Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 08:05
ilse
ilse is offline
ik mis hem zo. ik vind het zo moeilijk om vertrouwen te hebben, toch.. ik dacht dat het wel zou lukken omdat ie zo ontzettend verliefd doet als er mekaar zien... maar... waarom kan ik het nou niet gewoon een keer... okee, record niet vreemdgaan staat voor hem op 3 weken dus misschien is het wel helemaaal niet slim om em te vertrouwen, maar de mensen die em langer kennen zeggen dat ie zo anders is nu... maar zeeland is zo ver weg, en strax gaat hij er wonen.. wat als ie daar me zo weer vergeten is.. ik trek dat niet... ik ben zooo lang niet zo verliefd geweest, helemaal gek van em...

maar weet niet of ik er blij mee moet zijn..
Oud 12-06-2005, 09:13
Fantôme
Fantôme is offline
ik ging gister naar bed met het idee dat ik morgen hier zou kunnen posten dat ik me weer goed voelde ed
helaas... niet dus
ik moet leren voor filosofie, maar mijn gedachten zijn er toch niet bij, en door de tranen kan ik de woorden niet goed lezen...
thnx voor jullie support iig. en het komt vast wel weer goed ofzo.
Oud 12-06-2005, 09:58
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-06-2005 @ 10:13 :
ik ging gister naar bed met het idee dat ik morgen hier zou kunnen posten dat ik me weer goed voelde ed
helaas... niet dus
ik moet leren voor filosofie, maar mijn gedachten zijn er toch niet bij, en door de tranen kan ik de woorden niet goed lezen...
thnx voor jullie support iig. en het komt vast wel weer goed ofzo.
geeft hele dikke knuffel je bent een heel lief meisje, als je wilt praten mag je bellen, dat weet je hopelijk wel (knuffelt)
Oud 12-06-2005, 10:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
light fighter schreef op 12-06-2005 @ 10:58 :
geeft hele dikke knuffel je bent een heel lief meisje, als je wilt praten mag je bellen, dat weet je hopelijk wel (knuffelt)
ik haat het gewoon zo
al die moeite voor niks
mn oude gewicht terug
en zoveel heb ik helemaal niet zitten (vr)eten
anderhalve kg in 2 dagen aangekomen
ik haat mezelf erom
ik wil niet meer eten, nooit meer
het is slecht.
Oud 12-06-2005, 11:06
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-06-2005 @ 11:02 :
ik haat het gewoon zo
al die moeite voor niks
mn oude gewicht terug
en zoveel heb ik helemaal niet zitten (vr)eten
anderhalve kg in 2 dagen aangekomen
ik haat mezelf erom
ik wil niet meer eten, nooit meer
het is slecht.
nee meis,
je weet wat ik heb gezegd je gewicht kan schommelen. Maar als je afvalt doe het please wel gezond, please blijf wel eten meis... als je dat niet doet maak je het jezelf alleen onnodig moeilijk... En je hoeft jezelf niet te haten want je bent een hartstikke lieve leuke meid. En ik ben heel heel blij dat ik je heb leren kennen (knufffelt)
Oud 12-06-2005, 11:15
ANGE
ANGE is offline
Ik mis haar. Denk ik. Ik heb ook enorme hekel aan haar. Denk ik.

Ik word gek van mezelf, van wat ik voel. Ik weet niet wat ik voel... Wist ik het maar. Ik huil. Steeds. Alles loopt mis. Wat heeft het nog voor zin...
Oud 12-06-2005, 12:51
Mara
Mara is offline
Dit jaar voor ons op school geen schoolreis georganiseerd. Nu initiatief vanuit de klas om naar Londen te gaan. Kosten: 200-300 euro is de schatting.

Iedereen wil/gaat wel mee, behalve ik. Wij kunnen 't niet betalen. Iedereen kijkt me raar aan. Niet zo verwonderlijk, ik zit op 't VWO. De ouders van al m'n klasgenoten wonen in grote huizen, hebben vaak twee auto's bij de deur en gaan op vakantie naar verwegistan. Dan kom ik eraan, uit een arbeidersgezin. Ik schaam me er niet voor ofzo, maar ik vind 't jammer dat 't soms toch een afstand creeert. Dat ze niet begrijpen dat wij dat geld niet 1-2-3 hebben.

Verder:
Gisteravond verjaardag van een vriendin. Leuk. Vriendin heeft vriend. Knuffeldeknuffel. Vrienden van die vriendin, ik ken ze vaak, allemaal vriend/vriendin. Knuffeldeknuffel. Kusserdekus. Dan zit je daar tussen. Het constante gevoel dat ze je aankijken en denken "ja, 't is niet zo verwonderlijk dat je niemand hebt hoor, kijk 's naar jezelf". Ze doen 't niet, dat zegt mijn verstand, maar dat gevoel wil maar niet weg.
Oud 12-06-2005, 12:55
honnepon
honnepon is offline
Zijn er dan nergens leuke jongens???
Oud 12-06-2005, 13:01
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Tori Amos was super
Oud 12-06-2005, 13:41
Stefanie
Stefanie is offline
En steeds word ik aan die geweldige relatie met mn moeder herrinert. Wat is het toch een lieve vrouw
Oud 12-06-2005, 13:50
Nona
Nona is offline
Citaat:
light fighter schreef op 12-06-2005 @ 12:06 :
*knip*
100% mee eens.

Het is veel te druk nu. Werk, 20 uur komende week. Studie, 40 uur. Forum erbij, eten, slapen, reistijden meerekenen, maar waar blijven vriend en ontspanning dan? Vorige week heb ik hem ook al niet gezien, dat wordt toch te gek. Hoe kun je een relatie hebben zonder elkaar te zien? Ik heb he maandag in tranen opgebeld dat ik echt niet kon komen en dat ik anders in de knoop kwam met studie. En nu moet ik morgen acht uur werken, als ik daarna nog naar hem toe ga kan ik meteen naar bed en 's morgens om zeven uur weer de deur uit om op tijd op de universiteit te zijn.
Ja, over drie weken is het vakantie. Maar ga ik dit drie weken volhouden dan?
Oud 12-06-2005, 13:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En een nachtje erover slapen heeft ook al niet gewerkt. Valt me nog mee dat ik niet van d'r gedroomd heb.

Maar goed, nu... Nu zit ik een beetje lusteloos in m'n stoel achter de laptop. Nergens zin in, nergens in geïnteresseerd.

Bah.
Oud 12-06-2005, 14:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben zo ontzettend moe en ik begrijp niet hoe dat kan. Oké, heb gisteren wel een eind gelopen, maar het is niet echt mijn lichaam die moe is, het zit in mijn hoofd. Ik heb niet echt hoofdpijn, maar mijn ogen willen alleen maar dicht en slapen, slapen...

Dit zouden de leuke weken moeten zijn, de weken waarin ik kon doen en laten wat ik wilde, de weken waarin ik nog onbezorgd vrolijk zou moeten zijn.

Maar ik ben alleen maar moe en verdrietig.
Oud 12-06-2005, 14:17
da leentjuh
da leentjuh is offline
Gisteren tijdens het uitgaan ging het meisje waar ik een vreselijke hekel aan heb (en daar heb k hele goede redenen voor) tegen de jongen aan staan dansen die ik eigenlijk wel leuk vind. Hij liep na heel even weg en toen ging ie bij mij staan dansen (ik ken hem). Ik vin leuk.

Oud 12-06-2005, 14:55
light fighter
light fighter is offline
gister een hele heftige dag gehad. Was heel blij dat er een persoon bij mij was. Ze was heel erg lief voor me toen ik het heel moeilijk had. Werd weer eens geconfronteerd met de harde waarheid over thuis...
Heb het idee dat ik aan mezelf voor bij ga. terwijl ik weet dat ik m'n rust nodig heb... Maar aan de andere kant ik doe het zelf...
Nog maar twee weekjes en dan jarig geen zin in Zie er tegen op zal ik maar het advies op volgen doe maar gewoon gezellig dan word het vanzelf leuk? Ik weet het niet.
Van de week maar eens overleggen met m'n mwer wat die zegt over m'n andere mwer en sancties die mij mss boven het hoofd hangen. Wss beter dat ik hem ook maar eens ga vertellen wat ik al die tijd heb verzwegen
Oud 12-06-2005, 14:59
Verwijderd
Ik heb echt een hekel aan ziek zijn, je voelt je verrot, het komt nooit uit en ik verveel me dan vaak te pletter. Maar ja, wat doe je er aan? Morgen stage en eigenlijk moet ik er morgen echt heen, drie dingen die niet verzet kunnen worden en die doorgang 'moeten' vinden. En dinsdag ook een aantal dingen die door 'moeten' gaan...woensdag kan ik eventueel wel echt ziek zijn, maar donderdag en met name vrijdag dan weer niet... Mjah, we zien wel hoe het gaat.
Oud 12-06-2005, 15:25
Shock
Shock is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-06-2005 @ 14:50 :
*knip*
*knuff*
Oud 12-06-2005, 16:03
Nona
Nona is offline
Citaat:
Shock schreef op 12-06-2005 @ 16:25 :
*knuff*
Knuf terug en dankjewel. Ben weer wat vrolijker. Wat lukt, ga ik doen. Wat niet lukt, ga ik niet om treuren.
Oud 12-06-2005, 16:16
ilse
ilse is offline
linda is lieff!!
Oud 12-06-2005, 16:38
Verwijderd
omg.

dit is liefde.
en ik ben ongeneerd blij.
Oud 12-06-2005, 16:42
rare kwast
rare kwast is offline
ik voel me leeg, nutteloos
zit nu lekker 2 weken op mezelf...volgende week waar "naar huis" heb dr nu al geen zin in...
Oud 12-06-2005, 17:15
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 12-06-2005 @ 17:42 :
ik voel me leeg, nutteloos
Oud 12-06-2005, 17:15
Verwijderd
Raar dat ik iets kan typen waar ik mijn gevoel niet heel erg in uit maar wel zeg wat ik vind maar op een objectieve manier .

Ik moet echt hard naar iemand toe zeg
Oud 12-06-2005, 17:16
D-But
D-But is offline
veel te laat gaan slapen vannacht, ben helemaal lam..
zit al 3 weken in n dip, die steeds dippiger wordt..ben bang dat het weer dezelfde kant uitgaat als 2 jaar geleden, toen was k depressief...en da wil k nie, alles, behalve me ooit nog eens zo..leeg..voelen...en k mis iemand, iemand die bezet is, nooit voor me zal vallen, al heb ik een jaar gedacht van wel! en het is frustrerend, krijg diegene maar niet uit mijn hoofd..en k weet dat het niet kan, het is niet wederzijds, of misschien ook wel, maar bezet blijft bezet...en...nog zo veel, k hou maar op.. ...k voel me ineens veel beter..
Oud 12-06-2005, 17:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 15:59 :
Ik heb echt een hekel aan ziek zijn, je voelt je verrot, het komt nooit uit en ik verveel me dan vaak te pletter. Maar ja, wat doe je er aan? Morgen stage en eigenlijk moet ik er morgen echt heen, drie dingen die niet verzet kunnen worden en die doorgang 'moeten' vinden. En dinsdag ook een aantal dingen die door 'moeten' gaan...woensdag kan ik eventueel wel echt ziek zijn, maar donderdag en met name vrijdag dan weer niet... Mjah, we zien wel hoe het gaat.
erg he? maar ziekzijn kun je eenmaal niet plannen.
het komt nóóit echt uit trouwens...
beterschap Leo!
Oud 12-06-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-06-2005 @ 18:33 :
erg he? maar ziekzijn kun je eenmaal niet plannen.
het komt nóóit echt uit trouwens...
beterschap Leo!
Dank je.

Soms komt het beter uit dan anders...over drie weken heb ik vakantie, dan had het mij beter uitgekomen...dan nu zo aan het einde van het schooljaar, als je van alles af moet ronden ed.
Oud 12-06-2005, 17:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 18:40 :
Dank je.

Soms komt het beter uit dan anders...over drie weken heb ik vakantie, dan had het mij beter uitgekomen...dan nu zo aan het einde van het schooljaar, als je van alles af moet ronden ed.
hm-m idd ja....
hoe gaat het nu dan?
Oud 12-06-2005, 18:00
light fighter
light fighter is offline
ik ga het gewoon lekker niet doen iedereen bekijkt het maar en ik doe wat ik wil en dat is nu dus overal heerlijk tegen in gaan. Ze sluit de hele zooi maar af, scheelt weer tijd en energie. En ik voldoe ten minste aan het beeld dat iedereen van mij heeft *yeah*, stronteigenwijs en nooit wat fatsoenlijk afronden *yeah*

*gaat verder met haar leven vernielen*
Oud 12-06-2005, 18:03
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
light fighter schreef op 12-06-2005 @ 19:00 :
ik ga het gewoon lekker niet doen iedereen bekijkt het maar en ik doe wat ik wil en dat is nu dus overal heerlijk tegen in gaan. Ze sluit de hele zooi maar af, scheelt weer tijd en energie. En ik voldoe ten minste aan het beeld dat iedereen van mij heeft *yeah*, stronteigenwijs en nooit wat fatsoenlijk afronden *yeah*

*gaat verder met haar leven vernielen*

wat ga je niet doen.
ja, een eigenwijsje ben je wel ja... je maakt het jezelf zo moeilijk lieverd...
Oud 12-06-2005, 18:08
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-06-2005 @ 19:03 :

wat ga je niet doen.
ja, een eigenwijsje ben je wel ja... je maakt het jezelf zo moeilijk lieverd...
huisarts....

ik kan het mezelf niet makkelijk maken, ik wou dat ik het zou kunnen
Oud 12-06-2005, 18:09
Verwijderd
Ernstig, gewoon ernstig, ik kan het gewoon niet meer opbrengen om mezelf ook maar enigszins te motiveren. Het liefste zou ik gewoon in bed liggen en niets doen en slapen en slapen maar dat kan niet (wél!) maar het mag niet..

Oh ik word nog eens echt helemaal gek
Oud 12-06-2005, 18:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
light fighter schreef op 12-06-2005 @ 19:08 :
huisarts....

ik kan het mezelf niet makkelijk maken, ik wou dat ik het zou kunnen
die was toch op vakantie?
of al niet meer?
Oud 12-06-2005, 18:12
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-06-2005 @ 19:09 :
die was toch op vakantie?
of al niet meer?
ja maar ik ga het gewoon niet meer doen niet meer aanmelden geen verwijsbrief H-E-L-E-M-A-A-L niks
Oud 12-06-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 12-06-2005 @ 19:12 :
ja maar ik ga het gewoon niet meer doen niet meer aanmelden geen verwijsbrief H-E-L-E-M-A-A-L niks
En dan?

Het lijkt mij dat je hulp zoeken en er aan mee werken enz. voor jezelf doet en niet voor anderen? Dat je het nu niet doet, lijkt nu meer een soort van 'protestactie' tegen die anderen...wat schiet jij daar mee op? Waarom kies je niet voor jezelf?

Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 18:16.
Oud 12-06-2005, 18:20
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 19:14 :
En dan?

Het lijkt mij dat je hulp zoeken en er aan mee werken enz. voor jezelf doet en niet voor anderen? Dat je het nu niet doet, lijkt nu meer een soort van 'protestactie' tegen die anderen...wat schiet jij daar mee op? Waarom kies je niet voor jezelf?
doe ik het zelf

doe het ook wel voor mezelf word alleen gestoord van het gezeik aan m'n kop en de sancties die er op staan als ik het net even iets anders doe. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Heeft in mijn ogen weinig zin om steeds maar ja en amen te zeggen op alles wat een hulpverlener zegt
Oud 12-06-2005, 18:35
M@rco
M@rco is offline
Ik voel me zo... nutteloos... iedereen is lekker heel de dag met zichzelf bezig, niemand die ooit ook maar eens vraagt hoe het met míj is. Niet dat ik daar zo om zit te springen maar het gaat meer om het idee...

Nou ja, rot dan maar lekker op allemaal. Ik word kluizenaar!
Oud 12-06-2005, 19:11
Nona
Nona is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2005 @ 19:35 :
Ik voel me zo... nutteloos... iedereen is lekker heel de dag met zichzelf bezig, niemand die ooit ook maar eens vraagt hoe het met míj is. Niet dat ik daar zo om zit te springen maar het gaat meer om het idee...

Nou ja, rot dan maar lekker op allemaal. Ik word kluizenaar!
*knuf* Nergens voor nodig. Laat eens weten hoe het precies met je gaat, veel mensen zouden verder vragen als je nu eenmaal begonnen was.
Oud 12-06-2005, 19:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 19:14 :
En dan?

maak dat light fighter maar eens wijs...
maar girl, je weet vast wel hoe ik erover denk, dat hoef ik je niet te vertellen enzo...

knuff ({)
Oud 12-06-2005, 19:40
malaika
malaika is offline
ik hou het niet meer vol, ik heb echt geen zin meer...
Oud 12-06-2005, 19:45
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Anneka schreef op 12-06-2005 @ 00:37 :
je mag!

Ik voel nu pas hoeveel ik om m geef, wil m echt niet kwijt.. maar waarom voel ik me soms dan zo stom tegen over hem.
Dank je wel

Ik weet t niet, maar sterkte *knufff*
Oud 12-06-2005, 19:54
Verwijderd
En dan is het uit. Na 1,5 jaar....
Oud 12-06-2005, 19:58
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Ave schreef op 12-06-2005 @ 20:54 :
En dan is het uit. Na 1,5 jaar....
da's kut
*knuff*
Oud 12-06-2005, 19:59
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-06-2005 @ 20:39 :
maak dat light fighter maar eens wijs...
maar girl, je weet vast wel hoe ik erover denk, dat hoef ik je niet te vertellen enzo...

knuff ({)
d8 dat jij liever voor me zou gaan zijn?? had ik dat ff fout

Ik weet geloof ik wel hoe je er over denkt maar iedereen zegt weer wat anders en daarom weet ik het helemaal niet meer en volg ik mezelf maar
*pakt knuff dankbaar aan en knufft trug*

net ff in bad geweest weer wat ontspanner

en weer iemand die mij als hart-lucht-iets gebruikt. Geloof dat ik in een weekend een tweelingzus heb ontdekt en een tweelingbroer en dan jezelf afvragen wie van de drie koppiger is
Oud 12-06-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 12-06-2005 @ 20:59 :
en volg ik mezelf maar
Is dat niet ook de bedoeling? (Wat niet betekent dat je wat anderen zeggen niet mee kunt nemen in je beslissing. )
Oud 12-06-2005, 20:21
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 21:13 :
Is dat niet ook de bedoeling? (Wat niet betekent dat je wat anderen zeggen niet mee kunt nemen in je beslissing. )
tis wel de bedoeling dat ik kies maar als ik kies ben ik verantwoordelijk en als andere kiezen ben ik dat niet
Oud 12-06-2005, 21:10
Verwijderd
Morgen wordt een belangrijke dag: ik heb mijn eerste intake bij de psych. Weet niet wat ik eigenlijk moet verwachten, behalve dan dat ik alles weer eens zal moeten vertellen, alles naar boven zal moeten halen, enz.
En eigenlijk heb ik daar niet veel zin in... Ik weet dat het moet, maar ik wil me niet zo klote voelen. Ik voel me nu al best klote, maar als ik dan ook nog aan alles van vroeger ga denken...
Maar aan de andere kant ben ik ook wel blij; eindelijk hulp!
Maarja...
Waarom dit nou in zo'n belangrijke drukke week , ik kan me echt niet meer concentreren...
Ik ga zo echt in huilen uitbarsten, t wordt weer allemaal teveel. Ik had alles de laatste dagen weer veilig weggestopt (ja ik weet dat het niet goed is), maarja, dan komt het er nu weer uit...

Oud 12-06-2005, 21:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Niet dat het goed gaat komen ofzo... Maar ik voel me nu wel kalmer en rustiger dan gister en vanmiddag.

Nou kan dat over een uur ook weer veranderd zijn. Dat is het rottige.
Oud 12-06-2005, 21:39
moon
moon is offline
Het leek wel alsof ik aan het overgeven was, er kwam zoveel los,er kwam zoveel uit...allemaal gevoelens die ik nog nooit in woorden voor hem had uitgedrukt.
Niet over hem, ook al waren zijn problemen juist de problemen die mij de afgelopen tijd dwars zaten...nee we hadden het over mij, een hele avond lang. (wat ik vreselijk vond)
Ik heb hem dingen laten lezen....waaruit hij duidelijk kon opmaken dat ik een borderliner ben zei hij. Hij schrok van de zelfmoordgedachtes die hij op papier las, hij had het niet verwacht. Ik heb gezegd dat ik het nooit zou doen, dat hij pas op moet gaan passen als ik plotseling afstand van hem neem of het uitmaak. Ik kan mensen niet zomaar in de steek laten. Ik heb het hem nu wel verteld maar eigenlijk is dat nog niet genoeg. Ik twijfel sosm zo of ik hem niet voor meer moet waarschuwen. Ik kan niet garanderen dat het nooit een keer fout gaat, kan hij met dat vooruizicht, die onzekerheid en die angst leven? kan ik hem dat aan doen? en tegelijk wil ik hem daar ook niet bang voor maken omdat ik weet dat de kans toch heel klein is dat ik ooit nog een poging doe. Ik weet niet, t is moeilijk.
Oud 12-06-2005, 22:12
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-06-2005 @ 20:11 :
*knuf* Nergens voor nodig. Laat eens weten hoe het precies met je gaat, veel mensen zouden verder vragen als je nu eenmaal begonnen was.

Mja maar dat is het niet eens... ik ben alleen een beetje teleurgesteld dat bepaalde mensen me áltijd weten te vinden als ze iets nodig hebben, maar als het eens een keer andersom is dan geven ze niet thuis, dan hebben ze het veel te druk met zichzelf en hun eigen oh zo belangrijke leventje. Ik weet dat ik ook niet de meest makkelijke persoon ben, maar dan nog... het valt me gewoon tegen van sommige mensen.
Oud 12-06-2005, 22:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2005 @ 23:12 :

Mja maar dat is het niet eens... ik ben alleen een beetje teleurgesteld dat bepaalde mensen me áltijd weten te vinden als ze iets nodig hebben, maar als het eens een keer andersom is dan geven ze niet thuis, dan hebben ze het veel te druk met zichzelf en hun eigen oh zo belangrijke leventje. Ik weet dat ik ook niet de meest makkelijke persoon ben, maar dan nog... het valt me gewoon tegen van sommige mensen.
Hadden mijn woorden kunnen zijn. Sommige mensen zijn er inderdaad alleen als hén iets mankeert, maar andersom geven ze niet thuis. Ook vrienden. Ik ben er in het verleden teleurgesteld door geweest, maar nu denk ik: 'ach, laat ze maar, ik heb ook nog andere vrienden en die zijn belangrijker'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten