Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 00:56
Verwijderd
Ik kan me zo voorstellen dat Fleur hier met haar werkpak en dito kapsel loopt, en er ook als een Veela uit zal zien in andere delen (Yule Ball?).

Of is het niet verantwoord om lust op te wekken in kinderfilms?
Advertentie
Oud 11-04-2005, 09:20
Olijf
Olijf is offline
Als dat wel mag in kinderboeken snap ik het probleem niet wat betreft films.
Trouwens, geweld en moorden mag wel maar verleiding en sex niet?
Oud 25-04-2005, 13:39
steefos
steefos is offline
Citaat:
hppa schreef op 11-04-2005 @ 01:56 :
Ik kan me zo voorstellen dat Fleur hier met haar werkpak en dito kapsel loopt, en er ook als een Veela uit zal zien in andere delen (Yule Ball?).

Of is het niet verantwoord om lust op te wekken in kinderfilms?
ik hoop iig dat WB er wat voor voelt, anders wordt het zo saai, we (ik dus) wil actie...
Oud 07-05-2005, 13:41
King Ralph
King Ralph is offline
Oud 07-05-2005, 17:49
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Oh wow. Bestaat dit topic ook nog. Volgens mij heb ik er al een paar gemist. Maarja, mn HP obsessie is wat aan de lage kant geweets de laatste tijd. Maar gelukkig komen de goede tijden weer in zicht! Zou iemand me misschien even kunnen vertellen wanneer de nieuwe film uitkomt? Ik ben wel van plan om weer een beetje up-to-date te raken; een half jaar geleden zat ik elke dag elke HP-site af te zoeken voor nieuwtjes
Oud 08-05-2005, 00:59
Olijf
Olijf is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-05-2005 @ 18:49 :
Oh wow. Bestaat dit topic ook nog. Volgens mij heb ik er al een paar gemist. Maarja, mn HP obsessie is wat aan de lage kant geweets de laatste tijd. Maar gelukkig komen de goede tijden weer in zicht! Zou iemand me misschien even kunnen vertellen wanneer de nieuwe film uitkomt? Ik ben wel van plan om weer een beetje up-to-date te raken; een half jaar geleden zat ik elke dag elke HP-site af te zoeken voor nieuwtjes
Staat dat niet gewoon op het plaatje boven je?
November? Ik dacht (of hoopte) eigenlijk dat hij in juni zou uitkomen aangezien de derde film dat ook deed.
Oud 08-05-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-05-2005 @ 18:49 :
Gaat mij net zo. Vind het hele HP gebeuren nog steeds leuk, maar ben er niet meer zo mee bezig als eerst
Oud 10-05-2005, 20:42
Severus
Severus is offline
Er schijnt "Comma Gate" te zijn geweest bij de poster die King Ralph hierboven had gepost. Er stond namelijk geen komma tussen 'ahead' en 'Harry', maar dat heeft men op de officiële website inmiddels rechtgezet: klik hier.

Ja, het begint nu steeds sneller te gaan met de film. Het boek komt ook al bijna uit - op dit moment duurt het nog 66 dagen, 2 uren en 16 minuten.

Er zijn weer een paar interessante screenshots opgedoken, maar omdat die redelijk spoilerend zijn, geef ik er hier de links van en post ik niet daadwerkelijk de foto's.

Hermione dansend met Viktor Krum op het Yule Ball

Harry dansend met Parvati Patil op het Yule Ball

Hermione en Harry die aanstalten maken om met elkaar te gaan dansen

Ik vond de muziek in de trailer best wel spannend, hoor - ik heb goede verwachtingen wat betreft de nieuwe componist van de film.

En.... die maze (doolhof) is wel verschrikkelijk groot, zeg! (Zie trailer, en zet 'm op pauze wanneer het doolhof verschijnt.) Toen ik het boek las, had ik hem helemaal niet zo groot verwacht.
Oud 10-05-2005, 20:53
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Severus schreef op 10-05-2005 @ 21:42 :

Ik vond de muziek in de trailer best wel spannend, hoor - ik heb goede verwachtingen wat betreft de nieuwe componist van de film.
Patrick Doyle heeft aardige soundtracks gemaakt, maar hij staat ver beneden het pijl van John Williams.
Hoewel ik vond dat zijn HP soundtracks niet extreem geweldig waren.
Oud 10-05-2005, 20:56
Severus
Severus is offline
Die is erg klein, hier hebben jullie de high resolution trailer:

http://movies.apple.com/movies/wb/ha...ffire_m480.mov

En wiens computer high resolution niet aankan, hier is de medium resolution trailer:

http://movies.apple.com/movies/wb/ha...ffire_m320.mov

Verder raad ik jullie aan om van tijd tot tijd de volgende sites uit te checken:

Mugglenet.com op www.mugglenet.com

The Snitch op www.thesnitch.co.uk

Veritaserum op www.veritaserum.com

The Leaky Cauldron (TLC) op www.the-leaky-cauldron.org

Dan blijf je zeker goed up-to-date.
Oud 10-05-2005, 22:12
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Severus schreef op 10-05-2005 @ 21:56 :
Die is erg klein, hier hebben jullie de high resolution trailer:
Oud 10-05-2005, 22:15
Severus
Severus is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 10-05-2005 @ 23:12 :
Ghehehe.

Oud 11-05-2005, 12:05
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Oeh, ik ben nu alles over boek 6 + 7 aan 't lezen op mugglenet.. waaaah! Ik wil het boek.. nu!
Oud 11-05-2005, 12:30
Severus
Severus is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 11-05-2005 @ 13:05 :
Oeh, ik ben nu alles over boek 6 + 7 aan 't lezen op mugglenet.. waaaah! Ik wil het boek.. nu!
Pre-orderen dan maar. Het kan bij Bol.com en bij Proxis.nl.

Trouwens, het is bevestigd dat Daniel Radcliffe ook weer de rol van Harry Potter op zich zal nemen in de 5e film, namelijk "Harry Potter and the Order of the Phoenix." Deze informatie heb ik van Veritaserum.com, en ik zal even citeren:

"Confirmation: Dan Radcliffe will return for OotP
In an interview with USA Today, Daniel Radcliffe confirmed that he will reprise his role as Harry Potter in the fifth film, "Harry Potter and the Order of the Phoenix", which is set to be released in June of 2007. Filming will commence in January of 2006. This is the first casting confirmation for the fifth movie.

Also, USA Today asked about his thoughts on the sixth Harry Potter book, Harry Potter and the Half-Blood Prince. He said, "I pre-ordered it, but I don't get an early copy or anything. I wouldn't want an early copy. It's fun to be able to discover it with everyone else." "

Dat is dus goed nieuws. Het is helaas nog onzeker of Emma Watson en Rupert Grint ook mee zullen doen aan de 5e film, maar nu dat Daniel zeker meedoet, is de kans daarop wel groter geworden. Ik kan me best voorstellen dat ze dachten: "Ik wacht nog met beslissen, eerst kijken of Dan mee gaat doen of niet. Als hij het niet doet, wil ik niet in de volgende film spelen, want die film kan onmogelijk goed zijn zonder Dan als Harry Potter." Strategische overwegingen dus. Maar hij doet mee, dus.... ik ben benieuwd. Ik hoop écht dat in ieder geval Emma weer mee gaat doen, want een HP film is niks zonder haar als Hermione!

Ik denk dat de nieuwe film absoluut niet geschikt zal zijn voor kinderen van onder de 12 jaar. Als men er hier in Nederland al aan dacht om voor "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban" de filmkeuring tijdelijk aan te passen tot voor 9 jaar en ouder (dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan; voor 9 jaar en ouder bestaat in het huidige systeem ook niet eens), dan moet dat bij deze film wel zéker gebeuren. Er gebeuren namelijk teveel dingen in de film die niet geschikt zijn voor kinderen onder de 12 jaar.
Spoiler
Daar komt ook nog bij dat het hoge 'suspense gehalte' (de mate van spanning dus) van de film kleinere kinderen al gauw te veel kan worden. En natuurlijk moet je Voldemort niet onderschatten; hij zal er in deze film een stuk enger uitzien dan in "Harry Potter and the Philosopher's Stone", geloof me maar.

Al met al lijken me dat valide redenen om de film straks voor 12 jaar en ouder te maken. Zelf vind ik dat zeker wel prettig, dan 'onderscheidt' "Harry Potter" zich ook. Alhoewel het in het algemeen wordt gezien als een boek voor kinderen, qua film is het "Harry Potter" genre meer voor de oudere kinderen, tieners en volwassenen. Er is tenslotte altijd nog een wereld van verschil tussen het in het boek lezen over de gruwelen van en door Voldemort, dan het daadwerkelijk levensecht te zien op het scherm.

Ander voordeel van de filmkeuring van 12 jaar en ouder zou zijn dat het straks veel prettiger is om de nieuwe film in de bioscoop te zien. Verleden jaar moest ik het stellen met veel jengelende, hyperactieve kinderen in de bioscoop bij "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban", en dat zal bij deze film wel beduidend minder zijn. Helaas zullen veel bioscopen ook wel kinderen van onder de 12 jaar toegang verschaffen tot de film (zeker als hun ouders erbij zijn), want anders lopen ze inkomsten mis. Illegaal, maar het draait tenslotte ook allemaal maar weer om geld - ze willen geen geld mislopen, en "Harry Potter" films zijn steeds kaskrakers.

Maar goed, we zien wel wat er gebeurt. In ieder geval kijk ik zeker uit naar de film.
Oud 11-05-2005, 17:31
Severus
Severus is offline
Hier enkele high resolution foto's van zeer goede kwaliteit (klikken maar):

Cedric Diggory die niet al te happy kijkt

Een zuur kijkende Viktor Krum

Fleur Delacour (Die lippen zijn goddelijk. )

Hermione in haar baljurk

Ron in zijn danskleding

Harry met een stukje Dumbledore

Fred en George nadat ze hebben geprobeerd zich op te geven voor het tournament

De Vuurbeker

De Hongaarse draak

De levensgrote doolhof

Mooi mooi.

Trouwens, de Amerikaanse illustrator van de Amerikaanse "Harry Potter" boeken, Mary Grandpré, heeft ook het illustratiewerk voor haar rekening genomen voor de cover van de Deluxe Edition van het nieuwe boek "Harry Potter and the Half-Blood Prince." Die cover is redelijk spoilerend, dus klik maar op eigen risico op deze link:

http://www.mugglenet.com/viewer/?ima...=hbpdeluxe.jpg

Spoiler
Oud 12-05-2005, 11:57
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Severus schreef op 11-05-2005 @ 18:31 :
Hier enkele high resolution foto's van zeer goede kwaliteit (klikken maar):

Cedric Diggory die niet al te happy kijkt

Een zuur kijkende Viktor Krum

Fleur Delacour (Die lippen zijn goddelijk. )

Hermione in haar baljurk

Ron in zijn danskleding

Harry met een stukje Dumbledore

Fred en George nadat ze hebben geprobeerd zich op te geven voor het tournament

De Vuurbeker

De Hongaarse draak

De levensgrote doolhof

Mooi mooi.

Trouwens, de Amerikaanse illustrator van de Amerikaanse "Harry Potter" boeken, Mary Grandpré, heeft ook het illustratiewerk voor haar rekening genomen voor de cover van de Deluxe Edition van het nieuwe boek "Harry Potter and the Half-Blood Prince." Die cover is redelijk spoilerend, dus klik maar op eigen risico op deze link:

http://www.mugglenet.com/viewer/?ima...=hbpdeluxe.jpg

Spoiler
Spoiler

En pre-orderen: Ik ga van 't zomer voor 2 maanden naar Ierland dus hier in nl. heeft 't niet zo'n zin. Ik hoop dat ik 'm daar te pakken kan krijgen of bij een boekhandel kan krijgen!
Oud 14-05-2005, 11:12
Brigitte
Brigitte is offline
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik al in de Engelse zal gaan lezen zodra die besteld kan worden of toch maar wachten op de Nederlandse.

Ik ben bang dat ik dan alle namen en verwijzingen niet goed snap enzo, maar goed ik ga er nog wel even over na denken.

Gave foto's trouwens!!
Oud 14-05-2005, 11:46
Severus
Severus is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 12-05-2005 @ 12:57 :
Spoiler
Spoiler
Oud 14-05-2005, 15:21
Severus
Severus is offline
Er zijn drie nieuwe foto's opgedoken van drie mensen uit de cast van de nieuwe film, en de belangrijkste daarvan is wel van Katie Leung (die speelt Cho Chang), want van haar hadden we tot nog toe maar één foto (en die was niet eens zo duidelijk).

Klik klik klik.....

Katie Leung (Cho Chang)

Stanislav Ianevski (Viktor Krum)

Robert Pattinson (Cedric Diggory)

Ik had me Cho wat mooier voorgesteld, maar vooruit, deze kan er wel mee door.
Oud 14-05-2005, 16:07
Verwijderd
O, ik vind Katie Leung wel een mooi meisje. Ze zit er wel zo uit als ik zou verwachten. Net zoals Cedric Diggory, trouwens.

Leuke foto's allemaal, vooral die van het Yule Ball
Oud 15-05-2005, 17:37
steefos
steefos is offline
whuh ik dacht dat ze een maagdenpalmblauwe jurk zou hebben, roze
Oud 16-05-2005, 10:13
Severus
Severus is offline
Citaat:
steefos schreef op 15-05-2005 @ 18:37 :
whuh ik dacht dat ze een maagdenpalmblauwe jurk zou hebben, roze
Blauw zou haar inderdaad veel beter hebben gestaan dan dat afzichtelijke roze.
Oud 16-05-2005, 10:17
yavanna
yavanna is offline
ik vind het roze echt lelijk, nou jah, misschien deels omdat ik een hekel heb aan roze maar toch zou blauw beter zijn...
Oud 16-05-2005, 15:13
Verwijderd
Waarom dóen ze eigenlijk roze? Dat stond toch helemaal niet zo in het boek?

Dat doolhof is trouwens veel groter dan ik dacht. De vuurbeker vind ik wel cool.
Oud 16-05-2005, 15:39
Ikkuh1
Ikkuh1 is offline
Spoiler
Oud 16-05-2005, 16:25
Flit
Flit is offline
Ik vind deze foto''s echt mooi! Ik denk dat deze film er echt mooi uit gaat zien, ook al zal het verhaal wel heel erg zijn aangepast.
Alleen vind ik Dumbledore nogal vreemd in de trailer, hoe hij het tournament aankondigd en zo. Meer mensen die dit opgevallen was of ben ik gewoon vreemd?

nog maar 60 dagen tot HBP Yay!
Oud 16-05-2005, 19:06
steefos
steefos is offline
Citaat:
Severus schreef op 16-05-2005 @ 11:13 :
Blauw zou haar inderdaad veel beter hebben gestaan dan dat afzichtelijke roze.
idd en dat roze vloekt ook nog's bij de mantel van kruml
Oud 16-05-2005, 19:24
Olijf
Olijf is offline
Zeker mooie foto's. Die Krum ziet er goed uit! Alleen dacht ik dat hij een grotere neus zou hebben en zwaardere wenkbrauwen.
Hermione's jurk hoorde inderdaad blauw te zijnn... maar helaas.

Dat doolhof is immens groot. Geen wonder dat ze ervoor hebben gekozen om het niet te laten afspelen in het Quidditch-stadionnetje... Het lijkt nu wel alsof het op de plek van het meer ligt.
Oud 17-05-2005, 13:13
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Severus schreef op 14-05-2005 @ 12:46 :
Spoiler
Spoiler
Oud 17-05-2005, 20:41
Friezo
Friezo is offline
Mooie foto's
Oud 18-05-2005, 14:31
Severus
Severus is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 16-05-2005 @ 16:13 :
Waarom dóen ze eigenlijk roze? Dat stond toch helemaal niet zo in het boek?
Zoals al vaker is gebeurd, doen de filmmakers veel dingen op eigen houtje. Natuurlijk wordt JKR geraadpleegd en overleggen ze ook veel met haar, maar soms zitten er dingen in waarvan je denkt: "$@$#% filmmakers! ". It doesn't make any sense.

Citaat:
Ikkuh1 schreef op 16-05-2005 @ 16:39 :
Spoiler
Spoiler

Citaat:
Flit schreef op 16-05-2005 @ 17:25 :
Ik vind deze foto''s echt mooi! Ik denk dat deze film er echt mooi uit gaat zien, ook al zal het verhaal wel heel erg zijn aangepast.
Alleen vind ik Dumbledore nogal vreemd in de trailer, hoe hij het tournament aankondigd en zo. Meer mensen die dit opgevallen was of ben ik gewoon vreemd?
Ja, ze zullen flink in het verhaal hebben gesneden. Ik hoop alleen dat ze de échte belangrijke dingen er in laten, en niet alles zo mutileren als bij "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban." In die film werd niet eens het achtergrondverhaal van de Marauders uitgelegd, dus als je de boeken niet had gelezen en enkel de films had gezien, zou je er niets van snappen. Je zou zo bijna denken dat de films alleen nog worden gemaakt voor de insiders (degenen die de boeken hebben gelezen).

Verder.... mij is niet echt iets vreemd opgevallen aan Dumbledore in de trailer. Vond je hem te veel 'aanwezig', praatte hij te hard? De Dumbledore van Richard Harris zou het in ieder geval iets minder dramatisch gebracht hebben, denk ik. Bah. Ik wou dat we Ian McKellen als Dumbledore hadden en niet Michael Gambon.

Gambon's Dumbledore ziet er minder vriendelijk en benaderbaar uit dan Harris' Dumbledore - en ik ben van mening dat McKellen's Dumbledore veel meer op Harris' Dumbledore geleken zou hebben. Michael Gambon rommelt maar wat aan en kijkt weinig naar hoe zijn voorganger Dumbledore heeft neergezet. Als ik Gambon zou zijn geweest, zou ik aandachtig Harris' Dumbledore hebben bestudeerd en bij mijn vormgeving van Dumbledore zoveel mogelijk Harris' Dumbledore in gedachten hebben, maar er natuurlijk ook mijn eigen stempel aan meegeven. En dat doet Gambon dus niet, die doet als het ware maar wat.

Als ik de boeken lees, heb ik trouwens altijd Richard Harris als Dumbledore in mijn gedachten, want hij is voor mij de enige echte Dumbledore.

Citaat:
steefos schreef op 16-05-2005 @ 20:06 :
idd en dat roze vloekt ook nog's bij de mantel van kruml
Hi hi, goed opgemerkt.

Citaat:
Olijf schreef op 16-05-2005 @ 20:24 :
Dat doolhof is immens groot. Geen wonder dat ze ervoor hebben gekozen om het niet te laten afspelen in het Quidditch-stadionnetje... Het lijkt nu wel alsof het op de plek van het meer ligt.
Hmm, nu je het zegt.... ik denk dat je gelijk hebt. En ik meen nu ook in het boek gelezen te hebben dat ze het doolhof op de plaats van het meer hebben gezet. Maar dat weet ik niet helemaal zeker, dat moet ik eens nazoeken. Maar het is in ieder geval wel logisch.
Oud 18-05-2005, 15:05
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
In het boek lag het doolhof op het zwerkbalveld Toen flipten Harry en Cedric ook even, ze dachten dat hun prachtige veld verpest was
Oud 18-05-2005, 15:12
steefos
steefos is offline
Spoiler
Oud 18-05-2005, 15:25
Severus
Severus is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 18-05-2005 @ 16:05 :
In het boek lag het doolhof op het zwerkbalveld Toen flipten Harry en Cedric ook even, ze dachten dat hun prachtige veld verpest was
O ja, dát was het!

Citaat:
steefos schreef op 18-05-2005 @ 16:12 :
Spoiler
Spoiler
Oud 18-05-2005, 15:36
steefos
steefos is offline
Citaat:
Severus schreef op 18-05-2005 @ 16:25 :
O ja, dát was het!

Spoiler
Spoiler
Oud 18-05-2005, 15:51
Severus
Severus is offline
Citaat:
steefos schreef op 18-05-2005 @ 16:36 :
Spoiler
Spoiler
Oud 18-05-2005, 16:58
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Spoiler
Oud 18-05-2005, 17:05
Severus
Severus is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 18-05-2005 @ 17:58 :
Spoiler
Snape was zeker niet populair in zijn schooljaren op Hogwarts. Niemand wou hem en ontweek hem, iedereen vond hem raar, en hij werd gepest. Hij ging uiteindelijk wel horen bij het groepje van de oudere Lucius Malfoy en Bellatrix Black, maar die gebruikten hem alleen maar voor zijn talenten in de Dark Arts. Hij was dus zeker wel een soort verstotene te noemen.
Oud 18-05-2005, 17:11
Flit
Flit is offline
Citaat:
Severus schreef op 18-05-2005 @ 15:31 :

(...)
Ja, ik vind Ian McKellen echt een veel betere Dumbledore. Maar ja, LOTR heeft wel meer van HP al gebruikt (Dementors/Ringwraiths anyone?) Michael Gambon maakt nogal een hippie van Dumbledore, met zn gezeur over "let them sleep, when indreams they enter a world that is entirely your own" of zo.
Wat ik bedoel is de manier waarop bijv. hij de triwizard aankondigd. Je ziet Dumbledore daar een beetje staan draaien en met zn armen zwaaien alsof hij iets zegt van: "nou, we hebben dus dat toernooi maar eigleijk niet belangrijk laat maar zitten" Inderdaad dat dramatische. Ik vind dat echt irritant.
Oud 18-05-2005, 17:15
Flit
Flit is offline
En nog mijn theorie over de HBP:

Spoiler

[edit] iets te snel geschreven even verbeterd

Laatst gewijzigd op 18-05-2005 om 18:20.
Oud 18-05-2005, 20:40
Olijf
Olijf is offline
Citaat:
Flit schreef op 18-05-2005 @ 18:11 :
Ja, ik vind Ian McKellen echt een veel betere Dumbledore. Maar ja, LOTR heeft wel meer van HP al gebruikt (Dementors/Ringwraiths anyone?) Michael Gambon maakt nogal een hippie van Dumbledore, met zn gezeur over "let them sleep, when indreams they enter a world that is entirely your own" of zo.
Wat ik bedoel is de manier waarop bijv. hij de triwizard aankondigd. Je ziet Dumbledore daar een beetje staan draaien en met zn armen zwaaien alsof hij iets zegt van: "nou, we hebben dus dat toernooi maar eigleijk niet belangrijk laat maar zitten" Inderdaad dat dramatische. Ik vind dat echt irritant.
Ik vind dat zowel die eerste als de tweede Dumbledore goede kwaliteiten hadden. Ik ben ook blij dat Michael Gambon de oude Dumbledore niet probeerde te imiteren maar gewoon zijn eigen draai gaf een het Hoofd van Hogwarts. Ik vind de laatste misschien iets leuker, omdat hij wat ondeugender en ironischer ofzo is.
Oud 19-05-2005, 13:08
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Flit schreef op 18-05-2005 @ 18:15 :
En nog mijn theorie over de HBP:

Spoiler

[edit] iets te snel geschreven even verbeterd
Spoiler
Oud 19-05-2005, 13:24
BCR
BCR is offline
Wie is Cedric??
Oud 19-05-2005, 13:47
sushilove
sushilove is offline
Carlo Kannewasser dacht ik...
Oud 19-05-2005, 13:49
Flit
Flit is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 19-05-2005 @ 14:08 :
Spoiler
Spoiler

@ BCR: Bedoel je wie is de persoon of door wie wordt hij gespeeld? Cedric is een van de kampioenen in de Triwizard Toernament, van Hufflepuff, In het Nederlands is hij Carlo Kannewasser. Hij wordt gespeeld door Robert Pattinson.
Oud 19-05-2005, 15:15
Severus
Severus is offline
Haha. Ik zat net op Jo Rowling's site (www.jkrowling.com) rond te neuzen, en in de 'Rumours' sectie stond er wel een heel interessant geruchtje. Namelijk:

"Luna is Snape's daughter."

Ik snap niet waar mensen dat idee vandaan hebben gehaald!

Maar goed, Jo's reactie daarop was:

"This is a most tantalising idea, but no, Mr. Lovegood, the editor of 'the Squibbler', really is Luna's father and Snape does not have a daughter."

Aha. Dus Snape heeft geen dochter. Maar ze heeft niet gezegd dat hij geen *kinderen* heeft - ze zegt specifiek 'dochter.' Hij kan dus wél een zoon hebben, of meer dan een zelfs.
Spoiler
Ik ben zelf van mening ben dat Snape niet getrouwd is, vanwege zijn turbulente verleden - waar zou hij de tijd hebben gehad om te trouwen en een gezin te stichten, tussen het spioneren en lesgeven door? En gedurende zijn tijd bij de Death Eaters zie ik hem al helemaal geen gezin stichten!

Maar, hij hoeft niet getrouwd te zijn om vader te zijn. Hij kan best een paar korte avontuurtjes gehad hebben met een vrouw, waaruit dan een zoon is voortgekomen. After all, dé daad zelf duurt maar een paar minuten, en daar zal hij zeker wel tijd voor hebben gevonden in zijn drukke schema!

Hell, hij kan zelfs een zoon hebben en niet eens van zijn bestaan afweten. Wie weet.

Wel interessant allemaal, hoor. Ik denk dat ik er waarschijnlijk teveel van Jo's antwoord maak, maar what the hell. Laat mij maar lekker.
Oud 19-05-2005, 16:53
Olijf
Olijf is offline
Zou zeker leuk zijn als Snape kroost zou hebben!
Hoe zouden die zijn enzo!
Oud 19-05-2005, 18:44
Severus
Severus is offline
Citaat:
Olijf schreef op 19-05-2005 @ 17:53 :
Zou zeker leuk zijn als Snape kroost zou hebben!
Hoe zouden die zijn enzo!
Ja, allemaal miniatuur-Snapes! Allemaal met zwart haar en een grote neus en een zure blik. Aaaah, wat schattig. En als je ze dan probeert te aaien, bijten ze.

Oud 19-05-2005, 23:48
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Maar ja, LOTR heeft wel meer van HP al gebruikt (Dementors/Ringwraiths anyone?)
Toch eerder andersom. LotR is wel wat jaartjes ouder dan HP.
Je vindt in HP sowieso veel dingen terug die naar legenden, oude verhalen en dergelijke verwijzen. Wel mooi om te lezen.

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 22:42.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten