![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
heb ik nooit geweten dat er 36 uur tussen moet zitten ![]() dus wat dan als je de pil 1 dag vergeten ben en je slikt hem zo gauw mogelijk nog in...kan dat kwaad dan? of wat kun je dan doen als je 1 mailig je pil vergeten ben? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Eerste week Pil vergeten in de eerste week van een pilstrip: vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken volgens het schema en 7 dagen lang condooms gebruiken. Als je 2 dagen voordat je de pil hebt vergeten zonder condooms hebben gevreeën dan kan je zwanger zijn en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts voor advies. Tweede week Pil vergeten in de tweede week van de pilstrip: vergeten pil alsnog innemen en de strip afmaken volgens schema. Je bent nog gewoon beschermd tegen zwangerschap. Derde week Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden: *Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken; *Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap. *Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek)met een nieuwe strip. Je kan tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar je bent wel beschermd tegen een zwangerschap. Voor de driefasenpil met ethinylestradiol en gestodeen (Tri-Minulet en Triodeen)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen doorslikken: gebruik hiervoor de witte tabletten van een nieuwe strip.oor de driefasenpil met ethinylestradiol en levonorgestel(merknamen Trigynon en Trinordiol)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen de pil doorslikken. Gebruik hiervoor de gele tabletten van een nieuwe strip *Neem de pil niet meer in en neem ook de rest van de strip niet meer in. Je begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet je weer met een nieuwe strip beginnen.
||
Citaat:
www.pilvergeten.nl of in de bijsluiter kun je kijken welke acties er in welke week ondernomen moeten worden indien je een pil vergeet. Indien je de pil vergeet/ telkens op een ander tijdstip inneemt gaat de betrouwbaarheid van de pil achteruit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk/dacht er ook wel eens over om over te stappen, ik heb niet echt het idee dat ik er vrolijker van word (Microgynon 30) en mijn menstruatie en vooral de buikpijn daarbij is alleen maar heviger. Maar niet allemaal dat het écht een probleem is, en ik heb het idee dat dat bij een andere pil ook wel een beetje blijft, of niet? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Af en toe is zelfs de volgende dag bij uitzondering niet erg, als het maar binnen 12 uur is van het tijdstip waarop je hem de vorige dag hebt genomen (dus eigenlijk de pil binnen 36 uur na de vorige pil nemen).
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk ook dat het geen kwaad kan, je kan voor de zekerheid met beide bijsluiters nog even checken of de samenstelling echt hetzelfde is maar toen ik van Microgynon op Yasmin overstapte heb ik ook een stopweek gehouden en dat heeft mijn huisarts toen ook gezegd.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hey... het is beter om op een vast tijdstip de pil in te nemen... maar zoals jij het hebt gedaan kan het geen kwaad. zorg er wel voor dat er geen enkele dag meer dan 36 uur tussen zit..dan is de pil namelijk niet meer veilig. bij jou zat er niet meer dan 2 uur tussen en heb je elke dag de pil geslikt, dus kan het geen kwaad. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja dat weet ik maar ik ben nogal uhm..vergeetachtig ![]() Ik zal proberen het voortaan weer netjes op tijd te doen hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Nee. |
![]() |
||
Citaat:
2. Nee, sperma komt niet boven een condoom uit ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Stel dat het zou kon zijn dat je soms drie weken aan de pil gaat en soms twee weken de pil slikt en hoe dan ook veilig blijft? Dat lijkt me een beetje raar, aangezien een strip nu eenmaal 21 pillen heeft. Logischerwijs is het dan dat je na 21 pillen (of meer) een goede buffer hebt opgebouwd. Maar ik weet trouwens niks van 'veilig zijn' na twee weken pil, maar ik zou uitgaan van een maand onveilig, dus dan maar met condoom voor de zekerheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1. Op een uur , 2 uur zal het niet aankomen, het is pas na 12 uur dat verminderde werking 2. Het is de voorlaatste pil 3. Als je dit niet weet ![]()
|
Verwijderd
|
Kijk eens op www.pilvergeten.nl, daar staat alles heel duidelijk op (dmv een aantal vragen die je moet beantwoorden krijg je een advies en dat is hetzelfde advies als in je bijsluiter staat, alleen hoef je dan dus niet alles te lezen, maar alleen datgene dat voor jou geldt).
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op zich is het wel ideaal, je voelt hem niet, bij de seks heb ik het 1 keer gevoeld en dan haal je het eruit( of niet) en dan kun je gewoon verder gaan en het daarna er weer inbrengen. Het idee is echt super makkelijk. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Morning After Pil AnTiLiCiOuS | 3 | 14-08-2007 19:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Stoppen met Diane 35 --> geen eetlust meer, hoofdpijn? VIC. | 2 | 28-03-2006 14:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
ongesteld maar toch niet? Nyai | 9 | 22-08-2004 12:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger en ongesteld? love_girl_4-eva | 39 | 04-06-2004 19:39 | |
De Kantine |
eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat? pieper | 65 | 08-02-2004 12:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Morning after: Vraagje Verwijderd | 6 | 03-12-2003 10:35 |