Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 13:47
kakelkip
kakelkip is offline
wat is dan 'goed' beleg voor op brood?
Oud 30-12-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
kakelkip schreef op 30-12-2004 @ 14:47 :
20+ kaas en mager vlees? En light jam. Dat soort dingen, denk ik. En sommige mensen vinden appel op brood lekker. Of sla met tomaat en komkommer ofzo.
Oud 30-12-2004, 15:27
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Groente (zoals komkommer, tomaat en dergelijke), light-jam, mager vlees zoals kip- en kalkoenfilet. Zoiets.
Oud 30-12-2004, 16:21
Miracle
Miracle is offline
Kipfilet
Oud 30-12-2004, 16:52
kakelkip
kakelkip is offline
Citaat:
YPrue schreef op 30-12-2004 @ 16:27 :
Citaat:
Leonoor schreef op 30-12-2004 @ 14:52 :
Citaat:
Miracle schreef op 30-12-2004 @ 17:21 :

Dank u, was te lui om zelf na te denken
Oud 30-12-2004, 20:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik maak altijd tosti's met alleen ham
das juist vrij gezond
2 boterhammen en 1 plakje ham = lunch
maar ik kan dan ook geen kaas eten
waarschijnlijk vind jij dit helemaal niet lekker

ik vind het zo mooi als iemand echt een platte buik heeft
heeft iemand the O.C. gezien? Marissa Cooper?
dan heeft ze zo'n lage broek aan en daar boven is haar buik gewoon helemaal plat. Dat wil ik ook! (ja wie niet)
Maar kan iemand mij alsjeblieft vertellen dat ze haar buik inhoudt??
Oud 30-12-2004, 21:03
kakelkip
kakelkip is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-12-2004 @ 21:17 :
Ze houdt haar buik in hoor
Oud 30-12-2004, 23:45
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 29-12-2004 @ 22:09 :
Als je dan gaat experimenteren met fruit, neem dan banaan. Dat is superlekker, zeker als je nog wit brood hebt en zo'n tosti ijzer dat de zijkantjes dichtmaakt ...
Ik heb 't nooit geprobeerd.. Een banaan bestaat voor een groot deel uit zetmeel, een appel is gezonder

Citaat:
Niet iedereen zal 't met me eens zijn, maar ik doe altijd alleen boter op brood Vooral als je 't brood eerst in de magnetron doet, is het best lekker!

Citaat:
En dubbel beleg? Nee, want je hebt 2x beleg en 2 boterhammen, dus net als normaal
Als je over een boterham praat in de zin van: '1 sneetje brood met beleg' heb je inderdaad gelijk. Als ik mijn brood beleg neem ik 2 sneetjes met daar tussenin beleg, en dat is voor mij een boterham.

Citaat:
je moet als je wilt afvallen niet ineens al het lekkere weg laten vallen...
het is beter om 1 of 2 keer te snacken in de zin van een tosti of een twix o.i.d
Bij mij werken snacks als een twix of iets anders waar ik echt gek op ben, me net tegen als ik wil lijnen. Dan wil ik er namelijk steeds meer van en kan ik me uiteindelijk niet inhouden
Oud 31-12-2004, 11:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-12-2004 @ 00:45 :
Ik heb 't nooit geprobeerd.. Een banaan bestaat voor een groot deel uit zetmeel, een appel is gezonder
Als je toch al boter op je brood doet, kan banaan ook wel. Het is een vrucht en je krijgt er minder honger door...

Ik vind het echt super overdreven datm ensen gaan bezuinigen op broodbeleg. Je kunt prima hagelslag eten of gewoon kaas. Hoeveel zal het schelen? Een pond op een jaar?

Ga 1x per week sporten, dat heeft zoveel meer effect dan jezelf allerlei normaal (en lekker) broodbeleg te verbieden...
Oud 31-12-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-12-2004 @ 12:31 :
Als je toch al boter op je brood doet, kan banaan ook wel.
Dat denk ik idd ook...
Oud 31-12-2004, 12:28
rare kwast
rare kwast is offline
een appel schijnt helemaal niet zo veel gezonder te zijn dan een banaan..
Oud 31-12-2004, 12:41
Gothic
Gothic is offline
Fruit is gewoon het laatste waar je op moet bezuinigen, eigenlijk gewoon niet. Fruit en groente...
Oud 31-12-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 31-12-2004 @ 13:28 :
een appel schijnt helemaal niet zo veel gezonder te zijn dan een banaan..
En in een appel zitten weer allerlei zuren die je tandglazuur aantasten, enz. Zo heeft vrijwel alles wel iets waardoor het op de één of andere manier niet gezond is.
Oud 31-12-2004, 15:04
-(L)-
Citaat:
Als je toch al boter op je brood doet, kan banaan ook wel. Het is een vrucht en je krijgt er minder honger door...
Je hebt vet (bv boter) nodig om de verbranding op gang te helpen. Dat heeft dus niks met op broodbeleg bezuinigen te maken, maar het is puur een gezondheidsreden. Veel mensen laten vetten weg als ze willen afvallen, maar uiteindelijk heb je toch vetten nodig. Het is dus beter erop te bezuinigen, ipv ze volledig weg te laten.

Citaat:
Ik vind het echt super overdreven datm ensen gaan bezuinigen op broodbeleg. Je kunt prima hagelslag eten of gewoon kaas. Hoeveel zal het schelen? Een pond op een jaar?
Nou ik weet wel zeker dat het meer dan een pond is op een jaar. Ik vraag me af waarom iedereen lekker wil eten als hij is het lijnen? Ik bezuinig liever op broodbeleg en andere tussendoortjes die veel calorieen bevatten, waardoor ik hiervoor in de plaats bijvoorbeeld een snee brood, cracker of iets dergelijks extra kan eten. Zo heb je ook meteen minder honger, want een extra snee brood oid vult je maag wel, beleg als hagelslag niet.

Citaat:
En in een appel zitten weer allerlei zuren die je tandglazuur aantasten
Dat klopt inderdaad, maar het ligt natuurlijk ook aan voor welk soort appel je kiest.

Verder vroeg ik me af, wat drinken jullie tijdens het lijnen? Alleen water, thee en koffie? Of ook frisdranken?
Oud 31-12-2004, 21:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-12-2004 @ 21:17 :
ik vind het zo mooi als iemand echt een platte buik heeft
heeft iemand the O.C. gezien? Marissa Cooper?
dan heeft ze zo'n lage broek aan en daar boven is haar buik gewoon helemaal plat. Dat wil ik ook! (ja wie niet)
He bah, zij is gewoon mager! Dat wil ik dus écht niet, dat vind ik gewoon lelijk.
Oud 31-12-2004, 22:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-12-2004 @ 16:04 :
Verder vroeg ik me af, wat drinken jullie tijdens het lijnen? Alleen water, thee en koffie? Of ook frisdranken?
Voornamelijk water en thee. Bij het ontbijt een glas grapefruitsap, en soms als ik er zin in heb een glas caffeïnevrije cola light
Oud 31-12-2004, 23:22
Mara
Mara is offline
Gelukkig nieuwjaar iedereen
Oud 01-01-2005, 13:12
-(L)-
Ja iedereen een gelukkig nieuwjaar

Ik drink trouwens altijd thee en cola light...
Oud 01-01-2005, 13:21
-(L)-
Capuccino is inderdaad heerlijk Maar dan doe ik er wel 2 zoetjes in (of zoetstof)!

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:52.
Oud 01-01-2005, 13:54
Gothic
Gothic is offline
Bezuinigen jullie ookal op melk ?
Oud 01-01-2005, 13:57
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 01-01-2005 @ 14:54 :
Op melk zelf niet, wel op (half) volle melk. Ik drink alleen maar magere melk, maar niet iedere dag.

En het wil trouwens niet zeggen dat je 'ongezond' of 'minder goed' bezig bent als je geen melk drinkt, als je wel andere zuivelproducten gebruikt zoals yoghurt, is er niks aan de hand.
Oud 01-01-2005, 14:18
-(L)-
Die vla van Vifit (vooral chocolade) is lekker
En er zitten veel minder calorieen in dan in gewone vla!
Oud 01-01-2005, 22:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-01-2005 @ 14:54 :
Ach, vergeten te vermelden, voor 't slapen gaan neem ik een mok magere melk
Oud 02-01-2005, 14:12
-(L)-
Volgen jullie eigenlijk een dieet? Of letten jullie gewoon op je eten? En hoeveel zijn jullie al afgevallen, en hoeveel wil je nog afvallen? (Ben nieuwsgierig )
Oud 02-01-2005, 16:03
-(L)-
Ik ben in de periode maart-augustus 10 kilo afgevallen. Ik wilde graag een gemiddeld BMI van 21 hebben, ondanks dat het BMI niet altijd iets te zeggen heeft. Ik ben vanaf augustus (en met name in december ) weer 3 kilo aangekomen. Maarja, die gaan er nu wel weer af
Oud 02-01-2005, 16:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 02-01-2005 @ 17:03 :
Ik ben in de periode maart-augustus 10 kilo afgevallen. Ik wilde graag een gemiddeld BMI van 21 hebben, ondanks dat het BMI niet altijd iets te zeggen heeft. Ik ben vanaf augustus (en met name in december ) weer 3 kilo aangekomen. Maarja, die gaan er nu wel weer af
gemiddeld komt de Nederlander 7 kilo aan met de feestdagen en dat is er ook weer net zo snel af... als je normaal leeft en af en toe sport en het eetpatroon wat je normaal hebt weer opzoekt (mits gezond).
Oud 02-01-2005, 16:09
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 02-01-2005 @ 17:08 :
gemiddeld komt de Nederlander 7 kilo aan met de feestdagen en dat is er ook weer net zo snel af... als je normaal leeft en af en toe sport en het eetpatroon wat je normaal hebt weer opzoekt (mits gezond).
7 kilo
Dan val ik nog mee, ondanks dat ik me volledig heb laten gaan haha
Oud 02-01-2005, 16:14
-(L)-
Het zal ook met aanleg te maken hebben. Ik heb een vriendin die echt aanleg heeft om dik te zijn, zij is behoorlijk veel aangekomen met de feestdagen. Maarja, je hebt ook altijd van die hele magere mensen die haast niks aankomen, wat ze ook eten
Oud 02-01-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-01-2005 @ 17:08 :
Dan weet ik niet hoeveel sommige mensen dan aan komen om dat gemiddelde zo hoog te krijgen...de meeste mensen die ik ken (iedereen?) komen toch echt niet zoveel aan. (En als ik zelf zoveel aangekomen zou zijn, dan zou het er niet ook zo snel weer af zijn...dat is nog nooit zo geweest nl (met minder gewicht dan - of over langere tijd). )
Oud 02-01-2005, 16:18
-(L)-
Citaat:
Dan weet ik niet hoeveel sommige mensen dan aan komen om dat gemiddelde zo hoog te krijgen...de meeste mensen die ik ken (iedereen?) komen toch echt niet zoveel aan. (En als ik zelf zoveel aangekomen zou zijn, dan zou het er niet ook zo snel weer af zijn...dat is nog nooit zo geweest nl (met minder gewicht dan - of over langere tijd). )
Ik denk ook inderdaad niet dat het er net zo snel weer af is als hoe 't eraan is gekomen. Maar wel is het zo dat je het sneller afvalt als je het in korte tijd aankomt. Dat verschijnsel zie je ook met afvallen; als je in korte tijd veel afvalt, zal het er ook in korte tijd weer aanzitten.
Oud 02-01-2005, 16:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2005 @ 17:14 :
Ik heb het ook maar gehoord, het leek mij ook erg veel ...
Oud 02-01-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-01-2005 @ 17:18 :
Maar wel is het zo dat je het sneller afvalt als je het in korte tijd aankomt. Dat verschijnsel zie je ook met afvallen; als je in korte tijd veel afvalt, zal het er ook in korte tijd weer aanzitten.
Het jojo-effect ken ook ik. Maar dan nog: als ik in snelle tijd aankom, dan val ik het niet in snelle tijd weer af.
Oud 02-01-2005, 17:12
Verwijderd
Ik was even door dit topic aan het 'bladeren' en ben naar aanleiding van deze post eens op onderzoek uit gegaan:

Citaat:
Wat is dan 'goed' beleg voor op brood?
Ik neem aan dat je hier met 'goed' doelt op weinig calorieën, aangezien dit toch een 'Lijn'-topic is? Nu heb ik op de site caloriechecker.nl de waarden van een aantal verschillende soorten beleg op gezocht om deze te kunnen 'vergelijken'. De waarden zijn in kcal. en per 'broodbeleg'.

Kaas

Kaas 20+ 50 kcal
Kaas 30+ 55 kcal
Kaas 40+ 65 kcal
Kaas 48+ 75 kcal
Smeerkaas 20+ 25 kcal
Smeerkaas 40+ 35 kcal
Roomkaas light (8%vet) 25 kcal
Roomkaas 40 kcal

Vleeswaren

Rookvlees 15 kcal
Smeerleverworst 45 kcal
Kipfilet 25 kcal
Boterhamworst 45 kcal
Cervelaatworst 60 kcal
Achterham 20 kcal
Beenham 25 kcal
Ham 20 kcal
Rosbief 25 kcal

Zoet

Jam halva- en light 20 kcal
Jam 35 kcal
Hagelslag vruchten- 60 kcal
Hagelslag chocolade- 70 kcal
Chocoladepasta 85 kcal
Chocoladevlokken melk/puur 65 kcal
Pindakaas 95 kcal
Honing 35 kcal
Appelstroop 35 kcal

Overig

Groentespread 5 kcal
Sandwichspread 35 kcal
Komkommerspread 25 kcal
Kip-satésalade 60 kcal
Kip-kerriesalade 85 kcal
Eiersalade 75 kcal

Dus gezien de calorieën zijn de beste keuzes smeerkaas, roomkaas light, magere vleeswaren en de spreads. Maar dat is natuurlijk niet het engie waar je naar moet kijken. Je het moet het ook lekker vinden en een beetje variatie hebben in je voeding.

Wat ik zelf heel lekker vind om te eten als ik aan het 'lijnen' ben is volkorenbrood met daarop Slankie Fris & Romig roomkaas en wat fijne reepjes ijsbergsla. Het bevat weinig calorieën, het is lekker, gezond, en het vult goed!
Oud 02-01-2005, 17:28
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben in periode van september-december 17 kilo afgevallen
gewoon op het eten letten...nu met de feestdagen wel wat aangekomen *de oliebollen en appelflappen al laten staan maar we wat drank op*
maar zoals er al gezegd werd, zijn er zo weer af als je ff oplet..
daar gaan we dus voor
mn bmi is iig gezond maar er moet nog veel meer af..
Oud 02-01-2005, 17:41
J3s
J3s is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 02-01-2005 @ 18:28 :
Sjezus..
Oud 02-01-2005, 17:56
-(L)-
Citaat:
rare kwast schreef op 02-01-2005 @ 18:28 :
gewoon op het eten letten...nu met de feestdagen wel wat aangekomen *de oliebollen en appelflappen al laten staan maar we wat drank op*
maar zoals er al gezegd werd, zijn er zo weer af als je ff oplet..
daar gaan we dus voor
mn bmi is iig gezond maar er moet nog veel meer af..
Had je eerst overgewicht dan? En hoelang ben je en hoeveel weeg je?
Je moet dan voor je begon wel haast overgewicht hebben gehad, als je nog veel meer wil afvallen (en toch een gezond gewicht wil houden).
Oud 02-01-2005, 18:32
Verwijderd
Ik ben in de periode van Mei tot Augustus/September zo'n 14 kilo afgevallen. Van 71 kilo naar 57 kilo. In de periode van September tot December (nu dus) ben ik zo een beetje rond de 58 blijven hangen, af en toe ietsje meer.

Vorige week woog ik 58 kilo, maar ik weet niet hoeveel ik nu weeg, ik heb me op Nieuwjaarsavond en Oudjaarsdag behoorlijk laten gaan en ik heb me vandaag nog niet gewogen. Maar het zal wel meevallen.

Ik ben 1.72 en met een gewicht van 58 kilo heb ik een BMI van 19 (19 komma nog iets). Maar eigenlijk ben ik nog niet tevreden met mezelf, ik zou het liefst 55 kilo wegen. Maar ik ben (denk ik) iets te kritisch op mezelf.

Ik had overigens - voor ik begon met afvallen - geen overgewicht, volgens de 'BMI standaarden', en was ook niet 'echt dik'. Wel wat mollig. Ik ben van kledingmaat 40 naar 36 gegaan.
Oud 02-01-2005, 18:39
-(L)-
Echt goed
Ik vind het 't moeilijkste om op gewicht te blijven, maar ook dat gaat me nu lukken

Oja, ik ben van maat 42 naar 38 gegaan! (Ben dan wel 1,82m)
Oud 02-01-2005, 18:46
Verwijderd
Ik vind het op gewicht blijven ook moeilijk. Ik heb soms echt van die (vr)eetbuien, en dan eet ik 1 of 2 dagen echt heel veel, en voel ik me daarna heel schuldig en ga ik weer 'streng lijnen'.

Maar ik ben met mijn gewicht van 58 (of misschien ietsje meer nu?) nog steeds niet tevreden.

En hoeveel ben je zelf afgevallen dan? (En hoeveel weeg/woog je?)
Oud 02-01-2005, 18:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 02-01-2005 @ 19:32 :
Ik ben in de periode van Mei tot Augustus/September zo'n 14 kilo afgevallen. Van 71 kilo naar 57 kilo. In de periode van September tot December (nu dus) ben ik zo een beetje rond de 58 blijven hangen, af en toe ietsje meer.

Vorige week woog ik 58 kilo, maar ik weet niet hoeveel ik nu weeg, ik heb me op Nieuwjaarsavond en Oudjaarsdag behoorlijk laten gaan en ik heb me vandaag nog niet gewogen. Maar het zal wel meevallen.

Ik ben 1.72 en met een gewicht van 58 kilo heb ik een BMI van 19 (19 komma nog iets). Maar eigenlijk ben ik nog niet tevreden met mezelf, ik zou het liefst 55 kilo wegen. Maar ik ben (denk ik) iets te kritisch op mezelf.

Ik had overigens - voor ik begon met afvallen - geen overgewicht, volgens de 'BMI standaarden', en was ook niet 'echt dik'. Wel wat mollig. Ik ben van kledingmaat 40 naar 36 gegaan.
Ik vind 't heel goed van je dat je bent afgevallen, maar ik denk dat je nu té kritisch bent. Je bmi is goed, kijkend naar je lengte en kledingmaat ben je gewoon hartstikke slank nu. Kijk, het is nooit perfect, dat weet ik ook wel, maar perfect zal het ook nooit worden. Je zit nu gewoon goed, en diep van binnen weet je het ook wel
Oud 02-01-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-01-2005 @ 19:55 :
Ik vind 't heel goed van je dat je bent afgevallen, maar ik denk dat je nu té kritisch bent. Je bmi is goed, kijkend naar je lengte en kledingmaat ben je gewoon hartstikke slank nu. Kijk, het is nooit perfect, dat weet ik ook wel, maar perfect zal het ook nooit worden. Je zit nu gewoon goed, en diep van binnen weet je het ook wel
Bedankt voor je positieve reactie!

Ik weet zelf inderdaad dat ik nu eigenlijk niet (meer) te dik ben, en dat ik dat eigenlijk ook niet 'mag' vinden. Maar vaak als ik in de spiegel kijk denk ik: 'Bah, wat een dikke buik/kont/benen!' of 'Daar kan wel wat van af!'. En zo wil ik niet denken, maat toch doe ik het.

En ik echt veel te kritisch, en heb volgensmij ook een te 'laag'/'slecht' zelfbeeld. Als ik bijvoorbeeld van iemand een complimentje krijg over mijn uiterlijk dan kan ik daar niet mee omgaan. Ik snap dan niet hoe ze zoiets kunnen zeggen, en denk meestal dat ze het alleen zeggen om 'aardig te zijn'.
Oud 02-01-2005, 19:16
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 02-01-2005 @ 18:56 :
Had je eerst overgewicht dan? En hoelang ben je en hoeveel weeg je?
Je moet dan voor je begon wel haast overgewicht hebben gehad, als je nog veel meer wil afvallen (en toch een gezond gewicht wil houden).
ik ben 1.84
ja ik had wel overgewicht
had een bmi van 29 en nu eentje van 24
(weeg nu iets tussen de 80 en 83) dus er mag zeker nog wel wat van af
ben iig al een maat kleiner gegaan alleen mn bovenbenen zijn te dik
Oud 02-01-2005, 19:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 02-01-2005 @ 20:05 :
Bedankt voor je positieve reactie!

Ik weet zelf inderdaad dat ik nu eigenlijk niet (meer) te dik ben, en dat ik dat eigenlijk ook niet 'mag' vinden. Maar vaak als ik in de spiegel kijk denk ik: 'Bah, wat een dikke buik/kont/benen!' of 'Daar kan wel wat van af!'. En zo wil ik niet denken, maat toch doe ik het.

En ik echt veel te kritisch, en heb volgensmij ook een te 'laag'/'slecht' zelfbeeld. Als ik bijvoorbeeld van iemand een complimentje krijg over mijn uiterlijk dan kan ik daar niet mee omgaan. Ik snap dan niet hoe ze zoiets kunnen zeggen, en denk meestal dat ze het alleen zeggen om 'aardig te zijn'.
Ik weet wat je bedoelt, dat heb ik ook. Er is altijd wel iets mis, en mensen zijn nooit eerlijk. Aan de ene kant denk je dat ze liegen, maar diep van binnen denk je misschien toch wel van dat er wel íets van gemeend kan zijn, maar dat durf je weer niet te geloven. Erg ingewikkeld.

Kijk, dat jij zo blijft denken gaat misschien nooit weg. Misschien wel, mar de kans is groot dat 't niet weg gaat. Dat is ook niet erg, iedereen is wel onzeker! Elke meisje wil wel dat d'r benen wat strakker zijn. Waar jij op moet letten is dat je niet naar je gedachten gaat handelen! Je wéét dat 't wel goed zit, dus niet verder afvallen. Natuurlijk heb je recht op je baalmomenten, daar heeft iedereen recht op
Oud 02-01-2005, 20:22
-(L)-
Citaat:
Ik vind het op gewicht blijven ook moeilijk. Ik heb soms echt van die (vr)eetbuien, en dan eet ik 1 of 2 dagen echt heel veel, en voel ik me daarna heel schuldig en ga ik weer 'streng lijnen'.
Van die eetbuien heb ik ook last. M'n vader eet geregeld chocola en die ligt hier dan in de kast, soms heb ik echt moeite me dan in te houden. Maar wat jij zegt van dat 'streng lijnen' na een eetbui, dat deed ik eerst ook, maar ik heb gemerkt dat ik daardoor alleen maar meer eetbuien krijg (omdat je dat strenge lijnen toch niet volhoudt). En daarom pak ik het maar gewoon weer op de dag erna, als ik een keer 'de mist in ben gegaan.'

Wat trouwens (bij mij) erg helpt om die eetbuien terug te brengen; plan 1x in de maand (of iets minder vaak) een groot eetfeest. Op die dag eet je gewoon alles waar je zin in hebt. Ik doe dat ook, en bij mij helpt het, zodat ik er weer een hele tijd tegenaan kan

Mijn beste vriendin heeft trouwens overgewicht (een BMI van ongeveer 29), ik lijn met haar samen (in de zin van er veel met elkaar over praten), en ik moet zeggen dat we enorm veel steun aan elkaar hebben. Dus als je iemand persoonlijk kent die ook iets aan zijn/haar gewicht wil doen, dan is dat de ideale persoon om er over te praten! O ja, die vriendin is trouwens al 15kg afgevallen

Citaat:
En hoeveel ben je zelf afgevallen dan? (En hoeveel weeg/woog je?)
Ik woog: 79
Toen viel ik 10 kg af (naar 69 kg dus), maar ik ben weer 3 kg bijgekomen met de feestdagen (weeg nu dus 72).
Ik wil die 3 kg er graag weer afhebben, en daarna wil ik proberen op gewicht te blijven.
Ik kijk eigenlijk niet zo zeer naar het gewicht als nummertje, maar meer naar hoe ik eruit zie.
Toen ik nog 79 kg woog had ik maat 42, en nu 38, en daar ben ik tevreden mee. Ik ben tenslotte groot; 1,82m.

Citaat:
ik ben 1.84
ja ik had wel overgewicht
had een bmi van 29 en nu eentje van 24
(weeg nu iets tussen de 80 en 83) dus er mag zeker nog wel wat van af
ben iig al een maat kleiner gegaan alleen mn bovenbenen zijn te dik
Ja ik dacht al dat je overgewicht had, dat zou ook wel haast moeten als je al 17kg bent afgevallen en nog steeds veel wil afvallen, en toch een gezond gewicht wil blijven houden.

Oja, en nog ff over je lengte; hoe vind je het om zo groot te zijn? Zelf ben ik 1,82 (zoals ik hierboven ook al zei) en ik er ben echt heel blij mee Terwijl je velen net hoort zeggen dat ze graag klein(er) zouden zijn.
Oud 02-01-2005, 21:16
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 02-01-2005 @ 21:22 :

Ja ik dacht al dat je overgewicht had, dat zou ook wel haast moeten als je al 17kg bent afgevallen en nog steeds veel wil afvallen, en toch een gezond gewicht wil blijven houden.

Oja, en nog ff over je lengte; hoe vind je het om zo groot te zijn? Zelf ben ik 1,82 (zoals ik hierboven ook al zei) en ik er ben echt heel blij mee Terwijl je velen net hoort zeggen dat ze graag klein(er) zouden zijn.
ja helaas maar ach we gaan de goede weg op...

ik ben onwijs blij met 1.84, iets groter mocht nog wel eigenlijk voel me zo klein thuis
mn pa is 1.95 en mn broer, de oudste is 1.98 en de jongste ook..
alleen mn moeder is nog kleiner
Oud 02-01-2005, 21:37
rare kwast
rare kwast is offline
de jongens die ik leuk vond waren eigenlijk allemaal groter..
Oud 02-01-2005, 21:38
willow1
willow1 is offline
oeh Ik ben 1.65 m en weeg 72 Tijd om te lijnen dus Ik ben op 4 maanden tijd 18 kilo aangekomen.
Iemand tips om het zo snel mogelijk weer kwijt te raken?
Heb al een aantal keren proberen te lijnen maar ik hou het gewoon niet vol Komt deels ook omdat ik altijd zelf moet koken thuis omdat m'n moeder tot heel laat 's nachts werkt. En dan vind ik het gemakkelijker om snel een pizza in de oven te smijten of iets gefrituurd klaar te maken
Oud 02-01-2005, 21:39
willow1
willow1 is offline
sorry dubbelpost
Oud 02-01-2005, 21:39
Verwijderd
Ik ben 1.72 m en mijn vriend is 1.92, en dat is niet echt handig. Ja ik zou opzich wel ietsje groter willen zijn, een centimeter of 5.
Oud 02-01-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
willow1 schreef op 02-01-2005 @ 22:38 :
oeh Ik ben 1.65 m en weeg 72 Tijd om te lijnen dus Ik ben op 4 maanden tijd 18 kilo aangekomen.
Iemand tips om het zo snel mogelijk weer kwijt te raken?
Heb al een aantal keren proberen te lijnen maar ik hou het gewoon niet vol Komt deels ook omdat ik altijd zelf moet koken thuis omdat m'n moeder tot heel laat 's nachts werkt. En dan vind ik het gemakkelijker om snel een pizza in de oven te smijten of iets gefrituurd klaar te maken
Je kunt 't beter niet 'zo snel mogelijk' kwijtraken maar gewoon rustig. En koop een makkelijk, duidelijk kookboek, dat scheelt waarschijnlijk al een hoop.
Topic gesloten

Regels voor berichten