Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 11:25 :
'Volgens Donner en Remkes had de Van Gogh-killer Mohammed B. geen enkele connectie met het Al-Qaeda-clubje van Bin Laden. Maar in zijn brief staan wel degelijk verborgen verwijzingen, zo ontdekte GeenStijl'

Je hebt gelijk, GeenStijl is natuurlijk een erkende onderzoeksautoriteit.
Tuurlijk, ongeveer alle islamologen in Nederland hebben de afgelopen uren voor geenstijl.nl die brief geanalyseerd. Je weet toch
Advertentie
Oud 05-11-2004, 10:43
Verwijderd
Het wordt wel levenslang, omdat hij voor meerdere feiten vervolgd zal worden die allemaal bewezen zullen worden, is mijn verwachting. Bij Volkert ging het om een enkelvoudige moord zonder terroristisch motief - dat wil zeggen, de Wet terroristische misdrijven die het Wetboek van Strafrecht heeft gewijzigd, was toen nog niet in werking getreden.

Mohammed B. zal niet alleen de moord op Van Gogh tegen zich horen eisen (iets waarvoor hij al levenslang kan krijgen) maar ook nog eens de poging tot moord cq. doodslag op die agent met het kogelvrije vest, de poging tot moord op enkele omstanders en het deelnemen aan een criminele organisatie die tot oogmerk heeft terroristische misdrijven te plegen.

Als dit geen levenslang wordt eet ik dus mijn schoen op
Oud 05-11-2004, 11:02
T_ID
T_ID is offline
je vergeet verboden wapenbezit, nog eens 4 jaartjes extra.

tbs natuurlijk vanwege de psychopatische manier waarop hij te werk ging..

nee, mohamed B. zien we niet meer terug.
Oud 05-11-2004, 11:09
UnderControl
UnderControl is offline
Citaat:
Jolt schreef op 05-11-2004 @ 10:02 :

Naja zo als sommige engelse mensen al zeiden:

'This the Netherlands, nothing will happen....'
Oud 05-11-2004, 11:14
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 11:43 :
de poging tot moord op enkele omstanders
dat was er toch maar eentje? en die werd toch geraakt door een verdwaalde kogel? (of ben ik nu heel erg achter de feiten aan aan het lopen?)

dan zou het toch hooguit poging tot doodslag of zware mishandeling worden?

anyway.. ik denk niet dat je je schoen zal hoeven opeten
Oud 05-11-2004, 11:15
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
er was ook gericht geschoten op een agent op een motor...
Oud 05-11-2004, 11:16
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
die had nare man al apart genoemd, en dat zal waarschijnlijk wel poging tot moord worden.
Oud 05-11-2004, 11:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
UnderControl schreef op 05-11-2004 @ 12:09 :
ik dacht tot nu toe terug aan de titel van een boek dat ik ooit eens las: "Im Westen nichts neues"

De AIVD heeft een 'harde kern'van 150 extremisten op het oog.

als ze weten wie en waar, hoezo lopen die mensen dan nog vrij rond?
retorische vraag eigenlijk, want bij elke actie van de aivd staat er weer een legioen mensen klaar om te roepen hoe erg en verschrikkelijk het allemaal is, waarna er weer niets gebeurd.
Oud 05-11-2004, 11:25
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2004 @ 12:22 :
iDe AIVD heeft een 'harde kern'van 150 extremisten op het oog.
als ze weten wie en waar, hoezo lopen die mensen dan nog vrij rond?
omdat die mensen officieel nog geen strafbare feiten hebben gepleegd die onomstotelijk bewezen kunnen worden. duh.
Oud 05-11-2004, 11:28
Quincy
Quincy is offline
Brief op v. Gogh was voor Hirsi Ali 4-11-'04

De brief die de moordenaar van Van Gogh achterliet, was gericht aan VVD-Kamerlid Hirsi Ali. Dat hebben de ministers Donner van Justitie en Remkes van Binnenlandse Zaken bekendgemaakt.

In de brief wordt Hirsi Ali bedreigd vanwege haar "kruistocht tegen de islam". De dader schrijft dat zij met het Westen ten onder zal gaan.

Martelaar
De moordenaar zelf droeg een afscheidsbrief bij zich. Daarin staat dat hij verwachtte dat hij zou worden neergeschoten en een martelaarsdood zou sterven.

Donner noemt de brieven verontrustend omdat ze getuigen van een vergaande radicalisering van iemand die in Nederland is geboren.

Het kabinet heeft besloten beide documenten vrij te geven, wegens de inhoud en de maatschappelijke implicaties. Advocaat Plasman, die de verdachte van de moord verdedigt, begrijpt dat "iedereen" wil weten wat er in de brief staat, maar vindt dat de openbaarmaking op zeer gespannen voet staat met de beginselen van een goede procesorde.

Terrorismeonderzoek
Eerder vandaag werd bekend dat de verdachte van de moord op Theo van Gogh, Mohamed B., in beeld is geweest bij het eerste terrorismeonderzoek naar Samir A. Mohamed B. wordt uiterlijk morgen voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Tot nu toe was duidelijk dat B. bekend was bij de inlichtingendienst, maar niet in de gaten werd gehouden, omdat hij niet tot de directe vriendenkring van A. behoorde.

Onderling contact
Overigens is B. geen verdachte in dit terrorismeonderzoek, dat nog loopt. Wel is hij een bekende van alle vijf verdachten. Er was sprake van onderling contact.

Samir A. werd op 17 oktober 2003 door de politie aangehouden, omdat de AIVD vermoedde dat hij en vier vrienden een terroristische aanslag voorbereidden.

Inmiddels zit A. opnieuw vast. Hij werd in juni opgepakt voor een gewapende roofoverval. Bij huiszoeking vond de politie aanwijzingen dat hij een bomaanslag aan het beramen was.

Mogelijke doelen waren Schiphol, de Tweede Kamer en de kerncentrale in Borssele. De arrestatie van A. was aanleiding voor het nog steeds geldende terreuralarm.
Oud 05-11-2004, 11:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 05-11-2004 @ 12:25 :
omdat die mensen officieel nog geen strafbare feiten hebben gepleegd die onomstotelijk bewezen kunnen worden. duh.
over het algemeen staan extremisten niet bekend vanwege hun positieve mening over anderen in de samenleving.

verspreiden van haat is dus een heel legitieme aanklacht tegen bijvoorbeeld een extremistische imam, en dan moet het niet gaan zoals bij el-moumni, die met een groffe belediging gewoon weg kwam.

Als de AIVD nou eens toestemming en middelen zou krijgen zo'n groep te infiltreren, dan kan je tenminste echt bewijs verzamelen, en weet je ook wat er gaat gebeuren.
Oud 05-11-2004, 11:34
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2004 @ 12:30 :
over het algemeen staan extremisten niet bekend vanwege hun positieve mening over anderen in de samenleving.

verspreiden van haat is dus een heel legitieme aanklacht tegen bijvoorbeeld een extremistische imam, en dan moet het niet gaan zoals bij el-moumni, die met een groffe belediging gewoon weg kwam.

Als de AIVD nou eens toestemming en middelen zou krijgen zo'n groep te infiltreren, dan kan je tenminste echt bewijs verzamelen, en weet je ook wat er gaat gebeuren.
de vraag is of zij wel degenen zijn die haat verspreiden. waarschijnlijk uiten zij hun mening slechts in een klein groepje gelijkgestemden, omdat ze de kans niet willen lopen om gepakt te worden voordat zij hun daden kunnen begaan.
tenminste, zo zou ik denken als ik een extremistische moslim met moordneigingen was..

en wie weet is de aivd allang geinfiltreerd in die groepen, maar willen ze er zeker van zijn de grote vis te vangen ipv kleine visjes zoals mohammed b. en spelen ze daarom ook (nog) geen informatie door..
Oud 05-11-2004, 14:23
McCaine
McCaine is offline
De schrijver van die geheimzinnige brief mag wel eens de Oxford Dictionary of Style er bij halen. Het zit vol met Bommelmetaforen.

