Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Al is mijn vader nu niet het toppunt van uitstraling, hij is wél heel kritisch dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar van iemand die dr wel bij was; UCU kwam misschien wel overtuigender over door hun houding en manier van praten, maar qua logica en argumentatie was het zeker niet echt beter dan het RA team. En er zullen ook vast voorrondes geweest zijn waarin een van de RA teams een van de UCU teams heeft verslagen. Ik weet bijvoorbeeld van 2 RA teams dat ze geen van hun 5 debatten verloren hebben. BTW: iedereen lekker courses voor het 2e semester aan het plannen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat ik dat maar eens uit ga pluizen op de course fair maandag ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aan de andere kant is het misschien ook goed dat je buiten je boekje een beetje kijkt, voor een HUM zou het leuk zijn om die basis van biologie (de That's Life Biology) te volgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar volgens mij ben ik een van de weinigen die het nut ervan inzien ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En M & S valt best mee inderdaad. Zit nu wel te twijfelen of ik de 200 level kwantitatief of kwalitatief wil doen. EDIT: weet iemand trouwens hoe beginner 070 is, en hoe groot het verschil is met 170 (beginner french vs elemetary)? Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 11:34. |
![]() |
|
![]() |
Op RA is er wel Frans op 0-level. Ik weet nog niet of ik op 100-level kan beginnen. Als je Frans 2 hebt gehad kan dat sowieso wel heb ik begrepen, en anders laten ze je een test maken om te zien op welk niveau je kan instromen.
|
Verwijderd
|
bij ons hoef je als je 5 jaar frans (1 of 2) hebt gehad geeneens een test te doen voor de 270.. en ja of t te moeilijk is, als je de test haalt zul je het niveau wel hebben.
En ik ga voor spaans, als het me niet bevalt kan ik altijd nog 1 course frans nemen maar ik wil gewoon echt graag spaans leren, en als ik misschien in de zomer naar spanje daar een taalcourse ga doen kan ik misschien toch nog op exchange naar barcelona.. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Voordeel van 070 level is natuurlijk dat je er enigzins rustig kan beginnen en dat je echt een goede basis opbouwt, nadeel is misschien dat het te makkelijk is en dat je een extra course bezig bent met je taalverwerving. EDIT: leuk ook trouwens, van de informatie pagina van ACC 070 Beginner French: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Weet je dat zeker!? Da's cool, dan kan ik gelijk Frans op 200 level doen, maar volgens mij kan echt niet zo goed Frans hoor. Ik krijg amper een normale zin op papier.
Anyway, ik ben nu bezig met m'n motivation letter, maar 't lukt niet zo goed. ![]() ![]() Ik hoop echt zooo erg dat ik word toegelaten... EN HET GAAT ME LUKKEN ![]() Of niet, natuurlijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
tis open dag en ik heb het nog nooit zo stil gezien op campus
![]() French (Acc 170 and ACC 270) Please note: For students who followed at least 5 years of French at high school or students who have followed Elementary French (C/B necessary) access is granted without a test. For those who need to be tested, there will be a written test at 13 o' clock in Locke (A) (NOT in Descartes) oral tests between 14h15 and 16 o’clock You can sign up on a list which will be posted on the notice board downstairs in Descartes. Zeker genoeg? ![]() |
![]() |
|
Vraagje over morgen...
De voorlichtingsdag begint om 10 uur en ik kan om half 10 op Utrecht Centraal staan. Van daaruit rijden er gratis bussen van de UU. Nu moet je ook 10 minuten lopen vanaf bus naar UC maar haal ik het om op tijd te zijn bij UC? Anders neem ik de trein van een half uur eerder.
|
![]() |
Ik ben deze week zowel naar de opendag van RA als UCU geweest. Ik moet zeggen dat vooral de campus van UCU een fantastische indruk maakte. Het Liberal Arts en Science programma is volgens mij vrijwel identiek, behalve dan dat RA volgens mij courses heeft in iets meer vakgebieden o.a. computer science, maar daar staat tegenover dat je bij UCU weer vakken op de Uithof kunt volgen.
Dus na allebei de opendagen te hebben bezocht moet ik toch wel zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar UCU. Tja...nu alleen nog hopen dat ik word aangenomen. |
![]() |
|
Hee, ik ben ook gister naar UCU geweest en ik moet zeggen het was super! De indruk die ik had gekregen van het UCU kwam volledig overeen met de werkelijkheid. Het was echt heel leuk, vooral toen we de mogelijkheid kregen om vragen e.d. te stellen aan alumni en students.. Het was heel informatief. Volgende voorlichtingsdag nog met mijn moeder kijken en ik denk dat het dan wel voor mij zo ver zal zijn om mijn brief ook op de bus te doen. Nu nog een 2e optie zoeken voor als ik niet aangenomen wordt op UCU...
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijne was geloof ik 1 2/3 kantje. |
![]() |
|
![]() |
Zou ik wel doen ja..
Die vijftig euro zijn er om ervoor te zorgen dat alleen serieuze mensen applyen, en dat ze niet zomaar al die applications hoeven te bekijken.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() De zenuwen over of het allemaal gaat zoals ik graag zou willen spelen me parten, zullen we maar zeggen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Weet iemand hier wat ze op de UCUsite (bij de instructions voor je application form) bij wat er allemaal in je envelop moet zitten met "The completed reply-card (if not included, then an email will be sent)" ??
En sturen ze een bericht als ze de envelop hebben ontvangen (is dat die reply card?) of pas als ze hebben besloten of je wel of niet op interview mag komen? |
![]() |
|
![]() |
Je krijgt sowieso een bevestiging als je brief is aangekomen. En daarna hoor je of je al dan niet op gesprek mag komen. Die reply-card stamt nog uit het pre-email tijdperk geloof ik, tegenwoordig krijg je je bevesting en eventuele uitnodiging voor het gesprek gewoon via de mail.
||
Citaat:
![]() Ik ben klaar ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Hallo allemaal,
Ik ben ten eerste erg slecht in forums:$ dus als ik nu iets heel erg raars doe dan merk ik dat vanzelf wel (verkeerd topic reageren ofzo..) Ik wil erg graag naar een University College als ik klaar ben met mijn vwo en als ik terug ben van een jaar uitwisseling naar amerika. (Ik vertrek a.s augustus voor een jaar uitwisseling naar amerika spannend , spannend!) Ik heb me een beetje georienteerd op de studies in dit land en al vrij snel kwam ik op het spoor van university college. Echt iets voor mij! helemaal wat ik wil en toch twijfel ik een beetje. Ik wil iets internationaals, goed erkent diploma, engelstalig (internationaal dus) en iets breeds. Ik ben ervoor bereid hard te werken natuurlijk. Er zijn echter wel grenzen. Als ik 3 jaar om kom van de stress weet ik niet of ik dat ga overleven. Mijn eerste vraag is. Overal wordt nadrukkelijk vermeld dat je er wat voor over moet hebben, maar in hoeverre? Is het echt stressen ten top? of is het te doen? (over het algemeen, ik begrijp dat dat per persoon verschilt.) Verder ben ik er echt nog niet uit welk university college voor mij geschikt is. Maastricht is helemaal vraaggestuurd. Maar eigenlijk weet ik nog steeds niet precies wat het effect daarvan is. (ookal ben ik op de open dag geweest...) Ik ben bij UCU en Maastricht geweest met de open dag en toch leek maastricht wat knullig. Misschien kwam dat alleen maar zo over.. maar ik heb t idee dat t daar nog niet helemaal goed in elkaar zit. En het lijkt erop dat UCU's diploma meer erkent is. Het komt daar allemaal wat professioneler over. (beter engels, beter geregeld, strenger en met wat meer additute...) Wat vinden jullie hiervan? met mij eens of niet? En dan het laatste. Middelburg. Ik sloot het eigenlijk meteen al uit. Wie gaat er nu in Middelburg studeren? maar misschien moet ik het toch maar overwegen... iemand nog iets daarover te zeggen? Voor nu is het dat even denk ik. Alvast bedankt! Groetjes Diede |
![]() |
||||
![]() |
[QUOTE]diede schreef op 27-11-2006 @ 23:41 :
Hallo allemaal, Ik ben ten eerste erg slecht in forums:$ dus als ik nu iets heel erg raars doe dan merk ik dat vanzelf wel (verkeerd topic reageren ofzo..)[/quote[ Welkom, en so far so good ![]() Citaat:
![]() Maar het hangt bijvoorbeeld ook af van je courses. Als je jezelf overschat of niet goed vooruit denkt, kan je een semester kiezen met vier 300 level courses. Dat kan dan wel pittig zijn, aan je voor die courses vaak grote projecten / case studies / essays moet doen. Maar ook met een "gewoon programma" kan je het wel eens druk krijgen. Zo heb ik in mijn eerste semester drie 100 level courses en een 200 level (English). In totaal moet ik zo'n 10800 woorden aan essays schrijven, in 15 weken. Dat is dus 720 woorden per week. En dat is exclusief een groot project voor statistics en nog wat andere opdrachten. Het kan er dus wel op neerkomen dat je in een week (mijn huidige week ![]() Dat is wel druk natuurlijk, maar ik heb het ook niet heel ideaal uitgesmeerd over de afgelopen weken ![]() Citaat:
Of een diploma van UCU beter erkent is weet ik niet. Ik meen te hebben gelezen dat UCU an sich niet geaccrediteerd is. Van de 3 colleges bestaat UCU het langste en dus hebben zij de meeste alumni "op de markt", beter bekendheid dus. Maar voor zowel UCU als RA geldt dat je uiteindelijk gewoon een diploma van de Universiteit Utrecht krijgt (wel met vermelding dat je op een Honors college hebt gezeten, geloof ik). Citaat:
En als je de RA op academische gronden afwijst zit je er ook helemaal naast. Ik denk echt dat UCU en RA qua onderwijs gewoon op min of meer het zelfde niveau zitten. Op 9 December is er een Open Day, maar hoe tof het dan is weet ik niet aangezien we nu in de laatste weken van het semester zitten en huidige studenten misschien niet in zeer grote getalen aanwezig zullen zijn om met potentiele studenten te spreken. Ik weet niet waar je woont, maar als het niet te veel moeite is zou ik gewoon komen. En ik zou, zeker als je niet naar de open dag gaat, een keer een Student for a Day dag doen ![]() Wat mij voor de RA heeft doen kiezen ipv voor UCU; Geen dining hall, ik denk dat zelf en samen koken en eten echt een belangrijk onderdeel is van een studententijd. Als je zelf amper voor voedsel hoeft te zorgen mis je gewoon een deel. En verder heeft de RA een aantal voor mij zeer interessante vakken die UCU niet aanbiedt, mede door samenwerking met het Roosevelt Study Centre. En verder hoef je hier niet elk jaar te verhuizen en wordt je niet in de zomer uit je kamer gekicked. En voor de huidige UCU mensen; Wat jullie kunnen, kunnen wij beter ![]() *mompelt iets over portet van "Roosevelt"* Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 01:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |