Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2006, 08:52
liek88
liek88 is offline
als je helemaal gestopt ben... bij mij is dat nu iets van 7weken terug dat ik de laatste pil heb geslikt.. toen die stopweek nog ongesteld geworden maar tot nu toe nog niks verder... gewoon afwachten dus?
Oud 07-11-2006, 09:06
Verwijderd
Ja, dat kan nog vanzelf komen.
Bij jou kan het er natuurlijk wel ook aan liggen dat je ondergewicht hebt, maar je gaat goed vooruit met eten dus ook dan zou het vanzelf terug moeten komen, dat kan alleen wel wat langer duren
Oud 07-11-2006, 09:41
zeep007
zeep007 is offline
Vraagje!

Tot mijn grote schrik zat er in mijn afhaalreceptzakje geen microgynon 30 meer in, maar rigevidon. Mijn apotheker heeft me "dat laten weten". Lang verhaal, maar voor mij onverwacht.

Net heen gebeld, ik ga nu zonder stopweek daaraan beginnen. Gisteren mijn laatste microgynon 30 gehad, net mijn eerste rigevidon.
Ik weet eigenlijk niet of dit de normale procedure is .

Anywho, geen tijd gehad om uit te zoeken wat rigevidon is! Dus ik ben op zoek naar weetjes en ervaringen ofzo. Waar ben ik aan begonnen

ik heb iets gehoord over meer bloedingen ofzo
Oud 07-11-2006, 09:45
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-11-2006 @ 10:06 :
Ja, dat kan nog vanzelf komen.
Bij jou kan het er natuurlijk wel ook aan liggen dat je ondergewicht hebt, maar je gaat goed vooruit met eten dus ook dan zou het vanzelf terug moeten komen, dat kan alleen wel wat langer duren
ik eet idd meer, voel me lichamelijk stukken beter en heb weer meer energie maar ben niet aangekomen... maar je kan in principe met ondergewicht wel ongesteld blijven? of is dat echt per persoon verschillend?

Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 09:48.
Oud 07-11-2006, 16:23
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
liek88 schreef op 07-11-2006 @ 10:45 :
ik eet idd meer, voel me lichamelijk stukken beter en heb weer meer energie maar ben niet aangekomen... maar je kan in principe met ondergewicht wel ongesteld blijven? of is dat echt per persoon verschillend?
Het kan wel dat je ongesteld wordt met ondergewicht maar vaak is je hormoonstelsel dan toch niet helemaal hetzelfde als bij iemnad met een gezond gewihct. Je moet hier overigens echt mee uitkijken, want ik heb doordat ik ongeveer een jaar niet ongesteld ben geweest door ondergewicht nu de botten van een 58-jarige. Ondergewicht doet je lichaam meer kwaad dan jezelf denkt en voelt.
Oud 07-11-2006, 18:02
Onbekend
Onbekend is offline
Ik was onveilig.
Ik heb nu 21 dagen pilslikken en ben op de laatste dag van mijn stopweek. Is de pil nu weer veilig vanaf morgen wanneer ik mijn eerste pil van de volgende strip neem?
Oud 07-11-2006, 18:11
Bloem
Bloem is offline
Ja, volgens mij wel.
Oud 07-11-2006, 20:44
- KTFE
- KTFE is offline
Hm, ik heb na zo'n 5 maand eindelijk eens een stopweek gehouden, en werd gisteren ongesteld, maar dat is nu alweer bijna voorbij. Ik vind het wel heel weinig... Is dit normaal?
Oud 08-11-2006, 00:28
Sortjuh
Sortjuh is offline
Okay, ik heb dus net mijn tweede strip Rigevidon op.
In de bijsluiter staat:

U kunt uw menstruatie zo lang uitstellen als u wilt, maar niet langer dan tot het einde van de tweede strip.

Wat is hier nou van waar?

Ik heb donderdag een soort van tentamens en ik heb helemaal geen zin om dan ongesteld te zijn.

Microgynon mocht je wel zo lang als je wilt doorslikken.:\
Oud 08-11-2006, 06:21
Anika
Tentamens op je vijftiende nouja succes ermee in ieder geval.

Rigevidon heeft dezelfde werkzame stoffen als microgynon, dus ik denk niet dat het veel kwaad kan als je nog een paar daagjes doorslikt. Maar als je tentamens morgen zijn dan ben je nog helemaal niet ongesteld als je nu stopt, en als ze volgende week donderdag zijn dan is het tegen die tijd toch wel over?
Oud 08-11-2006, 13:44
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 07-11-2006 @ 10:41 :
Net heen gebeld, ik ga nu zonder stopweek daaraan beginnen. Gisteren mijn laatste microgynon 30 gehad, net mijn eerste rigevidon.
weet alleen hier iets van, ben nl net terug van de dokter en had bijna hetzelfde..

Ik stap over van Diane 35 naar Yasmin, en de dokter zei tegen mij ook de strip afmaken en dan hoef je geen stopweek te houden. Dus meteen beginnen met je nieuwe pil, nieuwe strip.. Als je het niet vertrouwd, kan je altijd even naar je doktersassistente bellen

En heb ik ook een vraagje; is de Yasmin een fijne pil? Krijg hem omdat de Diane te licht werd, doorbraakbloedingen enzo. Maar de Diane werkte erg goed tegen acné, is dat bij de Yasmin ook zo? Ben het vergeten te vragen nl..
Oud 08-11-2006, 14:58
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 08-11-2006 @ 14:44 :
En heb ik ook een vraagje; is de Yasmin een fijne pil? Krijg hem omdat de Diane te licht werd, doorbraakbloedingen enzo. Maar de Diane werkte erg goed tegen acné, is dat bij de Yasmin ook zo? Ben het vergeten te vragen nl..
Ik ben net met de yasmin gestopt (had de pil in principe niet meer nodig) Ik vond m wel erg fijn! Geen last van buikpijn en rugpijn tijdens de stopweek enzo. Ik merk wel dat mn huid beter is nu. Tijdens de pil had altijd wel ergens een puistje. Nu geen last meer van. Maja dit verschilt denk ik echt per persoon..
Oud 08-11-2006, 15:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 08-11-2006 @ 14:44 :
Diane was te licht? Waarom krijg je dan Yasmin, die is nog lichter? Dat snap ik niet helemaal. Ik slik nu al een jaar of drie Yasmin en ik vind het wel een fijne pil. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van bijwerkingen terwijl ik daar wel heel gevoelig voor ben. Ik heb de laatste tijd aleen soms last van donkere afscheiding midden in mijn strip maar verder nergens last van. In de bijsluiter van Yasmin staat wel iets van effecten op je huid geloof ik. Ergens achterin.
Oud 08-11-2006, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-11-2006 @ 16:01 :
Diane was te licht? Waarom krijg je dan Yasmin, die is nog lichter? Dat snap ik niet helemaal. Ik slik nu al een jaar of drie Yasmin en ik vind het wel een fijne pil. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van bijwerkingen terwijl ik daar wel heel gevoelig voor ben. Ik heb de laatste tijd aleen soms last van donkere afscheiding midden in mijn strip maar verder nergens last van. In de bijsluiter van Yasmin staat wel iets van effecten op je huid geloof ik. Ergens achterin.
Ja, heb ook geen idee, de dokter dacht aan gewenning ofzo, heb ook geen idee. maar mocht het dus niet over gaan, dan moet ik gewoon microgynon ofzo gaan slikken..
En ik moet nu nog ongeveer een halve strip slikken, maar ga morgen vast de Yasmin halen, we shall see... Bedankt iig
Oud 08-11-2006, 15:17
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 07-11-2006 @ 10:41 :
Vraagje!

Tot mijn grote schrik zat er in mijn afhaalreceptzakje geen microgynon 30 meer in, maar rigevidon. Mijn apotheker heeft me "dat laten weten". Lang verhaal, maar voor mij onverwacht.

Anywho, geen tijd gehad om uit te zoeken wat rigevidon is! Dus ik ben op zoek naar weetjes en ervaringen ofzo. Waar ben ik aan begonnen

ik heb iets gehoord over meer bloedingen ofzo
Ik heb dus precies hetzelfde, je krijgt rigevidon omdat microgynon te duur wordt voor de zorgverzekeraar. Ik vraag me ook af wat precies het verschil is, kan iemand mij dat dan ook vertellen? Ik moet volgende week met die pil beginnen.
Oud 08-11-2006, 15:53
Verwijderd
Ik snap niet waarom apothekers niet gewoon eerlijk zijn
rigevidon is op het moment 2 cent per doosje goedkoper dan microgynon30, daar gaan zorgverzekeraars echt niet van wakker liggen, maar rigevidon wordt door de apotheker gemaakt waardoor hij alleen de grondstoffen hoeft te betalen, en microgynon is een merk waardoor de apotheker minder winst erop maakt. En dat is echt niet erg, dat apothekers graag meer winst willen maken, dat lijkt me menselijk, maar daar kun je dan toch wel gewoon eerlijk over zijn

Ze bevatten allebei 30 microgram ethinylestradiol en 150 microgram levonorgestrel, maar er is verschil in de hulpstoffen, oftewel de stofjes die ervoor zorgen dat die twee samen in een pilletje blijven zitten en daar in je darm weer uitkomen.
Oud 08-11-2006, 17:09
zeep007
zeep007 is offline
Meen je dat nou, haha, dat had ik ze moeten vertellen, die groningse miepjes ontkennen dan alles, wedden Maar ik vind het persoonlijk niet zo leuk om gedwongen te moeten wisselen, terwijl ik het hoe dan ook zelf moet betalen, duur of goedkoop. Dat merkt mijn zorgverzekeraar niet.
Oud 08-11-2006, 18:10
Anika
Citaat:
zeep007 schreef op 08-11-2006 @ 18:09 :
Meen je dat nou, haha, dat had ik ze moeten vertellen, die groningse miepjes ontkennen dan alles, wedden Maar ik vind het persoonlijk niet zo leuk om gedwongen te moeten wisselen, terwijl ik het hoe dan ook zelf moet betalen, duur of goedkoop. Dat merkt mijn zorgverzekeraar niet.
Hoezo gedwongen wisselen? Als je gewoon microgynon wilt dan kun je die gewoon krijgen hoor. Desnoods kun je naar een andere apotheek gaan ofzo als ze bij je eigen apotheek volhouden dat je daar per se rigevidon moet.
Oud 08-11-2006, 19:10
Bloem
Bloem is offline
Moet je wel volhardend zijn want ze proberen je zoveel mogelijk iets anders mee te geven en ze hebben de meest vage argumenten.
Oud 08-11-2006, 19:53
Anika
Dat zal dan wel per apotheek verschillen. Ik heb gewoon gezegd dat ik weer terug microgynon wilde omdat ik vervelende bijwerkingen kreeg van rigevidon en ze deden verder helemaal niet moeilijk. En als ze dat wel hadden gedaan was ik gewoon naar een andere apotheek gegaan denk ik.
Oud 08-11-2006, 21:47
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik heb gisteren mijn laatste pil voor de stopweek genomen.
Dit wordt mijn eerste Rigevidon stopweek.

Ik ben nu hartstikke misselijk en ik verga van de buikpijn.
Ik heb dat nog nooit gehad, ik heb mijn moeder mijn laatste doosje Rigevidon gegeven en gezegd dat ze maar andere moet eisen.
Oud 09-11-2006, 09:31
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 08-11-2006 @ 22:47 :
Ik heb gisteren mijn laatste pil voor de stopweek genomen.
Dit wordt mijn eerste Rigevidon stopweek.

Ik ben nu hartstikke misselijk en ik verga van de buikpijn.
Ik heb dat nog nooit gehad, ik heb mijn moeder mijn laatste doosje Rigevidon gegeven en gezegd dat ze maar andere moet eisen.
Hm, volgens mij heb ik buikgriep.
Oud 09-11-2006, 12:35
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 09-11-2006 @ 10:31 :
Hm, volgens mij heb ik buikgriep.
Beterschap, maar mijn apothekersassistente hield me dus voor dathet allemaal veel beter was zo. Maar ik heb wel een hele lieve dokter die zo andere voor me kan regelen, volgens mij moet je dan wel meer betalen...
Oud 09-11-2006, 13:36
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Anika schreef op 08-11-2006 @ 19:10 :
Hoezo gedwongen wisselen? Als je gewoon microgynon wilt dan kun je die gewoon krijgen hoor. Desnoods kun je naar een andere apotheek gaan ofzo als ze bij je eigen apotheek volhouden dat je daar per se rigevidon moet.
Ik heb 2x gezegd dat ik de microgynon wou behouden. Mijn moeder moest het ophalen, want ik woon te ver weg, en die heeft het ook gezegd. Nu eenmaal hier,, ver van de apotheek vandaan, kijk ik in het zakje, en er zit gewoon Rigevidon in! Ik kan niet even terug en heb een half uur met die lui aan de telefoon gehangen en zoals bloem zei; je krijgt de meest vage argumenten te horen en kon voor de rest vrij weinig doen... ik voel mij gedwongen ...
Oud 09-11-2006, 19:12
PV
PV is offline
Ik vind het zo belachelijk dat dat zomaar kan he
Oud 10-11-2006, 06:33
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 09-11-2006 @ 13:35 :
Beterschap, maar mijn apothekersassistente hield me dus voor dathet allemaal veel beter was zo. Maar ik heb wel een hele lieve dokter die zo andere voor me kan regelen, volgens mij moet je dan wel meer betalen...
Dankje.

Ik woon hier nu net een jaar en ik ben 2x bij m'n dokter geweest ofzo dus ik ken m niet zo.
Ik vind het inderdaad ook volkomen belachelijk dat ze dit zomaar kunnen doen.
Ik ga wel de bijwerkingen uit mn hoofd leren en zeggen dat ik van de helft last heb ofzo, als het echt niet anders kan.
Als ik meer wil betalen is dat toch mijn keuze.
Oud 12-11-2006, 16:22
colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Ik heb dat gedoe over Rigevidon ook gehoord. Ik vind het maar raar. Een vriendin van me had ook ineens die ipv Microgynon en die werd er helemaal misselijk van en kreeg hoofdpijn. En die apotheek weigerde microgynon te geven dus nu zit ze bij n andere apotheek.
Ik heb gelukkig nog microgynon voor een paar maanden. En ik weiger die andere te gaan slikken
Oud 12-11-2006, 17:42
Sortjuh
Sortjuh is offline
Mijn moeder is naar de apotheek geweest om ipv Rigevidon weer Microgynon te halen.
Maar de apotheek zegt ineens dta ik dat met de dokter moet overleggen.
Waar slaat dit op, echt, alsof ze met mij hebben overlegd toen ik ineens een andere pil kreeg.
Oud 12-11-2006, 17:47
Verwijderd
Ben deze maand begonnen met Rigevidon. Op dag 15 heb ik een 2 uur nadat ik de pil had genomen overgegeven. Omdat ik toen echt ziek was( steeds hoesten en bijna overgeven) heb ik die pil niet alsnog genomen. Nu heb ik gewoon de strip afgemaakt en ben gisteren met de stopweek begonnen.

Ik ben er over aan het denken om de pil binnekort ook voor anticonceptie gaan gebruiken. Vanaf wanneer is de pil weer zeker veilig?
Oud 12-11-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
kattenkop schreef op 12-11-2006 @ 18:47 :
Ben deze maand begonnen met Rigevidon. Op dag 15 heb ik een 2 uur nadat ik de pil had genomen overgegeven. Omdat ik toen echt ziek was( steeds hoesten en bijna overgeven) heb ik die pil niet alsnog genomen. Nu heb ik gewoon de strip afgemaakt en ben gisteren met de stopweek begonnen.

Ik ben er over aan het denken om de pil binnekort ook voor anticonceptie gaan gebruiken. Vanaf wanneer is de pil weer zeker veilig?
Wanneer je met een nieuwe pilstrip begint is 't in elk geval weer goed
Oud 12-11-2006, 17:48
Bloem
Bloem is offline
Wat belachelijk. Echt, ik snap helemaal niks van wat die apotheken aan het doen zijn, het is totaal onlogisch allemaal.
Oud 12-11-2006, 19:00
mrsjones
mrsjones is offline
2 weken terug heb ik seks gehad. Op de avond dat ik seks heb gehad heb ik de laatste pil op de strip in genomen. Ik ben toen week gestopt met de pil omdat ik ongesteld werd. Nu ben zaterdag vergeten de pil (de eerste pil) te nemen. Kan ik nu zwanger zijn?
Oud 12-11-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
mrsjones schreef op 12-11-2006 @ 20:00 :
2 weken terug heb ik seks gehad. Op de avond dat ik seks heb gehad heb ik de laatste pil op de strip in genomen. Ik ben toen week gestopt met de pil omdat ik ongesteld werd. Nu ben zaterdag vergeten de pil (de eerste pil) te nemen. Kan ik nu zwanger zijn?
Ik zit te rekenen maar dat kan toch niet, als 2 weken geleden je laatste pil was hoe kan de eerste van de volgende strip, 1 week later, dan gisteren zijn geweest?

Anyway, als er tussen de vergeten pil en de seks meer dan 7 dagen zaten, kun je niet zwanger daarvan zijn geraakt . Denk er wel aan dat je de komende 7 dagen een condoom erbij moet gebruiken.
Oud 12-11-2006, 19:04
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-11-2006 @ 20:02 :
Ik zit te rekenen maar dat kan toch niet, als 2 weken geleden je laatste pil was hoe kan de eerste van de volgende strip, 1 week later, dan gisteren zijn geweest?

Anyway, als er tussen de vergeten pil en de seks meer dan 7 dagen zaten, kun je niet zwanger daarvan zijn geraakt . Denk er wel aan dat je de komende 7 dagen een condoom erbij moet gebruiken.
Een week geleden sorry. 3 november de laatste pil en toen sekes gehad.

Ik zou dus gister weer beginnen met de pil. Maar ik ben dit vergeten.
In het boekje staat namelijk:

"Als u in de week voor het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap"

He verdorie.. Kan er nu een kans zijn dat ik zwanger ben?
Oud 12-11-2006, 19:08
Verwijderd
Als je dus ook op die 3 november seks hebt gehad (en niet op 4 november) is dat 8 dagen voor de vergeten pil en zit je net aan de goede kant
Oud 12-11-2006, 19:12
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-11-2006 @ 20:08 :
Als je dus ook op die 3 november seks hebt gehad (en niet op 4 november) is dat 8 dagen voor de vergeten pil en zit je net aan de goede kant
Ik hoop het maar. Vanaf nu af aan doe ik nooit meer zonder condoom. Echt dom. Bedankt voor het snelle reageren Sarah!
Oud 12-11-2006, 19:13
mrsjones
mrsjones is offline
Vanaf wanneer zou dan een zwangerschap test het al doen?
Oud 13-11-2006, 09:06
Verwijderd
Afgelopen vrijdag ging wilde ik mijn nieuwe voorraadje pillen halen (had altijd mycrogynon30). Bij de apotheek begon de vrouw ineens over een andere pil, de sediril30. Deze zouden ze nu hebben ipv de mycrogynon omdat deze goedkoper zou zijn. Ik vroeg of deze verder hetzelfde was en volgens die vrouw wel.
Maar nu vroeg ik mij af, omdat die vrouw erg onduidelijk was, of er verschil zit tussen die pillen. En mag het wel, buiten mijn huisarts om, mij een andere pil geven?
Oud 13-11-2006, 09:07
Bloem
Bloem is offline
Lees het topic even door, daar is al veel over gezegd
Oud 13-11-2006, 09:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 12-11-2006 @ 20:13 :
Vanaf wanneer zou dan een zwangerschap test het al doen?
Vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou (moeten) worden.
Oud 13-11-2006, 13:43
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-11-2006 @ 10:08 :
Vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou (moeten) worden.
Ja wanneer is dat dan in mijn geval? Wanneer mijn strip op is?
Oud 13-11-2006, 14:44
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 13-11-2006 @ 14:43 :
Ja wanneer is dat dan in mijn geval? Wanneer mijn strip op is?
Verschild per persoon, ik dacht overigens dat de meeste mensen zo'n 2 a 3 dagen na het slikken van de laatste pil 'ongesteld' worden.
Oud 13-11-2006, 15:26
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik heb nu Micgronynon weer gekregen, ik zit nu in m'n stopweek, ik kan m toch gewoon vanavond nemen als ik wil? (Stopweek eindigt woensdag eigenijk).
Oud 13-11-2006, 16:11
Verwijderd
stopweek een paar dagen korter maken kan altijd
Oud 13-11-2006, 21:00
Fantôme
Fantôme is offline
SPOED

ik heb een dringende vraag.
Afgelopen donderdag ben ik weer begonnen aan de eerste pil van de nieuwe strip. ik ben al een tijdje aan de pil.
zaterdag ging ik een weekend kindbegeleiden (vrijdag zaterdag en zondag) en zaterdagavond ben ik de pil vergeten te nemen. Ik kwam er later dan 12 uur achter én ik heb in de 7 dagen voordat ik hem ben vergeten seks gehad.
Kan het dat ik zwanger ben? (want ik heb toch geen eisprong gehad??)
het is echt dringend omdat de site pilvergeten.nl aangeeft dat ik een afspraak moet maken met de dokter om te kijken of in mijn geval morningafter nodig is. na hoeveel dagen kan je die nog nemen???
en ik welke gevallen is dit wel of niet nodig?
groetjes, fantome
Oud 13-11-2006, 21:43
Bloem
Bloem is offline
Een morningafterpil kun je tot 72 uur na de onbeschermde seks innemen en ja, er is wel een kans dat je zwanger bent nu volgens mij.
Oud 13-11-2006, 21:49
Verwijderd
ok, mijn probleem:

ik ben geen pil vergeten ofzo, maar ik voelde me raar en khad last van buikpijn en had gister een tussentijdse bloeding...die heb ik nog NOOIT gehad in de de 2,5 jaar dat ik de pil slik.

nu heb ik gister een zwangerschapstest gedaan..
ik was niet zwanger volgens de test.

Dom als ik ben las ik niet de volledige gebruiksaanwijzing, en stond er dat je de test moet doen de 1e dag dat je ongesteld moet worden.
dat was dus niet die dag.

kan ik nog vertrouwen op het feit dat ik niet zwanger ben..?
Oud 14-11-2006, 07:36
Anika
Je hebt toch geen enkele reden om zwanger te zijn? Een doorbraakbloeding wijst daar echt niet op hoor.
Oud 14-11-2006, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 14-11-2006 @ 08:36 :
Je hebt toch geen enkele reden om zwanger te zijn? Een doorbraakbloeding wijst daar echt niet op hoor.
Ja, maar je hoort tegenwoordig verhalen van meisjes die zwanger zijn en toch nog ongesteld worden.. vind ik btje eng
Oud 14-11-2006, 17:42
Anika
Citaat:
Tyrande schreef op 14-11-2006 @ 17:15 :
Ja, maar je hoort tegenwoordig verhalen van meisjes die zwanger zijn en toch nog ongesteld worden.. vind ik btje eng
Tsja.. als je je echt zorgen maakt kun je over een paar weken nog eens een test doen natuurlijk, als je ongesteld wordt. Maar mij lijkt het een beetje overbodig.
Topic gesloten

Regels voor berichten