![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dank u, was te lui om zelf na te denken ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het echt super overdreven datm ensen gaan bezuinigen op broodbeleg. Je kunt prima hagelslag eten of gewoon kaas. Hoeveel zal het schelen? Een pond op een jaar? Ga 1x per week sporten, dat heeft zoveel meer effect dan jezelf allerlei normaal (en lekker) broodbeleg te verbieden...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En het wil trouwens niet zeggen dat je 'ongezond' of 'minder goed' bezig bent als je geen melk drinkt, als je wel andere zuivelproducten gebruikt zoals yoghurt, is er niks aan de hand. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dan val ik nog mee, ondanks dat ik me volledig heb laten gaan haha ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik was even door dit topic aan het 'bladeren' en ben naar aanleiding van deze post eens op onderzoek uit gegaan:
Citaat:
Kaas Kaas 20+ 50 kcal Kaas 30+ 55 kcal Kaas 40+ 65 kcal Kaas 48+ 75 kcal Smeerkaas 20+ 25 kcal Smeerkaas 40+ 35 kcal Roomkaas light (8%vet) 25 kcal Roomkaas 40 kcal Vleeswaren Rookvlees 15 kcal Smeerleverworst 45 kcal Kipfilet 25 kcal Boterhamworst 45 kcal Cervelaatworst 60 kcal Achterham 20 kcal Beenham 25 kcal Ham 20 kcal Rosbief 25 kcal Zoet Jam halva- en light 20 kcal Jam 35 kcal Hagelslag vruchten- 60 kcal Hagelslag chocolade- 70 kcal Chocoladepasta 85 kcal Chocoladevlokken melk/puur 65 kcal Pindakaas 95 kcal Honing 35 kcal Appelstroop 35 kcal Overig Groentespread 5 kcal Sandwichspread 35 kcal Komkommerspread 25 kcal Kip-satésalade 60 kcal Kip-kerriesalade 85 kcal Eiersalade 75 kcal Dus gezien de calorieën zijn de beste keuzes smeerkaas, roomkaas light, magere vleeswaren en de spreads. Maar dat is natuurlijk niet het engie waar je naar moet kijken. Je het moet het ook lekker vinden en een beetje variatie hebben in je voeding. Wat ik zelf heel lekker vind om te eten als ik aan het 'lijnen' ben is volkorenbrood met daarop Slankie Fris & Romig roomkaas en wat fijne reepjes ijsbergsla. Het bevat weinig calorieën, het is lekker, gezond, en het vult goed! ![]() |
![]() |
|
ik ben in periode van september-december 17 kilo afgevallen
gewoon op het eten letten...nu met de feestdagen wel wat aangekomen *de oliebollen en appelflappen al laten staan maar we wat drank op* maar zoals er al gezegd werd, zijn er zo weer af als je ff oplet.. daar gaan we dus voor ![]() mn bmi is iig gezond ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je moet dan voor je begon wel haast overgewicht hebben gehad, als je nog veel meer wil afvallen (en toch een gezond gewicht wil houden). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben in de periode van Mei tot Augustus/September zo'n 14 kilo afgevallen. Van 71 kilo naar 57 kilo. In de periode van September tot December (nu dus) ben ik zo een beetje rond de 58 blijven hangen, af en toe ietsje meer.
Vorige week woog ik 58 kilo, maar ik weet niet hoeveel ik nu weeg, ik heb me op Nieuwjaarsavond en Oudjaarsdag behoorlijk laten gaan en ik heb me vandaag nog niet gewogen. Maar het zal wel meevallen. Ik ben 1.72 en met een gewicht van 58 kilo heb ik een BMI van 19 (19 komma nog iets). Maar eigenlijk ben ik nog niet tevreden met mezelf, ik zou het liefst 55 kilo wegen. Maar ik ben (denk ik) iets te kritisch op mezelf. Ik had overigens - voor ik begon met afvallen - geen overgewicht, volgens de 'BMI standaarden', en was ook niet 'echt dik'. Wel wat mollig. Ik ben van kledingmaat 40 naar 36 gegaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het op gewicht blijven ook moeilijk. Ik heb soms echt van die (vr)eetbuien, en dan eet ik 1 of 2 dagen echt heel veel, en voel ik me daarna heel schuldig en ga ik weer 'streng lijnen'.
Maar ik ben met mijn gewicht van 58 (of misschien ietsje meer nu?) nog steeds niet tevreden. En hoeveel ben je zelf afgevallen dan? (En hoeveel weeg/woog je?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet zelf inderdaad dat ik nu eigenlijk niet (meer) te dik ben, en dat ik dat eigenlijk ook niet 'mag' vinden. Maar vaak als ik in de spiegel kijk denk ik: 'Bah, wat een dikke buik/kont/benen!' of 'Daar kan wel wat van af!'. En zo wil ik niet denken, maat toch doe ik het. ![]() En ik echt veel te kritisch, en heb volgensmij ook een te 'laag'/'slecht' zelfbeeld. Als ik bijvoorbeeld van iemand een complimentje krijg over mijn uiterlijk dan kan ik daar niet mee omgaan. Ik snap dan niet hoe ze zoiets kunnen zeggen, en denk meestal dat ze het alleen zeggen om 'aardig te zijn'. |
![]() |
||
Citaat:
ja ik had wel overgewicht had een bmi van 29 ![]() (weeg nu iets tussen de 80 en 83) dus er mag zeker nog wel wat van af ben iig al een maat kleiner gegaan alleen mn bovenbenen zijn ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kijk, dat jij zo blijft denken gaat misschien nooit weg. Misschien wel, mar de kans is groot dat 't niet weg gaat. Dat is ook niet erg, iedereen is wel onzeker! Elke meisje wil wel dat d'r benen wat strakker zijn. Waar jij op moet letten is dat je niet naar je gedachten gaat handelen! Je wéét dat 't wel goed zit, dus niet verder afvallen. Natuurlijk heb je recht op je baalmomenten, daar heeft iedereen recht op ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Wat trouwens (bij mij) erg helpt om die eetbuien terug te brengen; plan 1x in de maand (of iets minder vaak) een groot eetfeest. Op die dag eet je gewoon alles waar je zin in hebt. Ik doe dat ook, en bij mij helpt het, zodat ik er weer een hele tijd tegenaan kan ![]() Mijn beste vriendin heeft trouwens overgewicht (een BMI van ongeveer 29), ik lijn met haar samen (in de zin van er veel met elkaar over praten), en ik moet zeggen dat we enorm veel steun aan elkaar hebben. Dus als je iemand persoonlijk kent die ook iets aan zijn/haar gewicht wil doen, dan is dat de ideale persoon om er over te praten! O ja, die vriendin is trouwens al 15kg afgevallen ![]() Citaat:
Toen viel ik 10 kg af (naar 69 kg dus), maar ik ben weer 3 kg bijgekomen met de feestdagen (weeg nu dus 72). Ik wil die 3 kg er graag weer afhebben, en daarna wil ik proberen op gewicht te blijven. Ik kijk eigenlijk niet zo zeer naar het gewicht als nummertje, maar meer naar hoe ik eruit zie. Toen ik nog 79 kg woog had ik maat 42, en nu 38, en daar ben ik tevreden mee. Ik ben tenslotte groot; 1,82m. Citaat:
Oja, en nog ff over je lengte; hoe vind je het om zo groot te zijn? Zelf ben ik 1,82 (zoals ik hierboven ook al zei) en ik er ben echt heel blij mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ben onwijs blij met 1.84, iets groter mocht nog wel eigenlijk voel me zo klein thuis ![]() mn pa is 1.95 en mn broer, de oudste is 1.98 en de jongste ook.. alleen mn moeder is nog kleiner ![]()
|
oeh
![]() ![]() ![]() ![]() Iemand tips om het zo snel mogelijk weer kwijt te raken? Heb al een aantal keren proberen te lijnen maar ik hou het gewoon niet vol ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |