Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2005, 12:51
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-01-2005 @ 12:43 :
Bah bah bah!

Ik heb de hele week heel 'netjes' gegeten. Niet te veel, niet te weinig. En dan komt er zo'n zaterdag! Ik voelde me de hele dag al rot; een pesthumeur, ongesteld, lusteloos, etc. En wat ga ik doen? Me helemaal vol eten. Volgensmij haal ik de 4000+ kcal wel.

Dus ik me vanmorgen wegen (Dat doe ik iedere zondagmorgen...) en ja hoor; 59 kg t.o.v. 57,5 van vorige week. Nu probeer ik mezelf 'gerust te stellen' door tegen mezelf te vertellen dat je in een dag geen 1,5 kg kunt aankomen, en dat het grootste gedeelte van het gewicht watergewicht is en gewicht van het voedsel dat zich nog in 'onverteerde toestand' in mijn lichaam bevind. (Ik was vanacht om half 4 nog aan het eten. ) En verder ben ik ook ongesteld, misschien dat dat ook 'bijdraagt' aan het gewicht.

In ieder geval; Ik voel me zwaar klote nu. Niet alleen door die 1,5 kg maar ook om dezelfde reden als gisteren.
Niet zo verdrietig!! 1,5 kg is in deze situatie helemaal nix!!! Echt helemaal nix!!!!!! Je zou zelfs gewoon nog afgevallen kunnen zijn, weeg je maar als je weer niet meer ongesteld bent!!
Ik had het trouwens vanochtend ook, woog 62,5 terwijl ik vrijdagochtend 61,5 woog. Heb me gisteravond helemaal volgevroten tijdens een feestje. Niet erg natuurlijk, want het was slecht dat ik afgevallen was, maar op zo'n manier wil ik niet aankomen, ik wil aankomen door normaal eten en niet door dit, ik voel me net een varken.
Oud 30-01-2005, 13:42
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-01-2005 @ 20:23 :
Ah, nou, mooi toch!

Ehm, ik merk niet dat ik meer aandacht krijg. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog steeds onzichtbaar wil zijn.
Lijkt me inderdaad vervelend als je weinig zelfvertrouwen hebt (daar duid je op neem ik aan?). Gelukkig heb ik dat altijd wel genoeg gehad. Maar wat bedoel je met onzichtbaar zijn? Dat je je echt verschuilt? Of gewoon 't liefst niet bekeken wordt?

Oja, ik heb me gisterenavond kunnen beheersen Alleen 3 cola light gehad, en toen ik 's nachts thuis kwam 2 sneetjes brood gegeten.
Oud 30-01-2005, 13:43
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 29-01-2005 @ 20:28 :
hoeveel ben je afgevallen dan...

en wat was je lengte ookalweer
1,82. Ik woog ongeveer 80, nu 70. 10kg afgevallen dus.
Oud 30-01-2005, 13:44
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-01-2005 @ 21:09 :
Zo... ik heb de proefwerkweek echt verknald qua dieet en ben waarschijnlijk een paar kilo aangekomen (durf niet te wegen) maar ik ben weer back on track. Dus nu ga ik er weer hard tegenaan.
Hoe wil je nou een paar kilo in een week aankomen
Dat haal jij waarschijnlijk nog niet eens als je 2x zoveel eet als normaal (want je eet sowieso al weinig vind ik).
Oud 30-01-2005, 13:46
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 11:04 :
Watergewicht telt niet
En bovendien is 1 kilo (als je iedere dag +1000) eet, nog lang niet 'kilo's' te noemen.
Oud 30-01-2005, 13:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-01-2005 @ 12:43 :
Bah bah bah!

Ik heb de hele week heel 'netjes' gegeten. Niet te veel, niet te weinig. En dan komt er zo'n zaterdag! Ik voelde me de hele dag al rot; een pesthumeur, ongesteld, lusteloos, etc. En wat ga ik doen? Me helemaal vol eten. Volgensmij haal ik de 4000+ kcal wel.
Kun je mij een lijstje geven? Dan kan ik ff narekenen hoeveel het is, en meestal als mensen een schatting op gevoel geven, schatten ze VEEL, maar dan ook VEEEEEL, te hoog. Dus om het even te relativeren, zou ik graag een lijstje zien.
Oud 30-01-2005, 14:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 14:42 :
Lijkt me inderdaad vervelend als je weinig zelfvertrouwen hebt (daar duid je op neem ik aan?). Gelukkig heb ik dat altijd wel genoeg gehad. Maar wat bedoel je met onzichtbaar zijn? Dat je je echt verschuilt? Of gewoon 't liefst niet bekeken wordt?

Oja, ik heb me gisterenavond kunnen beheersen Alleen 3 cola light gehad, en toen ik 's nachts thuis kwam 2 sneetjes brood gegeten.
Ik ben bang om op te vallen, vooral op een negatieve manier. Ben sinds m'n 8e bewust van m'n overgewicht, door iets heel simpels. Ik zat in groep 4, en voor rekenen gingen we van iedereen het gewicht opschrijven en daar dan iets mee doen. Toen viel me op dat ik (veel) meer woog dan de andere kinderen. Ik zat er toen al mee.
Vanaf m'n 10e ben ik er mee gepest, dingen worden nageroepen e.d.

Nouja, je begrijpt wel wat dat met je zelfvertrouwen doet. Ik probeer niet op te vallen, draag donkere kleren en als ik uitga dan dans ik ook niet veel. Wel soms, omdat m'n vriendinnen er op aandringen, maar liever niet. Ik voel me dan bekeken en heb 't gevoel dat ze aan de kant over me roddelen.

Trouwens, wat betreft die kilo's. Ik weet niet precies of dit rekensommetje helemaal klopt, maar 't lijkt me vrij logisch:
1 gram vet (opgeslagen) levert dacht ik 7 kcal. Dus 1 kilo levert 7000 kcal. Om dus 1 kilo vet aan te komen zou je mínstens zoveel kcal tévéél moeten eten.
Oud 30-01-2005, 14:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 15:10 :
Ik ben bang om op te vallen, vooral op een negatieve manier. Ben sinds m'n 8e bewust van m'n overgewicht, door iets heel simpels. Ik zat in groep 4, en voor rekenen gingen we van iedereen het gewicht opschrijven en daar dan iets mee doen. Toen viel me op dat ik (veel) meer woog dan de andere kinderen. Ik zat er toen al mee.

Nouja, je begrijpt wel wat dat met je zelfvertrouwen doet. Ik probeer niet op te vallen, draag donkere kleren en als ik uitga dan dans ik ook niet veel. Wel soms, omdat m'n vriendinnen er op aandringen, maar liever niet. Ik voel me dan bekeken en heb 't gevoel dat ze aan de kant over me roddelen.
Klote voor je... Ik kan begrijpen dat dat moeilijk voor je is. Maar je zou wel gewoon proberen te doen waar je zin in hebt zonder je altijd te verstoppen. Uiteindelijk wordt het dan gewoon natuurlijk. Ik was vroeger ook erg onzeker en altijd stil, ik zei echt nooit wat alleen tegen mijn beste vriendinnen. Maar heb me eroverheen gezet. Gewoon doen... En dans lekker mee who cares wat de rest denkt, als je er maar plezier aan hebt. En je brandt er meteen de calorieen mee af.
Citaat:
Trouwens, wat betreft die kilo's. Ik weet niet precies of dit rekensommetje helemaal klopt, maar 't lijkt me vrij logisch:
1 gram vet (opgeslagen) levert dacht ik 7 kcal. Dus 1 kilo levert 7000 kcal. Om dus 1 kilo vet aan te komen zou je mínstens zoveel kcal tévéél moeten eten.
Ik zei toch een week lang elke dag +1000 kcal...
Oud 30-01-2005, 14:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 15:20 :
Ik zei toch een week lang elke dag +1000 kcal...
Maar je eet al aan de weinige kant. En eigenlijk geloof ik die 1000 ook niet en ik geloof ook niet dat het 7 dagen is, omdat ik vaak merk dat mensen neigen te overdrijven omdat het gewicht heel gevoelig ligt. En omdat het dan alleen maar kan meevallen.
Oud 30-01-2005, 14:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2005 @ 15:24 :
Maar je eet al aan de weinige kant. En eigenlijk geloof ik die 1000 ook niet en ik geloof ook niet dat het 7 dagen is, omdat ik vaak merk dat mensen neigen te overdrijven omdat het gewicht heel gevoelig ligt. En omdat het dan alleen maar kan meevallen.
Precies. En dan nog kunnen het geen kilo's zijn.
Oud 30-01-2005, 14:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2005 @ 15:24 :
Met +1000 kcal bedoel ik niet mijn normale inname + 1000 kcal.
Ik bedoel daarmee een resultaat van kcal in - kcal uit = +1000 kcal.
En normaal eet ik niet weinig, gemiddeld rond de 1400-1500 kcal per dag. En normaal sport ik ook, maar deze week heb ik dus veel gegeten in combinatie met weinig sporten. Ik kan zelf wel calorieen tellen dus ik weet dat ik ongeveer elke dag +1000 kcal in heb gekregen.
Oud 30-01-2005, 14:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 15:33 :
Met +1000 kcal bedoel ik niet mijn normale inname + 1000 kcal.
Ik bedoel daarmee een resultaat van kcal in - kcal uit = +1000 kcal.
En normaal eet ik niet weinig, gemiddeld rond de 1400-1500 kcal per dag. En normaal sport ik ook, maar deze week heb ik dus veel gegeten in combinatie met weinig sporten. Ik kan zelf wel calorieen tellen dus ik weet dat ik ongeveer elke dag +1000 kcal in heb gekregen.
Zeg, hoeveel caloriën verbrand jij gemiddeld per work-out session?
Oud 30-01-2005, 14:58
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 15:10 :
[B]Ik ben bang om op te vallen, vooral op een negatieve manier. Ben sinds m'n 8e bewust van m'n overgewicht, door iets heel simpels. Ik zat in groep 4, en voor rekenen gingen we van iedereen het gewicht opschrijven en daar dan iets mee doen. Toen viel me op dat ik (veel) meer woog dan de andere kinderen. Ik zat er toen al mee.
Dat lijkt me inderdaad niet leuk om er zo achter te komen zeg maar. Ik vind het sowieso ook een beetje dom van die leraar/lerares, als je toch ziet dat iemand in de klas (of meerdere) overgewicht heeft, dan bedenk je toch een ander rekensommetje!
Wij hebben op school 1x per jaar een test, waarbij je je lengte en gewicht moet meten (tijdens gymles) en je vetpercentage moet meten. Dat moet je dan invullen op een blaadje, dat je na afloop van de les inlevert. Je moet ook oefeningen doen om te kijken naar je knijpkracht en uithoudingsvermogen (shuttle-run). Ik vind alles prima, alleen dat gewicht en vetpercentage vind ik te ver aan. Iedereen die in de puberteit is weet van zichzelf wel of hij een gezond gewicht heeft of niet, en dat hoeft dus niet op school te worden gemeten waar de hele klas omheen staat. Je wordt er gewoon depressief van, als je zelf toevallig zwaarder bent dan de rest. Ik heb zelf dan nooit overgewicht gehad, maar ik zat wel net tegen 't randje (BMI van ongeveer 25), daarbij ben ik ook nog groot, dus ik leek veel zwaarder dan anderen, terwijl ik niet eens overgewicht had. Vorig jaar heb ik geweigerd me op school te wegen (met nog een paar anderen), en de gymleraar die ik toen had was 't daar niet mee-eens. Ze gaven een cijfer op grond van je prestaties op de diverse onderdelen (uithoudingsvermogen, knijpkracht, lenigheid etc.), en daarbij is (volgens mijn gymleraar) je gewicht heel belangrijk. Erg flauw dus, maar ik heb me niet gewogen (ik vind dat iedereen vrij daarin moet zijn, om 't wel of niet te doen).

Citaat:
Ik had precies 't zelfde. Ik droeg donkere kleding, niet om niet op te vallen, maar gewoon omdat ik me daar het prettigste in voelde. Tegenwoordig loop ik eigenlijk in alle kleuren die je je maar kan bedenken, en ik voel me daar nu ook goed in. Wat betreft dansen met uitgaan, dat doe ik ook liever niet. En hier gaat het me niet om dat ik bekeken wordt, maar gewoon omdat ik er niet van houd, en ook niet echt gevoel heb voor ritme. Soms doe ik 't wel, (zoals jij al zegt, als vriendinnen aandringen om mee te komen om bv op zo'n blok te gaan staan), maar 't is niet zo dat ik me dan schaam. Het interesseert me echt totaal niet hoe anderen over me denken, en of ze nou over me praten of niet maakt me ook niks uit. Ik ben gewoon mezelf. Maarja, ik denk dat zelfvertrouwen gewoon een eigenschap is die je wel of niet hebt. Ik geloof er ook niet echt in dat je dat kan trainen.
Oud 30-01-2005, 15:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 15:41 :
Zeg, hoeveel caloriën verbrand jij gemiddeld per work-out session?
Hangt er vanaf wat ik doe... maar ik vertrouw die berekeningen daarvoor allemaal niet maar ik heb wel zo'n goed idee van wat ik op een dag verbrand.
Oud 30-01-2005, 15:05
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 16:02 :
Hangt er vanaf wat ik doe... maar ik vertrouw die berekeningen daarvoor allemaal niet maar ik heb wel zo'n goed idee van wat ik op een dag verbrand.
Hoevaak per week sport je ook weer? En hoelang?
En hoeveel denk je dan dat je op een dag verbrandt?
Oud 30-01-2005, 15:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 16:05 :
Hoevaak per week sport je ook weer? En hoelang?
En hoeveel denk je dan dat je op een dag verbrandt?
Als ik sport en naar school ga denk ik zo'n 1800-2000 kcal. In de proefwerkweek toen ik de hele dag zat te zitten denk ik zo'n 1500 kcal (heb elke dag zo'n 2500-3500 kcal gegeten).
Oud 30-01-2005, 15:08
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Volkomen mee eens, wat betreft het wegen op school. Wij moesten dat voor biologie ook nog 's in de 1e doen, waarbij je om de beurt moest en waarbij je je gewicht aan de leraar moest vertellen waarbij dus de hele klas meeluisterde. Idioot

Ik draag ook gewoon zwarte, donkere kleren omdat ik me er ook beter in voel. In felle, lichte kleuren zie je alles, elk bobbeltje enzo. Zo valt het toch minder op.

Ach, misschien krijg ik ooit nog 's wat meer zelfvertrouwen
Oud 30-01-2005, 15:10
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 16:08 :
Als ik sport en naar school ga denk ik zo'n 1800-2000 kcal.
En je eet maar 1300-1400 per dag??
Oud 30-01-2005, 15:11
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 16:08 :
@Happyyy: Volkomen mee eens, wat betreft het wegen op school. Wij moesten dat voor biologie ook nog 's in de 1e doen, waarbij je om de beurt moest en waarbij je je gewicht aan de leraar moest vertellen waarbij dus de hele klas meeluisterde. Idioot

Ik draag ook gewoon zwarte, donkere kleren omdat ik me er ook beter in voel. In felle, lichte kleuren zie je alles, elk bobbeltje enzo. Zo valt het toch minder op.

Ja, ik hoop het voor je
En wat betreft wegen op school; dat moet gewoon vrijwillig zijn!
Oud 30-01-2005, 15:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 16:10 :
En je eet maar 1300-1400 per dag??
1400-1500 + 1 dag refeed wat vaak boven de 2000 kcal komt maar eigenlijk tussen de 1800-2000 moet.
Oud 30-01-2005, 15:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 16:08 :
Je kunt er ook aan proberen te werken... het is eigenlijk wel heel belangrijk!
Oud 30-01-2005, 15:28
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 16:16 :
Je kunt er ook aan proberen te werken... het is eigenlijk wel heel belangrijk!
dat is heel makkelijk gezegd, ik heb er zelf ook last van (heel weinig zelfvertrouwen), komt omdat ik vaak gepest ben denk ik. Ik draag daarom ook vaak zwarte/donkere kleren, en er zijn echt situaties waarin ik wenste dat ik kon verdwijnen.. ik hou er ook niet van om te dansen als ik uitga omdat ik me dan bekeken voel, ik hou er daarom ook niet van om in bikini te lopen, of gewoon ergens zijn waar iedereen je bekijkt. Dat is ook een van de redenen dat ik het zo moeilijk vind om op school te eten, ik heb het gevoel dat ze dan allemaal denken: jee wat eet zij veel, logisch dat ze dik word!
Oud 30-01-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2005 @ 14:51 :
Kun je mij een lijstje geven? Dan kan ik ff narekenen hoeveel het is, en meestal als mensen een schatting op gevoel geven, schatten ze VEEL, maar dan ook VEEEEEL, te hoog. Dus om het even te relativeren, zou ik graag een lijstje zien.
Geloof me; het is echt heel veel. Ik kan je geen precies lijstje geven, omdat ik het niet eens meer allemaal weet.

Maar 's middags had ik een verjaardag, dus dat was vlaai/gebak, stokbrood met salade, blokjes kaas, cocktaiworstjes, gehaktballetjes, etc. En voor de rest ontbijt en avondeten. Tussendoor snoepjes, chocolade (flink wat chocola!) en wat crackers. En 's avonds gingen ik film kijken met 2 vrienden, en toen hebben we M&M's, chips (Nibbit + Naturel) en cashewnoten gegeten, en flink wat. En ook frisdrank (Geen light) gedronken. En midden in de nacht hadden (Rond een uur of 2) hadden we alle 3 honger, dus toen zijn we broodjes gaan smeren + tosti's gaan eten. En toen heb ik nog 2 broodjes met hageslag gegeten, een tosti met kaas, en een aantal plakken ontbijtkoek met boter.

Geloof je me nu als ik 4000+ zeg? Ja, ik weet het, het is écht veel. Ik had ook écht een vreetbui, en was écht misselijk daarna / de hele nacht. Ik sta er eigenlijk versteld van dat ik zoveel kon eten en dat er zoveel in mijn maag past. Want normaal eet ik helemaal niet 'veel'.
Oud 30-01-2005, 15:33
-(L)-
Citaat:
Sassiefje schreef op 30-01-2005 @ 16:28 :
Dat is ook een van de redenen dat ik het zo moeilijk vind om op school te eten, ik heb het gevoel dat ze dan allemaal denken: jee wat eet zij veel, logisch dat ze dik word!
Op school heb/had ik dat niet. Maar als ik naar een friture ofzo ging had ik dat wel soms. Als er iemand in een friture zit die dik is, dan denk ik meteen; 'vind je 't gek dat hij/zij dik is'! En als je jezelf dik voelt, ga je denken dat anderen mensen jou ook zo zien.
Oud 30-01-2005, 15:36
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-01-2005 @ 16:29 :
Geloof je me nu als ik 4000+ zeg? Ja, ik weet het, het is écht veel. Ik had ook écht een vreetbui, en was écht misselijk daarna / de hele nacht. Ik sta er eigenlijk versteld van dat ik zoveel kon eten en dat er zoveel in mijn maag past. Want normaal eet ik helemaal niet 'veel'.
Is inderdaad niet weinig, maar het is geen ramp voor een keer. Ik probeer me de hele maand netjes te gedragen (wat me meestal lukt) en 1x per maand mag ik me van mezelf helemaal volduwen. 't komt inderdaad neer op wat jij hierboven beschrijft, alleen eet ik dan nog meer, en ik schrap mijn gewone maaltijden (bv koekjes, chocolade etc eten ipv lunch). Erg slecht ja, ik weet het, maar 1x per maand moet ik gewoon ff
Oud 30-01-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 16:36 :
Is inderdaad niet weinig, maar het is geen ramp voor een keer. Ik probeer me de hele maand netjes te gedragen (wat me meestal lukt) en 1x per maand mag ik me van mezelf helemaal volduwen. 't komt inderdaad neer op wat jij hierboven beschrijft, alleen eet ik dan nog meer, en ik schrap mijn gewone maaltijden (bv koekjes, chocolade etc eten ipv lunch). Erg slecht ja, ik weet het, maar 1x per maand moet ik gewoon ff
Ik doe dit gelukkig ook niet al te vaak. En het kan niet zo heel veel kwaad bij mij, omdat ik niet meer echt bewust af probeer te vallen. Mijn gewicht is wel 'goed'. Het schommelt een beetje tussen de 57-59 kg (Met een lengte van 1.72) de laatste paar weken/maanden.

Maar goed, ik ga mezelf nu niet 'straffen', door niets of minder te eten vandaag. Ik heb wel niet echt honger, en ik was pas rond 1 uur wakker. Ik heb tot nu toe gegeten;

1 pakje Sultana Yo&Fruit
1 bruin bolletje met chocopasta
1 bruin bolletje met halfvolle roomboter en hagelslag
1 (grote) appel

En straks nog avondeten (ik weet niet wat precies) en wat yoghurt na.

Ik heb nu wel een heel opgeblazen gevoel in mijn buik, van al dat eten van gister. Hopelijk is dat morgen een beetje weg.
Oud 30-01-2005, 15:53
Verwijderd
*zucht* vndaag is heeeeeeeel slecht. nou ja. dat komt ervan. stress stress en nog eens stress. ik moet bij mezelf de knop weer vinden om er echt voor te gaan. daar moet ik ook maar niet te lang meer mee wachten, denk ik.
Oud 30-01-2005, 15:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat ik stop met echt lijnen, ik blijf wel op mijn eten letten maar ik denk dat ik weer stop met echt te proberen om af te vallen. Ik doe al jaren zo dat ik steeds wil afvallen en er dan weer mee stop. Ik ben niet echt te zwaar en toen ik gister voor de spiegel stond was ik best tevreden met mezelf en mijn vriend vind me ook mooi zoals ik ben dus eigenlijk is het gewoon goed zo. Het enige waar ik zo van baal is dat ik zo'n dikke kont heb en daardoor nog niet in kleinere maat van broeken enzo pas. Ik heb helemaal geen dikke buik meer ofzo maar wel een holle rug en een dikke kont en brede heupen vandaar dat ik nog altijd maar 40/42 moet hebben en die zit dan veel te wijd in mijn taille. Iemand ideen hoe ik op mijn kont af kan vallen maar niet meer in mijn gezicht en op mijn buik?
Oud 30-01-2005, 15:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-01-2005 @ 16:55 :
Ik denk dat ik stop met echt lijnen, ik blijf wel op mijn eten letten maar ik denk dat ik weer stop met echt te proberen om af te vallen. Ik doe al jaren zo dat ik steeds wil afvallen en er dan weer mee stop. Ik ben niet echt te zwaar en toen ik gister voor de spiegel stond was ik best tevreden met mezelf en mijn vriend vind me ook mooi zoals ik ben dus eigenlijk is het gewoon goed zo. Het enige waar ik zo van baal is dat ik zo'n dikke kont heb en daardoor nog niet in kleinere maat van broeken enzo pas. Ik heb helemaal geen dikke buik meer ofzo maar wel een holle rug en een dikke kont en brede heupen vandaar dat ik nog altijd maar 40/42 moet hebben en die zit dan veel te wijd in mijn taille. Iemand ideen hoe ik op mijn kont af kan vallen maar niet meer in mijn gezicht en op mijn buik?
Fijn dat je tevreden bent met jezelf

Je kan in principe niet plaatselijk afvallen. Wel kan je het proberen strakker te maken door oefeningen. Misschien hou je dan wel een dikkere kont, maar als die verder strak is ..

Dat met die broeken heb ik ook, ik denk niet dat je daar ooit echt vanaf komt.
Oud 30-01-2005, 16:00
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-01-2005 @ 16:55 :
goed dat je dan stopt!!
je moet niet zo naar kledingmaten kijken joh... ik heb momenteel ondergewicht maar ook maat 40, ik ken een meisje die behoorlijk aan de maat is met 36... maar goed, het kan natuurlijk best zijn dat je niet zo tevreden met je achterwerk/heupen bent.. Ik was dat ook nooit, en ook nooit met mn bovenbenen. Mn nicht had hetzelfde en toen zijn we gaan hardlopen. Daardoor is ze zo'n 2 kg afgevallen, maar daarna weer aangekomen (spieren). Ze heeft nu gewoon gespierde benen, en een normale kont (die was dus afgevallen), heupen zijn voornamelijk bouw, als er geen vet op zit.
Oud 30-01-2005, 16:01
Verwijderd
Hmm vandaag refeed, nouja junk dag voor mij (straks ijs eten )
Maar ga wel keihard bezig in de sportschool, hopelijk hoef ik vanavond niet te werken want dan kan ik tussen 5 en 10 niet eten
Oud 30-01-2005, 16:09
Verwijderd
Mij zitten broeken ook nóóit goed! Ik heb (over het algemeen) (confectie) maat 36, en in Jeans maat 28. En meestal zitten die goed op mijn bovenbenen, heupen en kont maar zijn ze bij mijn buik of in mijn taille weer nét te groot! Heel irritant.
Oud 30-01-2005, 16:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-01-2005 @ 17:09 :
Mij zitten broeken ook nóóit goed! Ik heb (over het algemeen) (confectie) maat 36, en in Jeans maat 28. En meestal zitten die goed op mijn bovenbenen, heupen en kont maar zijn ze bij mijn buik of in mijn taille weer nét te groot! Heel irritant.
Ach, ik moet voor m'n kont een héle grote maat nemen, terwijl dat voor m'n taille niet nodig is. Er kan vaak bij m'n taille zo 15 cm eraf Dat is dus geen doen, zit er echt een enorm gat bij m'n rug zeg maar.
Oud 30-01-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 17:17 :
Ach, ik moet voor m'n kont een héle grote maat nemen, terwijl dat voor m'n taille niet nodig is. Er kan vaak bij m'n taille zo 15 cm eraf Dat is dus geen doen, zit er echt een enorm gat bij m'n rug zeg maar.
Oei, 15 cm is wel een groot verschil. Dat is inderdaad wel heel vervelend met kleding kopen! Zo groot is het verschil bij mij niet, dus ik zal niet meer klagen!

Het ligt er trouwens ook helemaal aan van wat voor merk je broeken koopt. Sommige merken zijn echt 'ingesteld' op tienermeisjes die nog geen volwassen lichaam hebben, en dus ook geen vrouwelijke vormen (heupen, kont, etc). Als ik zo'n broek aan doe zie ik er niet uit, omdat ik wél heupen en een kont heb. De vrouwen van Mexx en de Jeans van Capsize hebben voor mij dé ideale pasvorm. Althans, zover dat mogelijk is.
Oud 30-01-2005, 16:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-01-2005 @ 17:22 :
Oei, 15 cm is wel een groot verschil. Dat is inderdaad wel heel vervelend met kleding kopen! Zo groot is het verschil bij mij niet, dus ik zal niet meer klagen!

Het ligt er trouwens ook helemaal aan van wat voor merk je broeken koopt. Sommige merken zijn echt 'ingesteld' op tienermeisjes die nog geen volwassen lichaam hebben, en dus ook geen vrouwelijke vormen (heupen, kont, etc). Als ik zo'n broek aan doe zie ik er niet uit, omdat ik wél heupen en een kont heb. De vrouwen van Mexx en de Jeans van Capsize hebben voor mij dé ideale pasvorm. Althans, zover dat mogelijk is.
Ja ik weet 't. Als ik broeken moet hebben begin ik er al 's ochtends vroeg mee, zo'n ramp is 't.
1) Ik moet de broek leuk vinden
2) Ik moet hem durven dragen
3) Hij moet daadwerkelijk passen

Nou geloof me, daar heb je aardig wat tijd voor nodig
Oud 30-01-2005, 16:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 30-01-2005 @ 16:28 :
dat is heel makkelijk gezegd, ik heb er zelf ook last van (heel weinig zelfvertrouwen), komt omdat ik vaak gepest ben denk ik. Ik draag daarom ook vaak zwarte/donkere kleren, en er zijn echt situaties waarin ik wenste dat ik kon verdwijnen.. ik hou er ook niet van om te dansen als ik uitga omdat ik me dan bekeken voel, ik hou er daarom ook niet van om in bikini te lopen, of gewoon ergens zijn waar iedereen je bekijkt. Dat is ook een van de redenen dat ik het zo moeilijk vind om op school te eten, ik heb het gevoel dat ze dan allemaal denken: jee wat eet zij veel, logisch dat ze dik word!
Je kunt zeggen dat het heel makkelijk gezegd is. Maar zoals ik eerder had gezegd had ik er vroeger ook last van. Ik was echt heel stil onzeker en verlegen. Maar ik heb eraan gewerkt, mezelf eroverheen gezet en nu heb ik er geen problemen meer van. Dus ik weet wel waar ik het over heb en dat het ook echt mogelijk is om te doen... je moet het gewoon doen. En je er niet zo druk over maken, omdat dat alleen maar onzinnig is.
Ik draag ook vaak donkere broeken, omdat ik mezelf het liefst zo mooi mogelijk accentueer. Dat hoeft toch niets met je zelfvertrouwen te maken hebben? Waarom zou je iets aandoen waar je er vreselijk in uitziet?
Ik houd er ook niet van in een bikini te lopen voordat ik nog 5 kilo ben afgevallen maar ik doe het toch gewoon. Ik bedoel, who cares? Ik kom daar toch om te zwemmen of wat dan ook niet om bekeken te worden.
En op school eet ik gewoon wat ik wil. Anderen vinden het raar dat ik altijd zulke gezonde dingen meeneem en veel eet (want ik eet echt continu op school) maar ja dat is toch niets om je over te schamen?
Oud 30-01-2005, 16:29
-(L)-
Ik heb altijd 't probleem dat broeken om m'n kont en buik goed aansluiten, maar flubberen om m'n benen, omdat die relatief smal zijn tov de rest van m'n lichaam. Mooi met een rokje, maar met broeken is 't zwaar irritant. Een confectiemaat 38 zit me in principe 't beste, bij m'n buik en kont gewoon strak, alleen bij m'n benen los. Gelukkig valt 't niet zo heel erg op, ik was spijkerbroeken vaak, zodat 't weer een beetje inkrimpt.
Oud 30-01-2005, 16:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Aah jullie moeten allemaal niet zo zeiken. Ik heb echt een grote kont en dikke benen en alles ... echt niet mooi in verhouding met de rest van mijn lichaam. Maar ja... het is tenminste wel strak (geen flubber).
Oud 30-01-2005, 16:32
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 17:27 :

Ik houd er ook niet van in een bikini te lopen voordat ik nog 5 kilo ben afgevallen maar ik doe het toch gewoon.
5 kilo afvallen? Je zei een tijdje terug dat je 50 woog, en dat je terug wil naar 48. Dat zijn dus 2 kilo, en geen 5. Of heb je je grens weer verlegd?
Oud 30-01-2005, 16:34
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 17:31 :
Aah jullie moeten allemaal niet zo zeiken. Ik heb echt een grote kont en dikke benen en alles ...
Ja man, je bent echt het dikste van ons allemaal!

Aansteller!
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 17:32 :
5 kilo afvallen? Je zei een tijdje terug dat je 50 woog, en dat je terug wil naar 48. Dat zijn dus 2 kilo, en geen 5. Of heb je je grens weer verlegd?
Ach ik weet niet hoeveel ik nu weeg maar zoals ik zei ben ik een paar kilootjes bijgekomen en ik tel het watergewicht mee... volgens mij weeg ik nu zo'n 54.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 17:34 :
Ja man, je bent echt het dikste van ons allemaal!

Aansteller!
Wel dikker dan jou...maar het is ook echt mijn kont. Niet mijn buik ofzo die is gewoon plat (al zit er nog wel een laagje vet dat eraf mag)...
Oud 30-01-2005, 16:35
Verwijderd
Ik denk dat iemand hier de verkeerde kant opgaat... je moet echt kappen nou.
Oud 30-01-2005, 16:37
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 17:34 :
Wel dikker dan jou...
Zullen we nou eens ff wedden van niet?! Ik heb een BMI van 21. Niet dat dat altijd iets te zeggen heeft, maar als we naar jou BMI kijken dan zit je onder de 20. Ik neem genoegen met een gemiddeld BMI, als jij dat niet doet, dan moet je dat zelf weten. Maar kom hier nou niet vertellen dat je dik (of dikker bent) met je 50 kilo!
Oud 30-01-2005, 16:39
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 30-01-2005 @ 17:35 :
Ik denk dat iemand hier de verkeerde kant opgaat... je moet echt kappen nou.
Ik weet niet of je 't over mij of ikkeleerlinge hebt, maar zelf doe ik niks fout (vind ik).
Oud 30-01-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 17:37 :
Maar kom hier nou niet vertellen dat je dik (of dikker bent) met je 50 kilo!
Mee eens, je zit nu op een gezond gewicht, eigenlijk al tegen ondergewicht aan, en je blijft maar doorgaan met beweren dat je 'moddervet' bent, waar zit dat vet dan? Hoe is dat nog mogelijk? Maar volgens mij heb ik je dit op msn ook al een sverteld, of niet?
Oud 30-01-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 17:39 :
Ik weet niet of je 't over mij of ikkeleerlinge hebt, maar zelf doe ik niks fout (vind ik).
Niet over jou hoor ikkeleerlinge, ik vin dpersoonlijk dat ze een vertekend zelfbeeld heeft, en dat ze moet ophouden met dieten voor het te ver gaat.
Oud 30-01-2005, 16:41
-(L)-
@ikkeleeringe, ik zou wel eens graag een foto van je (lichaam) willen zien...
Oud 30-01-2005, 16:42
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 30-01-2005 @ 17:41 :
Niet over jou hoor ikkeleerlinge, ik vin dpersoonlijk dat ze een vertekend zelfbeeld heeft, en dat ze moet ophouden met dieten voor het te ver gaat.
Okee, ik dacht dat je 't over mij had omdat ik tegen haar inging. Maar ikkeleerlinge, hoe kan je eigenlijk zoveel zelfvertrouwen hebben als je jezelf zo dik vindt?
Oud 30-01-2005, 16:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-01-2005 @ 17:37 :
Zullen we nou eens ff wedden van niet?! Ik heb een BMI van 21. Niet dat dat altijd iets te zeggen heeft, maar als we naar jou BMI kijken dan zit je onder de 20. Ik neem genoegen met een gemiddeld BMI, als jij dat niet doet, dan moet je dat zelf weten. Maar kom hier nou niet vertellen dat je dik (of dikker bent) met je 50 kilo!
Mijn BMI is 21.5 ik weeg meer dan 50 kg.

Maarja ik zal wel een foto proberen temaken. Maar ja eigenlijk wil ik dat niet. Ik ben echt dik het is gewoon vreselijk...al dat vet. Als je me in het echt zou zien zou je ook denken dat er wel een paar kilootjes af mochten.
Topic gesloten

Regels voor berichten