Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2006, 15:06
Lyne
Lyne is offline
Net mijn 5e les gehad en het ging lekker. Ik ben bezig geweest met het schakelen vandaag, ging wel lekker. Soms hield ik alleen de koppeling vast nadat ik had geschakeld (te geconcentreerd bezig) dus dan was het weer: 'Koppeling los!' maar verder ging het lekker.
Advertentie
Oud 13-12-2006, 19:32
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-12-2006 @ 11:51 :
1) ik heb nergens gezegd dat ik JOUW beoordeelde, ik wees je alleen op een veelgemaakte denkfout. Overigens kan ik dat natuurlijk wel, maar dat terzijde.

2) ik weet ook niet waarom je de moeite neemt.
Puur en alleen omdat je anderen loopt te verbeteren op taalfouten e.d.

Het is "jou", "jouw" is bezittelijk en hier dus niet van toepassing.
Oud 13-12-2006, 20:01
***ailá***
***ailá*** is offline
zijn er nog mensen die bijna examen doen?
Oud 13-12-2006, 20:23
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 13-12-2006 @ 21:01 :
zijn er nog mensen die bijna examen doen?
Nee, ik zit op 19 lessen ofzo en heb een pakket van 32. Als ik daar genoeg aan heb (denk t wel) dan is t februari/maart ofzo. Dus niet bijna
Oud 14-12-2006, 08:49
Verwijderd
Nou.. is 22 januari bijna?
Oud 14-12-2006, 14:34
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Jeej, zonet weer gereden en t ging een stuk beter dan de vorige keer. Ik vind t alleen wel moeilijk om altijd goed te kijken. Soms is het een beetje veel ineens

Owh en mn vorige instructeur heeft me niet echt aangeleerd om ook binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder te kijken wanneer je een stilstaande auto "inhaalt".. vervelend. Maar de rest van de dingen zoals je voet naast de koppeling doen en niet naar de schakeldinges kijken heb ik al bijna helemala afgeleerd
Oud 14-12-2006, 14:39
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Afgelopen dinsdag examen gedaan, na 40 lessen. Helaas niet gehaald. Wilde het te goed doen en ging daardoor twijfelen
Volgende donderdag mag ik alweer op, hopen dat de zenuwen dan een stuk minder zijn..
Oud 14-12-2006, 19:41
Verwijderd
Rijinstructeurs
De laatste les voor je examen zeggen dat hij er zwaar over nadacht om het examen af te bellen omdat ik er toch niks van kan en daarna simpel m'n rijbewijs halen.
Rijinstructeurs
Talpa
Oud 15-12-2006, 00:14
Verwijderd
Pfft, mijn examen is verplaatst naar 14 februari omdat ik nog niet genoeg voertuigbeheersing kan en het ook niet snel ga leren (aldus instructeur). Kijken doe ik wel beter dan gemiddeld gelukkig maar ik vind het wel balen dat ik niet alles in een keer kan
Oud 15-12-2006, 09:51
machtigespa
machtigespa is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 14-12-2006 @ 15:34 :

Owh en mn vorige instructeur heeft me niet echt aangeleerd om ook binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder te kijken wanneer je een stilstaande auto "inhaalt".. vervelend.
wat een waanzin ook allemaal.
Oud 15-12-2006, 10:06
Femic
Femic is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 14-12-2006 @ 15:34 :
\Owh en mn vorige instructeur heeft me niet echt aangeleerd om ook binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder te kijken wanneer je een stilstaande auto "inhaalt"..
Voorbijgaat.
Oud 15-12-2006, 14:45
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Femic schreef op 15-12-2006 @ 11:06 :
Voorbijgaat.
Haha, dat woord was ik even kwijt!

In wat voor auto lessen jullie eigenlijk?
Oud 15-12-2006, 18:52
bd
bd is offline
Vandaag had ik voor de eerste keer examen, in één keer gehaald. Wel balen dat ik nu vijf werkdagen moet wachten op het pasje
Oud 16-12-2006, 12:29
Verwijderd
Ik rijd in een splinternieuwe Peugot 207.
Oud 17-12-2006, 11:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-12-2006 @ 13:29 :
Ik rijd in een splinternieuwe Peugot 207.
*ugh*

maar goed, smaken verschillen. is dat niet wat klein trouwens, een 207, of valt dat mee ? (ik heb nog niet het genoegen gehad er in te rijden. een 206 vond ik altijd wat te klein, maar een 207 is wel een beetje groter misschien.)
Oud 17-12-2006, 11:50
Verwijderd
Een Opel nog wat (geen idee). Ik vind hem wel fijn.
Oud 17-12-2006, 13:23
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Nubis schreef op 17-12-2006 @ 12:50 :
Een Opel nog wat (geen idee). Ik vind hem wel fijn.
corsa (waarschijnlijk) of astra (ook waarschijnlijk). of een vectra, maar die zie je niet veel als lesauto.

ja, of een agila, zie je ook weleens, maar da's een vreemd autootje.
Oud 17-12-2006, 15:08
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik les in een bmw trouwens.. weet niet wat voor een..
Oud 17-12-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-12-2006 @ 12:29 :
*ugh*

maar goed, smaken verschillen. is dat niet wat klein trouwens, een 207, of valt dat mee ? (ik heb nog niet het genoegen gehad er in te rijden. een 206 vond ik altijd wat te klein, maar een 207 is wel een beetje groter misschien.)
Tis een lesauto. En geen ukkie, maar het is ook geen enorm grote auto
Oud 17-12-2006, 18:07
Miranda
Miranda is offline
Ik ben 28 Augustus begonnen met mijn rijlessen, heb nu 14 rijlessen gehad.
Het gaat wel goed
Oud 17-12-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-12-2006 @ 14:23 :
corsa (waarschijnlijk) of astra (ook waarschijnlijk). of een vectra, maar die zie je niet veel als lesauto.

ja, of een agila, zie je ook weleens, maar da's een vreemd autootje.
Oh het is een Astra, stond op de site..
Oud 17-12-2006, 19:34
Femic
Femic is offline
Ik leste ook in een Peugeot, maar ik weet nu niet meer in wat voor één.. 307 volgens mij..
Oud 17-12-2006, 20:59
Verwijderd
Ik heb gelest in een Golf IV, best fijne auto om mee te rijden.
Oud 18-12-2006, 16:54
Verwijderd
Ik les in een Golf V, nogal een nieuwe... 6-bak, Audi A6 imitatie velgen, schuifdak, brede bumpers enzo

En morgen om 8:55 moet ik afrijden, daarvoor heb ik nog een lesje als warming-up. En laat ik nou net afgelopen weekend strontverkouden zijn geworden . Niet echt goed voor de concentratie...

Maar ik hoop echt van ganser harte dat ik ga slagen!
Oud 18-12-2006, 18:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-12-2006 @ 17:54 :
Ik les in een Golf V, nogal een nieuwe... 6-bak, Audi A6 imitatie velgen, schuifdak, brede bumpers enzo

En morgen om 8:55 moet ik afrijden, daarvoor heb ik nog een lesje als warming-up. En laat ik nou net afgelopen weekend strontverkouden zijn geworden . Niet echt goed voor de concentratie...

wat een onzin op een lesauto.

succes trouwens/
Oud 18-12-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-12-2006 @ 19:27 :
wat een onzin op een lesauto.

succes trouwens/
het is idd onzin... en hij is er erg trots op. Bijzondere verrichtingen doetie liever niet omdatie bang is op krassen/spiegels eraf rijden enzo. Maarja verder ist wel leuk om in zo'n auto te lessen

/en thenks
Oud 18-12-2006, 20:38
Miracle
Miracle is offline
Omg, in welke auto moet je dan oefenen met parkeren?
Oud 18-12-2006, 22:35
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-12-2006 @ 21:38 :
Omg, in welke auto moet je dan oefenen met parkeren?
daarom hebben wij wieldopjes. en rijden we in auto's waar je niet zo snel een 'band' mee zult hebben - dan koop je prive maar een auto erbij.

overigens kan ik me erg goed voorstellen hoor, dat je daar in gaat lessen, en ik zou er ook trots op zijn
Oud 18-12-2006, 23:39
Verwijderd
mijn instructeur reed ook gewoon privé in die Golf IV. het ding had dan ook iets van 17" VW velgen ofzo, wat natuurlijk altijd leuk is als je een bocht expres krap neemt
maar afgezien daarvan (wat onderdeel is van het highline pakket volgens mij) geen gekke dingen.
Oud 19-12-2006, 04:32
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-12-2006 @ 17:54 :

Lol, lessen in een patserbak (de Golf waar ik in leste was verlaagt.. Ook zo'n onzin voor een lesbak. En die instructeur maar klagen dat-ie zo'n last van zijn rug kreeg van dat gehobbel )

Heeel veel succes!!
Oud 19-12-2006, 09:54
Verwijderd
ik ben @!##!@#$!*#$(&$@)! gezakt!!!!

en ik was het er niet mee eens en dacht echt dat ik geslaagd was... mooi kut is dat, volgens mij zak je liever met een dikke ingreep ofzo.

maar meneer de examinator zei: ja eh.. twijfelgeval, je gaat te dicht langs fietsers als je ze voorbij gaat.

Dat was dus de reden, terwijl ik niks geraakt heb ofzo ( )

Owja en op de bedumerweg maakte ik wél een domme fout, ik stond op het kruispunt voor de ringweg, op de linkerweghelft (niks mis mee natuurlijk, er stond namelijk een vrachtwagen bij het volgende stoplicht op de rechterstrook. En toen werd het groen, het andere licht ook (bij de vrachtwagen) dus toen ging ik vanaf de linkerstrook hoppa zo de rechterhelft van de ringweg op heel DOM natuurlijk, maarja dat zei ik toen ook direcht

Nja nu kan ik in januari pas weer
Oud 19-12-2006, 17:17
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 19-12-2006 @ 10:54 :
ik ben @!##!@#$!*#$(&$@)! gezakt!!!!

en ik was het er niet mee eens en dacht echt dat ik geslaagd was... mooi kut is dat, volgens mij zak je liever met een dikke ingreep ofzo.

Nja nu kan ik in januari pas weer
als je een fout maakt en het zelf al zegt op dat moment
waarom denk je dan dat je slaagt??

ze kijken of je veilig en verantwoord de weg op kan en als je een fout maakt is dat niet zo lijkt me!

maar er zijn gevallen dat mensen onterecht zakken maar ja daar doe je niks aan helaas

maar denk dus in dit geval dat het niet helemaal onterecht is dan dat je zakte?
Oud 19-12-2006, 17:49
Verwijderd
Was ook niet onterecht!

Maar zo beleefde ik m'n examenrit niet... ik dacht dat het goed ging en op het einde vertelde hij dus wat ik fout deed, en daar was ik me niet bewust van.

En verder die fout:

Citaat:
Owja en op de bedumerweg maakte ik wél een domme fout, ik stond op het kruispunt voor de ringweg, op de linkerweghelft (niks mis mee natuurlijk, er stond namelijk een vrachtwagen bij het volgende stoplicht op de rechterstrook. En toen werd het groen, het andere licht ook (bij de vrachtwagen) dus toen ging ik vanaf de linkerstrook hoppa zo de rechterhelft van de ringweg op heel DOM natuurlijk, maarja dat zei ik toen ook direcht
hij zei daarover dat je daar niet perse op hoeft te zakken, het mág namelijk wel, mits je goed kijkt enzo... en dat deed ik wel dus dat was niet de reden dat ik zakte maar wel de druppel die de emmer deed overlopen.
Oud 19-12-2006, 18:16
~LiefEngeltje~
ach volgende keer beter,
je weet nu hoe een examen in zn werk gaat en volgende keer aan die punten denken
Oud 19-12-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 19-12-2006 @ 19:16 :
ach volgende keer beter,
je weet nu hoe een examen in zn werk gaat en volgende keer aan die punten denken
uhuh maar ik heb dan geen vrijstelling meer voor bijzondere verrichtingen, en das wel weer jammer
Oud 19-12-2006, 20:31
~LiefEngeltje~
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 19-12-2006 @ 20:44 :
uhuh maar ik heb dan geen vrijstelling meer voor bijzondere verrichtingen, en das wel weer jammer
je kunt het ook zo bekijken,
bijzondere verrichtingen houd in vooral goed kijken en dat heeft even tijd nodig, dus neem je tijd ervoor (geen halve dag natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel )en al die tijd gaat van het rijden af
Oud 20-12-2006, 16:31
Verwijderd
Bwaah, ik heb écht geen zin in rijles morgen.. Het schiet gewoon totaal níet meer op.
Oud 20-12-2006, 16:35
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 20-12-2006 @ 17:31 :
Bwaah, ik heb écht geen zin in rijles morgen.. Het schiet gewoon totaal níet meer op.
Denk aan het uiteindelijke doel.

En heus, uiteindelijk haalt iedereen het wel, alleen sommigen doen er wat langer over dan anderen.
Oud 21-12-2006, 08:13
Mentalgraffiti
Over anderhalf uur weer afrijden
Oud 21-12-2006, 09:51
Miracle
Miracle is offline
Succes!
Oud 21-12-2006, 13:15
Mentalgraffiti
Ik heb het gehaald

- En wat dacht je zelf?
* Echt geweldig was het niet
- Nou, van mij mag je je rijbewijs gaan ophalen hoor
* Echt?
Oud 24-12-2006, 11:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mentalgraffiti schreef op 21-12-2006 @ 14:15 :
Ik heb het gehaald

- En wat dacht je zelf?
* Echt geweldig was het niet
- Nou, van mij mag je je rijbewijs gaan ophalen hoor
* Echt?
gefeliciteerdD tof! En, al in paps auto gereden?
21 dec is een goede datum, daarop haalde ik em vorig jaar!
Oud 24-12-2006, 12:30
vichog
vichog is offline
ik mocht afgelopen week ook in paps auto, en natuurlijk krijg je dan weer problemen...... waarschuwingslampje luchtverontreiniging . Nou dan ben je daar mooi klaar mee, zo snel mogelijk naar de dealer volgens het boekje. Hopen dat ze niet 10 dagen dichtzijn zoals zoveel bedrijven .
Oud 28-12-2006, 13:10
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Morgen weer examen, strax (hopelijk) m'n laatste les.
Oud 28-12-2006, 14:57
Balance
Balance is offline
M'n moeder heeft in september een auto gekocht en sinds oktober rij ik daar zo'n 4x per week in. En ik merk dat ik echt nog steeds heel veel bij leer. Heb nu dik 2,5 jaar m'n rijbewijs en het blijft alsmaar beter en relaxter gaan. Best leuk om te merken dat je ook zo'n poos later nog veel merkt van geregeld rijden.
Oud 28-12-2006, 15:21
Miracle
Miracle is offline
Ik heb ruim een half jaar m'n rijbewijs, maar ik leer ook nog steeds veel. Ik rij ook per keer heel verschillend goed/slecht. Best apart.
Helaas heb ik bijna nooit een auto tot m'n beschikking, dus ik rij niet zoveel. Binnenkort wel weer veel, ook in Duitsland op de snelweg, ben benieuwd hoe dat gaat.

Oh, misschien dat iemand hier nog advies voor me heeft. Ik reed laatst in het donker, met veel vocht in de lucht en veel drukte op de snelweg. Dat ging echt heel slecht. Door de vocht en de drukte was er extreem veel storend licht en dat stoort me echt enorm. Ik word er helemaal door afgeleid en ik word vaak verblind. Iemand een idee of ik hier wat aan kan doen?
Oud 28-12-2006, 18:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-12-2006 @ 16:21 :
Ik heb ruim een half jaar m'n rijbewijs, maar ik leer ook nog steeds veel. Ik rij ook per keer heel verschillend goed/slecht. Best apart.
Helaas heb ik bijna nooit een auto tot m'n beschikking, dus ik rij niet zoveel. Binnenkort wel weer veel, ook in Duitsland op de snelweg, ben benieuwd hoe dat gaat.

Oh, misschien dat iemand hier nog advies voor me heeft. Ik reed laatst in het donker, met veel vocht in de lucht en veel drukte op de snelweg. Dat ging echt heel slecht. Door de vocht en de drukte was er extreem veel storend licht en dat stoort me echt enorm. Ik word er helemaal door afgeleid en ik word vaak verblind. Iemand een idee of ik hier wat aan kan doen?
ramen goed schoonhouden, aanjager op de ramen met warme lucht, airco aanzetten, zo'n gele nachtbril opzetten...
Oud 30-12-2006, 13:47
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gister voor de 4e keer gezakt. Ben nu toch wel blij dat ik van dat CBR af ben. 4x afgereden, 0 ingrepen, 0 zenuwen, 2x echt goed gereden, toch 4x gezakt. Ik heb geen idee hoe ik zo ooit nog ga slagen, ik weet echt niet hoe het beter moet.

Weet iemand hoe een staatsexamen in z'n werk gaat? Ik weet alleen dat ze langer de tijd voor je nemen en dat het vooral voor mensen is met heel veel zenuwen en faalangst. Niet voor mij dus, maar ik moet nu verplicht staatsexamen.
Oud 30-12-2006, 16:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 30-12-2006 @ 14:47 :
Gister voor de 4e keer gezakt. Ben nu toch wel blij dat ik van dat CBR af ben. 4x afgereden, 0 ingrepen, 0 zenuwen, 2x echt goed gereden, toch 4x gezakt. Ik heb geen idee hoe ik zo ooit nog ga slagen, ik weet echt niet hoe het beter moet.

Weet iemand hoe een staatsexamen in z'n werk gaat? Ik weet alleen dat ze langer de tijd voor je nemen en dat het vooral voor mensen is met heel veel zenuwen en faalangst. Niet voor mij dus, maar ik moet nu verplicht staatsexamen.
Wat zeiden ze dan dat de reden was, die 2x dat je echt goed reed?
Oud 01-01-2007, 17:22
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Morgen Theorie. Hoop dat ik 't haal

Regels voor berichten