Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 13:50
blurred
blurred is offline
@ IkLisanne: dat je nooit hetzelfde denkt als je naar jezelf in de spiegel kijkt, dat heefr vrijwel iedereen. Heeft gewoon te maken met hoe je jezelf op dat moment voelt, wat er in je omgeving speelt en dat soort dingen. Ik denk ook iedere keer weer ies ander. Je moet niet teveel afgaan op want anderen over je zeggen, en er niet door gaan doorslaan. Als jij jezelf (meestal) mooi vind moet je daar heel blij mee zijn, en dat zo houden.
Oud 02-05-2005, 14:08
11568
11568 is offline
Onbijt:
4 bruine boterhammen met halvarine en halvajam en een grote beker thee

Lunch: 2 boterhammen met kaas

Tussendoor: 2 kiwi's en zometeen nog een bak magere yoghurt
Oud 02-05-2005, 14:27
sheepdog
sheepdog is offline
11.00 (laat opgestaan) 2 boterhammen met kalkoenfilet
12.00 2 boterhammen met kalkoenfilet
14.00 1 banaan, 50gr ontbijtkoek
15.30 200ml yoghurt met 1 banaan, halve appel en 50gr muesli er in
18.30 hamburger, gekookte aardappelen, flink veel salade (ijsbergsla met komkommer en toscaanse salademix (croutons enzo))
20.00 nog een boterham denk ik of yoghurt
Oud 02-05-2005, 15:34
Martine1986
Martine1986 is offline
tot nu toe gegeten vandaag:

ontbijt:
1 bb met kipfilet
lunch:
1 bb met feta (10%) en komkommer
1 bb met halva-jam
1 banaan
tussendoor:
1 btween free muesli-reep (geen suiker toegevoegd staat er op, maar toch nog mierzoet, was echt niet lekker)
en nu ben ik nog een bb met halva-jam aan het eten.

en voor degenen die (net als ik ) willen gaan beginnen met hardlopen maar niet echt weten hoe ze het aan moeten pakken, heb ik dit gevonden, vond het er zelf wel goed uitzien, het is een trainingsschema voor mensen die totaal geen conditie hebben Er staat op die site trouwens ook een schema voor mensen die wel al 1 a 2 keer in de week sporten en dus al een aardige conditie hebben
Oud 02-05-2005, 15:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 02-05-2005 @ 15:27 :
11.00 (laat opgestaan) 2 boterhammen met kalkoenfilet
12.00 2 boterhammen met kalkoenfilet
14.00 1 banaan, 50gr ontbijtkoek
15.30 200ml yoghurt met 1 banaan, halve appel en 50gr muesli er in
18.30 hamburger, gekookte aardappelen, flink veel salade (ijsbergsla met komkommer en toscaanse salademix (croutons enzo))
20.00 nog een boterham denk ik of yoghurt
klinkt goed
Oud 02-05-2005, 15:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 02-05-2005 @ 16:34 :
tot nu toe gegeten vandaag:

ontbijt:
1 bb met kipfilet
lunch:
1 bb met feta (10%) en komkommer
1 bb met halva-jam
1 banaan
tussendoor:
1 btween free muesli-reep (geen suiker toegevoegd staat er op, maar toch nog mierzoet, was echt niet lekker)
en nu ben ik nog een bb met halva-jam aan het eten.

en voor degenen die (net als ik ) willen gaan beginnen met hardlopen maar niet echt weten hoe ze het aan moeten pakken, heb ik dit gevonden, vond het er zelf wel goed uitzien, het is een trainingsschema voor mensen die totaal geen conditie hebben Er staat op die site trouwens ook een schema voor mensen die wel al 1 a 2 keer in de week sporten en dus al een aardige conditie hebben
ik hoop dat je nog meer gaat eten... Als je wil sporten, is dit echt te weinig.
Oud 02-05-2005, 15:50
Verwijderd
ontbijt:
(biologische) muesli met sojamelk

(vroege) lunch:
1 kaasbroodje (= een witbroodje met gesmolten kaas er boven op, dus niet zo'n ding van bladerdeeg met kaas er in)
1 meergranen triangelbroodje

tussendoor:
ijsje (samen met m'n oma)

tussendoor:
twee boterhammen met paturain

avondeten:
quorn met sla, mais en een pitabroodje

Niet echt waanzinnig gezond dus.
Oud 02-05-2005, 15:53
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 16:49 :
ik hoop dat je nog meer gaat eten... Als je wil sporten, is dit echt te weinig.
in dat geval wel ja, maar ben vandaag laat opgestaan en heb heel de dag op het balkon harry potter zitten lezen
Oud 02-05-2005, 16:10
-(L)-
Ik heb net ook weer ff vanalles opgemeten. Ik kan 't beter 's morgens doen, maar ik heb geen zin om te wachten tot morgen.

Mijn smalste deel: 72 cm
Kont: 96 cm
(Lengte: 1.82)

Wat moet ik daar nu van vinden? Is het normaal?
Oud 02-05-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 17:10 :
Ik heb net ook weer ff vanalles opgemeten. Ik kan 't beter 's morgens doen, maar ik heb geen zin om te wachten tot morgen.

tja, wat is normaal? Vrijwel geen enkel mens is 'gemiddeld' of 'normaal'...maar volgens mij is 72 cm niet echt gigantisch veel oid?
Oud 02-05-2005, 16:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
wat zijn ook alweer de standaardafleidingsmethodes voor als je trek hebt?

oja, iklissanne, die opmerkingen slaan nergens op hoor!
Oud 02-05-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:

Nee je bent abnormaal
Lijkt me heel normaal hoor.
Oud 02-05-2005, 16:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:

ik ben ongeveer 10 cm kleiner en 2cm smaller...
Oud 02-05-2005, 16:21
-(L)-
Okee. Ik voel me ook eigenlijk niet dik ofzo, en zo zie ik er ook niet uit, maar 't zijn niet echt lage getallen, vooral bij m'n kont niet. Misschien heeft 't er dan gewoon mee te maken dat ik groot ben.
Oud 02-05-2005, 16:21
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 17:19 :
ik ben ongeveer 10 cm kleiner en 2cm smaller...
Ook bij je kont?
Oud 02-05-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 17:21 :
Okee. Ik voel me ook eigenlijk niet dik ofzo, en zo zie ik er ook niet uit, maar 't zijn niet echt lage getallen, vooral bij m'n kont niet. Misschien heeft 't er dan gewoon mee te maken dat ik groot ben.
Ik vind het zeker geen hoge getallen, eerder vrij laag, zeker in combinatie met je lengte.
Oud 02-05-2005, 16:27
-(L)-
Ik weet niet. Ik weeg op dit moment 72.5. Ik kan me dan moeilijk voorstellen dat de getallen vrij laag zijn, als je kijkt naar m'n gewicht. Want dat is niet echt laag voor m'n lengte. (Eerder normaal dan).
Oud 02-05-2005, 16:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 17:21 :
Niet laag? Vind ik wel. Men vindt mij dun en mager. Men vindt Sneeuwvlokje dun en mager. Haar en mijn heupomtrek zijn 94. Daarnaast is mn taille 70. Daarnaast ben jij nog langer, waardoor je nog slanker lijkt...

wat is je broek maat en shirtje en bh?

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 16:31.
Oud 02-05-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 17:27 :
Ik weet niet. Ik weeg op dit moment 72.5. Ik kan me dan moeilijk voorstellen dat de getallen vrij laag zijn, als je kijkt naar m'n gewicht. Want dat is niet echt laag voor m'n lengte. (Eerder normaal dan).
Volgens mij kan je gewicht prima los staan van die getallen, die getallen gaan maar over twee plaatsen van je lichaam, toch? Misschien zit het bij jou wel op heel andere plaatsen? En Gothic is vrij dun (vind ik dan ) en ze is 10 cm kleiner en maar 2 cm smaller, zegt ze net. Lijkt me dan niet dat het bij jou zo gigantisch groot is oid. En 72,5 kg bij 1.82m vind ik ook niet echt heel erg veel (ik ben een centimer of 8 kleiner en weeg hetzelfde).
Oud 02-05-2005, 16:31
Isiyanka
Isiyanka is offline
@IkLisanne: We zijn even zwaar en even lang en geloof me, dat is echt niet te dik. Ik krijg ook wel eens te horen dat ik een dikke kont heb, maar dat is dan van mijn broertje, die neem ik niet serieus Waarschijnlijk moet jij die mensen ook niet serieus nemen, want ik vermoed dat je een prima figuur hebt Onzeker zijn is normaal inderdaad, gewoon hormonen, gaat wel weer over ook al duurt het misschien even.

