Advertentie | |
|
![]() |
|
Er was eens een meisje als JJoosje
Die zat heel erg graag in een doosje Maar iemand die zei: "Die doos is van mij!" En JJoosje zat daar nog een poosje. (Dit is een soortvan limerick. Succes Jojo!)
Laatst gewijzigd op 13-12-2009 om 20:34. |
![]() |
|
![]() |
Ik zie dat je me zoenen wilt
dus ik draai vlug mijn hoofd af. Je lippen raken net mijn wang terwijl ik je zachtjes van me af duw. 'Heb je de boodschappen gedaan?' Je knikt en ik loop naar de tas. 'Ik zei toch oelek, dit is manis. Wat ben nou voor 'n idioot!'
|
Ja, en je rijmschema klopte
![]() edit: eentje voor jou: - Er was eens een ding aan een touwtje Die zoog heel erg graag op een houtje Het houtje dat brak Wat een stomme tak! En wat een naargeestig foutje.
Laatst gewijzigd op 13-12-2009 om 20:51. |
![]() |
|
Nogmaals een zelfde opdracht, maar nu voor iemand anders:
Miekje, schijf eens een gedicht met een heel goedlopend metrum maar zonder rijm? En Neardo, kan jij een gedicht schrijven waarin je je woede over iets uit, zonder daar woorden als tranen, haat, mislukking, bedrog, en andere clichés? Dus ik vraag om originaliteit ![]()
|
Nou goed, een poging tot een gedicht zonder rijm! Ik vind het heel moeilijk om het een geheel te houden zo. Is het wat?
vroege lente Een hert ligt in het gras, heel vredig. En heel alleen, door niemand opgemerkt. Alleen ik zie het - ruw geschoten in zijn sprong! Wat was de wereld lieflijk, kleurrijk. Wat was de lente jong en zacht! Toch kwam de herfst. Meedogenloos vroeg. Ik wil het hertje bloemen brengen, ik wil de lente weer leven inblazen, sta op! Het is nog lang geen winter. Ik vind geen bloemen om het hert te bedekken, geen jong groen om zijn leed te verlichten. De lente was te jong dit jaar, en dood geboren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt hier vragen om een opdracht of iemand anders een opdracht geven om een bepaald gedicht te schrijven.
Het zorgt er voor dat mensen kunnen oefenen. Je kan ook eventueel om tips vragen, bijvoorbeeld: ik wil graag *zus of zo* schrijven, maar *dit of dat* is het probleem. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Na wat gegoogle en flink wat hersenspinsels, hierbij.
Bananen Ik houd erg van die lekkere bananen. Ze zijn erg lekker in de kwark. En ook in de supermarkt, zijn ze goedkoop om op te halen. Soms waag ik me er niet aan, want dan is het een bruine banaan. Ta-dah! Ik weet dat hij faalt, maar het is ook erg lastig om iets te schrijven in zo'n rijmschema waar ik geen reet vanaf weet. ![]()
|
@Fizzle: Leuk, ondanks dat er geen rijm in zit, is het nog steeds 100% jou, dat is wel leuk om te zien. Ik zou alleen 'sta op' met een hoofdletter doen, alsof het een nieuwe zin is. En ik denk dat doodgeboren één woord is.
@JJoosje: Voor jou dan de opdracht om een gedicht te schrijven waar juist wél eindrijm in zit.
||
Citaat:
Daar komt ie. Je gedicht gaat over je eigen linkerbeen, hoeveel je linkerbeen voor je betekent. Je getuitgt je liefde aan je linker been. Succes. Ik hoop dat je hem leuk vindt ![]()
||
Citaat:
Koukleumen, dagromen, altijd op je steunen kunnen. Het wordt kouder, winter heet zoiets, en omdat Paulusma geen sneeuw voorspelt, zijn de straten morgen wit. En me aan je vastklampen als ik banger ben dan ik verwacht, achterom kijken, harder rennen, ik vertrouw je, ik vertrouw jullie. Je gebruiken om te redden, schoppen, verstoppen. Sper mijn ogen nogmaals open, mijn leven voorbij flitsend, geluk is me ongunstig: ik ben zojuist vermoord. Het maakt niet uit want voor zijn daden en zijn goede moed, krijgt mijn linkerbeen de erfenis tegoed. - ![]()
Laatst gewijzigd op 16-12-2009 om 21:57. |
![]() |
|
Misschien is mijn linkerbeen wel heel cool
![]() Nee, ik heb de voordelen van mijn been even overdreven en hem neergezet als mijn beste vriend. Gewoon dichten over je beste vriend maar dan beens, en het is best simpel! Maar het is een beetje een lol-gedichtje ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Verhalen & Gedichten |
"heeft-er-iemand-ideeën-want-ik-heb-geen-flauw idee-waar-ik-over-moet-schrijven"topic appelsap13 | 12 | 18-05-2008 21:49 | |
Verhalen & Gedichten |
De prins 4cecilia4 | 9 | 31-01-2007 12:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedachten na haar Verwijderd | 6 | 26-01-2007 11:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] topic 2 Verwijderd | 46 | 16-03-2006 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Letteren] Verwijderd | 79 | 19-01-2006 22:16 |