Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 09:18
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 20-05-2005 @ 15:18 :
Het gaat me er niet om of het veilig is of niet, want ik ben toch niet sexueel actief momenteel. Maar of het verstandiger is om hierna een stopweek te hebben, omdat ik met mn nieuwe strip misschien weer ongesteld word? Of is dat niet zo?
Oh... ik dacht al
Hmm, een stopweek lijkt me dan toch het verstandigste, gewoon doen wat je normaal doet. En je extra pillen innemen kan, maar hoeft niet.
Oud 23-05-2005, 09:27
Gothic
Gothic is offline
ik weet dat het in de bijsluiter staat, maar jullie zitten daar toch al in ...

als je dinsdag voor het laatst je pil hebt geslikt, wanneer moet je hem na de stopweek weer nemen?
Oud 23-05-2005, 10:48
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
woensdag, zodat de laatste van de volgende strip weer op een dinsdag valt
Oud 23-05-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-05-2005 @ 10:27 :
ik weet dat het in de bijsluiter staat, maar jullie zitten daar toch al in ...

als je dinsdag voor het laatst je pil hebt geslikt, wanneer moet je hem na de stopweek weer nemen?
Ja, dat weet ik ook nooit. Ik doe het altijd de zesde dag erna, om zeker te zijn, dat zou bij jou dus:
woensdag-donderdag-vrijdag-zaterdag-zondag --> maandag de eerste weer.
maar ik denk dat dinsdag ook wel kan. Pin me d'r niet op vast.
Oud 23-05-2005, 11:39
zus en zo
zus en zo is offline
je moet 7 dagen geen pil slikken
op dinsdag slik je de laatste

dus geen op:
1 woensdag
2 donderdag
3 vrijdag
4 zaterdag
5 zondag
6 maandag
7 dinsdag

dus op woensdag moet je weer wel een pil slikken.
Oud 23-05-2005, 19:21
Roos
Roos is offline
Je stopweek duurt 7 dagen.

Dus neem je maandag je laatste pil, dan moet je hem dinsdag weer innemen (maar dan met 1 week ertussen).
Oud 23-05-2005, 21:07
Verwijderd
Goed, ik heb dus een vraag.
Vorige week was mijn stopweek, (vanaf vorige week zondag) ik ben alleen niet ongesteld geworden. Dit heb ik al eens eerder meegemaakt, maar ik maak me nu opzich best druk erom. Nu moest ik dus gisteren beginnen met de pil en ik heb dat gewoon gedaan. Verder heb ik in die vorige strip ook niet echt lopen klooien met die pil, tenminste niet dat ik weet. Die strip daarvoor wel, en ik ben nog een keer niet ongesteld geweest in mijn stopweek.

vraag: Kan ik nu zwanger zijn?
Andere vraag: als ik nu straks, hoewel ik niet in mijn stopweek dan zit, toch ongesteld word, kan ik er dan vanuit gaan dat ik niet zwanger ben of is dat niet met zekerheid te zeggen?
Oud 23-05-2005, 21:17
charmedgirl
charmedgirl is offline
hallo
drie weken geleden ben ik begonnen met de pil maar sinds anderhalf week terug heb ik last van een bloeding??? ik weet dus niet of het een bloeding is want ik kan bijna niet geloven dat dat zo lang duurt. Het is ook niet echt normaal bloed maar meer wat je heb aan het eind van de menstruatie. Het begon met weinig maar werd steeds meer.. na 8 dagen had ik het het meest en nu wordt het weer minder.. maar over een paar dagen heb ik een stopweek en dan zou ik dus weer ongesteld moeten worden. volgens mij klopt het dus niet..
ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op een paar vragen:
1 hoe lang duurt een tussentijdse bloeding normaal?
2. kan het zijn dat ik niet op mn menstruatietijd ben begonnen maar dat dat dan een bloedinkje was?? (ik was toen ook maar twee dagen ongesteld ofzo) maja ben toen wel doorgegaan met de pil gewoon
3 als dat zo is wat moet ik dan nu doen?? doorslikken of stoppen en opnieuw beginnen...

ik hoop dat jullie antwoord erop weten
groetjes!!
Oud 23-05-2005, 21:57
monolo
monolo is offline
haii ik weet niet of iemand voor mij dezelfde vraag heeft gesteld but here he goes:
ik had vorige week mijn stopweek en ik zou zaterdag weer moeten zijn begonnen met een nieuwe strip alleen ik was mijn strip vergeten bij mijn vriend.(geen sex gehad) nu heb ik vandaag pas weer een pil genomen (nieuwe strip) ben dus 2 dagen te laat. is dit erg?
moet ik nu oppassen met sex over een week ofzo?
alvast bedankt
Oud 23-05-2005, 22:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
monolo schreef op 23-05-2005 @ 22:57 :
haii ik weet niet of iemand voor mij dezelfde vraag heeft gesteld but here he goes:
ik had vorige week mijn stopweek en ik zou zaterdag weer moeten zijn begonnen met een nieuwe strip alleen ik was mijn strip vergeten bij mijn vriend.(geen sex gehad) nu heb ik vandaag pas weer een pil genomen (nieuwe strip) ben dus 2 dagen te laat. is dit erg?
moet ik nu oppassen met sex over een week ofzo?
alvast bedankt
ja je moet nu oppassen met sex: je bent nu niet veilig.

voor hoe lang weet ik alleen niet.
Oud 24-05-2005, 09:32
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 23-05-2005 @ 22:17 :
hallo
drie weken geleden ben ik begonnen met de pil maar sinds anderhalf week terug heb ik last van een bloeding??? ik weet dus niet of het een bloeding is want ik kan bijna niet geloven dat dat zo lang duurt. Het is ook niet echt normaal bloed maar meer wat je heb aan het eind van de menstruatie. Het begon met weinig maar werd steeds meer.. na 8 dagen had ik het het meest en nu wordt het weer minder.. maar over een paar dagen heb ik een stopweek en dan zou ik dus weer ongesteld moeten worden. volgens mij klopt het dus niet..
ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op een paar vragen:
1 hoe lang duurt een tussentijdse bloeding normaal?
2. kan het zijn dat ik niet op mn menstruatietijd ben begonnen maar dat dat dan een bloedinkje was?? (ik was toen ook maar twee dagen ongesteld ofzo) maja ben toen wel doorgegaan met de pil gewoon
3 als dat zo is wat moet ik dan nu doen?? doorslikken of stoppen en opnieuw beginnen...

ik hoop dat jullie antwoord erop weten
groetjes!!
Dit is een tussentijdse bloeding. Maar eigenlijk zouden die alleen maar voor moeten komen als je je stopweek over hebt geslagen of wanneer je pil niet 'sterk' genoeg is voor je. Dat laatste heb ik namelijk ook gehad, ik heb toen een hele maand lang een 'tussentijdse bloeding' gehad en wat er toen uit kwam leek inderdaad op wat je ook hebt aan het einde van je menstruatie. Het is dus niet veel, maar wel behoorlijk irritant. Als dit zo door blijft gaan kun je denk ik beter terug naar de huisarts en vragen om een andere pil. Je zou eerst kunnen proberen om een vervroegde stopweek in te lassen en kijken of het daarna over is. Anders huisarts!
Oud 24-05-2005, 10:36
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 23-05-2005 @ 22:17 :
hallo
drie weken geleden ben ik begonnen met de pil maar sinds anderhalf week terug heb ik last van een bloeding??? ik weet dus niet of het een bloeding is want ik kan bijna niet geloven dat dat zo lang duurt. Het is ook niet echt normaal bloed maar meer wat je heb aan het eind van de menstruatie. Het begon met weinig maar werd steeds meer.. na 8 dagen had ik het het meest en nu wordt het weer minder.. maar over een paar dagen heb ik een stopweek en dan zou ik dus weer ongesteld moeten worden. volgens mij klopt het dus niet.....
ik had de eerste maand ook af en toe bloedverlies, maar vanaf de tweede maand was alles normaal dus als ik jou was zou ik gewoon deze strip uitnemen en dan stopweek en dan aan de volgende beginnen
als je er dan nog last van hebt... huisarts
Oud 24-05-2005, 16:38
charmedgirl
charmedgirl is offline
tnx voor jullie reacties!! Ik moet nog twee pillen en dan heb ik een stopweek. Maar als ik nou die stopweek heb hoor ik dan wel gewoon ongesteld te worden toch??? of is dat nu ook ontregeld door die bloeding..
xxx
Oud 24-05-2005, 16:51
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 24-05-2005 @ 17:38 :
tnx voor jullie reacties!! Ik moet nog twee pillen en dan heb ik een stopweek. Maar als ik nou die stopweek heb hoor ik dan wel gewoon ongesteld te worden toch??? of is dat nu ook ontregeld door die bloeding..
xxx
Je hoort dan gewoon ongesteld te worden. Als het goed is heb je dan meer bloedverlies dan dat je nu hebt.
Oud 24-05-2005, 17:16
Mariap0es
Mariap0es is offline
--------------------------------------------------------------------------------

geld het ook als je een maand de pil hebt doorgeslikt. is hij dan nog steeds veilig in de stopweek?? werkt hij dan nog steeds zo goed.?
(ik word altijd 1 tot 2 dagen naar het stoppen met de pil ong) dus dan willen mijn vriend en ik soms nog wel es .... we wilden het ff weten....
please laat ffkes weten....

let me know

xxx M

Oud 24-05-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 23-05-2005 @ 22:07 :
Goed, ik heb dus een vraag.
Vorige week was mijn stopweek, (vanaf vorige week zondag) ik ben alleen niet ongesteld geworden. Dit heb ik al eens eerder meegemaakt, maar ik maak me nu opzich best druk erom. Nu moest ik dus gisteren beginnen met de pil en ik heb dat gewoon gedaan. Verder heb ik in die vorige strip ook niet echt lopen klooien met die pil, tenminste niet dat ik weet. Die strip daarvoor wel, en ik ben nog een keer niet ongesteld geweest in mijn stopweek.

vraag: Kan ik nu zwanger zijn?
Andere vraag: als ik nu straks, hoewel ik niet in mijn stopweek dan zit, toch ongesteld word, kan ik er dan vanuit gaan dat ik niet zwanger ben of is dat niet met zekerheid te zeggen?
Oud 24-05-2005, 21:30
zus en zo
zus en zo is offline
@mushu:
ben je 2 keer achter elkaar neit ongesteld geworden? dan moet je meteen een zwangerschapstest doen of een afspraak met je huisarts maken.
als die keren verder uit elkaar lagen hoeft dat nog niet te zeggen dat je zwanger bent, maar dan kan een testje alsnog geen kwaad.
als je de volgende keer toch weer wel ongesteld wordt, wil dat niets zeggen, door de pil kan je namelijk altijd wel een soort van ontrekkingsbloeding krijgen (als je zwanger zou zijn, is het wel minder dan een normale ongesteldheid geloof ik)
Oud 24-05-2005, 22:48
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Mariap0es schreef op 24-05-2005 @ 18:16 :

geld het ook als je een maand de pil hebt doorgeslikt. is hij dan nog steeds veilig in de stopweek?? werkt hij dan nog steeds zo goed.?
(ik word altijd 1 tot 2 dagen naar het stoppen met de pil ong) dus dan willen mijn vriend en ik soms nog wel es .... we wilden het ff weten....
Volgens mij hoef je sowieso niet bang te zijn voor zwangerschap tijdens je stopweek hoor.. Tijdens die twee dagen voor je menstruatie begint zal er waarschijnlijk niet opeens een eisprong plaats vinden.
Oud 25-05-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 24-05-2005 @ 22:30 :
@mushu:
ben je 2 keer achter elkaar neit ongesteld geworden? dan moet je meteen een zwangerschapstest doen of een afspraak met je huisarts maken.
als die keren verder uit elkaar lagen hoeft dat nog niet te zeggen dat je zwanger bent, maar dan kan een testje alsnog geen kwaad.
als je de volgende keer toch weer wel ongesteld wordt, wil dat niets zeggen, door de pil kan je namelijk altijd wel een soort van ontrekkingsbloeding krijgen (als je zwanger zou zijn, is het wel minder dan een normale ongesteldheid geloof ik)
*zucht* Dus eigenlijk weet ik nog niets. Bah. Ik weet ook eigenlijk niet meer precies of ik de vorige keer inmijn stopweek wel ongesteld ben geworden. Dus.
Oud 25-05-2005, 15:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 25-05-2005 @ 15:21 :
*zucht* Dus eigenlijk weet ik nog niets. Bah. Ik weet ook eigenlijk niet meer precies of ik de vorige keer inmijn stopweek wel ongesteld ben geworden. Dus.
Doe dan voor de zekerheid een testje. Dan heb je iig zekerheid en dat is dan echt wel fijn
Oud 26-05-2005, 05:55
suusch
suusch is offline
Ik was vorige week maandag klaar met mijn pilstrip, en ik ben die dinsdag meteen begonnen met een nieuwe omdat ik anders ongesteld wordt als ik op vakantie ga. MAAR, ik verlies sinds die maandag al elke dag een klein beetje bloed. Echt heel weinig maar, één "kleine lading" zegmaar. Ik weet dat je tussendoorse bloedingen kan krijgen, maar dat heb ik nu dus al anderhalve week. Is dat normaal?
Oud 26-05-2005, 11:46
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
suusch schreef op 26-05-2005 @ 06:55 :
Ik was vorige week maandag klaar met mijn pilstrip, en ik ben die dinsdag meteen begonnen met een nieuwe omdat ik anders ongesteld wordt als ik op vakantie ga. MAAR, ik verlies sinds die maandag al elke dag een klein beetje bloed. Echt heel weinig maar, één "kleine lading" zegmaar. Ik weet dat je tussendoorse bloedingen kan krijgen, maar dat heb ik nu dus al anderhalve week. Is dat normaal?
Ja, want een doorbraakbloeding stopt niet zo snel..
Heel vervelend en ik weet ook niet wat je het beste kunt doen, ik neem ook aan dat je niet wilt stoppen, omdat je op vakantie gaat..
Oud 26-05-2005, 13:17
Verwijderd
@suusch: Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat, maar een doorbraakbloeding stop je over het algemeen het snelst door te stoppen, te wachten tot het doorzet en dan weer te beginnen.
Oud 27-05-2005, 13:41
meisje833
meisje833 is offline
ik ben vorige week vrijdag gestopt, om dus ongesteld te worden
En morgen moet ik weer aan een nieuwe strip beginnen.
Nou ga ik morgen bij m'n vriendje slapen. is het dan verstandig een condoom te gebruiken. of is het veilig genoeg zonder?

Kus
Oud 27-05-2005, 15:04
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 27-05-2005 @ 14:41 :
ik ben vorige week vrijdag gestopt, om dus ongesteld te worden
En morgen moet ik weer aan een nieuwe strip beginnen.
Nou ga ik morgen bij m'n vriendje slapen. is het dan verstandig een condoom te gebruiken. of is het veilig genoeg zonder?

Kus
Ik neem aan dat je gestopt bent met de pil omdat je een hele strip hebt afgemaakt?
Ben je niet ongesteld geworden?
In principe is het veilig genoeg zonder, omdat je in je stopweek 'veilig' bent, mits je op tijd met de nieuwe strip begint, dus in jouw geval zaterdag.
Oud 30-05-2005, 07:58
charmedgirl
charmedgirl is offline
als je een te lichte pil heb en last heb gehad van een doorbraakbloeding betekent dat dan dat ie ook niet veilig is?? of is ie wel veilig maar gewoon rommelig ofzo...
xxx
Oud 30-05-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-05-2005 @ 08:58 :
als je een te lichte pil heb en last heb gehad van een doorbraakbloeding betekent dat dan dat ie ook niet veilig is?? of is ie wel veilig maar gewoon rommelig ofzo...
xxx
hij is dan wel veilig, aleen een beetje lastig
Oud 30-05-2005, 13:19
LikeThis
LikeThis is offline
Vrijdag de laatste pil genomen ---> zaterdag weer beginnen toch?
Oud 30-05-2005, 15:48
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
LikeThis schreef op 30-05-2005 @ 14:19 :
Vrijdag de laatste pil genomen ---> zaterdag weer beginnen toch?
Ja, precies.
Oud 30-05-2005, 17:42
lauxj
lauxj is offline
ik heb de vorige pagina's doorgeworsteld, maar volgens mij stond het er nog niet bij:

ben je in je stopweek nog veilig tegen zwangerschap?

ik dacht van wel, maar op school vind ik laatst een discussie op van een paar meiden die zeiden dat het niet zo was...
Oud 30-05-2005, 19:04
LikeThis
LikeThis is offline
Citaat:
lauxj schreef op 30-05-2005 @ 18:42 :
ik heb de vorige pagina's doorgeworsteld, maar volgens mij stond het er nog niet bij:

ben je in je stopweek nog veilig tegen zwangerschap?

ik dacht van wel, maar op school vind ik laatst een discussie op van een paar meiden die zeiden dat het niet zo was...
in de stopweek ben je WEL beschermd tegen zwangerschap. Zolang je de stopweek maar niet te lang maakt.
Oud 30-05-2005, 21:18
Fjäril
Fjäril is offline
Heb een vraagje (beetje dringend..)
Ik ben vorige week woensdag ofwel donderdag met mijn pil gestopt. Ondertussen zijn mijn regels doorgekomen, maar ik zit nu met het probleem dat ik niet meer weet wanneer ik met de pil gestopt ben. Het was hier vreselijk druk met proefwerken etc, dat ik het niet genoteerd heb..

Normaal moet ik dus ofwel op donderdag of op vrijdag beginnen..
Maar als ik de pil gestopt ben op woensdag, en ze pas op vrijdag begin, begin ik te laat..

Maar is het gevaarlijk als ik te VROEG begin met mijn strip?

Alvast bedankt
Oud 30-05-2005, 21:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fjäril schreef op 30-05-2005 @ 22:18 :
Heb een vraagje (beetje dringend..)
Ik ben vorige week woensdag ofwel donderdag met mijn pil gestopt. Ondertussen zijn mijn regels doorgekomen, maar ik zit nu met het probleem dat ik niet meer weet wanneer ik met de pil gestopt ben. Het was hier vreselijk druk met proefwerken etc, dat ik het niet genoteerd heb..

Normaal moet ik dus ofwel op donderdag of op vrijdag beginnen..
Maar als ik de pil gestopt ben op woensdag, en ze pas op vrijdag begin, begin ik te laat..

Maar is het gevaarlijk als ik te VROEG begin met mijn strip?

Alvast bedankt
Het is niet gevaarlijk als je te vroeg begint met je strip. Dat is in dit geval het slimste wat je kan doen. Let er dan voor die strip wel op dat je misschien dus op een andere dag begonnen bent dan normaal en dat je dan dus ook misschien een dag eerder ermee stopt. Schrijf het dan dus goed op.
Oud 30-05-2005, 23:29
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-05-2005 @ 10:18 :
Oh... ik dacht al
Hmm, een stopweek lijkt me dan toch het verstandigste, gewoon doen wat je normaal doet. En je extra pillen innemen kan, maar hoeft niet.
Ik weet niet wat ik normaal doe Normaal vergeet ik mn pil niet en doe ik dus gewoon 2 strippen achter elkaar en zou de volgende strip dus de 2e strip zijn
Oud 31-05-2005, 20:57
teig
teig is offline
iemand een idee?

Ik moest vorige week stoppen met de pil, ik heb hem doorgeslikt omdat ongesteld zijn me nu deze week echt even niet uitkwam...

Nu ben ik de laatste dagen erg wispelturiig, prikkelbaar, en ozeker...

ik ben op zoek naar de oorzaak.. zou het kunnen dat het komt door het doorslikken?? Ik slik trouwens de lovette pil....
Oud 31-05-2005, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
teig schreef op 31-05-2005 @ 21:57 :
iemand een idee?

Ik moest vorige week stoppen met de pil, ik heb hem doorgeslikt omdat ongesteld zijn me nu deze week echt even niet uitkwam...

Nu ben ik de laatste dagen erg wispelturiig, prikkelbaar, en ozeker...

ik ben op zoek naar de oorzaak.. zou het kunnen dat het komt door het doorslikken?? Ik slik trouwens de lovette pil....
Zou heel goed kunnen. Over het algemeen worden bijwerkingen erger of komen ze sneller als je de pil doorslikt.
Oud 31-05-2005, 21:20
allempie
allempie is offline
Ik ben nu 3 maanden aan de pil, de eerste maand had ik last van tussentijdse bloedingen, de tweede maand ging alles goed en deze maand heb ik were last van tussentijdse bloedingen, en ik moet nog een week de pil slikken. Hoe kan dat en moet ik nu gewoon stoppen met deze pilstrip en de stopweek inluiden of de pil stug door blijven slikken?
Oud 31-05-2005, 21:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
allempie schreef op 31-05-2005 @ 22:20 :
Ik ben nu 3 maanden aan de pil, de eerste maand had ik last van tussentijdse bloedingen, de tweede maand ging alles goed en deze maand heb ik were last van tussentijdse bloedingen, en ik moet nog een week de pil slikken. Hoe kan dat en moet ik nu gewoon stoppen met deze pilstrip en de stopweek inluiden of de pil stug door blijven slikken?
Naar je dokter gaan en een zwaardere pil vragen?
Oud 01-06-2005, 12:57
Nadine.
Nadine. is offline
ik heb een vraag.

als je de pil blijft slikken , word je dan gewoon ongesteld als je zwanger bent?

kus nadine
Oud 01-06-2005, 15:58
Lelle_*
Lelle_* is offline
Als jullie de pil doorslikken (een dag, een week of een maand lang) hebben jullie dan ook last van doorbraakbloedingen? En zo ja; veel last er van? Veel bloed? Vaak?

Kwil namelijk in de vakantie niet ongesteld worden, maar er is een kans dat ik dan moet doorslikken. Maar ik wil geen doorbraakbloedingen.
Oud 01-06-2005, 16:36
Fjäril
Fjäril is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-05-2005 @ 22:24 :
Het is niet gevaarlijk als je te vroeg begint met je strip. Dat is in dit geval het slimste wat je kan doen. Let er dan voor die strip wel op dat je misschien dus op een andere dag begonnen bent dan normaal en dat je dan dus ook misschien een dag eerder ermee stopt. Schrijf het dan dus goed op.
Maar ik neem mijn pil meestal een week langer ofzo in dan. Dus 1 strip + nieuw deel. Mag dit nu ook dan? Ik begin nu vanavond (terwijl ik waarschijnlijk normaal pas vrijdag moet...)

Zoen
Oud 01-06-2005, 16:38
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Fjäril schreef op 01-06-2005 @ 17:36 :
Maar ik neem mijn pil meestal een week langer ofzo in dan. Dus 1 strip + nieuw deel. Mag dit nu ook dan? Ik begin nu vanavond (terwijl ik waarschijnlijk normaal pas vrijdag moet...)

Zoen
Ja, dat mag, maakt niks uit of je dat nu ook doet.
Oud 01-06-2005, 21:03
Mara
Mara is offline
Ik slik nu inmiddels zo'n 3 jaar microgynon 30. Ik ben in die tijd enorm aangekomen. Ik merk dat ik sinds ik begonnen ben met die pil cónstant honger heb.

Ik ga dus mijn dokter vragen om een ander. Ik meende mij te herinneren dat de Yasmin geschikt is voor als je niet aan wil komen? Is dit een zwaardere, lichtere of ongeveer zelfde pil als microgynon 30? Nog bijeffecten? Bedankt
Oud 01-06-2005, 21:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-06-2005 @ 22:03 :
Ik slik nu inmiddels zo'n 3 jaar microgynon 30. Ik ben in die tijd enorm aangekomen. Ik merk dat ik sinds ik begonnen ben met die pil cónstant honger heb.

Ik ga dus mijn dokter vragen om een ander. Ik meende mij te herinneren dat de Yasmin geschikt is voor als je niet aan wil komen? Is dit een zwaardere, lichtere of ongeveer zelfde pil als microgynon 30? Nog bijeffecten? Bedankt
Ik wilde ook overstappen van microgynon 30 naar een andere en heb toen tegen mijn huisarts gezegd dat ik een pil wilde waarvan ik niet aankom en waarvan mijn borsten niet gingen groeien. Toen heb ik Yasmin gekregen.

Ik dacht alleen dat jij altijd heel veel last had van je menstruatie? In dat geval is het misschien niet verstandig om een lichtere pil te gaan slikken maar dat kan je het best met je huisarts overleggen.
Oud 02-06-2005, 21:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-06-2005 @ 22:41 :
Ik wilde ook overstappen van microgynon 30 naar een andere en heb toen tegen mijn huisarts gezegd dat ik een pil wilde waarvan ik niet aankom en waarvan mijn borsten niet gingen groeien. Toen heb ik Yasmin gekregen.

Ik dacht alleen dat jij altijd heel veel last had van je menstruatie? In dat geval is het misschien niet verstandig om een lichtere pil te gaan slikken maar dat kan je het best met je huisarts overleggen.
Is de Yasmin veel lichter dan de microgynon dan? Nouja, dokter moet nog gebeld worden, was niet bereikbaar..
Oud 02-06-2005, 21:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-06-2005 @ 22:24 :
Is de Yasmin veel lichter dan de microgynon dan? Nouja, dokter moet nog gebeld worden, was niet bereikbaar..
Dacht dat de concentratie van het ene hormoon lager was en van het andere ongeveer gelijk. Het ligt eraan naar welke je kijkt of ie lichter is of niet. Er zijn vast nog wel andere pillen die je kan gaan slikken waar je niet van aankomt dus als je dit ook bespreekt met je huisarts dan kan die vast wel een pil zoeken waarbij je en minder eetlust hebt en ook niet heel zwaar ongesteld wordt.

Ik vind het alleen wel raar dat ik perse Yasmin van hem kreeg omdat ik die eisen stelde want daar moet je voor bijbetalen dus misschien zijn er toch niet zoveel andere pillen die die bijwerking (meer eetlust) niet hebben.
Oud 02-06-2005, 22:11
lalaa
lalaa is offline
wat ben ik stom zeg, slik ik mn pil te vroeg !!
ik dacht dat het vandaag vrijdag was, maar het is pas donderdag

wat nu??

ik wil helemaal niet beginnen met slikken op een donderdag...vrijdag vond ik altijd een goede dag om ermee te beginnen en mn menstruatie kwam zo ook goed uit.

wat moet ik nu doen? doorslikken en dan pas volgende maand weer beginnen met slikken op de vrijdag?
Oud 02-06-2005, 22:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
lalaa schreef op 02-06-2005 @ 23:11 :

wat nu??

ik wil helemaal niet beginnen met slikken op een donderdag...vrijdag vond ik altijd een goede dag om ermee te beginnen en mn menstruatie kwam zo ook goed uit.

wat moet ik nu doen? doorslikken en dan pas volgende maand weer beginnen met slikken op de vrijdag?
Je moet deze strip helemaal afmaken en dan een pil uit een reservestrip slikken. Dan kom je weer in je vaste ritme terecht
Oud 02-06-2005, 22:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
lalaa schreef op 02-06-2005 @ 23:11 :

wat nu??

Je kunt ook gewoon 1 pilletje extra nemen aan het eind van je strip. Of 1 week + 1 dag, of 2 weken + 1 dag, dat maakt niet uit.
Het is allemaal even veilig

Het handigste is, om 1 strip te bombarderen tot "reservestrip" zodat je die altijd kan pakken om een paar dagen door te slikken (of als je pil de gootsteen in valt )
Dan raak je niet in de war met je cyclus.
Oud 03-06-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 02-06-2005 @ 23:23 :
(of als je pil de gootsteen in valt )
Ik ben niet de enige die dat doet?
Topic gesloten

Regels voor berichten