Dat gezegd zijnde ben ik niet buitengewoon onder de indruk, en met fascisme heeft dit helemaal niets te maken.
Oud 05-11-2004, 14:26
Verwijderd
Dit stond onderaan de brief:

'Hasboena Allah wa ni3ma alwakeel

Ni3ma alMawla wa Ni3ma anNasseer

Saifu Deen alMuwahhied'

Een breezermoslim
Oud 05-11-2004, 14:31
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Vrijdag 22-10-2004 METRO

Onze burgemeester

In de Telegraaf lees ik dat de Heer Abou Jahjah overweegt om Belgiė te verlaten, al denkt 'ie misschien wel vijf jaar nodig te hebben om zijn opvolger bij de AEL in te werken. Abou is verbitterd; hij kreeg maar 1400 stemmen bij de laatste verkiezingen en acht het Vlaamse volk beneden zijn waardigheid.
Abou Jahjah: "God is niet vrijgevig voor Vlaanderen geweest toen hij het verstand uitdeelde. Het is altijd een racistisch volk geweest." Dat vond ik mooi gezegd, zoals het ook heel instructief was om te lezen dat meneer elke dode Amerikaanse soldaat als 'een overwinning' beschouwt. Als pooier van de Profeet kan men niet hoog genoeg mikken.
Je zou zeggen, een religieuze fascist die de Islamitische wet wil invoeren – met alle gevolgen van dien voor ongelovigen, joden, homo's, vrouwen en afvalligen - is niet iemand met wie je de moeite neemt om in debat te gaan. Ik herinner me nog heel goed hoe Abou zich liet ontvallen dat de ketterse Ayaan Hirsi Ali moest worden 'opgesloten'.
Niet duidelijk was of deze schoenenpoetser van Allah bedoelde dat Mevrouw moest worden opgesloten in het gesticht of achter tralies, maar ik denk niet dat ze nog lang zou rondlopen als de hoge heerlijkheid van de sharia hier werd ingevoerd.
Iemand die wel denkt dat meneer Jahjah het beste met ons voorheeft, is de burgemeester van Amsterdam, die in het openbaar met hem van gedachten wisselde en als beloning na afloop te horen kreeg: "Eindelijk een politicus die mij begrijpt!" Een prachtig compliment waar Cohen vast heel trots op is geweest. Als ritselaar met ambitie doe je er nu eenmaal alles aan om - ik citeer - 'de boel
bij elkaar te houden.' Het is dan ook jammer voor Cohen dat het uitgerekend weer Marokkaanse jongens waren die een autochtoon stel de buurt uitpestten. Dat gebeurt overal in Amsterdam, maar omdat de Volkskrant er nu aandacht aan besteedde werd de kwestie politiek.

De Amsterdamse politie heeft geen interesse om autochtonen die bedreigd worden door een steeds agressiever wordende minderheid, te hulp te komen. En Cohen al helemaal niet. Toen de geestverwanten van meneer Jahjah bijna drieduizend Amerikanen om zeep hielpen in het WTC, was de eerste gang van onze burgemeester naar de moskee.

Op scholen, in moskeeėn, overal in Amsterdam werd feest gevierd om deze prachtige overwinning op Satan. Cohen kroop dan ook voor de gelovigen en betoogde: "Jullie horen bij ons!", in plaats van te vragen: "Wat doen jullie
eigenlijk hier?" Cohen gedraagt zich als een burgemeester in oorlogstijd en dat bedoel ik niet als compliment. Zijn aanwezigheid demoraliseert de stad en zet groepen tegen elkaar op.
Volgens de grote denker Frits Abrahams (NRC-Handelsblad) is Cohen 'een democraat in hart en nieren.' Ik vermoed dat onze burgemeester een doortrapte cynicus is - geen slechte eigenschap voor iemand die premier wil worden -, en een rasopportunist bovendien. En ik vraag me af hoe lang autochtonen nog welkom zijn in Amsterdam.

Theo van Gogh
Oud 05-11-2004, 14:33
Verwijderd
Wat is't probleem?
Oud 05-11-2004, 14:46
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
waarom heb je in godsnaam de moeite genomen om dat hele geval hier neer te kwakken? iedereen die dat had willen lezen had gewoon de metro kunnen pakken.. *zucht* fanatiekeling..
Oud 05-11-2004, 14:51
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 15:33 :
Wat is't probleem?
Het is uitgekomen.
Oud 05-11-2004, 14:56
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Je ei?

Wat nou 'het is uitgekomen'? Voorspelt hij hier zijn eigen dood? Nee. Hij zegt dat de politie geen burgers wil beschermen tegen radicale moslims. Dat is heel wat anders.
Oud 05-11-2004, 14:57
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 05-11-2004 @ 15:56 :
Je ei?

Wat nou 'het is uitgekomen'? Voorspelt hij hier zijn eigen dood? Nee. Hij zegt dat de politie geen burgers wil beschermen tegen radicale moslims. Dat is heel wat anders.
Hij merkt hier een probleem op waar hij zelf de dupe van is geworden.
Oud 05-11-2004, 14:58
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
hij merkt inderdaad iets op. maar hij voorspelt helemaal niks..
Oud 05-11-2004, 15:01
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 05-11-2004 @ 15:58 :
hij merkt inderdaad iets op. maar hij voorspelt helemaal niks..
Oud 05-11-2004, 15:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-11-2004 @ 15:57 :
Hij merkt hier een probleem op waar hij zelf de dupe van is geworden.
Heeft er verder niks mee te maken, aangezien Van Gogh niemand om hulp heeft gevraagd, laat staan dat ze die hulp aan hem geweigerd hebben.
Oud 05-11-2004, 15:35
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-11-2004 @ 16:01 :
[afbeelding]
en omdat je niets weet terug te zeggen ga je domme plaatjes posten.. beetje sneu hč?
kom dan met iets inhoudelijks..
Oud 05-11-2004, 15:45
Global
Global is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 15:26 :
Dit stond onderaan de brief:

'Hasboena Allah wa ni3ma alwakeel

Ni3ma alMawla wa Ni3ma anNasseer

Saifu Deen alMuwahhied'

Een breezermoslim
vertaal eens
Oud 05-11-2004, 15:51
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 05-11-2004 @ 16:35 :
en omdat je niets weet terug te zeggen ga je domme plaatjes posten.. beetje sneu hč?
kom dan met iets inhoudelijks..
Jij bent degene die me op grammaticale aspecten van mijn argumenten wil pakken. Ook niet echt inhoudelijk of wel?
Oud 05-11-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-11-2004 @ 15:51 :
Het is uitgekomen.
Goh. Als ik eerst de Tokkies uitscheld en vervolgens in elkaar geslagen word, kun je dat nou ook niet bepaald onverwacht of onvoorzienbaar noemen.
Oud 05-11-2004, 15:57
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 16:53 :
Goh. Als ik eerst de Tokkies uitscheld en vervolgens in elkaar geslagen word, kun je dat nou ook niet bepaald onverwacht of onvoorzienbaar noemen.
Ik sjlaaa je zjo t ziekehuis in
Oud 05-11-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 05-11-2004 @ 16:57 :
Ik sjlaaa je zjo t ziekehuis in
Wil jij wedde dat jij so een beuk foor je bek krijg?
Oud 05-11-2004, 15:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Jullie zijn fans?
Oud 05-11-2004, 16:00
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 07:28 :
Tekst afscheidsbrief Mohammed B.

Gepubliceerd op donderdag 04 november 2004

Hieronder volgt de letterlijke tekst van de afscheidsbrief die de verdachte van de moord op Theo van Gogh bij zich had.
Titel: "In bloed gedoopt"

Dit is dan mijn laatste woord...
Door kogels doorboord...
In bloed gedoopt...
Zoals ik had gehoopt.

Ik laat een boodschap achter...
Voor jou...de vechter...
De boom van Tawheed is afwachtend...
Naar jouw bloed smachtend...
Ga de koop aan...
En Allah geeft je ruimbaan...
Hij geeft je de Tuin...
In plaats van het aardse puin.

Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...
Je zal zeker het loodje leggen...
Al ga je over de hele wereld op Tour...
De dood is je op de Loer...
Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...
Die de straten kleuren met Rood.

Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit:
Wenst de DOOD of hou anders je mond en ...zit.

Beste broeders en zusters ik nader mijn einde...
Maar hiermee is het verhaal zeker niet ten einde.
Een poėtisch talent moet ik zeggen. *applaus*
Oud 05-11-2004, 16:02
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 16:53 :
Dus als je hier in Nederland ook maar iets over de islam zegt kun je verwachten dat je dat aan den lijve gaat voelen?

Vind niet dat we daar vanuit moeten gaan.
Oud 05-11-2004, 16:03
Verwijderd
Wie kijkt er uberhaupt naar de Tokkies

Ga je schamen wouter
Oud 05-11-2004, 16:04
MissCzechMeOut
Citaat:
makelville schreef op 05-11-2004 @ 17:03 :
Wie kijkt er uberhaupt naar de Tokkies

Ga je schamen wouter
Tokkies rulen, doen alsof ze achterlijk zijn maar ondertussen weten ze wel hoe ze veel geld kunnen verdienen
"Met een biertje in mijn hand"
Oud 05-11-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 07:11 :
Dus met andere woorden: als hij zegt wat hij denkt en ze doen de zielige moslims een beetje pijn, dan vind jij het aanvaardbaar?
Nou ja zeg! En hou ook alsjeblieft op met dat geknuffel.

Off-topic: Hoofdletters.
gelukkig gaat het niet over joden he
Oud 05-11-2004, 16:28
*sheer*
*sheer* is offline
omdat jij moslim bent, en mensen denken dat alle moslims extremisten zijn. verder vind ik het verschrikkelijk wat er gebeurt is, een oplossing? alle buitenlanders het land uit en alleen de echte vluchtelingen zijn even welkom, totdat hun eigen land weer veilig is!
Oud 05-11-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Tessa-->Di-rect schreef op 05-11-2004 @ 17:28 :
omdat jij moslim bent, en mensen denken dat alle moslims extremisten zijn. verder vind ik het verschrikkelijk wat er gebeurt is, een oplossing? alle buitenlanders het land uit en alleen de echte vluchtelingen zijn even welkom, totdat hun eigen land weer veilig is!
dom kind
Oud 05-11-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-11-2004 @ 17:02 :
Dus als je hier in Nederland ook maar iets over de islam zegt kun je verwachten dat je dat aan den lijve gaat voelen?

Vind niet dat we daar vanuit moeten gaan.
Niets als je 'maar iets' over de islam zegt. Wel als je gedurende lange tijd telkens maar weer uitermate kwetsende en vooral onnodige scheldwoorden gebruikt. Dat is natuurlijk niet gerechtvaardigd en gewoon stom, maar je moet er wel rekening mee houden. Sommige mensen hebben nu eenmaal een lagere tolerantiegrens dan anderen. Dat is een gegeven waar je weinig aan kunt veranderen.
Oud 05-11-2004, 16:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
en iedere man en vrouw die binnen komt heeft natuurlijk al een stempel op het voorhoofd: ik ben een echte vluchteling: ja of ene met ik ben een echte vluchteling: nee

Oud 05-11-2004, 16:41
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Brand in Utrechtse moskee

Uitgegeven: 5 november 2004 14:29
Laatst gewijzigd: 5 november 2004 15:14

UTRECHT - In een moskee in de Utrechtse wijk Zuilen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag brand gewoed. Dat liet de politie vrijdagmiddag weten. Het vuur is vanzelf uitgegaan. Het in aanbouw zijnde gebedshuis liep behoorlijke rook- en roetschade op, aldus een politiewoordvoerder. Volgens de Unie van Marokkaanse Moskeeėn is de brand aangestoken.

Volgens woordvoerder A. Boujoufi van de Unie van Marokkaanse Moskeeėn was er op verschillende plekken in de moskee brandbare vloeistof verspreid. Maar omdat het gloednieuwe gebouw nog niet ingericht is, kon het vuur zich op het kale beton niet uitbreiden. De daders waren binnengekomen nadat ze een ruit hadden ingeslagen.

Boujoufi zegt dat de betrokkenen bij de moskee geschrokken maar kalm op de brandstichting hebben gereageerd. Omdat de daders niets achter hebben gelaten, is over hun motief niets bekend. De opening van de moskee, gepland over ongeveer twee maanden, loopt door de brand geen vertraging op.

www.nu.nl
Dit voorspelde ik op de dag van de moord al.
Oud 05-11-2004, 16:42
Verwijderd
Ja, dat was ook wel te verwachten. Er zullen genoeg dombo's zijn die denken dat het nu verstandig of goed is om moskeeėn in brand te steken.
Oud 05-11-2004, 16:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
En ook het kabinet roert zich:
Citaat:
Kabinet verklaart de oorlog aan het terrorisme

Uitgegeven: 5 november 2004 17:21
Laatst gewijzigd: 5 november 2004 17:28

DEN HAAG - Het kabinet gaat de strijd aan met het moslimextremisme. Vice-premier Zalm zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat de moord op filmmaker Theo van Gogh een "aanval op de rechtsorde" betekende. Hij sprak van nieuwe ontwikkelingen binnen het moslimextremisme, waarbij religieuze gedachten "vertaald worden naar moord en doodslag". "Dit kunnen wij absoluut niet tolereren." Het kabinet heeft het terrorisme de oorlog verklaard, aldus Zalm.

De vice-premier gaf aan dat het kabinet heeft besloten de inlichtingen- en opsporingsmogelijkheden verder uit te breiden. Voor uitbreiding van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) wordt extra geld uitgetrokken.

De ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) zullen begin volgende week de Tweede Kamer informeren. Daarnaast zal het kabinet nagaan of de huidige wetgeving voldoende is om radicaliserende moslims die geweld gebruiken, aan te pakken.

Verdonk

De vice-premier wees onder meer op het onderzoek van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) naar mogelijkheden om mensen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap te ontnemen, als zij zich te buiten zijn gegaan aan ernstige geweldsmisdrijven.

In het kabinet is vrijdag ook gesproken over het aanpakken van de El Tawheed moskee in Amsterdam, waar onder meer ook de verdachte van de moord op Van Gogh, Mohammed B., regelmatig kwam. Zalm wilde niet ingaan op details, maar gaf aan dat er nog geen besluit is gevallen.

In gesprek blijven

Het kabinet wil verder nadrukkelijk in gesprek blijven met moslimorganisaties, om samen radicaliserende extremisten aan te pakken. Zalm verwacht bovendien dat die organisaties ook intern duidelijk dit soort radicale acties afwijzen. Hij benadrukte dat niet de hele moslimgemeenschap mag worden aangekeken op een "kleine radicaliserende groep".

De vice-premier zei niet het gevoel te hebben in de strijd tegen het moslimextremisme achter de feiten aan te lopen. "Velen met een doodsbedreiging is dit niet gebeurd. Bijvoorbeeld in het geval van de bedreigingen aan het adres van VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali is er adequaat gereageerd." Zalm verwacht dat Hirsi Ali, ondanks de zware bedreigingen, haar publieke functie kan blijven uitoefenen. Wanneer dat weer zal zijn, is aan Hirsi Ali zelf, aldus Zalm.

www.nu.nl
Oud 05-11-2004, 16:45
Verwijderd
whahahahahaha

Hoe triets is dit land
Oud 05-11-2004, 16:57
MissCzechMeOut
Citaat:
Gauloises schreef op 05-11-2004 @ 17:45 :
whahahahahaha

Hoe triets is dit land
dat vraag ik me al 21 jaar af....
Het wordt tijd om te emigreren
Oud 05-11-2004, 17:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 05-11-2004 @ 17:57 :
dat vraag ik me al 21 jaar af....
Het wordt tijd om te emigreren
Wow Dus jij lag in je wieg al te denken: 'Hoe triest is dit land?'

Oud 05-11-2004, 17:05
Outlaw
Outlaw is offline
yeah, nederland gaat dus ook een 'war against terrorism' beginnen.
Oud 05-11-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:

WHAHHAHAHAHAHAHAAHHAHHAHHAAHAHAHHAHA

doos
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 05-11-2004 @ 18:05 :
yeah, nederland gaat dus ook een 'war against terrorism' beginnen.
dat was toch al zo?

we zijn immers de allies van Bush en co en "you are either with us or against us"

dus ietwat logisch redenerend betekent dat dat er al lang een oorlog tegen het terrorisme is.

stelletje flapdrollen.

btw, gauloises,.. check onzin
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 05-11-2004 @ 17:45 :
whahahahahaha

Hoe triets is dit land

oh en dit idd
Oud 05-11-2004, 17:16
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-11-2004 @ 18:10 :
dat was toch al zo?

we zijn immers de allies van Bush en co en "you are either with us or against us"

dus ietwat logisch redenerend betekent dat dat er al lang een oorlog tegen het terrorisme is.

stelletje flapdrollen.

btw, gauloises,.. check onzin
kan wel zo zijn, natuurlijk hielpen ze amerika al met hun strijd tegen het terrorisme, maar ik vind het wel ubertriest dat ze het zo bekendmaken.

ik verwacht dat het alleen maar erger wordt als ze gaan proberen het 'terrorisme' uit te roeien in nederland.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten