Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2006, 13:06
Verwijderd
Morgen alweer op vakantie. Deze zomer staat gewoon echt in het teken van weggaan. Ben nog niet begonnen met pakken, maar dat doe ik zometeen. Eerst maar is muziek op mn mp3 speler zetten.
Heb echt super veel zin om weer te gaan. Kroatie is zo een geweldig land<3.
Advertentie
Oud 06-07-2006, 13:14
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb het overgeschreven en het was niet eens zó erg confronterend.
Oud 06-07-2006, 13:48
Verwijderd
Nou het GGZ nog bellen
Oud 06-07-2006, 14:24
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
M'n 1e versie van de scriptie is af! Dinsdagavond (al).

En waarom is het zo verschrikkelijk warm in mijn kamer, 26 graden? Ik heb echt ff een paar dagen 15 graden nodig om bij te komen, maar zo 'koud' wordt het voorlopig alleen niet.
Oud 06-07-2006, 14:31
darkfairy
darkfairy is offline
saaie dag vanmorgen naar de dokter geweest en gezegd dat ik toch niet naar het ggz ga enzo en hij vroeg weer over vanalles en verder niet veel gedaan vandaag
Oud 06-07-2006, 14:44
Zwoek
Zwoek is offline
Kloooote C1000
Oud 06-07-2006, 14:46
Moustache
Moustache is offline
Pff even een downer gisteren, vandaag gelukkig opgevangen door een hele lieve vriendin.
Oud 06-07-2006, 14:51
rare kwast
rare kwast is offline
deze week en volgende week de 'uitslag' van mijn sollicitaties..
had 2 open en 1 gerichte op de bus gedaan..
open 1 -> geen plekken op dit moment.. (en ineens staat er wel een vacature op de site )

open 2 -> afwijzing.. onvoldoende ervaring

gerichte -> hoor ik volgende week maar verwacht er niet zo veel van..

nou tot zo ver mijn sollicitaties.. great
Oud 06-07-2006, 15:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Yeah, ik weet nu zeker dat ik mijn propedeuse echt met lof (cum laude) heb gehaald
Oud 06-07-2006, 15:06
Yana
Yana is offline
Kut.

Weg verhuizing. Weg vlucht van hier. Weg. Zomaar, ineens mijn vrijheid weer beperkt. Ik heb het nodig, verdomme. Ik heb het nodig, op zijn minst het idee dat het binnekort allemaal over is hier. Dat ik mijn vrijheid terug heb, weg ben van alle spanningen om mij heen, het idee dat het nooit goed genoeg is wat ik doe. Dat ik nooit, nooit zal deugen.

Ik moet. Zo snel mogelijk. De zoektocht weer van voor af aan.

Waar kom ik terecht? Wat is mijn einddoel? Wat is mijn leven?

Wanneer mag ik mijn eigen keuzes maken, wanneer kan ik werken aan herstel?

Vrijheid. Ik verlang zo naar vrijheid.
Oud 06-07-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 06-07-2006 @ 15:24 :
M'n 1e versie van de scriptie is af! Dinsdagavond (al).

En waarom is het zo verschrikkelijk warm in mijn kamer, 26 graden? Ik heb echt ff een paar dagen 15 graden nodig om bij te komen, maar zo 'koud' wordt het voorlopig alleen niet.
oeh wat zou ik blij zijn met 26 graden. Hier loopt het elke middag tegen de 35 en 's nachts koelt het af naar 30... Maargoed, baas boven baas, 26 graden is ook te warm!
Oud 06-07-2006, 16:35
Verwijderd
Aaarch, op het nippertje geen baantje! ''Ja, we hadden al gewerfd op scholen -ik zit niet meer op school!- en in De Limburger - ik lees die kutkrant niet!-, dus we hebben al genoeg mensen....'' Ja en toen, bah.

Maar, maar, maar, wél een kamer, whoei ik heb een kamer in het centrum.
Oud 06-07-2006, 17:00
Redhair
Redhair is offline
Net een leuk boekje voor backpackers in Noorwegen gekocht. Krijg er weer helemaal zin in. Weet nu ongeveer naar welke steden ik wil gaan, wat ik wil zien en wat ik wil doen. Het gaat een heel zware week worden. Veel treinen, veel lopen, weinig slapen en geen drugs. Maar ik ga ervoor. Ik ga het doen. Ik mag van mijn ouders, mijn ouders betalen het zelfs, ookal hebben ze geen geld, dus ik ga er volop genieten!
Oud 06-07-2006, 17:22
kroot
kroot is offline
pfoe het was veel te warm om te werken
Oud 06-07-2006, 18:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
kroot schreef op 06-07-2006 @ 18:22 :
pfoe het was veel te warm om te werken
Jup.

Ik heb vandaag op een ander filiaal gewerkt, was wel erg ontspannend. Een stadswinkel, waar niemand de trein hoefde te halen en bijna alle mensen tijd hadden voor een praatje. En prachtig veel ruimte om het hele assortiment mooi in te kunnen delen.
Oud 06-07-2006, 19:09
zeep007
zeep007 is offline
Ik ben niet aardig meer
Oud 06-07-2006, 19:22
Ruudje
Ruudje is offline
kom je Nijn* ineens onverwacht tegen
schijnt het een goeie vriendin van de zangeres uit je band te zijn ook nog
Oud 06-07-2006, 19:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heb een geweldig slaapfeesje gehad, nog ff met vriendin de stad in, kom ik thuis, helemaal blij, is mijn moeder vet boos dat ik niet ff bel en heeft mijn stiefvader expres alle melk opgedronken zodat ik morgenochtend geen cornflakes kan eten.
Ga ik mijn mail checken, blijkt mijn beste vriend HAAR msn te hebben achterhaald! Ik weer helemaal blij, is ze niet online

En nou heb ik een mini magnum op en is het al wat blijer..

*gaat mini cornetto halen*
Oud 06-07-2006, 19:42
nińa
nińa is offline
Nog een week, maar belangrijke genoege zooi er in
Oud 06-07-2006, 20:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 06-07-2006 @ 11:18 :
*knuffel* Dat mag best, jezelf zielig voelen als je echt zo ziekig bent. En dan mag je je ook best een keer ziek melden hoor, dat doen andere mensen al voor veel minder. Anders maak je je zelf alleen maar nog zieker?

OT: Het is bewolkt! Laat het zo blijven <3
Okay, dat is wel relativerend om te horen.. Volgens mij had ik sowieso beter in mn bed kunnen blijven liggen. Deed net een opname en ik voelde me zo gaar dat ik amper kon concentreren op wat die jongeman zei Voelen jullie je ook in zekere zin schuldig als je je moet ziekmelden? Nog 2 uur dan kan ik een uur naar huis rijden en in bed duiken (om er vervolgens om 6.00 uur uit te gaan voor mn vroege dienst)
Oud 06-07-2006, 20:13
Gothic
Gothic is offline
de minuten tikken weg, het schiet niet op. Uitstellen, ontwijken, afleiding zoeken, maar steeds blijft die toets achterin m'n hoofd. Ik probeer rationeel te praten, maar ik ben bang dat ik het niet haal. Slaat werkelijk nergens op, maar ben toch bang. Ik weet nu al dat ik morgenavond kapot ben. Ik stort in ben ik bang, zoals elk jaar... of dit jaar niet? Zou het dit jaar anders kunnen zijn? Hopelijk...

En nu *schopt* nog even die weken doorlezen, had ik met mezelf afgesproken en hopen dat m'n vader op tijd thuis is, dat ik nog even wat mensen zie vandaag...
Oud 06-07-2006, 20:59
Meissiej
Meissiej is offline
Bwuh. Greatt

Voel me rot. Even een dip? Zoals wel vaker 's avonds? Zal wel.
Morgen hele dag oppassen maar nu heb ik echt nergens in.

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 21:19.
Oud 06-07-2006, 21:01
Verwijderd
zucht ł˛ž

ooo ik word gek
en ik wil en kan met zoveel arrgantie zoveel weten en doen en aaaaah
ik wil gewoon even mijn huis inwijden met een relaxed feest, een miljoen € op de bank en dat iemand anders mijn hoofd overneemt ofzo

en soms slacht ik mensen in mijn gedachten zo hard af dat als ik ze irl tegenkom, me gewoon schaam
Oud 06-07-2006, 21:03
Verwijderd
Wijs je alle hulp af.
Gaat het weer niet lekker.
Oud 06-07-2006, 21:13
Gothic
Gothic is offline
WIEH!!! Ik heb een 7,5 voor mn vorige vorige tentamen ...
Oud 06-07-2006, 21:22
Nyawa
Ik hoopte dat het enigszins verbeterd zou zijn, maar het is nog even verschrikkelijk als die keer daarvoor, en die keer daarvoor, en die keer daarvoor. De hele sfeer, de chagrijnigheid van iedereen, je zomaar zonder enig bericht inplannen en vervolgens woedend opbellen waar je blijft, zelfs als je op vakantie bent en dat al zes keer hebt doorgegeven, aargh. Ik zit tot de 25e nog in mijn proeftijd, dus in principe kan ik elke dag opzeggen, maar dat zou opgeven zijn en ik wil niet dat m'n hele omgeving me een loser vindt. Bovendien vind ik nu nooit een tweede baan meer, wat dan sowieso tot gevolg zou hebben dat mijn ouders allerlei klusjes voor me gaan bedenken omdat ik anders toch niets nuttigs doe. Nee, de komende negentien dagen hou ik wel vol, en dan zoeken ze het na m'n proeftijd maar uit. Heb ik een excuus om weg te gaan, nog lekker twee weekjes vrij om rustig m'n kamer in te richten en al m'n spullen te verhuizen, en toch twee volle maanden op m'n cv.

Het heeft wel één voordeel: als ik op mijn echte werk kom met al m'n aardige collega's en vaste klanten voel ik me ongelofelijk gelukkig. Jammer dat ik verhuis, anders had ik dat vaste contract zonder meer aangenomen.
Oud 06-07-2006, 21:23
Nyawa
Citaat:
Gothic schreef op 06-07-2006 @ 22:13 :
WIEH!!! Ik heb een 7,5 voor mn vorige vorige tentamen ...
Oud 06-07-2006, 21:52
Verwijderd
Ik vind mezelf dan zo stom. Het is altijd wat, zo voelt het. Het is niet zo, menig ander zou gevallen zijn. Ik sta nog. Ik heb een diploma. Ik ben er niet trots op. Ik zie geen reden het te vieren. En dat zal ik dus ook niet doen.

Ik ben niet trots op mezelf en ik zou graag willen dat juist zij dat begreep. Want ze zegt dat ze dat doet, maar ik voel van niet. En ze zegt zelf tegenstrijdige dingen.

Ik heb in geen tijden geschreven. Ik wil het ook niet. Ik wil niet herinnerd worden aan datgene wat hier nu speelt. Ik kan het niet opschrijven. Het is niet normaal, te erg en te vreselijk. Ik durf niet straks mijn eigen dingen terug te lezen.

(...)

Blegh.

Ik was vergeten,
witte gympies,
niet zo slim op natte aarde...

Ik troost me wel,
met de gedachte,
nog niet geroutineerd te zijn...

Ik was vergeten, glad vergeten,
maar vandaag, hoe mooi het brein.
Ik was vergeten, dat vergeten;
wat het beste weg kan zijn.

Wel het verdriet, nooit de persoon,
nooit de persoon, maar soms de pijn.

Ik was vergeten, glad vergeten;
hoe mooi het is iets kwijt te zijn.

Nooit de persoon maar kleine dingen,
te verbannen uit mijn brein.
En dat het soms een enkele keer,
hoe mooi het is iets kwijt te zijn.
Oud 06-07-2006, 21:57
Missy1234567890
Ja sorry mensen, ik ben gewoon niet zo perfect en verschrikkelijk assertief als jullie. 'Je moet gewoon zo, je moet gewoon zus'. Ik moet ten eerste niks en ja ik baal er ook van dat het zo laatste moment gedoe wordt, maar ga dan niet net doen alsof jullie alles beter weten en ik echt superdom ben
Oud 06-07-2006, 22:06
kroot
kroot is offline
mmm....... ik word er op gewezen dat ik me hier in huis iets minder bloot moet kleden.
Oud 06-07-2006, 22:14
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Mijn moeder vindt het 'onder niveau' dat je, als je een vwo-diploma hebt, als vakantiewerk achter de kassa wilt werken. Zij vindt dat je dan wel iets beters moet kunnen krijgen dan dat
Oud 06-07-2006, 22:31
Nona
Nona is offline
Ja, met alleen een middelbare school diplome kom je ook zo ver.

Urwf, en ik wilde vroeg naar bed dus ik ga.
Oud 06-07-2006, 22:42
Missy1234567890
Gaat echt super en dan zit er ter overmaat van ramp ook nog een spin op de badkamer...great..met mijn spinnenfobie. Lekkere timing ook weer

En nu kan ik hem dus nergens vinden...ook niet gezocht, maar zag hem niet meer waar-ie eerst zat. En nu ga ik slapen, dan zien we morgen wel verder. Misschien verdrinkt-ie wel in de wc. *duimt*

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 23:02.
Oud 06-07-2006, 22:45
ecrivaine
ecrivaine is offline
Zo, fucking alleen
Oud 06-07-2006, 22:56
Papillon
Papillon is offline
Blegh, morgen nog een hele dag leren. En ik heb de afgelopen dagen al alleen maar geleerd. Maar goed, morgen waarschijnlijk het meeste gedaan en dan van het weekend alleen nog wiskunde leren. En dan heel hard hopen dat ik het ga halen maandag en dinsdag.
Maar ik heb daarna in ieder geval eventjes vakantie, want dat mag van mezelf.

En ik vind het stom dat mijn vader me vanavond niet geholpen heeft, dan had ik morgen al mijn leerwerk af gehad.

Maar ik heb wel veel zin in zaterdag, want dan ga ik een digitale camera kopen.
Oud 06-07-2006, 23:57
Redhair
Redhair is offline
De avond was fijn. Bij K. geweest. Voor het eerst dat ik echt naar hem toe ging, eerder ging ik altijd naar J. toe, die bij elkaar wonen, waardoor ik ook met K. omging.
J. wachtte tot ik er was om me even te zien, toen ging hij naar bed omdat hij nachtdienst heeft.
A. was er ook weer. We blowden, we namen wat lijntjes, we praatten ons suf. Vele onderwerpen schoten langs. Het is zo heerlijk om die gesprekken met K. te hebben. Hij toont interesse, luistert, de ideale gesprekspartner. Ondertussen weet hij meer van mij dan bijvoorbeeld J. of M., terwijl ik hem een stuk korter ken.

Maar nu ben ik net thuis en voel me meteen weer kut. Ik wil terug. Wil in die sfeer blijven hangen. En ik wil N. weer zien. Kijken hoe we nu met elkaar zullen omgaan, of er wat veranderd is.

Het is bijna weekend. Ik heb totaal geen zin om weer naar de kroeg te gaan. Te dansen met D., te ouwehoeren met F. en R.
Ik wil gewoon naar de anderen. De drugsgebruikers. D. blowt ook, maar ik heb geen zin in haar. Dat is eng. Dat moet veranderen. Moet mijn gewone vrienden niet verwaarlozen. Dat zal ook veel gedonder thuis geven, als ik alleen nog naar J., K., M., en N. enzo ging.
Ach, ik zeik. Maar dat doen junks.
Oud 07-07-2006, 07:19
Verwijderd
Ik kan het niet meer. Het gaat niet meer. Ik wil niet meer. Ik wil even rust, niks hoeven, slapen en en... Maar ik heb het zo druk, straks werken, hele weekend weer vanalles doen. En ik wil niet meer.
Oud 07-07-2006, 08:56
Verwijderd
Gotverdomme.

Vriendin van me zit op de camping in Duitsland, mis haar best wel. Ze belde gisteren, of ik ook wou komen, de laatste paar dagen. Nog een vriend meeslepen, lekker treinen en dan daar even ontspannen.

Ik begon er net over tegen mijn moeder, en ze trekt echt 10 minunten lang van leer: die meid is niet goed voor je, ze trekt zichzelf aan je op, je trekt altijd dát soort mensen aan, je weet niet wat goed voor je is, en ik hoop bij god dat je niet thuiskomt met zo'n meid, want dan kun je nooit meer groeien als persoon. JE moet niet naar het GGZ, maar naar een gezellige zeilweek, want jij weet niet wat goed voor je is.

"En natuurlijk is het allemaal je eigen keuze." Ja, maar niet eentje die ik mag maken, toch?

En dan begint ze ook nog over mijn beste vriend, dat hij hetzelfde doet, dat hij niet goed voor me is en dat ik alleen maar zijn vriendin ben omdat hij verder niemand heeft en dat ik hun "vermaak" ben. En, welja, we zijn nu toch bezig, de band is ook niet goed voor me want die zien me niet als volwaardig lid, gaan niet in op mijn voorstellen om iets af te spreken maar wel onderling, en dus sluiten ze me buiten.

Maar gelukkig is het allemaal mijn eigen schuld!

Mag ik mijn moeder alsjeblief iets aandoen.

Laatst gewijzigd op 07-07-2006 om 09:00.
Oud 07-07-2006, 09:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-07-2006 @ 13:35 :
Ik ben nieuwsgierig, welk boek was het?
The smoke jumper (NL: de rookspringer) van Nicholas Evans, de schrijver van The horse whisperer.

OT: dalijk even naar de uni, mijn boeken inleveren en dat gereserveerde boek ophalen. Ik twijfel of ik die andere reservering direct al moet annuleren, want als mijn OV niet geldt, ga ik echt geen retourtje van 23 euro betalen... Dan dat boek maar niet.
Oud 07-07-2006, 10:10
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 06-07-2006 @ 20:22 :
kom je Nijn* ineens onverwacht tegen
schijnt het een goeie vriendin van de zangeres uit je band te zijn ook nog
Herkén je Nijn* niet eens..

OT: Gisteren met L. in de stad was leuk, lekker zitten kletsen, gelachen en geluncht. Toen ik thuis kwam kon ik meteen door naar m'n werk, moest gisteravond voor het eerst a la carte staan! Vond het superleuk om te doen! Ook al komt er vanavond een partij, volgens mij mag ik gewoon a la carte staan. Had eerst het gevoel dat ik echt alles fout deed en alles vergat, maar toen ik even met E. zat te roken buiten zei ze dat ik het heel goed deed, en enthousiast was. Toen we klaar waren vannacht, en nog op het terras een wijntje zaten te drinken, zei G. (bedrijfsleider) tegen mij dat ik het goed had gedaan, dat voelde echt zo goed!! Ben nu stiekem toch best wel trots, is toch ook superleuk om te horen?!

Nu wel doodmoe, maar moet vanavond weer werken. Zometeen boeken inleveren en rapport ophalen op school, misschien zie ik M. nog wel eventjes, ik hoop het!! Ook wel leuk om de klas nog eventjes te zien en m'n coördinator uit te lachen en te beseffen dat ik volgend jaar een andere heb ..

Lijkt of het regent als altijd,
Maar het regent, en het regent zonnestralen
Oud 07-07-2006, 10:34
Missy1234567890
Ik ben de boel weer aan het uitstellen en daar word ik zenuwachtig van. Ik doe het toch nooit goed. Doe ik niks is het niet goed en had ik zus of zo, doe ik wel wat, is het niet goed en had ik ook zus of zo. En dan de hele tijd dat 'waarom heb je dan niet zo en zo gedaan en waarom doe je nu niet zo en zo en morgen ga je dit en dat doen'. Ik ben blij dat jullie het allemaal zo goed weten. En dan moet ik meer zelfvertrouwen hebben en beter voor mezelf opkomen... Ja dat gaat nogal goed als alles wat ik doe niet goed is en als ik dan wil uitleggen waarom het écht niet anders kon, dat ik dan meteen word afgekapt en dan zeggen dat 'als ik het allemaal zelf zo goed weet, dat ik het dan maar moet regelen'. Dus ik mag alleen maar dingen zeggen die zij willen horen? Dat is toch niet eerlijk?
Oud 07-07-2006, 10:41
rare kwast
rare kwast is offline
genoeg..
Oud 07-07-2006, 10:45
Jolene
Jolene is offline
Het is me gelukt! ha!
Oud 07-07-2006, 11:17
kroot
kroot is offline
Ik heb een chronisch geldtekort.
Oud 07-07-2006, 11:24
rare kwast
rare kwast is offline
kom je achter je muur vandaan en zeg je eens eerlijk dat het kut gaat.. loop je tegen een muur van onbegrip aan.. ja hallo! dan hoef ik niet achter mijn muur te komen natuurlijk
Oud 07-07-2006, 11:59
Verwijderd
Pffff... Wat een avond, wat een nacht, wat een ochtend.
Ga je bij de liefde van je leven logeren, nodigt hij nog een vriend uit. Wordt het toch nog heel gezellig. Sta je met zijn allen in de woonkamer te dansen. Op een gegeven moment komt het gesprek op het onderwerp seks. Heb je het idee dat de liefde van je leven wel zin heeft, maar weet je niet of hij nou zin in jou heeft of die andere jongen, omdat hij biseksueel is en wat vage opmerkingen maakt. Er gebeurt verder niks. Ga je uiteindelijk om 5 uur toch nog even slapen, kan je niet slapen. Uren lig je naar hem te kijken, tot je hem om 8 uur toch maar wakker maakt en hem vertelt dat je van hem houdt. Hij reageert een beetje vaag want hij slaapt nog half, maar het is duidelijk dat hij niet verliefd is op jou. Domper. Uiteindelijk val je toch nog even in slaap, om om 10 uur weer gewekt te worden. Je eet samen wat en er hangt een spanning in de lucht. Toch is de sfeer ook wel relaxt. Vervolgens moet de liefde van je leven gaan werken, de vriend blijft daar en fiets je met de liefde van je leven richting stad en ga jij naar huis. Je neemt afscheid, hij checkt nog even of hij niet gedroomd heeft vanochtend en vervolgens geef je elkaar een knuffel en spreek je af dat jullie elkaar na jou vakantie weer zien en dat jullie dan verder praten. Plotseling besef je dat je je spullen klaar moet maken voor de vakantie en dat je hem echt een week niet zult zien of spreken. En dan? Dan voel je je beroerd, verscheurd, verward.
Oud 07-07-2006, 12:00
moon
moon is offline
Diploma-uitreiking gehad, ow wat geweldig was dat! Echt een goede herrinering erbij. Na afloop nog wat gedronken met z'n achten (ik had 7 mensen mee genomen de meeste 2 of 3 ).
We zaten er net een kwartiertje en toen kwamen al mijn leerkrachten precies ook naar dat cafeetje toe. Ik heb zo gelachen! Het stamcafé van de leerkrachten .

De rest gaat moeizaam. Ben vanochtend om 5 uur met een kater wakker geworden....en niet van de drank!! Ik vind allles ineens heel zwaar en zwart. Mijn relatie, mijn vervolgopleiding het loop allemaal voor geen meter. Echt ik voel me depri, wanhopig, benauwd. Ik sla doodangst uit dat het op deze manier toch weer de verkeerde kant nog eens op gaat.
Oud 07-07-2006, 13:05
darkfairy
darkfairy is offline
whoei
Oud 07-07-2006, 13:10
Verwijderd
Ik ga zo weg voor een weekend met de leerlingenvereniging maar ik vind dat helemaal niet leuk eigenlijk, heb helemaal geen zin. Maar ik word nogal verwacht, ben bestuur enzo dus dan moet ik wel mee. Lig ook nog in een tent bij een meisje dat eerst een goede vriendin was en nu nog steeds wel maar ik word helemaal gek van haar gepraat over d'r vriendje. De ene keer is hij 'zooooo leuk en lief en hihi moet je kijken wat een schattig smsje en ooh wat een lieve voicmail!' en de volgende keer 'hoe haalt hij het in z'n hoofd om zo met me om te gaan en hoor nou wat hij heeft gezegd en ik zou het niet moeten pikken want hij weet wat ik wil en hij zou mijn kant op gaan maar nu geef ik alsnog alleen aan hem toe' etc. etc. Leuk

Laatst gewijzigd op 07-07-2006 om 15:29.
Oud 07-07-2006, 13:55
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hiep hoi...

Ik lees het boek waarnaar ik dus NIET naar vernoemd ben. Omdat iedereen het altijd vraagt en ik geen idee heb waarover ze het hebben:

Eline Vere.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten