Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2006, 08:50
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-08-2006 @ 09:13 :
Van dit eetpatroon ben ik in 2 dagen een kilo aangekomen!
Wat moet ik doen? Iemand tips? Het gaat me allemaal te snel...

O: glas halfvolle melk en 2 volkorenboterhammen besmeerde met bleu band boter (=zelfde aantal kcal als halvarine) en 1x zoet (meestal vruchtenhagel) en 1x hartig (meestal kaas)
T: 2 stuks fruit, soms 1 stuk fruit
M: glas halfvolle melk en 3 volkorenboterhammen besmeerd emt bleuband boter en 1x zoet (meestal hagelslag) en 1x kaas en 1x vleeswaar (vegetarische ham of tartex)
T: pauzekoek (dus smoeltjes of sultana's oid) en een glas sap
A: 150 gram groente, 150 gram aardappel/pasta, 100 gram vleesvervanger en een shcaaltje yoghurt of vla
T: 2 kleine koekjes en een glas yogho zonder suiker

Wat doe ik verkeerd?
Oud 09-08-2006, 08:53
ikkuh15
ikkuh15 is offline
sorry, wilde er alleen even bijzetten dat die bleubandboter hetzelfde aantal kcal heeft als halvarine, dus wel het minste wat je hebt qua boter...
En misschien dan idd minder vet, maar het is een "normale" eetlijst en daar staat dit allemaal op...En zoveel is het toch ook niet..?
Maar ga idd iig meer sporten! Gister al in totaal 1,5 uur intensief gesport en vandaag ga ik weer 2 uur fietsen..

Ik moet nog wel beetje aankomen, ben al heel veel aangekomen, van BMI 14,8 naar BMI 17 waar ik nu vanaf vanochtend op zit...Bij een dietiste zit ik niet meer, 2 weken geleden mee gestopt. Ik weet wel dat ik iig naar BMI 18 moet, maar zo snel vind ik nou ook weer niet nodig...en zeker niet als ik niet eens een aankomlijst eet!
Oud 09-08-2006, 09:09
Gothic
Gothic is offline
Je kunt geen kilo vet aankomen in 2 dagen. Dus waarschijnlijk is het vocht en moet je je niet zo druk maken. Blijf onthouden en jezelf vertellen dat het goed is dat je aankomt!
Oud 09-08-2006, 11:55
Verwijderd
Inderdaad, gewoon een gewichtsschommeling, je schommelt vanzelf weer terug en dan gaat het wel weer langzaam omhoog
menstrueer je nog/alweer? vrouwen zijn vaak voor en tijdens hun menstruatie 0,5 tot 3 kilo zwaarder door vocht dat ze vasthouden
Oud 09-08-2006, 13:48
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 09-08-2006 @ 09:33 :
Een aantal dingen die kunnen helpen:

- sporten, bewegen, lopen, zwemmen, fietsen, whatever

- geen boter gebruiken (scheelt afhankelijk van het soort tussen de 15 en 35 kcal per boterham)

- bewuster beleg op brood (dus geen pindakaas (100kcal per boterham) , geen vette kaas (60kcal per boterham), geen chocola, geen vruchtenhagel (60kcal per boterham)

- vlees eten of zorgen dat je op andere manier aan je CLA's komt (volgens mij red je dat niet met vleesvervangers). Erg belangrijk dit!

- je laatste tussendoortje in caloriën verminderen.

- 0% vet melk ipv halfvol

- pasta's bevatten véél meer kcal dan aardappelen, daarmee zou je kunnen minderen.

- sowieso minder vet eten, want ik denk dat het vooral daarin zit. Boter, halfvolle melk, kaas, yogho, koekjes, allemaal vet!
Dat zou misschien goed zijn als ze ècht aankwam, maar in twee dagen kun je geen kilo aankomen.

@ Ikkuh15: Je doet me een beetje denken aan een vriendin van me, die werd helemaal panisch als ze plotseling meer woog. En de dag daarna was het er weer af. Met een eetlijst is het verder toch ook in het algemeen de bedoeling dat je aankomt? Uiteindelijk stabiliseert je gewicht echt wel, joh. Misschien houdt je lichaam iets meer vocht vast dan gewoonlijk, of had je net gegeten, of woog je je 's avonds. Et cetera. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom je gewicht schommelt. Maak je geen zorgen! Waarom ben je gestopt met die diëtiste?
Oud 09-08-2006, 13:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roosje schreef op 09-08-2006 @ 14:48 :
Dat zou misschien goed zijn als ze ècht aankwam, maar in twee dagen kun je geen kilo aankomen.

@ Ikkuh15: Je doet me een beetje denken aan een vriendin van me, die werd helemaal panisch als ze plotseling meer woog. En de dag daarna was het er weer af. Met een eetlijst is het verder toch ook in het algemeen de bedoeling dat je aankomt? Uiteindelijk stabiliseert je gewicht echt wel, joh. Misschien houdt je lichaam iets meer vocht vast dan gewoonlijk, of had je net gegeten, of woog je je 's avonds. Et cetera. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom je gewicht schommelt. Maak je geen zorgen! Waarom ben je gestopt met die diëtiste?
Daarnaast kan ze niet verwachten dat haar gewicht zich stabiliseert op ondergewicht... waarschijnlijk zal je gewicht stabiliseren tussen de 18-22 oid... Daarnaast word je ouder, krijg je een volwassen lichaam en dat stopt niet op 15, dat stopt pas tegen de 25...

Ik hoop dat je nog ergens hulp hebt, want ik heb niet het idee dat je dit alleen moet/kan doen...
Oud 09-08-2006, 14:05
liek88
liek88 is offline
ik ben heel rustig aan bezig te proberen 25kcal per week omhoog te gaan met het doel niet nog meer af te vallen, proberen stabiel te blijven (omdat het lichamelijk echt klote gaat en ik nu ook wel doorheb dat dit niet goed is) maar ik merk dat ik niet zo goed weet waar ik die 25kcal 'extra' vandaan moet halen.
Extra koolhydraten (zoals brood of een cracker) voelt te zwaar, vetten (bijvoorbeeld 2x pindakaas ipv 1 keer ofzo) durf ik niet zo goed, dus haal ik het maar uit de eitwitten (magere kwark of kipfilet 'extra'). Iemand tips hoe ik dit beter aan kan pakken?
Of is het niet erg dat ik het uit eiwitten haal? (ik zorg dat ik max 90gr eiwitten op een dag binnen krijg, want 100gr per dag is toch het maximum?)

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 14:12.
Oud 09-08-2006, 14:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 09-08-2006 @ 15:05 :
ik ben heel rustig aan bezig te proberen 25kcal per week omhoog te gaan met het doel niet nog meer af te vallen, proberen stabiel te blijven (omdat het lichamelijk echt klote gaat en ik nu ook wel doorheb dat dit niet goed is) maar ik merk dat ik niet zo goed weet waar ik die 25kcal 'extra' vandaan moet halen.
Extra koolhydraten (zoals brood of een cracker) voelt te zwaar, vetten (bijvoorbeeld 2x pindakaas ipv 1 keer ofzo) durf ik niet zo goed, dus haal ik het maar uit de eitwitten (magere kwark of kipfilet 'extra'). Iemand tips hoe ik dit beter aan kan pakken?
Of is het niet erg dat ik het uit eiwitten haal? (ik zorg dat ik max 90gr eiwitten op een dag binnen krijg, want 100gr per dag is toch het maximum?)
beker vruchtensap? wat cruesli/muesli in je kwark? Schepje suiker in je kwark? Wat vruchtenhagelslag in je kwark?
Oud 09-08-2006, 16:09
Gothic
Gothic is offline
Ik ben deze vakantie 7 kilo aangekomen... zal vast wel iets van vocht bijzitten, maar het blijft net iets teveel...

(om een indicatie te geven: ontbijt bestond meestal uit aantal bananenpannenkoeken met caramel, heb een hoop bananenshakes gedronken en 's avonds vaak friet met gefrituurde prawns, verder 3x per dag warm eten en tussendoor witbrood/chips om de honger te stillen. Verder vaak geen lightfrisdrank aanwezig dus dat wil ook helpen. En dat alles in combinatie met niet 3x per week intensief sporten )

Nu heb ik ontzettend veel honger, eet me gek aan brood, maar het vult niet. Weet iemand tussendoortjes met weinig cal die goed vullen?

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 16:14.
Oud 09-08-2006, 16:12
Verwijderd
kwark en/of rauwkost? als je brood niet vindt vullen, vind je dat van rauwkost vast ook niet, maar je kunt het proberen.
Oud 09-08-2006, 16:29
liek88
liek88 is offline
ik blijf bij een grote kom brinta en kwark in combinatie met veel vers fruit erdoor vind ik ook goed vullen

tussendoortje van 175kcal: 225gr magere kwark (franse, melkan) + (bijvoorbeeld) 100gr verse aardbeien 100gr rode bessen + 1 abrikoos

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 16:32.
Oud 09-08-2006, 21:42
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Yoghurt met zoetpoeder? Stuk komkommer of paprika rauw is ook erg lekker en bevat aan calorieën nauwelijks wat.
Oud 10-08-2006, 11:20
ikkuh15
ikkuh15 is offline
weer ff een vraagje...
Wat is volgens jullie "normaal" als avondeten als je wraps eet? We eten namelijk wraps vanavond met een vulling van courgette, ui, pesto, quorn en rucola...Is het "normaal" om er 1 te eten, of beter 2?
Qua calorieen lijkt mij 1 namelijk logischer, maar misschien is dat weer beetje weinig als je normaal wil leren eten...
Iemand een idee? Wat doen jullie?
Oud 10-08-2006, 11:22
Roos
Roos is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 10-08-2006 @ 12:20 :
weer ff een vraagje...
Wat is volgens jullie "normaal" als avondeten als je wraps eet? We eten namelijk wraps vanavond met een vulling van courgette, ui, pesto, quorn en rucola...Is het "normaal" om er 1 te eten, of beter 2?
Qua calorieen lijkt mij 1 namelijk logischer, maar misschien is dat weer beetje weinig als je normaal wil leren eten...
Iemand een idee? Wat doen jullie?
Hangt er een beetje vanaf hoeveel je erin doet. Ik zou er twee eten, maar dan niet zo vol vullen dat hij niet meer dichtkan. Misschien kan je ook kijken wat de rest eet, en daar dan in proberen mee te gaan

(klinkt lekker trouwens )
Oud 10-08-2006, 12:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanaf hoeveel koppen koffie per dag wordt het ongezond? Is dat bij twee koppen koffie al of nog niet?
Oud 10-08-2006, 13:12
Nijn*
Nijn* is offline
@ ikkuh15: wij eten vrij regelmatig wraps bij het avondeten. Het ligt eraan of je grote of kleine hebt natuurlijk. Wij hebben meestal kleintjes en dan neem ik er twee. Bij grote krijg ik er soms niet eens eentje op. Wat ik meestal doe met beleg is bijvoorbeeld appel, ei, kaas, avocado, tomaat, mais etc. Lekker gezond, maar niet zoveel dat hij niet meer dichtkan

@ Daantje: Volgens mij is twee koppen per dag niet echt ongezond, ik denk dat dat het pas wordt als je er drie-vier per dag gaat drinken, week in week uit.
Oud 10-08-2006, 13:45
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 10-08-2006 @ 14:12 :
@ Daantje: Volgens mij is twee koppen per dag niet echt ongezond, ik denk dat dat het pas wordt als je er drie-vier per dag gaat drinken, week in week uit.
Volgens mij is het pas echt ongezond als je er op leeft maar 3 á 4 dagelijks zou ik ook niet aanraden. Ik probeer zelf de 3 koppen per dag niet te overschrijden, maar meestal 1 á 2. Koffie heeft overigens wel een positieve invloed op je stofwisseling!
Oud 10-08-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-08-2006 @ 13:08 :
Vanaf hoeveel koppen koffie per dag wordt het ongezond? Is dat bij twee koppen koffie al of nog niet?
Als maximum wordt meestal 3 koppen voor vrouwen (of kleine tengere mannen) en 4 voor mannen (of grote flinke vrouwen) aangehouden . Dat is uiteraard als je de koffie een normale sterkte geeft, van slappe koffie mag je meer drinken . Bij sommige aandoeningen (zoals een maagzweer) wordt helemaal afgeraden om koffie te drinken, maar meestal is een normale hoeveelheid dus geen probleem.
Oud 10-08-2006, 22:42
Roos
Roos is offline
Koffie is overigens gunstig tijdens een astma aanval, jij hebt astma herinner ik me
Het verwijdt de luchtwegen wat.
Oud 10-08-2006, 22:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-08-2006 @ 23:42 :
Koffie is overigens gunstig tijdens een astma aanval, jij hebt astma herinner ik me
Het verwijdt de luchtwegen wat.
Daarom vroeg ik het ook Het gaat de laatste dagen niet zo lekker en als de ventolin dan niet voldoende werkt dan wil ik ook nog wel eens een aantal koppen koffie nemen
Oud 11-08-2006, 16:12
Mariposa
Mariposa is offline
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die alleen maar babyvoeding eten om af te vallen (potjes dus).

In hoeverre is dit slecht voor een volwassen lichaam?
Oud 11-08-2006, 16:33
liek88
liek88 is offline
Ik slaap de laatste dagen echt slecht, dan word ik 's nachts een paar keer wakker en kan ik heel moeilijk weer inslapen. Ik kan dit echt niet volhouden. Eerder als ik slecht geslapen had kon ik nog wel ergens de energie vandaan halen om 'normaal' de dag door te komen maar nu ben ik de hele dag kapot. (eetstoornis zorgt ook al voor lichamelijke ongemakken en in combinatie met slecht slapen hou ik het echt niet vol ) iemand tips voor n betere nachtrust? (ik zorg dr nu voor dat ik mn 2liter vocht voor 7uur 's avonds allemaal binnenkrijg, dat ik dr hopelijk 's nachts niet uit moet om naar de wc te gaan misschien dat dat ook iets helpt)
Oud 11-08-2006, 16:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 11-08-2006 @ 17:33 :
Ik slaap de laatste dagen echt slecht, dan word ik 's nachts een paar keer wakker en kan ik heel moeilijk weer inslapen. Ik kan dit echt niet volhouden. Eerder als ik slecht geslapen had kon ik nog wel ergens de energie vandaan halen om 'normaal' de dag door te komen maar nu ben ik de hele dag kapot. (eetstoornis zorgt ook al voor lichamelijke ongemakken en in combinatie met slecht slapen hou ik het echt niet vol ) iemand tips voor n betere nachtrust? (ik zorg dr nu voor dat ik mn 2liter vocht voor 7uur 's avonds allemaal binnenkrijg, dat ik dr hopelijk 's nachts niet uit moet om naar de wc te gaan misschien dat dat ook iets helpt)
beter en meer eten...
Oud 11-08-2006, 16:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 11-08-2006 @ 17:12 :
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die alleen maar babyvoeding eten om af te vallen (potjes dus).

zolang je genoeg eet, al je voedingsstoffen binnenkrijgt zal het prima zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat je op die manier genoeg binnenkrijgt... lijkt me ook erg duur
Oud 11-08-2006, 16:38
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-08-2006 @ 17:36 :
beter en meer eten...
daar ben ik druk mee aan de gang om dat op te krikken (ook al gaat dat erg langzaam en is t niet makkelijk..) maar wat kan ik aan dat slapen doen?
Oud 11-08-2006, 17:18
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 11-08-2006 @ 17:38 :
daar ben ik druk mee aan de gang om dat op te krikken (ook al gaat dat erg langzaam en is t niet makkelijk..) maar wat kan ik aan dat slapen doen?
Heel herkenbaar...
maar inderdaad is de beste oplossing toch: eten en aankomen! Je bent er idd al mee bezig, maar zodra dit allemaal beter gaat zal het slapen ook weer beter gaan...
En verder...weet je ook waardoor je niet goed slaapt? Bij mij lag het vooral aan dat ik niet kon slapen door de geluiden om mij heen, lag veel te piekeren en was superzenuwachtig voor de weegschaal. Daar zijn natuurlijk allemaal oplossingen voor te bedenken...
Misschien zit hier iets bij dat helpt:
- oordopjes in (hoor je de geluiden om je heen niet meer)
- muziek aan als je gaat slapen (kan je niet piekeren)
- voor dat je gaat slapen in een warm bad
- voor dat je gaat slapen een glas warme melk
- weegschaal ergens neerzetten zodat je er zowiezo niet op kan
- net iets voordat je gaat slapen nog iets te eten nemen, zodat je geen honger hebt..
Hoop dat jer ergens wat aan hebt!!
Vind trouwens dat je heel knap bezig bent met eten!!
Op welke BMI zit jij eigenlijk?
Oud 11-08-2006, 17:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 11-08-2006 @ 17:12 :

Het lijkt me niet al te best voor je darmen. Voor kinderen is dat niet zo erg, ze moeten er nog aan wennen (van melk, naar babyvoeding naar 'volwassen' voedsel) maar voor volwassenen lijkt 't me niet al te best.
Oud 11-08-2006, 17:51
liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 11-08-2006 @ 18:18 :
Heel herkenbaar...
maar inderdaad is de beste oplossing toch: eten en aankomen! Je bent er idd al mee bezig, maar zodra dit allemaal beter gaat zal het slapen ook weer beter gaan...
En verder...weet je ook waardoor je niet goed slaapt? Bij mij lag het vooral aan dat ik niet kon slapen door de geluiden om mij heen, lag veel te piekeren en was superzenuwachtig voor de weegschaal. Daar zijn natuurlijk allemaal oplossingen voor te bedenken...
Misschien zit hier iets bij dik at helpt:
- oordopjes in (hoor je de geluiden om je heen niet meer)
- muziek aan als je gaat slapen (kan je niet piekeren)
- voor dat je gaat slapen in een warm bad
- voor dat je gaat slapen een glas warme melk
- weegschaal ergens neerzetten zodat je er zowiezo niet op kan
- net iets voordat je gaat slapen nog iets te eten nemen, zodat je geen honger hebt..
Hoop dat jer ergens wat aan hebt!!
Vind trouwens dat je heel knap bezig bent met eten!!
Op welke BMI zit jij eigenlijk?
dankje voor de tips, ik kan er wel wat uithalen
ik denk ook wel dat het dr aan ligt dat ik 's avonds toch nog wel een paar glazen water drink en dan 's nachts naar de wc moet, maar eerder kon ik daarna zo weer inslapen. Heb vandaag genoeg gedronken maar vanaf 6uur niks meer kijken of dat werkt!

Mn BMI is niet schrikbarend laag ofzo (16,4) maar heb ondertussen gelukkig wel door dat het niet nog lager moet worden
Oud 11-08-2006, 17:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 11-08-2006 @ 17:38 :
Meer en beter eten. Heel simpel. Zorgen dat je lichaam weer gezond wordt. Dan ga je ook beter slapen. Werk aan je problemen, ook dan ga je beter slapen. Zorg dat je na het avondeten nog wat eet, ga je ook beter slapen.

Zorg dat je gezond wordt, want ik krijg echt het idee dat alles wat er lichamelijk niet goed gaat, dat het bijna een soort troffee voor je is die je gewonnen hebt, een extra bewijs dat je goed aan het afvallen bent...
Oud 11-08-2006, 17:53
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-08-2006 @ 18:51 :
Zorg dat je gezond wordt, want ik krijg echt het idee dat alles wat er lichamelijk niet goed gaat, dat het bijna een soort troffee voor je is die je gewonnen hebt, een extra bewijs dat je goed aan het afvallen bent...
voor de eetstoornis ja, ik zelf ben er totaal niet trots op dat ik het zover heb laten komen, maar tegenhouden kon ik het ook niet. de wil om dunner dunner dunner te worden was (is) gewoon te sterk.
Oud 11-08-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 11-08-2006 @ 18:53 :
voor de eetstoornis ja, ik zelf ben er totaal niet trots op dat ik het zover heb laten komen, maar tegenhouden kon ik het ook niet. de wil om dunner dunner dunner te worden was (is) gewoon te sterk.
Toch is meer en beter eten de enige manier om bepaalde lichamelijke klachten op te lossen.
Oud 11-08-2006, 18:10
zus
zus is offline
Citaat:
liek88 schreef op 11-08-2006 @ 17:33 :
Weetje, ik heb (helaas) ook een eetstoornis en slaap nog steeds slecht, maarrrrr....: Nu heb ik afgelopen week uitbreiding op mijn lijst gehad en ook echt wel heel veel. Ik zit nu op ongeveer 3000 kcal, maar ik slaap ineens al een STUK beter! Waar ik eerder 4 uur per nacht sliep is dat nu ongeveer 6 uur. Maar twee uurtjes, maar voor mij zijn dat er een heleboel. Het is inderdaad dus echt een kwestie van eten..
Oud 11-08-2006, 20:37
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
zus schreef op 11-08-2006 @ 19:10 :
Weetje, ik heb (helaas) ook een eetstoornis en slaap nog steeds slecht, maarrrrr....: Nu heb ik afgelopen week uitbreiding op mijn lijst gehad en ook echt wel heel veel. Ik zit nu op ongeveer 3000 kcal, maar ik slaap ineens al een STUK beter! Waar ik eerder 4 uur per nacht sliep is dat nu ongeveer 6 uur. Maar twee uurtjes, maar voor mij zijn dat er een heleboel. Het is inderdaad dus echt een kwestie van eten..
Is het dat jij 3000 kcal eet om aan te komen?
Oud 11-08-2006, 20:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roosje schreef op 11-08-2006 @ 21:37 :
Is het dat jij 3000 kcal eet om aan te komen?
wat bedoel je? Ze eet idd 3000 cal om aan te komen... in theorie zou ze daarvan 1 kilo per week moeten aankomen (zolang ze niet sport) aangezien een vrouw 2000 cal per dag nodig heeft.
Oud 11-08-2006, 20:56
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-08-2006 @ 21:40 :
wat bedoel je? Ze eet idd 3000 cal om aan te komen... in theorie zou ze daarvan 1 kilo per week moeten aankomen (zolang ze niet sport) aangezien een vrouw 2000 cal per dag nodig heeft.
Theoriën zijn bla 1000 kcal per dag om 1 kilo per week te doen. Ik sport en kan met 500/1000 kcal per dag extra in een weekend al 2 kilo doen
Oud 11-08-2006, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 11-08-2006 @ 21:56 :
Theoriën zijn bla 1000 kcal per dag om 1 kilo per week te doen. Ik sport en kan met 500/1000 kcal per dag extra in een weekend al 2 kilo doen
Je komt dan 2 kilo aan? Dat lijkt mij eerlijk gezegd erg strek.

OT: Ik kwam vandaag bij het opruimen wat dagboekjes tegen. Ik schok er een beetje van wat ik daar allemaal in heb geschreven over eten.
Verder zit ik een beetje in een onzekere tijd: weet niet of ik de baan krijg, weet niet of ik woonruimte kan vinden en het is stil hier (mensen zijn op vakantie)... Ik merk dan dat ik sneller geneigd ben om minder/ slechter te eten.
Ik eet liever met een aantal mensen, eten is immers ook een gezellige aangelegenheid..
Oud 11-08-2006, 22:48
zus
zus is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-08-2006 @ 21:40 :
Ja, precies...Ik sta er zelf versteld van, maar het aankomen gaat anders echt moeizaam! Ik sport inderdaad niet..
Oud 11-08-2006, 23:22
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-08-2006 @ 22:24 :
Je komt dan 2 kilo aan? Dat lijkt mij eerlijk gezegd erg strek.
Het gebeurt toch echt (helaas). Mijn gewicht is stabiel bij een dagelijkse calorieinname van ~1400 kcal
Oud 12-08-2006, 10:35
da leentjuh
da leentjuh is offline
Even een vraagje: een weegschaal kan toch niet echt een goede indicatie van je vetpercentage geven? Ik kreeg namelijk een vrij raar getal
Oud 12-08-2006, 10:37
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
zus schreef op 11-08-2006 @ 23:48 :
Ja, precies...Ik sta er zelf versteld van, maar het aankomen gaat anders echt moeizaam! Ik sport inderdaad niet..
Nee oké, dan snap ik het.
Oud 12-08-2006, 10:39
liek88
liek88 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-08-2006 @ 11:35 :
Even een vraagje: een weegschaal kan toch niet echt een goede indicatie van je vetpercentage geven? Ik kreeg namelijk een vrij raar getal
ik denk idd ook niet dat je van dat getal uit moet gaan huidplooimeting is n goede methode!
wat is een vrij raar getal dan?
Oud 12-08-2006, 10:43
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
liek88 schreef op 12-08-2006 @ 11:39 :
ik denk idd ook niet dat je van dat getal uit moet gaan huidplooimeting is n goede methode!
wat is een vrij raar getal dan?
Huidplooimeting doen ze alleen in de sportschool dacht ik. En daar kom ik nooit.
9,3% Ik denk dat het eerder het dubbele daarvan is.
Oud 12-08-2006, 10:54
liek88
liek88 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-08-2006 @ 11:43 :
Huidplooimeting doen ze alleen in de sportschool dacht ik. En daar kom ik nooit.
als je het echt wilt weten kan je het dan denk ik ook wel bij de huisarts doen.. 9,3% is wel erg laag! hoop dat dat niet klopt!
Oud 12-08-2006, 10:59
Roos
Roos is offline
Die weegschalen met vandie elektrische "vetpercentagemeters" erop zijn zeer onnauwkeurig.

Huidplooimeting is idd het enige nauwkeurige
Oud 12-08-2006, 11:05
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-08-2006 @ 11:35 :
als een weegschaal al een indicatie geeft, dan is dat van het vet in je onderlichaam. Maar dan nog kan zo'n weegschaal er zomaar 5 of zelfs 10 % naast zitten.
Oud 12-08-2006, 11:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-08-2006 @ 11:43 :
ik mag hopen dat het het dubbele is, dit is voor iemand met serieus ondergewicht. Ik zit op het randje van gezond gewicht en heb al 25%...
Oud 12-08-2006, 11:18
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-08-2006 @ 12:05 :
ik mag hopen dat het het dubbele is, dit is voor iemand met serieus ondergewicht. Ik zit op het randje van gezond gewicht en heb al 25%...
Ik heb geen ondergewicht, dus ik denk ook niet dat het klopt.
Oud 12-08-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 09-08-2006 @ 12:55 :
Inderdaad, gewoon een gewichtsschommeling, je schommelt vanzelf weer terug en dan gaat het wel weer langzaam omhoog
menstrueer je nog/alweer? vrouwen zijn vaak voor en tijdens hun menstruatie 0,5 tot 3 kilo zwaarder door vocht dat ze vasthouden
....Ooooooh. *inzicht* Vroeg me al af waar dat vandaan kwam
Oud 12-08-2006, 18:28
Verwijderd
Sonja Bakker: wie heeft het gedaan/doet het/wil het doen? Vertel!

Mijn tante is hier tot nu toe 6 weken mee bezig geweest en 8 kilo afgevallen, dus ik er ben "ook maar" in mee gegaan.
Ben nu 6 dagen bezig en het gaat erg goed, vind het niet moeilijk om vol te houden en heb geen honger tussendoor. Heb (nog) geen weegschaal, maar ben in deze 6 dagen al zichtbaar afgevallen, denk 1,5/2 kilo. Voel me er in ieder geval erg goed bij. Ik wil graag 10-15 kilo afvallen. Heb veel positieve verhalen gehoord, dus ben ook benieuwd of het andere mensen hier is gelukt.
Oud 12-08-2006, 19:30
Milan Dado
Milan Dado is offline
Waar bestaat et uit?

Regels voor berichten