Vandaag was er weer heel weinig gezonds in huis Pas vrij laat boodschappen gedaan, dus het is weer soort van slecht, maar ik ben allang blij dat ik niet meer veel chocola eet etc

Ontbijt: twee witte boterhammen met 20+ kaas
Tussendoor: banaan, oliebol Tis zo verleidelijk, die schaal
Lunch: twee witte boterhammen met hagelslag
Tussendoor: appel, Liga fruitkick, broodje met kaas, stuk ontbijtkoekachtigiets
Avondeten: lasagna, yoghurtje
's Avonds: weet ik nog niet waarschijnlijk wel weer iets van een boterham, maar ik ga ook bij een iemand film kijken, dus hangt er een beetje vanaf of we daar ook nog wat bij eten
Oud 02-05-2005, 16:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 02-05-2005 @ 17:31 :
Vandaag was er weer heel weinig gezonds in huis Pas vrij laat boodschappen gedaan, dus het is weer soort van slecht, maar ik ben allang blij dat ik niet meer veel chocola eet etc

Ontbijt: twee witte boterhammen met 20+ kaas
Tussendoor: banaan, oliebol Tis zo verleidelijk, die schaal
Lunch: twee witte boterhammen met hagelslag
Tussendoor: appel, Liga fruitkick, broodje met kaas, stuk ontbijtkoekachtigiets
Avondeten: lasagna, yoghurtje
's Avonds: weet ik nog niet waarschijnlijk wel weer iets van een boterham, maar ik ga ook bij een iemand film kijken, dus hangt er een beetje vanaf of we daar ook nog wat bij eten
opzich prima... alleen wit brood is gewoon niet zo goed... (groente bij lasagna?)
Oud 02-05-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 17:33 :
opzich prima... alleen wit brood is gewoon niet zo goed... (groente bij lasagna?)
En een oliebol is ook niet echt geweldig. En ipv een broodje is bruin brood ook beter.
Oud 02-05-2005, 16:34
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-05-2005 @ 17:13 :

Water drinken, naar buiten gaan om te gaan wandelen (met een hond als je die hebt, of anders gewoon in je eentje ), eventueel ga je gewoon een droge boterham eten, heb je vast geen trek meer na een paar happen , gewoon afleiding zoeken zeg maar, en evt iets te doen voor je mond (niet raar opvatten ) zodat je niet makkelijk gaat eten
Oja, tanden poetsen schijnt ook te helpen
Oud 02-05-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Isiyanka schreef op 02-05-2005 @ 17:34 :

Dat werkt bij mij het beste, vind het dan vaak ook zonde om m'n tanden meteen weer vies te maken.
Oud 02-05-2005, 16:35
Isiyanka
Isiyanka is offline
@Leonoor en Gothic: Ik weet het, maar er was dus alleen maar wit brood en witte broodjes in huis Maar er is nu weer volkoren brood gehaald, dus dat wordt morgen wel beter... ik merk wel aan mezelf dat ik tegenwoordig liever volkoren brood heb dan wit, terwijl ik vroeger altijd wit wou
In de lasagna zit volgens mij groente en verder eten we er veel sla bij En die oliebol, tja
Oud 02-05-2005, 16:36
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 17:28 :
Niet laag? Vind ik wel. Men vindt mij dun en mager. Men vindt Sneeuwvlokje dun en mager. Haar en mijn heupomtrek zijn 94. Daarnaast is mn taille 70. Daarnaast ben jij nog langer, waardoor je nog slanker lijkt...

wat is je broek maat en shirtje en bh?
In een broek heb ik meestal 38 of 40. In shirtjes meestal M of L (ook vanwege de lengte). In BH's 75C
Oud 02-05-2005, 16:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 02-05-2005 @ 17:34 :
Water drinken, naar buiten gaan om te gaan wandelen (met een hond als je die hebt, of anders gewoon in je eentje ), eventueel ga je gewoon een droge boterham eten, heb je vast geen trek meer na een paar happen , gewoon afleiding zoeken zeg maar, en evt iets te doen voor je mond (niet raar opvatten ) zodat je niet makkelijk gaat eten
bedankt!
jah even naar buiten ofzo lijkt me wel goed
maar met dit weer
tandenpoetsen zal ik eens proberen
Oud 02-05-2005, 16:39
ANGE
ANGE is offline
Vandaag: 2 crackers, 2 boterhammen en een koekje...
Oud 02-05-2005, 16:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-05-2005 @ 17:37 :
bedankt!
jah even naar buiten ofzo lijkt me wel goed
maar met dit weer
tandenpoetsen zal ik eens proberen
Dat je honger/trek hebt, kan ook gewoon betekenen dat je nog niet genoeg gegeten hebt.
Oud 02-05-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 17:36 :
In een broek heb ik meestal 38 of 40. In shirtjes meestal M of L (ook vanwege de lengte). In BH's 75C
Ik vind die maten 'slank' voor iemand van 1.82m. (Slank tussen '' omdat maten volgens mij niet slank kunnen zijn. )
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 02-05-2005 @ 17:29 :
Volgens mij kan je gewicht prima los staan van die getallen, die getallen gaan maar over twee plaatsen van je lichaam, toch? Misschien zit het bij jou wel op heel andere plaatsen?
Dan vraag ik me af waar. Op m'n benen zit het zeer zeker niet (iedereen is daar jaloers op ). Ik dacht eigenlijk altijd dat 't op m'n kont zat.

Maar ik kan inmiddels foto's uploaden vanaf de camera, dus als m'n ouders een keertje weg zijn deze week kan ik uitgebreid foto's gaan maken en die ook eindelijk een keer posten
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 02-05-2005 @ 17:35 :
@Leonoor en Gothic: Ik weet het, maar er was dus alleen maar wit brood en witte broodjes in huis Maar er is nu weer volkoren brood gehaald, dus dat wordt morgen wel beter... ik merk wel aan mezelf dat ik tegenwoordig liever volkoren brood heb dan wit, terwijl ik vroeger altijd wit wou
In de lasagna zit volgens mij groente en verder eten we er veel sla bij En die oliebol, tja
ach, je kunt prima elke dag iets lekkers eten, 1 oliebol is helemaal niet erg, en vooral heel lekker .
Oud 02-05-2005, 16:41
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
ANGE schreef op 02-05-2005 @ 17:39 :
Vandaag: 2 crackers, 2 boterhammen en een koekje...
Voor dat koekje hoef je echt niet te blozen hoor Probeer nog iets van fruit te eten oid? En doe je nu eigenlijk ook beleg op je brood/crackers? (sorry als je die vraag al eerder hebt beantwoord) Sterkte
Oud 02-05-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 17:40 :
Dan vraag ik me af waar. Op m'n benen zit het zeer zeker niet (iedereen is daar jaloers op ). Ik dacht eigenlijk altijd dat 't op m'n kont zat.
Ik vind die maten ook niet groot oid, ik zeg het alleen voor jou.
Ik heb al uitgelegd waarom die maten volgens mij zelf 'klein' waren.

En nog een reden: ik ben dus 8 cm kleiner, maar die maten zijn bij mij toch echt een stuk groter. (Op zich ook logisch omdat ik ook zwaarder ben. Bij jou zitten die kilo's ook over meer lengte verdeeld.)
Oud 02-05-2005, 16:43
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 02-05-2005 @ 17:41 :
Voor dat koekje hoef je echt niet te blozen hoor Probeer nog iets van fruit te eten oid? En doe je nu eigenlijk ook beleg op je brood/crackers? (sorry als je die vraag al eerder hebt beantwoord) Sterkte
Jup, met beleg. Straks nog avondeten. Ik weet niet of ik dan nog fruit kan eten, maar ik eet in ieder geval straks dan nog groente.
Oud 02-05-2005, 16:45
Roos
Roos is offline
11.00 groot bord brinta
14.00 appel en een koffie verkeerd
17.30 pasta met gemengde groenten, tomatensaus en sardientjes

planning:
18.00 glas melk
20.30 appel (om 21.00 heb ik een afspraak voor m'n werk)
22.30 als ik thuiskom: 2 bb
Oud 02-05-2005, 16:46
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-05-2005 @ 17:13 :
Kauwgom eten wil bij mij ook weleens helpen.
Oud 02-05-2005, 16:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2005 @ 17:45 :
11.00 groot bord brinta

planning:
18.00 glas melk
vind je dit niet ontzettend weinig? Volgens mij kom je niet eens aan de 1000 cal zo...
Oud 02-05-2005, 16:49
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
11.00 groot bord brinta

planning:
18.00 glas melk
Ik mis hier toch wel iets van een lunch, een appel bevat niet echt veel voedingsstoffen

@ANGE: ik weet niet wat je als toetje eet/of je een toetje eet, maar fruit door yoghurt vind ik persoonlijk altijd wel lekker, mss is het dan makkelijker om het te eten?
Oud 02-05-2005, 16:50
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 02-05-2005 @ 17:40 :
Ik vind die maten 'slank' voor iemand van 1.82m. (Slank tussen '' omdat maten volgens mij niet slank kunnen zijn. )
Dankjewel Zoals ik ook al eerder zei, ik ben niet abnormaal dik ofzo, maar 't zijn gewoon de getallen die zo hoog zijn/lijken. En zoals jij ook al zegt, die getallen zijn niet (abnormaal) hoog voor m'n lengte. Maar 't probleem is dat ik hier in dit topic altijd lagere getallen lees, maar dat komt dan waarschijnlijk doordat de meeste hier ook kleiner zijn.
Verwijderd
Citaat:
11.00 groot bord brinta

planning:
18.00 glas melk
Wat is de reden dat je hier post? Wil je commentaar op je eetpatroon?

Je mag best wat meer eten, met name tussen 11.00u en 17.30u.
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 02-05-2005 @ 17:49 :
Ik mis hier toch wel iets van een lunch, een appel bevat niet echt veel voedingsstoffen

@ANGE: ik weet niet wat je als toetje eet/of je een toetje eet, maar fruit door yoghurt vind ik persoonlijk altijd wel lekker, mss is het dan makkelijker om het te eten?
Ik weet niet óf ik een toetje eet vandaag, maar mocht dat me lukken is dat inderdaad misschien nog wel een idee. Dankje.
Oud 02-05-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 17:50 :
Dankjewel Zoals ik ook al eerder zei, ik ben niet abnormaal dik ofzo, maar 't zijn gewoon de getallen die zo hoog zijn/lijken. En zoals jij ook al zegt, die getallen zijn niet (abnormaal) hoog voor m'n lengte. Maar 't probleem is dat ik hier in dit topic altijd lagere getallen lees, maar dat komt dan waarschijnlijk doordat de meeste hier ook kleiner zijn.
Ook voor kleinere mensen zijn die getallen volgens mij gewoon goed. En ik denk idd dat de meesten hier idd kleiner zijn en de meesten hebben bovendien allesbehalve een hoog gewicht (daarmee bedoel ik niet dat jij die wel hebt oid, want dat heb je absoluut niet ).
Oud 02-05-2005, 16:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-05-2005 @ 17:50 :
Wat is de reden dat je hier post? Wil je commentaar op je eetpatroon?

Je mag best wat meer eten, met name tussen 11.00u en 17.30u.
Ik gebruik dit topic als stimulans om iets af te vallen (lees veel, post niet vaak).
Oud 02-05-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2005 @ 17:52 :
Ik gebruik dit topic als stimulans om iets af te vallen (lees veel, post niet vaak).
Ik zou toch iets meer eten en wat anders verdeelt over de dag, wat/hoe je nu eet is niet echt gezond (de hoeveelheid, maar ook de verdeling niet).
Oud 02-05-2005, 16:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2005 @ 17:52 :
hoeveel ben je aangekomen dan sinds ik je gezien heb?
Oud 02-05-2005, 16:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 17:53 :
hoeveel ben je aangekomen dan sinds ik je gezien heb?
Zo'n 5 kg.
Ik zou ook wat meer brood moeten eten maar dat was op en het regende . Dat doe ik normaal gesproken dus wel meestal.
Oud 02-05-2005, 16:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2005 @ 17:55 :
Zo'n 5 kg.
Ik zou ook wat meer brood moeten eten maar dat was op en het regende . Dat doe ik normaal gesproken dus wel meestal.
Meer brood idd. Want op 1 bord brinta leven v an 11 tot half 6 is niet bepaald goed.
Maar zover ik me kan herinneren, kun je die 5 kilo best hebben... wat is je bmi nu?
Oud 02-05-2005, 16:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 17:56 :
Meer brood idd. Want op 1 bord brinta leven v an 11 tot half 6 is niet bepaald goed.
Maar zover ik me kan herinneren, kun je die 5 kilo best hebben... wat is je bmi nu?
22.

Die 5 kg kan ik dus wel hebben, maar ik zie het in de spiegel en ik vind het minder mooi.
Bovendien zitten al mijn broeken nu superstrak en ik heb geen geld voor nieuwe
Oud 02-05-2005, 17:01
11568
11568 is offline
Onbijt:
4 bruine boterhammen met halvarine en halvajam en een grote beker thee

Lunch: 2 boterhammen met kaas

Tussendoor: 2 kiwi's en zometeen nog een bak magere yoghurt

En zometeen: paar bruine broodjes met gekookte eieren en ijsbergsla en een dressing.
Topic gesloten

Regels voor berichten