's avonds ook gewoon mee en je moet toch een moment hebben waarop je kan klagen over docent(en)

Ik vond het heel knap dat ondanks dat ze eigenlijk geïsoleerd wonen wel een sociaal leven hebben opgebouwd. En ze hebben het best goed voor mekaar.

Laatst gewijzigd op 26-02-2014 om 16:39. Reden: komma teveel
Oud 26-02-2014, 16:39
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Ik snap echt niet dat je dat financiert als overheid. Waarom moeten er sowieso mensen op zo'n eiland wonen?
Dat hele land (of nou ja land, autonoom gebied van Denemarken is het geloof ik) bestaat uit kleine eilandjes he Ze vinden dat elk kind recht op goed onderwijs heeft, hoe klein het eiland ook is waarop ze wonen en daarom worden de helikoptervluchten gesubsidieerd.
Oud 26-02-2014, 16:41
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Voor de middelbare school moeten ze overigens wel naar het 'vasteland' (=hoofdstad op het grootste eiland) en bepaalde lessen worden via skype gegeven omdat voor 1 uurtje muziek een docent invliegen te kostbaar is.
Oud 26-02-2014, 16:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ze hebben daar internetverbindingen die goed genoeg zijn voor skype? Wow.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-02-2014, 16:45
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ja, ze hebben het vet goed voor elkaar Als je een landje bent met alleen maar eilanden dan regel je die shit schijnbaar gewoon
Oud 26-02-2014, 16:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vond het heel knap dat ondanks dat ze eigenlijk geïsoleerd wonen wel een sociaal leven hebben opgebouwd. En ze hebben het best goed voor mekaar.
Nou ja, er wonen verspreid over de eilanden in totaal bijna 50.000 mensen hè, en het is officieel nogsteeds van Denemarken geloof ik.

Maar goed, volgens mij zijn het gewoon een soort Waddeneilanden-extreme
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-02-2014, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, er wonen verspreid over de eilanden in totaal bijna 50.000 mensen hè, en het is officieel nogsteeds van Denemarken geloof ik.

Maar goed, volgens mij zijn het gewoon een soort Waddeneilanden-extreme
Ja, maar dit gezin + 2 andere mensen wonen gewoon alleen op een eiland he, het is niet zo dat je zo ff naar je buren kan lopen. Op die andere eilanden wonen meer mensen

Maar ik zou toch denk ik liever in de stad wonen dan op zo'n uitgestorven plek.
Oud 26-02-2014, 16:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar al bij al zou ik toch liever in de stad willen wonen.
Het zou me niet verbazen als Faroërs na de middelbare schoolperiode vertrekken naar het vasteland
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-02-2014, 16:55
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ze horen bij Denemarken ja, maar zeer vergaand eigen bestuur. Zo is Denemarken wel lid van de EU en de Faroër niet

Ik vond het er mooi uit zien, maar toen vertelden ze dat het 340 dagen per jaar ofzo regent en toen dacht ik doeiiii.
Oud 26-02-2014, 16:55
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Het zou me niet verbazen als Faroërs na de middelbare schoolperiode vertrekken naar het vasteland
Denk je? Ik denk echt van niet, extreem gehecht aan eigen taal en cultuur als je op zo'n eiland opgroeit. Volgens mij blijven eilanders bijna altijd eilanders. Studeren in Kopenhagen en dan snel terug.

Ook een compleet eigen taal enzo he, beetje de Friezen van Denemarken maar dan nog erger Friezen+eilanders=nooit daar weggaan denk ik.
Oud 26-02-2014, 16:58
Verwijderd
Nou, ik betwijfel het. De Faroërs zijn daar wel geboren en getogen, en er dus ook aangewend en ze hebben natuurlijk ook hun familie daar wonen.
Oud 26-02-2014, 17:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
At the beginning of the 1990s the Faroe Islands entered a deep economic crisis leading to heavy emigration; however, this trend reversed in subsequent years to a net immigration. This has been in the form of a population replacement as young Faroese women leave and are replaced with Asian/Pacific brides

Nu ben ik wel benieuwd naar de aantallen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.