Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2005, 13:45
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
heej ik heb ff vraagje.. zondag had ik de pil gewoon op het goeie tijdstip geslikt, maar ik had nogal last van een kater die dag enne dat bedacht ik me miss een btj te laat maar ik had alles wat ik die dag at uitgekotst, maar zou ik mn pil niet uitgekotst hebbe? het was wel de 2e week van mij strip.. was ik deze week dan veilig?... ik hoop t wel ik hoop dat iemand antwoord weet!....alvast bedankt!
Oud 10-02-2005, 13:46
Verwijderd
Als je hebt overgegeven binnen 4 uur nadat je pil hebt geslikt, dan heb je de pil er ook uitgegooid ja. Als je dan een nieuwe had genomen of de volgende dag een nieuwe was er niets aan de hand geweest, maar daar is 't nu een beetje laat voor; nu ben je niet veilig, tenzij het overgeven meer dan 4 uur na het slikken was.
Oud 11-02-2005, 11:27
Jessy
Jessy is offline
hoi allemaal

Ik ga voor het eerst aan de pil, maar eigenlijk snap ik er geen hout van
stel, ik word morgen ongesteld en slik die pil, dan moet ik die hele strip opmaken (21 pillen dus) terwijl mijn ongesteldheid allang over is?
dan heb je een week rust, en dan vervolgens weer beginnen met de volgende strip?

Oud 11-02-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Jessy schreef op 11-02-2005 @ 12:27 :
hoi allemaal

Ik ga voor het eerst aan de pil, maar eigenlijk snap ik er geen hout van
stel, ik word morgen ongesteld en slik die pil, dan moet ik die hele strip opmaken (21 pillen dus) terwijl mijn ongesteldheid allang over is?
dan heb je een week rust, en dan vervolgens weer beginnen met de volgende strip?

Ja, precies. In de week rust krijg je als het goed is een onttrekkingsbloeding, een soort lichte menstruatie
Oud 11-02-2005, 11:41
Jessy
Jessy is offline
Oke...

nu zit ik er dus elke dag aan vast, hopen dat ik het niet vergeet
maar stel dat je de laatste pil op maandag slikt, dan moet je die maandag erop dus ook weer beginnen met slikken van de volgende strip.
Oud 11-02-2005, 11:49
Verwijderd
Nee, dan begin je de dinsdag een week later weer.
Maandag = laatste pil van de eerdere pilstrip
Dinsdag = dag 1 van de stopweek
Woensdag = dag 2 van de stopweek
Donderdag = dag 3 van de stopweek
Vrijdag = dag 4 van de stopweek
Zaterdag = dag 5 van de stopweek
Zondag = dag 6 van de stopweek
Maandag = dag 7 van de stopweek
Dinsdag = eerste pil van de volgende pilstrip

Maar als je een keer twijfelt over op welke dag je moet beginnen, kun je beter een dag te vroeg zijn dan een dag te laat, want als je een dag te laat met de nieuwe strip begint ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap.
Oud 11-02-2005, 12:04
Jessy
Jessy is offline
O ja je hebt gelijk

Thanks!
Oud 11-02-2005, 14:11
*feel*
Avatar van *feel*
*feel* is offline
Hoi
Als je stopt met de pil, krijg je dan ook je oude stofwisseling enz weer terug?
Oud 11-02-2005, 14:37
ziggy
ziggy is offline
je moet toch op de eerste dag van je menstruatie beginnen?

en ben je niet binnen 7 dagen na je laatste pil ongesteld dan moet je op de 8ste dag weer beginnen toch?
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Oud 11-02-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
ziggy schreef op 11-02-2005 @ 15:37 :
je moet toch op de eerste dag van je menstruatie beginnen?

en ben je niet binnen 7 dagen na je laatste pil ongesteld dan moet je op de 8ste dag weer beginnen toch?
ja en ja
maar als je wel binnen 7 dagen na de laatste pil ongesteld wordt, moet je óók op de 8e dag weer beginnen! Gewoon altijd op de 8e dag weer. Eerder mag wel, als je bijv. wil dat je stopweek op een bepaalde dag van de week begint, maar later mag nooit.
Oud 11-02-2005, 17:01
Mara
Mara is offline
Kort vraagje: Als je de pil geruime tijd doorslikt, en je bent na de 3e week dan is elke week die daarop volgt de '3e week' in principe, toch? Als ik dan een keer een pil vergeet, wanneer is ie dan weer veilig?
Oud 11-02-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-02-2005 @ 18:01 :
Kort vraagje: Als je de pil geruime tijd doorslikt, en je bent na de 3e week dan is elke week die daarop volgt de '3e week' in principe, toch? Als ik dan een keer een pil vergeet, wanneer is ie dan weer veilig?
ja, dan is alles 3e week.
Als je een pil vergeet en dan meteen een stopweek houdt, dus met de dag van vergeten als 1e dag van de stopweek, dan blijft-ie veilig; als je na het vergeten de pil tegelijk met de volgende neemt (ja of eerder al he ), en je maakt de week af en slikt daarna nog 21 dagen, dan blijft-ie ook steeds veilig.
Als je niet een van deze twee dingen doet, is-ie na 7 dagen weer veilig, maar was hij de week ervoor met terugwerkende kracht niet veilig (omdat sperma een paar dagen in je lichaam kan overleven).
Oud 11-02-2005, 17:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb gister weer een hele andere pil gekregen. Een of andere chemische naam ofzo gok ik. Ik vind het alleen wel vreemd.
Ik snap dat ze willen bezuinigen, maar doe er dan even een briefje bij zodat ik meteen zeker weet dat ik nog steeds de goede heb.

De verpakking is trouwens ook anders, grotere strips ed.
__________________
Oud 11-02-2005, 17:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb de laatste tijd buikgriep ofzo en dus last van diarree. Niet heel erg dat het de hele dag is en ook niet vlak nadat ik mijn pil geslikt heb. Het was in mijn derde week en ik heb mijn strip toen gewoon afgemaakt en houd nu gewoon stopweek. Is toch nog gewoon veilig nu?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-02-2005, 17:18
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
even een vraagje, als je de pil doorslikt, en dan de stopweek hebt, en dan weer met een nieuwe strip begint, ben je dan vanaf dag 1 weer veilig voor zwangerschap?

Thx alvast!
Oud 11-02-2005, 17:19
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Ow en Daantje, als je de pil er inderdaad niet meteen weer uitge... hebt, dan moet ie in principe nog veilig zijn

Toch, als je twijfelt, zou ik gewoon even paar daagjes condoom gebruiken, deed ik dan ook vaker
Oud 11-02-2005, 17:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-02-2005 @ 18:04 :
ja, dan is alles 3e week.
Als je een pil vergeet en dan meteen een stopweek houdt, dus met de dag van vergeten als 1e dag van de stopweek, dan blijft-ie veilig; als je na het vergeten de pil tegelijk met de volgende neemt (ja of eerder al he ), en je maakt de week af en slikt daarna nog 21 dagen, dan blijft-ie ook steeds veilig.
Als je niet een van deze twee dingen doet, is-ie na 7 dagen weer veilig, maar was hij de week ervoor met terugwerkende kracht niet veilig (omdat sperma een paar dagen in je lichaam kan overleven).
Ah ok, kwam er woensdagavond achter dat ik 'm de avond ervoor was vergeten, gebeurt me normaal nóóit, vraag me af hoe ik dat gehad heb

Bedankt iig
Oud 11-02-2005, 17:35
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-02-2005 @ 18:22 :
Ah ok, kwam er woensdagavond achter dat ik 'm de avond ervoor was vergeten, gebeurt me normaal nóóit, vraag me af hoe ik dat gehad heb

Bedankt iig
Dat had ik dus ook. Maar dit is al mijn derde strip (doe er normaal elke keer twee), heb dus geen stopweek gehouden gelijk na het ontdekken. Moet ik dan nu nog een 4e erachterna slikken? (Of nou ja, 21 pillen in ieder geval)?
Waarom is dat? Want als je geen stopweek houdt begint je cyclus toch niet opnieuw?
__________________
Keep on rockin'
Oud 11-02-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 11-02-2005 @ 18:18 :
even een vraagje, als je de pil doorslikt, en dan de stopweek hebt, en dan weer met een nieuwe strip begint, ben je dan vanaf dag 1 weer veilig voor zwangerschap?

Thx alvast!
'
ja In de stopweek zelf ook trouwens
Oud 12-02-2005, 07:48
Yummie
Avatar van Yummie
Yummie is offline
Ik had ff 'n vraagje..

In de bijsluiter van mn diane35 pil staat dat ik de pil elke dag rond hetzelfde tijdstip moet slikken, maar bij voorkeur 's avonds..

Nu vraag ik me af waarom het beter is om hem 's avonds te nemen? Maakt het veel uit? Ik slik liever 's ochtends.. Dat ben ik al gewend van mn vorige pil.
__________________
All I read is 'bla bla bla' LOL
Oud 13-02-2005, 18:52
8januari2004
8januari2004 is offline
HELP !

Wil iemand ajb iets voor mij doen?
Ik slik de minerva pil, en nou zit ik in de 3e week, maar ben gister ziek geweest (overgegeven) ong. 4 uur nadat ik de pil heb ingenomen.
Zou iemand voor mij ajb in de bijsluiter (van de minerva) willen kijken wat ik het beste kan doen!? ik ben namelijk niet thuis..
Moet ik gewoon door gaan met het slikken van de strip? moet ik stoppen!?

kan iemand mij ajb even helpen...?
weet op dit moment even niet goed wat ik moet doen..

liefs
Oud 13-02-2005, 19:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
http://www.apotheek.nl/Templates/gen...&Merknaam=true
__________________
Oud 13-02-2005, 19:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
8januari2004 schreef op 13-02-2005 @ 19:52 :
HELP !

Wil iemand ajb iets voor mij doen?
Ik slik de minerva pil, en nou zit ik in de 3e week, maar ben gister ziek geweest (overgegeven) ong. 4 uur nadat ik de pil heb ingenomen.
Zou iemand voor mij ajb in de bijsluiter (van de minerva) willen kijken wat ik het beste kan doen!? ik ben namelijk niet thuis..
Moet ik gewoon door gaan met het slikken van de strip? moet ik stoppen!?

kan iemand mij ajb even helpen...?
weet op dit moment even niet goed wat ik moet doen..

liefs
Minerva = Diane35 = Cyptroteronacetaat / Ethinylestradiol
(dit zeg ik omdat in onderstaand stukje deze rare namen voorkomen en dat je dan weet dat dit is omdat mijn pil zo heet. Maar die is dus gelijk aan de Minerva pil)

Wat te doen bij braken of diarree.
Wanneer u herhaaldelijk moet overgeven of aan ernstige diarree lijdt kunnen de actieve bestanddelen cyproteronacetaat en ethinylestradiol in de tablet onvoldoende zijn opgenomen. In dat geval moet u uw strip gewoon afmaken, maar u bent niet afdoende beschermd vanaf de eerste dag van de misselijkheid of de diarree. U moet dan ook extra anticonceptiemaatregelen nemen tijdens de dag(en) van braken of diarree en gedurdende de 7 dagen die daarop volgen. Lees de gedeelten over 'Extra anticonceptiemaatregelen' en de 'zeven dagen' regel zorgvuldig door.


En in deze 'zeven dagen' regel staat onder andere:
Zijn er echter minder dan 7 dagen over op de strip, dan moet u doorgaan met de volgende strip. Dus de pauzeweek na de laatste tablet op die (eerstre) strip overslaan en ook de volgende strip afmaken. Uw menstruatie begint tijdens de tabletvrije periode na het einde van de tweede strip. Wanneer de menstruatie wegblijft dient u voor het begin van een nieuwestrip uw arts te raatplegen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-02-2005, 10:15
Yummie
Avatar van Yummie
Yummie is offline
Ik heb al mn eerste 2 diane-35 pillen geslikt, en ben heel blij omdat ik denk dat ik eindelijk van mijn vette huid verlost zal worden.
Maar nu vraag ik me toch af:

Geeft deze pil sowieso resultaat, of kan het zijn dat ik er voor niets aan begonnen ben.. wat betreft mn huidproblemen?

Voor diegenen die de diane pil slikken:

Na hoelang dat je begon met het slikken van deze pil merkte je dat je huid begon te verbeteren? (wordt het misschien eerst iets erger?)
__________________
All I read is 'bla bla bla' LOL
Oud 14-02-2005, 15:04
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Nooit gedacht dat ik hier een vraag zou stellen...

Ik heb zaterdag en zondag vergeten mijn Pil in te nemen en voel nu langzaam wat menstruatiepijn opkomen.
Wat kan ik nu het beste doen? Vanavonds als ik thuis kom (half 7) gewoon doorgaan met de Pil of stoppen.
Ik zit in de eerste week nu maar heb er wel al een maand opzitten (normaal altijd 3 maanden doorslikken..).

Ik slik hem alleen voor menstruatieklachten, niet als anticonceptie.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 14-02-2005, 15:09
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Vraagje!

Ik wilde de stopweek overslaan dus zit nu aan de 3e pil van de tweede strip zeg maar... maar nu ben ik (een beetje ongesteld) geworden! Wat te doen? Doorslikken of toch stopweek houden?

sowieso een beetje vaag die plotselinge ongesteldheid, kan het ergens aan liggen?
__________________
Dromendief
Oud 14-02-2005, 17:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 14-02-2005 @ 16:09 :
Vraagje!

Ik wilde de stopweek overslaan dus zit nu aan de 3e pil van de tweede strip zeg maar... maar nu ben ik (een beetje ongesteld) geworden! Wat te doen? Doorslikken of toch stopweek houden?

sowieso een beetje vaag die plotselinge ongesteldheid, kan het ergens aan liggen?
ja, aan het doorslikken dus

Sommige mensen kunnen er niet tegen om te veel pillen door te slikken. Blijkbaar is dat bij jou ook het geval. Je kunt het dus voorkomen door niet of minder pillen door te slikken na je gebruikelijke 21 pillen.
En ik zou zelf nu een stopweek gaan houden, maar dat zeg ik puur gevoelsmatig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-02-2005, 18:13
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-02-2005 @ 16:04 :
Nooit gedacht dat ik hier een vraag zou stellen...

Ik heb zaterdag en zondag vergeten mijn Pil in te nemen en voel nu langzaam wat menstruatiepijn opkomen.
Wat kan ik nu het beste doen? Vanavonds als ik thuis kom (half 7) gewoon doorgaan met de Pil of stoppen.
Ik zit in de eerste week nu maar heb er wel al een maand opzitten (normaal altijd 3 maanden doorslikken..).

Ik slik hem alleen voor menstruatieklachten, niet als anticonceptie.
Als er geen echte reden is om hem drie maanden lang te slikken (behalve minder menstruatieklachten, zou ik gewoon nu stoppen met die strip. Maar het kan gewoon allebei lijkt me.
Oud 14-02-2005, 18:15
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Trouwens misschien een domme vraag, ik heb afgelopen woensdag mijn laatste pil genomen, wanneer moet ik nou weer met een nieuwe strip beginnen? Ik snap het systeem niet helemaal . Ook gewoon woensdag weer? Of donderdag? ofwel moet je na 7 x 24 uur weer eentje nemen of na 7 dagen niet ?
Oud 14-02-2005, 18:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 14-02-2005 @ 19:15 :
Trouwens misschien een domme vraag, ik heb afgelopen woensdag mijn laatste pil genomen, wanneer moet ik nou weer met een nieuwe strip beginnen? Ik snap het systeem niet helemaal . Ook gewoon woensdag weer? Of donderdag? ofwel moet je na 7 x 24 uur weer eentje nemen of na 7 dagen niet ?
Als je woensdag de laatste hebt geslikt moet je donderdag de eerste slikken zodat je laatste uit deze strip weer een woensdag is. Snap je het nog
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-02-2005, 18:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
^Haha. Zie anders Sarah's uitleg (die gaat over maandag, maar ik neem aan dat je het zelf wel op je eigen situatie kan betrekken )

Citaat:
Sarah schreef op 11-02-2005 @ 12:49 :
Nee, dan begin je de dinsdag een week later weer.
Maandag = laatste pil van de eerdere pilstrip
Dinsdag = dag 1 van de stopweek
Woensdag = dag 2 van de stopweek
Donderdag = dag 3 van de stopweek
Vrijdag = dag 4 van de stopweek
Zaterdag = dag 5 van de stopweek
Zondag = dag 6 van de stopweek
Maandag = dag 7 van de stopweek
Dinsdag = eerste pil van de volgende pilstrip

Maar als je een keer twijfelt over op welke dag je moet beginnen, kun je beter een dag te vroeg zijn dan een dag te laat, want als je een dag te laat met de nieuwe strip begint ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-02-2005, 16:41
Angie-la
Avatar van Angie-la
Angie-la is offline
Hallo mensen,
Ik heb misschien een beetje een domme vraag maar ik wil liever toch ook eens de mening van anderen horen.

Ik ben de laatste tijd niet echt lekker, heb hoofdpijn/buikpijn ben erg gevoelig voor van alles. Nu kunnen het verschillende dingen zijn, en ik zelf zit ook nog steeds met zwangerschap in mijn hoofd. Ik had een poosje uitgesloten maar nu las ik de sympthonen voor het begin van een zwangerschap en die heb ik vrijwel allemaal. Maar ik wordt niet zwaarder,wordt gewoon ongesteld(hevig) en ik ben niet alleen s'ochtends niet lekker, nee de hele dag. Ik ben pasgeleden begonnen met een nieuwe pil, yasmin. Misschien kan het daar ook aan liggen.
Nu heb ik vandaag ook bloed laten prikken omdat de dokter zei dat ik nog welles bloedarmoede of fyfer kon hebben omdat ik ook heel vaak moe ben en duizelig.

Wie kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn?

Harstikke bedankt,

Liefs Angela.
Oud 15-02-2005, 16:58
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Angie-la schreef op 15-02-2005 @ 17:41 :
*verhaal*
Dit hoort denk ik niet in het grote pil topic.
Het kan inderdaad van alles zijn. De kans dat je zwanger bent lijkt me door je verhaal vrij klein, maar aan de pil kan het wel liggen ja. Maar je kunt inderdaad ook pfeiffer hebben of bloedarmoede en volgens mij nog veel meer andere dingen, het zijn vrij algemene, brede klachten.
Eerst maar eens de uitslag van je bloed afwachten lijkt me..
__________________
Keep on rockin'
Oud 16-02-2005, 11:40
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-02-2005 @ 19:49 :
Als je woensdag de laatste hebt geslikt moet je donderdag de eerste slikken zodat je laatste uit deze strip weer een woensdag is. Snap je het nog
Ok dankje, zo doe ik het ook altijd maar wou het toch even controleren. Je kan die stopweek namelijk op twee manieren interpreteren.
Oud 17-02-2005, 15:34
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Ik kreeg vandaag een factuur van mijn verzekering binnen dat ik geld moest betalen voor mijn pil die ik begin augustus van 2004 opgehaald had. De apotheek had de kosten van die pil aan mijn verzekeraar doorgegeven en die had het betaald en nu sturen ze mij een factuur dat ik dat bedrag moet betalen.

Ik snap er helemaal geen hout van, want ik betaal bij de apotheek aan de balie voor die pillen. Als het dus meer kost, waarom brengen ze mij dat dan niet direct in rekening ipv mij eerst een deel te laten betalen, daarna het andere deel door de verzekering te laten betalen, die mij vervolgens alsnog dat deel wat zij betaald hebben laten vergoeden.



kan iemand me dit uitleggen?
Oud 18-02-2005, 08:15
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-02-2005 @ 18:07 :
ja, aan het doorslikken dus

Sommige mensen kunnen er niet tegen om te veel pillen door te slikken. Blijkbaar is dat bij jou ook het geval. Je kunt het dus voorkomen door niet of minder pillen door te slikken na je gebruikelijke 21 pillen.
En ik zou zelf nu een stopweek gaan houden, maar dat zeg ik puur gevoelsmatig.
ik heb ook stopweek gehouden maar het is bij die ene dag ongesteld gebleven....
Ik heb wel last van ongesteldheidspijntjes zoals ik die elke maand heb...
Moet ik me zorgen gaan maken?
__________________
Dromendief
Oud 18-02-2005, 09:10
Yummie
Avatar van Yummie
Yummie is offline
Ik was in de stopweek van microgynon, had dinsdag mn laatste pil geslikt en moest deze week woensdag dus weer de 1e pil van mn nieuwe strip slikken.

Maar ik ben in deze stopweek overgestapt op de diane35, en moest mn 1e pil slikken op de dag dat de bloeding optrad, dat was zaterdag.

Heb deze week woensdag sex gehad. Had toen dus al 4 diane35 pilletjes geslikt.
In de bijsluiter staat bij 'overstappen van een andere pil op diane35' dat je dus moet beginnen met slikken op de dag dat de bloeding optreed, maar als de bloeding echter na de derde dag optreed dat je dan tijdens de eerste 7 dagen niet beschermd bent tegen zwangerschap..

nou vraag ik me af of ik me ergens zorgen over moet maken? want als ik dinsdag mn laatste pil hebt geslikt, en zaterdag pas ongesteld werd dat is dan langer dan 3 dagen toch? Maar was ik misschien nog beschermd van mn vorige pil??

heel erg bedankt voor de reacties
__________________
All I read is 'bla bla bla' LOL
Oud 19-02-2005, 18:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik slik nu marvelon (een lichte pil) en ga nu weer naar microgynon. Deze bevat dus meer hormonen. Zou het kunnen dat ik dan zwaarder word omdat de pil zwaarder is? Dat kan ik nou dus niet hebben namelijk.
Oud 20-02-2005, 11:12
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Zijn sommige anticonceptiepillen ook zonder recept bij de apotheek te krijgen? Want ik ben wel eerder aan de pil geweest maar heb geen herhalingsrecept en wilde er nu wel weer graag mee beginnen enzo.
__________________
you spread like peanut butter
Oud 20-02-2005, 11:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
vixen schreef op 20-02-2005 @ 12:12 :
Zijn sommige anticonceptiepillen ook zonder recept bij de apotheek te krijgen? Want ik ben wel eerder aan de pil geweest maar heb geen herhalingsrecept en wilde er nu wel weer graag mee beginnen enzo.
Voor alle anticonceptiepillen heb je een recept van je huisarts nodig maar als je de pil al eerder geslikt heb is het vaak genoeg om je huisarts even op te bellen en dan om een herhalingsrecept te vragen. Als dat niet gaat kan je altijd nog langs gaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-02-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 17-02-2005 @ 16:34 :
Ik kreeg vandaag een factuur van mijn verzekering binnen dat ik geld moest betalen voor mijn pil die ik begin augustus van 2004 opgehaald had. De apotheek had de kosten van die pil aan mijn verzekeraar doorgegeven en die had het betaald en nu sturen ze mij een factuur dat ik dat bedrag moet betalen.

Ik snap er helemaal geen hout van, want ik betaal bij de apotheek aan de balie voor die pillen. Als het dus meer kost, waarom brengen ze mij dat dan niet direct in rekening ipv mij eerst een deel te laten betalen, daarna het andere deel door de verzekering te laten betalen, die mij vervolgens alsnog dat deel wat zij betaald hebben laten vergoeden.



kan iemand me dit uitleggen?
Is het niet gewoon een foutje van de apotheek?
Oud 20-02-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-02-2005 @ 19:38 :
Ik slik nu marvelon (een lichte pil) en ga nu weer naar microgynon. Deze bevat dus meer hormonen. Zou het kunnen dat ik dan zwaarder word omdat de pil zwaarder is? Dat kan ik nou dus niet hebben namelijk.
zou kunnen dat je wat meer vocht vasthoudt, dan kun je een kilo zwaarder worden. Het is mogelijk dat je meer dan dat aankomt maar die kans is érg klein.
Oud 20-02-2005, 15:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-02-2005 @ 16:16 :
Is het niet gewoon een foutje van de apotheek?
Nee, ik had dus precies hetzelfde. Sinds juli of wat dan ook vorig jaar is de tweede generatie pil niet meer verzekerd. Je moet dus bij de apotheek de standaard kosten betalen en later krijg je er nog een rekening bovenop. Dat is dus de rekening die normaal je verzekering vergoed. Ik stond er ook van te kijken, maar dit vertelde mijn ziekenfonds me.

Vandaar dus dat ik weer naar microgynon ga... Wat dus voor mij misschien best vervelend is omdat ik naar marvelon ben overgestapt omdat ik misselijk werd van de eerste. Maar marvelon wordt dus opeens niet meer verzekerd...
Oud 20-02-2005, 20:23
Verwijderd
ik ben laatst best geschrokken omdat mijn moeder bij zebla, een programma op tv had gezien dat er een meisje van 17 was overleden aan trombose, als gevolg vande pil, de yasmin
nu slik ik deze pil zelf ook, en dus schrok ik wel
ik weet niet op het meisje van tv rookte, of dat er trombose bij haar in de familie zat...
naar mijn weten zit er geenverhoogde kans op trombose in de familie... maar ik rook wel, hoewel alleen in het weekend
ik ken zelf ook hele veel mensen die roken en aan de pil zijn, maar ik weet niet welke merken pil

nou is mijn vraag of iemand dat aflevering van zembla ook gezien heeft, dus of iemand weet of ze rookt
en moet ik naar de dokter?, ik rook immers niet heel veel.. maar misschien wel teveel??
van pil ruilen, of maakt dat niet uit?
of is het maar een hele kleine kans...
(stoppen met roken doe ik iig tot ik duidelijkheid heb)
en wie rookt er nog meer en is er ook aan de pil??

xxx naline
Oud 20-02-2005, 20:25
Verwijderd
elke pil verhoogt de kans op trombose ongeveer evenveel, maar dat is maar een heel klein beetje; puur 'door de pil' kun je geen trombose krijgen. Roken verhoogt de kans véél en véél meer.

Maar het is altijd wel handig om tegen je huisarts te zeggen dat je rookt, dan kan die er rekening mee houden.
Oud 21-02-2005, 09:30
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-02-2005 @ 16:56 :
Nee, ik had dus precies hetzelfde. Sinds juli of wat dan ook vorig jaar is de tweede generatie pil niet meer verzekerd. Je moet dus bij de apotheek de standaard kosten betalen en later krijg je er nog een rekening bovenop. Dat is dus de rekening die normaal je verzekering vergoed. Ik stond er ook van te kijken, maar dit vertelde mijn ziekenfonds me.

Vandaar dus dat ik weer naar microgynon ga... Wat dus voor mij misschien best vervelend is omdat ik naar marvelon ben overgestapt omdat ik misselijk werd van de eerste. Maar marvelon wordt dus opeens niet meer verzekerd...
Ik heb de lovette pil, maar als ik dan over zou stappen naar de microgynon pil dan zou ik minder moeten betalen?
Oud 21-02-2005, 14:47
kliwie
kliwie is offline
gisteren was ik de pil vergeten te slikken, ja heb ik wel vaker maargoed. toen heb ik er vandaag maar 2 genomen, of was dat een domme actie? en ik vroeg me af dat wanneer je ongesteld bent geweest en je slikt bijvoorbeeld de eerste pil op vrijdag, of je dan ook metten veilige seks hebt. of dat je nog een dag moet wachten?
Oud 21-02-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 21-02-2005 @ 15:47 :
gisteren was ik de pil vergeten te slikken, ja heb ik wel vaker maargoed. toen heb ik er vandaag maar 2 genomen, of was dat een domme actie?
Volgens mij heeft het geen zin om er twee te nemen. Als je de pil 12 uur of langer vergeten bent, dan is het al "te laat".

Citaat:
en ik vroeg me af dat wanneer je ongesteld bent geweest en je slikt bijvoorbeeld de eerste pil op vrijdag, of je dan ook metten veilige seks hebt. of dat je nog een dag moet wachten?
Je allereerste pil of gewoon de eerste pil van een strip als je de pil al langer slikt? Als je de pil al langer slikt en je slikt hem altijd op tijd (dus elke dag en de stopweken niet te lang maakt), dan ben je in principe ook altijd (voor 99%) veilig, ook in je stopweek, dus ook op de eerste dag dat je de pil dan weer slikt. Als je de pil voor het eerst slikt en je begint op de dag dat je ongesteld bent geweest, dan ben je pas vanaf de tweede strip veilig.
Oud 21-02-2005, 16:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Liene* schreef op 20-02-2005 @ 21:23 :
nou is mijn vraag of iemand dat aflevering van zembla ook gezien heeft, dus of iemand weet of ze rookt
en moet ik naar de dokter?, ik rook immers niet heel veel.. maar misschien wel teveel??
van pil ruilen, of maakt dat niet uit?
of is het maar een hele kleine kans...
(stoppen met roken doe ik iig tot ik duidelijkheid heb)
en wie rookt er nog meer en is er ook aan de pil??

xxx naline
Ik heb het programma niet gezien maar ik heb vorige week van mijn prof van EHBO (studeer biomedische wetenschappen) gehoord dat er echt wel een reele kans is om binnen vijf jaar trombose te krijgen als je rookt, een slechte conditie hebt en de pil slikt. Ook is het zo dat de kans op trombose bij Yasmin groter is dan bij bijvoorbeeld microgynon.

Het beste is natuurlijk om te stoppen met roken, dat is niet alleen goed als je de pil slikt maar is sowieso beter. Verder zou je kunnen afvragen of je niet net zo goed een pil kan gaan slikken met een kleinere kans op trombose of dat je Yasmin echt om een bepaalde reden slikt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2005, 16:56
Maanzaad
Maanzaad is offline
Euhm, even een vraagje...
Ik heb zaterdag bij mijn vriendje geslapen en voordat ik naar hem toe ging heb ik de pil geslikt (Diane 35)

Zondag besloot ik nog een nachtje te slapen, maar ik had dus geen pil mee.... Verder ook niet echt aan gedacht eigenlijk...

Ik slik hem altijd tussen 8 en 10 uur s'avonds. Vandaag heb ik hem om half 12 s'ochtends ingenomen.
Dit is dus 14,5 uur later, ipv 12 uur.
Ik zit nu in mijn 1e week van een nieuwe strip.
Kan dit kwaad??
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.