Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 12:35
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 13:29 :
Hoe romantisch en emotioneel.
Helaas ben ik te superieur om ook maar een fuck om jou en je mede-allochtonen te geven.

Vraagje:

Als je het geen 'minderwaardige term zonder negatieve lading vind', waarom blijf je er dan over doorzeiken als een gefrusteerde kutmarokkaan in de stijl van Ali B.?
(Niet dat ik impliceer dat jij een Marokkaan bent, maar je bent net zo'n rel-allochtoon als die gozer)
Omdat het me stoort dat minderheden uberhaupt gelabeld moet worden. Op huidskleur, afkomst? Geboorteplaats van grootouders zelfs, ongelofelijk.
btw. 'allochtonen' en daarmee de term wordt vaak wél door Hollandertjes als negatief en minderwaardig gezien. Hetzelfde domme achterbakse toontje als jij net aansloeg.
Oud 06-01-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 06-01-2005 @ 13:35 :
Omdat het me stoort dat minderheden uberhaupt gelabeld moet worden. Op huidskleur, afkomst? Geboorteplaats van grootouders zelfs, ongelofelijk.
btw. 'allochtonen' en daarmee de term wordt vaak wél door Hollandertjes als negatief en minderwaardig gezien. Hetzelfde domme achterbakse toontje als jij net aansloeg.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Kun je daar niet mee leven, zijn er nog altijd bruggen.
Oud 06-01-2005, 12:41
meisje
meisje is offline
In het boek van Marcel Roele (geloof ik) genaamd de mietjesmaatschappij wordt melding gemaakt van legitieme en goede onderzoeken die bewezen hebben dat het gemiddelde iq van een blanke hoger ligt dan dat van negers en lager ligt dan dat van de aziaten.
Oud 06-01-2005, 12:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-01-2005 @ 13:21 :
Die redenen zijn shit waarmee het gerechtvaardigd wordt. Geen enkel Hollandertje zal mij kunnen geruststellen dat hier in de toekomst geen misbruik van gaat worden gemaakt.
wat jij misbruik noemt noemen anderen gerichte hulp.

Jij zal niet kunnen ontkennen dat er zelfs onder derde generatie allochtonen problemen zijn.

Ook zal je niet kunnen ontkennen dat bij immigranten uit westerse landen (westerse allochtonen dus) er minder cultuurproblemen ontstaan bij de integratie.

Ziedaar, de redenen voor het onderscheid: er zijn problemen die de criteria nodig maken.

En als je vervolgens te weinig zelfrespect hebt om niet onder de noemer van zo'n term te vallen zonder te stressen dan moet je eens nadenken, of voor mijn part een psycholoog raadplegen, het is niet andermans probleem.

Noem mij gerust autochtoon, noem mij gerust Nederlander, stoor ik me niet aan, ben ik zelfs een beetje trots op.

Wat is er dan vervolgens zo verschrikkelijk aan 'allochtoon' zijn dat daarover gezeken moet worden?
Oud 06-01-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 06-01-2005 @ 13:41 :
In het boek van Marcel Roele (geloof ik) genaamd de mietjesmaatschappij wordt melding gemaakt van legitieme en goede onderzoeken die bewezen hebben dat het gemiddelde iq van een blanke hoger ligt dan dat van negers en lager ligt dan dat van de aziaten.
Dat is ook zo. De oorzaak daarvan ligt natuurlijk echter in verschillen in het niveau van het onderwijs en niet zo zeer in verschillen in genetische opbouw (of slechts in lichte mate). Zo heeft iemand die vaak met wiskunde of bijv. schaken bezig is een hoger IQ, gemiddeld gesproken.
Oud 06-01-2005, 12:55
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2005 @ 13:44 :
wat jij misbruik noemt noemen anderen gerichte hulp.
Goed dan verschillen wij hierover van mening. Ik vind het onnodig, generaliserend en stigmatiserend. Ik zie de krantenkoppen in de Telegraaf al verschijnen '3e generatie niet-westerse allochtoon crimineler dan autochtoon' etc.

Ach. Misschien dat er ooit iemand tot bezinning komt en ons allemaal niet onder dezelfde noemer probeert te schuiven.
Oud 06-01-2005, 12:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-01-2005 @ 02:07 :
Ik denk dat de meeste autochtonen eerder tegen een andere autochtoon opbiechten dat ze weinig van 'buitenlanders' moeten hebben dan tegen een allochtoon. Die
Denk het toch niet. Dat is wel heel erg naief van je. En dat merk je niet doordat ze zeggen 'ik mag buitenlanders niet'. Maar jij hebt er geen ervaring mee dus kan het niet uitleggen.
Die mensen zijn schijnheilig en sluw en tuurlijk zeggen ze dat niet tegen autochtonen, omdat ze willen dat die hun leuk vinden en niemand houdt van racisten (die ervoor uitkomen). Maar als allochtoon merk je het gauw genoeg.
Oud 06-01-2005, 12:56
RanC
RanC is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-01-2005 @ 13:55 :
Goed dan verschillen wij hierover van mening. Ik vind het onnodig, generaliserend en stigmatiserend. Ik zie de krantenkoppen in de Telegraaf al verschijnen '3e generatie niet-westerse allochtoon crimineler dan autochtoon' etc.

Ach. Misschien dat er ooit iemand tot bezinning komt en ons allemaal niet onder dezelfde noemer probeert te schuiven.
Start een politieke partij zou ik zeggen. Want dat mag je in Nederland, zelfs als Nederlander van allochtone afkomst.
Oud 06-01-2005, 12:57
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 13:56 :
Denk het toch niet. Dat is wel heel erg naief van je. En dat merk je niet doordat ze zeggen 'ik mag buitenlanders niet'. Maar jij hebt er geen ervaring mee dus kan het niet uitleggen.
Jij hebt geen ervaring met alle autochtonen, dus mag je er niets over zeggen.

Capiche?
Oud 06-01-2005, 12:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 13:57 :
Jij hebt geen ervaring met alle autochtonen, dus mag je er niets over zeggen.

Capiche?
Ik ben onder autochtonen opgegroeid dus kan er genoeg over zeggen.
Oud 06-01-2005, 12:58
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
meisje schreef op 06-01-2005 @ 13:41 :
lager ligt dan dat van de aziaten.
hehehe
Oud 06-01-2005, 12:59
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 13:58 :
Ik ben onder autochtonen opgegroeid dus kan er genoeg over zeggen.
Niet onder alle autochtonen.
Dus dan moet je niet gaan generaliseren.
Oud 06-01-2005, 13:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 13:59 :
Niet onder alle autochtonen.
Dus dan moet je niet gaan generaliseren.
Ik heb het ook niet over alle autochtonen. Ik heb het over een meerderheid autochtonen. En je leest er totaal overheen wat ik zeg. Ik probeer je te vertellen wat de gevolgen daarvan zijn. Allochtonen worden hier benadeeld. Als je 1 klein foutje maakt mag je vertrekken, terwijl een autochtoon na 10 fouten nog een nieuwe kans krijgt. Om het zo te zetten. En dat is niet altijd nee. Maar dat is wel vaak. En elke allochtoon krijgt daar regelmatig mee te maken en dat moet ophouden.
Oud 06-01-2005, 13:09
Kurogane
Kurogane is offline
Ik hoor bijna nooit iets goeds over ''hollanders'' uit de monden van allochtonen. Naar mijn perspectief dan, is natuurlijk geen objectieve mening. Maar subjectief zou ik het eigenlijk even waardevol kunnen aanvaarden. Ik ken een paar antiliaanse vrienden, en het is nooit goed met NL's gaat altijd over oppervlakkig dingen. Het gaat altijd over wat voor muziek, kleding, manier van praten, dat het hun niet aanstaat. Nederlands eten is ranzig, nederlanders kunnen niet dansen etc. Curacao is zoveel beter dan Holland etc. En precies met Marrokanen, indonesiers, chinezen. Er is gewoon weinig respect voor ''Nederlanders'' in het algemeen. Nederlands zijn voor hun begrippen niet ''cool'' ''gansta'' net als 50cent of whatever.
Dit is natuurlijk nou niet echt generatie van intelligentie en verstand op niveau. Maar houdt wel in dat dit 1 van de grote ''groepen'' zijn van deze generatie. Mag toch wel rekening mee gehouden worden.
Oud 06-01-2005, 13:11
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:09 :
Ik heb het ook niet over alle autochtonen. Ik heb het over een meerderheid autochtonen. En je leest er totaal overheen wat ik zeg. Ik probeer je te vertellen wat de gevolgen daarvan zijn. Allochtonen worden hier benadeeld. Als je 1 klein foutje maakt mag je vertrekken, terwijl een autochtoon na 10 fouten nog een nieuwe kans krijgt. Om het zo te zetten. En dat is niet altijd nee. Maar dat is wel vaak. En elke allochtoon krijgt daar regelmatig mee te maken en dat moet ophouden.
Start een politieke partij.
Oud 06-01-2005, 13:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 06-01-2005 @ 14:09 :
Ik hoor bijna nooit iets goeds over ''hollanders'' uit de monden van allochtonen. Naar mijn perspectief dan, is natuurlijk geen objectieve mening. Maar subjectief zou ik het eigenlijk even waardevol kunnen aanvaarden. Ik ken een paar antiliaanse vrienden, en het is nooit goed met NL's gaat altijd over oppervlakkig dingen. Het gaat altijd over wat voor muziek, kleding, manier van praten, dat het hun niet aanstaat. Nederlands eten is ranzig, nederlanders kunnen niet dansen etc. Curacao is zoveel beter dan Holland etc. En precies met Marrokanen, indonesiers, chinezen. Er is gewoon weinig respect voor ''Nederlanders'' in het algemeen. Nederlands zijn voor hun begrippen niet ''cool'' ''gansta'' net als 50cent of whatever.
Dit is natuurlijk nou niet echt generatie van intelligentie en verstand op niveau. Maar houdt wel in dat dit 1 van de grote ''groepen'' zijn van deze generatie. Mag toch wel rekening mee gehouden worden.
Ik heb het niet over meningen. Dat kan me geen fuck schelen. Ik heb het over benadelen. Je leest overal overheen waar het om gaat en gaat over zo'n klein dingetje als een mening zeiken. Nee het gaat niet om de mening van de autochtonen. Het gaat erom waar die mening van de autochtonen naar leidt, namelijk discriminatie en zo worden allochtonen op verschillende dingen benadeeld. Hoe groot is de kans dat er twee keer een tentamen wordt verloren van een allochtoon in dezelfde jaar? En als ze daarna om een handtekening vraagt dat ze het heeft ingeleverd zodat het niet weer 'kwijtgeraakt' wordt die afgewezen wordt? Van welke autochtoon hier is zijn tentamen kwijtgeraakt? En nee dat is niet van 1 van de allochtonen blabla. Dat is van een familielid van mij en van een allochtone vriend daarvan was er ook 1 verloren.
En als ik meerdere allochtonen die op de universiteit zitten kende zouden er waarschijnlijk meer gevallen voor mij bekend zijn.
Oud 06-01-2005, 13:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 14:11 :
Start een politieke partij.
Rot op. Ik ga geen moeite doen om dit land. Ik zoek wel een ander plekje op de wereld op. Na mijn studie natuurlijk, anders laat ik mijn studiefinanciering gewoon lopen terwijl ik over anderhalf jaar wel gewoon mijn vwo-diploma heb gehaald.
Oud 06-01-2005, 13:18
Kurogane
Kurogane is offline
Dat laatste zinnetje kon je dan ook wel weglaten. Dat van dat vorige bericht dan. Ik vind dit land toch wel een van de fijnste landen die er zijn. Hoewel er altijd minpunten zijn, maar ik leef hier gelukkig. Mensen die zeuren hebben een verkeerde instelling. Misschien moet je maar eens een bijbel of een koran bijpakken, daar staan heel wat ''wijsheden'' in over gelukkig zijn en dingen rooskleurig te zien.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 13:23.
Oud 06-01-2005, 13:20
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:15 :
Rot op. Ik ga geen moeite doen om dit land. Ik zoek wel een ander plekje op de wereld op. Na mijn studie natuurlijk, anders laat ik mijn studiefinanciering gewoon lopen terwijl ik over anderhalf jaar wel gewoon mijn vwo-diploma heb gehaald.
!

dacht dat je me zou helpen
Oud 06-01-2005, 13:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 06-01-2005 @ 14:09 :
Het gaat altijd over wat voor muziek, kleding, manier van praten, dat het hun niet aanstaat. Nederlands eten is ranzig, nederlanders kunnen niet dansen etc. Curacao is zoveel beter dan Holland etc.
Umm... je moet toegeven dat witte muziek echt 10x niets is. Ik bedoel, trance muziek? WTF? Andre Hazes? WTF? Ummm ja ik kan verder geen voorbeelden op noemen want ik interesseer me er niet voor. Kutmuziek en erop dansen kan niet (tenzij je als een mongooltje staat te springen op hardcore muziek ofzo...). R&B heeft tenminste een lekkere beat en je kunt er lekker op dansen en chillen. Gewoon goed.
En hun kleding...tsja niet veel moeite mee? Behalve een paar kneusjes zijn ze wel okay gekleed.
En dansen kunnen ze niet. Ik heb het natuurlijk over de meerderheid. Er zijn altijd een paar uitzonderingen. Maar ze zijn erg onhandig op dit terrein. wahahah echt grappig om ze te zien dansen joh. Vandaar dat ze van slechte muziek houden want dansen kunnen ze toch niet. En so what als ik dit denk? Ze mogen alles over mij denken wat ze willen, zolang dat hun acties maar niet beinvloed. Je moet een verschil kunnen zien tussen private (mening over allochtonen) en business (wat je dus niet met die mening moet doen).
Oud 06-01-2005, 13:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-01-2005 @ 14:20 :
!

dacht dat je me zou helpen
Kom mee dan.
Oud 06-01-2005, 13:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 06-01-2005 @ 14:18 :
Dat laatste zinnetje kon je dan ook wel weglaten. Dat van dat vorige bericht dan. Ik vind dit land toch wel een van de fijnste landen die er zijn. Hoewel er altijd minpunten zijn, maar ik leef hier gelukkig. Mensen die zeuren hebben een verkeerde instelling. Misschien moet je maar eens een bijbel of een koran bijpakken, daar staan heel wat ''wijsheden'' in over gelukkig zijn en dingen rooskleurig te zien.
Ik ben ook wel gelukkig. Ik vind het alleen soms frustrerend dat ik dingen altijd 10 keer zo goed moet doen dan autochtonen om mezelf te bewijzen of een plek te garanderen.
En zo'n boekje heb ik niet nodig.
Oud 06-01-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:24 :
Ik ben ook wel gelukkig. Ik vind het alleen soms frustrerend dat ik dingen altijd 10 keer zo goed moet doen dan autochtonen om mezelf te bewijzen of een plek te garanderen.
En zo'n boekje heb ik niet nodig.
Vind maar eens een land waar allochtonen dat niet hoeven
Oud 06-01-2005, 13:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 06-01-2005 @ 14:27 :
Vind maar eens een land waar allochtonen dat niet hoeven
Yup, en juist als je 10 keer zo goed bent worden die autochtonen zo jaloers dat de allochtoon het beter doet, dat het weer in je nadeel werkt.
Oud 06-01-2005, 13:29
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:15 :
Mooi zo.
Oud 06-01-2005, 13:30
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:22 :
Umm... je moet toegeven dat witte muziek echt 10x niets is. Ik bedoel, trance muziek? WTF? Andre Hazes? WTF? Ummm ja ik kan verder geen voorbeelden op noemen want ik interesseer me er niet voor. Kutmuziek en erop dansen kan niet (tenzij je als een mongooltje staat te springen op hardcore muziek ofzo...). R&B heeft tenminste een lekkere beat en je kunt er lekker op dansen en chillen. Gewoon goed.
En hun kleding...tsja niet veel moeite mee? Behalve een paar kneusjes zijn ze wel okay gekleed.
En dansen kunnen ze niet. Ik heb het natuurlijk over de meerderheid. Er zijn altijd een paar uitzonderingen. Maar ze zijn erg onhandig op dit terrein. wahahah echt grappig om ze te zien dansen joh. Vandaar dat ze van slechte muziek houden want dansen kunnen ze toch niet. En so what als ik dit denk? Ze mogen alles over mij denken wat ze willen, zolang dat hun acties maar niet beinvloed. Je moet een verschil kunnen zien tussen private (mening over allochtonen) en business (wat je dus niet met die mening moet doen).
Overgrote deel puber/jeugd/ouder jeugd/volwassen denken zo over NL's. Pubers/jeugd hebben vaak een zwakte om gedachtes ideen over te nemen van leeftijdsgenoten dat kan ook net zogoed bij volwassenen en oudere jeugd. Dit zorgt gewoon dat om elke klein puntje dat om NL's gaat gelijk ''Nl''s zijn gaar dit en dat. Het is gelijk negatief. Heel de manier van denken over NL's wordt gewoon negatief heeft wel degelijk invloed op perspectief van een persoon. Het moet gelijk respectloos zijn. R&B is net zo gaar 1 op de 3 liedjes heeft dezelfde beats en 1 op 3 songs texten gaat altijd over hetzelfde liefde en sex.
Oud 06-01-2005, 13:33
Verwijderd
Ongelooflijk ikkeleerlinge, wat ben jij pompeus en arrogant voor een zeventienjarige die nog geen donder bereikt heeft in het leven.
Oud 06-01-2005, 13:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 06-01-2005 @ 14:30 :
Overgrote deel puber/jeugd/ouder jeugd/volwassen denken zo over NL's. Pubers/jeugd hebben vaak een zwakte om gedachtes ideen over te nemen van leeftijdsgenoten dat kan ook net zogoed bij volwassenen en oudere jeugd. Dit zorgt gewoon dat om elke klein puntje dat om NL's gaat gelijk ''Nl''s zijn gaar dit en dat. Het is gelijk negatief. Heel de manier van denken over NL's wordt gewoon negatief heeft wel degelijk invloed op perspectief van een persoon. Het moet gelijk respectloos zijn. R&B is net zo gaar 1 op de 3 liedjes heeft dezelfde beats en 1 op 3 songs texten gaat altijd over hetzelfde liefde en sex.
En alweer zie je mn punt private m.b.t. business niet.
Private? I don't care...
Iig. Dat is me ook opgevallen. Als je geld van een allochtoon leent vergeet diegene het gewoon. Of ze geven teveel terug als ze niet meer weten hoeveel het was.
Autochtonen zeiken om 5 cent die je nog terug moet betalen.
Oud 06-01-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:36 :
(...)

Als je geld van een allochtoon leent vergeet diegene het gewoon. Of ze geven teveel terug als ze niet meer weten hoeveel het was.
Autochtonen zeiken om 5 cent die je nog terug moet betalen.
En dat zal meteen de verklaring zijn waarom de economiëen van de meeste islamitische landen gewoon kut met peren zijn, terwijl de westerse wereld rijk is.
Oud 06-01-2005, 13:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:33 :
Ongelooflijk ikkeleerlinge, wat ben jij pompeus en arrogant voor een zeventienjarige die nog geen donder bereikt heeft in het leven.
Pompeus =.....
Maar arrogant ben ik niet. Ik zeg alleen dat autochtonen gewoon ff normaal moeten doen als je dat niet leest tsja mijn probleem niet.
Oud 06-01-2005, 13:38
Verwijderd
Werkelijk waar, ik heb zelden zo'n kortzichtig en ongenuanceerd iemand als jij gezien. Als je later 'succesvol' wilt worden zou ik echt iets aan die houding veranderen.
Oud 06-01-2005, 13:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:37 :
En dat zal meteen de verklaring zijn waarom de economiëen van de meeste islamitische landen gewoon kut met peren zijn, terwijl de westerse wereld rijk is.
Grappig hoor.
Oud 06-01-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:37 :
Pompeus =.....
Maar arrogant ben ik niet. Ik zeg alleen dat autochtonen gewoon ff normaal moeten doen als je dat niet leest tsja mijn probleem niet.
Ik vind dat jij eens normaal moet gaan doen en wat aan je ik-ben-de-zielige-allochtoon-die-onderdrukt-word zelfbeeld maar eens moet gaan veranderen.
Oud 06-01-2005, 13:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:38 :
Werkelijk waar, ik heb zelden zo'n kortzichtig en ongenuanceerd iemand als jij gezien. Als je later 'succesvol' wilt worden zou ik echt iets aan die houding veranderen.
En dat komt van iemand die me amper kent.
Oud 06-01-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:39 :
Euh?Je posts zeggen genoeg
Oud 06-01-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:38 :
Grappig hoor.
Wat moet je anders met zo'n opmerking? Ik zie werkelijk niet in hoe het relevant is dat allochtonen altijd 'vergeten' dat ze nog geld van je krijgen terwijl autochtonen het terugbetaald willen zien, tenzij het een soort anekdote is om te laten zien hoe vrijgeving en gezellig allochtonen wel niet zijn, in welk geval het totaal misplaatst is vanwege zijn grenzeloze ongenuanceerdheid.

Citaat:
Ik ken je inderdaad niet. Maar als jij werkelijk zo denkt als je hier op het forum post, dan lijk je me een bijzonder onaangenaam persoon. Met alle respect hoor, want ik ken je niet.
Oud 06-01-2005, 13:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 06-01-2005 @ 14:39 :
Ik vind dat jij eens normaal moet gaan doen en wat aan je ik-ben-de-zielige-allochtoon-die-onderdrukt-word zelfbeeld maar eens moet gaan veranderen.
Daar lig ik echt niet van wakker ofzo hoor. Maar hier gaat dit topic toch over tuurlijk zeg ik dan gewoon wat er gaande is. En dit zijn niet alleen mijn ervaringen maar ook die van allochtonen om mij heen.
Oud 06-01-2005, 13:43
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
MEt een ding ben ik het wel eens!
goed diploma hier halen en wegwegen uit dit klote land!
En dat zeg ik als halve allochtoon
Oud 06-01-2005, 13:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:40 :
Ik ken je inderdaad niet. Maar als jij werkelijk zo denkt als je hier op het forum post, dan lijk je me een bijzonder onaangenaam persoon. Met alle respect hoor, want ik ken je niet.
Ja ik denk zo. Maar als ik met andere dingen bezig ben heb ik echt geen zin om hier heel de tijd over te denken. Het zit natuurlijk ergens in mijn achterhoofd dat ik het 'weet' hoe dit land in elkaar zit. Verder beinvloed dit mijn omgang met anderen niet natuurlijk. Je kunt ook moeilijk iemand van racisme beschuldigen als je geen harde bewijzen hebt dus ja. Dan zorg ik wel gewoon dat ze me niet kunnen krijgen als ik merk dat iemand dat wel is.
Oud 06-01-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 06-01-2005 @ 14:43 :
Nederland krijgt last van een braindrain: alle hoogopgeleide allochtonen trekken weg.

Oud 06-01-2005, 13:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 06-01-2005 @ 14:43 :
Oud 06-01-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:41 :
Daar lig ik echt niet van wakker ofzo hoor. Maar hier gaat dit topic toch over tuurlijk zeg ik dan gewoon wat er gaande is. En dit zijn niet alleen mijn ervaringen maar ook die van allochtonen om mij heen.
Jou argumenten zijn gevoelsmatig ingegeven en daarom over het algemeen ook erg zwak.

Ik ben ook een allochtoon maar ik loop hier ook niet constant te mekkeren hoe onderdrukt en achtergesteld we wel niet worden want dat is gewoon bullshit.

Ik raad jou aan om als je in discussie gaat niet met onzinnige verhaaltjes aankomt die kant noch wal raken
Oud 06-01-2005, 13:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 06-01-2005 @ 14:45 :
Jou argumenten zijn gevoelsmatig ingegeven en daarom over het algemeen ook erg zwak.

Ik ben ook een allochtoon maar ik loop hier ook niet constant te mekkeren hoe onderdrukt en achtergesteld we wel niet worden want dat is gewoon bullshit.

Ik raad jou aan om als je in discussie gaat niet met onzinnige verhaaltjes aankomt die kant noch wal raken
Die verhaaltjes zijn voorbeelden die toch echt wel vaker voorkomen. En ja dat jij niet achtergesteld ofzo wordt dat is fijn voor je.
Oud 06-01-2005, 13:48
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:41 :
In welk achtergesteld ghetto vol depressieve allochtonen woon jij?
Oud 06-01-2005, 13:49
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:44 :
Nederland krijgt last van een braindrain: alle hoogopgeleide allochtonen trekken weg.
pff het boeit me niet waar nederland wel of geen last van krijgt.
Ben nu over paar weekjes klaar mn mn opleiding. Dan begin in aan mn andere opleiding tolk/vertaler... en na verloop van opleiding moet ik toch verkassen naar het buitenland!
heerlijk!
Alleen al om het weer wil ik hier weg
Oud 06-01-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-01-2005 @ 14:47 :
Die verhaaltjes zijn voorbeelden die toch echt wel vaker voorkomen. En ja dat jij niet achtergesteld ofzo wordt dat is fijn voor je.
Voorbeelden die iedereen wel uit zijn duim kan zuigen
Oud 06-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 14:44 :
Recent onderzoek toonde aan dat 50% van de laagopgeleiden willen emigreren uit Nederland.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 14:48 :
In welk achtergesteld ghetto vol depressieve allochtonen woon jij?
Je doet alsof mijn leven hierom draait of zo. Echt niet hoor. Maar het beinvloed het natuurlijk wel. Maar ja ik ben gauw genoeg weg. Tot dan moet ik het hiermee doen.
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je wil jezelf gewoon als slachtoffer zien, omdat je dan ten minste een excuus hebt voor het feit dat je "wat achterloopt met dingetjes".
Oud 06-01-2005, 13:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 14:50 :
Recent onderzoek toonde aan dat 50% van de laagopgeleiden willen emigreren uit Nederland.
En de hoogopgeleiden?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten