Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 10:53
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Chantal_d17x schreef op 28-02-2006 @ 17:29 :
Haay ik ben chantal 17 jaar en op dit moment ongeveer 9 weken zwanger.
Het is dus alleen ongepland, en ik kies dus voor een abortus.
Die gaat gebeuren op 3 maart in Leiden (CASA)
Graag wil ik met meiden in contact komen die ervaringen hiermee hebben...

Mijn email is chantal_d17v@hotmail.com
Succes dan vandaag..
Oud 04-03-2006, 17:41
slaagroom
slaagroom is offline
ik ben aan de pil, ga vrijdag de laatste pil van mijn strip slikken en word dan dinsdag ongesteld alleen dit komt echt niet uit ivm met een dag weg voor school.

kan ik 2 pillen uit mijn reservestrip achter mijn normale strip aanslikken dat ik 2 dagen later ongsteld word, en dan wel mijn stopweek van 7 dagen hou natuurlijk. ik slik dan 23 pillen ipv de normale 21 pillen achter elkaar

is de pil dan nog wel veilig als ik het zo doe

zeker zeker weten veilig?
Oud 04-03-2006, 18:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
slaagroom schreef op 04-03-2006 @ 18:41 :
ik ben aan de pil, ga vrijdag de laatste pil van mijn strip slikken en word dan dinsdag ongesteld alleen dit komt echt niet uit ivm met een dag weg voor school.

kan ik 2 pillen uit mijn reservestrip achter mijn normale strip aanslikken dat ik 2 dagen later ongsteld word, en dan wel mijn stopweek van 7 dagen hou natuurlijk. ik slik dan 23 pillen ipv de normale 21 pillen achter elkaar

is de pil dan nog wel veilig als ik het zo doe

zeker zeker weten veilig?
Dit lijkt me eerder iets voor het grote piltopic.
Toch even ontopic: wanneer je 21 pillen of meer achter elkaar slikt, is het altijd veilig, mits je stopweek ook niet langer is dan 7 dagen. Dus 2 pillen extra slikken is prima (als je geen driefasenpil hebt, want daarbij kan dat niet). Maar of je dan ook 2 dagen later ongesteld wordt, weet ik niet.
Oud 04-03-2006, 19:21
Verwijderd
even een stom vraagje: als je zwanger zou zijn zonder dat je t doorhebt en je de pil gewoon blijft slikken, kan je dan nog een baby krijgen of wordt t afgestoten?
Oud 04-03-2006, 21:57
Drowning_Tear
Drowning_Tear is offline
hey, ik heb gisteren seks gehad. we gebruikten een condoom maar nadat m'n vriend was gekomen bleek het condoom gescheurd te zijn. hij was dus in me gekomen. ik ging gelijk op de wc zitten en er kwam sperma uitgelopen. ik was op 13februari ongesteld geworden t/m 18februari. nu is het 4 maart. meestal word ik zo om de 5 à 6 weken ongesteld (of langer) is er veel kans dat ik zwanger ben? ik heb nog tijd om een morning after pil te halen, maar die wil ik liever niet meer omdat ik hem al is eerder heb geslikt.. alvast heel erg bedankt! xxx
Oud 04-03-2006, 22:21
Maija
Maija is offline
mischien eens tijd om aan de pil te gaan, en ga toch maar halen, denk ik die MAP
Oud 04-03-2006, 22:54
rare kwast
rare kwast is offline
niet hier en een eigen onderwerp starten
Oud 05-03-2006, 07:22
Drowning_Tear
Drowning_Tear is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 04-03-2006 @ 23:54 :
niet hier en een eigen onderwerp starten
Sorry mevrouw, ik ben nogal wanhopig
Oud 05-03-2006, 09:44
rare kwast
rare kwast is offline
'gewoon' morning after halen.. er is altijd kans
Oud 05-03-2006, 09:45
Verwijderd
Als je wanhopig bent ga dan de morning afterpil halen, je weet eigenlijk zelf ook al wel dat dat moet. En ga idd aan de pil.
Oud 05-03-2006, 12:23
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Drowning_Tear schreef op 04-03-2006 @ 22:57 :
hey, ik heb gisteren seks gehad. we gebruikten een condoom maar nadat m'n vriend was gekomen bleek het condoom gescheurd te zijn. hij was dus in me gekomen. ik ging gelijk op de wc zitten en er kwam sperma uitgelopen. ik was op 13februari ongesteld geworden t/m 18februari. nu is het 4 maart. meestal word ik zo om de 5 à 6 weken ongesteld (of langer) is er veel kans dat ik zwanger ben? ik heb nog tijd om een morning after pil te halen, maar die wil ik liever niet meer omdat ik hem al is eerder heb geslikt.. alvast heel erg bedankt! xxx
Sorry hoor, maar wat ben je dom bezig.
3 maart seks gehad, condoom gescheurd en de dag erna geen morning after pil halen. Denk je dat jij niet zwanger kunt raken ofzo? Nu is het zondag, kun je nog aan een MAP komen?
Een MAP zit vol hormonen en daar kun je ziek van worden, maar zwanger zijn is nog erger (als je dat niet wilt zijn).

Waarom ga je niet aan de pil (en een condoom erbij) of een ander voorbehoedsmiddel? Dat geeft wat meer rust, ook al ben je niet 100% beschermd, maar nog altijd beter dan wat je nu doet.
Oud 05-03-2006, 12:38
rare kwast
rare kwast is offline
de voorlichting tegenwoordig is niet meer wat ie vroeger was..

maar idem.. lijkt me sowieso wel heel slim om aan de pil te gaan.. zeker omdat je sexueel al actief bent.. (je had er al aan moeten zijn)
en ik zou z.s.m er iets mee gaan doen..
Oud 05-03-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 04-03-2006 @ 20:21 :
even een stom vraagje: als je zwanger zou zijn zonder dat je t doorhebt en je de pil gewoon blijft slikken, kan je dan nog een baby krijgen of wordt t afgestoten?
Er is dan een grotere kans op een miskraam dan anders, maar de kans dat de baby wel wordt geboren blijft groter.
Oud 07-03-2006, 21:28
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-03-2006 @ 15:37 :
Er is dan een grotere kans op een miskraam dan anders, maar de kans dat de baby wel wordt geboren blijft groter.
het schijnt toch ook dat een soort van overdosis van de pil een miskraam kan veroorzaken? bijv...2 per dag ipv 1 ofzo
Oud 07-03-2006, 21:45
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 07-03-2006 @ 22:28 :
het schijnt toch ook dat een soort van overdosis van de pil een miskraam kan veroorzaken? bijv...2 per dag ipv 1 ofzo
De pillen die nu soms als morning-after pil worden voorgeschreven, waarvan je er dan twee dagen lang 4 op een dag moet nemen, werden vroeger (en nu soms ook nog) ook als anticonceptiepil voorgeschreven, inderdaad. Dat werkt dan alleen in de eerste dagen na de conceptie, zoals altijd bij een morning after pil. Maar dat kun je beter niet op eigen houtje gaan doen, want dan weet je niet zeker of je 't wel goed doet.
Oud 07-03-2006, 21:50
jewelicious
jewelicious is offline
mmm, mja ik zelf heb nog nooit een morningafterpil geslikt, na hoeveeltijd na seks kun je dat dan slikken en hoe duur is het en waar ken je het kopen?...en oja...kun je onvruchtbaar worden van de pil teveel/achter mekaar te slikken...zoiets kreeg ik toen te horen op school en ik schrok me toen dood...want wil later ook kindjus
Oud 07-03-2006, 21:57
Verwijderd
Van de pil kun je niet definitief onvruchtbaar worden, ook niet als je stopweken overslaat. Wel kan het na het stoppen met de pil een paar maanden duren voordat je cyclus weer op gang komt.

De morning after pil werkt het beste als je 'm binnen 24 uur slikt, maar ook nog als het binnen 72 uur (=drie dagen) is . Je kunt 'm kopen bij de apotheek, hoe duur hij is weet ik niet.
Oud 07-03-2006, 22:26
jewelicious
jewelicious is offline
ik vroeg het ff, want sinds vrijdag was ik dus mijn pil vergeten en had zaterdag voor het laatst sex ghad , maar het was wel in bad en ze zeggen toch dat die zaadjes doodgaan door het overtollige water of niet? nou ja...ik ben dus sinds vandaag weer begonnen met de pil...
Oud 08-03-2006, 10:15
Maresha
Maresha is offline
ook ik heb een vraag

Rond woensdag moest ik ongesteld worden maar ik werd het niet(ja kan gebeuren)
toen heb ik die vrijdag daarna sex gehad met mijn vriend (ben NOG niet aan de pil) en we hebben een condoom gebruikt
Die volgende ochtend zaterdag dus werd ik ongesteld
Zondag hebben we weer sex gehad met condoom, maar dus terwijl ik nog ongesteld was

Mischien is het nu dan heel dom dan ik dit vraag maar kan ik zwanger zijn? omdat ik sex heb gehad terwijl ik ongesteld was
Oud 08-03-2006, 11:41
kellytje
kellytje is offline
Als je ee condoom goed gebruikt kan je in principe niet zwanger worden. Of je dan ongesteld bent of niet maakt toch niks uit
Oud 09-03-2006, 12:03
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2006 @ 12:41 :
Als je ee condoom goed gebruikt kan je in principe niet zwanger worden. Of je dan ongesteld bent of niet maakt toch niks uit
Als je dat niet weet, moet je überhaupt niet aan seks beginnen vind ik
Oud 10-03-2006, 12:55
anoniem888
anoniem888 is offline
is witte vloed een zwangerschapsverschijnsel, want ik heb dat tegenwoordig steeds vaker.
Oud 10-03-2006, 13:09
anoniem888
anoniem888 is offline
hoe vaak komt het voor dat je ongesteld wordt terwijl je toch zwanger bent?
Oud 10-03-2006, 14:00
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 10-03-2006 @ 13:55 :
is witte vloed een zwangerschapsverschijnsel, want ik heb dat tegenwoordig steeds vaker.
Volgens mij niet hoor.

Citaat:
anoniem888 schreef op 10-03-2006 @ 14:09 :
hoe vaak komt het voor dat je ongesteld wordt terwijl je toch zwanger bent?
Ik ken er geen getallen van. Maar als je aan de pil bent, treedt er wanneer je een stopweek neemt, kunstmatig een bloeding op, je bent dan niet echt 'ongesteld'.
Oud 10-03-2006, 14:54
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 10-03-2006 @ 13:55 :
Dan ben ik chronisch zwanger
Wat wel kan, is dat onder invloed van zwangerschapshormonen de hoeveelheid wittevloed veranderd. Maar, witte vloed kan er gewoon totaal los van staan.
Oud 10-03-2006, 14:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Maresha schreef op 08-03-2006 @ 11:15 :
ook ik heb een vraag

Rond woensdag moest ik ongesteld worden maar ik werd het niet(ja kan gebeuren)
toen heb ik die vrijdag daarna sex gehad met mijn vriend (ben NOG niet aan de pil) en we hebben een condoom gebruikt
Die volgende ochtend zaterdag dus werd ik ongesteld
Zondag hebben we weer sex gehad met condoom, maar dus terwijl ik nog ongesteld was

Mischien is het nu dan heel dom dan ik dit vraag maar kan ik zwanger zijn? omdat ik sex heb gehad terwijl ik ongesteld was
Juist als je ongesteld bent kun je niet zwanger niet worden. Tijdens de ei-sprong ben je het meest vruchtbaar. Sowieso heb je een condoom gebruikt (en ook al had je geen condoom gebruikt, als je ongesteld bent.. Okay, dat mag ik misschien niet zeggen)
Oud 14-03-2006, 12:44
Maija
Maija is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 10-03-2006 @ 15:00 :
Volgens mij niet hoor.

Ik ken er geen getallen van. Maar als je aan de pil bent, treedt er wanneer je een stopweek neemt, kunstmatig een bloeding op, je bent dan niet echt 'ongesteld'.
Hoe wil je dan ooit weten of je wel of niet zwanger bent
Oud 15-03-2006, 08:41
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Maija schreef op 14-03-2006 @ 13:44 :
ook die bloeding zal meestal uitblijven, omdater iets van een vlies vormt bij je baarmoederingang (heb ik gelezen). je zal het denk ik ook wel merken aan een aantal lichamelijke veranderigen.
Oud 15-03-2006, 09:54
Chantal_d17x
Chantal_d17x is offline
http://groups.msn.com/Abortuslotgenoten

Voor iedereen die hier ervaring mee heeft of voor die keuze komt te staan het is nog niet af maar we zijn er druk mee bezig
Oud 15-03-2006, 18:51
Maija
Maija is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 15-03-2006 @ 09:41 :
ook die bloeding zal meestal uitblijven, omdater iets van een vlies vormt bij je baarmoederingang (heb ik gelezen). je zal het denk ik ook wel merken aan een aantal lichamelijke veranderigen.
- Ik heb de pil doorgeslikt
- Heb veel honger
- Heb buikpijn/steken in mijn buik
- heb snel het gevoel alsof ik flauwval..

Maar als het goed is komt mijn bloeding morgen wel..

tsja, zwanger ofniet//
Oud 15-03-2006, 20:10
Roos
Roos is offline
Citaat:
Maija schreef op 14-03-2006 @ 13:44 :

Tadaaa
Oud 15-03-2006, 20:45
jewelicious
jewelicious is offline
mja...vinden jullie het ook niet stom dat die zwangerschaps dingen niet vergoed word door je verzekeraar??
Oud 15-03-2006, 21:40
Thee Muts
Thee Muts is offline
Eerlijk gezegd niet nee. Zo vaak gebruik je zo'n ding toch niet als het goed is? Die paar keer die 8 euro die je ervoor kwijt bent... Anders kunnen ze net zo goed tandenborstels ook gaan verzekeren...
Oud 15-03-2006, 22:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 15-03-2006 @ 21:45 :
mja...vinden jullie het ook niet stom dat die zwangerschaps dingen niet vergoed word door je verzekeraar??
Vind ik inderdaad ook niet zo raar. Als je aan de pil bent, heb je zo'n ding eigenlijk nooit nodig.
Oud 15-03-2006, 22:21
jewelicious
jewelicious is offline
nee ok, maar tegenwoordig hoor je dus steeds vaker dat tieners zeg maar zwanger zijn en het niet weten omdat of ze het niet kunnen betalen...nja of het niet onder ogen durven te zien.wie zal het zeggen? Maar daardoor kun je erachter komen of je niet zwanger ben of dat je niet te laat ben om dan eventueel een abortus te kunnen plegen
Oud 15-03-2006, 22:32
Thee Muts
Thee Muts is offline
Sorry hoor, maar volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die geen zwangerschapstest kunnen betalen... Als je zoiets echt wil weten, leen je desnoods wat geld van een vriend ofzo. Maar dat heel veel tieners niet weten dat ze zwanger zijn omdat ze zo'n test simpelweg niet kunnen betalen, gaat er bij mij niet in.

Bovendien, je kunt toch ook simpel even met wat urine langs de huisarts en vragen of die het even voor je nakijken? Kost je niks, wordt betaald door je verzekering.

En als je, ondanks dat je aan de pil bent, zo panisch bent om zwaner te raken dat je elke maand voor de zekerheid maar een test doet, kun je beter geen seks hebben.
Oud 16-03-2006, 08:44
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Maija schreef op 15-03-2006 @ 19:51 :
- Ik heb de pil doorgeslikt
- Heb veel honger
- Heb buikpijn/steken in mijn buik
- heb snel het gevoel alsof ik flauwval..

Maar als het goed is komt mijn bloeding morgen wel..

tsja, zwanger ofniet//
ik was deze week ook bijna 2 dagen overtijd en dacht ook allemaal zwangerschapsverschijnselen te hebben (hoofdpijn, pijnlijke borsten, veel plassen), maar ik denk dat je je zoiets inbeeldt, want nu ik ongesteld ben geworden heb ik nergens last van
Oud 16-03-2006, 08:44
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Chantal_d17x schreef op 15-03-2006 @ 10:54 :
http://groups.msn.com/Abortuslotgenoten

Voor iedereen die hier ervaring mee heeft of voor die keuze komt te staan het is nog niet af maar we zijn er druk mee bezig
wat een ontzettend goed initiatief
Oud 17-03-2006, 12:15
Verwijderd
Wie zijn hier verder eigenlijk allemaal zwanger? (ben ik wel benieuwd naar). Of ben ik de enige?
Oud 17-03-2006, 12:19
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 17-03-2006 @ 13:15 :
Wie zijn hier verder eigenlijk allemaal zwanger? (ben ik wel benieuwd naar). Of ben ik de enige?
Niet zo veel volgens mij... Voor jou schiet het ondertussen al aardig op toch?
Oud 17-03-2006, 12:20
Verwijderd
Ja, het gaat heel snel! ben 27 weken zwanger
Oud 17-03-2006, 12:29
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 17-03-2006 @ 13:20 :
Ja, het gaat heel snel! ben 27 weken zwanger
Dat gaat idd snel! En alles gaat ook nog steeds goed? Je hebt iig al een flinke buik zie ik
Oud 17-03-2006, 12:34
Verwijderd
Ja, het gaat heel goed, ondanks de kwaaltjes
Maar die horen erbij he.

En ja, mijn buik is aardig dik (velen denken dat ik al bijna moet bevallen òf dat er 2 in zitten). Ben zelf heel benieuwd hoe veel dikker mijn buik nog wordt

had al gedacht dat er niet zoveel zwangeren zouden zijn hier, maar wie weet komen er nog reacties
Oud 17-03-2006, 12:36
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 17-03-2006 @ 13:34 :
Ja, het gaat heel goed, ondanks de kwaaltjes
Maar die horen erbij he.

En ja, mijn buik is aardig dik (velen denken dat ik al bijna moet bevallen òf dat er 2 in zitten). Ben zelf heel benieuwd hoe veel dikker mijn buik nog wordt

had al gedacht dat er niet zoveel zwangeren zouden zijn hier, maar wie weet komen er nog reacties
Geloof me, zo'n buik kan nog een heel stuk dikker

Maar fijn om te horen dat alles zo goed gaat! Weet je ook al op welke manier je wil gaan bevallen?
Oud 17-03-2006, 14:11
Verwijderd
Nee, ik weet al wel waar, in het ziekenhuis, maar verder nog geen idee. Denk gewoon liggend op bed
Oud 17-03-2006, 18:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 15-03-2006 @ 23:32 :
Bovendien, je kunt toch ook simpel even met wat urine langs de huisarts en vragen of die het even voor je nakijken? Kost je niks, wordt betaald door je verzekering.
Iemand vertelde laatst in dit topic of een ander dat een zwangerschapstest door je huisarts ook niet vergoed wordt door de verzekering.
Oud 17-03-2006, 19:53
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-03-2006 @ 19:37 :
Iemand vertelde laatst in dit topic of een ander dat een zwangerschapstest door je huisarts ook niet vergoed wordt door de verzekering.
Niet? Oh, ik ging er van uit van wel Maar ben daar nog nooit voor naar de huisarts geweest, dus weet het dan ook niet zeker...
Oud 17-03-2006, 22:51
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 17-03-2006 @ 15:11 :
Nee, ik weet al wel waar, in het ziekenhuis, maar verder nog geen idee. Denk gewoon liggend op bed
baarkruk is beter (schijnt)
dan heb je hulp van de zwaarte kracht
Oud 18-03-2006, 15:33
raarmeisje
raarmeisje is offline
heej, ik heb een 4 of 5 weken terug een peniencilline kuur gekregen en die vrouw had er niet bij gezegd dat de pil daardoor onbetrouwbaar kon zijn.
nu hoorde ik dat dat wel zo was. ik moet vandaag ongesteld worden en ik ben bang dat ik toch zwanger ben. hoe groot is de kans dat ik nu zwanger ben? want k heb meerdere keren seks gehad met mijn vriend toen ik aan de penicilline was en dus zonder condoom. ben wel aan de pil maja die blijkt dus te verminderen als je aan de penicilline bent.

groetjes
Oud 18-03-2006, 15:57
hola
hola is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 18-03-2006 @ 16:33 :
heej, ik heb een 4 of 5 weken terug een peniencilline kuur gekregen en die vrouw had er niet bij gezegd dat de pil daardoor onbetrouwbaar kon zijn.
nu hoorde ik dat dat wel zo was. ik moet vandaag ongesteld worden en ik ben bang dat ik toch zwanger ben. hoe groot is de kans dat ik nu zwanger ben? want k heb meerdere keren seks gehad met mijn vriend toen ik aan de penicilline was en dus zonder condoom. ben wel aan de pil maja die blijkt dus te verminderen als je aan de penicilline bent.

groetjes

Ik heb ook een keer een kuur gehad ( geen penicilline, maar weet echt even niet meer wat wel..wel zoiets). De dokter had mij verteld dat de pil onbetrouwbaar zou zijn. Van de apotheek kreeg ik echter een briefje bij de pillen, waarstond dat het onbetrouwbaar was bij doorbraakbloedingen ( die kon je er van krijgen. Misschien is dat bij penicilline ook zo en hoef je je alleen zorgen te maken als je een bloeding hebt gehad, maar dat weet ik dus niet zeker.

Je hebt er niet veel aan, maar ik zou me niet meteen zorgen gaan maken en gewoon wachten tot je ongesteld wordt. Zo niet ..testje halen, maar niet gaan stressen want je weet wat dat met je menstruatie kan doen.

Regels voor berichten